In aceste zile, elevii din ani terminali clasa a VIII-a şi respectiv clasa a XII-a, susţin simulări pentru evaluarea naţională şi bacalaureat. Senatorul Liviu Marian Pop este de părere că, din nefericire, toate aceste teste nu reflectă adevărata valoare a pregătirii elevilor.
”Avem nevoie de o situaţie reală a ceea ce înseamnă nivelul depregătire al elevilor. În momentul de faţă pot spune că ne jucăm de-a şcoala, atâta timp cât nu există standarde clare de evaluare a simulărilor testelor naţionale şi bacalaureat. Un alt aspect care nu trebuie să ne scape din vedere este şi faptul că aceste testări, care sunt deosebit de importante, sunt descentralizate. Fiecare judeţ în parte îşi stabileşte propriul calendar şi propria metodologie pe care le va respecta. Cu siguranţă în unele şcoli subiectele au un grad de dificultate mai ridicat, în altele mai redus. Aşadar, nu putem discuta despre standarde bine stabilite. Aceste simulări trebuie săaibă un scop foarte precis, acela de a ne ajuta să adaptăm sistemul de învăţământ la nivelul real de pregătire al elevilor. Nu vom putea rescrie programele şcolare fără a avea o centralizare corectă, bazată pe informaţii corecte. Doar aşa vom putea reuşi să venim în sprijinul profesorilor, al elevilor şi să redăm încrederea părinţilor în sistemul de învăţământ, arătându-le că neîndreptăm înspre drumul cel bun”, a subliniat fostul ministru al Educaţiei.
Nu avem nevoie de viitori şomeri, nici de tineri care au un singur scop, cel de a-şi găsi un loc de muncă în străinătate odată ce au absolvit o şcoală din sistemul de învăţământ românesc. Cei mai buni elevi trebuie să îşi continue studiile aici având certitudinea că, în momentul în care vor intra pe piaţa muncii, vor fi bine pregătiţi şi îşi vor găsi cu uşurinţă un loc de muncă. Doar aşa vom reuşi să restabilim echilibrul socio-financiar al României.
Toate bune si frumoase, pana acum.Dar din pacate, totul se rezuma la nivelul declarativ.Mult hulita Lege 1 e inca in vigoare, desi anterior alegerilor se promitea ca va fi schimbata, programele scolare raman la fel de incarcate, cu clasa pregatitoare se merge inainte,si daca nu exista un sistem unitar de evaluare a examenelor nationale, asta nu e o noutate.Eu sunt convins ca organizarea examenelor de evaluare nationala la clasa a VIII-a a fost intentionat lasata la mana ISJ-urilor ca sa se mai poate manari cate ceva.La simulare, parola pentru subiecte a ajuns intai la cine trebuia si apoi la unitatile de invatamant.Nu-i de-a râsu-plânsu?
RăspundețiȘtergere