▼
28 feb. 2013
Întrebări și răspunsuri 28.02.2013
Sunt profesor suplinitor
calificat din anul 2001 pana in prezent fara intrerupere,cu exceptia perioadei
de 3 ani(anii scolari 2007-2010) cand ma aflam in concediu de crestere a
copilului .Va rog sa ma lamuriti daca sunt incadrata corect pe statul de plata
,respectiv, la transa de vechime 6-10 ani.Dupa calculele mele trebuia sa
fiu incadrata la 10-14 ani dar nu stiu cum se considera perioada cand ma aflam
in CIC.Daca am pierdut niste bani dintr-o eroare ii mai pot recupera?Care ar fi
procedura?
Conform Legii nr.
63/2011 „Perioadele în care personalul didactic s-a aflat în concediu fără
plată acordat în conformitate cu prevederile legale în vigoare sau în concediul
pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani, precum
şi perioada în care personalul didactic a efectuat stagiul militar, după care
s-a reîntors la catedră, respectiv perioadele în care personalul didactic a
avut catedră rezervată în învăţământ, nu întrerup vechimea în învăţământ.
Aceste perioade nu constituie vechime efectivă în învăţământ pentru acordarea
sporului de stabilitate”. „Pentru personalul didactic încadrat la tranşele de
vechime în învăţământ de peste 10 ani, care nu îndeplineşte condiţia de vechime
efectivă neîntreruptă în învăţământ de peste 10 ani, salariile de încadrare se
vor împărţi la 1,15 şi se vor rotunji la întreg. Dacă, ulterior
intrării în vigoare a prezentei legi, prin împărţirea la 1,15 personalului
didactic de predare trecut la o tranşă de vechime recunoscută în învăţământ de
peste 10 ani nu i se poate asigura salariul de încadrare avut, acesta va fi
menţinut cu acelaşi salariu de încadrare în noua tranşă până când i se poate
asigura o creştere a salariului de încadrare”. Astfel, dacă vă
regăsiți în situația de a fi încadrată în grilă la tranșa de vechime de peste
10 ani, dar, întrucât nu puteți beneficia de sporul de stabilitate, prin
împărțirea la 1,15 salariul dvs. este mai mic decât cel prevăzut la tranșa de
vechime 6-10 ani se păstrează salariul de la această tranșă.
|
Sunt profesoara si in
2012, am devenit doctor in Filologie as vrea sa stiu daca pot primi sporul de
doctorat cuvenit, avand in vedere ca stiu profesori care il primesc, dar au
primit titlul in 2010.
Conform Legii nr.
63/2011 sporul de doctorat nu se mai acordă. Intră în compensații tranzitorii
doar pentru persoanele care au obținut titlul de doctor înainte de 2010.
Buna ziua, as dori sa stiu daca pot sa ma titularizez conform Art.253 pe un post viabil si cu o nota peste 7,oo la examenul din 2012,fiind prof.debutant si urmand sa sustin examenul de definitivat abia in vara lui 2014?
Buna ziua, as dori sa stiu daca pot sa ma titularizez conform Art.253 pe un post viabil si cu o nota peste 7,oo la examenul din 2012,fiind prof.debutant si urmand sa sustin examenul de definitivat abia in vara lui 2014?
Pentru
a putea beneficia de prevederile art. 253 trebuie să aveți definitivatul. Prin
urmare, anul acesta nu veți putea obține un contract pe perioadă nedeterminată
în baza art. 253 din Legea educație naționale.
Sunt învățătoare cu def obținut în
2002, am participat la concursul de titularizare sesiunea 2010 și am obținut
nota 8,00.Vă rog să-mi spuneți câți ani pot beneficia de continuitate în baza
acestei note.
Nu
se poate preciza acest lucru, întrucât Metodologia de mobilitate se modifică
de la an la an. Conform metodologiei de anul acesta puteți beneficia de
continuitate în baza notei obținută în anul 2010 sau 2011.
Sunt profesor-educator(Invatamant
special).Anul acesta vizam pentru pretransfer un post din cele 2 de
profesor educator ce au fost scoase anul trecut la concurs la Scoala Speciala
si nu au fost ocupate de nimeni la titularizare,iar ulterior au fost luate la
suplinire, dar constat cu uimire ca posturile nu sunt scoase
nici la suplinire anul acesta. Cum este posibil ca un director sa nu
scoata niste posturi care cu un an in urma aveau o viabilitate de 4 ani.Vreau
un sfat avizat.Ce pot face eu?
Puteți sesiza Comisia de
Mobilitate din cadrul ISJ pentru a verifica situația posturilor.
E adevarat ca s-a hotarat la
sedinta care a avut loc in week-end la Sinaia ca nu se mai poata face
pretransfer intre unitati pe fractiuni de catedra?
Aceasta este prevederea din
actuala Metodologie de mobilitate. Doar printr-o modificare a acesteia se va
putea obține completarea normei pe durată nedeterminată și în mediul urban.
1. Am fost repartizat pentru
anul scolar 2012-2013 in patru scoli diferite astfel: 6 ore , 4 ore,
4 ore, 4ore (in specialitatea disciplinei la care am dat concurs).
Intrebarea este: la cererea de prelungire a contractului de munca pentru
2013-2014 adresata fiecarei scoli mi se poate raspunde negativ pe motivul ca
nu "detin" cel putin 1/2 din catedra in scoala respectiva?
2. O scoala poate decide daca o
norma/catedra sau fractiune de catedra rezervata sau cu viabilitate mai mica
de 4 ani pentru care scoala respectiva a dat avizul pentru
"continuitate" la suplinire sa nu mai participe la repartizare
(pentru suplinire) la nivel de centru de concurs?
Conform
art. 85 alin. 1 din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului
didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 „Cadrele
didactice calificate, angajate cu contract individual de muncă pe perioadă
determinată, participante la concursuri de titularizare în anii 2011 şi/sau
2012, care au obţinut minimum nota/media 5,00 (cinci) în specialitatea
postului, care au avizul consiliului de administraţie al unităţii de
învăţământ, care au calificativul "Foarte bine" şi care mai au cel
puţin jumătate de normă didactică în specialitate, pot solicita prelungirea
duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul
şcolar 2013-2014”. În mod normal trebuie să aveți jumătate de normă
în specialitate indiferent în câte unități de învățământ se realizează
această jumătate.
Pot opta pentru prelungirea
contractului de munca in baza notei din 2011 si totodata sa ma inscriu la
examenul de titularizare din 2013?Am dedus din metodologie ca ocuparea
posturilor se face intai de cei care sustin examenul anul acesta si
abia apoi,de cei care au solicitat prelungirea contractului de munca.
Conform metodologiei mai întâi se
ocupă posturile în baza concursului și apoi se poate obține continuitatea
contractului pe perioadă determinată. Puteți participa la concurs anul acesta
și să cereți continuitatea contractului pe perioadă determinată cu
îndeplinirea condiției prevăzută în art. 85 alin. 1
din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din
învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014, respectiv „Pentru
a beneficia de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă
determinată în anul şcolar 2013-2014, cadrele didactice care participă şi la
concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în
învăţământul preuniversitar, sesiunea 2013, conform prezentei Metodologii,
trebuie să obţină minimum media 5,00 (cinci), potrivit prevederilor art. 56
alin. (9), la disciplina corespunzătoare postului didactic/catedrei
solicitat(e).
Sunt secretara la o scoala.In anul
scolar 2010/2011 am avut cadre didactice cu contract de munca pe perioada
determinata(beneficiare de compensatie tranzitorie-diferenta de la sporul de
zona). In anul scolar 2011/2012 au revenit pe posturi , decizia de numire
fiind primita dupa 1 sept. Intrucat contractul de munca a incetat la 31
august 2011 , tb. operat si in REVISAl, conform art.11 din Legea 63/2011 ,
prin contractele incheiate dupa intrarea in vigoare a legii, nu au mai primit
aceasta compensatie.Din neferecire pt. mine doua din aceste cadre sunt
directori. Ce pot sa fac, ma forteaza sa le aplic aceasta compensatie,
deoarece spun d-lor au lucrat in aceasta unitate.
Conform art. 7 din Cap. I, Anexa 5
la Legea nr. 63/2011 „(1) Personalul didactic calificat şi personalul
didactic de conducere care îşi desfăşoară activitatea în localităţi izolate
beneficiază de o indemnizaţie de până la 20% din salariul de încadrare
prevăzut în anexa nr. 2 la lege, stabilită în conformitate cu Hotărârea
Guvernului nr.
1.613/2009 privind aprobarea diferenţierii pe zone geografice
şi localităţi a indemnizaţiei ce se acordă personalului didactic
calificat de predare, potrivit prevederilor pct. 4 din anexa nr. II/1.4 la
Legea-cadru nr.
330/2009privind salarizarea unitară a personalului plătit din
fonduri publice, potrivit prevederilor art. 3 din anexa nr. II cap. I lit. B
la Legea-cadru nr.
284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit
din fonduri publice. Indemnizaţia pentru activitatea desfăşurată în localităţi
izolate nu constituie bază de calcul pentru celelalte sporuri.
(2) Nu beneficiază de
indemnizaţia prevăzută la alin. (1) personalul didactic de la nr. crt. 21 din
anexa nr. 2 la lege.
(3) Prin excepţie de la
prevederile alin. (1), persoanele care beneficiau la data de 31
decembrie 2009 de un procent mai mare decât cel stabilit în
conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 1.613/2009 primesc o compensaţie
tranzitorie, calculată prin aplicarea diferenţei de procent asupra salariului
de încadrare prevăzut în anexa nr. 2 la lege, în măsura în care îşi
desfăşoară activitatea în localităţi izolate”.
Dacă luăm ad literam textul de
lege nu se impune ca persoanele să aibă contract individual de muncă
neîntrerupt din 2009 și până în prezent. Vă sfătuiesc să vă adresați
departamentului de specialitate din cadrul ISJ.
Sunt profesor titular de 13 ani,
specializarea filosofie si am dobandit anul trecut cea de-a doua specializare
- limba si literatura romana. Doresc sa obtin titularizarea pe dubla
specializare si, conform isj, trebuie sa fiu considerata ca fiind in
restrangere de activitate, sa depun o cerere, sa depun un dosar si sa
particip la sedinta publica. Precizez ca in scoala se vacanteaza, din
septembrie, 9 ore de limba romana. Stiam ca e suficienta o cerere catre
consiliul de administratie al scolii.
Există o prevedere
în Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din
învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 care v-ar putea ajuta.
Art. 52 alin. 2 prevede: „Cadrul didactic titular într-o unitate
învăţământ preuniversitar, care a dobândit prin studii două sau mai multe
specializări, poate solicita, în etapa de pretransfer consimţit între
unităţile de învăţământ, ocuparea unui post didactic/catedre vacant(e) sau
trecerea într-o altă funcţie didactică, în concordanţă cu specializările
dobândite prin studii, în aceeaşi unitate de învăţământ sau în alte unităţi
de învăţământ, cu acordul consiliilor de administraţie ale unităţilor de
învăţământ respective”.
Mentionez ca toate raspunsurile
reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a
primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului
MEN.
Va multumesc
pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com,
pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii.
|
27 feb. 2013
26 feb. 2013
Interpelari si intrebari adresata ministrulul educatiei nationale, domnul Remus Pricopie
In data de 18 februarie 2013, am mai depus patru intrebari si interpelari pentru domnul ministru al educatiei.
In asteptarea raspunsului scris le atasez:
Comasarea unor unitati de invatamant (click AICI)
Modificarea calendarului miscarii personalului didactic (click AICI)
Probleme din domeniul învatamântului (click AICI) si (click AICI)
Toate intrebarile si interpelarile mele le gasiti pe pagina mea publica de senat (click AICI)
In asteptarea raspunsului scris le atasez:
Comasarea unor unitati de invatamant (click AICI)
Modificarea calendarului miscarii personalului didactic (click AICI)
Probleme din domeniul învatamântului (click AICI) si (click AICI)
Toate intrebarile si interpelarile mele le gasiti pe pagina mea publica de senat (click AICI)
Întrebări și răspunsuri 26.02.2013
In momentul de fata sunt
incadrata ca profesor in invatamantul prescolar, de curand am luat examenul
de disertatie insa pe alt domeniu, se echivaleaza, se trece in grila de
salarizare sau nu se ia in considerare?
|
Dacă sunteti încadrată ca profesor
pentru învățământul preșcolar atunci sunteți salarizată în baza studiilor de
licență, fiind considerate ca studii superioare de lungă durată. Prin urmare,
la salarizare masterul nu vă ajută.
Vreau sa va intreb: se poate
acorda viabilitate 4ani la o scoala la care in anul scolar urmator se va
invata la simultan sau este la latitudinea conducerii scolii in functie de nr
de copii?
Viabilitatea postului se
stabilește de către conducerea unității de învățământ în baza efectivului de
elevi.
Am luat 7,90 la examenul de
titularizare invatatori din 2010. In anul acela nu m-am titularizat deoarece nu
erau posturi.Am lucrat ca suplinitor calificat pe un post de gradinita deoarece
am dubla specializare.Anul urmator am suplinit pe un post al unei colege care a
nascut, de invatator.Iar anul trecut mi-am depus in baza notei am luat post pe
site din martie cred deoarece mi-am putut folosi nota.Pe prelungirea
contractului de munca pe perioada nedeterminata scrie ca a fost prelungit
contractual conform ast 111 alin (6) lit b- Metodologia privind mobilitatea
pers did din inv preuniversitar 2012-2013 aprobata prin ordin MECTS nr
5560/07.01.2011 cu modificarile aduse de ordinal MECTS 3157/31.01.2012 in
temeiul art 254 alin (1) din legea educ atiei Nationale nr 1/2011 Acum avem un post la care a renuntat o
titulara pe raza comunei.Ma pot titulariza in baza notei din 2010 pe acel post?
|
Conform
prevederilor art. 54, 55 și următoarele din Metodologia-cadru privind
mobilitatea cadrelor didactice din învățământul preuniversitar în anul școlar
2013-2014 puteți obține un contract pe perioadă nedeterminată în baza notei
obținută în 2010.
Sunt
profesoara suplinitoare la un colegiu bucurestean din sect 2 si ocup un post de
suplinire in baza examenului din 2012, unde am obtinut cea mai mare nota din
Bucuresti. Postul are acum viabilitate 4 ani. Intrebarea mea este: poate
Consiliul de administratie sa decida atribuirea lui conf.art 253 si nu in
etapa de pretransfer, prevalandu-se astfel de art . 28 din metodologie care
prevede ca scoala poate decide conditiile specifice de ocupare a unui post? In
fond, exista vreo modalitate mai obiectiva de ocupare a unui post decat
concursul??? Va solicit acest raspuns deoarece stiu ca in sect 1 si 5 s-a
procedat astfel, iar la sect 2 , doamna insp de personal( care e nou numita,
deci fara experienta) refuza sa publice postul cu aceasta specificatie... Daca
m-ati putea lamuri, mi- ati fi de un real ajutor!
Si 2.
Cand apare odata precizarea in scoli privind recunoasterea drepturilor si
pentru cei din 2012 conf. Legii bugetului pe 2013 promulgata deja de
președinte??
Art. 4
din Metodologia-cadru privind mobilitatea cadrelor didactice din
învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 prevede ordinea
desfășurării etapelor mobilității, după cum urmează:
„a) constituirea
tuturor posturilor didactice/catedrelor ca urmare a aplicării planurilor-cadru
de învăţământ şi a aprobării planurilor de şcolarizare;
b) constituirea
cu prioritate a normei didactice de predare-învăţare-evaluare pentru personalul
didactic titular, în baza documentelor de numire/transfer/repartizare pe
post/catedră;
c) întregirea
normei didactice de predare-învăţare-evaluare pentru personalul didactic
titular în două sau mai multe unităţi de învăţământ ori pe două sau mai
multe specializări;
d) stabilirea
posturilor didactice/catedrelor vacante şi publicarea acestora în vederea
ocupării cu personal didactic;
e) stabilirea
posturilor didactice/catedrelor rezervate şi publicarea acestora în vederea
ocupării cu personal didactic pe perioada rezervării;
f) completarea normei didactice de
predare-învăţare-evaluare a personalului didactic titular căruia nu i se poate
constitui catedra la nivelul unităţii/unităţilor de învăţământ în care
este titular, în baza documentelor de numire/transfer/repartizare pe post/catedră;
g)transferarea
personalului didactic titular disponibilizat prin restrângere de activitate sau
prin restructurarea reţelei şcolare ori prin desfiinţarea unor unităţi de
învăţământ;
h)pretransferul
consimţit între unităţile de învăţământ preuniversitar, la cerere, a
personalului didactic titular, pe criteriul apropierii de domiciliu;
h1 stabilirea personalului didactic care
îndeplineşte condiţiile legale de pensionare la data de 1 septembrie 2013 şi se
menţine în activitate ca titular în anul şcolar 2013-2014, în funcţia
didactică, până la 3 ani peste vârsta de pensionare, raportată la data de 1
septembrie 2013, cu aprobarea anuală a consiliilor de administraţie ale
unităţilor de învăţământ, precum şi a personalului didactic care a avut calitatea
de titular şi care nu a depăşit cu 3 ani vârsta de pensionare, raportată la
data de 1 septembrie 2013, căruia i se recunoaște calitatea de titular,
în anul şcolar 2013-2014;
i)
modificarea duratei contractelor individuale de muncă ale cadrelor didactice
netitulare din perioadă determinată în perioadă nedeterminată în baza art.
253 din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare”;
Art. 28
din Metodologie prevede că „Unităţile de învăţământ preuniversitar de stat au
obligaţia de a reactualiza, de a publica şi de a comunica inspectoratelor şcolare
lista tuturor posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete şi
incomplete înainte de fiecare etapă a mobilităţii personalului didactic din
învăţământul preuniversitar”.Iar, conform art. 29 „Nepublicarea posturilor
didactice/catedrelor vacante/rezervate atrage după sine sancţionarea
directorului unităţii de învăţământ”.
Astfel
că, directorii nu pot ține un post, fără a-l da spre publicare, pentru a intra
în etapa de titularizare prevăzută de art. 253 din Legea educației naționale,
cu atât mai mult cu cât art. 55 din Metodologie prevede foarte clar ca,
condiție de titularizare faptul că „postul didactic/catedra solicitat(ă) nu a
fost ocupat(ă) în etapele anterioare ale mobilităţii personalului didactic,
este complet(ă), este constituit(ă) sau i se poate constitui în unităţi de
învăţământ cu personalitate juridică conform art. 29 alin. (2), nu
esterezervat(ă) şi i se certifică viabilitatea”.
În ce
privește titularizarea în baza art. 253 a persoanelor care au obținut notă mai
mare de 7 la concursul organizat în 2012 nu este nevoie de nicio precizare sau
comunicare în școli. Această prevedere se regăsește în Legea nr. 5/2013 a
bugetului de stat pe 2013 care a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I
nr. 106/22.02.2013 și intră în vigoare începând cu 25.02.2013.
Am
media 9,20 la concursul de titularizare de asta vara (2012)... am ocupat o
catedra vacanta, titularizabila... am primit o decizie de repartizare pe
post... dar pentru ca nu am definitivatul (este al doilea an de activitate si
urmeaza sa il sustin in vara aceasta) nu sunt titulara. Desi la momentul
respectiv, cand am primit numirea, mi s-a spus ca voi avea contract determinat
pana la obtinerea defului, m-am trezit acum ca doamna care anul trecut a iesit
la pensie doreste sa se intoarca pe post...doar ca intre timp am ocupat eu
acest post... si ne terorizeaza psihic si pe mine si pe ceilalti colegi (pentru
ca a fost si directoarea scolii) sa-i dam inapoi catedra...sustinand sus si tare
ca dumneaei are mai multe dreptuiri ca mine... ca are legea de partea dansei si
ca eu trebuie sa plec... chiar asa sa fie???? Adica eu am promovat un
examen...am ocupat o catreda VACANTA si nu am nici un drept... iar doamna care
este deja.la pensie
de un an de zile, se poate intoarce cand vrea, in ce conditii doreste? Asa
mizerabil sa fie oare sistemul asta?
Din
păcate pentru dvs. nu vă puteți titulariza anul acesta pe postul respectiv,
întrucât nu aveți definitivatul, iar doamna are prioritate la ocuparea postului
conform art. 4 din Metodologia-cadru privind mobilitatea cadrelor
didactice din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 care prevede
ca etapă anterioară titularizării în baza art. 253 „stabilirea personalului
didactic care îndeplineşte condiţiile legale de pensionare la data de 1
septembrie 2013 şi se menţine în activitate ca titular în anul şcolar
2013-2014, în funcţia didactică, până la 3 ani peste vârsta de pensionare,
raportată la data de 1 septembrie 2013, cu aprobarea anuală a consiliilor de
administraţie ale unităţilor de învăţământ, precum şi a personalului didactic
care a avut calitatea de titular şi care nu a depăşit cu 3 ani vârsta de
pensionare, raportată la data de 1 septembrie 2013, căruia i se
recunoaște calitatea de titular, în anul şcolar 2013-2014”.
Sunt
profesor .Doresc sa va consult cu privire la gradatia de merit obtinuta in anul
2009.Tot in acelasi an mi s-a ocupat postul unde eram suplinitoare.Din pacate
timp de trei ani nu mi-am gasit un alt post,am intampinat probleme si am
infiintat un Cerc de pictura pe cont propriu.(pe persoana fizica autorizata).In
acesti trei ani nu am putut beneficia de gradatia de merit.Acum sunt din nou in
sistem si in urma demersurilor facute am dreptul insa mi s-a spus de catre
secretara ca doar pe ultimul an din cei patru. Intrebarea mea este daca imi pot
recupera gradatia de merit pe cei trei ani din urma,mai ales ca am muncit din
greu pentru aceasta. Sunt mama a patru copii iar sotul meu este tot bugetar.
Daca da, ce demersuri ar trebui sa fac pentru recuperarea acestor bani?
Salarizarea
cadrelor didactice se face în baza Legii nr. 63/2011. Conform acesteia
„Salariul brut al personalului didactic este compus din salariul de bază, la
care se adaugă sporurile, indemnizaţiile, precum şi alte drepturi salariale
prevăzute de lege.
(2) Salariul
de bază este format din:
A. salariul
de încadrare al funcţiei didactice prevăzut în anexele nr. 1 şi 2 la lege, în
care este inclus sporul de stabilitate numai pentru tranşele de vechime în
învăţământ de peste 10 ani, precum şi sporul de suprasolicitare neuropsihică
existent la toate tranşele de vechime în învăţământ;
B. indemnizaţia
de conducere, astfel cum este reglementată în anexa nr. 4 la lege;
C. indemnizaţia
pentru învăţământ special;
D. gradaţia
de merit, astfel cum este reglementată prin art. 92, 264 şi 311 din Legea
educaţiei naţionale nr. 1/2011;
E. indemnizaţia
pentru personalul didactic care îndeplineşte activitatea de diriginte, pentru
învăţători, educatoare, institutori şi profesor pentru învăţământul preşcolar
şi primar.
(3) Pe
lângă salariul de bază definit potrivit alin. (2), se acordă, după caz,
indemnizaţia de zone izolate, spor de practică pedagogică, spor de predare
simultană, compensaţii tranzitorii, spor pentru condiţii periculoase sau vătămătoare,
spor de vechime în muncă”.
Astfel,
gradația de merit este parte integrantă a salariului de bază. Dacă nu ați
beneficiat de salariu, nefiind angajată o perioadă de timp, tot pentru acea
perioadă nu puteți beneficia nici de gradație de merit.
Sunt
profesor suplinitor, grad II, biologie (10 ore) si educatie tehnologica ( 8
ore) in doua scoli din mediu rural. Pot sa ma titularizez pe aceste 18 ore
tinand cont ca examenul de titularizare l-am sustinut in 2011 la biologie si am
obtinut nota 8. Mentionez ca am dubla specializare biologie- educatie
tehnologica, iar aceste ore le-am obtinut in baza notei din 2011 si orele au
viabilitate 4 ani.
Da, vă
puteți titulariza conform art. 54 și 55 din Metodologia-cadru privind
mobilitatea cadrelor didactice din învățământul preuniversitar în anul școlar
2013-2014 dacă cele două școli sunt pe raza aceluiași județ.
Sunt
profesor la Colegiul Economic, titular la catedra de comert (avand
licenta cu specializarea management in comert si turism, master-marketing,
scoala academica postuniversitara de management si alte cursuri de
perfectionare) si ma aflu in urmatoarea situatie:
- am
finalizat un doctorat la Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca in Domeniul
Inginerie Industriala, cu tema "Cercetari si contributii privind
dezvoltarea marketingului ecologic in organizatiile romanesti", mi s-a
conferit titlul de doctor prin ordinul MECTS nr. 6149/07.11.2012, iar de
curand am intrat si in posesia diplomei de doctor; sunt profesor titular cu modulul
psihopedagogic finalizat in anul 1998, cand am dobandit un Certificat de
Absolvire ce imi da dreptul sa functionez ca si cadru didactic, precum si cu Certificat de acordare a
definitivatului luat in anul 2000 si va
rog sa imi spuneti daca am sanse pentru a obtine gradul didactic I pe baza
titlului stiintific de doctor (conform prevederilor art 242 alin 7din
Legea Inv nr 1/2011) Eu
asa inteleg din lege ca domeniul in care ai finalizat doctoratul nu mai este
obligatoriu sa fie la fel cu domeniul in care ai licenta, si in plus nu sunt
lamurita de ce acest modul psihopedagogic nu imi este de ajutor in
aceasta situatie de solicitare a echivalarii gradului didactic I, si ca ar
trebui sa fac un curs postuniversitar de 2 ani de psihopedagie (in conditiile
in care cu acest modul psihopedagogic finalizat as putea foarte bine sa imi
sustin in mod normal gradul did II sau I dupa caz.)
Conform
art. 42 din Metodologia privind formarea continuă a personalului din
învăţământul preuniversitar
(2) După
efectuarea unei inspecţiei curente la care a obţinut calificativul Foarte bine,
candidatul se înscrie la inspectoratul scolar pentru echivalarea titlului
ştiinţific de doctor cu gradul didactic I,.
(3) În
acest scop va depune un dosar cuprinzând următoarele documente:
a) cerere
adresată conducerii inspectoratului şcolar;
b) copia
legalizată a certificatului de naştere sau a certificatului de căsătorie în
cazul schimbării numelui de familie; în caz de divorţ sau recăsătorie se depun
acte doveditoare suplimentare în acest sens;
c) copia
legalizată a diplomei de doctor;
d) copia
legalizată a diplomei de studii însoţită de foaia matricolă/suplimentul la
diplomă;
e) document
legalizat din care să rezulte că sunt îndeplinite condiţiile privind formarea
iniţială conform art. 236 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011;
f) document
din care să rezulte încadrarea în învăţământul preuniversitar;
g) memoriul
de activitate profesională, avizat de conducătorul unităţii şcolare în care
candidatul este încadrat sau în care şi-a desfăşurat activitatea în ultimii 2
ani premergători înscrierii şi din care să rezulte calificativele anuale
acordate precum şi calificativul obţinut la inspectia de specialitate”.
Într-adevăr
nu se specifică faptul că doctoratul trebuie să fie într-un domeniu anume. Iar,
conform art. 36 din Legea nr. 1/2011 „Formarea iniţială pentru ocuparea
funcţiilor didactice din învăţământul preuniversitar cuprinde:
a) formarea
iniţială, teoretică, în specialitate, realizată prin universităţi, în cadrul
unor programe acreditate potrivit legii;
b) master
didactic cu durata de 2 ani;
c) stagiul
practic cu durata de un an şcolar, realizat într-o unitate de învăţământ, sub
coordonarea unui profesor mentor”.
Vă
supun atenţiei următoarea situaţie: predau ,în regim plata cu ora, 3 ore
optional calculatoare. Deşi specializarea mea este fizică-chimie,am
studiat în facultate programare calculatoare,am urmat cursuri de perfecţionare:
-
Formarea competenţelor TIC
- Administrator
reţea
- Curs
AEL etc.
Surpriza
este că,pentru aceste ore de opţional sunt plătită necalificat. Sunt
curioasă:Ce rost au aceste cursuri de perfecţionare,dacă încă
sunt,,necalificată"?Este corect?
Lege nr.
1/2011 prevede că „Norma didactică în învăţământul preuniversitar cuprinde ore
prevăzute în planurile-cadru de învăţământ la disciplinele corespunzătoare
specializării sau specializărilor înscrise pe diploma de licenţă ori pe
certificatul de absolvire a unui modul de minimum 90 de credite transferabile
care atestă obţinerea de competenţe de predare a unei discipline din domeniul
fundamental aferent domeniului de specializare înscris pe diplomă”.
Sunt
profesor titular pe mecanica. Vreau sa va intreb ce se intampla atunci cand un
coleg este titularizat pe un post de mecanica, cu art 253, apoi se intra in
restrangere mai devreme de 4 ani, perioada pe care postul este scos la
titularizare- este normal? Adica se poate intra in restrangere mai devreme de 4
ani, si nu raspunde nimeni? sau raspund cei care scot postul?
Viabilitatea
postului se stabilește conform efectivului de elevi de la momentul publicării
acestuia în vederea ocupării, dar există posibilitatea ca în următorii 4 ani
efectivul de elevi să scadă iar catedra/postul să intre în restrângere de
activitate.
Indeplinesc
conditia inscrierii in corpul de experti in management educational Art.3 a
)daca urmez in prezent un master in management educational la SNSPA,deci
acreditat, din care am absolvit 3 semestre adica am insumat 90 de credite?Mentionez
ca am mai facut o incercare de a ma inscrie in etapa anterioara,dar atunci
aveam doar 2 semestre-60 de credite si dosarul a fost respins!Este corect?Are
mai multa greutate cursul acela de management facut pe banda rulanta prin
CCD decat un program de masterat?(din care totusi am finalizat 3 semestre si in
curand il voi finaliza si pe al patrulea)?
Conform
prevederilor OMECTS nr. 5549/2011 dosarul de înscriere trebeuie să conțină
„copii legalizate la notariat sau la alte autorităţi învestite cu acest drept
ale actelor de studii, diplomei/diplomei de licenţă şi ale certificatului/adeverinţei/diplomei
de absolvire a unui program acreditat de formare în domeniul
managementului educaţional, cu minimum 60 de credite transferabile”.
Prin
urmare, consider că abia când veți fi absolvit cursurile de master veți putea
participa la concurs.
Sunt
suplinitoare in invatamant, pe un post de invatatoare. In 2009 am dat examen de
titularizare si am luat nota 7. Anul trecut, 2012, am dat examen si am luat
8.55 la scris si 7 la inspectie, media finala fiind 8,16. As dori sa ma
titularizez in baza articolului 253, dar mi s-a spus de la scoala ca anul 2012
nu intra in discutie, iar in baza notei din 2009 nu pot fi titularizata,
deoarece atunci cand am luat aceasta nota am fost repartizata pe alt post, nu
pe cel de acum.
As
dori sa imi spuneti si dumneavoastra cum sta mai exact situatia. Ma pot sau nu
ma pot titulariza? Mentionez ca am gradul didactic definitivat.
Începând
cu 25.02.2013 intră în vigoare Legea nr. 5/2013 a bugetului de stat care în
art. 32 alin. 2 prevede că „De prevederile art. 253 alin. (1) din Legea nr.
1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiază în anul 2013 şi
candidaţii care au obţinut cel puţin nota 7 la concursul de titularizare în
anul 2012, în condiţiile legii”.
Sunt
profesor suplinitor si mi-as dori foarte mult sa ocup un post de bibliotecar,
fiind absolventa a cursului postuniversitar de Profesori documentaristi. La
o scoala, luna trecuta, doamna bibliotecar s-a pensionat, dar este
incadrata la plata cu ora pentru ca isi mai doreste o alta persoana acest
post si in luna martie o sa participe la cursurile ,,Initiere in
biblioteconomie". Daca postul va fi scos la concurs pe perioada nedeterminata,
aceasta persoana se poate inscrie daca legea prevede ca poate fi angajata doar
pe perioada determinata?
Conform
art. 250 din Legea nr. 1/2011 „pentru funcţia de bibliotecar, de
documentarist şi de redactor - absolvirea, cu examen de diplomă, a unei instituţii
de învăţământ, secţia de biblioteconomie, sau a altor instituţii de învăţământ
ai căror absolvenţi au studiat în timpul şcolarizării disciplinele de profil
din domeniul biblioteconomiei; pot ocupa funcţia de bibliotecar, de
documentarist sau de redactor şi absolvenţi ai învăţământului postliceal sau
liceal cu diplomă în domeniu/absolvirea cu examen de diplomă a unei instituţii
de învăţământ, secţia de biblioteconomie, sau a altor instituţii de învăţământ
ai căror absolvenţi au studiat în timpul şcolarizării disciplinele de profil
din domeniul biblioteconomiei; pot ocupa funcţia de bibliotecar, de
documentarist sau de redactor şi alţi absolvenţi ai învăţământului superior,
postliceal sau liceal cu diplomă, pe perioadă determinată, dacă au urmat un
curs de iniţiere în domeniu”. Prin urmare, și persoana care are absolvit cursul
de inițiere în domeniu poate participa la concurs și i se va încheia contract
pe perioadă determinată.
Sunt
titulara pe post de educatoare . doresc sa-mi iau concediu fara salar pe 2 luni
aprilie si mai . va rog sa-mi spune daca se poate sa-l iau sau se poate
doar pe un an.
Puteți să
beneficiați de concediu fără plată conform Codului Muncii și a Contractului
Colectiv de Muncă dacă doriți mai puțin de un an școlar.
Va rog
sa-mi spuneti daca pentru prelungirea contractului individual de munca pe
perioada determinata , pentru anul scolar 2013-2014 trebuie sa particip la
sedinta publica pentru obtinerea postului actual de la gradinita unde lucrez.
Conform
Metodologiei cadrul didactic „se adresează, în scris, conducerii unităţii
de învăţământ până la termenul prevăzut în Calendar, care comunică
acordul/refuzul la inspectoratul şcolar, conform Calendarului. Dacă un post
este solicitat de mai multe cadre didactice, pentru departajare se va lua în
calcul nota/media cea mai mare de la concursul/concursurile de titularizare
susţinute în perioada 2011-2012. La note/medii egale, pentru departajare, se
aplică, în ordine, criteriile şi punctajele din anexa nr. 2 şi alte criterii
stabilite la nivelul unităţilor de învăţământ. Consiliul/consiliile de
administraţie al unităţii/unităţilor de învăţământ comunică în scris cadrelor
didactice solicitante motivele acordului/refuzului continuităţii prin
suplinire. Pentru a beneficia de prelungirea contractului individual de muncă
pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014, cadrele didactice care
participă şi la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate
în învăţământul preuniversitar, sesiunea 2013, conform prezentei Metodologii,
trebuie să obţină minimum media 5,00 (cinci), potrivit prevederilor art. 56
alin. (9), la disciplina corespunzătoare postului didactic/catedrei
solicitat(e). La disciplina educaţie tehnologică pot beneficia de prelungirea
duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar
2013-2014, numai cadrele didactice cu specializarea educaţie tehnologică”.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta
punctul meu de vedere.
Pentru a
primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc
pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de e-mail liviumarianpop@gmail.com,
pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii.
25 feb. 2013
Întrebări și răspunsuri 25.02.2013
As
vrea sa va intreb: prelungirea contractului de munca, pt. anul scolar 2013-2014
se face dupa repartizarea celor ce sustin examen in 2013? Asa am interpretat
din metodologie. Nu inteleg totusi de ce se depun cererile in aprilie in scoli
si prelungirea se acorda dupa atatea etape ale mobilitatii, existand riscul ca
acel post sa fie luat de cei ce au sustinut examen.Posturile care sunt propuse
pt. continuitate mai sunt scoase la concurs?
Ordinea
desfășurării etapelor mobilității se regăsesc în art. 4 din Metodologie:
„a) constituirea
tuturor posturilor didactice/catedrelor ca urmare a aplicării planurilor-cadru
de învăţământ şi a aprobării planurilor de şcolarizare;
b)
constituirea cu prioritate a normei didactice de predare-învăţare-evaluare
pentru personalul didactic titular, în baza documentelor de
numire/transfer/repartizare pe post/catedră;
c) întregirea
normei didactice de predare-învăţare-evaluare pentru personalul didactic
titular în două sau mai multe unităţi de învăţământ ori pe două sau mai
multe specializări;
d)
stabilirea posturilor didactice/catedrelor vacante şi publicarea acestora în
vederea ocupării cu personal didactic;
e) stabilirea
posturilor didactice/catedrelor rezervate şi publicarea acestora în vederea
ocupării cu personal didactic pe perioada rezervării;
f)
completarea normei didactice de predare-învăţare-evaluare a personalului
didactic titular căruia nu i se poate constitui catedra la nivelul
unităţii/unităţilor de învăţământ în care este titular, în baza documentelor de
numire/transfer/repartizare pe post/catedră;
g) transferarea
personalului didactic titular disponibilizat prin restrângere de activitate sau
prin restructurarea reţelei şcolare ori prin desfiinţarea unor unităţi de
învăţământ;
h)
pretransferul consimţit între unităţile de învăţământ preuniversitar, la
cerere, a personalului didactic titular, pe criteriul apropierii de domiciliu;
h1)
stabilirea personalului didactic care îndeplineşte condiţiile legale de
pensionare la data de 1 septembrie 2013 şi se menţine în activitate ca titular
în anul şcolar 2013-2014, în funcţia didactică, până la 3 ani peste vârsta de
pensionare, raportată la data de 1 septembrie 2013, cu aprobarea anuală a
consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ, precum şi a
personalului didactic care a avut calitatea de titular şi care nu a depăşit cu
3 ani vârsta de pensionare, raportată la data de 1 septembrie 2013,
căruia i se recunoaște calitatea de titular, în anul şcolar 2013-2014;
i)
modificarea duratei contractelor individuale de muncă ale cadrelor didactice
netitulare din perioadă determinată în perioadă nedeterminată în baza art.
253 din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare;
j)
ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate de
unităţile de învăţământ, prin concurs;
k)
detaşarea personalului didactic titular pentru apropierea de domiciliu;
l)
prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul şcolar 2013-2014,
pentru personalul didactic angajat cu contract individual de muncă pe
perioadă determinată;
m)
repartizarea candidaţilor rămaşi nerepartizaţi după concursul organizat la
nivelul unităţilor/consorţiilor şcolare ori prin asocieri temporare de
unităţi de învăţământ la nivel local/judeţean, în şedinţă publică organizată la
nivelul inspectoratului şcolar;
n)
ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate cu personal
didactic calificat prin plata cu ora;
o)
ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate care apar pe
parcursul anului şcolar, conform reglementărilor emise de Ministerul
Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului”.
Va rog din suflet sa ma ajutati sa
aflu raspunsurile la doua intrebari:
1) La scoala noastra, toti
invatatorii/ educatoarele au depus dosare de echivalare a competentelor si
toate dosarele au fost acceptate, Cand vom primi atestatele aferente? (Le vom
mai primi oare?)2) Cine ar trebui sa se ocupe de trimiterea lor?
Atestatele de echivalare trebuie să se primească. Răspunderea revine universităților desemnate de MEN să le elibereze.
Sunt
angajata in anul scolar 2012-2013 pe un post complet in 3 scoli
A,B,C (9ore+4ore+5ore) cu personalitate juridica fiecare. Nota la
titularizare in 2010 peste 8. La 1 sept.2012, orele de la scoala A
(9ore) aveau viabilitatea 4ani si cele de la scoala B (4ore)
aveau viabilitatea tot 4ani iar orele de la scoala C
aveau viabilitate 1 an. Acum acest post complet ocupat de mine
in cele 3 scoli are viabilitatea de 4 ani si
am acordurile CA. Intrebare-Ma pot titulariza conform art. 253 pe
acet post ocupat de mine in prezent daca este in 3 scoli cu
personalitate juridica fiecare.
|
Da, vă puteți titulariza atâta timp cât cele trei
școli sunt pe raza aceluiași județ și dacă postul a fost ocupat în anul
2012-2013 în baza notei obținută în 2010
In
unitatea școlara in
care funcționez avem următorul caz: una din colegele
noastre titulare, are un copil bolnav, cu handicap grav,
cu vârsta de 3 ani ;i 2 luni. In momentul de fata ea este internata
cu copilul in spital pentru recuperare. Pentru anul școlar următor sunt
mai putin de 1/2 norma, ore de specialitate pentru încadrarea doamnei
respective. Daca doamna a depus o cerere pentru suspendarea contractului
individual de munca, conform art.51.lit b, din Codul Muncii(
concediul pentru îngrijirea copilului bolnav in varsta de pana la 7
ani,sau,in cazul copilului cu handicap,pentru afectiuni intercurente, pana
la împlinirea de 18 ani), postul/ catedra i se rezerva?In
Metodologie se precizează ca postul i se rezerva pana la implinirea
varstei de trei ani .
Conform OUG 148/2005 trebuie ca 12 luni anterior
intrării în concediu pentru creșterea copilului să aveți plătite contribuțiile
la bugetul asigurărilor sociale și de sănătate. Pentru mai multe informații
apelați la Biroul de Asistență Socială din cadrul Primăriei și la Casa
județeană de Asigurări de Sănătate.
In
toamna anului 2012 am luat un post de limba si literatura romana valabil pana
in martie 2013. Timpul s-a scurs, titulara s-a intors si eu am primit decizia
pentru o alta scoala din februarie 2013. Intr-adevar ca a trecut putin
timp, dar date fiind conjuncturile am intrebat directorul daca pot beneficia de
prelungirea contractului de munca si am primit un raspuns evaziv care ma frustreaza,
de genu ca nu se poate pentru ca nu am un an in unitate si sa rezolv problema
cu inspectoratul.si sa
nu-mi pierd speranta. Mentionez ca sunt in primul an de invatamant, dar
asta nu e o piedica daca iti doresti sa profesezi cu adevarat in domeniul
tau.Titulara de pe acest post este detasata si am inteles ca din toamna postul
ramane vacant.Daca am un drept, normal ar fi sa beneficiez de acesta intrucat
sunt posturi de stat si nu private. Ce pozitie ar trebui sa adopt acum? Ce
trebuie sa fac in situatia asta?
Art. 85 (1) din Metodologia-cadru privind
mobilitatea cadrelor didactice din învățământul preuniversitar în anul școlar
2013-2014 prevede că, „Cadrele didactice calificate, angajate cu contract
individual de muncă pe perioadă determinată, participante la concursuri de
titularizare în anii 2011 şi/sau 2012, care au obţinut minimum nota/media 5,00
(cinci) în specialitatea postului, care au avizul consiliului de administraţie
al unităţii de învăţământ, care au calificativul "Foarte bine" şi
care mai au cel puţin jumătate de normă didactică în specialitate, pot solicita
prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în
anul şcolar 2013-2014. Pentru aceasta, se adresează, în scris, conducerii
unităţii de învăţământ până la termenul prevăzut în Calendar, care
comunică acordul/refuzul la inspectoratul şcolar, conform Calendarului. Dacă un
post este solicitat de mai multe cadre didactice, pentru departajare se va lua în
calcul nota/media cea mai mare de la concursul/concursurile de titularizare
susţinute în perioada 2011-2012. La note/medii egale, pentru departajare, se
aplică, în ordine, criteriile şi punctajele din anexa nr. 2 şi alte criterii
stabilite la nivelul unităţilor de învăţământ. Consiliul/consiliile de
administraţie al unităţii/unităţilor de învăţământ comunică în scris cadrelor
didactice solicitante motivele acordului/refuzului continuităţii prin
suplinire. Pentru a beneficia de prelungirea contractului individual de muncă
pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014, cadrele didactice care
participă şi la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor
vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunea 2013, conform
prezentei Metodologii, trebuie să obţină minimum media 5,00 (cinci), potrivit
prevederilor art. 56 alin. (9), la disciplina corespunzătoare postului
didactic/catedrei solicitat(e). La disciplina educaţie tehnologică pot
beneficia de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă
determinată în anul şcolar 2013-2014, numai cadrele didactice cu specializarea
educaţie tehnologică”.Prin urmare, este vorba de angajarea cu contract
individual de muncă pe perioadă determinată fără a fi specificat că e nevoie ca
contractul să fie încheiat pe un an școlar.
Va
rog sa-mi spuneti cat timp se pastreaza deciziile de numire a comisiilor de
bacalaureat? Am nevoie, intr-un litigiu, de decizia de numire a comisiei
de bacalaureat iunie-iulie 2011, am solicitat o copie conforma cu originalul,
de la ISJ, numai ca aceasta institutie nu mi-a raspuns la solicitare, desi a
trecut termenul dat de legea 544 din 2001.
|
Fiind vorba de anul 2011 trebuie să se găsească
decizia în arhiva instituției și să vă fie comunicată. Dacă este vorba de un
litigiu arătați instanței că ați solicitat decizia conform legii și nu v-a fost
comunicată și solicitați instanței să formuleze o cererea în mod direct pentru
comunicarea deciziei la dosarul cauzei.
Sunt
inginer mecanic si in anul 2012 am finalizat a doua specializare si anume
Educatie Tehnologica. Am vechime 8 ani in invatamant si definitivat. Am
participat la Concursul de Titularizare din anul 2012 , unde am obtinut nota
10(zece) la Inspectia Speciala la Clasa si nota 9,7 la Teza scrisa. Cu toate
acestea ,in anul scolar 2012-2013 predau Educatie Tehnologica in trei unitati
de invatamant , deoarece pentru concursul de titularizare au fost scoase
foarte putine ore (si numai fractii ) . Am vazut ca in noul Plan Cadru
-invatamant primar apare la clasa III si IV obiectul Educatie Tehnologica. Acest
obiect va fi predat la clasa de catre invatator sau de profesorul cu
specializarea Educatie Tehnologica ?
Întrucât Metodologia privind mobilitatea cadrelor
didactice prevede funcția de profesor la disciplina Educație tehnologică doar
începând cu clasa a V-a, se pare că la clasele a III-a și a IV-a va fi predată
de către învățătorul clasei, dar nu există o reglementare clară în acest sens.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de e-mail liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii.
22 feb. 2013
Întrebări și răspunsuri 22.02.2013 (2)
În scoala in care sunt detasata exista un post
vacant, ocupat de o suplinitoare care a dat concurs in 2012. Doamna directoare
sustine ca suplinitoarea a luat postul pe 2 ani si nu-l poate scoate in
miscare, desi pe ordinul colegei scrie clar 1 an. Din metodologie, eu am
inteles ca suplinitorii care au dat concurs si al caror post are viabilitate
mai multi ani, se incadreaza la etapa de continuitate prin suplinire, dar asta
nu inseamna ca postul trebuie blocat. Si inca o problema: anul acesta s-a
pensionat o profesoara de limba romana de la scoala in care lucrez ca detasata.
Doamna si-a facut cerere de prelungire pe inca un an. Din metodologie, eu am
inteles ca pensionarii pot ramane doar daca posturile nu sunt cerute in alte
etape (restrangere, pretransfer, completare), ceea ce ar insemna ca postul
trebuie pus in miscare. Doamna directoare sustine insa ca dansa intelege ca
postul e rezervat pensionarei. Cine are dreptate? (Eu poate sunt subiectiva
pentru ca incerc sa ma transfer in localitatea de domiciliu si parca nu-mi vine
sa cred ca nu am loc de pensionari si de suplinitori, tot ei au prioritate).
Conform Metodologiei-cadru
privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în
anul școlar 2013-2014 contractul individual de muncă încheiat pentru
suplinitori are durata de cel mult un an. În ce privește posibilitatea
pensionarilor sau pensionabililor de a rămâne în învățământ
tot Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din
învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 prevede, în art. 4 ordinea
desfășurării etapelor mobilității, după cum urmează:
„a) constituirea
tuturor posturilor didactice/catedrelor ca urmare a aplicării
planurilor-cadru de învăţământ şi a aprobării planurilor de şcolarizare;
b) constituirea
cu prioritate a normei didactice de predare-învăţare-evaluare
pentru personalul didactic titular, în baza documentelor de
numire/transfer/repartizare pe post/catedră;
c) întregirea normei
didactice de predare-învăţare-evaluare pentru personalul didactic titular în
două sau mai multe unităţi de învăţământ ori pe două sau mai multe
specializări;
d) stabilirea
posturilor didactice/catedrelor vacante şi publicarea acestora în vederea
ocupării cu personal didactic;
e) stabilirea
posturilor didactice/catedrelor rezervate şi publicarea acestora în vederea
ocupării cu personal didactic pe perioada rezervării;
f) completarea normei
didactice de predare-învăţare-evaluare a personalului didactic titular
căruia nu i se poate constitui catedra la nivelul unităţii/unităţilor de
învăţământ în care este titular, în baza documentelor de
numire/transfer/repartizare pe post/catedră;
g) transferarea personalului didactic titular disponibilizat
prin restrângere de activitate sau prin
restructurarea reţelei şcolare ori prin desfiinţarea unor
unităţi de învăţământ;
h) pretransferul consimţit între unităţile de învăţământ
preuniversitar, la cerere, a personalului
didactic titular, pe criteriul apropierii de domiciliu;
h1) stabilirea personalului didactic care
îndeplineşte condiţiile legale de pensionare la data de 1 septembrie 2013
şi se menţine în activitate ca titular în anul şcolar 2013-2014, în funcţia
didactică, până la 3 ani
peste vârsta de pensionare, raportată la data de 1 septembrie 2013, cu
aprobarea anuală a
consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ,
precum şi a personalului didactic care a avut calitatea de titular şi care nu a
depăşit cu 3 ani vârsta de pensionare, raportată la data de 1 septembrie
2013, căruia i se recunoaște calitatea de titular, în anul şcolar
2013-2014”
Este vorba despre nota de la titularizare daca puteti sa ma
ajutati cu o informatie sau un sfat.Am luat la scris 6,85 si la inspectie
10.Media este de 7,63.Nu se mai tine cont de nota de la inspectie?
Pentru
a vă putea titulariza trebuie să obțineți note peste 7 atât la proba scrisă,
cât și la proba practică/inspecție, conform art. 53 alin. 8 din
Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul
preuniversitar în anul școlar 2013-2014.
Am baietelul anul acesta la clasa pregatitoare, doamna invatatoare
de anul acesta a fost pana anul trecut educatoare, nu am nimic personal cu
dumneaei,stiu ca are dubla specializare, dar ca si parinte vreau o invatatoare
cu experienta pentru copilul meu, cred ca este dreptul meu. Am anuntat la
scoala ca daca dansa va fi cea care il va duce pana in clasa a-IV-a imi voi
muta copilul, ca mine procedand mai multi parinti.Doamna Director a cerut
organizarea unei sedinte cu parintii, unde ni s-au dat niste chestionare, clasa
are un numar de 13copii- parinti, 5 au fost pentru continuitate, 8 au fost
impotriva continuitatii, dar doamna ignora majoritatea incapatanandu-se sa duca
acesti copiii pana in clasa a-IV-a. Conform legii, ca si parinti,putem face
ceva impotriva acestei doamne, sa nu fim nevoiti sa ne mutam copiii de la
aceasa scoala? Precizez ca doamna care are acum clasa a-IV-a este o doamna
invatatoare cu renume si , mai ales,experienta, doreste sa ia in toamna clasa
I......ACTUALA insa nu vrea sa renunte, cu riscul de a nu avea formata clasa I
in toamna viitoare.
Metodologia privind mobilitatea personalului didactic
promovează continuitatea cadrelor didactice la clase/grupe.
In anul scolar 2011-2012 am ocupat in sedinta publica un post de
suplinitor pe catedra de biologie, care a fost scos la concurs pe o perioada de
valabilitate de 2 ani. Anul trecut acelasi post nu a fost scos la concurs, desi
titularul si-a dat demisia. In sedinta publica am ocupat un post de suplinitor
din alta localitate, dar in urma unor vizite la insectoratul scolar am reusit
sa revin la catedra pe care am profesat in anul scolar 2011-2012.
Pentru anul scolar 2013-2014, acest post este scos iar pe o
perioada de 2 ani, motiv pentru care nu pot sa ma titularizez chiar daca anul
trecut am obtinut nota 7.7 la concursul de titularizare. Ce as putea face ca sa
ma pot titulariza pe acest post?
Viabilitatea
posturilor este decisă de conducerea unității de învățământ în funcție de
efectivul de elevi.
Sunt profesor si catedra obiectului pe care il predau a intrat in
restrangere, din cauza micsorarii populatiei scolare.Atat eu cat si ceilalti
colegi ai mei trebuie sa ne facem dosar cu punctajul aferent activitatilor
ultimilor 2 ani scolari, respectiv 2010- 2011, 2011-2012. Eu am reintrat in
activitate din concediul de crestere copil, la 2 februarie 2011, (semestrul al
2-lea al primului an care intra la punctaj), fiind astfel privata de un numar
de zile si activitati fata de colegii mei.Eu ce fac? pe ce perioada imi fac
punctajul? Aduc punctajul jumatatii de an care nu-mi intra in calcul de
dinainte de perioada intrarii in concediu crestere copil?
Conform Anexei 2 din Metodologia cadru privind
miscarea personalului didactic din invatamantul preuniversitar - OMECTS nr.
5560/2011,"Penrtu activitatea metodica si stiintifica desfasurata la
nivelul scolii, judetean si national, se iau in calcul ultimii 2 ani scolari
incheiati.In cazul intreruperii activitatiila catedra in perioada ultimilor doi
ani scolari, se ia in considerare activitatea metodica si stiintifica din
ultimii doi ani in care cadrul didactic si-a desfasurat activitatea
Buna dimineata.Va adresez o intrebare deoarece dati cele mai
competente raspunsuri.In scoala mea, este o doamna profesoara,titular pe
religie.Daca la etapa de pretransfer,o colega titulara pe limba si literatura
romana pleaca si postul ramane liber,colega de religie care are dubla
specializare poate trece pe catedra de limba si literatura romana?Are
prioritate in fata altor colegi?
Doamna ar putea ocupa
postul, dacă acesta ar fi dat ca vacant tot în etapa de pretransfer consimțit.
Conform art. 35 din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului
didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 „Cadrul didactic titular într-o unitate învăţământ
preuniversitar, care a dobândit prin studii două sau mai multe
specializări, poate solicita,
în etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, ocuparea unui
post didactic/catedre vacant(e) sau trecerea într-o altă funcţie didactică, în
concordanţă cu specializările dobândite prin studii, în aceeaşi unitate de
învăţământ sau în alte unităţi de învăţământ, cu acordul
consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ respective”.
Va rog frumos sa ma lamuriti ,daca se poate.As vrea sa stiu daca
se ia in considerare pentru a putea sa ma titularizez si nota finala,adica nota
de la inspectia speciala cu cea de la proba scrisa iar cea finala a fost de
7(sapte).Momentan ocup un post viabil si titularizabil.
Conform art. 56 (8)
din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din
învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 „Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată, candidaţii trebuie să
obţină minimum nota 7 (şapte) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială la clasă în
profilul postului”
Va rog, daca timpul va permite, sa-mi spuneti care sunt conditiile
in care un absolvent al Colegiului Universitar de Institutori poate ocupa un
post la catedra. Se impune un master didactic de 2 ani si un an stagiu practic
sau se poate inscrie la concursul pentru ocuparea posturilor vacante, la fel ca
pana acum, urmand ca ulterior sa participe la concursul de definitivare in invatamant
Condițiile de ocupare
a posturilor didactice le găsiți în Metodologia-cadru privind mobilitatea
personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014.
Conform acesteia în învățământul primar sau preșcolar absolvenţii „cu diplomă ai colegiului universitar pedagogic cu
specializări în concordanţă cu Centralizatorul, care nu şi-au echivalat învăţământul universitar realizat prin
colegiul universitar pedagogic, cu ciclul I de studii universitare de licenţă”, vor fi încadraţi în funcţia didactică de institutor
Buna seara , doresc sa stiu daca fiind in concediul de crestere
copil intru la restrangere de activitate ,.Mentionez ca sunt
titulara pe post din 2010 (titulara a sistemului )si ar trebui sa revin
la post in toamna .
Conform legislației
în vigoare aveți obligația de a întocmi dosar pentru evaluare, dar indiferent
de punctajul obținut nu veți intra în restrângere de activitate, având catedra
rezervată.
Am absolvit in 2001 Scoala Postliceala Pedagogica dubla specializare
invatatori-educatori . M-am titularizat pe post de educatoare intr-o comuna din
2001 pana in 2012.In prezent, in anul scolar 2012-2013 ,sunt invatatoare la
Scoala coordonatoare din comunala clasa pregatitoare.Imi doresc sa imi duc
seria pana la capat si la cererea parintilor,dar conducerea imi spune ca nu pot
trece de pe post de educatoare pe post de invatator.Tin sa mai precizez o data
am dubla specializare si sunt titularul comunei.
În
ce privește predarea la clasa pregătitoare, respectiv clasa I nu există încă
reglementări clare. MEN a promis publicarea unui regulament sau instrucțiuni în
luna martie. Chiar și așa există o prevedere în ce privește pretransferul
consimțit, la cerere, de care ați putea beneficia. Conform art. 35
din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din
învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 „Cadrul didactic titular într-o unitate învăţământ
preuniversitar, care a dobândit prin studii două sau mai multe
specializări, poate solicita,
în etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, ocuparea unui
post didactic/catedre vacant(e) sau trecerea într-o altă funcţie didactică, în
concordanţă cu specializările dobândite prin studii, în aceeaşi unitate de
învăţământ sau în alte unităţi de învăţământ, cu acordul
consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ respective”.
Am si eu o intrebare daca va veti face timp pentru un raspuns
simplu .Sunt invatator ( profesor invatamant primar ) si tocmai am obtinut
titlu de doctor in domeniul istorie , in cazu in care sporul de doctorat va fi
reintrodus eu voi avea dreptul pentru a primi acest spor
În acest moment în sistemul de învățământ preuniversitar nu se acordă spor pentru titlul de doctor, iar dacă și în ce condiții se va acorda pe viitor nu pot să precizez.
Buna
seara,doresc sa stiu daca fiind in concediul de crestere copil intru la
restrangere de activitate ,cum este legal?
Fiind în concediu
pentru creșterea și îngrijirea copilului aveți obligația de a întocmi dosar,
dar indiferent de punctajul obținut nu puteți intra în restrângere de
activitate, postul dvs. fiind rezervat.
Sunt profesor
suplinitor chimie-fizica.In anul 2012 am obtinut la concursul
titularizare chimie nota 8,30 si am ocupat un post de suplinitor in sedinta
publica , de fizica-chimie, pe un an. Cu toate ca postul a fost luat in
sedianta cu 18 ore, scoala mi-a acordat si am in prezent doar 13 ore: 7 de
fizica si 6 de chimie.Va rog sa-mi raspundeti la o intrebare: postul nu este
scos la titularizare anul acesta, dar eu as vrea sa-mi depun dosarul pentru
continuitate. Mi s-a raspuns ca nu se poate sa mi se acorde continuitate din
cauza dublei specializari care se acorda numai in mediul rural(mentionez
ca momentan predau in mediul urban)si ca nu mai sunt decat 13 ore. Va rog sa ma
lamuriti daca este posibil sa mi se acorde continuitate pe aceste 13 ore.
Conform prevederilor art. 85 din Metodologia-cadru privind
mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul
școlar 2013-2014 „Cadrele didactice
calificate, angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată,
participante la concursuri de titularizare în anii 2011 şi/sau 2012, care au
obţinut minimum nota/media 5,00 (cinci) în specialitatea postului, care
au avizul consiliului de
administraţie al unităţii de învăţământ, care au calificativul "Foarte
bine" şi care mai au cel puţin jumătate de normă didactică în specialitate, pot solicita
prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în
anul şcolar 2013-2014.
Pentru aceasta, se adresează,
în scris, conducerii unităţii
de învăţământ până la
data de 15 martie
2013, care comunică acordul/refuzul la inspectoratul şcolar, până la data de 22 martie 2013.
Dacă un post este solicitat de mai multe cadre didactice, pentru departajare se va lua în calcul nota/media cea mai
mare de la concursul/concursurile de titularizare susţinute în perioada 2011 -
2012. La note/medii egale,
pentru departajare, se aplică, în ordine, criteriile şi punctajele din anexa
nr. 2 şi alte criterii stabilite la nivelul unităţilor de învăţământ. Consiliul/consiliile de
administraţie al unităţii/unităţilor de învăţământ comunică în scris cadrelor
didactice solicitante motivele
acordului/refuzului continuităţii prin suplinire. Pentru a beneficia de
prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014, cadrele
didactice care participă şi la concursul de ocupare a posturilor
didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunea
2013, conform prezentei Metodologii, trebuie să obţină minimum media 5,00
(cinci), potrivit prevederilor art. 56 alin. (9), la disciplina corespunzătoare
postului didactic/catedrei solicitat(e). La disciplina educaţie tehnologică pot beneficia de prelungirea
duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar
2013-2014, numai cadrele didactice cu specializarea „educaţie
tehnologică”. Prin urmare, nu există nicio îngrădire în ceea ce privește dubla
specializare sau mediu.
Ajutorul
de somaj se considera vechime in munca pentru acordarea sporului de vechime? Eu
am studiat putin problema dar mai am unele dileme. Am inteles din unele surse
ca Legea 1/1991 Art. 13 ca perioada de somaj se considera
vechime in munca, inclusiv pentru acordarea sporului de vechime. Asadar cei
care au beneficiat de ajutor de somaj conform acestei legi beneficiaza de
perioada respectiva pentru acordarea sporului de vechime. Si eu ma incadrez in
aceasta situatie. Stiu, legea aceasta a fost abrogata in 2002 si conform noilor
reglementari perioada de somaj nu se mai considera vechime in munca decat
pentru calcularea pensiei. Nu stiu ce sa cred... Am aflat ca unii angajatori
considera ca vechime in munca perioada de somaj acordata conform Legii 1/1991,
altii, nu. Cine poate sa ma lamureasca?
Salarizarea cadrelor
didactice și a personalului didactic auxiliar se face în baza prevederilor
Legii nr. 63/2011. Conform acesteia, în ce privește statutul cadrului didactic
„4. Perioadele în care personalul
didactic s-a aflat în concediu fără plată acordat în conformitate cu prevederile
legale în vigoare sau în concediul pentru creşterea copilului în vârstă de până
la 2 ani, respectiv 3 ani, precum şi perioada în care personalul didactic a
efectuat stagiul militar, după care s-a reîntors la catedră, respectiv
perioadele în care personalul didactic a avut catedră rezervată în învăţământ,
nu întrerup vechimea în învăţământ. Aceste perioade nu constituie vechime
efectivă în învăţământ pentru acordarea sporului de stabilitate.
5. Vechimea efectivă în învăţământ reprezintă perioada în care
persoana angajată cu contract individual de muncă a desfăşurat activitate
efectivă de predare la catedră în cadrul unei unităţi sau instituţii de
învăţământ. Constituie vechime efectivă în învăţământ şi perioada în care
personalul didactic de conducere, îndrumare şi control, precum şi personalul
didactic auxiliar desfăşoară activitate în cadrul unei unităţi/instituţii de
învăţământ sau unui inspectorat şcolar.
6. Vechimea recunoscută în învăţământ reprezintă perioada în care
persoana angajată în învăţământ, provenită din alte sectoare de activitate,
face dovada că a profesat în specialitatea înscrisă pe diploma de studii, în
cazul în care această persoană ocupă un post didactic în aceeaşi specialitate.
Această vechime este luată în calcul numai pentru stabilirea drepturilor
salariale. Pentru persoanele care beneficiază de vechime recunoscută în
învăţământ, stabilirea salariului de încadrare al funcţiei didactice se va face
potrivit pct. 1 lit. c).
7. Vechimea în învăţământ este formată din vechimea efectivă în
învăţământ şi vechimea recunoscută în învăţământ, după caz”.
În ce privește șomajul, este clar că nu poate fi considerat
vechime în învățământ, iar potrivit art. 48 din Legea nr. 76/2002 perioada de
șomaj se ia în calcul la stabilirea pensiei, dar nu ca vechime în muncă la
stabilirea sporului de vechime.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de e-mail liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii.