15 feb. 2013

Întrebări și răspunsuri 15.02.2013

Am o mare rugaminte la dvs,dat fiind faptul ca raspundeti la obiect,ca un om al scolii ce sunteti.Sunt profesor pt.invatamantul primar cu o vechime de 35 de ani,am gradul I si,de 13 ani lucrez in Alternativa Step by Step.Care este modalitatea legala pentru ca ambele cadre didactice  care functioneaza la fiecare clasa din aceasta alternativa sa aiba postul sigur,al doilea post sa fie rezervat ,sa ramana titularul scolii,postul al doilea  fiind legal existent,bugetat ,dar la inspectoratul scolar nerezervat.Situatia aceasta este valabila in toata tara,dar ,in  fiecare  an se socoteste numarul de clase ,numarul de cadre , iar perechea de la Step ramane pe dinafara,postul dandu-se liber.

Fiind vorba de un vid legislativ rezolvarea poate veni doar printr-o modificare a legislației. În acest sens trebuie sesizată problema organismului abilitat să adopte modificarea necesară. Dacă vorbim de modificarea unei metodologii sau a unui ordin din domeniul învățământului organismul abilitat în acest sens este Ministerul Educației Naționale.

Sunt educatoare cu o vechime de 36 ani si grad didactic II, As dori sa va expun o problema care a intervenit in activitatea noastra: Gradinita ( unitate de invatamant prescolar fara personalitate juridica) are 5 cadre didactice titulare pe 5 posturi de educatoare. Aceasta gradinita este arondata unei scoli -unitate cu personalitate juridica. Tot acestei unitati cu personalitate juridica ii este arondata si alta gradinita.Acolo  sunt 3 educatoare titulare , dar pt anul scolar 2013-2014 s-au aprobat de ISJ doar 2 posturi de educatoare, deci se restrange un post de acolo. Directorul ne-a anuntat ca va trebui sa depunem dosare de restrangere toate educatoarele, inclusive cele de la gradinita unde nu sunt problem de restrangere. Vreau sa stiu daca se procedeaza corect si care este temeiul legal in baza caruia trebuie ca noi , sa participam la restrangere desi posturile noastre vor exista si in anul scolar urmator?

La evaluarea pentru restrângerea activității trebuie să participe toate cadrele didactice indiferent că sunt încadrate la unitatea de învățământ cu personalitate juridică sau la structură. Răspunsul în găsiți în dispozițiile art. 21 din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014. Astfel, atât încadrarea cât și restrângerea de activitate se face la nivelul unei unități de învățământ care cuprinde atât unitatea de învățământ cu personalitate juridică, cât și structurile.

Apelez din nou la dumneavoastra insa de aceasta data in calitate de parinte si nu de cadru didactic. Sunt  mamica unui baietel in grupa mare.  Problema noastra este aceea ca am dori sa-l inscriem in clasa I in toamna, insa ma tem ca legea nu ne permite. Pentru un copil care stie deja sa citeasca si sa efectueze operatii matematice care se invata in clasa I, cred ca ar fi timp pierdut sa mai urmeze si clasa pregatitoare,  Am inteles ca s-a dat un ordin prin care cei care trebuie inscrisi in clasa I si nu au parcurs clasa pregatitoare, trebuie sa-si faca in aceasta perioada transferul int-o astfel de clasa, cu conditia sa aiba sapte ani in toamna. Baietelul nostru , insa ,nu va avea decat sase ani si patru luni la inceperea scolii. Credeti ca mai avem vreo sansa, sa apara vreo portita, macar anul acesta? Poate niste testari, evaluari prin care se poate demonstra ca unii copii sunt pregatiti pentru a urma clasa I...asa cum s-a procedat si anul trecut?
   
