12 iul. 2013

Liviu Marian Pop, Ecaterina Andronescu şi membrii FSLI susţin reintroducerea examenului de admitere la liceu şi universitate

Ministrul Educaţiei ar trebui să reintroducă examenul de admitere la liceu şi facultate. Doar în acest fel bacalaureatul şi Evaluarea Naţională vor redeveni ceea ce trebuie să fie, şi anume o evaluare pentru fiecare elev la finele unui ciclu de învăţământ. Această idee este din ce în ce mai agreată de mare parte a oamenilor politici, dar şi de sindicatele din învăţământ. 

Senatorul de Maramureş Liviu Marian Pop şi Ecaterina Andronescu, ambii foşti miniştri ai Educaţiei, s-au întâlnit cu reprezentanţii Federaţiei Sindicatului Liber din Învăţământ (FSLI). În cadrul discuţiilor purtate, cei prezenţi au subliniat importanţa reintroducerii examenului atât la admiterea la liceu, cât şi la universităţi.

”În momentul de faţă există o presiune pe elevi şi pe cadrele didactice. Asta pentru că timp de patru ani (clasele V-VIII) fiecare îşi doreşte medii foarte mari la finele fiecărei clase fără să se mai ţină cont ca notele să fie date pe cunoştinţele elevului. Ne dorim să formăm oameni bine pregătiţi în domeniile în care îşi doresc să profeseze. Să se orienteze din timp, astfel încât formarea să fie făcută timpuriu. Nu toată lumea trebuie să fie absolvent de facultate, ci un foarte bun specialist în ceea ce face”, a subliniat Liviu Marian Pop. Ideea a fost agreată de Ecaterina Andronescu şi de membrii FSLI.
 
 ”Cred că admiterea obligatorie în universităţi scade presiunea de la Bacalaureat şi examenul redevine ceea ce în mod normal trebuie să fie. Şi anume, o evaluare de sfârşit de ciclu şi mi se pare că lucrul acesta este corect şi putem rezolva modificând legea. Trebuie să schimbăm legea. Consider că am putea face acest lucru pentru anul următor”, a punctat Ecaterina Andronescu.

2 comentarii:

  1. Imi amintesc cu groaza domnule ministru, de *epoca* cand parintii se faceau lant umen in jurul portilor liceelor de elita numai ca nu cumva sa se depaseasca numarul de locuri cu alti elevi care doreau sa se inscrie in acel loc de invatamant, pana la urma!!! nu este posibil sa ne intoarcem la acele vremuri! gasiti o alta metoda: de ex. abordarea prin vizite directe a cadrelor didactice din licee!

    RăspundețiȘtergere
  2. Astfel vor reînflori meditaţiile la discipinele la care se susţin examenele. Limba română, matematică, fizică, chimie, biologie, ştiinţe economice şi alte câteva discpline.
    Învăţămâmtul din ţările europene cu ce sistem de evaluare sumativă se finalizează la sfârşit de ciclu de învăţământ ?
    Nu credeţi că învăţământul preuniversitar nu este adaptat cerinţelor pieţei forţei de muncă ?
    Credeţi că este necesară compatibilizarea finalităţilor ciclurilor din învăţământul preuniversitar cu cele din Uniunea Europeană ?
    Consideraţi că ar putea exista şi alte forme de organizare ale sistemului de evaluare a competenţelor elevilor în funcţie de potenţialul acestora ?

    RăspundețiȘtergere