▼
29 iun. 2013
26 iun. 2013
Întrebări și răspunsuri 26.06.2013
Sunt educatoare la o gradinita cu program prelungit si sunt
intrigata de faptul ca nici cadrele didactice si nici copiii nu avem dreptul la
concediu de odihna si la vacante deoarece in fiecare vacanta avem obligatia de
a lucra cu copiii din motivul ca parintii nu au cu cine sa-i lase ( de parca
atunci cand i-au conceput ne-au intrebat pe noi daca le vom creste si educa
copii si pe perioada vacantelor).Nu inteleg de ce nu avem aceleasi drepturi ca
si restul cadrelor did. care au vacante si concedii de odihna dar, mai ales, de
ce acesti copii nu au dreptul la vacanta de odihna ca si ceilalti ?oare ei nu
sunt obositi dupa un intreg an scolar?Si la gradinitele cu p.p. copiii muncesc
si merita sa se odihneasca si cu atat mai mult ,deoarece stau mai putin timp cu
iubitele lor mame, isi doresc si asteapta foarte mult vacanta pentru a sta in
familie.Doresc sa trag astfel un semnal de alarma in privinta aceasta si as
dori sa stiu daca este legal ceea ce am semnalat si daca faptul ca acesti copii
stau din ce in ce mai putin in familie nu-i va afecta ?Raspunsul il stim dar
trebuie sa-l mai stie si cei raspunzatori de acestea.
Conform Legii nr. 1/2011 și a OMECTS nr.
5559/2011 aveți dreptul la 62 de zile concediu de odihnă în timpul vacanțelor
școlare. Dacă pe perioada vacanței de vară sunt mai multe zile lucrătoare decât
numărul zilelor de concediu de odihnă rămas de executat, diferența trebuie să
prestați activitate. Dar, dacă pe perioada vacanței de vară mai aveți de
executat exact numărul de zile lucrătoare rămase nu sunteți obligată să
prestați activitate. Nu puteți renunța la concediul de odihnă.
Am sustinut anul trecut examenul de titularizare, la care am
luat 7,65 , precum si definitivatul.Pot participa anul acesta la sedinta
publica fara a mai sustine iar examenul? Daca da, in care etapa?
Conform Calendarului
de mobilitate „ înregistrarea,
la inspectoratele şcolare, a cererilor de înscriere, însoţite de
documentele solicitate în acestea, pentru cadrele didactice care solicită
completarea normei didactice, detaşare în interesul învăţământului pentru
restrângere nesoluţionată, continuitate pentru detaşare la cerere, respectiv
detaşare la cerere prin concurs sau concurs specific, precum şi a candidaţilor
care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă
determinată în anul şcolar 2013-2014 şi a celor care solicită angajare
pe perioadă determinată în baza mediilor/notelor de la concursul din sesiunea
2012, de la concursul din iulie 2011 sau de la de la concursul din iulie 2010;
verificarea şi avizarea dosarelor de către comisia de mobilitate a personalului
didactic din învăţământul preuniversitar şi consilierul juridic al
inspectoratului şcolar;
Perioada: 16-20 august 2013”
Am si eu urmatoarea nelamurire: in cazul in care pe semestrul
al II-lea al anului scolar 2012-2013, un elev nu a venit deloc la scoala, i se
incheie media la purtare pentru acest semestru sau nu? Mentionez ca pe primul
semestru i-am incheiat media 2, deoarece a venit in lunile septembrie si octombrie.
Regulamentul de organizare și funcționare a
unităților de învățământ preuniversitar nu prevede posibilitatea neacordării
notei la purtare. Prin urmare, chiar dacă nu a frecventat ar trebui să îi fie
atribuită o notă ținându-se cont tocmai de acest absenteism.
As dori sa va prezint urmatoarea situatie: In anul scolar
2008/2009 am lucrat la o scoala generala din Dej(Cluj). Tot acolo am depus si
cererea pt. acordarea celor 100 euro. (dec. 2008) .Incepand cu data de
01.09.2009 am plecat la Grup Scolar Somes (acutualmente liceul tehnologic) tot
in Dej ,unde functionez si in prezent in calitate de prof. titular. Am primit
130 de lei in ian.2010 de la scoala generala unde depusesem cererea.Acum ,cand
s-a dat diferenta de bani( 325 lei ) cei de la scoala generala nu m-au trecute
pe liste .... dar apar la liceul unde functionez acum ,dar pe sentinata
judecatoreasca. Cei de la liceu spun ca banii trebuie sa-i primesc de la scoala
generala unde am functionat in anul scolar 2008/2009 si unde am cererea ,cei de
la generala spun ca nu pot sa-mi dea banii .....ca nu sunt pe lista lor.Banii
sunt un drept al meu... eu de unde sa-i primesc? Liderii de sindicat din scolii
spun sa fac ce pot ...ca ei nu sunt de vina pt. aceasta situatie .Dar eu ma
intreb : cine e totusi de vina??? Eu ce fac acum??
Banii ar trebui să îi primiți de la școala
generală. Pentru asta trebuie să existe o hotărâre judecătorească în care să
fie cuprinsă școala ca pârât, iar dvs. ca reclamant. Înțeleg că nu există o
astfel de hotărâre. Hotărârea în care apare numele dvs. cuprinde ca pârât
liceul. Dacă liceul nu a depus recurs la acea hotărâre în sensul că nu ei au
obligația de a vă acorda acești bani, atunci, conform hotărârii judecătorești
liceul este cel obligat să vă plătească, chiar dacă conform legii ar fi trebuit
să fie școala generală. Astfel, în prezent banii trebuie să vă fie plătiți de
către liceu. Pentru asta vă puteți adresa și unui executor judecătoresc.
Sunt profesor suplinitor in invatamantul prescolar. Am
obtinut postul in noiembrie 2012 prin examen scris si oral la gradinita la care
lucrez. Zilele acestea doamna pe postul careia ma aflu a anuntat ca isi baga
demisia cu 1 septembrie. Pot beneficia de continuitate pe post?
Conform Metodologiei
de mobilitate „ înregistrarea,
la inspectoratele şcolare, a cererilor de înscriere, însoţite de
documentele solicitate în acestea, pentru cadrele didactice care solicită
completarea normei didactice, detaşare în interesul învăţământului pentru
restrângere nesoluţionată, continuitate pentru detaşare la cerere, respectiv
detaşare la cerere prin concurs sau concurs specific, precum şi a candidaţilor
care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă
determinată în anul şcolar 2013-2014 şi a celor care solicită angajare
pe perioadă determinată în baza mediilor/notelor de la concursul din sesiunea
2012, de la concursul din iulie 2011 sau de la de la concursul din iulie
2010; verificarea şi avizarea dosarelor de către comisia de mobilitate a
personalului didactic din învăţământul preuniversitar şi consilierul
juridic al inspectoratului şcolar;
Perioada: 16-20 august 2013”
Sunt din Caras si doresc sa ma detasez la Bucuresti. La dosar
am nevoie de FISA DE EVALUARE A ACTIVITATII METODICO-STIINTIFICE. Pot lua un
model de pe internet sau un model elaborat de ISJ Caras sau un model elaborat
de ISJ -ul sectorului unde imi depun dosarul. Deocamdata Carasul are doar fisa
pentru transfer.
Întrucât Metodologia nu specifică nimic în acest
sens și nu acordă niciun model puteți lua formularul de la ISJ.
Doresc sa va intreb daca aveti cunostinta de un alt calendar
de echivalare SSD pentru 2013? Este o aberatie si o mare nedreptate pe care o
suportam de 5 ani de cand onor prim-ministru d-l Tariceanu a dat acea ordonanta
prin care Bologna I a fost asimilata cu S. Va rog insistent sa-l abordati pe
domnul ministru Pricopie, in numele celor nedretatiti, sa elaboreze un nou
calendar si sa dea ordin de eliberare a certificatelor. Am vazut ca in
metodologia miscarii personalului didactic 2013 este trecut un articol ca
profesorii care au echivalare sa fie platiti corespunzator de la 1 sept. 2013.
Dar in ce baza vor fi salarizati, daca nu au certificate eliberate?
Conform unui răspuns formulat de MEN în martie anul curent „lnstituţiile
de învăţământ superior desemnate pentru realizarea procedurii de echivalare pe
baza ECTS/SECT a învăţământului universitar de scurtă durată cu ciclul de
studii universitare de licenţă desfăşoară în acest moment demersurile legale
pentru achiziţionarea atestatelor de echivalare”.
Un cadru didactic se poate transfera pe 12 ore, pastrand 6
ore din catedra pe care este titular? Mentionez ca orele fac parte din TC.
Metodologia de mobilitate nu interzice acest
lucru.
Sunt cadru didactic titular la o gradinita in Bucuresti, am o
vechime neantrerupta de 33 de ani si incepand cu data de 07.02.2011 mi-am
insotit sotul, cadru militar,in misiune oficiala in strainatate si in baza
deciziei nr. 441/31.01.2011 a I.S.M.Bucuresti mi s-a aprobat suspendarea
contractului de munca si dreptul de rezervare a postului didactic. M-am
reantors in timpul anului scolar ,incepand cu 03.06.2013 si mi-am reluat
activitatea. Am fost repartizata la o grupa unde este rezerva directoarei si nu
pe postul de pe care am plecat si care momentan este suplinit la plata cu ora
de un titular( asa cum rezulta din lista posturilor rezervate publicate ). Am
plecat de pe un post la program normal si fara acordul meu postul meu a fost
transferat de directoare la program prelungit , la grupe diferite. Postul de pe
care am plecat eu a functionat pana in prezent , a fost incadrat cu
suplinitoare, iar de la toamna se desfiinteaza conform planului de inv.
publicat. Mentionez ca erau trei grupe la program normal si nu am fost
consultata in privinta modificarilor,iar postul meu era rezervat. Este o
permanenta confuzie, rau intentionata din partea directorului , confundandu-se
situatia mea cu cea a unui concediu fara plata. Intrebarea mea este : ce am eu
de facut pentru a putea reveni pe postul didactic pe care sunt titulara si care
mi-a fost rezervat conform deciziei I.S.M.Bucuresti ?
Conform Codului Muncii
„Art. 60. (1) Concedierea salariaţilor nu poate fi
dispusă:
a) pe durata incapacităţii temporare de muncă, stabilită prin
certificat medical conform legii;
b) pe durata suspendării activităţii ca urmare a instituirii
carantinei;
c) pe durata în care femeia salariată este gravidă, în măsura
în care angajatorul a luat cunoştinţă de acest fapt anterior emiterii deciziei
de concediere;
d) pe durata concediului de maternitate;
e) pe durata concediului pentru creşterea copilului în vârstă
de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, până la împlinirea
vârstei de 3 ani;
f) pe durata concediului pentru îngrijirea copilului bolnav
în vârstă de până la 7 ani sau, în cazul copilului cu handicap, pentru
afecţiuni intercurente, până la împlinirea vârstei de 18 ani;
g) pe durata exercitării unei funcţii eligibile într-un
organism sindical, cu excepţia situaţiei în care concedierea este dispusă
pentru o abatere disciplinară gravă sau pentru abateri disciplinare repetate,
săvârşite de către acel salariat;
h) pe durata efectuării concediului de odihnă.
(2) Prevederile alin. (1) nu se aplică în cazul concedierii
pentru motive ce intervin ca urmare a reorganizării judiciare, a falimentului
sau a dizolvării angajatorului, în condiţiile legii”.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii.
25 iun. 2013
22 iun. 2013
Întrebări și răspunsuri 22.06.2013
In legatura cu
salarizarea pers. ned. din inv. imi raspundeti ca nu exista o lege clara de
salarizare a pers. ned.Va reamintesc ca atit in HG nr.1225/2011 cit si HG nr.
23/2013 prevede la art.2 ca in sist. bugetar salariu de baza nu poate fi sub
salariul minim pe economie.De asemenea exista legea sal. unitare care nu s a
aplicat niciodata care cuprinde acel raport de la 1 la 15 cu cele 110 clase de
salarizare. De ce la noi sal. de baza contine sp. de vechime si nu este inclus
in salariul de baza asa cum beneficiza toti bugetarii conf. Legii nr.63/2011?
Cine trebuie sa intervina la baietii destepti sa avem si noi salariul de 750
cit este acum si de 800 de la 1 iulie la care sa se adauge sp. de vechime? Cred
ca EDUSALUL nu este facut de extraterestri sa nu suporte modificari? Salariul
nostru de baza este de 675 deci sub salariul minim pe economie deci se poate
face salarizarea sub sal. minim asa ca se ia de la cei saraci si se da la cei
bogati adica la cei care iau mii de euro.
Problema e că nu există o lege
clară și aplicabilă în prezent referitor
la slarizarea personalului nedidactic. Există legislație, așa cum ați menționat
și dvs., respectiv Legea nr. 284/2010 a
salarizării în domeniu bugetar, dar neaplicabilă în acest moment. HG nr.
1225/2011 și HG nr. 23/2013 se referă la salariul minim brut garantat în plată
și se aplică tuturor angajaților și anagajtorilor din țară. Legea nr. 63/2011,
de asemenea, se referă doar la personalul didacti și didactic auxiliar. Acesta este
motivul pentru care susțin că nu există o legislație clară și aplicabilă în ce
privește salarizarea personalului nedidactic. Trebuie să se respecte HG nr.
23/2013 privind salariul minim brut garantat în plată. Conform acestei hotărâri
„art. 1 (1) Începând cu data de 1 februarie
2013, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată se stabileşte la
750 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 168,667 ore în medie pe
lună în anul 2013, reprezentând 4,44 lei/oră.
(2) Începând cu data de 1 iulie
2013, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată se stabileşte la
800 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 168,667 ore în medie pe
lună în anul 2013, reprezentând 4,74 lei/oră.
Art. 2. - Pentru personalul din sectorul bugetar, nivelul salariului de bază,
potrivit încadrării, nu poate fi inferior nivelului salariului de bază minim
brut pe ţară garantat în plată prevăzut la art. 1”.Dar, neexistând o normă
metodologică de stabilire și calcul a salariului pentru personalul nedidactic,
angajatorul nu este obligat să acorde alte sporuri, în plus față de salariul
minim prevăzut de HG nr. 23/2013.
Acesta este motivul pentru care
se dorește reglementarea expresă a modalității de stabilire a salariului
personalului nedidactic prin care sper să se rezolve această situație enunțată
de dvs. și cu care se confruntă întreg personalul nedidactic.
Am o intrebare,in ce
consta inspecta la clasa?trebuie sa predau un proiect de lectie profesorului de
la clasa,iar eu sa am un plan al lectiei pregatit?
Trebuie să desfășurați
activitate didactică la clasă pentru o oră. Pentru a vă pregăti puteți verifica
ce se punctează, conform anexei nr. 4 la Metodologia de mobilitate.
Cu stima, as dori, sa
subscriu la DUREREA colegilor mei care constituie personalul
nedidactic!!Domnule niste oameni s-au jertfit cu viata, ca noi sa traim mai
bine , CHIPURILE!!NU E CORECT,NU E OMENESTE, ca sa chinui niste oameni, care pe
noi cadrele didactice ne ajuta, sa ne desfasuram corect activitatea!!!S-au
ordonat atatea restructurari de-a lungul anilor de numai stim cand ,cum si cine
a DEVASTAT SPATIUL EDUCATIONAL!!Noi toti suferim si nimeni nu ne
aude!!PERSONALUL NEDIDACTIC NU TREBUIE, SA FIE CONSIDERAT PARIA SISTEMULUI!!Sunt
oameni si sunt eficienti!Eu de multe ori am simtit URA pe care o nutresc fata
de noi,cadrele didactice.Noi avem salarii mai mari ,iar dansele abia au ce
manca!!Nici noi nu avem salarii minunate!!Eu am 31 de ani de munca in spate si
m-am angajat cu salariu de 1800 de lei si astazi dupa 31 de ani de
cariera,grade,licenta ,master ,abia am peste 2000 de ron!!!!Am fost pacaliti cu totii!!!Mai am de semnalat o alta nebunie!! Cum este posibil ca
directorii din invatamantul special iesean sa aiba toti gradatie de merit?Anul
acesta cei doi directori ai unei scolii au obtinut asta in defavoarea celor
care lucreaza intensiv cu elevii?o fi virusat isj ul iesean?Care este rolul
acestuia din moment ce nu realizeaza o evaluare responsabila?cum sa faci
performanta intr un sistem bolnav in care se premiaza cu gradatii directorii si
inspectorii si prietenii inspectorilor mai ales de la schimbarea insp.general ?
Problema personalului
nedidactic o cunosc de foarte mult timp și încerc ca măcar să fie adoptată o
legislație clară și evident în favoarea angajatului, cum este normal și
susținut de legislația muncii în general, pentru stabilirea salariului acestei
categorii de salariați, consider eu defavorizați din acest punct de vedere.
În ce privește acordarea
gradației de merit orice părere a-și exprima ar fi neargumentată și/sau
subiectivă necunoscând toate datele necesare. Consider că doar Ministerul ar
putea face lumină în acest caz.
Beneficiez de gradatie
de merit din anul 2012 ,gradatie obtinuta in invatamantul special. Din toamna
as dori o detasare in invatamnatul de masa si as dori sa stiu daca exista riscul
sa pierd gradatia de merit
Conform OMEN nr. 3281/2013 „Plata gradaţiei de merit încetează pentru candidatul care, ulterior
obţinerii gradaţiei de merit în alt judeţ decât cel în care este titular,
revine la postul pe care este titular sau se detaşează în alt judeţ”.
D-le ministru, se
termina anul scolar si tot nu stim nimic concret despre atestatele pe OM 5553
si 5484. Cand se dau, daca se mai dau? Fara o data precisa inseamna sa asteptam
toata viata!
Conform
unui răspuns al Ministerului „Potrivit prevederilor Art. I, punctul 5 din OMEN nr.
3104/30.01.2013 pentru modificarea şi completarea Metodologiei - cadru privind
mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar î n anul
şcolar 2013-2014, aprobată prin
OMECTS nr. 6239/2012: “Cadrele
didactice din învăţământul preuniversitar, cu studii universitare de scurtă
durată, care au dobândit atestatul de echivalare a studiilor cu ciclul de
studii universitare de licenţă în sesiunea 2012, în conformitate cu prevederileMetodologiei privind echivalarea
pe baza ECTS/SECT a învăţământului universitar de scurtă durată, realizat prin
colegiul cu durata de 3 ani sau institutul pedagogic cu durata de 3 ani, cu
ciclul I de s tudii universitare de licenţă, pentru cadrele didactice din învăţământul
preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului
şi sportului nr. 5.553/2011, cu modificările ulterioare, se salarizează corespunzator
noii funcţii didactice începând cu 1septembrie 2013." lnstituţiile de
învăţământ superior desemnate pentru realizarea procedurii de echivalare pe baza ECTS/SECT a
învăţământului universitar de scurtă durată cu ciclul de studii universitare de licenţă
desfăşoară în acest moment demersurile legale pentru achiziţionarea atestatelor de
echivalare. Pentru reglementarea situaţiei cadrelor didactice care au solicitat
recunoaşterea şi echivalarea competentelor profesionale dobândite formal,
nonformal sau informal de către cadrele didactice care ocupă funcţii de
educatori/educatoare, institutori/institutoare, învăţători/invăţătoare,
maistru-instructor, antrenor, în vederea ocupării funcţiei didactice de
profesor pentru învăţământul preşcolar, profesor pentru învaăţământul primar, profesor
de instruire practică, respectiv profesor-antrenor în cluburile sportive
şcolare, palatele şi cluburile copiilor,
pe baza prevederilor metodologiei aprobate prin OMECTS nr. 5484/ 2011, în data de 21
ianuarie 2013, s-a semnat un Acord asupra poziţiei comune a Ministerului
Educaţiei Naţionale şi a federaţiilor sindicale din învăţământul preuniversitar
referitoare la prevederile Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările
şi completările ulterioare şi ale O.U.G. nr. 92/2012 privind statutul
funcţiilor didactice de învăţător/ învăţătoare şi educator/educatoare, pe care
îl anexăm în copie prezentului răspuns”.
Lucrez la o scoala generala pe postul de contabil sef angajata
din 22.12.2011 odata cu descentralizarea tuturor centrelor bugetare .Am 30 ani
vechime in domeniul financiar contabil .In decembrie 2011 m-au angajat contabil
ef(administrator financiar patrimoniu ) gradul III. As dori sa va intreb oare
nu este o gresala de incadrare de ce nu mi se iau cei 30 de ani in calcul ? ma
refer la incadrarea de gradul III in loc de gradul II nu la sporul de vechime
pe care trebuie sa-l primesc acesta este corect. De ce pe unii contabil ia
incadrat cu grad II si pe mine cu grad.III
Depinde și de studiile
absolvite. Solicitați argumentul pentru care ați fost încadrată doar gradul III
și în funcție de răspuns se poate verifica dacă încadrarea este corectă sau nu.
Vă rog să-mi spuneţi, dacă înv / educatorii vor mai primi
atestatele pt echivalarea competenţelor pe OM 5484, că e sfârşit de an şcolar
şi nu ni se dă un răspuns ferm (mai ales că s-a depăşit termenul până la care
trebuia să le primim ).Chiar se vrea să mergem forţat la facultate în prag de
pensionare
La
solicitarea mea Ministerul a comunicat următoarele: „Potrivit prevederilor Art. I,
punctul 5 din OMEN nr. 3104/30.01.2013 pentru modificarea şi completarea
Metodologiei - cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul
preuniversitar î n anul şcolar 2013-2014, aprobată prin OMECTS nr. 6239/2012:
“Cadrele didactice din învăţământul preuniversitar, cu studii universitare de scurtă
durată, care au dobândit atestatul de echivalare a studiilor cu ciclul de
studii universitare de licenţă în sesiunea 2012, în conformitate cu prevederile
Metodologiei privind echivalarea pe baza ECTS/SECT a învăţământului universitar
de scurtă durată, realizat prin colegiul cu durata de 3 ani sau institutul
pedagogic cu durata de 3 ani, cu ciclul I de studii universitare de licenţă,
pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul
ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.553/2011, cu
modificările ulterioare, se salarizează corespunzator noii funcţii didactice
începând cu 1septembrie 2013."
lnstituţiile de învăţământ
superior desemnate pentru realizarea procedurii de echivalare pe baza ECTS/SECT
a învăţământului universitar de scurtă durată cu ciclul de studii universitare
de licenţă desfăşoară în acest moment demersurile legale pentru achiziţionarea
atestatelor de echivalare. Pentru reglementarea situaţiei cadrelor didactice
care au solicitat recunoaşterea şi echivalarea competentelor profesionale
dobândite formal, nonformal sau informal de către cadrele didactice care ocupă
funcţii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, învăţători/invăţătoare,
maistru-instructor, antrenor, în vederea ocupării funcţiei didactice de
profesor pentru învăţământul preşcolar, profesor pentru învaăţământul primar, profesor
de instruire practică, respectiv profesor-antrenor în cluburile sportive
şcolare, palatele şi cluburile copiilor,
pe baza prevederilor metodologiei aprobate prin OMECTS nr. 5484/ 2011, în data
de 21 ianuarie 2013, s-a semnat un Acord asupra poziţiei comune a Ministerului
Educaţiei Naţionale şi a federaţiilor sindicale din învăţământul preuniversitar
referitoare la prevederile Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările
şi completările ulterioare şi ale O.U.G. nr. 92/2012 privind statutul
funcţiilor didactice de învăţător/ învăţătoare şi educator/educatoare, pe care
îl anexăm în copie prezentului răspuns”.
In legatura cu salarizarea pers. nedidactic din inv.va pot spune
ca atit in HG 1225/2011 cit si in HG nr. 23/ 2013 la art. 2 spune clar : pentru
pers. din sectorul bugetar nivelul salariului de baza potrivit incadrarii nu
poate fi inferior salariului de baza minim brut pe tara. De la 1 iulie salariul
minim va fi de 800 lei iar noi avem salariul de baza 675. De ce la noi sal. de
baza este calculat cu spor de vechime cu tot? De ce nu ni se adauga si noua sp.
de vechime conf. Legii nr.63/2011 la salariul de baza? Noi nu avem aceleasi drepturi
ca ceilalti bugetari? Sau noi traim in CONGO si dinsii in ROMANIA? De ce niste
baieti destpti nu respecta legea? Chiar nu i poate trage nimeni la raspundere
din inst. statului care au acest drept{ DNA} ? In constitutie spune ca nimeni
nu e mai presus de lege atunci UNII de ce sint? Daca mi se aplica o amenda de
circulatie de 2 puncte penalizare mie cum mi se calculeaza amenda la salariul
de 800 lei sau la 675
Așa cum am mai răspuns pe
această problemă, din păcate, în prezent nu există o legislație specifică
pentru personalul nedidactic. Din acest motiv salarizarea se face conform
legislației generale a muncii, respectiv HG nr. 23/2013 și Codul Muncii.
Acestea nu prevăd în sarcina angajatorului obligația de a acorda alte sporuri
pe lângă salariul stipulat în contractul individual de muncă și care nu poate
fi mai mic decât cel prevăzut de HG nr. 23/2013.
Sunt profesor in invatamantul primar, am vechime 36 de ani,
gradul I. Am depus dosarul pentru obtinerea gradatiei de merit in anul acesta
si am obtinut un punctaj de 70 de puncte, insuficiente pentru a fi aprobat. Am
depus contestatie. As dori sa stiu cum pot apela la alte institutii pentru a
contesta rezultatul punctajului obtinut. De asemenea nu inteleg de ce nu s-au
afisat listele cu rezultatele obtinute in urma contestatiilor ( 27 mai) la ISJ
Brasov . Cum pot sa aflu motivarea in scris a punctajului obtinut si de ce
nicio scoala din mediul rural la ciclul primar nu a obtinut gradatie de merit.
Dacă considerați că s-a
făcut o ilegalitate puteți formula un memoriu către MEN. În ceea ce privește
acordarea gradației pentru dvs. puteți acționa în contencios administrativ.
Am sanse sa castig in instanta diploma si banii pentru
distinctia Gh.Lazar-clasa 1-anul 2008-2009?
Puteți încerca. Singura
problemă privind această distincție este nesemnarea ordinului de către
Ministru.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii.
21 iun. 2013
Întrebări și răspunsuri 21.06.2013
Buna ziua, daca o eleva are scutire medicala de
la medicul de sport cum se incheie media? profesoara o lasa corigenta .
Conform regulamentului
de organizare si functionare a unitatilor din invatamantul preuniversitar
„Media anuală la fiecare disciplină este dată de media aritmetică a celor două
medii semestriale, calculată cu două zecimale exacte. Aceasta nu se rotunjeşte.
La disciplina de învăţământ educaţie fizică şi sport, media
anuală/calificativul se poate încheia şi cu media/calificativul de pe un singur
semestru, dacă elevul a fost scutit medical pe celălalt semestru”.
„Art.61. (1) Elevii
scutiţi de efort fizic au obligaţia de a fi prezenţi la orele de educaţie
fizică şi sport. Acestor elevi nu li se acordă note şi nu li se încheie media
la această disciplină, în semestrul sau în anul în care sunt scutiţi medical.
(2) Pentru elevii
scutiţi medical, profesorul de educaţie fizică şi sport consemnează în catalog,
la rubrica respectivă, „scutit medical în semestrul ” sau „scutit medical în
anul şcolar ”, specificându-se documentul medical, numărul şi data eliberării
acestuia.
(3) Elevii scutiţi
medical, semestrial sau anual, nu sunt obligaţi să vină în echipament sportiv
la orele de educaţie fizică şi sport, având însă încălţăminte adecvată pentru
sălile de sport. Absenţele lor de la aceste ore se consemnează în catalog şi generează
efectele prevăzute de legislaţia în vigoare.
(4) În timpul orei de
educaţie fizică şi sport, elevilor scutiţi medical, pentru o firească integrare
în colectiv, cadrul didactic le poate atribui sarcini organizatorice: arbitraj,
cronometrare, măsurare, supraveghere, înregistrarea unor elemente tehnice,
ţinerea scorului, distribuirea şi recuperarea de material didactic, montarea şi
demontarea instalaţiilor sportive uşoare etc”.
Conform carei legi si cum se calculeaza
concediul de odihna pt profesorii pt 2013?
Conform art. 267 din
Legea nr. 1/2011 „(1) Cadrele didactice beneficiază
de concediu anual cu plată, în perioada vacanţelor şcolare, cu o durată
de 62 de zile lucrătoare; în cazuri bine justificate, conducerea unităţii de
învăţământ poate întrerupe concediul legal, persoanele în cauză urmând a fi
remunerate pentru munca depusă.
(2) Perioadele de efectuare a concediului de odihnă pentru fiecare
cadru didactic se stabilesc de consiliul de administraţie, în funcţie de
interesul învăţământului şi al celui în cauză, dar cu asigurarea personalului
didactic necesar pentru desfăşurarea examenelor naţionale.
(3) Neefectuarea concediului anual dă dreptul la efectuarea
concediului restant în vacanţele anului şcolar următor”.
De asemenea, există OMECTS nr.
5559/2011 care reglementează modalitatea de acordare a concediului de obdihnă
în învățământ.
-potrivit art. 254, alin. (13) din L.E.N.
1/2011: „Candidații care au dobândit definitivarea în învãțãmânt, profesori cu
drept de practică, și au ocupat prin concurs validat, în condițiile
metodologiei, de consiliul de administrație al unitãții de învãțãmânt un post
didactic vacant sunt titulari pe postul ocupat. Directorul unității de
învățământ încheie cu aceștia contractul individual de muncă pe perioadă
nedeterminată”; -există vreo prevedere sau vreun act normativ care să stipuleze
derogare sau neaplicarea a acestui articol până la absolvirea primei serii de
absolvenți de master didactic care au efectuat și stagiul practic de predare
sub mentorat și pentru care se recunoaște statutul de titular după absolvirea
examenului de definitivat, sau... ...așa cum este în prezent specificat în
metodologia mișcării personalului didactic pt. anul 2013-2014, ar trebui să se
aplice și celor care promovează examenul de definitivat *(profesori cu drept de
liberă practică în învățământul preuniversitar?!) -dacă „DA”... - care sunt
condițiile pentru dobândirea statutului de titular?! *(postul ocupat și validat
de către C.A. trebuie să fie obținut NEAPĂRAT după susținerea examenului de
definitivat, sau după aplicarea L.E.N. 1/2011, sau... oricând, de exemplu: post
pe perioadă DETERMINATĂ ocupat cu notă peste 7 în 2012, validat de către C.A.,
urmat de Definitivat susținut și promovat în 2013 înseamnă automat încheierea
contractului de muncă pe perioadă NEdeterminată începând cu anul școlar
2013-2014, dacă am obținut continuitatea pt. acest nou an, sau trebuie după
susținerea și promovarea examenului de Definitivat să susțin și să ocup un nou
post didactic, indiferent de viabilitate, pt. a beneficia de angajare pe
perioadă nedeterminată?!) Mulțumesc anticipat, pt. promptitudine, ca
întotdeauna și pt. suportul oferit nouă, cadrelor didactice...
Art. 254 alin. 13 din
Legea educației naționale nu are nicio derogare. Pentru a încheia un contract
individual de muncă pe perioadă determinată trebuie să îndepliniți condițiile
de studii necesare conform Metodologiei de mobilitate și cele prevăzute în
Centralizator și să promovați concursul de ocupare a posturilor în învățământul
preuniversitar.
Conform Metodologiei
de mobilitate „Pentru cadrele didactice
debutante, care nu au dobândit definitivarea în învăţământ, dar au ocupat prin
concurs posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare pe
perioadă nedeterminată, după promovarea examenului pentru dobândirea definitivării în învăţământ consiliile de administraţie ale
unităţilor de învăţământ, în care au fost repartizate aceste cadre didactice,
hotărăsc modificarea duratelor contractelor individuale de muncă din perioadă
determinată în perioadă nedeterminată. Pe baza certificatului/adeverinţei de dobândire a definitivării în
învăţământ şi a acordului consiliului de administraţie al unităţii de
învăţământ, pentru aceste cadre didactice, inspectoratele şcolare emit
noi decizii de repartizare ca titulari în sistemul de învăţământ
preuniversitar”.
Din pacate nu am mai reusit sa depun dosarul
pentru legea 253 anul acesta.Intrebarea mea este daca se mai poate folosi nota
de la titularizarea din 2012 si pentru anii scolari viitori(2013-2014 sau
2014-2015)?
Conform actualei
legislații se va putea folosii această notă. Să vedem ce va dispune metodologia
de anul viitor.
As dori sa ma lamuriti, in masura in care este
posibil, in urmatoarea problema: sunt cadru didactic titular si potrivit Legii
inv. as avea dreptul la CO 62 zile lucratoare pe an.Sunt insarcinata urmand a
naste la sfarsitul lunii iulie cand voi fi in CO (la inceputul anului scolar
potrivit legislatiei in vigoare am facut cerere pentru acordarea CO in perioada
01.07.2013/01.09.2013 neluand in calcul varianta in care as fi ramas
insarcinata. Intrebarea mea este: cum se va proceda in aceasta situatie? de
obicei plata concediului de odihna sa face cu 5 zile inainte de intrarea in
concediu pe cele doua luni (iulie si august), iar in luna august va trebui
sa/mi iau concediul de maternitate(cel putin 42 zile) ori eu nu pot aparea si
in CO si in CM in acelasi timp, nu? Va trebui sa iau o parte din concediu pana
la 01. 08. 2013 si ca plata si ca zile de concediu urmand ca restul sa-l iau la
revenirea din cei 2 ani de CIC? Este posibil asa ceva?Cunoasteti aspecte
legislative in acest sens?
Veti beneficia de concediu de odihnă și de plat
indemnizației aferentă până la intrarea în concediu de maternitate, diferența
de concediu de odihnă putându-se lua în momentul întoarcerii în activitate.
Sunt titulara in mediul rural din 2000.Am
gradul I si mai multe motive pentru care doresc un pretransfer in localitatea
unde locuiesc (distanta 35km ,doi copii minori, probleme de sanatate si
altele).Media obtinuta la titularizare in 2000 este sub 7. Exista
posibilitatea acestui pretransfer? Ce
alternative am?
Conform Metodologiei de mobilitate „Pretransferarea personalului didactic titular, consimţit
între unităţile de învăţământ preuniversitar, se poate realiza din mediul rural
în mediul urban, numai dacă persoana respectivă a obţinut nota/media minim 7
(şapte) la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante în
baza căruia s-a transferat/titularizat în învăţământul preuniversitar sau dacă
a avut media minim 7 (şapte) la repartiţia guvernamentală”. Dacă postul vizat nu este în mediul
urban și îndepliniți condițiile prevăzute de lege nu văd ce v-ar putea
împiedica să vă pretransferați.
Este posibil pretransferul in invatamantul
privat si revenirea prin aceeasi actiune in cel publlic?
Dacă unitatea de
învățământ privat s-a înscris în aplicația MEN, metodologia de mobilitate
permite pretansferul, dar „revenirea” se poate face într-o altă etapă de
mobilitate.
Anul trecut (2012) la concursul de titularizare
am obtinut o nota peste 9, nu am reusit sa ma titularizez pt ca nu erau
posturi. Anul acesta, postul pe care sunt incadrat ca suplinitor, este dat spre
titularizare, avand viabilitate 4 ani. CA al unitatii mi-a acordat
continuitate, dar directorul a transmis gresit catre ISJ nota, scriind
"candidat media intre5 si 7 ". Solicitand directorului modificarea
mediei de repartizare de anul trecut, m-a refuzat, iar de la ISJ mi-au zis ca
nu poate sa faca modificarea decat la cererea direcorului unitatii. Am inteles
ca daca am continuitate cu nota mai mare de 7, conform art. 74 al.8 as fi putut
sa merg pe continuitate, fara a mai participa la concurs in acest an. Cum pot
sa fac sa nu pierd continuitatea pe post?.....Intentia rea a directorului este
clara.... Si va rog sa ma lamuriti cum e cu repartizarea cu nota de anul trecut?
Voi participa si anul acesta la concurs daca iau nota peste 7 si un alt
candidat ia nota mai mare, cine se titularizeaza el sau eu, care am si
continuitate pe post cu nota de anul trecut?
Trebuie să insistați ca directorul să solicite
modificarea notei dvs. Solicitații în scris sub rezerva unei acțiuni în
instanță. Dacă participați la concurs anul acesta vă puteți titulariza cu nota
pe care o obțineți la acest concurs. Evident repartizarea se va face în ordinea
descrescătoare a notelor.
Sunt prof in Rm. Valcea. Avem o colega care de
mai mult timp se afla in concediu... 2 ani a stat in concendiu de crestere
copil, un an a avut concediu fara plata, acum are concediu pentru studii. In
caz de restrangere de activitate participa si ea (fiind in concediu pentru
studii)?
Conform Codului Muncii
„(1) Concedierea salariaţilor nu poate fi dispusă:
a) 3pe durata
incapacităţii temporare de muncă, stabilită prin certificat medical conform
legii;
b) pe durata suspendării activităţii ca urmare a instituirii
carantinei;
c) pe durata în care femeia salariată este gravidă, în măsura
în care angajatorul a luat cunoştinţă de acest fapt anterior emiterii deciziei
de concediere;
d) pe durata concediului de maternitate;
e) pe durata concediului pentru creşterea copilului în vârstă
de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, până la împlinirea
vârstei de 3 ani;
f) pe durata concediului pentru îngrijirea copilului bolnav
în vârstă de până la 7 ani sau, în cazul copilului cu handicap, pentru
afecţiuni intercurente, până la împlinirea vârstei de 18 ani;
g) pe durata exercitării unei funcţii eligibile într-un
organism sindical, cu excepţia situaţiei în care concedierea este dispusă
pentru o abatere disciplinară gravă sau pentru abateri disciplinare repetate,
săvârşite de către acel salariat;
h) pe durata efectuării concediului de odihnă.
(2) Prevederile alin. (1) nu se aplică în cazul concedierii
pentru motive ce intervin ca urmare a reorganizării judiciare, a falimentului
sau a dizolvării angajatorului, în condiţiile legii”.
Sunt invatatoare, titulara, cu o vechime de 27
de ani in invatamant. Am depus dosarul pentru echivalarea competentelor
profesionale (Ordinul MECTS nr.5.484/2011). Am indeplinit criteriile si
punctajul cerut, astfel incat sunt pe ,,tabelul" cu cadrele care pot
obtine echivalarea amintita mai sus. Nimeni nu ne ofera nicio informatie si
sunt putin speriata. Este in derulare procesul de eliberare a atestatelor?
Putem fi siguri ca nu vom fi obligati sa urmam cursurile unei facultati?
Conform unui răspuns
al MEN „Pentru reglementarea situaţiei cadrelor didactice care au solicitat recunoaşterea şi echivalarea
competentelor profesionale dobândite formal, nonformal sau informal de către cadrele
didactice care ocupă funcţii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, învăţători/invăţătoare,
maistru-instructor, antrenor, în vederea ocupării funcţiei didactice de profesor pentru
învăţământul preşcolar, profesor pentru învaăţământul primar, profesor de instruire
practică, respectiv profesor-antrenor în cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile
copiilor, pe baza prevederilor metodologiei aprobate prin OMECTS nr. 5484/ 2011, în data de
21 ianuarie 2013, s-a semnat un Acord asupra poziţiei comune a Ministerului
Educaţiei Naţionale şi a federaţiilor sindicale din învăţământul preuniversitar
referitoare la prevederile Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi
completările ulterioare şi ale O.U.G. nr. 92/2012 privind statutul funcţiilor didactice de
învăţător/ învăţătoare şi educator/educatoare”.
Ma confrunt cu o situatie neclara - o colega a
dat lucrare de control si a prins 5 elevi copiind, le-a pus nota 1 la toti.
Pentru ca lucrarea era in ultimele ore din sem 1, pentru a le da elevilor
posibilitatea sa-si mareasca mediile, nu a trecut nota in sem 1 la sfarsit, ci
in prima ora din sem 2, astfel incat elevii sa aiba la dispozitie tot semestrul
sa-si remediez situatia. Elevii au tot sperat ca profesoara le va anula nota de
1, s-au gandit ca poate la va pune inca un zero langa acel 1, dar cum acest lucru
nu s-a intamplat, au amenintat-o ca o reclama daca nu le anuleaza nota, pe
motiv ca nota e din sem 1 si nu din sem 2. Profesoara le-a spus ca acea nota
este de fapt nota lor, a pastrat testele dovezile care atesta ca au copiat si
ca, in caz de reclamatie le va trece notele pe sem 1, asa cum erau de fapt,
ceea ce ii va dezavantaja evident. Acum intrebarea este - exista vreo lege care
sa interzica trecerea unei note obtinute pe drept de elev pe o alta data, fie
si ea dintr-un alt semestru, mai cu seama ca aceasta a fost facuta in avantajul
elevului? Dupa cum se vede, elevii chiar nu meritau, dar asta e alta
discutie... Are de ce sa se teama profesoara in cauza? Ma gandesc ca ar fi
nedrept ca un elev care a copiat si care in plus nu a invatat tot semestrul sa
aiba aceeasi medie cu altii care s-au straduit... doar pe motiv ca are pile si
reclama profesorii..
Regulamentul de organizare si funcționare a
unităților din învățământul preuniversitar prevede obligația de comunicare a
notei și de trecere a ei în catalog și în carnetul elevului fără a specifica
alte detalii.
As dori sa stiu daca dosarele de gradatie de merit 2013 se
inapoieaza celor care au depus contestatie. Eu am depus contestatie la ISJ, si
am auzit din surse informale ca: dosarele celor care nu au luat gradatie, dar
nu au depus contestatie li se vor inapoia, dar nu se va intampla acest lucru in
cazul cadrelor didactice care au depus contestatie. Exista o baza legala pentru
aceasta discriminare? Eu stiu ca depunerea contestatiei este un drept al
fiecaruia, mai ales ca nu am atacat pe nimeni, ci doar am solicitat o detaliere
a puctajului acordat. (pentru a vedea unde m-am depunctat).
Nu există o prevedere
legală în acest sens. Dar, dacă este vorba de o contestație nesoluționată
atunci consider că sunt îndreptățiți să păstreze dosarul până la expirarea
termenului de prescripție a unui acțiuni.
La scoala unde lucrez
este un profesor angajat pe 0,5 norma administrator retea care acum solicita
reintregirea normei nejustificat.In urma verificarilor facute de noul director
s-a descoperit ca aceasta persoana a fost numit de vechiul director in 2009 dar
fara nici un fel de concurs?
Intrebare:actualul
director poate dispune desfacerea contractului de munca?
Consider că nu se poate dispune desfacerea unui
contract individual de muncă pentru acest motiv și după mai bine de 3 ani.
Am treminat Facultatea de Litere la Iasi in
2009. In perioada 2005-2007 acest modul psiho-pedagogic nu a fost oferit in
timpul anului universitar, ci in vara. Eu nu mi-am putut permite atunci sa
raman in Iasi pentru acest modul, motiv pentru care nu l-am absolvit pana acum.
Am intrebat la Iasi cum as putea sa obtin aceasta calificare. Mi s-a raspuns ca
dureaza destul de mult (oct.-aprilie) si ca prezenta in fiecare weekend este
obligatorie. Cu alte cuvinte, singura modalitate de a putea parcurge acest
modul este sa locuiesc in Iasi. Mi se pare tare incorect ca universitatea nu a
oferit acest modul in timpul studiului meu. Faptul ca acest modul ramane
inaccesibil (cel putin mie) este o forma de discriminare pentru cei care nu
locuiesc in Iasi, pe de o parte, si pentru cei care nu isi pot permite sa
plateasca pentru aceste cursuri. In timpul studiului meu chiar nu mi-am permis
sa raman in vacanta de vara in Iasi, mi-a fost foarte greu la facultate, dar am
terminat licenta cu 9.83. Spre deosebire de mine cei mai multi dintre colegii
mei si-au permis sa faca acest modul. Mi se pare incorect, nu a fost vina mea
ca nu am putut sa merge la acele cursuri de vara. Sunt tare dezamagita de
aceasta situatie. In 2009 am vrut sa lucrez ca profesoara si am dat examen la
inspectoratul judetului de care apartin. Am luat examenul cu 10, dar am fost
lasata la urma din cauza faptului ca nu aveam acest modul. Ar fi trebuit sa
lucrez ca si necalificata predand o materie diferita de ceea ce am studiat. Am
refuzat, fireste. Inaintea mea au fost candidati care nu puteau vorbi nici
romaneste bine, absolventi ai studiilor la distanta. E trist cum absolventilor
romani li se ofera foart putine sanse sa gaseasca un loc de munca. Din acest
motiv a trebuit sa plec din Romania si am studiat in strainatate. Dupa ce am
aflat ca este aproape imposibil sa obtin aceasta calificare ma simt tare
mahnita. Este si singua modalitate de a deveni profesor in Romania
Conform Metodologiei de mobilitate „(2) Absolvenţii cu diplomă ai învăţământului superior de lungă şi
scurtă durată/ postliceal/mediu încadraţi în sistemul de învăţământ au obligaţia să finalizeze pregătirea
psihopedagogică în termen de cel mult 5 ani de la angajarea în învăţământ.
Pregătirea psihopedagogică presupune
obţinerea a minimum 60 de credite prin modulele organizate departamentele
pentru pregătirea personaluluididactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic.
Pregătirea psihopedagogică se finalizează prin obţinerea Certificatului de
absolvire a programelor de formare psihopedagogică”.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii.