18 apr. 2013

Întrebări și răspunsuri 18.04.2013


Doresc sa va intreb care este procedura "de facto" de inscriere la cursurile POSDRU, intrucat, asa cum se stie, nu toate cadrele didactice au acces la acestea, fapt care dezavantajeaza anumite categorii de personal. In conditiile obligativitatii programelor de formare continua, cadrele didactice trebuie sa achite contravaloarea cursurilor, fara ca MInisterul Educatiei sa asigure fondurile necesare programelor de formare continua, insa obligatia parcurgerii acestora ramane. In aceste conditii, va rog, in masusa in care aveti posibilitatea, sa-mi comunicati o adresa, un link ori o alta sursa de informare directa, astfel incat sa nu mai depindem de informarea strict ierarhica. 

Fiecare proiect sau program de formare aprobat sau autorizat de AMPOSDRU vizează un grup țintă care trebuie să îndeplinească anumite condiții bine definite. Nu există un site anume pe care să aflați toate cursurile care se desfășoară.

Sunt suplinitor calificat pe catedra de educatie fizica si sport pe care nu exista titular deci are viabilitatea de 4 ani. Daca solicit continuitate pe post acesta isi pierde viabilitatea de la 4 ani la 1 an? Daca isi pierde viabilitatea in baza carei legi/art.? Si daca exista posibilitatea ca acest post sa mai poate fi ocupat de alt cadru didactic care va participa la concursul de titularizare 2013 ? 

Postul nu își pierde viabilitatea dacă îl ocupați prin continuitate. Doar dacă aveți nota peste 7 la concursul din 2011 sau 2012 aveți prioritate la continuitate în fața persoanelor care susțin examen în 2013 și au notă peste 5.

Scoala la care am functionat ca profesor de chimie a castigat procesul privitor la acele sumen de bani care trebuiau returnate cadrelor didactice, am vazut documentul in care era precizat ca scoala a castigat procesul si nominal trecute cadrele didactice care au dat in judecata. Ma refer la acei bani de prin anul 2008-2009 ,nici eu nu mai stiu de cand ; problema este ca aproape toate scolile au luat acesti bani iar cei din scoala care trebuiau sa se ocupe de aceasta problema nici nu si-au dat silinta .Ma intreb -oare mai vad eu acesti bani ,poate ma sfatuiti ce demersuri ar trebui sa fac ,am trimis mail si la sindicatul de care am apartinut dar nu am primit niciun raspuns.este posibil ca si in ziua de azi sa nu se fi dat acesti bani ,avand in vedere ca in judetul Constanta cam 80 % din scoli au luat acele sume destul de mari? 

În primul rând trebuie să aveți o hotărâre judecătorească favorabilă pentru a primi drepturi salariale restante. După aceea, în funcție de data rămânerii definitive și executorii a hotărârii plata drepturilor salariale se eșalonează. Insistați la sindicat pentru a vă lămuri exact situația.

Va rog sa-mi spuneti dc. ma voi putea tit. in baza art.253 in cond. urmat:-am ob.7 la ex. de tit. din 2011;am def.;sunt incadrat pe postul pe care vreau sa ma tit.;postul are viab. de 4 ani;INSA desi sunt incadr. de pe 1 sept.,nu l-am obt .in sedinta publica.(nici cei din 2012 n-au luat post in sed.publ).

Obținerea postului în ședință publică este o condiție obligatorie.

Sunt invatatoare-suplinitoare la scoala unde am domiciliul stabil. In anul 2010 am obtinut nota 8,25 la concursul de titularizare.In scoala mai este o colega cu concurs 2012 nota 8,58 si domiciliul facut acum 3 zile cu viza de flotant(fictiv).Cine are prioritate pentru a beneficia de prevederile art. 253 ?

Conform art. 55 alin. 2 din Metodologie „În situaţia în care un post didactic/o catedră este solicitat(ă) de mai multe cadre didactice netitulare care îndeplinesc cumulativ condiţiile prevăzute la alin. (1), prioritate la ocuparea postului didactic/catedrei are cadrul didactic cu domiciliul în localitatea în care solicită postul didactic/catedra. În situaţia în care domiciliul nu conduce la departajare, pentru departajare se va lua în calcul nota cea mai mare de la concursul/concursurile susţinute în iunie-iulie 2008, iulie 2009, iulie 2010 şi/sau iulie 2011. La note egale, pentru departajare, se folosesc criteriile şi punctajele din anexa nr. 2”. Dvs. având domiciliul în localitate, iar colega nu, aveți prioritate.

Sunt cadru didactic titular   la o structura a unitatii cu personalitate juridica. La scoala cu personalitate juridica a fost un post vacant, deoarece s-a pensionat  un coleg.  Inspectorul de la personal mi-a spus ca fiind cadrul didactic titular in comuna respectiva situatia mea se rezolva in toamna in cadrul consiliul de administratie.Am vorbit si cu alti colegi  si acestia m-au sfatuit sa fac cerere  catre consiliul de administratie acum, deoarece in toamna va fi prea tarziu. Am facut cerere, iar pe data de 28.03.2013 consiliul de administratie mi-a aprobat ca incepandcu 1.09. 2013 sa devin cadru didactic pe catedra de la centru, iar postul meu sa devina vacant. L-am intrebat si pe dnul director daca mai  trebuie sa imi  depun dosar la ISJ in perioada 1-4 aprilie cum prevedea metodologia, insa fiind nou numit in functie nu a stiut exact, asa ca a sunat la ISJ  de unde i s-a spun ca nu e nevoie de dosar. Am sfarsit prin a nu-mi depune dosar. Am stat in tensiune in tot acest timp. Colega care a luat postul in sedinta din 12.04.2013 a afirmat ca ea a luat postul colegului care a iesit la pensie, nu pe al meu. Va rog din suflet sa-mi spuneti ce pot face in aceasta situatie. E valabila hotararea consiliului de administratie?

Dvs. ați obținut postul colegului pensionat conform deciziei Consiliului de Administrație, iar doamna a obținut postul dvs.

Universitatile au afisat listele cu echivalarile,dar refuza sa vorbeasca despre eliberarea atestatelor.Peste toate s-a asternut tacerea.Ce va urma?Vom mai primi atestatele?Pe cinesa mai intrebam?

Ministerul este cel mai în măsură să vă dea informații despre aceste atestate. Conform legii, care este încă în vigoare, trebuie eliberate.

In perioada 1997-2008 am lucrat ca profesor suplinitor necalificat in mai multe scoli.Pana in anul 2002 am beneficiat de concediul de odihna de 6,5 zile/luna lucrata,asa cum prevede codul muncii,perioada care imi era trecuta si in cartea de munca.Incepand insa din anul scolar 2006/2007,2007/2008 si 2008/2009 carnetul de munca mi-a fost incheiat in ultima zi a anului scolar si anume 15.06.2007,15.06.2008,respectiv 15.06 2009 desi am avut dreptul la concediul de odihna, acesta mi-a fost platit insa acea perioada nu mi-a fost operata in cartea de munca.Intrebarea mea este unde au mers contributiile la sanatate,pensii,somaj si impozit...pe ce luna a anului,orice venit este supus acestor contributii,imp-licit si concediul de odihna,daca ele mi-au fost retinute pentru care luna au fost daca s-a incheiat cartea de munca pe 15 iunie in fiecare an.Cu alte cuvinte eu in luna iulie a acelor ani nu am fosr asigurata la casa de sanatate intrucat din 15.06 nu am mai avut contract de munca dar din banii de pe concediu s-a oprit contributia catre sanatate. Va rog sa-mi elucidati aceasta problema.Mentionez ca in anii anteriori perioada concedioului de odihna s-a operat si in carnetul de munca doar din 2006 pana in 2009 nu s-a operat (in acesti ani am lucrat in aceeasi scoala)

În anii specificați de dvs. legislația prevedea încheierea contractelor de muncă pentru suplinitori doar până la finalizarea cursurilor, nu până la finalizarea anului școlar. Acesta este motivul pentru care apare întreruperea în cartea de muncă.

De ce este conditionata prin metodoloe titularizarea potrivit art. 253 de postul ocupat in anul depunerii dosarului, atata timp cat legea nu contine astfel de prevederi - de ce nu ni se permite depunerea dosarului pt. titularizare cu art. 253 si in pt. alte posturi, care au viabilitate: dosarul este intocmit, punctajele sunt realizate conform fisei stiintifico-metodice asemeni pretransferului si altor mobilitati, actele de studii si celelalte documente justificative sunt certificate conform cu originalul, deci... de ce s-a inserat aceasta "distinctie" in metodologie?!

Metodologia are la bază principiul continuității. Probabil acesta este motivul sau unul dintre motivele pentru care se impune această condiție.

O colega invatatoare a participat la concursul de titularizare din anul 2011 ,obtinand nota 8,20.Deoarece nu au fost posturi libere in judet , nu s-a putut titulariza si a ocupat un post de suplinitor in anul scolar 2011-2012.In acest an scolar,2012-2013, a obtinut in baza aceleiasi note, in sedinta publica,un post de suplinitor in aceeasi scoala, dar fiindca cu data de 1 septembrie 2012 a intrat in concediul de crestere a copilului , a instiintat in scris scoala ca nu se poate prezenta la post. Poate sa se titularizeze, conform art. 253 pe acel post, daca s-a aflat in concediul de crestere a copilului de la inceputul anului scolar si nu a profesat in acest timp ? Mentionez ca postul este viabil.

Ar putea beneficia de titularizare conform art. 253, dacă dovedește prin contract de muncă și decizie de numire ocuparea postului respectiv în anul școlar 2012-2013.

Cei care sustin inspectia pentru gradul I sau II mai sunt nevoiti sa sustina inspectia speciala la clasa pentru titularizare?

Metodologia prevede doar posibilitatea luării în considerare a inspecțiilor necesare definitivării.

As dori sa stiu daca viabilitatea unui post mai poate fi modificata acum, din moment ce la etapele anterioare postul a fost dat cu viabilitate de 1 an?La mine la scoala directorul si CA au hotarat sa faca acest lucru.Este legal? ISJ de ce acopera toate lucrurile acestea?

Metodologia nu prevede posibilitatea modificării viabilității posturilor.

La scoala unde lucrez s-a desfasurat un proiect cu fonduri europene(Scoala o sursa sigura pentru educatia ta),de tip after scool pentru copiii proveniti din familii dezavantajate.La inceputuri eu impreuna cu majoritatea colegilor am fost trimisi la cursuri de formare pentru a putea sustine activitatile in cadrul proiectului.Pe parcursul trecerii timpului pana in momentul desfasurasrii efective a implementarii ,relatiile mele cu conducerea scolii s-au transformat,motiv pentru care d-na director nu m-a mai solicitat pentru nici o ora (eu ar fi trebuit sa fac consiliere scolara fiind vorba de copii de 7-15 ani).Acum cand proiectul s-a finalizat si a venit vremea platilor firesc e ca eu care nu am sustinut nici o activitate sa nu fiu remunerata.Inteleg acest aspect dar nu inteleg de ce colegii mei care au desfasurat orele conform unui orar stabilit de d-na director au fost platiti netransparent(exemplu o colega a primit in cardul ei o suma pe care a trebuit sa o imparta cu alti 3 colegi care au avut sume mai mici pe cardurile lor......)Eu nu am cunostinte de management financiar si mi-e greu sa inteleg situatia...dar parca totusi nu e legal asa!

Numai o verificarea a contractelor și a situației financiare a proiectului ar putea duce la o clarificare a situației.

Am luat nota peste 7 la examenul de titularizare din 2012.din anul scolar 2013-2014 voi avea numai 16 ore.as vrea sa stiu daca ma pot titulariza pe baza art 253

Pentru a vă titulariza conform art. 253, postul trebuie să fie complet.

Sunt titulara intr-o scoala,din 2011,acesta e al doilea aici.Am inteles ca s-au castigat niste procese, pentru 100 de euro,prima de vacanta si salarul 13. Inainte de a fi aici am fost doi ani de zile la alta scoala. Deja lumea primeste 100 de euro sau in alte parti urmeaza,iar pe mine ma trimit de la unul la altul.

Banii trebuie să îi primiți de la școala unde ați funcționat când ar fi trebuit să primiți acest drept. Fiind vorba de drepturi din 2010, când spuneți că ați funcționat la cealalta Școala, aceasta este școala care trebuie să vă plătească. Dar, acțiunea în instanță, în prezent, nu o poate intenta sindicatul din Maramureș pentru că nu sunteți membrul lor de sindicat la această dată, ci sindicatul din judet cu chemarea în judecată a Școlii. Sau formulați acțiune în nume personal.

Vom mai putea preda economia si antreprenoriala si cei ce am absolvit filosofia dupa 1994 sau suntem obligati sa participam la titularizari pe posturi care nu exista iar scolile sa aiba pensionari ce au terminat inainte de 94 ce au dreptul sa le predea ? puteti face ceva in acest sens ca suntem disperati?

Conform actualului centralizator nu puteți preda aceste discipline. Doar dacă se va modifica Centralizatorul.

Exista posibilitatea titularizarii direct la unitatea de invatamant in situatia in care am sustinut examenul de titularizare in 2009?

Doar dacă îndepliniți condițiile prevăzute de art. 55 din Metodologia de mobilitate pentru titularizarea conform art. 253.

Sunt profesor de limba și literatura română la Liceul Teoretic Șerban Vodă din Slănic, jud. Prahova. Vă scriu aceste rânduri , în numele colegilor mei navetiști, cu speranța clarificării unei probleme controversate - decontarea transportului cadrelor didactice. Trebuie să vă spun că în școala noastră s-au decontat integral cheltuielile cu naveta cadrelor didactice până în luna noiembrie 2012. De atunci și până în prezent ( decembrie 2012 – martie 2013) ni s-au invocat mai multe motive pentru neplata acestor sume, deși depuneam lunar biletele aferente și aprobam în Consiliul de administrație al școlii sumele lunare pe care le înaintam Consiliului local Slănic. Insistând pe lângă conducerea școlii și cerând lămuriri serviciului contabilitate, ni s-au comunicat următoarele: - instrucțiunile date de ministrul Daniel Funeriu în februarie 2011 nu mai sunt valabile, au fost abrogate ( dar nu ni s-a comunicat conform cărui act normativ); - bugetul școlii pentru anul 2013, care are alocate sume pentru decontarea navetei într-o “rubrică specială”, a fost aprobat de Consiliul local, dar banii nu pot fi folosiți pentru că “nu există temei legal și Trezoreria nu permite acest lucru”; - se invocă art. 276 din Legea Educației Naționale care face referire la plata cheltuielilor navetei personalului din unitățile conexe și ni se explică faptul că aceste unități conexe sunt Casa Corpului Didactic, Palatul Copiilor etc. și deci numai lor li se poate deconta transportul; Având în vedere că sunt colegi care au salarii între 800 - 900 de lei și cheltuiesc cu naveta între 200 - 400 de lei, iar situația creată îi aduce în imposibilitatea de a mai veni la școală, avem rugămintea să ne răspundeți dacă decontarea cheltuielilor cu naveta cadrelor didactice este legală. Cine și în baza cărui act normativ trebuie să aloce fondurile? Vă rugăm, de asemenea, să ne lămuriți dacă solicitările noastre de a obține decontarea cheltuielilor cu naveta este întemeiată și dacă autoritățile competente ( Consiliul local) au obligația de a efectua aceste operațiuni financiare din bugetul local. 

Instrucțiunea MECTS nr. 2/2011 privind decontarea cheltuielilor de naveta pentru cadrele didactice nu este abrogată. Iar, Conform art. 105 din Legea educației naționale „Finanţarea complementară se asigură din bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale de care aparţin unităţile de învăţământ preuniversitar şi din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată, aprobate anual prin legea bugetului de stat cu această destinaţie, pentru următoarele categorii de cheltuielif) cheltuieli pentru naveta cadrelor didactice, conform legii;”

Colega mea, titular pe catedra de educaţie tehnologică,a intrat în restrângere de activitate cu 4ore (conform proiectului de încadrare aprobat în C.A.).După câteva zile i se comunică (verbal) că nu mai are nicio oră în catedră.Colega a depus cerere prin care a solicitat rezolvarea restîngerii de activitate prin pretransfer, conform art.35. În cerere solicită întregirea normei (cele 4ore educaţie tehnologică+informatica, a doua specilizare) Directorul dă decizie de constituire a unei comisii de mobilitate la nivel de unitate.Comisia prezintă raport prin care recomandă transferul pentru restrângere de activitate pe catedra de informatică, fără educaţie tehnologică. A obţinut acordul C. A. al şcolii şi al I.S.J. de a ocupa catedra de informatică, fără educaţie tehnologică. ÎNTREBARE Colega îşi păstrează statutul de titular pe catedra de informatică ? Dacă da, în baza cărei legi, pentru că statutul personalului didactic a fost abrogat. Vâ rog să-mi trimiteţi răspunsul pe adresa de mail de mai sus

Conform Metodologiei de mobilitate „Transferarea pentru restrângere de activitate sau ca urmare a restructurării reţelei şcolare a personalului didactic titular se realizează pe posturi didactice/catedre vacante în unităţi de învăţământ, în aceeaşi funcţie didactică sau într-o altă funcţie didactică, cu respectarea prevederilor prezentei Metodologii, potrivit specializărilor dobândite prin studii în concordanţă cu Centralizatorul”.

Sunt cadru didactic, nota de la concursul din 2012 este de 7.95
in cazul meu ( ocup o catedra cu valabilitate de 1 an -asa era in tabelul de repartitie scris ) m-asi putea titulariza conform art 253 din Legea nr.1/2011 pe o catedra cu valabilitate de un an...pe acest post...?
-nu stiu exact daca trebuie sa fie de 4 ani valabilitatea sau de 1 an

Pentru a vă titulariza, conform art. 253 postul trebuie să aibă viabilitate de 4 ani.

Am absolvit fac de lbi straine, am luat titularizarea in 2011 pe franceza, si in 2012 pe engleza, in 2012-2013 am profesat pe engleza, in ce conditii pot trece acum pe un post de franceza, netitularizabil-post pe un an?

Ați putea să vă pretransferați chiar dacă postul nu are viabilitate de 4 ani. Conform Metodologiei „În etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ cadrele didactice pot ocupa catedre vacante constituite în unităţi de învăţământ, indiferent de viabilitatea acestora”. Iar, „Cadrul didactic titular într-o unitate învăţământ preuniversitar, care a dobândit prin studii două sau mai multe specializări, poate solicita, în etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, ocuparea unui post didactic/catedre vacant(e) sau trecerea într-o altă funcţie didactică, în concordanţă cu specializările dobândite prin studii, în aceeaşi unitate de învăţământ sau în alte unităţi de învăţământ, cu acordul consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ respective”. 

S-au facut presiuni enorme din partea primariei comunei pentru a fi data afara (telefoane primite de domnul director prin care i s-a cerut acest lucru, convocari la primarie in acest sens).Stiam de acest lucru dar nu am dat o foarte mare importanta crezand ca pana la urma isi vor vedea de treaba si ma vor lasa in pace. Vara trecuta am solicitat in scris unitatii sa achizitioneze un aer conditionat care putea fi folosit si vara si iarna.Bineinteles ca acest lucru nu s-a intamplat pe motivul ca nu sunt bani. Toate lunile de iarna au fost groaznice -ba nu au fost lemne ,ba lemnele erau ude si nu erau bune (in scoala era temperatura de afara). In februarie 2013 ,datorita frigului indurat in scoala si stresului am avut sarcina oprita in evolutie si complicatii dupa. Eram internata in maternitate , cu laptopul la mine si trimiteam absentele si diferite situatii. M-am reintors la scoala iar noul director, detasat in unitatea noastra ca profesor si numit director in luna februarie 2013, are "pretentia " ca eu sa vin prima in scoala si sa plec ultima. Ieri 15.04.2013 de la ora 11.00 nu am avut energie electrica,focul la centrala nu se mai face ca nu mai avem lemne, toti plecasera din scoala ,inclusiv contabilul cu care impart acelasi birou iar cand i-am spus domnului director ca vreau sa plec deoarece este foarte frig si nici curent nu este mi-a spus ca sa nu plec ca asa este mai bine. (nu care cumva sa vada cineva de la primarie ca nu sunt in scoala si sa il sune). De asemeni se insista sa fiu secretara consiliului de administratie al scolii la propunerea si insistenta domnilor reprezentanti ai consiliului local. Rugamintea mea este sa imi indicati un temei legal prin care se poate stabili program de lucru flexibil , daca eu sunt obligata sa fiu secretara consiliului de administratie al unitatii( mentionez ca toate sedintele consiliului au loc incepand cu ora 17.30 pana la 19.00-19.30) si de asemeni care ar trebui sa fie componenta consiliului de administratie.

Conform prevederilor art. 118 din Codul Muncii:
„(1) Angajatorul poate stabili programe individualizate de muncă, cu acordul sau la solicitarea salariatului în cauză.
(2) Programele individualizate de muncă presupun un mod de organizare flexibil a timpului de muncă.
(3) Durata zilnică a timpului de muncă este împărţită în două perioade: o perioadă fixă în care personalul se află simultan la locul de muncă şi o perioadă variabilă, mobilă, în care salariatul îşi alege orele de sosire şi de plecare, cu respectarea timpului de muncă zilnic.
(4) Programul individualizat de muncă poate funcţiona numai cu respectarea dispoziţiilor art. 112 şi 114”.
Conform Legii educației naționale „În unităţile de învăţământ de stat consiliul de administraţie este organ de conducere şi este constituit din 7, 9 sau 13 membri, astfel:
a) 1în cazul unităţilor de învăţământ de nivel gimnazial cu un singur rând de clase, consiliul de administraţie este format din 7 membri, cu următoarea componenţă: 3 cadre didactice, inclusiv directorul; 2 reprezentanţi ai părinţilor; un reprezentant al primarului; un reprezentant al consiliului local. Prevederile prezentului articol se aplică în mod corespunzător şi pentru învăţământul preşcolar şi primar;
b) 1în cazul în care consiliul de administraţie este format din 9 membri, dintre aceştia 4 sunt cadre didactice, un reprezentant al primarului, 2 reprezentanţi ai consiliului local şi 2 reprezentanţi ai părinţilor. Directorul şi directorul adjunct sunt membri de drept ai consiliului de administraţie din cota aferentă cadrelor didactice din unitatea de învăţământ respectivă;
c) 1în cazul în care consiliul de administraţie este format din 13 membri, dintre aceştia 6 sunt cadre didactice, un reprezentant al primarului, 3 reprezentanţi ai consiliului local şi 3 reprezentanţi ai părinţilor. Directorul şi directorul adjunct sunt membri de drept ai consiliului de administraţie din cota aferentă cadrelor didactice din unitatea de învăţământ respectivă”.

Sunt educatoare titulara in mediul rural din anul 2000,cu nota de titularizare 6,80.Timp de 5 ani am facut naveta cu autostop.Anul trecut am dat concurs de titularizare in centrul in care am fost detasata in meduil urban, am luat 9,40 dar nu era post titular,am fost detasata.Nu am putut beneficia de pretransfer ,deoarece nota de acum 14 ani este val;abila.anul trecut multi au pretransferat ,daca au scris 7 la un concurs,indiferent daca au ales un post .In fiecare 3 ani am dat concurs ,si asa am putut detasa.intrebare mea este, nu pot folosi nota din anul trecut niciodata?Este o mare nedreptate fata de cei care au titularizat in anii 2000

Conform actualei metodologii nu puteți folosi nota de anul trecut din moment ce ocupați un post în baza unui alt concurs.

Sunt profesoara de matematica titulara din 2009, dar din pacate pe catedra unde sunt titulara de 2 ani, urmeaza si al treilea mi-au ramas doar 12 ore. De 2 ani iau completare de norma in aceeasi scoala pe ore vacante. Pentru anul scolar urmator am continuitate pe completarea de norma. Intrebarea este urmatoarea: mi se poate elibera vreo decizie de titularizare pe 2 scoli ca sa nu mai fiu nevoita sa iau aceasta completare in fiecare an? In fond m-am titularizat pe o catedra de 18 ore, nu pe 12 ore. A doua intrebare: fara acord din partea vreunei scoli, puteam fi prezenta la sedinta de pretransfer de anul acesta? De la inspectorat mi s-a spus ca nu. Si mi s-a mai zis ca nu puteam ocupa niciun post fara acord de pretransfer. Asa este? Apoi alta chestie cu care nu sunt lamurita. In metodologie, se spune ca pretransferul se face tinand cont de apropierea de domiciliu, iar directorii de la scolile in care am de pus dosar si nu mi-au dat acord au spus ca nu ma incadrez la criterul a, ci la criteriul b si de aceea am fost respinsa. Unde este adevarul? Ca nu mai inteleg nimic. Daca primeaza criteriile, atunci aceasta metodologie a fost gandita in mod eronat. Nu ar trebui sa mai scrie nimic de apropierea de domiciliu. Se bat cap in cap cele doua aspecte.

Doar prin pretransfer puteți obține titularizare pe orele care vă lipsesc. Există o prevedere în Metodologie conform căreia „În cazuri bine argumentate, comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului şcolar poate decide pretransferul chiar dacă nu există acorduri propuse de unităţile de învăţământ”. Dar se lasă la aprecierea ISJ. Criteriile pentru acordarea avizului de pretransfer, în cazul în care acesta e solicitat de mai multe persoane, sunt:
„a) cadrul didactic este titular în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e) în localitatea în care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) şi are domiciliul în aceeaşi localitate;
b) cadrul didactic este titular în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e) în localitatea în care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) şi are domiciliul în altă localitate;
c) cadrul didactic este titular şi are domiciliul în aceeaşi localitate în care solicită postul didactic/catedra vacant(ă);
d) cadrul didactic este titular în  localitatea în care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) şi are domiciliul în altă localitate;
e) cadrul didactic este titular la o unitate de învăţământ/unităţi de învăţământ din altă localitate în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e) şi are domiciliul în localitatea în care solicită postul didactic/catedra;
f) cadrul didactic este titular la o unitate de învăţământ/unităţi de învăţământ din altă localitate şi are domiciliul în localitatea în care solicită postul didactic/catedra;
g) cadrul didactic este titular la o unitate de învăţământ/unităţi de învăţământ din altă localitate în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e) şi are domiciliul într-o localitate apropiată de localitatea în care solicită postul didactic/catedra; 
h) cadrul didactic este titular la o unitate de învăţământ/unităţi de învăţământ din altă localitate şi are domiciliul într-o localitate apropiată de localitatea în care solicită postul didactic/catedra”. 

Sunt prof. pt înv primar la o scoala Gimnaziala. Pana în acest an am functionat trei învatatori pe trei posturi unul în sistem liniar două posturi simultan. În cursul acestui an mai precis din 1 martie au mai venit elevii si învățătoarele de la o școală vecină, din aceeasi comună, urmând ca din toamnă să se unească clasele noastre. Întrebarea mea este dacă pentru postul de la clasa pregătitoare sunt mai multe cereri: una de la învățătoarea care termină clasa a 4- a la Școala Gimnazială, una de la învățătoarea de la Școala Primară care s-a afiliat și una a mea, care solicit acesta clasă pentru că la anul nu mai sunt copiii de clasă liniară la clasa pregătitoare ce criterii trebuie să aplice Consilul de Amninistratie pentru a acorda dreptul de a preda la aceasta clasa si cui? Mentionez ca eu am depus cerere pentru a preda la acesta clasa după ce au început înscrierile, deci nu se stia de intentia mea, iar d-na care vrea sa ia clasa i- a sfatuit pe parinti sa srie numele învățătorului pe cerere, pentru ca nu cumva sa ia cealalta doamna clasa. Care este cadrul legal pentru aceasta situatie și cum poate fi rezolvată aplicând corect metodologiile? Cine are prioritate? 

Conform art. 19 din Metodologia de mobilitate „În situaţiile fuziunii prin absorbţie a unităţilor de învăţământ, a divizării parţiale sau totale a unei unităţi de învăţământ, a fuziunii prin contopire a două unităţi de învăţământ, a desfiinţării unei unităţi şcolare selecţia cadrelor didactice şi a directorilor se faceprin evaluare de către o comisie numită de inspectoratul şcolar formată din inspectori şcolari şi/sau cadre didactice care nu funcţionează în unităţile de învăţământ aflate într-una dintre aceste situaţii”.

Am obtinut doctoratul in 2010 cand a intrat in vigoare Legea unica a salarizarii bugetare.Sunt profesor de liceu.Exista speranta ca aceasta lege sa se modigice si sa primim si noi sporul ca ceilalti colegi care au luat doctoratul inainte de 2010?

Se speră într-o uniformizare a salarizării în învățământ și la o lege „unică” de salarizare.

Revin cu rugamintea de a-mi spune daca anul acesta mi se permite participarea la examenul de titularizare, tinant cont ca am terminat in 2006 ID - USH, master in 2008, doctoranda Academia Romana din 2007 (mentionez ca am diplome de licenta si master precum si adeverinta ca sunt doctoranda).

Trebuie să verificați dacă la data începerii cursurilor pentru obținerea diplomei de licență acestea erau autorizate sau acreditate la forma ID.

Va supun atentiei urmatoarea situatie la care va rog sa ma ajutati sa gasesc o solutie legala: sunt secretar sef la o unitate de invatamant cu 1100 elevi si 100 de angajati. la aceasta unitate sunt singura secretara de aproape 4 ani de zile avand in vedere blocarea posturilor din invatamant . Peste acest aspect, unitatea a avut 4 posturi vacante dupa cum urmeaza: - 1 secretar - post blocat fara posibilitate de ocupare -1 administrator patrimoniu - salariat care si-a dat demisia, post blocat - 2 posturi ingrijitori blocate prin iesirea la pensie a unui salariat si demisia celui de-al doilea. Aceste 4 posturi vacante blocate au fost ulterior restructurate , avand in vedere faptul ca judetul nu se incadra in numarul de posturi aprobate de minister. Apoi: - 1 muncitor calificat - concediu medical pe perioada mai indelungata cu ipoteza de pensionate pe caz de boala (atac cerebral) - 1 ingrijitor - suspect TBC - concediu medical pe perioada indelungata. In aceste conditii cu cine mai muncim in aceasta unitate?? Mentionez ca pe biroul meu de secretara cad sarcini precum administratie, inchis scoala, etc.....chestii ce nu depind de secretariat Care e legislatia in vigoare pentru acoperirea cat de cat a unor sarcini care NU MAI POT FI redistribuite?

Singura reglementare în acest sens este Legea nr. 284/2010, art. 24, care spune că „În cazuri excepţionale, posturile vacante şi temporar vacante aferente funcţiilor didactice de predare, funcţiilor de specialitate medico-sanitară şi asistenţă socială şi funcţiilor de specialitate artistică pot fi ocupate şi prin cumul de funcţii, de personal angajat, cu respectarea prevederilor legale privind cumulul de funcţii şi a celor referitoare la ocuparea posturilor vacante, în condiţiile prevăzute la alin. (2)”. În acest moment se încearcă deblocarea posturilor și rezolvarea acestor probleme.

Mi-am deppus dosarul de pretransfer la ISJ Caras-Severin. Toate au fost in ordine pana la aplicatie, unde la introducerea codului post am primit raspunsul studii neautorizate. Sunt titulara in invatamant din 2011, cu aceleasi studii. Sunt promotia 2005-2008 Psihologie, Universitatea Spiru-Haret. In baza diplomei de studii , emisa de Ministerul Invatamantului si autentificata de notarul public m-am titularizat. Acum de ce e o problema sa ma pretranfer.Va rog ajutati-ma sa inteleg.Fac naveta zilnic de 2 ani, cu un cost de 200 lei lunar din salariul net de 1041, in conditiile in care sunt si unic intretinator de familie.Astazi am depus contestatie la ISJ Caras-Severin, sa mi se dea postul pe care l-am cerut, pentru ca este un abuz ce mi s-a intamplat.

Trebuie să verificați dacă în anul în care ați început studiile acestea au fost acreditate sau autorizate prin HG. Problema e că nu s-a descoperit ilegalitatea eliberării acestor diplome decât târziu și multe din ele au fost folosite. Dacă studiile nu au fost autorizate sau acreditate „războiul” trebuie dus cu Universitatea. Dar, trebuie verificat. Poate studiile dvs. chiar au fost acreditate sau autorizate.

Sunt invatator suplinitor la o scoala care nu-mi poate acorda continuitate deoarece a intrat in restrangere. La concursul din 2 august 2012 am obtinut nota 9,10. De ce nu suntem lasati sa participam la repartitiile din 2013 cu aceste note? Cei care sunt in situatia mea vor da concurs in fiecare an, deoarece colegi cu note de 7 s-au titularizat conform art.253. In cazul nostru ce e de facut?

Cu nota din 2012 vă puteți titulariza conform art. 253 sau primi continuitate la suplinire. Așa prevede metodologia.

Am sustinut examenul de titularizare in aug 2012.La scris am luat nota 8.86 dar la inspectia la clasa mi s-a dat doar nota 5.50 deoarece eu fiind din Braila am sustinut exemenul in Bacau.Doamna metodista care m-a asistat la inspectie mi-a spus:"Asa faceti voi,veniti si ocupati locurile titularizabile si apoi va transferati in localitatea voastra!".Asa mi-a motivat dansa nota pe care mi-a pus-o.Am o nelamurire.Pot sa ma titularizez conform art.253 daca am luat nota 5.50 la inspectie?Media finala fiind 7.18.

Conform Metodologiei „Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată, candidații trebuie să obțină minimum nota 7 (șapte) atât la proba scrisă, cât și la proba practică/inspecția specială la clasă în profilul postului sau cel puțin media 8 (opt) la inspecțiile la clasă în profilul postului, în cadrul examenului național de definitivare în învățământ, sesiunea 2013”. Prin urmare, nu vă puteți titulariza conform art. 253.

Sunt un angajat in invatamant precizez nedidactic dar am o vechime in invatamant de 18 ani asi dori sa stiu am dreptul la grad am calificarea cu care am venit deja in invatamant,si nu am mai primit nici o treapta in atatea ani 

Această promovare se face de către angajator în baza evaluării anuale.

Am obtinut gradatie de merit in 2008.In 2011 am avut un an concediu fara plata.In conformitate cu Metodologia, gradatia de merit se acorda pe o durata de 4 ani.Incepand cu data de 01.07.2012 mi s-a sistat plata gradatiei de merit, desi am beneficiat doar trei ani de acest drept castigat in urma unui concurs.Va rog sa-mi spuneti cum este corect.

Pentru perioada cât ați fost în concediu fără plată nu puteați beneficia de gradație de merit, deoarece aceasta face parte din salariul de bază, iar pe perioada suspendării contractului nu ați avut salariu.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.

Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.




2 comentarii:

  1. Am obtinut nota 7,10 la concursul de titularizare din anul 2008, iar in anul 2012 am participat din nou la concursul de titularizare unde am luat peste 5 si am obtinut un post in sedinta publica. Ma pot titulariza cu nota din 2008, intrucat nu as fi putut obtine un post in acest an scolar cu nota din acel an?

    RăspundețiȘtergere
  2. Stimate d-le senator Liviu Marian Pop,

    Ma macina foarte mult o nedreptate care mi s-a facut in urma participarii la concursul de dosare "MOBILITATEA PERSONALULUI DIDACTIC DIN INVATAMANTUL PREUNIVERSITAR PENTRU ANUL 2013 - 2014" - Etapa pretransfer consimtit intre unitati.

    Am fost 2 candidati pe un post declarat vacant.
    In prima faza am primit dezacord amandoi - eu cu 80,50 puncte si contracandidatul cu 30 puncte.
    Contracandidatul a depus contestatie si in urma contestatiei a primit postul.

    Este posibil ??? Este o diferenta prea mare de punctaj. Chiar avand contestatie depusa, nu ar fi trebuit sa ajunga cel putin la punctajul obtinut de mine ???

    RăspundețiȘtergere