▼
27 feb. 2014
Întrebări și răspunsuri 27.02.2014
1. Este normal ca un cadru didactic, titular
din anul 2006 sa isi sustina examenul de definitivat abia in anul 2013? 2. Desi
am obtinut nota de 9,20 la examenul national de titularizare din 2013,
disciplina istorie, desi exista ore pentru titularizare, directorul nu vrea sa
ma titularizeze. 3. Desi prin OUG 77/2013 se mentioneaza ca nu mai exista
secretar sef la nivel de institutie de invatamant preuniversitar, liceu si
structuri, directorul s-a hotarat sa infiinteze un birou alcatuit din 2
secretare, 1 bibliotecara, 1 laboranta, 1 informatician pentru a exista totusi
secretar sef? Cum comentati.
Conform Statut personal
didactic definitivatul se sustine în 7 ani ,iar conform legii 1/2011 timp de 6
ani . OUG 77/2013 a fost declarată neconstituțională.
Din momentul
suspendării contractului individual de muncă:
Art. 2 (1) Numărul maxim de gradații care pot
fi acordate se calculează astfel: din numărul stabilit prin aplicarea a 16% din
totalul posturilor didactice existente la nivelul inspectoratului școlar se
scade numărul de gradații acordate personalului didactic, aflate în plată,
având în vedere că gradația de merit se acordă pe o perioadă efectivă de 5 ani,
fără a fi luate în calcul perioadele de suspendare a contractului individual de
muncă din motive neimputabile angajatului sau de exercitare a unei funcții
publice
Art. 49. - (1) Suspendarea contractului
individual de muncă poate interveni de drept, prin acordul părţilor sau prin
actul unilateral al uneia dintre părţi.
(2) Suspendarea contractului individual de
muncă are ca efect suspendarea prestării muncii de către salariat şi a plăţii
drepturilor de natură salarială de către angajator.
(3) Pe durata suspendării pot continua să
existe alte drepturi şi obligaţii ale părţilor decât cele prevăzute la alin.
(2), dacă acestea sunt prevăzute prin legi speciale, prin contractul colectiv
de muncă aplicabil, prin contracte individuale de muncă sau prin regulamente
interne.
(4) În cazul suspendării contractului
individual de muncă din cauza unei fapte imputabile salariatului, pe durata
suspendării acesta nu va beneficia de niciun drept care rezultă din calitatea
sa de salariat.
(5) De fiecare dată când în timpul perioadei de
suspendare a contractului intervine o cauză de încetare de drept a contractului
individual de muncă, cauza de încetare de drept prevalează.
(6) În cazul suspendării contractului individual
de muncă se suspendă toate termenele care au legătură cu încheierea,
modificarea, executarea sau încetarea contractului individual de muncă, cu
excepţia situaţiilor în care contractul individual de muncă încetează de drept.
Art. 50. - Contractul individual de muncă se suspendă de drept în
următoarele situaţii:
Va trimit acest email
cu rugamintea de a raspunde la o intrebare punctuala referitoare la Metodologia
de miscare a cadrelor didactice anul scolar 2014-2015.
La Anexa 2, Punctul I,
NIvelul studiilor, subpunctul L se prevede ca absolventii care au
finalizat cu diploma si studii postuniversitare de specializare cu
durata de cel putin 3 semestre beneficiaza de inca 3 puncte in plus, fata de
punctajul de la subpunctul K (pentru care sunt alocate 10 puncte).
Intrebarea mea este
urmatoarea: Eu am finalizat in ultimii ani 3 postuniversitare de specializare,
pe 3 domenii diferite. Mai exact: informatica, protectia mediului si industrie
alimentara. Mi se ia in calcul o singura postuniversitara sau punctajul va fi
calculat: 3 postuniversitare x 3 puncte fiecare?Intreb acest lucru
deoarece la Nota de la Punctulul I, NIvelul studiilor se
precizeaza ca "Punctajul de la literele K-L se cumuleaza si se
acorda pentru fiecare forma de pregatire, finalizata, de la litera L..."
Eu
cred că primiți doar 6 puncte adică 3 peste
licență și 3 după master dar
depinde de evaluator Succes și felicitări pentru dorința de a învăța!
Am o norma de 12 ore de chimie la o scoala
generala din mediu rural iar directorul a vrut sa-mi dea 6 ore de fizica ca
sa-mi completez norma dar a zis ca voi fi pltita ca si necalificat deoarece nu
am specializarea chimie-fizica, dar nu mi-a convenit si mi-am luat completare
de norma la alta scoala. In centralizator scrie ca pot preda chimie si
chimie-stiinte, asta nu-mi da dreptul sa fiu platita ca si calificata pentru
orele de fizica?
Conform aprobării CA
și paragrafelor de lege de mai jos dumeavoasrtă puteți să fiți plătită
calificat
Conform art 25 alin 5
lit 6 din metodologie
d) cu alte ore
vacante/rezervate existente la altă/alte discipline în unitatea/unităţile de
învăţământ/consorţiul şcolar în care sunt titulare, decât cele corespunzătoare
specializării/specializărilor de pe diplomă/diplome, cuprinse în planurile
de învăţământ, până la 1/2 de normă, cu
menţinerea drepturilor salariale, în învăţământul gimnazial din mediul rural,
conform art. 263 alin. (9) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările
ulterioare;
Legea 1/2011
(9) Prin excepție, dacă norma didactică a
profesorilor din învățământul gimnazial
nu se poate constitui conform
prevederilor alin. (1) și art. 262 alin. (3), aceasta poate fi constituită din 2/3 din ore de la
specializarea sau specializările de
bază și completată cu 1/3 din ore de la disciplinele stabilite
la alin. (2) ori prin adăugarea de ore conform
prevederilor art. 262 alin. (1) lit.
c). În învățământul gimnazial din mediul rural
norma didactică se poate constitui din 1/2 din ore de la specialitatea sau specialitățile de bază și
completată cu 1/2 din ore de la
disciplinele stabilite la alin. (2) ori prin adăugare de ore conform prevederilor art. 262 alin. (1) lit.
c).
Va rog sa ma lamuriti si pe minecum se
procedeaza?Orele de ed.fizica care intra in catedra de psihopedagogie speciala
sunt tinute de profesorul de psihopedagogie speciala sau doar de un professor
de ed.fizica? - mentionez ca optionalul si
religia sunt predate de catre profesori de specialitate, ed. fizica de ce nu?
(4) Activitatea şi
norma didactică pentru personalul didactic din centre, cabinete şcolare şi
interşcolare de asistenţă psihopedagogică, precum şi din centre logopedice se
constituie conform Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea centrelor
judeţene/al municipiului Bucureşti de resurse şi asistenţă educaţională,
aprobat prin ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi
sportului nr. 5555/2011. Profesorii consilieri din cabinetele
şcolare/interşcolare de asistenţă psihopedagogică efectuează 4 ore/săptămână de
predare în specialitate sau ore în cadrul curriculumului la decizia şcolii din
ariile curriculare om şi societate sau consiliere şi orientare, în acord cu
planul-cadru, cu respectarea normei săptămânale de 40 de ore. La nivelul
unităţilor de învățământ se asigură, în ordine, mai întâi orele necesare pentru
constituirea/completarea catedrelor profesorilor titulari pe catedre de
istorie, istorie-cultură civică, în învățământul gimnazial, respectiv pentru
constituirea/completarea catedrelor profesorilor titulari pe catedre de
economie, de economie aplicată, de educaţie antreprenorială, respectiv pe
catedre de discipline socio-umane: filosofie şi logică şi argumentare,
psihologie, pedagogie, sociologie, studii sociale, în învățământul liceal, în
concordanţă cu actul de numire/transfer/repartizare pe post/catedră şi apoi
cele 4 ore/săptămână pentru profesorii consilieri titulari din cabinetele de
asistenţă psihopedagogică. Profesorii consilieri titulari, pentru care nu pot
fi asigurate cele 4 ore/săptămână de predare în specialitate sau ore în cadrul
curriculumului la decizia şcolii la nivelul unităților de învățământ la care
este normat cabinetul de asistenţă psihopedagogică, participă la ședința de
completare a normei didactice în alte unități de învățământ. (5) În situația în
care numărul de elevi/preșcolari pentru care se asigură asistenţa
psihopedagogică din cadrul unității/unităților de învățământ la care este
normat un cabinet școlar/interșcolar scade sub numărul minim prevăzut în
Regulamentul privind organizarea şi funcționarea centrelor județene/al
municipiului București de resurse si asistenţă educațională, aprobat prin
ordinul ministrului, educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr.
5555/2011, pentru evitarea situației de restrângere de activitate a
profesorului consilier titular în cabinetul respectiv, consiliul de
administrație al Centrului Județean/Municipal București de Resurse şi Asistenţă
Educațională, denumit în continuare CMBRAE/CJRAE, identifică, la nivelul
localității în care funcționează cabinetul școlar/interșcolar unde s-a
înregistrat diminuarea numărului de elevi/preșcolari sub limita minimă legală,
unităţi de învăţământ pentru care nu se asigură asistenţa psihopedagogică a
elevilor/preșcolarilor şi le arondează cabinetului respectiv. În situația în
care, la nivelul unei localităţi în care funcționează cabinetul
școlar/interșcolar unde s-a înregistrat diminuarea numărului de
elevi/preșcolari sub limita minimă legală, nu se identifică unități de
învăţământ în care nu se asigură asistenţa psihopedagogică a
elevilor/preșcolarilor, se pot redistribui unitățile de învăţământ între
cabinetele școlare/interșcolare existente, astfel încât pentru fiecare cabinet
să fie asigurat numărul necesar de elevi/preșcolari. În mod excepțional, unui
cabinet școlar/interșcolar unde s-a înregistrat diminuarea numărului de
elevi/preșcolari sub limita minimă legală, i se pot aronda/redistribui si
unități de învăţământ din alte localități învecinate, cu acordul profesorului
consilier titular din cabinetul respectiv. În perioada de constituire a
posturilor didactice/catedrelor şi de încadrare a personalului didactic
titular, propunerile identificate de consiliul de administrație al CMBRAE/CJRAE
se supun aprobării de consiliului de administrație al inspectoratului școlar.
În baza hotărârii consiliului de administrație al inspectoratului școlar se
emit noi decizii de repartizare profesorilor consilieri titulari pentru care se
schimbă structura unităţilor de învăţământ la care sunt normate cabinetele
interșcolare de asistenţă psihopedagogică.
Conform carui articol de lege se face diferenta
dintre dubla specializare si specializare principala -specializare secundara ?
Sunt interesata sa-mi infornez directorul in aceasta privinta, deoarece sunt in
restringere de activitate . Si in primul rand , sa stiu daca pot avea 6/ 9 ore
in completare. Mentionez ca pe diploma mea Limba franceza -Limba engleza , an
de absolvire 2007
Aveți dreptul să vă
completati norma cu una din disciplina dv care este una limba franceză-limba
engleză
Sunt titulara pe 2 unitati x si y. Anul acesta
functionez la unitatea x si cu completare de norma la o a treia scoala z, unde
as dori sa ma transfer pe cele 10 ore, avand acordul de principiu al CA. Pot fi
tinute orele de la unitatea z nepublicate sau publicate cu o mentiune speciala
astfel incat sa nu poate fi ocupate in etapele anterioare?
Eu cred că dv sunteți
titular la unitatea z. Da, pot cu
mentiunea
Notă LA DETALII POST
CF ART 39 Post propus pentru repartiție în ședință
publică de transfer
Sunt profesor invatamant primar avand anul
acesta clasa I. Postul este vacant iar eu ocup acest post ca suplinitor, avand
definitivatul promovat in anul 2013, precum si doua examene de titularizare
promovate cu nota peste 7 in anii 2012 si 2013. As dori sa ma titularizez in
baza articolului 253 insa, nu stiu daca se poate scoate postul cu viabilitate 4
ani avand in vedere ca mai sunt doar 3 pana termina aceasta promotie. De
asemeni, avand in vedere calendarul miscarii personalului didactic, as dori sa
stiu daca exista o baza legala prin care consiliul de administratie al scolii
sa poata refuza eventualele dosare de pretransfer si detasare prin care se
poate solicita ocuparea acestui post de catre alte cadre didactice.
i) prelungirea
duratei contractelor individuale de muncă, în anul şcolar 2014-2015, pentru
didactic angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, care
a dobândit cel puţin definitivarea în învăţământ, în baza notei/mediei de
repartizare minimum 7 (şapte) obţinute la concursurile de ocupare a posturilor
didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar,
sesiunile 2013, 2012 şi/sau 2011.
j) ocuparea posturilor didactice/catedrelor
declarate vacante/rezervate de unităţile de învăţământ, prin concurs;
Am absolvit Colegiul
de Institutori- Lb Franceza dupa care am terminat Facultatea de Limba si
Literatura Romana, specializarea Romana- Franceza in cadrul Universitatii Spiru
Haret in anul 2007,forma ID-4ani.In anul 2009 am obtinut definitivatul pe lb
franceza si am dat si examenul de tutularizare pe limba franceza, pe care l-am
luat cu 7,15. Nu am putut sa ma titularizez atunci pe postul din satul natal
deoarece la vremea aceea nu aveam studii in specialitatea a doua,respectiv lb
engleza iar postul era scos la titularizare in aceasta combinatie. Neavand
incotro m-am inscris in 2010 la un curs de conversie profesionala pe lb engleza
de 2 ani in cadrul Universitatii "Babes Bolyai"-Facultatea de Litere,
pe care l-am finalizat in 2012.
Si acum vine partea
cea mai dureroasa si nedreapta pentru mine;cand am zis gata, de acum e soare si
pe strada mea, pot sa ma titularizez, nu mi-au mai primit dosarul la
titularizare pe motiv ca nu mai e valabila diploma de la Spiru Haret. Mentionez
ca in 2011 m-am inscris la gradul II( desigur tot pe franceza)pe care l-am luat
in 2013.Am fost nevoita sa ma intorc la prima diploma,cea de institutori, sa
dau din nou examen de titularizare pe invatatori,examen pe care l-am luat in
2012 cu 8,85. Acum sunt titulara pe un post de invatatori dar m-am detasat tot
in satul natal pe postul pe care il ocup de 12 ani dar pe care nu pot sa ma
titularizez.
Intrebarea mea este:pot sa ma titularizez acum in baza acelei note din 2009(pe
baza art 253),avand in vedere ca atunci diploma era valabila?Eu cred ca
situatia mea e destul de neobisnuita,sau cel putin eu asa o
percep.Dumneavoastra ce credeti?Cum e posibil ca unui om sa i se recunoasca o
diploma 5ani si pe urma sa i se spuna ca nu mai are ce face cu ea,mai ales ca
pe baza acelei diplome am obtinut si gradul II, am urmat si acel curs
postuniversitar de conversie. Ce sa inteleg,ca nici acea diploma nu ma este
recunoscuta?
Problema
dumneavoastră se rezolvă în justiție
Este un cerc vicios, dar sigur
câștigați în justiție.
In baza art.253 se pot titulariza si cadre
didactice care au participat la examenul unic de titularizare din anul 2007 si
au obtinut peste nota 7? Nu s-ar putea remedia cumva situatia sa se poate
titulariza si cadrele aflate in situatia aceasta? Va multumesc anticipat si am
mare incredere ca o sa cautati sa solutionati favorabil si poate ne ajutati cu
o ordonata de urgenta si pe noi cadrele didactice aflate in aceasta situatie.
ORDONANŢĂ DE
URGENŢĂ nr. 117 din 23 decembrie 2013 privind modificarea și completarea Legii
educației naționale nr. 1/2011 și pentru luarea unor măsuri în domeniul
învățământului
34.Articolul 253
se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 253
(1) Cadrele didactice
netitulare calificate care au participat în ultimii 6 ani la concursul naţional
unic de titularizare, care au obţinut cei puţin nota/media 7 şi au ocupat un
post/o catedră, devin titulare în sistemul de învăţământ preuniversitar, dacă
sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii generale:
a) se certifică
viabilitatea postului/catedrei;
b) consiliul de
administraţie al unităţii de învăţământ respective este de acord.
(2) Condiţiile
specifice pentru titularizarea personalului didactic, care a participat la
concursuri de titularizare, în sistemul de învăţământ preuniversitar, în
condiţiile alin. (1), se stabilesc prin metodologie elaborată cu consultarea
partenerilor de dialog social şi aprobată prin ordin al ministrului educaţiei
naţionale."
Am obtinut la tiularizare 2013 nota peste 7.00
la examenul scris si am luat in sedinta publica un post eliberat prin transfer
si dat cu viabilitate 1 an. As vrea sa ma titularizez in baza art. 253 anul
acesta si vreau sa stiu daca trebuie facuta certificarea de viabilitatea a
postului pe 4 ani. Precizez ca anul trecut, s-a titularizat un coleg din scoala
in baza acestui articol pe disciplina Educatie Fizica, pe un post viabil 3 ani.
Daca citesti in lege, nu scrie ca in baza titularizarii cu art. 253 trebuie viabilitatea
data pe 4 ani... nu scrie decat sa se certifice viabilitatea postului. Si d-na
director este in dilema, vrea sa il dea acum in februarie pe 3 ani si totusi
sa-mi ofere posibilitatea de titularizare in baza art. 253 din luna aprilie.
Stiu ca la pretransfer poate avea orice viabilitate, dar in baza titularizarii
cu art. 253??? Va rog sa-mi raspundeti, sunt disperata, caut raspuns de mai
bine de o saptamana... si daca trebuie dat pe 4 ani, de ce colegul meu a putut
sa se titularizeze pe un post dat pe 3 ani???
Viabilitatea unui
post este de 4 ani .dar eu spun că nimeni nu poate spune ce se întâmplă peste 2
ani totul depinde de CA și de director
ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 117 din 23 decembrie
2013 privind modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011 și
pentru luarea unor măsuri în domeniul învățământului
34.Articolul 253
se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 253
(1) Cadrele
didactice netitulare calificate care au participat în ultimii 6 ani la
concursul naţional unic de titularizare, care au obţinut cei puţin nota/media 7
şi au ocupat un post/o catedră, devin titulare în sistemul de învăţământ
preuniversitar, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii generale:
a) se certifică
viabilitatea postului/catedrei;
b) consiliul de
administraţie al unităţii de învăţământ respective este de acord.
Vă supun atenţiei următoarea situaţie: Am
absolvit Liceul Pedagogic în 1998 şi am susţinut Examenul de Titularizare în
acelaşi an ;am luat repartiţie (învăţătoare) la o şcoală din mediul rural. Nu
am dat examenul de definitivat, drept pentru care acum sunt suplinitor. În
acest an absolv Facultatea de Pedagogie. Întrebarea mea este următoarea: pot să
particip la Examenul Naţional de Titularizare şi să susţin definitivatul după
un an , dobândind mai târziu statutul de titular sau nu mai pot fi titular
niciodată?
Luați 10 la examen. Atenție
7 ani.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.
24 feb. 2014
Întrebări și răspunsuri 24.02.2014
Am sustinut inspectia curenta 1, si curenta 2 pe
limba romana,mentioneaz ca am fost incadrata pe post pe lb romana.Acuma sunt
incadrata pe post pe lb ucr si vreau sa imi sustin inspectie speciala pe lb
romana si sa dau exam pentru gradul II pe romana. Intrebarea este pot sa imi
sustin inspectie si sa dau examen.Specializarea de pe diploma de licenta este
limba si lir rom/lb si lit ucraineana.
Din
păcate inspecția specială trebuie sustinută pentru limba ucraineană cum sunteți
încadrată în acest an
Art.
15 (1) Inspecția specială pentru acordarea gradului didactic II se realizează
în unitatea școlară
unde este încadrat candidatul sau, cu avizul inspectorului pentru dezvoltarea
resurselor umane și al directorului unității
școlare respective, într-o altă unitate, în perioada 1 octombrie – 5 iunie a
anului școlar în care se finalizează examenul.
(2)
Inspecția specială se efectuează la 4 activități didactice și este valabilă
numai pentru anul școlar în care a fost
efectuată.
(3)
În situația în care candidatul este încadrat pe una dintre specializările de pe
diplomă/ diplome sau pe una dintre
specializările pe care o poate preda conform legislației în vigoare, inspecția specială se efectuează la specializarea pe
care cadrul didactic este încadrat în anul școlar respectiv.
Sunt profesor invatamant primar titular la o
unitate scolara unde urmeaza a se pensiona o doamna profesoara de limba
franceza, specializare pe care o detin si eu in urma finalizarii studiilor. As
dori sa va intreb daca am prioritate la ocuparea postului, cu acordul CA,
inaintea celor cu restrangere de activitate de la alte unitati scolare.
Cred că aveți șanse dacă se respectă următorii pași:
Comisia de
mobilitate propunere de transfer
Analiză de Consiliul
Profesoral
Validare în Consiliul
de Administrație
Acordul de
transfer al directorului
Dosar depus la isj
Notă LA DETALII POST CF
ART 39
Post propus pentru repartiție în ședință publică de transfer
Va rog sa ma lamuriti.Am
tot citit in noua metodologie.Noi cei care suntem titulari la tara ,la doua
scoli,cum v-am zis in 1997cum era atunci legea,daca intram la o scoala in
restrangere de activitate ce putem face?
Pana acum am fost
detasata in interesul invatamantului ,la un liceu tehnologic din mediul urban
si in plus m-am ocupat de proiecte internationale reusite de mine ...Am vreo
sansa la o completare de catedra aici? vedeti nota mea nu e 7! Aici e problema!
Am vrut de atatea ori sa merg la concurs,dar de unde posturi?Va rog din
suflet...macar sa ne lasati sa ne completam catedra.Nu ma deranjeaza daca raman
pe o jumatate in mediul rural.. cum sa fac?in dv.imi e speranta sa ma lamuriti
ca aici parca nimeni nu stie nimic si in metodologie nu scrie sau poate nu am
citit eu corect si inteles.
Dumneavoastra
puteți să predați și alte discipline pastandu-vă drepturile salariale In concluzie puteți preda 9 ore cu
aprobarea CA.
(5)
Cadrele didactice titulare desemnate pentru completarea normei didactice de
predare-învăţare-evaluare, precum şi cadrele didactice prevăzute la art. 21
alin. (4) cu norma didactică de predare-învăţare-evaluare incompletă, pot
solicita, la cerere, în perioada de constituire a posturilor
didactice/catedrelor şi de încadrare a personalului didactic titular,
completarea normei, pentru un an şcolar, la nivelul unităţilor de învăţământ
sau la nivelul consorţiilor şcolare, în situaţia în care unităţile de
învăţământ fac parte din consorţii şcolare, după cum urmează: a) cu ore în
specialitate vacante/rezervate existente la altă/alte discipline în
unitatea/unităţile de învăţământ/consorţiul şcolar în care sunt titulare, pe
care cadrele didactice au dreptul să le predea conform studiilor finalizate cu
diplomă, în concordanţă cu prevederile prezentei Metodologii şi prevederile
Centralizatorului; b) cu alte ore vacante/rezervate existente la altă/alte
discipline în unitatea/unităţile de învăţământ/consorţiul şcolar în care sunt
titulare, din aceeaşi arie curriculară, altele decât cele corespunzătoare
specializării/specializărilor de pe diplomă/diplome, cuprinse în planurile de
învăţământ, până la 1/3 de normă, cu menţinerea drepturilor salariale, în
învăţământul gimnazial din mediul urban, conform art. 263 alin. (9) din Legea
nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare; c) cu alte ore
vacante/rezervate existente la altă/alte discipline în unitatea/unităţile de
învăţământ/consorţiul şcolar în care sunt titulare, din aceeaşi arie
curriculară, altele decât cele corespunzătoare specializării/specializărilor de
pe diplomă/diplome, cuprinse în planurile de învăţământ, până la 1/2 de normă,
cu menţinerea drepturilor salariale, în învăţământul gimnazial din mediul
rural, conform art. 263 alin. (9) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi
completările ulterioare;
d) cu alte
ore vacante/rezervate existente la altă/alte discipline în unitatea/unităţile
de învăţământ/consorţiul şcolar în care sunt titulare, decât cele
corespunzătoare specializării/specializărilor de pe diplomă/diplome, cuprinse
în planurile de învăţământ, până la 1/2 de normă, cu menţinerea drepturilor
salariale, în învăţământul gimnazial din mediul rural, conform art. 263 alin.
(9) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare;
e) prin adăugarea de ore din activităţi de
educaţie, complementare procesului de învăţământ: mentorat, şcoală după şcoală,
învăţare pe tot parcursul vieţii, în unitatea/unităţile de
învăţământ/consorţiul şcolar în care sunt titulare, conform art. 263 alin. (3)
din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare. (6) Cererile
de completare a normei didactice de predare-învăţare-evaluare se analizează de
către consiliul/consiliile de administraţie ale unităţii/unităţilor de
învăţământ la care cadrele didactice sunt titulare/angajate. În baza aprobării
cererii, formulate de cadrul didactic, de către consiliul/consiliile de
administraţie al unităţii/unităţilor de învăţământ, directorul/directorii
unităţii/unităţilor de învăţământ se adresează inspectoratului şcolar pentru
emiterea deciziei de completare a normei didactice de
predare-învăţare-evaluare. În mediul rural completarea normei didactice pentru
cadrele didactice titulare, conform specializării/specializărilor de pe
diplomă/diplome, cu acordul cadrului didactic, se poate realiza pe durata unui
an şcolar ori pe durată nedeterminată, fapt consemnat în decizia de completare
a normei didactice. Cadrele didactice pentru care se propune completarea normei
didactice de predare-învăţare-evaluare pe perioadă nedeterminată participă la
şedinţa publică organizată de inspectoratul şcolar pentru soluţionarea
completărilor de normă pentru ca opţiunea acestora să fie consemnată în
procesul-verbal. După emiterea deciziei inspectorului şcolar general de completare
a normei didactice, directorul/directorii unităţii/unităţilor de învăţământ la
care cadrul didactic este titular încheie cu acesta actul adiţional la
contractul de muncă. (7) În situaţia în care cererea de completare a normei
didactice de predare-învăţare-evaluare este respinsă de către
consiliul/consiliile de administraţie al unităţii/unităţilor de învăţământ,
cadrul didactic participă la şedinţa publică de repartizare organizată la
nivelul inspectoratului şcolar. Hotărârea consiliului de administraţie al
unităţii de învăţământ este definitivă şi poate fi atacată numai la instanţa de
contencios administrativ, contestaţia reprezentând plângerea prealabilă
reglementată de art. 7 din Legea nr. 554/2004 cu modificările şi completările
ulterioare.
Suntem 10 educatoare titulare in cadrul unui
Pj-in diferite structuri.De la anul se restrange un post in una din structuri,din
2 posturi ramane unul.Intrebarea si nelamurirea mea este cine va intra la
restrangere cele 2 educatoare din acea structura sau toate educatoarele din pj?
Se face o selectie
. (3) În cazul
apariţiei situaţiilor de reducere de activitate a personalului didactic titular
la nivelul unei unităţi de învăţământ, de completare a normei didactice sau de
restrângere de activitate, situaţii care vizează două sau mai multe cadre
didactice titulare la aceeaşi specialitate, se renunţă, în ordine, la:
a) activitatea prestată de personalul didactic titular care
solicită plecarea din unitate pe motivul reducerii activităţii; în cazul în
care două sau mai multe persoane de aceeaşi specialitate solicită plecarea din
unitatea de învăţământ, pleacă persoana care întruneşte punctajul cel mai
mare/media cea mare în urma evaluării;
b) activitatea prestată de personalul didactic titular care a
obţinut calificativul nesatisfăcător la ultima evaluare anuală;
c) activitatea prestată de personalul didactic titular
sancţionat disciplinar în anul şcolar curent sau în ultimii doi ani şcolari
încheiaţi;
d) activitatea prestată de personalul didactic în regim de
plata cu ora;
e) activitatea prestată de personalul didactic care
îndeplineşte condiţiile legale de pensionare, luând în calcul limita de vârstă
şi stagiul de cotizare;
f) activitatea desfăşurată de personalul didactic în baza
unui contract individual de muncă pe perioadă determinată;
g) activitatea prestată de personalul didactic titular ale
cărui specializări dobândite prin studii nu sunt în concordanţă cu postul
didactic ocupat/catedra ocupată, conform Centralizatorului;
h) activitatea prestată de personalul didactic titular ale
cărui studii nu sunt în concordanţă cu nivelul cel mai înalt al unităţii de
învăţământ corespunzător postului didactic ocupat;
i) activitatea prestată de personalul didactic titular care
nu este numit/transferat/repartizat pe nivelul cel mai înalt al unităţii de
învăţământ corespunzător postului didactic ocupat, conform documentului de
numire/transfer/repartizare pe post/catedră;
j) activitatea prestată de cadrele didactice titulare care nu
au finalizat studii universitare sau studii postuniversitare cu durata de cel
puţin un an şi jumătate, aprobate de Ministerul Educaţiei Naţionale - studii
aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de
specializare, studii postuniversitare de masterat, cu una din specializările: psihopedagogie
specială, psihopedagogie, psihologie, pedagogie, pedagogie socială, pedagogie
specială, psihosociologie, filosofie-istorie (absolvenţi ai promoţiilor
1978-1994) - în concordanţă cu Centralizatorul ori studii universitare de
masterat/master în domeniile psihologie sau ştiinţele educaţiei, în concordanţă
cu Centralizatorul pentru învăţământul special, în situaţia reducerii numărului
de ore la catedrele din învăţământul special;
k) activitatea prestată de personalul didactic titular care
nu deţine avizele şi atestatele necesare ocupării postului didactic, conform
prezentei Metodologii;
l) activitatea prestată de personalul didactic titular de la
clasele/grupele cu predare intensivă/bilingvă sau în limbile minorităţilor
naţionale care nu a absolvit studiile în limba în care se face predarea, în
situaţia reducerii numărului de ore la aceste clase/grupe;
m) activitatea
prestată de personalul didactic titular numit/transferat/repartizat în două sau
mai multe unităţi de învăţământ preuniversitar, în cazul în care la nivelul
uneia dintre unităţi de învăţământ se constată diminuarea numărului de ore.
(4) Dacă
reducerea de activitate, care vizează două sau mai multe persoane titulare de
aceeaşi specialitate la nivelul unei unităţi de învăţământ, nu se soluţionează
prin aplicarea prevederilor alin. (3), desemnarea cadrelor didactice titulare
pentru care se completează norma didactică se realizează prin evaluare
obiectivă, în perioada de constituire a posturilor didactice/catedrelor şi de
încadrare a personalului didactic titular, conform criteriilor prevăzute în
anexa nr. 2.
(5) Cadrele
didactice titulare desemnate pentru completarea normei didactice de
predare-învăţare-evaluare, precum şi cadrele didactice prevăzute la art. 21
alin. (4) cu norma didactică de predare-învăţare-evaluare incompletă, pot
solicita, la cerere, în perioada de constituire a posturilor
didactice/catedrelor şi de încadrare a personalului didactic titular,
completarea normei, pentru un an şcolar, la nivelul unităţilor de învăţământ sau
la nivelul consorţiilor şcolare, în situaţia în care unităţile de învăţământ
fac parte din consorţii şcolare, după cum urmează:
a) cu ore în specialitate vacante/rezervate
existente la altă/alte discipline în unitatea/unităţile de învăţământ/consorţiul
şcolar în care sunt titulare, pe care cadrele didactice au dreptul să le predea
conform studiilor finalizate cu diplomă, în concordanţă cu prevederile
prezentei Metodologii şi prevederile Centralizatorului; b) cu alte ore
vacante/rezervate existente la altă/alte discipline în unitatea/unităţile de
învăţământ/consorţiul şcolar în care sunt titulare, din aceeaşi arie
curriculară, altele decât cele corespunzătoare specializării/specializărilor de
pe diplomă/diplome, cuprinse în planurile de învăţământ, până la 1/3 de normă,
cu menţinerea drepturilor salariale, în învăţământul gimnazial din mediul
urban, conform art. 263 alin. (9) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi
completările ulterioare; c) cu alte ore vacante/rezervate existente la
altă/alte discipline în unitatea/unităţile de învăţământ/consorţiul şcolar în
care sunt titulare, din aceeaşi arie curriculară, altele decât cele
corespunzătoare specializării/specializărilor de pe diplomă/diplome, cuprinse
în planurile de învăţământ, până la 1/2 de normă, cu menţinerea drepturilor
salariale, în învăţământul gimnazial din mediul rural, conform art. 263 alin.
(9) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare;
d) cu alte ore
vacante/rezervate existente la altă/alte discipline în unitatea/unităţile de
învăţământ/consorţiul şcolar în care sunt titulare, decât cele corespunzătoare
specializării/specializărilor de pe diplomă/diplome, cuprinse în planurile de
15
învăţământ, până la
1/2 de normă, cu menţinerea drepturilor salariale, în învăţământul gimnazial
din mediul rural, conform art. 263 alin. (9) din Legea nr. 1/2011 cu
modificările şi completările ulterioare; e) prin adăugarea de ore din
activităţi de educaţie, complementare procesului de învăţământ: mentorat,
şcoală după şcoală, învăţare pe tot parcursul vieţii, în unitatea/unităţile de
învăţământ/consorţiul şcolar în care sunt titulare, conform art. 263 alin. (3)
din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare. (6) Cererile
de completare a normei didactice de predare-învăţare-evaluare se analizează de
către consiliul/consiliile de administraţie ale unităţii/unităţilor de
învăţământ la care cadrele didactice sunt titulare/angajate. În baza aprobării
cererii, formulate de cadrul didactic, de către consiliul/consiliile de administraţie
al unităţii/unităţilor de învăţământ, directorul/directorii unităţii/unităţilor
de învăţământ se adresează inspectoratului şcolar pentru emiterea deciziei de
completare a normei didactice de predare-învăţare-evaluare. În mediul rural
completarea normei didactice pentru cadrele didactice titulare, conform
specializării/specializărilor de pe diplomă/diplome, cu acordul cadrului
didactic, se poate realiza pe durata unui an şcolar ori pe durată
nedeterminată, fapt consemnat în decizia de completare a normei didactice.
Cadrele didactice pentru care se propune completarea normei didactice de
predare-învăţare-evaluare pe perioadă nedeterminată participă la şedinţa
publică organizată de inspectoratul şcolar pentru soluţionarea completărilor de
normă pentru ca opţiunea acestora să fie consemnată în procesul-verbal. După
emiterea deciziei inspectorului şcolar general de completare a normei
didactice, directorul/directorii unităţii/unităţilor de învăţământ la care
cadrul didactic este titular încheie cu acesta actul adiţional la contractul de
muncă. (7) În situaţia în care cererea de completare a normei didactice de
predare-învăţare-evaluare este respinsă de către consiliul/consiliile de
administraţie al unităţii/unităţilor de învăţământ, cadrul didactic participă la
şedinţa publică de repartizare organizată la nivelul inspectoratului şcolar.
Hotărârea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ este
definitivă şi poate fi atacată numai la instanţa de contencios administrativ,
contestaţia reprezentând plângerea prealabilă reglementată de art. 7 din Legea
nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare. Art. 26 (1) Dacă
restrângerea de activitate, care vizează două sau mai multe persoane titulare
de aceeaşi specialitate la nivelul unei unităţi de învăţământ, nu se
soluţionează prin aplicarea prevederilor art. 25 alin. (3), desemnarea cadrelor
didactice titulare care intră în restrângere de activitate se realizează în
perioada de constituire a posturilor didactice/catedrelor şi de încadrare a
personalului didactic titular, prin organizarea unui concurs sau prin evaluare
obiectivă conform criteriilor prevăzute în anexa nr. 2. În unităţile de
învăţământ în care se înregistrează restrângeri de activitate la catedrele de
informatică, de tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor sau de tehnologii
asistate de calculator, iar cadrele didactice titulare pe aceste catedre
îndeplinesc condiţiile de ocupare atât a catedrelor de tehnologii asistate de
calculator, de tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor, cât şi de
informatică, pentru stabilirea cadrelor didactice care intră în restrângere de
activitate, evaluarea se realizează global la nivelul tuturor catedrelor de
informatică, de tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor şi tehnologii
asistate de calculator, după aplicarea prevederilor art. 25 alin. (3).
Hotărârea privind modalitatea de evaluare se stabileşte în consiliul de
administraţie al unităţii de învăţământ. (2) În cazul în care desemnarea
cadrului didactic aflat în restrângere de activitate se face prin concurs,
acesta este realizat
Sunt directorul unei scoli, iar in septembrie
primaria a semnat un contract cu o firma pentru reabilitarea scolii, contract
pe care nu l-am semnat ca director. Acum primaria imi cere sa semnez ordinele
de plata pentru facturile aferente situatiilor de lucrari. Eu nu administrez
materialele, nu coordonez lucrarile, nu am semnat contractul, iar banii sunt de
la bugetul local de ce sa semnez eu acele facturi chiar daca sunt ordinator de
credite?Si apoi situatiile de lucrari nu corespund cu ceea ce este in
realitate.Amenintat fiind ca imi vor retrage dreptul de ordonator, desi cred ca
au uitat ce spune legea si canu vor semna ordinele de plata pentru salarii.
Adresați-vă în scris
ISJ în atenția inspectorului școlar general.
Citind calendarul , din cat pricep eu trebuie
sa pun dosar in fiecare etapa la pretransfer? 5) Pretransferul consimțit între
unitățile de învățământ preuniversitar, la cerere, a personalului didactic
titular: a) afișarea la inspectoratul școlar a listei cuprinzând posturile
didactice/catedrele vacante/rezervate; Termen: 28 martie 2014 b) etapa I de
depunere a cererilor de pretransfer - depunerea cererilor, însoțite de
documentele cerute în acestea, de către cadrele didactice care solicită
pretransfer consimțit între unitățile de învățământ la inspectoratele școlare,
precum și la unitățile de învățământ care au publicat posturi didactice/catedre
vacante pentru obținerea acordului/acordului de principiu pentru pretransfer;
Perioada: 31 martie-3 aprilie 2014 c) afişarea la unităţile de învăţământ, la
sediile inspectoratelor şcolare şi pe pagina de web a inspectoratelor şcolare,
a listei cadrelor didactice titulare care au depus cereri de pretransfer în
etapa I, cu precizarea unităţilor de învăţământ la care acestea sunt titulare;
Termen: 7 aprilie 2014 d) etapa a II-a de depunere a cererilor de pretransfer -
depunerea cererilor, însoțite de documentele cerute în acestea, de către
cadrele didactice care solicită pretransfer consimțit între unitățile de
învățământ la inspectoratele școlare, precum și la unitățile de învățământ care
au publicat posturi didactice/catedre vacante şi la unităţile de învăţământ la
care sunt titulare cadre didactice care au depus cereri de pretransfer în etapa
I pentru obținerea acordului/acordului de principiu pentru pretransfer;
Perioada: 7-9 aprilie 2014 e) afişarea la unităţile de învăţământ, la sediile
inspectoratelor şcolare şi pe pagina de web a inspectoratelor şcolare, a listei
cadrelor didactice titulare care au depus cereri de pretransfer în etapele I şi
II, cu precizarea unităţilor de învăţământ la care acestea sunt titulare;
Termen: 10 aprilie 2014 f) etapa a III-a de depunere a cererilor de pretransfer
- depunerea cererilor, însoțite de documentele cerute în acestea, de către
cadrele didactice care solicită pretransfer consimțit între unitățile de
învățământ la inspectoratele școlare, precum și la unitățile de învățământ care
au publicat posturi didactice/catedre vacante şi la unităţile de învăţământ la
care sunt titulare cadre didactice care au depus cereri de pretransfer în
etapele I şi II pentru obținerea acordului/acordului de principiu pentru
pretransfer; Perioada: 10-11 aprilie 2014 g) analiza, în consiliile de
administrație al unităților de învățământ, a solicitărilor depuse de cadrele
didactice titulare și comunicarea hotărârii cu privire la acordarea/neacordarea
acordului/acordului de principiu pentru pretransfer; Termen: 14 aprilie 2014
Se depune un dosar cu
documente justificative și avizele CP și CA împreună cu cererile tipizate.
Daca intr-o scoala este scos un post pentru
titularizare , iar pentru acel post isi depun dosarele doua persoane una din
afara scolii iar alta care figureaza ca detasata de 2 ani in acea unitate; dupa
analiza dosarelor se costata ca persoana din afara are un punctaj mai mare iar
persoana care lucreaza in acea scoala ca detasa un punctaj mai mic, aceasta din
urma poate avea un avantaj si poate fi titularizata pe acel post doar pentru
faptul ca lucreaza in acea scoala, iar persoana cu punctaj mai mare sa fie
respinsa doar pentru faptul ca vine din afara scolii ? Rugamintea este sa-mi
dati varianta legala pentru acesata speta .
Din punctul meu de
vedere persoana detașată nu apartine scolii .nu este transferată în școală
3) În situaţia în care un post didactic/o catedră este
solicitat(ă) de mai multe cadre didactice netitulare care îndeplinesc cumulativ
condiţiile prevăzute la alin. (1), prioritate la ocuparea postului
didactic/catedrei are cadrul didactic care a dobândit cel puţin definitivarea
în învăţământ.
Dacă astfel nu se
ajunge la departajare, prioritate la ocuparea postului didactic/catedrei are
cadrul didactic cu domiciliul în localitatea în care solicită postul
didactic/catedra, conform art. 1 alin. (3)
. În situaţia în care nici domiciliul nu conduce la
departajare, pentru departajare se va lua în calcul nota cea mai mare obţinută
la proba scrisă de la concursul/concursurile de titularizare susţinute în sesiunile
2011, 2010.
La note egale, pentru
departajare, se folosesc criteriile şi punctajele din anexa nr. 2. (4) În
situaţia în care nici aplicarea criteriilor de la alin. (3) nu conduce la
departajare, se ia în calcul media aritmetică cea mai mare, cu două zecimale,
calculată prin trunchiere, a mediei anilor de studii şi a mediei examenului de
licenţă/stat/absolvire. Pentru absolvenţii liceelor pedagogice/şcolilor
echivalente, departajarea se face pe baza mediei aritmetice cu două zecimale,
calculată prin trunchiere, a mediei anilor de studii şi a mediei examenului de
bacalaureat/absolvire.
(5)
Cadrele didactice care se încadrează în prevederile alin. (1) sau (2) se
adresează, în scris, consiliului/consiliilor de administraţie al/ale
unităţii/unităţilor de învăţământ unde sunt încadrate cu contract individual de
muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014, prin depunerea unei
cereri-tip, conform anexei nr. 3, în perioada prevăzută de Calendar. Profesorii
consilieri în centre și cabinete de asistență psihopedagogică se adresează
CMBRAE/CJRAE în cadrul căruia este
ORDONANŢĂ
DE URGENŢĂ nr. 117 din 23 decembrie 2013 privind modificarea și completarea
Legii educației naționale nr. 1/2011 și pentru luarea unor măsuri în domeniul
învățământului
34.Articolul 253 se modifică şi va avea
următorul cuprins:
"Art. 253
(1) Cadrele didactice netitulare calificate
care au participat în ultimii 6 ani la concursul naţional unic de titularizare,
care au obţinut cei puţin nota/media 7 şi au ocupat un post/o catedră, devin
titulare în sistemul de învăţământ preuniversitar, dacă sunt îndeplinite
cumulativ următoarele condiţii generale:
a) se certifică viabilitatea postului/catedrei;
b) consiliul de administraţie al unităţii de
învăţământ respective este de acord.
(2) Condiţiile
specifice pentru titularizarea personalului didactic, care a participat la
concursuri de titularizare, în sistemul de învăţământ preuniversitar, în
condiţiile alin. (1), se stabilesc prin metodologie elaborată cu consultarea
partenerilor de dialog social şi aprobată prin ordin al ministrului educaţiei
naţionale."
Va rog frumos sa-mi
spuneti si mie in ce conditii se face trecerea pe o alta specializare in cadrul
aceleiasi scoli. De exemplu, daca sunt titulara pe informatica, cum pot sa trec
pe matematica in aceeasi scoala?
Conform caror legi?Prin
completare pe perioada nedeterminata (pe jumatate - 1 ora de ex) se pastreaza
statutul de titular? Transfer in totalitate pe matematica se rezolva tot la
nivelul scolii? Avem prioritate ca titulari ai scolii?
Cred că aveți șanse dacă se respectă următorii pași:
Comisia
de mobilitate propunere de transfer
Analiză
de Consiliul Profesoral
Validare
în Consiliul de Administrație
Acordul
de transfer al directorului
Dosar
depus la isj
Notă
LA DETALII POST CF ART 39 Post propus pentru repartiție în ședință
publică de transfer
Sunt educatoare titulara dar doresc sa particip
la examenul de titularizare pentru a ocupa un post de invatatoare. Va trebui sa
renunt la postul de educatoare odata cu inscrierea la examenul de titularizare
pentru invatatori?
Cadrul didactic
titular, care se prezintă la concursul pentru ocuparea unui alt post
didactic/unei alte catedre declarat(e) vacant(e)/rezervat(e) în învăţământ
preuniversitar, care nu ocupă post/catedră sau obţine o medie de repartizare
mai mică de 5 (cinci) îşi păstrează calitatea de titular în unitatea/unităţile
de învăţământ din care provine. Cadrul didactic titular care se repartizează pe
posturi didactice/catedre pentru angajare nedeterminată se consideră transferat
prin concurs. Cadrul didactic titular care se repartizează pe posturi
didactice/catedre pentru angajare determinată se consideră detaşat la cerere
prin concurs. O persoană poate beneficia de detaşare la cerere pe o perioadă de
cel mult 5 ani şcolari consecutivi
M-am detasat de pe postul unde sunt titular pe
un alt post. Doresc sa stiu cati ani la rand pot sa fiu detasat fara sa-mi
pierd postul de titular .
Detaşarea la cerere a
personalului didactic se dispune anual, prin decizie a inspectorului şcolar
general. O persoană poate beneficia de detaşare la cerere pe o perioadă de cel
mult 5 ani şcolari consecutivi
Sunt profesor titular, specializarea Ed. Fizică
și Sport în două unități școlare din mediul rural, nivel gimnazial. În anul
2012 am absolvit Facultatea de Biologie, cu scopul de a întregi/a completa
catedra într-o singură unitate școlară. Am depus dosarul de pretransfer la
I.S.J., dar nu s-a aprobat deoarece Centralizatorul nomenclator nu prevede
astfel de specializare :Ed. Fizică – Biologie sau invers. Ași dori să știu ce
se poate întâmpla după ce expiră cei 5 ani de pretransfer în interesul
serviciului, și de ce nu apar și alte specializări noi în Centralizator. Care
ar fi pasul următor?
(2) Cererile de
întregire a normei didactice de predare-învăţare-evaluare se analizează de
către consiliul/consiliile de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de
învăţământ la care cadrele didactice solicită întregirea. Hotărârea consiliului
de administraţie al unităţii de învăţământ este definitivă şi poate fi atacată
numai la instanţa de contencios administrativ, contestaţia reprezentând
plângerea prealabilă reglementată de art. 7 din Legea contenciosului
administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare. (3) La
propunerea directorilor unităţilor de învăţământ, cu acordul
consiliul/consiliile de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de învăţământ,
pentru cadrul didactic titular în două sau mai multe unităţi de învăţământ ori
pe două sau mai multe specializări se dispune întregirea normei didactice de
predare-învăţare-evaluare, prin decizia inspectorului şcolar general.
Sunt profesor titular, cu o vechime de aproape
20 de ani, avand norma constituita in 2 unitati scolare. In situatia generala
din invatamant, in care populatia scolara descreste numeric in mod dramatic,
invatatorii devin profesori pe alte specializari fara examen de titularizare,
suplinitorii devin titulari prin Articolul 253 etc., un director de scoala
dintr-un oras mic (lipsit de alte posibilitati), aduce in scoala, pe 5 ore un
alt titular, prin pretransfer prin consimtamant. Consiliul de administratie
aproba dosarul, dl. dir. spunandu-le ca trebuie sa-l aprobe, ca altfel risca sa
fie dati in judecata. Asadar, ce trebuie sa facem noi, titularii, atunci cand
un director, aflat in prag de pensie (nu mai are nimic de pierdut, ci,
probabil, doar de castigat!!!) pune in pericol posturile titularilor scolii?
Mentionez ca sunt un profesor care se bazeaza exclusiv pe principii morale,
activ, foarte implicat in activitatea didactica. Va rog sa nu ma timiteti la
I.S.J., deoarece am fost, am d epus si o contestatie, iar domnii de acolo nu
s-au deranjat pentru a-mi raspunde. Conform carei legi pot fi actionati in
judecata directorii care pun in pericol catedrele titularilor? Cum ne poate
asigura pe noi cineva ca, in momentul concursului de dosare, cel care a intrat
pe o alta usa, va fi corect si cinstit? De plagiat si acte falsificate auzim
peste tot, chiar si la case mai mari. Mentionez, de asemenea, faptul ca aceeasi
situatie se intampla si altor colegi, din aceeasi scoala. Profesorii titulari
cu norma intreaga si cu dubla specializare, carora li s-a diminuat numarul de
ore, sunt trimisi la pretransfer, desi se pensioneaza alti colegi, avand una dintre
specilaizarile celor care raman fara ore. Dar, domnul director are de adus alte
persoane in scoala, ca doar ii permite legea! Ne raspunde, nonsalant, ca avem
norma asigurata pentru la anul. Dar, peste 2 ani sigur intram in restrangere,
aducand atatea persoane si... iata cercul vicios! Aveti o alta varianta, in
afara I.S.J. ? Dorim un sfat.
Legea 1 /2011:
Conducerea unităților de învățământ
Art. 96. — (1) Unitățile de învățământ
preuniversitar cu personalitate juridică
sunt conduse de consiliile de administrație,de directori și de directori
adjuncți, după caz. În exercitarea atribuțiilor ce le revin, consiliile de
administrație și directorii conlucrează
cu consiliul profesoral, cu comitetul de părinți și cu
autoritățile
administrației publice locale.
2) Atribuțiile consiliului profesoral sunt
următoarele:
j) alege cadrele didactice membre ale
consiliului de administrație;.
Dumneavostră trebuie
să fiți uniți pentru a vă desemna cadrele didactice care cu adevărat să aibă
viziunea actului educational Desemnarea se face în CP pentru CA
Proiectul de
încadrare se discută în CP și se aprobă de CA conform metologiei
( METODOLOGIA - CADRU
PRIVIND MOBILITATEA PERSONALULUI DIDACTIC DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR ÎN
ANUL ŞCOLAR 2014-2015)
Singura soluție este
să vă solidarizați cadrele didactice
care doresc stabilitate și performanță și să ajungeți în SEPTEMBRIE 2014
în Consiliul de Administrație al scolii pentru anul 2014-2015 pentru a îndrepta
lucrurile
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.
21 feb. 2014
Întrebări și răspunsuri 21.02.2014
Am dat examen de titularizare in 2010 pe
educatoare si am luat 7. As putea sa ma titularizez in baza art 253. pe limba
engleza. Vreau sa va spun ca am urmatoarele calificari: postliceal pedagogic,
Institori - lb. engleza , Facultatea de limba rom- limba engleza si
postuniversitar informatica. As mai vrea sa va spun ca o colega de-a mea s-a
titularizat in aceleasi conditii : a dat examen pe limba romana si s-a
titularizat pe engleza. avand acceasi Facultate ca si mine Fac. de rom -
engleza . Va rog sa ma ajutati . La inspectorat am intrebat si au zis ca nu se
poate, dar colega mea a putut . Ce pot sa fac? Va multumesc mult. Astept
raspuns. Daca se poate va rog sa imi spuneti si in baza carei legi.
Din păcate nu vă
puteți titulariza pe limba engleză Dumneavoastră aveți studiile necesare pentru
a ocupa postul pe care îl doriți ,dar nu ați dat examen la limba română sau
engleză conform art 56 alin 2 din metodologie
Art. 56 (1) Începând cu 1 septembrie
2014, poate deveni titular, pe postul didactic/catedra ocupat(ă) cu contract
individual de muncă pe perioadă determinată, cadrul didactic netitular
calificat care, la data solicitării, îndeplineşte cumulativ următoarele
condiţii specifice:
a fost repartizat
sau i s-a prelungit durata contractului individual de muncă pe perioadă
determinată în anul şcolar 2013-2014, la nivelul unui singur judeţ/municipiului
Bucureşti, pe un post didactic/catedră vacantă/rezervată complet(ă), până la
data începerii cursurilor anului şcolar 2013-2014, în baza unuia din următoarele
rezultate
(i) notei de cel puţin 7 (şapte) obţinută la concursul de titularizare, sesiunea 2011, în specialitatea postului didactic/catedrei ocupat(e) şi ulterior nu a obţinut note sub 5 (cinci) la concursuri de titularizare, în specialitatea postului didactic/catedrei ocupat(e) sau nu a mai participat la concursuri de titularizare;
(ii) notei de cel puţin 7 (şapte) obţinută la
concursul de titularizare, sesiunea 2010, susţinute în specialitatea postului
didactic/catedrei ocupat(e) şi ulterior nu a obţinut note sub 5 (cinci), în
specialitatea postului didactic/catedrei ocupat(e) la concursuri de
titularizare sau nu a mai participat la concursuri de titularizare
; b) a dobândit
definitivarea în învățământ sau va dobândi definitivarea în învățământ până la
data de 1 septembrie 2014;
Poate o unitate de
invatamant sa imi refuze intregirea de norma (pe aceeasi specializare in care
detin deja jumatate de norma la unitatea respectiva), in conditiile in care un
titular iese la pensie inainte de inceperea anului scolar urmator? Directorul
scolii imi spune ca nu imi poate intregi norma pentru ca respectiva persoana
care iese la pensie vrea sa mai ramana si peste varsta standard de pensionare.
Ce ma sfatuiti sa fac?
Dacă
intrunește condițiile de menținere trei ani în activitate este tot
titular și are toate drepturile deci nu va fi pensionar . Nu poate să cumuleze
pensia cu salariul Să participați la
etapele de mobilitate a personalului didactic
35.La articolul
284, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu
următorul cuprins:
"(7) Reîncadrarea în funcţia de personal didactic a
personalului didactic pensionat care nu a depăşit cu 3 ani vârsta de pensionare
se face anual, cu menţinerea drepturilor şi obligaţiilor care decurg din
desfăşurarea activităţii didactice avute
anterior pensionării, cu acordul consiliului de administraţie,
potrivit metodologiei prevăzute la alin. (6), cu condiţia suspendării pensiei
pe durata reîncadrării."CONFORM
ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 117 din 23 decembrie
2013 privind modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011 și
pentru luarea unor măsuri în domeniul învățământului
Sunt profesor titular in 4 unitati de
invatamant,iar anul acesta se vacanteaza nu nr. de ore la una din scoliile unde
sunt titular.Pot sa-mi completez norma cu acele ore libere,eu avand in acea
scoala 4 ore ca profesor titular?Am nevoie de acordul unitatilor scolare de la
care intentionez sa plec.
Art. 24 (1) În perioada de constituire a posturilor
didactice/catedrelor şi de încadrare a personalului didactic titular,
consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ au obligaţia de a
analiza posibilitatea de întregire a normei didactice de
predare-învăţare-evaluare pentru cadrele didactice titulare în două sau mai
multe unităţi de învăţământ ori pe două sau mai multe specializări într-o
unitate de învăţământ/specializare, conform specializării/specializărilor de pe
diploma/diplomele de studii, ţinând seama de prevederile art. 263 alin. (1) din
Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare, de prevederile
prezentei Metodologii şi de prevederile Centralizatorului.
În situaţia
în care se constată posibilitatea de întregire a normei didactice de
predare-învăţare-evaluare, directorii unităţilor de învăţământ au obligaţia de
a propune cadrelor didactice titulare în două sau mai multe unităţi de învăţământ
ori pe două sau mai multe specializări întregirea normei didactice de
predare-învăţare-evaluare.
(2) Cererile
de întregire a normei didactice de predare-învăţare-evaluare se analizează de
către consiliul/consiliile de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de
învăţământ la care cadrele didactice solicită întregirea. Hotărârea consiliului
de administraţie al unităţii de învăţământ este definitivă şi poate fi atacată
numai la instanţa de contencios administrativ, contestaţia reprezentând plângerea
prealabilă reglementată de art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr.
554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.
(3) La propunerea directorilor unităţilor de
învăţământ, cu acordul consiliul/consiliile de administraţie al/ale unităţii/unităţilor
de învăţământ, pentru cadrul didactic titular în două sau mai multe unităţi de
învăţământ ori pe două sau mai multe specializări se dispune întregirea normei
didactice de predare-învăţare-evaluare, prin decizia inspectorului şcolar
general.
(4) În baza
deciziei semnate de inspectorul şcolar general, directorul/directorii
unităţii/unităţilor de învăţământ încheie actul adiţional la contractul
individual de muncă al cadrului didactic care a fost de acord cu întregirea
normei didactice.
(5) Pentru
cadrele didactice titulare în trei unităţi de învăţământ, întregirea normei
didactice de predare-învăţare-evaluare se poate soluţiona în una sau două
unităţi de învăţământ, conform alin.
(1). Pentru
cadrele didactice titulare în patru unităţi de învăţământ, întregirea normei
didactice de predare-învăţare-evaluare se poate realiza în una, două sau trei
unităţi de învăţământ, conform alin. (1)
Pentru cadrele didactice titulare pe trei
specializări, întregirea normei didactice de predare-învăţare-evaluare se poate
soluţiona în una sau două specializări, conform alin. (1). Art. 25 (1)
Sunt
profesor titular la un liceu tehnologic din Braila unde scolarizam elevi
de la clasele a IX-a - XIII; XIV pana la scoala postliceala anul II. La nivelul
3 + de Scoala Postliceala avem in acest an doua clase anul II si patru
clase anul I cu locuri de la bugetul statului.
Va rog
sa-mi spuneti daca in incadrarea pentru anul scolar urmator se pot lua in
considerare si clasele de la nivelul postliceal ( macar cele
patru de la anul I ) .
Mentionez
ca incadrarea mea pentru anul scoalar urmator ar putea fi formata din 9 ore
predate la liceu si 9 ore la nivelul postliceal insa mi s-a spus ca trebuie sa-mi
fac dosar de completare deoarece nu se iau in considerare si orele de la nivel
postliceal.
Va rog
sa-mi spuneti daca exista cadru legal deoarece in alte scoli incadrarea
cadrelor didactice se face si in baza orelor de la nivelul postliceal.
Teoretic trebuie să existe o concordanță intre
proiectul planului de scolarizare unde sunt exemplificate clasele si total
norme și proiectul planului de incadrare unde se repartizează orele la titulari
și se vacantează posturile Dacă orele sunt la făra frecvență atunci directorul
are dreptate daca nu sunt rezervat . Ce trebuie să știti dumneavoastră că la
nivelul școlii trebuie să existe o comisie de mobilitate numită prin decizie
,proiectul de incadrare se analizează și se discută de CP și se aprobă de ca
adresați-vă inspectoratului scolar
personal pentru clarificări.
(2) Posturile didactice/catedrele vacante/rezervate
pentru angajare cu contract de muncă propuse pentru ocuparea prin concurs se
publică precizând viabilitatea acestora şi perioada de angajare: „perioadă
nedeterminată” sau „perioadă determinată de cel mult un an şcolar”, conform
art. 254 alin. (1) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările
ulterioare. În structura catedrelor vacante pentru angajare cu contract de
muncă pe perioadă nedeterminată nu se includ ore din cadrul stagiilor de
pregătire practică pentru dobândirea calificării profesionale de nivel 2, ore
din disciplinele fundamentale de specialitate care se predau la clasele a IX-a
şi a X-a cu profil de arte plastice, decorative, ambientale, arhitectură,
design, precum şi orele vacante de la clasele/grupele de elevi cu frecvenţă
redusă. În structura catedrelor vacante pentru angajare cu contract de muncă pe
perioadă nedeterminată pot fi incluse cel mult 4 (patru) ore opţionale.
Azi 03.02.2013
statele de personal din EDUSAL nu au fost aprobate pentru ca contabili sefi si
secretarii sef sa aplice OUG77/2013. Eu am citit ordonanta si aceasta nu se
refera si la licee,indemnizatile de conducere sunt fixate de 63/2011,iar oug
103/2013 spune ca nu se modifica salariul de baza de la data de 31.12.2013,va
rog sa imi spune- ti parerea dvs. care o consider autorizata , Sindicatele vad
ca nu ne i-au apararea ,noi vrem sa fim sustinuti de sindicate si inrtr-un
eventual procesa A-ti lucrat in sistem cred ca sti-ti munca unui contabil sef
si deasemenea raspunderea,la scoala la mine directorul ma sustine.
În opinia mea inspectoratul scolar va reveni asupra
deciziei si se vor returna banii retinuti deoarece OUG 77/2013 este
neconstitională
În ziua de 5 februarie 2014, Plenul Curţii
Constituţionale, învestit în temeiul art.146 lit.a) din Constituţia României şi
al art.15 din Legea nr.47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii
Constituţionale, s-a întrunit pentru a soluţiona, în cadrul controlului
anterior promulgării, următoarele obiecţii de neconstituţionalitate:
În urma deliberărilor, Curtea Constituţională:
1. Cu majoritate de voturi, a admis obiecţia
de neconstituţionalitate formulată şi a constatat că dispoziţiile Legii privind
aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.77/2013 pentru stabilirea unor
măsuri privind asigurarea funcţionalităţii administraţiei publice locale, a
numărului de posturi şi reducerea cheltuielilor la instituţiile şi autorităţile
publice din subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Guvernului ori a
ministerelor sunt neconstituţionale faţă de criticile formulate, raportate la
art.115 alin.(6) din Constituţie, potrivit căruia „Ordonanţele de urgenţă
nu pot fi adoptate în domeniul legilor constituţionale, nu pot afecta regimul
instituţiilor fundamentale ale statului, drepturile, libertăţile şi îndatoririle
prevăzute de Constituţie, drepturile electorale şi nu pot viza măsuri de
trecere silită a unor bunuri în proprietate publică”.
Decizia este definitivă şi general obligatorie şi se
comunică Preşedintelui României, preşedinţilor celor două Camere ale
Parlamentului şi Primului-Ministru.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.