12 mar. 2013

Întrebări și răspunsuri 12.03.2013


Sunt cadru didactic titular pe postul de maistru instructor specializarea telecomunicatii, grad didactic II la un liceu tehnologic si absolvent al unei facultati de lunga durata (4 ani) cu diploma de licenta in specializarea  finante si contabilitate.  Conform ordinului nr.3271/2013 pentru modificarea si completarea ordinului nr. 6239/2012:Art. I ,pot cere conducerii unitatii de invatamant sa schimbe incadrarea in grila de salarizare de la- maistru instructor, gr.II  la  - institutor cu studii superioare de lunga durata, gr.II??? Si incepand cu ce data?

Această prevedere se regăsește în Metodologia de mobilitate pe anul școlar 2013-2014 și se referă la ocuparea posturilor în acest an școlar. Din punctul meu de vedere, dvs. fiind deja titular, nu vi se poate schimba încadrarea dată de studii doar dacă va fi modificată în acest sens Legea educației naționale.

Vă rog să îmi răspundeţi dacă unui titular care a obţinut un post cu normă întreagă începând cu 1 aprilie 2013 i se desface contractul de muncă sau i se rezervă postul? În momentul de faţă tiularul respectiv este în concediu medical. Mă interesează dacă acest post e considerat vacant în etapa titularizării pe baza articolului 253 sau în etapa concursului, sau pur şi simplu nu se vacantează chiar daca titularul nu revine la post.  Vă rog să îmi faceţi trimitere spre art. din Legea 1/2011 sau Codul Muncii care clarifică acest aspect. 

Pe perioada concediului medical contractul individual de muncă este suspendat, nu încetează, iar pe perioada suspendării contractului postul este rezervat. Prevederi în acest sens sunt: art. 50 lit. b și art. 60 lin. 1 lit. a din Codul Muncii

Sunt profesor suplinitor,care la examenul de titularizare din 2010 am obtinut nota 8.50 si sunt pe postul unei doamne care a suferit o operatie pe creier acum 4 ani (de atunci sunt pe acest post).Dupa cum am inteles are pensie de boala si merge in fiecare an la medic pentru evaluare. Imi puteti spune am sanse sa ma titularizez pe acel post sau daca mai pot primi continuitate.
Conform prevederilor art. 55 alin. 1 lit. c nu vă puteți titulariza pe o catedră rezervată. Continuitate nu puteți obține în baza notei din 2010.

Pot opta pentru prelungirea contractului de munca in baza notei din 2011 si totodata sa ma inscriu la examenul de titularizare din 2013?Am dedus din metodologie ca ocuparea posturilor se face intai de cei care  sustin examenul anul acesta si abia apoi,de cei care au solicitat prelungirea contractului de munca

Cererile pentru prelungirea duratei contractelor individuale de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2013-2014 se depun  la secretariatele unităților de învățământ în perioada 15-17 aprilie 2013, conform Calendarului de mobilitate. În metodologia privind mișcarea de personal nu se regăsește un model de cerere în acest sens.

Puteti sa-mi spuneti va rog, in situatia prelungirii contractului de munca pe perioada nedeterminata conform art 253, ce se intelege prin "viabilitatea postului". Pe ce perioada trebuie sa fie vacant pentru a fi viabil pentru titularizare conform art 253.

Conform Calendarului de mobilitate până în data de 25 februarie trebuie finalizată procedura de corectare și avizare a proiectului de încadrare. Astfel că, la această dată nu se mai poate modifica nimic.

Aş dori să vă întreb cum ar trebui să fiu încadrată având în vedere faptul că am absolvit Liceul Pedagogic în anul 1995 şi Facultatea de Management în anul 2010. Mulţumesc.

Dacă vă referiți la o funcție în învățământul preșcolar sau primar trebuie să fiți încadrată ca educatoare, respectiv învățătoare.

Sunt profesor cu dubla specializare (Marketing-Informatica)-grad definitv si conform repartitiei sunt prinsa intre doua discipline dupa cum urmeaza:
- in baza notei 7.30 titularizare 2009-repartizata pe  Economie.Educatie Antreprenoriala-11 ore trunchi comun(ore pe care activez si astazi) ;
- in baza notei 8.20-tit. informatica 2012  repartizata pe ore 10 de Informatica-Tehnologia Informatiei(completare de catedra). Avand in vedere faptul ca orele de ITI inca mai sunt optionale si nu trunchi comun  (Cls a VI-a si aVII-a)conform LEN, va rog sa-mi spuneti daca ma pot titulariza pe o catedra formata din aceste doua discipline.

Orele de Tehnologia Informației fiind opționale nu pot fi scoase cu viabilitate de 4 ani. Astfel că, nu vă puteți titulariza pe acestea.

Buna ziua, am si eu o nelamurire si v-as fi recunoscatoare daca m-ati putea ajuta: as dori sa stiu daca directorul unitatii de invatamant poate intra la ora unui profesor fara sa il anunte, sau daca trebuie sa il anunte, cu cat timp inainte trebuie sa faca acest lucru. Mie personal mi se pare un abuz din partea unor directori care fac asa ceva, din pacate e si cazul meu si al scolii in care predau. Daca stiti, o sa va rog sa-mi spuneti si unde as putea gasi in lege sau in regulament astfel de precizari.

Conform Regulamentului de organizare și funcționare a învățământului preuniversitar directorul „controlează, cu sprijinul şefilor de catedră, calitatea procesului instructiv-educativ. În cursul unui an şcolar, directorul efectuează săptămânal 3-4 asistenţe la orele de curs, astfel încât fiecare cadru didactic să fie asistat cel puţin o dată pe semestru. La asistenţele efectuate sau la unele activităţi ale catedrelor, directorul  este însoţit, de regulă, de şeful de catedră”, nefiind specificate condițiile în care se efectuează aceste controale.

Am două întrebări. una este legată de problema educatoarelor, absolvente de liceu pedagogic, ce întreabă când şi daca se va semna echivalarea competenţelor. A doua este legata de o problema delicata. Elevii de la secţia maghiară a liceelor pedagogice de ce nu fac practică şi în şcolile şi grădiniţele cu predare în limba română, dat fiind faptul că după ce sunt absolvenţi, pot preda şi se pot titulariza în şcolile româneşti. Mai mult, precedentul există, deoarece în mandatul ministrului Mircea Miclea era prevăzuta efectuarea practicii şi în şcolile româneşti.

Când vor obține atestatul de echivalare vor fi încadrate ca profesor pentru învățământul preșcolar.
În ce privește practica pedagogică, aceasta se desfășoară conform OMECTS nr. 5347/2011, care nu cuprinde nicio prevedere diferită pentru elevii de la secția maghiară a liceelor pedagogice.

Un profesor suplinitor calificat pe catedra de religie, cu concurs de titularizare 2011,media obtinuta 8,35, cu definitivat promovat in 2012, ocupa un post in anul 2012/2013 prin prelungirea contractului de munca,post pe care l-a obtinut in sedinta publica..anul acesta au fost date libere 16 ore de religie isi poate completa orele pana la 18 cu doua ore de muzica????este absolvent de Teologie ..sau cu doua ore de optional???pentru a putea beneficia de titularizarea conform art.251

Conform Metodologiei de mobilitate pentru angajarea pe perioadă nedeterminată postul/catedra poate cuprinde cel mult 4 ore opționale.

Sunt prof. suplinitor si as dori sa stiu daca se afla in discutie vreo solutie pentru candidatii la titularizare cu note peste 7 si care n-au sanse sa se titularizeze cu 253...se va modifica ceva,sa putem fi avantajati si noi?
Ne putem lua in vara post fara sa participam la titularizare din nou?Am peste 9...am definitivatul!Nu se poate sa ne alegem in functie de medii posturile,cei care au dat examenul in 2012 si cei care vor da in 2013??
Exista posibilitatea ca un titular sa poata ceda cateva ore unui coleg pentru ca acesta din urma sa poata avea norma necesara pentru a se titulariza conform art 253?Titularul ar fi vrut sa ia muzica,desen in completare si sa cedeze din orele dumnealui!Se poate?
Va rog sa luati masuri in privinta candidatilor cu note peste 9 care raman fara loc de munca!

Conform metodologiei, în baza notei obținută în 2012 vă puteți titulariza doar conform art. 253. Orice ore se vacantează trebuie să fie disponibile tuturor etapelor de mobilitate. Nu se pot vacanta ore special pentru o etapă.

Sunt titular detasat si as vrea sa ma pretransfer pe o jumatate de norma care mai ramane vacanta plus o alta scoala. In aceasta unitate scolara are cateva ore anul acesta o suplinitoare care in vara a obtinut peste 7, postul ei fiind tot in 2 scoli. De cand a aparut acea completare referitor la continuitatea suplinitorilor cu peste 7 in 2012 la metodologie, imi spune ca orele vor fi ale ei. Directorul, pana sa apara aceasta precizare pentru suplinitorii cu peste 7 m-a asigurat ca imi da consimtamantul pentru pretransfer. Subit si-a schimbat punctul de vedere, in sensul ca i s-ar fi spus mai "de sus" sa retina postul pentru suplinitoare. Intrebare: Totusi restrangerile si pretransferul nu au prioritate? Poate fi retinut postul special pentru continuitate? Ce articol trebuie sa-i arat? Iar daca pretransferul e prioritar si "mai de sus"(banuiesc Inspectorat) se sugereaza altceva, cui trebuie sa ma adresez?

Conform art. 74 alin. 8 din Metodologia de mobilitate „În etapa de repartizare prevăzută la alin. (3) lit. d), posturile didactice/catedrele propuse pentru continuitate la detașare și pentru prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2013-2014, pentru candidații care au obținut cel puțin nota/media 7 (șapte) la concursurile de titularizare din anii 2011 și/sau 2012, se ocupă numai de persoanele care beneficiază de continuitate la detașare, respectiv de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2013-2014, conform prezentei Metodologii”. Iar. alin. 3 lit. d) se referă la repartizarea candidaților care au susținut concurs în 2013 și care au luat notă mai mare de 5, aceștia având posibilitatea de a încheia un contract de muncă pe perioadă determinată. În fața acestora au prioritate candidații care au obținut notă mai mare de 7 la concursurile din 2011 și/sau 2012 și care doresc continuitate pe post. 
Art. 4 din Metodologie prevede ordinea desfășurării etapelor mobilității, iar pretransferul este anterior concursului și repartizării candidaților, precum și anterior prelungirii contractelor pe perioadă determinată.
Dacă nu găsiți soluționare a problemei la nivel de ISJ, vă puteți adresa MEN.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.

8 comentarii:

  1. D-le ministru, in urma modificarilor la legea educatiei, invatatorilor/educatorilor aflati in sistem nu li se mai cere facultate pana in 2018. Ce se va intampla cu cei ce vor iesi la pensie in 2019-2021? Vor fi eliminati? Deci , tot trebuie sa urmeze PIPP-ul? Multumim pentru raspuns.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna ziua!
    As dori sa știu dacă ma pot titulariza anul acesta conform articolului 253, având in vedere faptul ca am funcționat timp de 3 ani pe un post de limba engleza care acum a devenit vacant prin eliberarea lui de catre titular. Sunt absolvent de colegiu universitar de institutori, specializarea institutor-limba engleza. Am dat examen de titularizare pe institutori-invatatori in anul 2010 unde am obtinut media 8. Solicit deci titularizare pe a doua specializare (lb. engleza), pe postul unde am suplinit timp de 3 ani.

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua!
    As dori sa știu dacă ma pot titulariza anul acesta conform articolului 253, având in vedere faptul ca am funcționat timp de 3 ani pe un post de limba engleza care acum a devenit vacant prin eliberarea lui de catre titular. Sunt absolvent de colegiu universitar de institutori, specializarea institutor-limba engleza. Am dat examen de titularizare pe institutori-invatatori in anul 2010 unde am obtinut media 8. Solicit deci titularizare pe a doua specializare (lb. engleza), pe postul unde am suplinit timp de 3 ani.

    RăspundețiȘtergere
  4. D-le ministru, am inteles ca invatatorii si educatorii care vor primi recunoasterea competentelor dobandite formal, nonformal si informa, nu vor fi obligati sa urmeze o facultate. Avand in vedere ca nu ni se spune nimic despre atestate si ca dosarele sunt blocate la MECTS, inseamna ca suntem obligati sa mergem la facultate.
    Nu am urmat o facultate, deoarece am fost calificati,aveam grade didactice si nu ne-a cerut nimeni sa ne numim profesori pana acum.Salariul ne-a ajuns ca sa ne intretinem si sa ajutam familia pe cat posibil.Va rugam sa faceti demersuri pentru deblocarea atestatelor pe ordinul 5484.Va multumim pentru demersurile pe care suntem convinsi ca le veti face.Sa fiti sanatos!

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi puteti spune,va rog, cata viabilitate au notele obtinute (rezultatele) de la probele orale?

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna ziua. Am si eu o intrebare in legatura cu examenul de definitivat. Am terminat facultatea de Litere in 2009 dupa care am lucrat ca si profesor timp de 3 ani, dar neavand catedra intreaga. Vechimea mea efectiva in invatamant pana la 1 sept 2012 este de 2 ani si 7 luni, iar momentan lucrez in alt domeniu. Daca din anul scolar 2013-2014 ma reintorc in invatamant mai am dreptul sa dau examenul de definitivat? Trebuie dat in primii 5 ani de la terminarea facultatii sau in primii 5 ani de activitate efectiva la catedra? Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna ziua.Am si eu o intrebare in legatura cu pretransferul consimtit intre unitati.Ma pot transfera pe un post cu viabilitate 2 ani,vacant dar 'PROPUS MENTINERE IN ACTIVITATE TITULAR PENSIONABIL'??Mentionez ca ma aflu in concediu de crestere copil.Multumesc anticipat pentru raspuns.

    RăspundețiȘtergere
  8. sunt cadru didactic cu specializarea educatie tehnologica din anul 1999, functionez la doua scoli, am depus dosar de titularizare conform articolului 253 la ambele institutii, mai ales ca de fiecare data cand am sustinut examenul de titularizare am luat note peste 8(8,05-2009; 9,50- 2012). culmea ironiei este ca de fiecare data (am depus dosarul si in 2011 si anul acesta)una dintre institutii face procnoza pe cativa ani in avans si -mi da acelasi raspuns:NU ESTE VIABIL POSTUL in conditiile in care eu am functionat pe acelasi numar de ore din anul 2009 pana in prezent la institutia respectiva. la cealalta institutie situatia este una foarte delicata directorul a fost si este de acord cu titularizarea mea pe postul respectiv, mai ales ca si consiliul de administratie si-a dat acordul . spuneti-mi domnule ministru ce pot face intr-o astfel de situatie? dumneavoastra vi se pare corect?

    RăspundețiȘtergere