5 sept. 2013

Întrebări și răspunsuri 05.09.2013

Pana  la  pretransfer , avem  restrangere  de  activitate. As  putea opta la restrangere, pentru  6 ore  de  limba  franceza ( optionale ) si  12  ore  de  limba  engleza? Sau   colegele  mele  ar putea  lua  si  ele  optionale  pentru  a  avea  6  ore  de  limba  franceza ?

În cadrul unei catedre se permit a fi cuprinse maxim 4 ore de opțional.

Sunt titulara , grad did.definitivat , incadrata invatator educator in scoala speciala , intrebarea mea este daca pot fi incadrata institutor sau profesor educator avand in vedere ca am ansolv. Postlicela de specialitate - Colegiu ped.CBratescu Cta 1997 si Facult.Management - Economist licentiat 2006 , conform L1/2011 art 248 pot fi incadrata profesor inv.primar insa in inv.special nu exista incadrarea aceasta iar de la ISJ raspunsul este ca nu pot fi incadrata pe o treapta superioara ptr ca facultatea nu este in profilul postului si legea este valabila doar pentru invatamantul de masa si ca eu trebuie sa mai urmez o facultate in urmatorii 5 ani.

Într-adevăr studiile absolvite nu vă ajută să ocupați funcția de profesor educator.

Exista posibilitatea ca acest post sa fie pastrat pana in data in care se va ajunge in etapa de titularizare cu art. 253?(aceasta daca va mai fi valabil dupa noua mobilitate 2014-2015).Ma gandesc daca d-l director al scolii respective poate dispune cu CA al scolii cum sa fie ocupat acest post.Plus de aceasta,e posibil ca sa nu se aplice art. 253 in noua mobilitate pentru cei care au dat titularizare in 2013 cu nota mai mare de 7(si la practica si la scris)?

Posturile trebuie publicate pentru fiecare etapă a mișcării de personal și se ocupă în ordinea etapelor. Consider că în acest sens directorul nu poate păstra postul pentru această etapă, chiar dacă metodologia în forma actuală îi dă posibilitatea să stabilească condiții de ocupare, altele decât cele prevăzute în metodologie. De asemenea, consider că trebuie ca persoanelor care au promovat examenul din 2013 cu notă mai mare de 7 să poată să se titularizeze conform art. 253.

Am dat examen pt cultura civica, am obtinut media 8,95, insa dupa cele 2 etape de repartizare nu am reusit sa prind niciun post (au fost foarte putine ore). Vreau sa predau pe post de invatator. Intrucat nu am studii in domeniul acesta, am inteles ca pot fi platita ca invatatoare necalificata. Cand se depun cererile/dosarele pentru etapa aceasta si unde anume? Si cand este etapa de repartitie in sedinta publica?

Conform Calendarului de mobilitate ultima etapă de repartizare are loc în 13.09.2013. Trebuie să vă interesați la ISj, după această etapă când se repartizează posturile pentru necalificați.

Sunt profesor de religie, am terminat facultatea si masterul in teologie; intentionez sa urmez doctoratul in istorie ( domeniul istorie medievala, prin care sa abordez o tema religioasa din punct de vedere istoric), titlul de doctor imi va fi echivalat cu gradul I, chiar daca nu e in domeniul specialitatii in care predau, adica in teologie?!

Ordinul este în vigoare. Într-adevăr nu este vreo restricție în ce vă privește. De fapt, Metodologia nu prevede nimic expres privind disciplina doctoratului necesară pentru echivalarea cu gradele didactice. Totul ține de interpretarea prevederilor conținute de metodologie în ansamblul ei. Consider că interpretarea cea mai corectă o poate da emitentul ordinului, respectiv Ministerul Educației.

La cate zile de concediu de odiha are dreptul personalul didactic auxiliar si nedidactic?

Conform Contractului colectiv de Muncă Unic la Nivel Sector de activitate Invatamant Preuniversitar, art. 29
„Pentru personalul didactic auxiliar şi nedidactic concediul de odihnă se acordă în funcţie de
vechimea în muncă, astfel:
- până la 5 ani vechime – 21 de zile lucrătoare;
- între 5 şi 15 ani vechime – 24 de zile lucrătoare;
- peste 15 ani vechime – 28 de zile lucrătoare”.
„Personalul didactic auxiliar și personalul nedidactic beneficiază de un concediu de odihnă
suplimentar între 5 şi 10 zile lucrătoare, potrivit legii. Durata exactă a concediului suplimentar se
stabileşte în comisia paritară de la nivelul unităţii/instituţiei prevăzute în Anexa nr. 4”.

M-am confruntat cu urmatoarea situatie: in luna aprilie impreuna cu o colega de catedra am depus cereri de continuitate pe post in baza notelor peste 7 din 2011 (colega avea nota mai mare ca mine) Nu a fost aprobata nici o cerere pentru ca nu exista cod pe post la acea data .In luna iulie un coleg si-a dat demisia din invatamant si deci s-a eliberat un post care nu a aparut ca vacantat.Afland acest lucru am depus dosar la isj in perioada 16 - 20 august care cuprindea calificativul fb si recomandarea consiliului de administratie cu acordul continuitatii pe post.Colega nu a mai depus nici un dosar. Am primit postul am fost trecuta in aplicatie cu codul postului care a fost postat pe site in data de 26.aug. In sedinta publica din 28 aug aceeasi colega a reclamat a ea trebuia sa primeasca postul pentru ca a avut nota mai mare cu toate ca nu depusese dosar in perioada 16-20 aug. Dupa lungi discutii inspectorii au dat postul unui coleg care avea nota 8 la concursu l de anul acesta 2013.Am trecut de la agonie la extaz! Va rog sa-mi raspundeti daca s-a procedat corect si ce-mi ramane de facut.

Sper că am înțeles bine. Nu puteați obține acordul pentru continuitate în aprilie întrucât nu exista postul vacant. Astfel, puteați să participați numai la etapa de repartizare a posturilor pe perioadă determinată. Dacă ați fi avut acordul de continuitate în baza unei note mai mari de 7 nu vă putea lua candidatul de anul acesta postul.

Avand catedra impartita intre urban si rural , 9,92 la ultimul concurs la care am participat(2012) doresc sa stiu daca ma pot titulariza in baza art. 253 din legea educatiei nationale? Mentionez ca am catedra impartita in felul urmator:10 ore in mediul urban si 9 ore in 2 scoli din mediul rural(7+2).

Dacă s-ar menține prevederile Metodologiei ați avea șanse întrucât capitolul privind titularizarea conform art. 253 nu prevede decât ca orele să fie în același județ. Regula generală, însă, spune ca orele dintr-o catedră să fie ori numai din mediul rural ori numai din mediul urban.

Daca am ocupat in sedinta din 28 august post de suplinitor ca invatator cu nota 8,35, iar o colega a ocupat post de invatator la aceeasi scoala cu nota 7,50,potsolicita postul ei avand nota mai mare,posturile suntla structuri diferite ale scolii?

Repartizarea în cadrul unei unități școlare cu personalitare juridică se face de către directorul școlii.

Am o colegă care a susţinut o dat ex. De definitivat. Şi a picat. Vrea să susţină din nou anul viitor, dar este şi însărcinată şi undeva în mai intră în prenatal . Vrea să ştie dar poate susţine anul viitor şi ce se întâmplă dacă nu susţine şi intră în concediu maternal.

Metodologia nu interzice participarea la examenul de definitivare dacă aveți contractul de muncă suspendat dar ați efectuat inspecțiile speciale.

M-am titularizat anul acesta pe un post de invatatori situat la 140 km de casa.Am sunat la scoala unde sunt titulara si am spus ca doresc detasare ,deoarece din motive familiale nu ma pot prezenta la acest post.Directorul de la scoala a spus ca nu-mi va da acordul pentru detasare,iar daca nu pot sa vin la post voi pierde titularizare.Va intreb daca un director are dreptul legal de a tine un om in scoala....in conditiile in care suplinitori si cu note din anii anteriori iau post in sedinte publice si renunta la ele fara acordul nimanui.Mai mult,am inteles ca sunt doua tipuri de detasari:una la cerere....si una in interesul invatamantului.Pentru care dintre cele doua tipuri de detasari nu e nevoie de acordul scolii unde sunt titular?

Conform art. 82 din Metodologia de mobilitate atât pentru detașarea în interesul învățământului, cât și pentru detașarea la cerere aveți nevoie de acest acord. Metodologia nu prevede condițiile în care se acordă acest aviz.

Am obtinut anul acesta 7 75 la concursul de titularizare, insa nu am obtinut nici un post deoarece in judetul Galati primeaza pilele pastrand posturile. Am vazut ca in judetul alaturat sunt posturi libere si interesandu-ma de unul am aflat ca se da la plata cu ora. Este corect ca eu cu nota peste 7 sa nu am post si unii sa aiba si ore suplimentare. Mentionez ca acel post avea 18 ore. De ce nu se dau ore cu plata cu o zi inainte de inceperea anului scolar?

Pentru a obține un post titularizabil există următoarea etapă de care ați fi putut beneficia, dacă îndeplineați condiția privind inspecția specială:
„repartizarea, în şedinţă publică, a candidaţilor cu media de repartizare minimum 7 (şapte), conform art. 56 alin. (8), pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată, la nivelul centrelor de concurs în care au susţinut atât proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, cât şi proba scrisă sau în alte centre de concurs în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, în ordinea descrescătoare a mediilor;
Termen: 12 august 2013”
Iar un post pe perioadă determinată putea fi ocupat în următoarea etapă:
„repartizarea candidaţilor care au obţinut cel puţin media 5,00 (cinci) rămaşi nerepartizaţi după concursul din sesiunea 2013, precum şi a candidaţilor care au obţinut cel puţin media/nota 5,00 (cinci) şi care solicită angajare pe perioadă determinată în baza mediilor/notelor de la concursul din sesiunea 2012 şi/sau la concursul din iulie 2011, în ordinea descrescătoare a notelor;
Perioada: 28-29 august 2013”
Un post complet nu poate fi ținut să fie împățit la plata cu ora. El trebuie publicat pentru etapele anterioare începând cu data vacantării lui.

Exista vreo sansa sa dispara inspectia speciala la clasa? Eu cred ca cei care au o vechime de peste 10 ani au ceva experienta la clasa, nu credeti? Nu mi se pare corect ca cei care au obtinut 10 la aceasta inspectie sa o sustina in fiecare an, desi nu sunt posturi titularizabile. Cel care da definitivatul nu o sustine , insa cel care da gradul II sau I da . E normal?

Probabil Metodologia de mobilitate de anul viitor va aduce modificări și în acest sens.

Sunt absolventă a Facultăţii de Matematică- Fizică şi sunt încrisă la gradul I seria 2012-2014. Pot susţine gradul anul viitor dacă am doar 4 ore de matematică şi restul orelor pe fizică?

Conform legii „Inspecţiile curente constau în asistenţa şi evaluarea a 4 activităţi didactice la una dintre specializările de pe diplomă/ diplome sau la specializarea/ specializările pe care cadrul didactic le poate preda”. Astfel că puteți susține inspecțiile la oricare din cele două specializări nemaifiin problema numărului de ore de predare.

Va rog sa-mi spuneţi cine are prioritate sa ocupe un post in baza notei eu am luat 7,60 in 2012 si o colega 7,80 in 2011 la exexamenul de titularizare. 

Consider că fiind aceeași etapă de repartizare se ia în considerare nota mai mare.

Absolventii studiilor de scurta durata care au obtinut atestatul de echivalare cu studiile de licenta pot urma un masterat ?

Răspuns la această întrebare vă poate formula numai universitatea la care doriți să urmați cursurile de master.

In urma concursului de titularizare din 2013 la lb si lit romana am obtinut nota 8,42. Astfel am reusit sa ocup cate 5 ore la trei scoli! As dori sa stiu cum voi fi platita? Cu norma intreaga? 

Veți fi plătită pentru munca prestată, respectiv pentru cele 15 ore. Ați putea vedea dacă nu reușiți să vă completați catedra cu încă 3 ore.

Am avut gradatie de merit din iulie 2009-iulie 2013. Intrebarea mea este daca pe lunile  iulie si august intra in formula de calcul a concediilor-si se da,sau exista precizari noi si atunci se intrerupe.

Se acordă în cadrul indemnizației de concediu.

Am obtinut nota peste 5 anul trecut si sub 5 anul acesta. Am cerut repartizarea in baza notei de anul trecut iar d-l inspector sustine ca nu pot fi repartizata pe post . Singura sansa spune d-lui dosar la scolile care vor scoate ore si plata cu ora . Care este de fapt realitatea?Eu am mers pe cea de-a doua specializare si totusi mi-ar fi convenit un post in baza notei de an ul trecut pe discipliona la care anul acesta am luat sub 5

Conform calendarului de mobilitate puteți folosi nota de anul trecut, dar dacă ați participat anul acesta trebuie să fi luat o notă mai mare de 5.

Am terminat un colegiu in 2006, am facut diferente la Spiru Haret terminate in 2009, m-am titularizat in 2010 in baza diplomei de la colegiu si m-am inscris o data la definitivat in 2012 dar nu m-am prezentat. De cate ori mai am dreptul sa dau examen si daca sunt pasibila sa-mi pierd titularizarea.

Examenul de definitivat poate fi susținut în 3 sesiuni în timp de 5 ani de la finalizarea stagiului.

La examenul de titularizare din 2013 am obtinut media 9,7 si m-am titularizat intr-o localitate la o distanta de 46 Km de locul de domiciliu.Intrebarea mea este: Ma pot detasa dupa 1 septembrie 2013?

Consider că puteți să vă detașați după finalizarea etapelor din Calendar.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.

Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.

5 comentarii:

  1. Un director adjunct care este si profesor la inv.primar, deci preda la clasa, beneficiaza pe langa indemniyatia de conducere si de 10% cea de invatator???
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt profesor titular detasat in alt judet pe postul unui suplinitor calificat care urmeaza sa iasa din CIC in 20 aprilie 2014.Cum pot sa acopar cele 2 luni mai si iunie ? Daca nu gasesc suplinire doar pt 2 luni , pot intra in concediu fara plata pana se termina anul scolar(la postul de titular din judetul meu) ,? Cum pot sa fac sa rezolv atat problema asta, cat si plata concediului pe vara?Am inteles ca pentru titularii detasati nu se mai face contract de munca ci doar se opereaza detasarea in revisal.Asa este?Va rog sa-mi sugerati un cadru legal .Mentionez ca la postul unde sunt titulara nu mai am cum sa ma intorc deoarece m-am stabilit in judetul unde sunt acum la a doua detasare.Va multumesc si astept un raspuns.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt pensionara la limita de varsta si am solicitat orele de educatie muzicala in regim de plata cu ora! Nu mi s-au acordat pe motiv ca CA nu a aprobat!Cine decide acordarea acestor ore:directorul sau CA al scolii?

    RăspundețiȘtergere
  4. Va rog sa trimiteti intrebarile pe mailul meu: liviumarianpop@gmail.com, mi-e mai usor sa le citesc si sa va raspund in timp util.

    RăspundețiȘtergere
  5. Dacă intr-o scoala nu exista post de administrator, cine raspunde de patrimoniul acesteia?

    RăspundețiȘtergere