Abia în luna martie va fi adoptată procedura de înscriere în clasa pregotitoare/clasa I în anul școlar 2013-2014

Sunt un cadru didactic cu 18 ani vechime, grad I și predau în învățământul primar. Vă rog să mă ajutați să rezolv cât mai amiabil următoarea situație. Am participat la concursul de titularizare din 2 august 2012 și am obținut nota 8,40. Deși eram titulară în altă localitate, am obținut un post pe perioadă determinată, adică 1 an, mai aproape de domiciliu (detașare prin concurs). Am luat clasa I și aș dori să continui activitatea la aceeași clasă. Care sunt pașii pentru a mă putea titulariza? Dacă directorul scoate postul pe o perioadă de 4 ani, el riscă să fie luat la restrângere sau mă pot titulariza cu prioritate (în baza concursului), cu acordul Consiliului de Administrație. Nu sunt foarte lămurită. Dați-mi un răspuns cât mai repede, vă implor. Îmi sunt dragi copiii aceștia și nu aș vrea să-i fac să sufere. Ce ar trebui să fac?

Puteți obține postul în condițiile art. 54 și următoarele din Metodologia privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul 2013-2014. 
„(1) Începând cu 1 septembrie 2013, poate deveni titular, pe postul didactic/catedra ocupat/ă cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, cadrul didactic netitular calificat care, la data solicitării, îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii specifice:
a) a fost repartizat sau i s-a prelungit durata contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2012-2013, la nivelul unui singur judeţ/municipiului Bucureşti, pe un post didactic/catedră vacantă/rezervată complet(ă) pe perioadă determinată, în baza notei de cel puţin 7 (şapte) obţinută la unul din concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar de stat susţinute în specialitatea postului didactic/catedrei ocupat(e), în iulie 2011, iulie 2010, iulie 2009 sau
iunie-iulie 2008 (speram ca va fi introdus și anul 2012), în şedinţă publică organizată până la data începerii cursurilor anului şcolar 2012-2013;
b) a dobândit definitivarea în învăţământ;
c) postul didactic/catedra solicitat(ă) nu a fost  ocupat(ă) în etapele anterioare ale mobilităţii personalului didactic, este complet(ă), este constituit(ă) sau i se poate constitui în unităţi de învăţământ cu personalitate juridică conform art. 29 alin. (2), nu este rezervat(ă) şi i se certifică viabilitatea;
d) respectă condiţiile de ocupare a postului didactic/catedrei, conform prezentei Metodologii;
e) are avizele şi atestatele necesare pentru ocuparea postului didactic/catedrei, conform prezentei Metodologii”.
Conform art. 4 din Metodologie etapele mobilității sunt, în ordine:
a) constituirea  tuturor  posturilor didactice/catedrelor  ca urmare a aplicării planurilor-cadru de învăţământ şi a aprobării planurilor de şcolarizare;
b) constituirea  cu prioritate a  normei  didactice de predare-învăţare-evaluare pentru personalul didactic titular, în baza documentelor de numire/transfer/repartizare pe post/catedră;
c) întregirea normei didactice de predare-învăţare-evaluare pentru personalul didactic titular în două sau mai multe unităţi de învăţământ ori pe două sau mai multe specializări;
d) stabilirea posturilor didactice/catedrelor vacante şi publicarea acestora în vederea ocupării cu personal didactic;
e) stabilirea posturilor didactice/catedrelor rezervate şi publicarea acestora în vederea ocupării cu personal didactic pe perioada rezervării;
f) completarea normei didactice de predare-învăţare-evaluare a personalului didactic titular  căruia nu i se poate constitui catedra la nivelul unităţii/unităţilor  de învăţământ în care este titular, în baza documentelor de numire/transfer/repartizare pe post/catedră;
g) transferarea personalului didactic titular disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin
restructurarea reţelei şcolare ori prin desfiinţarea unor unităţi de învăţământ;
h) pretransferul consimţit între unităţile de învăţământ preuniversitar, la cerere, a personalului
didactic titular, pe criteriul apropierii de domiciliu;
h1) stabilirea personalului didactic care îndeplineşte condiţiile legale de pensionare la data de 1 septembrie 2013 şi se menţine în activitate ca titular în anul şcolar 2013-2014, în funcţia didactică,până la 3 ani peste vârsta de pensionare, raportată la data de 1 septembrie 2013, cu aprobarea anuală aconsiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ, precum şi a personalului didactic care a avutcalitatea de titular şi care nu a depăşit cu 3 ani vârsta de pensionare, raportată la data de 1 septembrie 2013, căruia i se recunoaște calitatea de titular, în anul şcolar 2013-2014
i) modificarea duratei contractelor individuale de muncă ale cadrelor didactice netitulare din perioadă determinată în perioadă nedeterminată în baza art. 253 din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare;

Titular limba franceza la o scoala gimnaziala,Profesor metodist  la CCD, Constanta de 10 ani, cu catedra rezervata la scoala respective, Pensionabila la 1 septembrie 2013. Ma incadrez in OUG 92, stiti la ce ma refer. Sunt competenta, nu va plictisesc cu realizarile mele dar chiar am. Mai am ceva de spus in acest sistem, este nevoie de oameni ca mine. Decat ca, OUG 92 este o ipocrizie in conditiile in care catedra pe care sunt titulara va fi data disponibila la etapele premergatoare si nicio sansa sa mai ramana pana in aprilie cand se discuta mentinerera. Prin urmare, intreb si eu:
1. este nevoie de noi, oamenii scolii care credem in valorile educatiei si mai avem ceva de spus?
2. daca da, cum suntem mentinuti in sistem? realist vorbind.
3. de ce nu exista autonomie la nivelul unitatii scolare asa cum este in universitar?
Constat cu amaraciune ca incepe procesul de umilire a profesorului pensionabil si nicidecum ramanerea in sistem cu toate drepturile pe care ar trebui sa i-l confere statutul.

Conform prevederilor art. 4 alin. 1 din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 așa cum a fost modificat prin OMEN nr. 3104/2013 „Etapele de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar se organizează şi se desfăşoară conform prezentei Metodologii şi sunt, în ordine, următoarele:
a) constituirea  tuturor  posturilor didactice/catedrelor  ca urmare a aplicării planurilor-cadru de învăţământ şi a aprobării planurilor de şcolarizare;
b) constituirea  cu prioritate a  normei  didactice de predare-învăţare-evaluare pentru personalul didactic titular, în baza documentelor de numire/transfer/repartizare pe post/catedră;
c) întregirea normei didactice de predare-învăţare-evaluare pentru personalul didactic titular în două sau mai multe unităţi de învăţământ ori pe două sau mai multe specializări;
d) stabilirea posturilor didactice/catedrelor vacante şi publicarea acestora în vederea ocupării cu personal didactic;
e) stabilirea posturilor didactice/catedrelor rezervate şi publicarea acestora în vederea ocupării cu personal didactic pe perioada rezervării;
f) completarea normei didactice de predare-învăţare-evaluare a personalului didactic titular  căruia nu i se poate constitui catedra la nivelul unităţii/unităţilor  de învăţământ în care este titular, în baza documentelor de numire/transfer/repartizare pe post/catedră;
g) transferarea personalului didactic titular disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin
restructurarea reţelei şcolare ori prin desfiinţarea unor unităţi de învăţământ;
h) pretransferul consimţit între unităţile de învăţământ preuniversitar, la cerere, a personalului
didactic titular, pe criteriul apropierii de domiciliu;
h1) stabilirea personalului didactic care îndeplineşte condiţiile legale de pensionare la data de  1 septembrie 2013 şi se menţine în activitate ca titular în anul şcolar 2013-2014, în funcţia didactică, până la 3 ani peste vârsta de pensionare, raportată la data de 1 septembrie 2013, cu aprobarea anuală a consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ, precum şi a personalului didactic care a avut calitatea de titular şi care nu a depăşit cu 3 ani vârsta de pensionare, raportată la data de 1 septembrie 2013, căruia i se recunoaște calitatea de titular, în anul şcolar 2013-2014.
Înainte de aprobarea OMEN nr. 3104/2013 legislația din domeniul învățământului, precum și cea din domeniul muncii nu permiteau menținerea pensionarilor în activitate cu statut de titular.

Intrebarea mea este legata de incadrarea in functia de educatoare - am terminat facultatea si masterul in domeniul economic-finante-banci in anul 2010. din septembrie 2012 lucrez ca educatoare la o gradinita de stat, avand la baza liceul pedagogic, insa sunt incadrata ca educatoarea, nu ca profesor. este corect, dupa LEN din 2011?
A doua intrebare este legata de faptul ca, daca demisionez in timpul anului scolar pt a ma angaja in alt domeniu, in viitor, ma mai pot angaja in invatamant ca educatoare/invatatoare/profesoara sau exista o restrictie in cazul in care demisionez in timpul anului scolar?

Pentru a fi încadrat ca profesor pentru învățământul primar este necesar ca diploma de licență să fie în profilul postului. Puteți în baza unui nou concurs să reveniți în sistemul de învățământ chiar dacă v-ați dat demisia.

Sunt profesor suplinitor chimie (absolvent chimie-fizica) . In iulie 2009 am obtinut nota 7,00 la disciplina chimie,dar nefiind prima  pe lista nu am ocupat un post pe durata nedeterminata,desi au ramas neocupate 2 posturi in mediul rural pe fizica-chimie; in iulie 2010 am obtinut la concurs nota 5,80; in anul scolar 2012-2013 am ocupat in sedinta publica un post cu viabilitate de peste 4 ani. pot beneficia de articolul 253 din metodologie cu nota din 2009?

Trebuie să fi obținut nota peste 7 la concursul în baza căruia ați obținut postul în anul școlar 2012-2013.

Vă rog frumos să imi spuneți, dacă postul pe care doresc să mă titularizez, cu art 253, apare pe sait viabil 4ani, si 16ore, am șanse să mi se completeze cu doua ore de optional, atunci in CA, sau trebuie deja să apară complet 18 ore încă de la începutul mișcării pers didactic.

Art. 29 (2) din Metodologia privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în anulș școlar 2013-2014 prevede că „Posturile didactice/catedrele vacante/rezervate pentru angajare cu contract de muncă propuse pentru ocuparea prin concurs se publică precizând viabilitatea acestora şi perioada de angajare: „perioadă nedeterminată” sau „perioadă determinată de cel mult un an şcolar”, conform art. 254 alin. (1) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare. În structura catedrelor vacante pentru angajare cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată nu se includ ore din cadrul stagiilor de pregătire practică pentru dobândirea calificării profesionale de nivel 2, ore din disciplinele fundamentale de specialitate care se predau la clasele a  IX-a şi a X-a cu profil de arte plastice, decorative, ambientale, arhitectură, design, precum şi orele vacante de la clasele/grupele de elevi cu frecvenţă redusă. În structura catedrelor vacante pentru angajare cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată  pot fi incluse cel mult 4 (patru) ore opţionale”. Reiese că posturile vacante pot cuprinde ore opționale la publicarea lor.

In urma concursului de titularizare, august 2012, am ocupat un post pe perioada nedeterminata, pentru care mi s-a dat decizie de titular desi nu am dobandit definitivatul(sunt debutant). Am inteles ca cei din situatia mea nu au dreptul la detasare si pretransfer, conform noii metodologii. Mentionez ca in acest an scolar m-am detasat fara definitivat. Va rog frumos sa-mi spuneti ce articol se refera la aceasta restrictie pentru ca nu mi se pare corect ne sa nu avem aceleasi drepturi ca toti titularii.Daca as primi vreun raspuns in acest sens si acesta ar fi unul negativ , as participa iar la examenul de titularizare. O alta neclaritate o am in aceasta situatie: daca nu as ocupa un post la nivelul centrului de concurs, nu stiu in care sedinta publica la nivel de inspectorat voi avea dreptul sa particip (pentru titulari - mentionez ca nu am contract de munca pe perioada nedeterminata sau pentru suplinitori - desi am decizia de titular). Citind articolul2, alineatul 3 chiar nu inteleg ce statut am in conditiile date: titular sau suplinitor. In momentul in care as participa la examen as pierde titulatura, fie ea pe perioada determinata?

Metodologia privind mobilitatea personalului didactic în anul școlar 2013-2014 prevede:
„Art. 34 (1) Posturile didactice/catedrele rămase vacante după soluţionarea completărilor de normă didactică se ocupă de cadrele didactice titulare prevăzute la  art. 31 alin. (7) - (9),  la cererea acestora, prin pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ preuniversitar, considerând cu prioritate apropierea de domiciliu”. 
„Art. 31 (7) La etapele de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate prin transfer pentru soluţionarea restrângerii de activitate/pretransfer/detaşare, organizate în baza prevederilor Legii nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare şi prezentei Metodologii, pot participa:
a) cadre didactice titulare în unităţi de învăţământ de stat;
b) cadrele didactice titulare în unităţi de învăţământ preuniversitar particulare acreditate, în baza concursului organizat conform Metodologiilor de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante în unităţile de învăţământ particular din învăţământul preuniversitar aprobate prin ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5656/2004, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv ordinul ministrului educaţiei, cercetării , tineretului şi sportului nr. 5625/2012, în baza concursului naţional de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante în învăţământul preuniversitar de stat sau a concursului organizat la nivelul unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat/grupurilor de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante;
c) cadre didactice titulare transferate/pretransferate din învăţământul preuniversitar de stat, în unităţi de învăţământ preuniversitar particular acreditate/autorizate, prin transfer pentru restrângere de activitate/pretransfer;
d) cadrele didactice titulare transferate din învăţământul preuniversitar de stat conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 26/1997 privind protecţia copilului aflat în dificultate, aprobată cu modificări prin Legea nr. 108/1998, care funcţionează în structurile specializate din subordinea direcţiilor generale pentru asistenţă socială şi protecţia copilului, aflate în situaţia de restrângere de activitate”.
„Art. 82 (1) Posturile didactice/catedrele rămase vacante/rezervate după concurs se ocupă de cadrele didactice titulare prevăzute la art. 31 alin. (7) -(10), prin detaşare în interesul învăţământului”.
„Art. 75 (3) Pentru candidaţii care nu au dobândit definitivarea în învăţământ repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, consiliul/consiliile de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de învăţământ la care au fost repartizaţi poate hotărî modificarea duratei contractului individual de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată, după ce aceşti candidaţi promovează examenul pentru definitivarea în învăţământ”.

Sunt invatatoare titulara.In anul scolar 2012-2013 sunt detasata la cerere,iar pentru anul scolar 2013-2014 postul pe care functionez este liber cu viabilitate  1 an.Pot cere continuitate pentru detasare la cerere sau cum trebuie sa procedez pentru a ramane pe acest post?

Conform Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 „Posturile didactice/catedrele vacante/rezervate publicate pentru detaşare la cerere se ocupă cu prioritate aplicând principiul continuităţii pentru cadrele didactice titulare participante la concursul de ocupare a posturilor didactice vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunea 2012 şi/sau 2011, care au obţinut minimum media/nota 5,00 (cinci) în specialitatea postului, au fost repartizate prin detaşare la cerere/continuitate pentru detaşare la cerere pe posturi didactice/catedre începând cu 1 septembrie 2012, în şedinţă publică conform Calendarului, au acordul consiliului de administraţie/consiliilor de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de învăţământ şi au calificativul/calificativele „Foarte bine”. Cadrele didactice care solicită continuitate pentru detaşare la cerere se adresează consiliului/consiliilor de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de învăţământ până la data de 15 iunie 2013. Acordul/refuzul consiliului/consiliilor de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de învăţământ pentru continuitate prin detaşare la cerere este comunicat inspectoratului şcolar şi cadrelor didactice solicitante,  până la data de 22 iunie 2013. Consiliul/consiliile de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de învăţământ comunică în scris cadrelor didactice solicitante motivele acordului/refuzului continuităţii prin detaşare.
Dacă un post didactic dintr-o unitate de învăţământ este solicitat de mai multe cadre didactice, departajarea se realizează în baza criteriilor şi punctajelor din anexa nr. 2. Pentru a fi repartizate prin continuitate pentru detaşare la cerere, în baza mediei/notei obţinute la concurs în sesiunea 2012 şi/sau 2011, cadrele didactice titulare care participă şi la concursul din 2013, trebuie să obţină minimum media 5,00 (cinci), conform art. 56 alin. (9), la disciplina corespunzătoare postului didactic/catedrei solicitat(e) pentru continuitate. Cadrele didactice care beneficiază de continuitate pentru detaşare la cerere în anul şcolar 2013-2014 îşi actualizează dosarul personal lainspectoratul şcolar, conform Calendarului”. 

La scoala noastra suntem trei educatoare suplinitoare calificate avand contracte de munca pe perioade determinate. Viabilitatea postului unei colege a fost marita la patru ani si conform art. 55, alin. 2, din Metodologia 2013-2014, avem dreptul toate trei sa participam la titularizarea pe acest post intrucat indeplinim toate conditiile prevazute de art. 54 si art. 55 din Metodologie 2013-2014, inclusiv faptul ca avem toate trei domiciliul in aceeasi localitate. Singurul lucru care ne departajeaza sunt notele. Va rog sa imi spuneti daca este posibil ca eu, avand nota cea mai mare, sa nu primesc avizul Consiliului de Administratie si postul sa fie ocupat de o colega cu nota mai mica, care ar putea primi acest aviz.

Conform Metodologiei, art. 55 alin. 2 „În situaţia în care domiciliul nu conduce la departajare, pentru departajare se va lua în calcul nota cea mai mare de la concursul/concursurile susţinute în iunie-iulie 2008, iulie 2009, iulie 2010 şi/sau iulie 2011. La note egale, pentru departajare, se folosesc criteriile şi punctajele din anexa nr. 2”. 




Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de e-mail liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii


6 comentarii:

  1. Buna ziua

    Domnule Pop, va rog in numele profesorilor de TIC de la gimnaziu sa ne ajutati referitor la titularizarea pe aceste posturi. Dumneavoastra sunteti in masura sa ridicati aceasta problema la Ministerul Educatiei. Daca pierdem aceasta ocazie nu ne putem titulariza conform art.253 din LEN desi stiti si dumneavoastra ca legea ne permite sa ocupam aceste posturi ele fiind viabile mai mult de 4 ani conform legii. Insa din cauza unor erori ale Ministerului, noi ne pierdem acest drept.

    Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna ziua
    Sunt educatoare titulara cu o vechime de 38 de ani si m-am pensionat incepand cu 13 .10.2012,dar nu am primit inca decizia de pensionare.Doresc sa imi continui activitatea si in anul scolar 2013 -2014.Intrebarea este trebuie sa renunt la pensie sau voi fi platita plata cu ora .
    Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  3. se poate sa primesc continuitate daca nu am depus inca cerere eu indeplinesc conditiile dar directoarea evita data cand trebuie sa depun cerere.cand trebiue depus?

    RăspundețiȘtergere
  4. cand se depun cererile de continuitate la scoala?

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna ziua,
    La concursul de titularizare din 2012 am luat media 8,11. Am fost repartizat pe un post cu 9 ore desi era afist pe net cu 18, dar din c auza ca nu s-au facut clasele, a ramsa incomplet. Completrea de norma am luat-o la Liceul unde functionam din 2008 pe o catedra a unui titular plecat din tara. Acestuia i-a expirat concediul fara plata in martie. Dar conducerea actuala, imi spune ca postul desi are 24 ore in norma didactica declarat pentru oferta scolara din 2013-2014, mi se spune ca nu l pot ocupa ca titular , deoarece se vor introduce 4 ore de sport in locul TIC. Pot sau nu sa ma titularizez pe acest post?
    Va multumesc frumos
    Cu stima, un porfesor de TIC din Judetul Botosani

    RăspundețiȘtergere
  6. Va rog frumos sa imi o scoala cu clase I-IV SIMULTAN, cu sase elevi? Apoi va rog sa imi spuneti, cum se solutioneaza o restrangere de activitate intr-o unitate de invatamant? De exemplu, daca un cadru didactic termina clasa a IV-a si nu sunt elevi pentru clasa pregatitoare, intra doar acel cadru in restrangere de activitate sau toate cadrele de la invatamantul primar din acea scoala? O invatatoare, titulara, cu o vechime de 26 de ani, gradul didactic I, cu liceu pedagogic, localnica cu un copil in intretinere. Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere