INSTRUCTIUNI pentru fundamentarea cifrei de scolarizare si stabilirea retelei unitătilor
de învătământ preuniversitar de stat pentru anul scolar 2010-2011 click AICI pentru intreg documentul
Constituirea formatiunilor de studiu se face astfel:
1. grupa de început din învătământul prescolar va fi constituită la limita maximă de 20 de copii, în mediul urban si spre limita maximă de 20 de copii, în mediul rural;
2. clasa de început din învătământul primar va fi constituită la limita maximă de 25 de elevi, în mediul urban si spre limita maximă de 25 de elevi, în mediul rural;
3. clasa de început din învătământul gimnazial si din învătământul postliceal de stat va fi constituită la limita maximă de 30 de elevi, în mediul urban si spre limita maximă de 30 de elevi, în mediul rural;
4. clasa de început din învătământul liceal va fi constituită din 30 de elevi;
5. clasa de început din învătământul profesional – anul de completare va fi constituită spre limita maximă de 30 de elevi.
Proiectul planului de scolarizare va fi prezentat în două exemplare la Ministerul EducaTiei, Cercetării, Tineretului si Sportului, Directia Generală Educatie Timpurie, Scoli, Performantă si Programe până la data de 05 februarie 2010.
Pentru anul scolar 2010-2011, propunerile pentru proiectul planului de scolarizare si al retelei unitătilor de învătământ preuniversitar se vor elabora de inspectoratele scolare. Fiecare inspectorat scolar va realiza un studiu de specialitate prin care va fundamenta planul de scolarizare din perspectiva argumentelor pedagogice, psihologice, sociologice si economice. La
elaborarea acestuia vor fi implicati profesorii consilieri din centrele si cabinetele scolare, specialisti din centrele judetene/al municipiului Bucuresti de resurse si asistentă educatională, din cadrul centrului judetean/al municipiului Bucuresti de asistentă psihopedagogică, cadre didactice de la toate nivelurile de învătământ, sindicatele din învătământ, reprezentantii
organizatiilor judetene/ al municipiului Bucuresti ale părintilor, autoritătile locale (prefecturi, consilii judetene, consilii locale etc.) si Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social.
Domnule Pop,
RăspundețiȘtergereAsa se face reforma? Prin comasarea claselor?
Cu 30 copii in clasa? Va fi o eficienta sporita!
Inseamna ca si reduceri de posturi vor fi la greu!
In plus, sunt scoli care functioneaza de ani de zile cu un nr. mic de elevi, deci ce se va intampla? De sus in jos se vede altfel, dupa ce ca adevaratii "muncitori" sunt la baza, mai faceti si pe desteptii.
RăspundețiȘtergereVor disparea posturi, dar sa vedem cat vor mai rezista directorii, inspectorii, functionarasii de prin ministere care invart doua hartii si considera ca asta-i eficienta!
Vai de ea scoala romaneasca, cei cu vechime ar trebui sa se reprofileze, vand varza sau ciuperci decat sa-mi bat capul cu toti prostii, pe care i-am si ales sa ne conduca!
Sa ma iertati, dar ne meritam soarta.
Traim mai rau, mult mai rau decat pe vremea nenorocitului de Ceausescu, dupa '89 incoace s-au ridicat toate canaliile, mucegaiurile societatii si iata care-i rezultatul: un mare gol al prostiei si umilirea celor care au crezut dar intre timp au inceput sa dispara!
Rusine, dar de tanara generatie ce se va alege?
Poate cineva sa ma lamureasca : chiar nu se vor infiinta anul acesta clasele a IX-a la seminarele teologice?
RăspundețiȘtergeresa sea duca detalieri la acel "spre". in rest propunerea este ok. nu acelasi lucru am de comentat in legatura cu ordinul cu facultatile in profil pedagogic. Sa se introduca si jurnalismul si dreptul ca suntem multi care am absolvit aceste specializari
RăspundețiȘtergereSi eu as dori clarificari ale sintagmei ,,spre 30 de elevi".E atat de greu sa fie obligatoriu un nr. de elevi pe clasa, nu spre sau minim sau maxim?Hotarati daca nr. este 18, 25 30 de elevi , sa nu mai existe interpretari sau incadarari in exceptii ca atunci nu am facut nimic-vor fi in continuare scoli cu P.J sub 300 de elevi, clase paralele cu efective intre 14,18, 25 elevi , totul la bunul plac al unui director care se mai vrea director, al unei persoane care vrea cu orice pret scoala cu PJ etc.E asa greu sa ne asumam responsabilitati?
RăspundețiȘtergereCine poate sa lucreze cu 30 de elevi? Parintilor le convine? Asa se lucreaza in Europa sau in Togo si Burundi? A mancat ceva stricat FUNERARU ? Crede ca sistemul de invatamant e arenda lu' tatsu'?
RăspundețiȘtergereSa mai lasam vaicareala! Eu am lucrat cu clase de 30 elevi in timpul fostului regim , am avut si rezultate pozitive cu elevi care au intrat la liceele de profil de atunci/sanitar , pedagogic, constructii...in prezent lucram diferentiat ,avem la indemana fise, teste, lectii AEL, nu vad de ce ar fi greu...suntem inca tributarii fostului sistem , ar trebui sa lucram cu noi insine, sa ne adaptam , sa ne modernizam gandirea, chiar daca nu ne mai stimuleaza nimic si nimeni , poate doar recunostinta fostilor nostri elevi si o pozitie invidiata intre semeni.
RăspundețiȘtergereimi miroase a : acolo unde directorul are trecere la isj o sa mearga si cu copii mai putini; iar unde nu se fac clase cu 300 elevi.
RăspundețiȘtergerede ce nu se poate si in romania sa fie un ordin, lege, metodologie CLARA???
se da numarul maxim dar totusi numarul minim??????????
RăspundețiȘtergereCe stiti de CDS si orele de laborator-informatica(intensiv) pe grupe?
RăspundețiȘtergereAnonimul cu vaicareala e dus cu ...Bota,pe Lapusel!In ziua de azi NU POTI OBTINE CALITATE CU CLASE DE 30 elevi!Asta sa i-o spui lui Funeriu,Boc,Abramburica si tinichigiilor!
RăspundețiȘtergereda, da, da, in ziua de azi iti trebuie doi elevi la clasa si sa le predea simultan trei profesori (pentru interdisciplinaritate!), iar pe dindosul usii sa stea la-ndemana politia, salvarea, pompierii si nu-mai-stiu-cine, atat de mult s-au schimbat pretentiile si perceptiile elevului actual (cu parintele actual al sau cu tot).
RăspundețiȘtergererezultate se pot obtine si cu 30 de elevi, chiar si cu 35, cantitatea e ceva mai putin importanta in cazul in care locul primordial il ocupa calitatea (printre care, si calitatea umana a educabilului); de asemenea, in cazul in care locul primordial l-ar ocupa motivatia (educabilului) - aici nu vorbim despre salarii.
dar despre cei sapte ani de-acasa, ce-ar mai fi de spus? consider ca are dreptate cel ce a scris mai sus, cu elevii zilei de azi nu se poate pune problema calitatii la clase numeroase, in cazuri obisnuite (poate, in cazuri de clase cu elevi super-ultra-extra selectati sa se poata obtine performante).
Salut www.SpuneNuDrogurilor.com este o echipa recent formata, nonprofit, care si-a propus sa lupte pentru constientizarea opiniei publice, a tinerilor debusolati de societatea în care traim despre tot ceea ce înseamna consum de droguri într-un fel sau altul.
RăspundețiȘtergereDaca prin actiunea ta, salvezi o singura viata de la decadere, considera ca ti-ai atins scopul, alaturi de noi toti ceilalti.
Daca doresti sa sustii aceasta campanie, afisaza pe blogul tau un banner, codul se preia de la: www.spunenudrogurilor.com vei fi sustinut si tu de aceasta campanie lasa un comentariu daca ne sustii sa te sustinem si noi Scuze de deranj