19 mai 2012

Întâlnirea de lucru dintre premierul Victor Ponta şi conducerea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului

Ministrul interimar al educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, Liviu Pop, alături de secretarii de stat din Ministerul Educaţiei, Stelian Fedorca şi Gigel Paraschiv şi directorii generali din MECTS au avut o întâlnire de lucru, vineri, 18 mai, la sediul ministerului cu premierul României, Victor Ponta. Subiectele discutate în cadrul întâlnirii au vizat teme de actualitate din domeniul educaţiei: înscrierea în clasa pregătitoare, testele naţionale şi examenul de bacalaureat.La finalul întâlnirii, primul-ministru Victor Ponta a declarat că educaţia reprezintă, din punctul său de vedere un domeniu prioritar, alături de cel al sănătăţii, manifestându-şi totodată sprijnul pentru aceste domenii importante: Am intenţionat să cunosc direct cum stă situaţia şi să dau un mesaj foarte clar. Pentru mine, cele două domenii esenţiale ale oricărui stat modern le reprezintă sănătatea şi educaţia şi, în ceea ce mă priveşte, acord toată atenţia şi tot sprijinul pe care funcţia de prim-ministru mi-l garantează pentru buna desfăşurare a activităţii în aceste două domenii esenţiale. Nu există nimic mai important decât educaţie şi sănătate pentru o societate modernă, nu există nimic mai important pentru România în acest moment.a afirmat primul-minstru, Victor Ponta.De asemenea, premierul s-a referit şi la fenomenul violenţei din şcoli, fenomen din ce în mai frecvent în ultimele zile: „Nu este nimic mai grav pentru un părinte decât să îşi trimită copilul la o şcoală cu teama că va fi agresat, lovit, ucis. Sistemul de supraveghere cu camere nu are doar rolul de a preîntâmpina frauda în cazul diverselor examene, ci sper că va avea şi un efect pozitiv în intimidarea celor care eventual comit astfel de fapte, în prinderea imediată şi sancţionarea celor vinovaţi”, a declarat Victor Ponta.La rândul său, ministrul interimar al Educaţiei, Liviu Pop, a reafirmat că prioritatea zero pentru Ministerul Educaţiei în perioada imediat următoare rămâne buna organizare şi desfăşurare a examenelor naţionale şi a examenului de bacalaureat, ceea ce necesită o implicare serioasă pentru recuperarea tuturor termenelor pierdute.

48 de comentarii:

  1. Sa fie intr-un ceas bun!
    Speram ca educatia si sanatatea nu vor fi cenuseresele noului guvern!
    Succes d-nului POP

    RăspundețiȘtergere
  2. Preiau un comentariu realizat de un cetatean pe facebook...Poate se gasesc raspunsuri in urma auditului ce trebuie realizat...
    Catre, MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI ŞI SPORTULUI

    Domnului ministru Liviu Pop

    Stimate domn ,

    Avand in vedere continutul Raportului National Privind Situatia Drogurilor 2011, va rugam sa aveti amabilitatea de a ne comunica prin Directia de specialitate a Ministerului urmatoarele ;

    1. Proiectul Educatia pentru Sanatate in Scoala Romaneasca 01 ianuarie – 31 decembrie - 2010

    Care a fost bugetul alocat ?
    Locatiile si data din fiecare judet in care s-a aplicat proiectul ?
    Materiale video si foto ?

    2. Proiectul Oferte educationale inclusiv extracurriculare si extrascolare ce s-a desfasurat in perioada 2009 – 2011.

    Cum a fost alocat bugetul proiectului in valoare de 3.200.000 lei ?
    Locatiile si data din fiecare judet in care s-a aplicat proiectul ?
    Materiale video si foto .

    3. Proiectul Calendarul Activitatilor Educative

    Cum a fost alocat bugetul proiectului in valoare de 1.100.000 ?
    Care sunt activitatile educative ce au fost aplicate ?
    Care au fost locatiile in care s-au desfasurat si cand zi, ora, numar participanti ?

    CIADO in conformitate cu prevederile Rezolutiei PE din 23 aprilie 2008, monitorizeaza modul de aplicare a Strategiei UE 2005 -2012 . Raportul nostru va fi depus la Secretariatul General al Consiliului European precum si al Comisarului pe Justitie si Interne . Rugam a se dipune ca raspunsul sa fie punctual pentru fiecare judet in parte intrucat vom solicita confirmarea din partea beneficiarilor ca unitati de invatamant precum si a mass media din fiecare judet ca Raportul nostru sa aiba minim 2 surse de informare conform normelor. Solicitam aceste informatii intrucat avem mari temeri ca in cea mai mare parte aceste programe n-au fost aplicate, mai mult suspicionam ca partenerii proiectelor ce intamplator sau nu sunt aceiasi nu au avut expertiza necesara lucru ce a dus la o explozie a numarului de consumatori in Romania, in perioada 2009-2010 in special pe etnobotanice

    RăspundețiȘtergere
  3. Este de remarcabilă „întâlnirea de lucru” a premierului Victor Ponta cu conducerea MECTS. Este remarcabilă ca „stil de lucru”, dar nu şi sub aspectul conţinutului. Sub acest aspect, constatăm că actualul guvern nu face altceva decât să continue cu o consecvenţă demnă de o cauză mai bună politica guvernelor Boc-Ungureanu în materie de educaţie: nici un cuvânt despre schimbările majore de care şcoala românească are nevoie în regim de urgenţă, înainte ca efectele dezastroase ale aplicării LEN să devină ieremediabile; nici un cuvînt despre programul de guvernare pe baza căruia noul guvern USL a trecut prin Parlament. Ce aşteptam de la noul guvern ?
    1. Aşteptam în primul rând ca acest nou guvern să spulbere paradigma pe care au funcţionat aproape toate guvernele anterioare, adică „una spunem, alta facem”. Aşteptam, deci, să se discute despre primul punct al programului de guvernare referitor la MECTS şi anume: „Finalizarea procedurilor parlamentare pentru Codul Educaţiei.” Dacă aşa este scris în programul de guvernare, atunci aşa trebuie făcut.
    2. În al doilea rând, aşteptam ca, până la finalizarea procedurilor parlamentare pentru Codul Educaţiei, să se suspende/abroge toate actele normative (ordine de ministru, hotărâri de guvern) care nu şi-au produs încă efecte. Acest lucru nu s-a întâmplat. Considerăm că prin continuarea aplicării „neabătute” a LEN, actualul guvern contribuie la avansarea educaţiei pe drumul greşit pe care, din păcate, se află deja.
    Argumentul cu „degringolada” pe care ar putea să o producă abrogarea LEN este inconsistent. O mai mare degringoladă ca aceea produsă de LEN nu este posibilă. Iar dacă aplicarea LEN este continuată (aşa cum se constată în urma întâlnirii premierului cu MECTS), atunci ar fi fost mai bine ca această schimbare de guvern să nu se producă. Iar dacă USL nu va reuşi, în aceste şapte luni, să demonstreze că este consecvent cu programul său de guvernare, atunci cei care ne-am pus speranţa într-o schimbare ar trebui să mai medităm până în noiembrie, la alegeri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. TOTAL de ACORD !!!!
      AM mai intervenit inainte>
      1. ABROGAREA LEN 1/2011
      2. ABROGAREA (daca se poate abroga o OUG) Legii Asigurarii Calitatii care, DOVEDIT NU a produs NIMIC bun !!!! (in NICI UN CAZ CALITATE !)
      3. ABROGAREA ord. 5553 !!! - ABERANT !

      ACestea FOARTE URGENT, Domnule Pop !!!!

      4. CAMERELE de luat vederi sunt UN ELEMENT de INTIMIDARE, continuatoare ale atitudinii AROGANTE ale guvernelor de "invatatoare" BOC si Ungureanu ! Se continua cu INCAPATANARE continuarea atitudinii ? Camerele transmit mesajul ca TOTI ELEVII sunt INFRACTORI, precum si TOTI PROFESORII sunt APRIORI INFRACTORI !??? Prezumtia de... VINOVATIE !!! Ca sa nu mai spunem de INEFICIENTA DOVEDITA a ORICAROR CAMERE DE LUAT VEDERI ! Exista ALTE metode DEMOCRATICE de a "curata" necinstea, cum ar fi: PLATA DECENTA A SUPRAVEGHETORILOR, CRESTEREA DEMNITATII PROFESORULUI, adaptarea dificultatii subiectelor la nivelul REAL al PROGRAMEI si al pregatirii elevilor. La ora actuala, subiectele vor sa DOVEDEASCA ca ELEVII SUNT TAMPITI, Invatamantul romanesc scoate tampiti, etc. !
      ACESTEA SUNT URGENTE, domnule POP !!!! EXTREME !
      ... acelasi ANONIM de ROMANIA

      Ștergere
    2. Acestea sunt prioritatile actualului guvern. Unele din aceste probleme trebuie rezolvate urgent.
      Program Guvernare 2012 EDUCATIE
      CAPITOLUL 13. EDUCAȚIE

      Învăţământ preuniversitar
       Gestionarea în condiţii optime a examenelor naţionale
       Reducerea abandonului şcolar inclusiv prin redeschiderea școlilor care au fost închise în mod abuziv
       Finalizarea programului de campusuri şcolare
       Formarea personalului din învăţământ prin programe POSDRU
       Asigurarea acoperirii normelor cu personal didactic titular în învățământ
       Eliminarea violenţei din şcoli
       Învățământ profesional racordat la piața muncii
       Programe adecvate pentru grupurile vulnerabile
       Programe pentru cei care au părăsit timpuriu școala (programul celei de-a doua șanse)
       Autonomie pentru şcoli şi autonomie profesională pentru cadre didactice
       Implementarea programului „Şcoala de după şcoală”
       Adecvarea manualelor şcolare la noul curriculum
       Realizarea unui parteneriat corect cu autoritatile administratiei publice locale

      Învăţământ universitar
       Deblocarea posturilor din învăţământul superior
      Revizuirea cifrelor de şcolarizare
       Susţinerea doctoranzilor și post-doctoranzilor prin burse din programe POSDRU
       Regândirea criteriilor de promovare a cadrelor didactice în concordanţă cu realitatea sistemului de învăţământ românesc cu menţinerea calităţii drept condiţie primordială de funcţionare a sistemului de învăţământ
       Utilizarea mai eficientă și transparentă a resurselor
       Susţinerea cercetării ştiinţifice din domeniile cu potenţial de performanţă;
       Încurajarea prin mecanisme de finanţare a abordărilor interdisciplinare cu potenţial de aplicare în realizarea de produse;
       Susţinerea excelenţei ştiinţifice prin finanţarea adecvată, inclusiv a transferului tehnologic cu efecte în creşterea şi dezvoltarea economică.
       Utilizarea fondurilor structurale pentru dezvoltarea infrastructurii comune orientate pe cercetare sau tehnologie;
       Canalele de finanţare care să sporească conectivitatea dintre universităţi, institute de cercetare, agenţii şi companii pentru reducerea distanţei de la ştiinţă la aplicaţie;
       Asumarea cu prioritate de către Guvernul României a proiectului de construire a celui mai puternic laser din lume, unul din primele cinci cele mai importante proiecte de realizat din fonduri europene şi susţinut de către Consiliul Investitorilor Străini.
       Sprijinirea revistelor științifice românești în vederea creșterii scorului relativ de influență

      M.E.C.T.S.
       Finalizarea procedurilor parlamentare pentru Codul Educației
       Relansarea dialogului cu partenerii sociali
       Relansarea dialogului real cu organizaţiile studenţeşti
       Realocarea sumelor destinate obiectivelor de investiţii, precum şi reparaţiilor capitale
       Reanalizarea obiectivelor de investiţii
       Recuperarea şi refacerea taberelor pentru elevi și studenți
       Reconsiderarea consiliilor consultative ale M.E.C.T.S. după consultarea universităţilor şi a partenerilor sociali
       Gestionarea eficientă şi transparentă a resurselor
       Continuarea proiectelor privind acesul la internet rapid într-un număr cât mai mare de localităţi prin dezvoltarea rețelei RoEduNet

      Ștergere
  4. Succes, Liviu!Suntem alaturi de tine.

    RăspundețiȘtergere
  5. Reintroduceti pretransferul si detasarea. Este o problema importanta care ar trebui rezolvata de urgenta.

    RăspundețiȘtergere
  6. D-le ministru, mult succes!
    Ce faceti insa cu directorii care aranjeaza deja titularizarea dupa bunul plac? Numesc diversele comisii de lucru fara acordul sau validarea CA al institutiei pe care o conduc si se comporta ca stapanii pe mosie.Oamenii nu riposteaza si nu comenteaza fiindca sunt amenintati ca ...zboara.
    Un profesor...inca

    RăspundețiȘtergere
  7. Preferam sa nu-l vad pe Ponta plin de aroganta prezent la sediul ministerului dupa gafele monumentale privind numirea ministrilor ... care denota ca nu pune pret pe scoala ci, pe interesele din zona universitara a PSD. Prezenta lui la ministerul pe care l-a tratat cu dispret tinandu-l pe MAng nepermis de mult si blocand, practic, toata activitatea ministerului ... releva imaturitatea si faptul ca in pofida "muschilor umflati", el este prizonierul intereselor de partid.
    Revenind la educatie, consider ca noua lege tb implementata in continuare, cu ajustarile si reglajele necesare, precum: pretransferarile, respectarea nr de copii la clasa, personal lucrez in inv primar cu un colectiv de 34 de elevi, o noua curricula, manuale noi si, nu in ultimul rand, o pozitie mult mai puternica a consiliului profesoral-versus-consiliul de administratie!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. D-le Pop. vă apreciem efortul şi suntem alături de dv! Nu uitaţi de răul produs de ordinul 5553!!!Fiţi alături de cei care au făcut facultate adevărată şi care acum e considerată "perimată". Daţi valoarea care o merită din plin , profesorilor care au finalizat studiile unei facultăţi cu o diplomă. E la fel de valoroasă ca "licenţa". Vă dorim putere de muncă şi transparenţă în tot ce intreprindeţi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iulia, Botoşani20.05.2012, 08:45

      Suntem alături de DVS.Pentru mine şi colegii mei rămâneţi acelaşi om integru şi bine intenţionat.

      Vă rugăm să nu-i uitaţi pe cei care nu şi-au primit-din 2009- dipoma şi sumele de bani aferente ordinului Gheorghe Lazăr.

      Vă dorim multă sănătate şi putere de muncă!

      Ștergere
  9. Mult succes,sa va ajute Dumnezeu!

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna dimineata Domnule Ministru,
    Buna ziua tuturor,
    Draga Liviule,

    Felicitari pentru noua functie, sanatate si putere de munca. Ma folosesc de aceasta posibilitate de a ma adresa celor care comenteaza ,,sub acoperire"(iata ,,consecventa"de care amintea ,,anonim"din 10.05.a.c., ora 17:46). Oameni buni si dragi colegi, nu asteptati minuni! Nu putem pretinde noului Guvern, ca atare nici noului nostru Ministru,sa schimbe peste noapte ceea ce s-a stricat de-a lungul atator ani!Toate se fac pentru oameni dar CU OAMENI! In perioada mitingurilor multi se urneau cu greu sau deloc, ati uitat? Da si vei primi! Cel putin de acum inainte sa existe unitate! Sa fin alaturi de Liviu Marian Pop si sunt convinsa ca se va implica la fel de mult ca si in perioada lui de lider sindical.Sanatate, putere de munca si intelepciune tuturor.
    Colegii din Navodari te sustin cu drag.
    Gabriela-Carmen Tarna

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru sustinere. Raman colegul dv si am nevoie de sprijinul tuturor celor care doresc insanatosirea sistemului de invatamant romanesc.

      Ștergere
    2. Dar sa faceti ceva cu copiatul la bac...si cu camere se copiaza in scoala mea,nu e corect ca unii sa invete de le ''crapa ochii'' si altii care au stat 4 ani de zile,sa copieze la bac fara probleme...vinovata e conducerea liceului care e o mafie impreuna cu inspectorul scolar,la bacul de anul trecut camerele au fost montate spre geam sa bata lumina soarelui,si toti au copiat(toti care au dat bani in plic)sa nu fie camera pe ei...si la corectarea lucrarii se fac multe aranjamente...Va rog sa faceti ceva!!!!!!!!!!!!!

      Ștergere
  11. Domnule Pop, rezolvaţi problema absolvenţilor de la Spiru Haret din 2009!S-a decis în Camera Senatului să nu se repete examenul de licenţă, ministrul Educaţiei trebuia să emită un ordin prin care se reglementa situaţia noastră!
    Aştept răspunsul d-voastră!Vă mulţumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da,domnule ministru,va rugam sa rezolvazti intreaga problema SPIRU HARET,caci nu putem participa la titularizare,desi avem vechime in invatamant.Eu sunt absolvent 2007,asa ca problemele nu sunt numai la cei cu 2009.Se minte foarte mult la televizor si ne tot amana.VREM SOLUTII!!!

      Ștergere
  12. Domnule Ministru . Rezolvati cu fraudele ce vor aparea la examenul de titularizare
    Suibiecte unice pe tara la acest examen

    RăspundețiȘtergere
  13. D-le Pop,ati fost alaturi de noi de multe ori, va doresc succes si multa putere pentru a suporta tot ce va asteapta."Vanatorii de fantome" si "carcotasii" sunt la posturile lor.Ignorati-i!
    Va doresc din suflet sa fiti cel mai bun ministru!

    RăspundețiȘtergere
  14. Cred ca ar trebui sa luati taurul de coarne si sa trecetiodata la destituire celor care au alterat invatamantul din Ilfov.
    In continuare in Ilfov se petrec fapte care nu trebuie tolerate din dispozitia Inspectorului general cu cumerii lui de la bautura si de ciubuc. S-ar putea sa fie prea tarziu.
    in unele scoli nu se fac ore amantele directorilor si primarilor,nepoatele si verisoarele au ocupat toate posturile de la femei de serviciu pana la directori.
    Maturati-i odata si dati-i la lada de gunoi.Acestesituatii ar trbui rezolvate caci au venit alegerile copiii de la gradinita la liceu sunt plimbati din dispozitia primarilor oare cu ce drept,de la un loc la altul cu fluturasib pentru parinti iar ministerulnu vede nu aude!
    Parca este un facut toti ajungeti acolo ca sa nu vedeti nimic!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ISJ Ilfov are un nou conducator. Inspectorul scolar general numit astazi va rezolva problemele pe care dv le semnalati.

      Ștergere
  15. Ordinul pentru posibilitatea opririi pe statul de plata al cotizatiei va fi dat cat de curand? Sa speram ca de la 1 iunie se va schimba programul Edusal? Exista sperante? sau sunt alte prioritati pe moment?

    RăspundețiȘtergere
  16. Bună dimineaţa d-le (secretar general FSLI) ministru, vă reamintesc că , doar cu ceva timp în urmă aprox trei luni, vă situaţi de cealaltă parte a baricadei , glasul şi atitudinea d-vstră era puternic auzită şi exprimată public, în cea ce priveşte "gafele" ministrului de atunci Funeriu . Am citit cu atenţie aproape toate comentariile transmise de oameni de bună-credinţă şi constat , că, există atât de multă încredere şi aşteptare în rezolvarea atâtor probleme cu care învăţământul din Romania se confruntă . Important pentru d-stră, e să promiteţi cât mai puţin şi să faceţi mai mult , ca atunci când veţi pleca din funcţia de ministru să plecaţi cu fruntea sus şi să puteţi privii în ochi pe oricare coleg , şi mai ales ministerul pe care acum îl păstoriţi. Atenţie sporită şi mult succes!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va multumesc si va asigur ca imi voi face datoria fata de dv si de sistemul de invatamant romanesc, asa cum mi-am facut-o intotdeauna.

      Ștergere
  17. Reprezint invatamantul prescolar, care este de o importanta cel putin la fel de mare ca si cel primar/gimnazial...,dar care se pare ca va ramane aceeasi ,,cenusareasa" a sistemului de invatamant romanesc.Fac aceasta afirmatie din urmatoarele motive:
    -dotarea cu calculatoare/imprimante/copiatoare/faxuri... a fost lasata pe umerii directorilor,educatorilor si nu in ultimul rand al parintilor;
    -materialele didactice/jocuri/jucarii necesare bunei desfasurari a procesului instructiv-educativ a fost asigurat tot prin metoda,,dumnezeu cu mila", iar directorul/educatorul s-a transformat din nou in asa zisul CERSETOR-sau in traducere ,,cautator de sponsori";
    -directorii de gradinite au devenit un fel de NAPOLION, fiind nevoiti sa faca imens de multe lucruri cam in acelasi timp(activitati la grupa cu 25/30 copii,situatii catre inspectorat-unele din ele f.f.urgente, ,,de azi pe ieri" ,sedinte peste sedinte,coordonarea activitatii in mai multe unirati structura, care uneori sunt pozitionate la distante foarte mari,raspundere totala fata de tot ce se intampla in gradinita...eu as concluziona ca un director de gradinita ,indiferent cine este acesta,ce varsta are, nu este altceva decat ,,UN SCLV PE PLANTATI";
    -lipsa personalului nedidactic prin masura ABERANTA de a bloca posturile vacante si apoi prin a le lua acestora si un sfert din salariu (care si asa este f.f. mic),face ca personalul (supravegheat la baie,masa, imbracat/dezbracat pt. somn,asezat patuturi...etc.-aceste lucruri se fac la gradinitele cu program prelungit si saptamanal) ,toate acestea duc la degradarea actului didactic si nu in ultimul rand la deprofesionalizarea si decredibilizarea cadrului didactic,atat in fata parintilor cat si in general.
    Toate cele spuse sunt o mica parte din problemele invatamantului prescolar,dar as dori sa spun si cateva lucruri ce privesc intregul sistem de invatamant:
    -sa se revina reducerea normei didactice a celor cu o vechime de peste 25 de ani precum si la dreptul castigat in instanta si anume la plata celor 2 ore/saptamana;
    -sa se revina la dreptul de a iesi la pensie cu 3 ani mai devreme /varsta standard,fara diminuare de pensie;
    -sa se revina la transfer/pretransfer/detasare,fara a mai fi umilite cadrele didactice titulare la probe practice/examene ca sa poata sa se apropie de domiciliu;
    -pentru anul acesta, f.f.important sa dati ordin de ministru ca sa se dea subiectele pt. titularizare la nivel national,numai asa o sa puteti spune ca examenul a fost corect organizat si desfasurat.
    Va multumesc din suflet eu si cred ca majoritatea cadrelor didactice si nu uitati nici-un moment cine sunteti,de unde veniti ,care e rostul dv. acolo.Asteptarile tuturor sunt foarte mari,problemele sunt multe si unele destul de grave, dar luati-le pe rand si asezati-le cu rost si temeinic pentru a le aseza in cursul normal si firesc al lor.

    RăspundețiȘtergere
  18. anularea art.248 alin.(4)din Legea nr.1/2011 a educatiei nationale.

    RăspundețiȘtergere
  19. Ce se aude cu DECONTAREA NAVETEI pentru profesorii care au locul de munca in alte locatii decit cele de domiciliu???
    Dar de banii care nu au fost decontati pina in prezent?( incalcind legea)

    RăspundețiȘtergere
  20. Va multumim pentru ca ne tineti la curent cu evenimentele care au loc si care intr-un fel sau altul ne influenteaza viata, indiferent daca suntem profesori,elevi sau parinti. In ultimii ani ne-am obisnuit sa primim doar vesti proaste care se refereau la invatamant si vorbe de ocara la adresa noastra a tuturor. Ne-am obisnuit! Am intors eventual si celalalt obraz! Acum nu ne-a venit sa credem ca un profesor din preuniversitar este ministru al invatamantului. Macar de data aceasta dumneavoastra chiar cunoasteti realitatile din tara, incercati sa ramaneti cat mai mult in functie si chiar daca nu o sa puteti face minuni peste noapte, sau in timp foarte scurt,ati realizat ceva, in ce nu mai credeam, ne-ati redat speranta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu durata mandatului meu este importanta, ci este important sa ne facem toti datoria. Impreuna putem sa facem multe lucruri bune pentru invatamantul romanesc.

      Ștergere
  21. problema mea este legata de transferuri. examenul de titularizare a fost prin anul 2000-2001. in urma acestui examen eu am inteles ca sunt titularul sistemului de invatamant din Romania, acum mi se ia acest drept obtinut prin examen daca vreau sa ma transfer de la o scoala la alta sau dintr-un judet in altul.:-(

    RăspundețiȘtergere
  22. Va rog sa nu uitati de cei care au primit distinctia Gheorghe Lazar, după o viata de munca in slujba scolii

    RăspundețiȘtergere
  23. Ela din Cluj20.05.2012, 21:29

    Dorim sa se revina la CNU,deja sunt socata cate invarteli s-au facut in judetul Cluj pentru ocuparea unor posturi titularizabile.Nu mi se pare corect ca un director sa te sune sa-ti retragi dosarul din centru de concurs, pe motiv ca postul e vizat de altcineva,care de pe acum isi da aere...Si ar mai fi fff multe de spus.Si o sa le spun la momentul potrivit ,cand o sa adun toate dovezile.Nu ne lasati la cheremul directorilor,vrem examene corecte si cu supraveghere video.Succes,d-le ministru.

    RăspundețiȘtergere
  24. D-le ministru,nu stiu de ce, dar cred ca o sa fim dezamagiţi de faptul ca nimanui nu-i mai pasa de titularii sistemului . Nu se aude nimic de soarta profesorilor care au nevoie urgenta de detasare şi pretransfer. Pana acum ne susţineaţi si acum parca suntem nevazuţi. De ce nu se pomeneste nimic de noi? chiar nu-i PASĂ NIMANUI DE SOARTA NOASTRĂ? dorim CNU si pretransfer, detasare

    RăspundețiȘtergere
  25. Sanatate doar prin sport!
    MINISTERU EDUCATIEI CERCETARII SI S P O R T U L U I = Sa speram ca domnu de la educatie sa faca ceva si pentru sport cum zice ultimu cuvant....

    RăspundețiȘtergere
  26. kovacs_stefan21.05.2012, 18:50

    Dommule ministru,
    Desi v-am criticat pentru hotararea de fi ministru, vad o mare schimbare in bine in atitudinea ministerului. Vreau sa revin cu invitatia de a servi in Nasaud o cafea si poate invatamantul orasului, luminat de intelepciunea celor 20 de academicieni nasaudeni sa va inspire si sa va dea putere!
    Sper sa nu uitati de noi cadrele didactice!
    Sa va dea Dumnezeu sanatate si intelepciune!

    RăspundețiȘtergere
  27. Domnule ministru, imi cer scuze!
    Imi cer scuze pentru ca v-am confundat cu alti sindicalisti care au parvenit si au ajuns acolo de unde se vede greu invatamantul daca nu ai dorinte sa faci ceva bun! Imi cer scuze deoarece simt ca se schimba in scurt timp ceva! Imi cer scuze si va invit iarasi sa veniti la Nasaud la o cafea! Cei 20 de academicieni nasaudeni va vor inspira si va vor lumina! Sa va ajute Dumnezeu si a va lumineze calea! Nu uitati de noi!

    RăspundețiȘtergere
  28. Domnule ministru, va rugam sa semnati ordinul privind acordarea distinctiilor "Gheorghe Lazar". Cei din 2009, 2010 , am ramas cu ochii in soare.In 2011 nu s-a mai pomenit nimic.La scolile unde pe liste apareau si directorii ,s-au dat banii fara ordin de ministru, la altele nu.

    RăspundețiȘtergere
  29. La intalnirile cu d-l Ponta, va rugam faceti-i cunoscuta si situatia titularilor la nivel national.Au nevoie de transfer si detasare asa cum este normal si necesar. Va multumim

    RăspundețiȘtergere
  30. Vedem ca se evita discutia SPIRU HARET,de ce?Suntem deschisi la solutii,dar vrem sa le vedem.

    RăspundețiȘtergere
  31. Buna ziua,domnule ministru,sunt absolventa 2006 Spiru Haret si nu mi se primeste dosarul la grad.De ce se intampla acest lucru?pana acum eram buni si acum nu mai suntem?de ce se fac discriminari?

    RăspundețiȘtergere
  32. Observ,domnule ministru ca "treceti cu vederea" rugamintile noastre de a rezova problema studiilor neacreditate care ne impiedica sa paricipam la titularizare.DE CE?

    Sa stiti ca problema nu e numai cu USH,ci si cu alte universitati,chiar de stat(forma ID).

    RăspundețiȘtergere
  33. Buna ziua, domnule ministru...in primul rand, va doresc drum drept si lumina in activitatea dvs!
    Sunt absolventa 2009 Spiru Haret..este paradoxal ce mi se intampla...am fost in ultima generatie care a facut 5 ani de facultate ( MFC - CIG -FR- Constanta )promotie 2004-2009...
    Am fost prinsa in valtoarea asta, dupa ani de sacrificiu, dupa ce am invatat cartea de contabilitate din scoarta in scoarta, pentru ca nu aveai nici o sansa sa iei examenul altfel( pe atunci examenele nu erau grila) .
    Nici in ziua de astazi nu mi s-a eliberat diploma...contrar celor scrise si auzite..sa stiti ca mai sunt si studenti care invata...iar eu chiar asta am facut!
    Acum suntem in proces cu MECT...SI NU POT SA-MI EXPLIC CUM SE POATE CASTIGA ,IN INSTANTA, DIPLOMA DE LICENTA , DAR NU SE POATE ELIBERA PUR SI SIMPLU...de ce trebuie sa ne scarpinam invers precum maimutza?
    Dna Andronescu (nu-i stiu interesele)dar a facut un lucru ireparabil, dupa parerea mea..lucrez cu absolventi, care au terminat facultati de stat...stupoare ...nu stiu sa deduca un Tva, inca...nu stiu ce au facut in anii de studentie...dar e clar ca nu au invatat nimic...si o recunosc si ei!
    Ar trebui sa fie discreditate, in felul asta, toate facultatile din Romania..nu numai Spiru Haret.
    Recunoasterea, pe piata, se face prin cunostintele dobandite si nu printr-o diploma, oricare ar fi ea!
    Ma intreb atunci...de ce li se elibereaza diplome celor de la stat???!.. doar pt ca sunt de stat si atat?!
    Oricum, trierea se va face la locul de munca, asa cum facem si noi!

    RăspundețiȘtergere
  34. Domnule ministru va rog sa-i spuneti d-lui Ponta daca mai vine la dvs sa se dezica de oamenii lui Nastase cum este Badalau la GIURGIU care nu face cinste partidului si care vrea sa puna insp general un invatator! este inadmisibil acest lucru ,vreti sa continuati politica OANEI BADEA?
    Noi avem incredere in dvs si suntem siguri ca veti actiona rational, nu prin usa din spate cu coruptii lui Nastase.Sa vina tv sa-i vada vila cumnatei lui Badalau (o bugetara) si sa ne dea si noua reteta poate reusim si noi.Faceti dreptate d-le ministru ca e pacat de oamanii cu adevarat capabili
    Va multumim! si nu uitati de aberantul ordin5553 pt ca asa ati promis!

    RăspundețiȘtergere
  35. ...nu mi se pare extraordniara deciazia...chiar nebuneste...sa se puna camere de luat vederi la evaluare nationala ...asta e o tampenie..pai saracii copii cand vor vedea acele camere vor inlemni..nu sunte-ti sanatosi la cap...

    RăspundețiȘtergere
  36. Domnule ministru,va urez -putere de munca-si sa aveti ,,mintea limpede ,, in luarea deciziilor.Deblocati odata posturile personal nedidactic-auxiliar, ce e atat de greu? Si asa au salarii de mizerie,dar cel putin fac ceva pentru functionarea scolii.Un exemplu negativ al Scolii Romanesti-in com.ADANCATA jud.SUCEAVA-scoala sta sa se darame pe elevi,...oare suntem in U.E.? Si suntem la 8 KM de SUCEAVA si 11 de ISJ SUCEAVA.Mare rusine pt.acest judet ,sa nu poti acoperi o scoala. va multumesc ,domnule ministru-poate intrebati totusi de ce ? sunt acei elevi defavorizati fata de altii din U.E-ROMANIA .MULTUMESC MULT

    RăspundețiȘtergere
  37. Pornind de la premiza că doriţi să generaţi schimbări pozitive în sistemul de învăţământ românesc corectand nedreptatile fostilor ministrii si in speranta ca veti face o analiza corecta si obiectiva asupra situatiei de la Spiru Haret va aduc la cunostinta urmatoarele:
    In anul 2005 m-am inscris la Facultatea de Limbi si Literaturi Straine, Specializarea Engleza-Franceza, forma de invatamant ID, iar dupa parcurgerea a 3 (trei) ani invatamant universitar si obtinerea a 180 credite ECTS, in sesiunea iulie 2008, am sustinut si promovat examenul de licenta in cadrul acestei universitati, obtinand titlul de Licentiata in Filologie.
    Anul acesta m-am lovit de institutiile de stat care nu o data au demis Inalta Curte de Casatie si Justitie, doar pentru ca nu a dat dreptate interpretarii fostei d-ne ministru PSD Ecaterina Andronescu.
    Absolvenţii Universitatii Spiru Haret sunt cetăţeni ai României, dar cu toate acestea au fost trataţi în bătaie de joc, şi de ani de zile se tot tergiversează această problemă cu diplomele si recunoasterea lor! Lipsa de tact şi aroganţa celor din Ministerului Educaţiei a generat această situaţie!
    Am crezut ca domnul Ponta vrea sa va puna tot pe dumneavoastra in fotoliul de ministru. Asa era corect.Insa spre disperarea noastra a tuturor haretistilor o prefera pe Androneasca. Aceasta doamna aproape ne-a distrus destinele profesionale si nu-mi doresc sa termine ce a inceput in 2009.
    Va rog ajutati-ne. Va asigur de faptul ca implicarea dumneavoastra inlesneste nobilul scop al dreptatii.

    RăspundețiȘtergere