Am o
nelamurire (si nici cei de la isj n-au prea avut chef sa-mi raspunda): in anul
2012 am luat 8.30 la ex de titularizare, am ocupat un post pe care ma puteam
titulariza conf. art. 253, insa postul a fost luat la restrangere de
activitate. In macheta de pe edu.ro in dreptul acelui post este trecuta
mentiunea: propus pt continuitate. Intrebarea mea este: eu imi pot alege post
in baza notei de anul trecut dupa cei care dau examen anul acesta sau se
considera ca am avut post (continuitate) si pot opta pentru un post inaintea
celor cu concurs 2013?
Beneficiați de
continuitate doar dacă v-ați depus cerere în acest sens în perioada 15-17
aprilie și v-a fost aprobată.
Cum este
posibil ca, un post în anul 2011 să aibă o viabilitate de 1 an, şi în anul 2012
o viabilitate de 4 ani, şi cine estimează şi stabileşte popuaţia potenţial
preşcolară. Dacă este directorul unităţii şcolare, de unde culege datele
statistice necesare, ce informaţii trebuie să aibă în vedere, şi dacă
există un act normativ care să reglementeze concret, modul de estimare a
viabilităţii unui post.
Din câte cunosc doar Metodologia de mobilitate
cuprinde prevederi în acest sens. Astfel, „Constituirea
posturilor didactice/catedrelor din învăţământul preuniversitar se realizează
pe baza normativelor în vigoare privind formaţiunile de studiu, a planurilor de
şcolarizare propuse de unităţile de învăţământ,după consultarea
autorităţilor administraţiei publice locale şi
a operatorilor economici şi a planurilor-cadru de învăţământ aflate în vigoare,
aprobate prin ordin al ministrului, educaţiei, cercetării, tineretului şi
sportului, în concordanţă cu norma didactică de predare-învăţare-evaluare
stabilită conform art. 262
alin. (3) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările
ulterioare”.
Vă rog să
mă ajutați, dacă se poate, să rezolv următoarea problemă: Cum se face plata a
două cadre didactice care au plecat cu o grupă de 20 de elevi în Italia pentru
un stagiu de practică de trei săptămâni în cadrul unui proiect cu finanțare
europeană?Dar pentru cei care îi înlocuiesc?Pot fi plătiți și unii și alții,
decât cei plecați, având înlocuitori, .......?
Dacă estre vorba de un stagiu cuprins într-un
proiect finanțat de UE atunci modalitatea de plată a profesorilor însoțitori
trebuie să fie stabilită prin acel proiect, iar cadrele didactice care le
înlocuiesc la catedră trebuie să fie remunerate pentru munca depusă.
M-am
titularizat in 1999 in mediul rural cu nota 6,85 ca atuni asta era legea,acum
sunt detasat in mediul urban ,am dat de trei ori examen de titularizare ,dar
niciodata nu era post titular,mentionez ca am nota 9,40 .intrebarea mea este
,noi niciodata nu putem transfera postul?de ce nu se ia in considerare nota
,daca si noi am participat la examene /eu am participat si anul trecut,,sunt
nevoit sa raman in meduil rural,si sa fac naveta?
Actuala legislație nu vă permite pretransferul.
Doar o modificare legislativă ar rezolva această problemă.
Buna ziua
am fost studenta la Spiru Haret intre anii 2004-2008 la id la Limbi si
literaturi straine, invatamant de lunga durata,am dat examenul de licenta in
februarie 2009 iar anule acesta mi s-a refuzat validarea dosarului pentri
inscierea la examenul de titularizare pe un post de ebgleza franceza motivand ca
diploma nu este recunoscuta.Va rog sa ma sfatuiti unde si ce trebuie sa fac ca
sa mi se recunoasca acest drept obtinut cu cinci ani in urma.
În primul rând trebuie să vă adresați
universității și ministerului în vederea recunoașterii studiilor absolvite și a
diplomei. Dacă nu rezolvați așa, doar prin hotărâre judecătorească ați putea
obține validarea diplomei de licență.
Sunt
absolventa a Facultatii de Comert din cadrul ASE Bucuresti an 1992 locuiesc in
Baia Mare si doresc sa devin profesor , dar nu am modulul pedagogic sau master
didactic , nici nu stiu cum si ce trebuie sa fac pentru a ma putea angaja in
invatamant. Va rog sa-mi dati cateva sfaturi.
Conform Legii
educației naționale „Formarea iniţială pentru ocuparea funcţiilor didactice din
învăţământul preuniversitar cuprinde:
a) formarea iniţială, teoretică, în specialitate, realizată prin
universităţi, în cadrul unor programe acreditate potrivit legii;
b) master didactic cu durata de 2 ani;
c) stagiul practic cu durata de un an şcolar, realizat într-o unitate
de învăţământ, sub coordonarea unui profesor mentor”.
„(1) Studenţii şi absolvenţii de
învăţământ superior care optează pentru profesiunea didactică au obligaţia să
absolve cursurile unui master didactic cu durata de 2 ani.
(2) Programele de studii ale masterului didactic sunt elaborate pe
baza standardelor profesionale pentru funcţiile didactice, se aprobă de către
Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi se acreditează
conform legii.
(3) Studenţii care frecventează cursurile masterului didactic
acreditat de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului într-o
instituţie publică pot beneficia de burse de studiu finanţate de la bugetul de
stat.
(4) Cuantumul unei burse acordate de la bugetul de stat este egal cu
salariul net al unui profesor debutant.
(5) Criteriile de acordare a burselor de la bugetul de stat se
stabilesc de către Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
(6) Absolvenţilor masterului didactic li se eliberează diplomă de
master didactic în domeniul programului de licenţă.
(7) Planurile de învăţământ ale studiilor de licenţă în specialitatea
pedagogia învăţământului primar şi preşcolar sunt elaborate pe baza
standardelor profesionale stabilite de Ministerul Educaţiei, Cercetării,
Tineretului şi Sportului.
Art. 239. 1-
(1) Înscrierea pentru efectuarea stagiului practic prevăzut la art.
236 alin. (1) lit. c) este condiţionată de obţinerea diplomei de licenţă şi a
diplomei de master didactic.
(2) În vederea realizării pregătirii practice din cadrul masterului
didactic se constituie o reţea permanentă de unităţi de învăţământ, în baza
unor acorduri-cadru încheiate între unităţile/instituţiile de învăţământ care
asigură formarea iniţială şi inspectoratele şcolare, în condiţii stabilite prin
ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.
(3) Pe baza acestor acorduri-cadru, unităţile/instituţiile de
învăţământ care asigură formarea iniţială încheie contracte de colaborare cu
durata de 1-4 ani şcolari cu unităţile de învăţământ din reţeaua prevăzută la
alin. (2) pentru stabilirea condiţiilor de organizare şi desfăşurare a
stagiilor practice.
(4) Unităţile/instituţiile de învăţământ care asigură formarea
iniţială pot realiza independent parteneriate cu instituţii ofertante de
servicii în domeniu - centre de consiliere, cluburi şi palate ale copiilor,
centre logopedice şi organizaţii nonguvernamentale.
(5) Pregătirea practică din cadrul masterului didactic se poate derula
sub forma unei perioade de stagiu în străinătate în cadrul unui program al
Uniunii Europene - componenta dedicată formării iniţiale a profesorilor -
perioadă certificată prin documentul Europass Mobilitate.
Art. 240. -
(1) Ocuparea unei funcţii didactice pentru perioada stagiului
practic cu durata de un an şcolar se realizează prin:
a) concurs pe posturi/catedre vacante/rezervate;
b) repartizare de către inspectoratul şcolar judeţean/al
municipiului Bucureşti pe posturile rămase neocupate în urma concursului.
(2) Persoanelor aflate în perioada stagiului practic cu
durata de un an şcolar li se aplică, în mod corespunzător funcţiei didactice
ocupate temporar, toate prevederile prezentei legi, precum şi toate celelalte
prevederi corespunzătoare din legislaţia în vigoare”.
Am
participat la concurs in 2012 si am luat nota 9,17.Am primit continuitate dar
am obs ca dintr-o gresala facuta de conducerea scolii sunt trecuta cu nota
intre 5-7 deci nu imi pot pastra postul desi as avea dreptul. Va rog sa ma
ajutati daca se poate si sa imi spuneti ce as putea face in acest caz
Solicitați conducerii școlii să remedieze
greșeala prin solicitarea la ISJ a modificării ce se impune în aplicație.
Sunt
profesor titular de limba latina si de aproximativ doi ani sunt si managerul
unei case de cultura. Din toamna vreau sa iau toate orele ( anul acesta am avut
doar 14 ore ) dar vreau sa stiu daca ma pot m dreptul la dirigentie?
Nu vă de ce nu ați avea dreptul la dirigenție.
In
judetul Teleorman, niciun director nu a luat gradatie de merit, este normal?
Nu pot să mă pronunț. Depinde de foarte multe
aspecte acordarea gradației de merit.
Sunt
absolvent al Colegiului Universitar Tehnic,promotia 2005, din cadrul
Universitatii de Petrol si Gaze Ploiesti. In ultima perioada mi-a trecut prin
minte sa-mi continui studiile pentru ami obtine diploma de licenta,dar am fost
descurajat de sistemul romanesc (patentat). In urma discutiei purtate la
secretariatul Facultatii de Tehnologie a Petrolului si Petrochimie decisesem sa
continui studiile avand in vedere faptul ca majoritatea materiilor studiate in
anii de colegiu corespund cu cele din programa actuala si puteau fi echivalate
astfel incat sa ma poata reinmatricula in anul de studii 3 . Ajuns in fata
decanului m-am convins ca oricat am schimba oamenii,mentalitatea nu avem cum.
Acesta mi-a explicat pe un ton foarte convingator ca acei trei ani de colegiu
nu au valoarea unui singur an de facultate chiar daca domeniul de studiu este
acelasi si ar trebui sa ma inscriu in anul 1..."poate vom putea echivala
40-45 de credite si sa treci in anul 2"... Pai nu stiu ce sa mai spun in
acest caz deoarece imi aduc aminte ca majoritatea materiilor studiate erau
comune cu cele ale inginerilor.Si atunci concluzia mea este aceea ca se
incearca inmatricularea celor ce au terminat colegiul intr-un an cat mai
inferior studiilor pentru a plati anii de studii nesubventionati. Asta de
sistem de invatamant reglementat ...sa lasi la mana unor "smecheri"
echivalarea studiilor. Ma intreb de ce Ministerul nu ia atituduine in acest
caz, deoarece nu este unul singular.. si in momentul in care a decis trecerea
la sistemul de studii Bologna de ce nu a dat metodologie fiecarei institutii de
invatamant acreditate pentru echivalarea studiilor. Domnule imi este rusine ca
sunt parte din acest sistem si ca am gandit ca vreodata o sa schimbam ceva in
tara asta. Nu inteleg cum de trei ani am studiat si am obtinut 180 de credite...si
acum...acestea nu au valoare. Se poate?..da se poate! "doar suntem in
Romania nepoate" Va rog sa analizati si dvs. situatia celor care au
terminat aceste studii universitare si o sa vedeti ca difera anul de
inmatriculare in functie de "fraier"... (unii au fost inmatriculati
in anul 3 si au echivalat inclusiv examene din acest an,altora li s-a echivalat
3 ani +examene de diferenta...)
Conform Legii educației
naționale nr. 1/2011 „Organizarea programelor de studii este de competenţa
instituţiilor de învăţământ superior, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
Pentru fiecare ciclu universitar organizat, senatul universitar aprobă un
regulament propriu de organizare şi funcţionare, în acord cu standardele
naţionale şi internaţionale generale şi specifice de calitate.
(1) Ministerul Educaţiei,
Cercetării, Tineretului şi Sportului elaborează anual o metodologie-cadru
privind organizarea admiterii în instituţiile de învăţământ superior de stat şi
particulare din România.
(2) Fiecare instituţie de
învăţământ superior elaborează şi aplică propriul regulament de organizare a
admiterii în programele de studii oferite. Acest regulament se elaborează
conform metodologiei-cadru prevăzute la alin. (1).
(1) 1Numărul creditelor de studii transferabile
constituie elementul de referinţă pe care universităţile îl pot utiliza în
recunoaşterea unor studii sau perioade de studii universitare legale efectuate
anterior în acelaşi domeniu fundamental în scopul echivalării şi transferării
creditelor de studiu transferabile şi a eventualei continuări a studiilor
dintr-un program de studii.
(2) Pentru echivalarea,
continuarea sau finalizarea studiilor şi recunoaşterea în străinătate a unor
diplome eliberate anterior introducerii sistemului de credite transferabile, pe
baza informaţiilor existente în registrul matricol propriu, instituţiile de
învăţământ superior acreditate pot elibera, la cerere, documente în cadrul
cărora să fie atribuit un număr de credite de studiu transferabile
disciplinelor de curs urmate de absolvent. Pentru această operaţiune,
instituţiile de învăţământ superior pot percepe taxe în cuantumul aprobat de
senatul universitar”.
V-as ruga sa ma lamuriti in legatura cu decontarea
navetei personalului didactic auxiliar!Unele scoli deconteaza si acestui tip de
personal (in ideea ca personalul didactic se compune din personal didactic de
predare si personal didactic auxiliar) ,altele nu. Cum este legal? Si inca o
rugaminte! In noul CCM se specifica faptul ca ,,personalului din invatamant...i
se deconteaza cheltuielile de naveta,,-art.56(1) Se aplica noul CCM?
Nu se poate deconta naveta personalului
didactic auxiliar pe motivul că personalul didactic cuprinde atât cadrele
didactice cât și personalul didactic auxiliar deoarece Legea educației
naționale prevede în mod expres faptul că personal didactic este doar
personalul didactic de predare. Dar, conform contractului colectiv de muncă se
poate deconta naveta. Problema apare din faptul că contractul colectiv nu
prevede modalitatea de decontare. Dacă nu reușiți să obțineți decontarea
navetei conform contractului colectiv vă recomand să intentați acțiune în
instanță în acest sens fie prin sindicatul din care faceți parte, fie în nume personal.
Pentru a avea câștig de cauză vă sfătuiesc să depuneți lunar la secretariatul
unității școlare o cerere prin care solicitați decontarea navetei pe luna
respectivă și să anexați documentele doveditoare.
E corect ca presedintele Comisie de Evaluare din cadrul unei
scoli sa fie director care are nepoata in clasa a VIII-a? E vorba de afin de
gradul III..sora sotiei lui are fiica eleva in clasa a VIII In declaratia de
anul trecut se specifica clar ca ,Comisia de Evaluare nu trebuie sa aiba
rudenii sau afini pana la gradul IV,inclusiv Daca anul trecut acestei persoane
i s-a interzis sa fie supraveghetor la Evaluare,sa nu aiba acces in scoala,este
corect ca in acest an sa poata detine functia de presedinte al Comisiei de
Evaluare in scoala?
Înțeleg că vă referiți
la președintele comisiei de la nivelul unității de învățământ. Prevedrea
conform căreia „Profesorii evaluatori sunt cadre didactice având ca
specialitate una din disciplinele care se evaluează în examen, care nu au
rude sau afini până la gradul al IV-lea printre candidaţii care participă
la respectiva sesiune a Evaluării Naţionale, selecţionaţi din alte unităţi
şcolare decât cele din care provin
candidaţii arondaţi
centrelor” se referă la Comisia din centrele de evaluare.
Nu mi s-a
aprobat cererea de continuitate pentru ca nu a existat cod pentru postul
respectiv. Examen am dat in 2011 si am luat 9,05.Daca apar ore in toamna am
prioritate in fata celor care sustin examen in 2013? Exista continuitatea de
principiu?
Pentru a obține continuitatea trebuie să existe
cel puțin jumătate de catedră în specialitate.
Sunt
profesor de geografie si as dori sa va intreb daca se vor mai scoate modele de
subiecte anul acesta pentru titularizare sau se va merge dupa cele de anul
trecut. Subiectele de anul acesta vor avea aceeasi structura ca cele de anul
trecut?
Aș avea o întrebare în legătură cu Decizia de pretransfer,
eliberată de inspectorat. Am primit Acord de la școală pentru un post de
profesor de psihopedagogie specială, nivelul special primar. În ședința publică
am semnat pentru acest post. Acum am primit Decizia de la inspectorat, pe
aceasta apare că am fost transferată pe un post de profesor de psihopedagogie
specială, nivelul special gimnazial. Sunt hotărâtă să depun cerere la
inspectorat, pentru corectarea Deciziei. Aș dori să cer părerea Dvs în legătură
cu această problemă.
Puteți cere ISJ-ului explicații și/sau recorectarea deciziei.
Sunt
incadrata ca personal didactic auxiliar as dori sa stiu daca eu pot beneficia
de facilitatile art.277 din Legea Educatiei.
Doar personalul didactic, respectiv cadrele
didactice beneficiază de prevederile art. 277 din Legea educației naționale.
Sun cadru
didactic titular are dreptul să participe la două mișcări în același an???mai
exact,s-a transferat pe un post acum o lună și acum vrea detașarea pe un alt
post?este posibil????
Metodologia permite și pretransferul și
detașarea în același an.
As dori sa stiu cum se calculeaza acuma
concediul legal de odihna pt profesori.
La cele 62 de zile ,se calculeaza si sambata
si duminica sau doar 5 zile lucratoare.
Este vorba de 62 de zile lucrătoare, fără zilele de Sâmbătă
și Duminică.
Pe data
de 28.03.2013 mi s-a aprobat,in cadrul aceluiasi grup scolar mutarea pe un post
vacant .In urma cererilor de continuitate de pe data de18.04,2013 a
pensionabililor si aprobarea lor directoarea spune ca pensionabilele vor reveni
pe aceleasi posturi de pe care au plecat si nu pe cele care au fost repartizate
in urma miscarii personalului didactic.E normal sa revina pe postul care intre
timp a fost ocupat cu titular?
Conform Metodologiei de mobilitate „În cazul în care, în anul şcolar 2013-2014,
în unităţile de învăţământnormele/posturile didactice nu pot fi acoperite cu
titulari, personalul didactic din învăţământul preuniversitar, cu gradul
didactic I sau cu titlul ştiinţific de doctor, care dovedeşte competenţă
profesională deosebită, poate fi menţinut, cu aprobarea anuală a consiliilor de
administraţie ale unităţilor de învăţământ, ca titular, în funcţia didactică
până la 3 ani peste vârsta de pensionare, raportată la data de 1 septembrie
2013, la cerere, conform prezentei Metodologii”.
Inainte
sa apara LEN, supraveghetorul de noapte era personal didactic auxiliar. In LEN
nu mai apare functia de supraveghetor de noapte ca personal didactic auxiliar,
dar in edusal si in legile salarizarii apare in continuare ca auxiliar.V-as
ruga, in cazul in care a fost omis, sa ne ajutati prin adaugarea acestei
functii la personalul didactic auxiliar.
Asa este. În Legea educației naționale nu apare
funcția de supraveghetor de noapte ca didactic auxiliar, iar în Legea nr.
63/2011 apare făcând parte din această categorie. Dar, conform Legii educației
naționale „ Ministerul
Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, în colaborare cu Ministerul
Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, este autorizat ca, în funcţie de
dinamica învăţământului, să stabilească şi să reglementeze noi funcţii
didactice, respectiv didactice auxiliare”. Astfel că, Legea nr. 63/2011 fiind
adoptată după intrarea în vigoare a Legii educației naționale se consideră
supraveghetorul de noapte ca fiind personal didactic auxiliar.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii.