4 feb. 2013

Întrebări și răspunsuri 4.02.2013


 Sunt profesor titular,detasat in interesul invatamantului anul curent,am trecut direct la subiect,sunt titulara din anul 2001 pe o catedra din mediul rural ,in anul 2011 am fost la concursul de titularizare si am obtinut nota 7 sa ma pot si eu transfera pe o catedra din localitatea de domiciliu,rural, dar conform noi metodologii tot efortul meu a fos in zadar ,nu mi se pare corect daca eram suplinitor puteam .de ce atata nedreptate si lipsa de respect pentru cei ce muncesc ,am muncit foarte mult sa ajung aici,trebuie sa fac zilnic o naveta de 30 km din cauza unei omisiuni. va rog sa ma sfatuiti cum sa procedez,mentionez ca sunt casatorita ,sunt in invatamant din 1998,si am doi copii minori in intretinere .

Conform Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 „Pretransferarea personalului didactic titular, consimţit între unităţile de învăţământ preuniversitar, se poate realiza din mediul rural în mediul urban, numai dacă persoana respectivă a obţinut nota/media minim 7 (şapte) la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante în baza căruia s-a transferat/titularizat în învăţământul preuniversitar sau dacă a avut media minim 7 (şapte) la repartiţie”.

Sunt invatatoare titulara la clasa pregatitoare si vreau sa va intreb daca exista vreun articol care da posibilitatea directorului scolii sa ma incadreze pe ce post doreste d-lui., netinand cont de optiunea mea. Pentru anul scolar  2013-2014, am fost incadrata tot pe cl.pregatitoare, deoarece in conditiile in care s-ar face rotatia profesorilor la clase, directorul a-r trebui sa preia la anul clasa pregatitoare (in prezent directorul preda la clasa a IV-a). Ca atare, a considerat ca e mai comod sa ma lase pe mine tot la pregatitoare,si el sa preia actuala mea clasa (la anul clasa I ) , cu atat mai mult cu cat mai are 3 ani pana la pensie si  … bineinteles nu mai are chef de cursuri de perfectionare.  Parintii copiilor din clasa mea nu sunt de acord cu aceasta decizie, dar nu stiu daca asta poate schimba cu ceva lucrurile???? ...eu stiam ca pot sa duc elevii pana in clasa a IV-a, dar nu este specificat niciunde acest aspect(sau este si nu stiu eu), asa ca... pot sa comentez?!!! Va rog, daca se poate, sa-mi raspundeti si mie.

Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 prevede următoarele:
„Art. 20 (1) Constituirea posturilor didactice/catedrelor şi încadrarea cadrelor didactice pe posturi didactice/catedre în învăţământul preuniversitar se realizează, asigurându-se cu prioritate, continuitatea activităţii didactice de predare la aceleaşi clase sau grupe de elevi.
(2) Continuitatea activităţii didactice de predare la aceleaşi clase sau grupe de elevi poate fi întreruptă ca urmare a participării cadrului didactic la etapele de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, în situaţia rezervării/degrevării postului
didactic/catedrei sau la încetarea de drept a contractului individual de muncă, potrivit legii, precum şi în alte situaţii speciale aprobate de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ”. 
„Art. 21 (1) La nivelul unităţilor de învăţământ preuniversitar, încadrarea la clase sau grupe de elevi/preşcolari, a personalului didactic titular, se realizează prin decizie a directorului unităţii de învăţământ, în baza documentelor de numire/transfer/repartizare, cu respectarea prevederilor art. 8, art. 9 alin. (1) - (5), alin. (7), alin. (9) - (17), art. 10, art. 12, art. 14 - (17) şi a principiului privind continuitatea activităţii didactice de predare la aceleaşi clase sau grupe de elevi/preşcolari, după discutarea şi analizarea proiectului de încadrare cu personal didactic în consiliul profesoral al unităţii de învăţământ şi aprobarea acestuia de către consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ”.

Sunt prof. titular in doua scoli . Sunt in concediu de ingrijire a copilului pana la 2 ani si ma aflu intr-o situatie delicata, deoarece nu mi se rezerva catedra la intoarcere asa cum prevede legislatia in vigoare. Intentionez sa chem in instanta una din scoli si inspectoratul. Considerati ca as avea castig de cauza in instanta in situatia mea?
Pe lângă prevederile legale invocate de dvs. mai citez următoarele:
Art. 22 din Metodologia cadru privind mobilitatea personalului didactic în anul școlar 2013-2014 „Cadrelor didactice titulare aflate în situaţiile prevăzute la art. 255, art. 268 alin. (1), art. 279 din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cadrelor didactice titulare detaşate, li se rezervă posturile didactice/catedrele”.
Art. 49 alin. 5 din Codul Muncii „De fiecare dată când în timpul perioadei de suspendare a contractului intervine o cauză de încetare de drept a contractului individual de muncă, cauza de încetare de drept prevalează”.
Astfel, nu este vorba de o încetare de drept a contractului individual de muncă și mai mult fiind vorba de un contract de muncă pe perioadă nedeterminată vă aflați în situația rezervării catedrei. Singura obligație pe care o aveți și de care legea nu vă exonerează este de a întocmi dosar de evaluare în cazul restrângerii de activitate, dar indiferent de punctajul obținut nu vi se poate desface contractul individual de muncă.

Sunt prof. invatatmant primar cu o vechime de 19 ani, iar in perioada 1 sept 2012-1 sept 2013 sunt in concediu de crestere a copilului (1 an).In perioada martie 2013 am dreptul legal de a solicita inscrierea la concursul pentru acordarea gradatiei de merit? 
Conform prevederilor art. 5 din Ordinul 6211 din 13 noiembrie 2012 „La concursul pentru acordarea gradatiei de merit poate participa:
   a) personalul didactic de predare si de conducere din invatamantul preuniversitar cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata sau pe perioada determinata, cu o vechime efectiva in invatamantul preuniversitar de peste 4 ani, cu performante deosebite in inovarea didactica, in pregatirea prescolarilor sau a elevilor, in pregatirea elevilor distinsi la concursuri scolare, faza judeteana/a municipiului Bucuresti, interjudeteana, faza nationala si internationala, in perioada 1 septembrie 2008-31 august 2012, si calificativul "Foarte bine" in fiecare an scolar incheiat din perioada evaluarii”.
Astfel că și dvs. puteți participa la această sesiune de acordare a gradației de merit.

Sunt profesor titular si sunt in urmatoarea situatie:
Norma mea didactica de de 640 ore se poate constitui doar daca in norma ar intra si vreo 140 ore de TIC la invatamantul A doua Sansa. Orele respective sunt vizate si de o colega profesor titular de chimie, care a facut un curs de reconversie profesionala de TIC.
Va intreb: e legal sa concuram impreuna pentru acele ore de TIC de la a doua sansa, eu ca titular pe Informatica si ea ca titular pe chimie cu reconversie ulterioara pe TIC?

Conform prevederilor art. 17 din Metodologia din 2011 privind organizarea procesului de învăţământ în cadrul Programului "A doua şansă" pentru învăţământul primar „(1) Cadrele didactice încadrate la clasele din Programul "A doua şansă" pentru învăţământul primar vor fi: cadre didactice calificate (titular sau suplinitor) care au participat la programele de formare continuă pe componenta de formare "A doua şansă" - învăţământ primar, au participat la alte programe de formare continuă specifice programului, au abilităţi de utilizare a calculatorului în activitatea didactică, susţinute de atestate sau certificate.
(2) Disciplina de studiu Limba modernă (pentru nivelurile I-IV) va fi predată de către cadre didactice cu studii de specialitate.
(3) Disciplina Tehnologia informaţiei şi comunicării (pentru nivelurile III şi IV) va fi predată de către învăţător/profesor pentru învăţământul primar cu abilităţi de utilizare a calculatorului în activitatea didactică, susţinute de atestate sau certificate; în cazul în care învăţătorul/profesorul de învăţământ primar încadrat la clasa de "A doua şansă" - învăţământ primar nu posedă certificarea solicitată, disciplina va fi predată de un profesor de specialitate”.

Pretransferul se poate face cu norma în 2 unit şcolare?

Conform prevederilor din Capitolul IV al Metodologiei privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 există această posibilitate.

Va rog sa ne spuneti daca stiti ceva despre  situatia clasei a IX-a deorece de acest lucru depinde titularizarea la liceu. Multe cadre didactice pierd posibilitatea de titularizare la liceu  datorita acestei incertitudini.Credeti ca pana in 15 martie,cand este etapa titularizarii in scoala exista sansa sa se clarifice situatia clasei a IX-a?

Conform prevederilor art. 361 alin. 2 lit. b) din Legea nr. 1/2011 „măsura introducerii clasei a IX-a în învăţământul gimnazial intră în vigoare începând cu generaţia de elevi care începe clasa a V-a în anul şcolar 2011-2012”;



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de e-mail liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii

13 comentarii:

  1. Bună ziua!

    Revin , iarăşi cu o întrebare foarte simplă, dar care se pare încă nu are rezolvare. Conform L.E.N. T.I.C. (aşa zisa informatică) devine obligatorie din anul şcolar 2012 - 2013 în clasele V-VI. Astăzi am aflat că TIC va fi obligatorie de la anul şi în clasa a VII.-a., dar planul cadru încă nu a apărut.
    Întrebarea mea este dacă aceste posturi (catedre) de TIC pot fi ocupate prin concurs sau pretransfer sau când vor apărea noile planuri cadru?

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna ziua! Indraznesc sa va rog a-mi raspunde la cateva intrebari (in masura in care puteti):

    - s-a discutat/ se discuta inca revenirea la norma de 16 ore pentru cadrele didactice ce au peste 25 de ani vechime?

    - s-a pus/ se pune problema remunerarii consilierului educativ din scoala (poate in functie de numarul claselor/elevilor)?

    - cand se preconizeaza a se desfasura o noua selectie pentru Corpul National de Experti?

    Va multumesc pentru receptivitatea de care dati dovada acordandu-ne raspunsurile solicitate!

    RăspundețiȘtergere
  3. Se poate numi o persoană ca director dacă aceasta nu face parte din Corpul Naţional al Experţilor în Educaţie?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si inca cum!
      In unele cazuri DOAR ACELE persoane sunt ”abilitate” sa indeplineasca acest rol!!!!!!!!!!!!

      Ștergere
  4. Stimate d-le ministru,
    Cu respect va rog sa-mi spuneti daca in dialogul sindicate -minister s-a discutat ceva referitor la pensionarea inainte de limita de varsta 60 de ani, fara penalizare.
    Date fiind conditiile actuale din inv.si starea sanatatii multora dintre noi, am dori sa parasim sistemul prin pensionare la 60 de ani, daca se va putea fara penalizare.
    Multumesc anticipat, dorindu-va numai bine si prosperitate!
    Cu deosebita stima,
    T.L.

    RăspundețiȘtergere
  5. Bună ziua !
    Aş avea şi eu o curiozitate. A apărut Metodologia-cadru pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului de Administraţie al unităţilor de învăţământ?
    În conformitate cu dispoziţiile art. 96, alin 6 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011
    Vă mulţumesc !

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna ziua, domnule Pop.
    Sunt educatoare titulara de 10 ani, absolventa a "Colegiului universitar de institutori"cu durata de 3 ani, promotia 2002. Conform metodologiei aparute anul trecut mi-am intocmit dosarul pentru echivalarea studiilor, insa aceasta nu s-a mai efectuat. As dori sa stiu daca si cand le vor fi echivalate studiile celor in situatia mea si daca vom fi incadrati ca profesori.

    RăspundețiȘtergere
  7. buna ziua, am doua intrebari ;
    - se poate face pretransfer de la o unitate de invatamint unde am 18 ore pe 10 ore la alta unitate si restul de 8 le pastrez unde sunt titular deja?
    - ce posibilitate am de a primi o decizie definitiva de completare a normei in mediul urban, intrucit de 10 ani, in fiecare an, vin la completare si primesc decizie, conf. metodologiei pe un an de zile;
    multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna dimineata, domnule Pop!
    Revin cu intrebarea pe care v-am adresat-o cand ati fost la Calarasi, cu ocazia Conferintei judetene a SLIJ: Ce se intampla in cazul in care orele de educatie fizica din invatamantul primar nu sunt predate de profesorul de educatie fizica? Mi se pare o nedreptate pentru acesti colegi! Aceeasi intrebare i-am adresat-o si Domnului Ministru , care mi-a raspund ca aceasta problema se afla pe agenda de lucru a Ministerului. Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  9. Bună ziua!

    Intrebare foarte simplă, dar care se pare încă nu are rezolvare. Conform L.E.N. T.I.C. (aşa zisa informatică) devine obligatorie din anul şcolar 2012 - 2013 în clasele V-VI. Astăzi am aflat că TIC va fi obligatorie de la anul şi în clasa a VII.-a., dar planul cadru încă nu a apărut.
    Întrebarea mea este dacă aceste posturi (catedre) de TIC pot fi ocupate prin concurs sau pretransfer sau când vor apărea noile planuri cadru?

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna ziua !

    Domnule Pop, va rog sa ma lamuriti in privinta prevederilor OM 5553/2011.
    Caz:
    - absolventa colegiu de 3 ani, linia de studiu: limba engleza;
    - titulara pe invatator;
    - a predat limba engleza la cumul sau plata cu ora;
    - indeplineste cerintele din ordin;

    Care este motivul pentru care nu a obtinut echivalarea?

    Este o discriminare sa se acorde echivalarea numai pentru cei care au fost incadrati pe posturile din specializarea pentru care au solicitat echivalarea. Si ceilalti trebuie sa aiba acest drept.Poate doresc sa participe la pretransfer sau sa-si continue studiile in disciplina respectiva, ca doar sunt calificati.Toate metodologiile privind miscarea personalului didactic, macar din 2005 incoace, ii considera calificati pentru nivel gimnazial.

    Va rog sa ma lamuriti daca respingerea dosarului a fost corecta, iar daca nu ce se poate face in acest caz.

    RăspundețiȘtergere
  11. Bună seara,
    daca tot se vorbeste de nedreptate, as dori sa va supun atentiei urmatorul aspect:
    Ca membru de sindicat ma simt nedreptatita - pe legea 221, eu primesc diferentel salariale treptat, pe cand cei care au castigat in instanta, pe cont propriu in 2012 vor primi banii integral. Mentionez ca pentru anul 2013 exista o ordonanta, pentru 2011 la fel, in schimb 2012 este exclus.
    Am rugamintea sa aduceti la cunostinta forurilor indreptatite acest lucru si sa luati si masurile in consecinta. Nu cred ca mai exista un asemenea precedent, mai ales ca hotararile ulterioare pe aceeasi speta nu pot fi aplicate preferential. Va multumesc.
    prof Mihaela M.

    RăspundețiȘtergere
  12. Bună ziua,
    Stimate domnule Ministru,

    Cu respect vă aduc la cunoştinţă că nu se respectă Ordonanţa nr.92 din 18.12.2012 , cu privire la prelungirea calităţii de profesor titular, valabil pentru persoanele care îndeplinesc condiţiile de pensionare la limită de vârstă , prin Ordinul Ministrului (metodologie) nr.3104/30 ian.2013 .
    Cei care doresc continuarea activităţii în calitatea de titular al învăţământului cu încă 3 ani , cu merite deosebite , să li se ofere posibilitatea să predea în continuare cu aprobarea C.A. al şcolii , fără să parcurgă etapele prevăzute în metodologie , care oricum nu le dă şansa prelungirii, deoarece posturile vacante pot fi ocupate de persoanele care intră în restrângeri de activitate, transfer, pretransfer, concursuri etc. (Există posibilitatea ca aceste posturi să fie ocupate de prof. care intră în restrângeri de activitate , care provin de la unităţi cu procent mic de elevi , fără performanţe şcolare, fără baze materiale corespunzătoare ,fără realizări educaţionale ,fără rezultate la examenele naţionale ,ceea ce duce la deteriorarea actului de educaţie).
    Considerăm că metodologia elaborată, anulează efectul ORDONANŢEI NR.92 / 2012, Consiliul de Administaţie al şcolii, nu are autoritatea de a prelungi activitatea la catedră, cu caracter de titular al înv. timp de 3 ani (ORDONANŢEI NR.92 / 2012 ) , cu condiţia de a exista ore în şcoală , fără a fi obligată şcoala, de a vacanta orele care deja erau ocupate de profesorii pensionabili.
    Această Ordonanţă nu se regăseşte în efectele finale ! Prof.pensionabili sunt umiliţi , deoarece ei nu au certitudinea că după toate etapele parcuse privind mobilitatea cadrelor didactice , mai au şansa de a rămâne la catedră , nicidecum ca prof. titular . titular pe ce ???????!!!!! şi când ???
    Prelungirea la catedră cu 3 ani în calitate de titular este şansa pe care d-stră aţi luat-o prin metodologia actuală.!
    Ne întrebăm unde este calitatea actului de educaţie pe care îl invocaţi şi doriţi să-l promovaţi !
    Practic metodologia anulează efectele ORDONANŢEI , ceea ce ar trebui să fie aplicată invers.!!!!

    SEMNEAZA,
    un prof.I, GR.I, vechime înv. 39 ani,

    RăspundețiȘtergere