21 nov. 2012

Maramureşul are nevoie de campusuri şcolare


Proiecte ambiţioase, care urmau să vină în sprijinul elevilor şi al profesorilor, azi sunt lăsate de izbelişte. Au primit girul Ministerului Educaţiei şi Cercetării, Tineretului şi Sportului în 2008-2009, însă după primii paşi, lucrările care vizau campusurile şcolare au fost lăsate în voia sorţii. Motiv pentru care internatele nu sunt pregătite să ofere condiţii optime elevilor, iar profesorii aşteaptă să primească măcar o garsonieră din partea primăriilor. Liviu Marian Pop, ministrul delegat pentru dialog social, a solicitat Inspectoratului Şcolar Judeţean Maramureş, o situaţie cu privire la aceste lucrări începute şi neterminate.

La nivelul judeţului Maramureş s-au încheiat contracte privind lucrări de reabilitare a clădirilor cuprinse în cadrul campusurilor şcolare, la Grupul Şcolar Forestier Sighetu Marmaţiei, Grupul Şcolar Borşa, Liceul Teoretic "Petru Rareş" Târgu Lăpuş precum şi la Colegiul "Transilvania" Baia Mare.  Dintre acestea, licitaţii s-au făcut doar la trei unităţi, fără Colegiul "Transilvania" din Baia Mare. S-a primit în total 3.469.000 lei, sumă ce nu a acoperit costul total al lucrărilor efectuate. În momentul de faţă se înregistrează o creanţă de circa 470.000 lei. Pe de altă parte, pentru finalizarea tuturor lucrărilor, astfel încât aceste campusuri şcolare să devină funcţionale 100%, mai este nevoie de 11.000.000 lei", a subliniat Ana Moldovan, inspector şcolar general al ISJ Maramureş.

Demnitarul suştine că va face demersurile necesare astfel încât datoriile să fie stinse. De asemenea, se doreşte şi reluarea acestor proiecte.

"Mă voi opri asupra Grupului Şcolar Borşa, dar sunt convins că situaţia este similară şi la celelalte trei unităţi cuprinse în acest proiect. Aici învaţă 1.650 de elevi, iar mulţi dintre aceştia vin din zona Moisei şi până la Dragomireşti. Oferta educaţională a şcolii este foarte bogată şi bine structurată. Cu siguranţă elevii ar fi mult mai odihniţi şi părinţii ar fi deschişi să îi cazeze la internat, pentru că le-ar fi asigurată hrana şi totodată ar avea condiţii optime unde să locuiască. Se poate implementa chiar şi proiectul after-school. La solicitarea părinţilor, cadrele didactice ar reuşi să îi ajute pe copii şi tineri la lecţii, chiar şi după orele de curs. Însă până în prezent, la Borşa s-a reuşit doar  finalizarea reabilitării clădirii, precum şi asigurarea încălzirii în unitate. Nu există internat şi nici garsoniere care să fie date profesorilor. Voi discuta la minister pentru ca aceste proiecte să fie reluate şi regândite, acolo unde situaţia impune acest lucru", susţine ministrul Pop.

Toate cele patru proiecte de la nivelul judeţului Maramureş trebuie să fie finalizate. Odată aduse la standardele Uniunii Europene, acestea vor oferi un confort ridicat atât elevilor cât şi cadrelor didactice.


Un comentariu:

  1. Intenţia de a realiza campusuri şcolare în învăţământul preuniversitar este o idee excelentă. Oamenii de afaceri pot face afaceri rentabile în interes general pe termen lung si foarte lung pentru viitorul acestei ţări.
    Poate astfel parlamentarii află că un ciclu preuniversitar durează trei cicluri parlamentare. Tocmai de aceea este inportantă ideea de început dar la fel de importantă este şi continuitatea acestei idei în folosul general.

    RăspundețiȘtergere