Am sustinut inspectia curenta 1, si curenta 2 pe
limba romana,mentioneaz ca am fost incadrata pe post pe lb romana.Acuma sunt
incadrata pe post pe lb ucr si vreau sa imi sustin inspectie speciala pe lb
romana si sa dau exam pentru gradul II pe romana. Intrebarea este pot sa imi
sustin inspectie si sa dau examen.Specializarea de pe diploma de licenta este
limba si lir rom/lb si lit ucraineana.
Din
păcate inspecția specială trebuie sustinută pentru limba ucraineană cum sunteți
încadrată în acest an
Art.
15 (1) Inspecția specială pentru acordarea gradului didactic II se realizează
în unitatea școlară
unde este încadrat candidatul sau, cu avizul inspectorului pentru dezvoltarea
resurselor umane și al directorului unității
școlare respective, într-o altă unitate, în perioada 1 octombrie – 5 iunie a
anului școlar în care se finalizează examenul.
(2)
Inspecția specială se efectuează la 4 activități didactice și este valabilă
numai pentru anul școlar în care a fost
efectuată.
(3)
În situația în care candidatul este încadrat pe una dintre specializările de pe
diplomă/ diplome sau pe una dintre
specializările pe care o poate preda conform legislației în vigoare, inspecția specială se efectuează la specializarea pe
care cadrul didactic este încadrat în anul școlar respectiv.
Sunt profesor invatamant primar titular la o
unitate scolara unde urmeaza a se pensiona o doamna profesoara de limba
franceza, specializare pe care o detin si eu in urma finalizarii studiilor. As
dori sa va intreb daca am prioritate la ocuparea postului, cu acordul CA,
inaintea celor cu restrangere de activitate de la alte unitati scolare.
Cred că aveți șanse dacă se respectă următorii pași:
Comisia de
mobilitate propunere de transfer
Analiză de Consiliul
Profesoral
Validare în Consiliul
de Administrație
Acordul de
transfer al directorului
Dosar depus la isj
Notă LA DETALII POST CF
ART 39
Post propus pentru repartiție în ședință publică de transfer
Va rog sa ma lamuriti.Am
tot citit in noua metodologie.Noi cei care suntem titulari la tara ,la doua
scoli,cum v-am zis in 1997cum era atunci legea,daca intram la o scoala in
restrangere de activitate ce putem face?
Pana acum am fost
detasata in interesul invatamantului ,la un liceu tehnologic din mediul urban
si in plus m-am ocupat de proiecte internationale reusite de mine ...Am vreo
sansa la o completare de catedra aici? vedeti nota mea nu e 7! Aici e problema!
Am vrut de atatea ori sa merg la concurs,dar de unde posturi?Va rog din
suflet...macar sa ne lasati sa ne completam catedra.Nu ma deranjeaza daca raman
pe o jumatate in mediul rural.. cum sa fac?in dv.imi e speranta sa ma lamuriti
ca aici parca nimeni nu stie nimic si in metodologie nu scrie sau poate nu am
citit eu corect si inteles.
Dumneavoastra
puteți să predați și alte discipline pastandu-vă drepturile salariale In concluzie puteți preda 9 ore cu
aprobarea CA.
(5)
Cadrele didactice titulare desemnate pentru completarea normei didactice de
predare-învăţare-evaluare, precum şi cadrele didactice prevăzute la art. 21
alin. (4) cu norma didactică de predare-învăţare-evaluare incompletă, pot
solicita, la cerere, în perioada de constituire a posturilor
didactice/catedrelor şi de încadrare a personalului didactic titular,
completarea normei, pentru un an şcolar, la nivelul unităţilor de învăţământ
sau la nivelul consorţiilor şcolare, în situaţia în care unităţile de
învăţământ fac parte din consorţii şcolare, după cum urmează: a) cu ore în
specialitate vacante/rezervate existente la altă/alte discipline în
unitatea/unităţile de învăţământ/consorţiul şcolar în care sunt titulare, pe
care cadrele didactice au dreptul să le predea conform studiilor finalizate cu
diplomă, în concordanţă cu prevederile prezentei Metodologii şi prevederile
Centralizatorului; b) cu alte ore vacante/rezervate existente la altă/alte
discipline în unitatea/unităţile de învăţământ/consorţiul şcolar în care sunt
titulare, din aceeaşi arie curriculară, altele decât cele corespunzătoare
specializării/specializărilor de pe diplomă/diplome, cuprinse în planurile de
învăţământ, până la 1/3 de normă, cu menţinerea drepturilor salariale, în
învăţământul gimnazial din mediul urban, conform art. 263 alin. (9) din Legea
nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare; c) cu alte ore
vacante/rezervate existente la altă/alte discipline în unitatea/unităţile de
învăţământ/consorţiul şcolar în care sunt titulare, din aceeaşi arie
curriculară, altele decât cele corespunzătoare specializării/specializărilor de
pe diplomă/diplome, cuprinse în planurile de învăţământ, până la 1/2 de normă,
cu menţinerea drepturilor salariale, în învăţământul gimnazial din mediul
rural, conform art. 263 alin. (9) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi
completările ulterioare;
d) cu alte
ore vacante/rezervate existente la altă/alte discipline în unitatea/unităţile
de învăţământ/consorţiul şcolar în care sunt titulare, decât cele
corespunzătoare specializării/specializărilor de pe diplomă/diplome, cuprinse
în planurile de învăţământ, până la 1/2 de normă, cu menţinerea drepturilor
salariale, în învăţământul gimnazial din mediul rural, conform art. 263 alin.
(9) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare;
e) prin adăugarea de ore din activităţi de
educaţie, complementare procesului de învăţământ: mentorat, şcoală după şcoală,
învăţare pe tot parcursul vieţii, în unitatea/unităţile de
învăţământ/consorţiul şcolar în care sunt titulare, conform art. 263 alin. (3)
din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare. (6) Cererile
de completare a normei didactice de predare-învăţare-evaluare se analizează de
către consiliul/consiliile de administraţie ale unităţii/unităţilor de
învăţământ la care cadrele didactice sunt titulare/angajate. În baza aprobării
cererii, formulate de cadrul didactic, de către consiliul/consiliile de
administraţie al unităţii/unităţilor de învăţământ, directorul/directorii
unităţii/unităţilor de învăţământ se adresează inspectoratului şcolar pentru
emiterea deciziei de completare a normei didactice de
predare-învăţare-evaluare. În mediul rural completarea normei didactice pentru
cadrele didactice titulare, conform specializării/specializărilor de pe
diplomă/diplome, cu acordul cadrului didactic, se poate realiza pe durata unui
an şcolar ori pe durată nedeterminată, fapt consemnat în decizia de completare
a normei didactice. Cadrele didactice pentru care se propune completarea normei
didactice de predare-învăţare-evaluare pe perioadă nedeterminată participă la
şedinţa publică organizată de inspectoratul şcolar pentru soluţionarea
completărilor de normă pentru ca opţiunea acestora să fie consemnată în
procesul-verbal. După emiterea deciziei inspectorului şcolar general de completare
a normei didactice, directorul/directorii unităţii/unităţilor de învăţământ la
care cadrul didactic este titular încheie cu acesta actul adiţional la
contractul de muncă. (7) În situaţia în care cererea de completare a normei
didactice de predare-învăţare-evaluare este respinsă de către
consiliul/consiliile de administraţie al unităţii/unităţilor de învăţământ,
cadrul didactic participă la şedinţa publică de repartizare organizată la
nivelul inspectoratului şcolar. Hotărârea consiliului de administraţie al
unităţii de învăţământ este definitivă şi poate fi atacată numai la instanţa de
contencios administrativ, contestaţia reprezentând plângerea prealabilă
reglementată de art. 7 din Legea nr. 554/2004 cu modificările şi completările
ulterioare.
Suntem 10 educatoare titulare in cadrul unui
Pj-in diferite structuri.De la anul se restrange un post in una din structuri,din
2 posturi ramane unul.Intrebarea si nelamurirea mea este cine va intra la
restrangere cele 2 educatoare din acea structura sau toate educatoarele din pj?
Se face o selectie
. (3) În cazul
apariţiei situaţiilor de reducere de activitate a personalului didactic titular
la nivelul unei unităţi de învăţământ, de completare a normei didactice sau de
restrângere de activitate, situaţii care vizează două sau mai multe cadre
didactice titulare la aceeaşi specialitate, se renunţă, în ordine, la:
a) activitatea prestată de personalul didactic titular care
solicită plecarea din unitate pe motivul reducerii activităţii; în cazul în
care două sau mai multe persoane de aceeaşi specialitate solicită plecarea din
unitatea de învăţământ, pleacă persoana care întruneşte punctajul cel mai
mare/media cea mare în urma evaluării;
b) activitatea prestată de personalul didactic titular care a
obţinut calificativul nesatisfăcător la ultima evaluare anuală;
c) activitatea prestată de personalul didactic titular
sancţionat disciplinar în anul şcolar curent sau în ultimii doi ani şcolari
încheiaţi;
d) activitatea prestată de personalul didactic în regim de
plata cu ora;
e) activitatea prestată de personalul didactic care
îndeplineşte condiţiile legale de pensionare, luând în calcul limita de vârstă
şi stagiul de cotizare;
f) activitatea desfăşurată de personalul didactic în baza
unui contract individual de muncă pe perioadă determinată;
g) activitatea prestată de personalul didactic titular ale
cărui specializări dobândite prin studii nu sunt în concordanţă cu postul
didactic ocupat/catedra ocupată, conform Centralizatorului;
h) activitatea prestată de personalul didactic titular ale
cărui studii nu sunt în concordanţă cu nivelul cel mai înalt al unităţii de
învăţământ corespunzător postului didactic ocupat;
i) activitatea prestată de personalul didactic titular care
nu este numit/transferat/repartizat pe nivelul cel mai înalt al unităţii de
învăţământ corespunzător postului didactic ocupat, conform documentului de
numire/transfer/repartizare pe post/catedră;
j) activitatea prestată de cadrele didactice titulare care nu
au finalizat studii universitare sau studii postuniversitare cu durata de cel
puţin un an şi jumătate, aprobate de Ministerul Educaţiei Naţionale - studii
aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de
specializare, studii postuniversitare de masterat, cu una din specializările: psihopedagogie
specială, psihopedagogie, psihologie, pedagogie, pedagogie socială, pedagogie
specială, psihosociologie, filosofie-istorie (absolvenţi ai promoţiilor
1978-1994) - în concordanţă cu Centralizatorul ori studii universitare de
masterat/master în domeniile psihologie sau ştiinţele educaţiei, în concordanţă
cu Centralizatorul pentru învăţământul special, în situaţia reducerii numărului
de ore la catedrele din învăţământul special;
k) activitatea prestată de personalul didactic titular care
nu deţine avizele şi atestatele necesare ocupării postului didactic, conform
prezentei Metodologii;
l) activitatea prestată de personalul didactic titular de la
clasele/grupele cu predare intensivă/bilingvă sau în limbile minorităţilor
naţionale care nu a absolvit studiile în limba în care se face predarea, în
situaţia reducerii numărului de ore la aceste clase/grupe;
m) activitatea
prestată de personalul didactic titular numit/transferat/repartizat în două sau
mai multe unităţi de învăţământ preuniversitar, în cazul în care la nivelul
uneia dintre unităţi de învăţământ se constată diminuarea numărului de ore.
(4) Dacă
reducerea de activitate, care vizează două sau mai multe persoane titulare de
aceeaşi specialitate la nivelul unei unităţi de învăţământ, nu se soluţionează
prin aplicarea prevederilor alin. (3), desemnarea cadrelor didactice titulare
pentru care se completează norma didactică se realizează prin evaluare
obiectivă, în perioada de constituire a posturilor didactice/catedrelor şi de
încadrare a personalului didactic titular, conform criteriilor prevăzute în
anexa nr. 2.
(5) Cadrele
didactice titulare desemnate pentru completarea normei didactice de
predare-învăţare-evaluare, precum şi cadrele didactice prevăzute la art. 21
alin. (4) cu norma didactică de predare-învăţare-evaluare incompletă, pot
solicita, la cerere, în perioada de constituire a posturilor
didactice/catedrelor şi de încadrare a personalului didactic titular,
completarea normei, pentru un an şcolar, la nivelul unităţilor de învăţământ sau
la nivelul consorţiilor şcolare, în situaţia în care unităţile de învăţământ
fac parte din consorţii şcolare, după cum urmează:
a) cu ore în specialitate vacante/rezervate
existente la altă/alte discipline în unitatea/unităţile de învăţământ/consorţiul
şcolar în care sunt titulare, pe care cadrele didactice au dreptul să le predea
conform studiilor finalizate cu diplomă, în concordanţă cu prevederile
prezentei Metodologii şi prevederile Centralizatorului; b) cu alte ore
vacante/rezervate existente la altă/alte discipline în unitatea/unităţile de
învăţământ/consorţiul şcolar în care sunt titulare, din aceeaşi arie
curriculară, altele decât cele corespunzătoare specializării/specializărilor de
pe diplomă/diplome, cuprinse în planurile de învăţământ, până la 1/3 de normă,
cu menţinerea drepturilor salariale, în învăţământul gimnazial din mediul
urban, conform art. 263 alin. (9) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi
completările ulterioare; c) cu alte ore vacante/rezervate existente la
altă/alte discipline în unitatea/unităţile de învăţământ/consorţiul şcolar în
care sunt titulare, din aceeaşi arie curriculară, altele decât cele
corespunzătoare specializării/specializărilor de pe diplomă/diplome, cuprinse
în planurile de învăţământ, până la 1/2 de normă, cu menţinerea drepturilor
salariale, în învăţământul gimnazial din mediul rural, conform art. 263 alin.
(9) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare;
d) cu alte ore
vacante/rezervate existente la altă/alte discipline în unitatea/unităţile de
învăţământ/consorţiul şcolar în care sunt titulare, decât cele corespunzătoare
specializării/specializărilor de pe diplomă/diplome, cuprinse în planurile de
15
învăţământ, până la
1/2 de normă, cu menţinerea drepturilor salariale, în învăţământul gimnazial
din mediul rural, conform art. 263 alin. (9) din Legea nr. 1/2011 cu
modificările şi completările ulterioare; e) prin adăugarea de ore din
activităţi de educaţie, complementare procesului de învăţământ: mentorat,
şcoală după şcoală, învăţare pe tot parcursul vieţii, în unitatea/unităţile de
învăţământ/consorţiul şcolar în care sunt titulare, conform art. 263 alin. (3)
din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare. (6) Cererile
de completare a normei didactice de predare-învăţare-evaluare se analizează de
către consiliul/consiliile de administraţie ale unităţii/unităţilor de
învăţământ la care cadrele didactice sunt titulare/angajate. În baza aprobării
cererii, formulate de cadrul didactic, de către consiliul/consiliile de administraţie
al unităţii/unităţilor de învăţământ, directorul/directorii unităţii/unităţilor
de învăţământ se adresează inspectoratului şcolar pentru emiterea deciziei de
completare a normei didactice de predare-învăţare-evaluare. În mediul rural
completarea normei didactice pentru cadrele didactice titulare, conform
specializării/specializărilor de pe diplomă/diplome, cu acordul cadrului
didactic, se poate realiza pe durata unui an şcolar ori pe durată
nedeterminată, fapt consemnat în decizia de completare a normei didactice.
Cadrele didactice pentru care se propune completarea normei didactice de
predare-învăţare-evaluare pe perioadă nedeterminată participă la şedinţa
publică organizată de inspectoratul şcolar pentru soluţionarea completărilor de
normă pentru ca opţiunea acestora să fie consemnată în procesul-verbal. După
emiterea deciziei inspectorului şcolar general de completare a normei
didactice, directorul/directorii unităţii/unităţilor de învăţământ la care
cadrul didactic este titular încheie cu acesta actul adiţional la contractul de
muncă. (7) În situaţia în care cererea de completare a normei didactice de
predare-învăţare-evaluare este respinsă de către consiliul/consiliile de
administraţie al unităţii/unităţilor de învăţământ, cadrul didactic participă la
şedinţa publică de repartizare organizată la nivelul inspectoratului şcolar.
Hotărârea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ este
definitivă şi poate fi atacată numai la instanţa de contencios administrativ,
contestaţia reprezentând plângerea prealabilă reglementată de art. 7 din Legea
nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare. Art. 26 (1) Dacă
restrângerea de activitate, care vizează două sau mai multe persoane titulare
de aceeaşi specialitate la nivelul unei unităţi de învăţământ, nu se
soluţionează prin aplicarea prevederilor art. 25 alin. (3), desemnarea cadrelor
didactice titulare care intră în restrângere de activitate se realizează în
perioada de constituire a posturilor didactice/catedrelor şi de încadrare a
personalului didactic titular, prin organizarea unui concurs sau prin evaluare
obiectivă conform criteriilor prevăzute în anexa nr. 2. În unităţile de
învăţământ în care se înregistrează restrângeri de activitate la catedrele de
informatică, de tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor sau de tehnologii
asistate de calculator, iar cadrele didactice titulare pe aceste catedre
îndeplinesc condiţiile de ocupare atât a catedrelor de tehnologii asistate de
calculator, de tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor, cât şi de
informatică, pentru stabilirea cadrelor didactice care intră în restrângere de
activitate, evaluarea se realizează global la nivelul tuturor catedrelor de
informatică, de tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor şi tehnologii
asistate de calculator, după aplicarea prevederilor art. 25 alin. (3).
Hotărârea privind modalitatea de evaluare se stabileşte în consiliul de
administraţie al unităţii de învăţământ. (2) În cazul în care desemnarea
cadrului didactic aflat în restrângere de activitate se face prin concurs,
acesta este realizat
Sunt directorul unei scoli, iar in septembrie
primaria a semnat un contract cu o firma pentru reabilitarea scolii, contract
pe care nu l-am semnat ca director. Acum primaria imi cere sa semnez ordinele
de plata pentru facturile aferente situatiilor de lucrari. Eu nu administrez
materialele, nu coordonez lucrarile, nu am semnat contractul, iar banii sunt de
la bugetul local de ce sa semnez eu acele facturi chiar daca sunt ordinator de
credite?Si apoi situatiile de lucrari nu corespund cu ceea ce este in
realitate.Amenintat fiind ca imi vor retrage dreptul de ordonator, desi cred ca
au uitat ce spune legea si canu vor semna ordinele de plata pentru salarii.
Adresați-vă în scris
ISJ în atenția inspectorului școlar general.
Citind calendarul , din cat pricep eu trebuie
sa pun dosar in fiecare etapa la pretransfer? 5) Pretransferul consimțit între
unitățile de învățământ preuniversitar, la cerere, a personalului didactic
titular: a) afișarea la inspectoratul școlar a listei cuprinzând posturile
didactice/catedrele vacante/rezervate; Termen: 28 martie 2014 b) etapa I de
depunere a cererilor de pretransfer - depunerea cererilor, însoțite de
documentele cerute în acestea, de către cadrele didactice care solicită
pretransfer consimțit între unitățile de învățământ la inspectoratele școlare,
precum și la unitățile de învățământ care au publicat posturi didactice/catedre
vacante pentru obținerea acordului/acordului de principiu pentru pretransfer;
Perioada: 31 martie-3 aprilie 2014 c) afişarea la unităţile de învăţământ, la
sediile inspectoratelor şcolare şi pe pagina de web a inspectoratelor şcolare,
a listei cadrelor didactice titulare care au depus cereri de pretransfer în
etapa I, cu precizarea unităţilor de învăţământ la care acestea sunt titulare;
Termen: 7 aprilie 2014 d) etapa a II-a de depunere a cererilor de pretransfer -
depunerea cererilor, însoțite de documentele cerute în acestea, de către
cadrele didactice care solicită pretransfer consimțit între unitățile de
învățământ la inspectoratele școlare, precum și la unitățile de învățământ care
au publicat posturi didactice/catedre vacante şi la unităţile de învăţământ la
care sunt titulare cadre didactice care au depus cereri de pretransfer în etapa
I pentru obținerea acordului/acordului de principiu pentru pretransfer;
Perioada: 7-9 aprilie 2014 e) afişarea la unităţile de învăţământ, la sediile
inspectoratelor şcolare şi pe pagina de web a inspectoratelor şcolare, a listei
cadrelor didactice titulare care au depus cereri de pretransfer în etapele I şi
II, cu precizarea unităţilor de învăţământ la care acestea sunt titulare;
Termen: 10 aprilie 2014 f) etapa a III-a de depunere a cererilor de pretransfer
- depunerea cererilor, însoțite de documentele cerute în acestea, de către
cadrele didactice care solicită pretransfer consimțit între unitățile de
învățământ la inspectoratele școlare, precum și la unitățile de învățământ care
au publicat posturi didactice/catedre vacante şi la unităţile de învăţământ la
care sunt titulare cadre didactice care au depus cereri de pretransfer în
etapele I şi II pentru obținerea acordului/acordului de principiu pentru
pretransfer; Perioada: 10-11 aprilie 2014 g) analiza, în consiliile de
administrație al unităților de învățământ, a solicitărilor depuse de cadrele
didactice titulare și comunicarea hotărârii cu privire la acordarea/neacordarea
acordului/acordului de principiu pentru pretransfer; Termen: 14 aprilie 2014
Se depune un dosar cu
documente justificative și avizele CP și CA împreună cu cererile tipizate.
Daca intr-o scoala este scos un post pentru
titularizare , iar pentru acel post isi depun dosarele doua persoane una din
afara scolii iar alta care figureaza ca detasata de 2 ani in acea unitate; dupa
analiza dosarelor se costata ca persoana din afara are un punctaj mai mare iar
persoana care lucreaza in acea scoala ca detasa un punctaj mai mic, aceasta din
urma poate avea un avantaj si poate fi titularizata pe acel post doar pentru
faptul ca lucreaza in acea scoala, iar persoana cu punctaj mai mare sa fie
respinsa doar pentru faptul ca vine din afara scolii ? Rugamintea este sa-mi
dati varianta legala pentru acesata speta .
Din punctul meu de
vedere persoana detașată nu apartine scolii .nu este transferată în școală
3) În situaţia în care un post didactic/o catedră este
solicitat(ă) de mai multe cadre didactice netitulare care îndeplinesc cumulativ
condiţiile prevăzute la alin. (1), prioritate la ocuparea postului
didactic/catedrei are cadrul didactic care a dobândit cel puţin definitivarea
în învăţământ.
Dacă astfel nu se
ajunge la departajare, prioritate la ocuparea postului didactic/catedrei are
cadrul didactic cu domiciliul în localitatea în care solicită postul
didactic/catedra, conform art. 1 alin. (3)
. În situaţia în care nici domiciliul nu conduce la
departajare, pentru departajare se va lua în calcul nota cea mai mare obţinută
la proba scrisă de la concursul/concursurile de titularizare susţinute în sesiunile
2011, 2010.
La note egale, pentru
departajare, se folosesc criteriile şi punctajele din anexa nr. 2. (4) În
situaţia în care nici aplicarea criteriilor de la alin. (3) nu conduce la
departajare, se ia în calcul media aritmetică cea mai mare, cu două zecimale,
calculată prin trunchiere, a mediei anilor de studii şi a mediei examenului de
licenţă/stat/absolvire. Pentru absolvenţii liceelor pedagogice/şcolilor
echivalente, departajarea se face pe baza mediei aritmetice cu două zecimale,
calculată prin trunchiere, a mediei anilor de studii şi a mediei examenului de
bacalaureat/absolvire.
(5)
Cadrele didactice care se încadrează în prevederile alin. (1) sau (2) se
adresează, în scris, consiliului/consiliilor de administraţie al/ale
unităţii/unităţilor de învăţământ unde sunt încadrate cu contract individual de
muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014, prin depunerea unei
cereri-tip, conform anexei nr. 3, în perioada prevăzută de Calendar. Profesorii
consilieri în centre și cabinete de asistență psihopedagogică se adresează
CMBRAE/CJRAE în cadrul căruia este
ORDONANŢĂ
DE URGENŢĂ nr. 117 din 23 decembrie 2013 privind modificarea și completarea
Legii educației naționale nr. 1/2011 și pentru luarea unor măsuri în domeniul
învățământului
34.Articolul 253 se modifică şi va avea
următorul cuprins:
"Art. 253
(1) Cadrele didactice netitulare calificate
care au participat în ultimii 6 ani la concursul naţional unic de titularizare,
care au obţinut cei puţin nota/media 7 şi au ocupat un post/o catedră, devin
titulare în sistemul de învăţământ preuniversitar, dacă sunt îndeplinite
cumulativ următoarele condiţii generale:
a) se certifică viabilitatea postului/catedrei;
b) consiliul de administraţie al unităţii de
învăţământ respective este de acord.
(2) Condiţiile
specifice pentru titularizarea personalului didactic, care a participat la
concursuri de titularizare, în sistemul de învăţământ preuniversitar, în
condiţiile alin. (1), se stabilesc prin metodologie elaborată cu consultarea
partenerilor de dialog social şi aprobată prin ordin al ministrului educaţiei
naţionale."
Va rog frumos sa-mi
spuneti si mie in ce conditii se face trecerea pe o alta specializare in cadrul
aceleiasi scoli. De exemplu, daca sunt titulara pe informatica, cum pot sa trec
pe matematica in aceeasi scoala?
Conform caror legi?Prin
completare pe perioada nedeterminata (pe jumatate - 1 ora de ex) se pastreaza
statutul de titular? Transfer in totalitate pe matematica se rezolva tot la
nivelul scolii? Avem prioritate ca titulari ai scolii?
Cred că aveți șanse dacă se respectă următorii pași:
Comisia
de mobilitate propunere de transfer
Analiză
de Consiliul Profesoral
Validare
în Consiliul de Administrație
Acordul
de transfer al directorului
Dosar
depus la isj
Notă
LA DETALII POST CF ART 39 Post propus pentru repartiție în ședință
publică de transfer
Sunt educatoare titulara dar doresc sa particip
la examenul de titularizare pentru a ocupa un post de invatatoare. Va trebui sa
renunt la postul de educatoare odata cu inscrierea la examenul de titularizare
pentru invatatori?
Cadrul didactic
titular, care se prezintă la concursul pentru ocuparea unui alt post
didactic/unei alte catedre declarat(e) vacant(e)/rezervat(e) în învăţământ
preuniversitar, care nu ocupă post/catedră sau obţine o medie de repartizare
mai mică de 5 (cinci) îşi păstrează calitatea de titular în unitatea/unităţile
de învăţământ din care provine. Cadrul didactic titular care se repartizează pe
posturi didactice/catedre pentru angajare nedeterminată se consideră transferat
prin concurs. Cadrul didactic titular care se repartizează pe posturi
didactice/catedre pentru angajare determinată se consideră detaşat la cerere
prin concurs. O persoană poate beneficia de detaşare la cerere pe o perioadă de
cel mult 5 ani şcolari consecutivi
M-am detasat de pe postul unde sunt titular pe
un alt post. Doresc sa stiu cati ani la rand pot sa fiu detasat fara sa-mi
pierd postul de titular .
Detaşarea la cerere a
personalului didactic se dispune anual, prin decizie a inspectorului şcolar
general. O persoană poate beneficia de detaşare la cerere pe o perioadă de cel
mult 5 ani şcolari consecutivi
Sunt profesor titular, specializarea Ed. Fizică
și Sport în două unități școlare din mediul rural, nivel gimnazial. În anul
2012 am absolvit Facultatea de Biologie, cu scopul de a întregi/a completa
catedra într-o singură unitate școlară. Am depus dosarul de pretransfer la
I.S.J., dar nu s-a aprobat deoarece Centralizatorul nomenclator nu prevede
astfel de specializare :Ed. Fizică – Biologie sau invers. Ași dori să știu ce
se poate întâmpla după ce expiră cei 5 ani de pretransfer în interesul
serviciului, și de ce nu apar și alte specializări noi în Centralizator. Care
ar fi pasul următor?
(2) Cererile de
întregire a normei didactice de predare-învăţare-evaluare se analizează de
către consiliul/consiliile de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de
învăţământ la care cadrele didactice solicită întregirea. Hotărârea consiliului
de administraţie al unităţii de învăţământ este definitivă şi poate fi atacată
numai la instanţa de contencios administrativ, contestaţia reprezentând
plângerea prealabilă reglementată de art. 7 din Legea contenciosului
administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare. (3) La
propunerea directorilor unităţilor de învăţământ, cu acordul
consiliul/consiliile de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de învăţământ,
pentru cadrul didactic titular în două sau mai multe unităţi de învăţământ ori
pe două sau mai multe specializări se dispune întregirea normei didactice de
predare-învăţare-evaluare, prin decizia inspectorului şcolar general.
Sunt profesor titular, cu o vechime de aproape
20 de ani, avand norma constituita in 2 unitati scolare. In situatia generala
din invatamant, in care populatia scolara descreste numeric in mod dramatic,
invatatorii devin profesori pe alte specializari fara examen de titularizare,
suplinitorii devin titulari prin Articolul 253 etc., un director de scoala
dintr-un oras mic (lipsit de alte posibilitati), aduce in scoala, pe 5 ore un
alt titular, prin pretransfer prin consimtamant. Consiliul de administratie
aproba dosarul, dl. dir. spunandu-le ca trebuie sa-l aprobe, ca altfel risca sa
fie dati in judecata. Asadar, ce trebuie sa facem noi, titularii, atunci cand
un director, aflat in prag de pensie (nu mai are nimic de pierdut, ci,
probabil, doar de castigat!!!) pune in pericol posturile titularilor scolii?
Mentionez ca sunt un profesor care se bazeaza exclusiv pe principii morale,
activ, foarte implicat in activitatea didactica. Va rog sa nu ma timiteti la
I.S.J., deoarece am fost, am d epus si o contestatie, iar domnii de acolo nu
s-au deranjat pentru a-mi raspunde. Conform carei legi pot fi actionati in
judecata directorii care pun in pericol catedrele titularilor? Cum ne poate
asigura pe noi cineva ca, in momentul concursului de dosare, cel care a intrat
pe o alta usa, va fi corect si cinstit? De plagiat si acte falsificate auzim
peste tot, chiar si la case mai mari. Mentionez, de asemenea, faptul ca aceeasi
situatie se intampla si altor colegi, din aceeasi scoala. Profesorii titulari
cu norma intreaga si cu dubla specializare, carora li s-a diminuat numarul de
ore, sunt trimisi la pretransfer, desi se pensioneaza alti colegi, avand una dintre
specilaizarile celor care raman fara ore. Dar, domnul director are de adus alte
persoane in scoala, ca doar ii permite legea! Ne raspunde, nonsalant, ca avem
norma asigurata pentru la anul. Dar, peste 2 ani sigur intram in restrangere,
aducand atatea persoane si... iata cercul vicios! Aveti o alta varianta, in
afara I.S.J. ? Dorim un sfat.
Legea 1 /2011:
Conducerea unităților de învățământ
Art. 96. — (1) Unitățile de învățământ
preuniversitar cu personalitate juridică
sunt conduse de consiliile de administrație,de directori și de directori
adjuncți, după caz. În exercitarea atribuțiilor ce le revin, consiliile de
administrație și directorii conlucrează
cu consiliul profesoral, cu comitetul de părinți și cu
autoritățile
administrației publice locale.
2) Atribuțiile consiliului profesoral sunt
următoarele:
j) alege cadrele didactice membre ale
consiliului de administrație;.
Dumneavostră trebuie
să fiți uniți pentru a vă desemna cadrele didactice care cu adevărat să aibă
viziunea actului educational Desemnarea se face în CP pentru CA
Proiectul de
încadrare se discută în CP și se aprobă de CA conform metologiei
( METODOLOGIA - CADRU
PRIVIND MOBILITATEA PERSONALULUI DIDACTIC DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR ÎN
ANUL ŞCOLAR 2014-2015)
Singura soluție este
să vă solidarizați cadrele didactice
care doresc stabilitate și performanță și să ajungeți în SEPTEMBRIE 2014
în Consiliul de Administrație al scolii pentru anul 2014-2015 pentru a îndrepta
lucrurile
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu