Am avut zilele trecute o sedinta interesanta si utila cu colegii dintr-un oras, consilierii locali, primarul, viceprimarul si contabilul de acolo.
Motivul: decontarea navetei si plata sentintelor.
Afirmatia facuta in timpul intalnirii de catre primar ca: "AM DAT SCOLII _______ lei de unde sa mai platim sentintele si naveta" m-a facut sa reactionez rapid.
Explicatia este legata de bugetul unitatilor de invatamant.
Avem 4 surse de finantare care ajung in scoli .Le gasiti in orice buget al unitatilor de invatamant.
1. SALARII (finantare per elev- nr de elevi x suma din HG) deci de la bugetul de stat in functie de cati elevi snt. Iar elevii vin ca sunt profesorii buni. Daca nu erau mergeau la scoli din alte orase. (sume cuprinse in LEGEA BUGETULUI DE STAT anexa 5)
2. UTILITATI (nr de elevi inmultita cu suma prevazuta in HG din dec 2011) deci tot de la bugetul de stat. Este primul an in care vin bani de la bugetul de stat. (1,25% in fiecare trimestru).
3. HOTARARILE JUDECATORESTI (sume cuprinse in LEGEA BUGETULUI DE STAT anexa 5) castigate de catre SINDICATELE DIN PREUNIVERSITAR
4. SUME DIN CONSIILE LOCALE - daca vin - si acestea tot din salariile noastre.
Ceea ce nu spun primarii este urmatorul aspect. DIN IMPOZITUL PE SALARII DE LA PCT 1 SI DE PE HOTARARILE JUDECATORESTI aproximativ 8% (din impozitul pe salarii de 16%, 47% raman in bugetul local si 53% merg la bugetul consolidat) constituie sume care raman in bugetul local.
Stimati primari si consilieri locali va anunt ca daca nu existau sindicatele nu aveati sume suplimentare in bugetele locale.
Asa ca, din aceste sume se pot plati atat naveta cadrelor didactice cat si formarea profesionala a colegilor nostri.
Nu puteti deveni domnilor alesi locali, administratorii banilor pe care dascalii, copiii si sindicatele ii aduc in comunitatea dumneavoastra.
Nu va cerem decat banii pe care noi ii aducem.
Exemplu: in MARAMURES am castigat procese in valoare de 40 milioane de euro.8% inseamna 3,2 milioane de euro care raman in administratiile locale in urmatorii 5 ani ( 5% in 2012, 10% in 2013, 25% in 2014, 25%in 2015, 35% in 2016). Vreau sa vad ce parlamentar, primar sau ales local a adus 3,2 milioane de euro in Maramures.
▼
31 mar. 2012
25 mar. 2012
Sindicatul Liber din Invatamant Maramures se pregateste de alegeri
Sindicatul Liber din Invatamant Maramures se pregateste vineri 30 martie de la ora 10.00 la Centrul de Formare EUROSIND de la Ocna Sugatag pentru alegeri. Astfel se vor face alegeri pentru functia de vicepresedinte SLIMM, memebri in Biroul Operativ SLIMM, Consiliu de Administratie SC.SLI Maramures SRL, Comisia de Cenzori SLIMM.
1. Norma de reprezentare conform hotararii Colegiului Liderilor este de 1 la 50, asta inseamna:
- intre 1 si 75 membri – 1 delegat (liderul de unitate);
- intre 76 si 125 membri – 2 delegati (liderul de unitate + un delegat din unitate);
- peste 126 de membrii – 3 delegati (liderul de unitate + doi delegati din unitate).
Membrii Biroului Operativ si ai Comisiei de Cenzori sunt delegati de drept la Conferinta conform Statutului SLIMM. Asta inseamna ca intra in plus fata de norma de reprezentare de mai sus in cazul unitatilor din care provin.
2. Liderii sindicali trebuie sa transmita in scris (email, fax, sediu) catre SLIMM pana in data de 26 martie ora 16.00:
- propuneri de modificare si completare a Statutului SLIMM – daca ai si doresc-
- numele si prenumele delegatilor,
- CNP-ul delegatilor
- functia delegatilor
- intentia de vot doar pentru Biroul Operativ, doar in cazul cumularii domeniului (ex.1: delegat o persona didactic auxiliar de pe zona BM- doreste sa voteze reprezentantul didacticului auxiliar sau reprezentantul zonal BM, o persoana; ex.2: delegat personal nedidactic de la gradinita din Sighet doreste sa voteze reprezentantul gradinitelor si scolilor generale din Sighet sau reprezentantul nedidacticului din BO).
In cazul Comisiei de Cenzori si al Consiliului de Administratie fiecare va vota pentru zona din care face parte.
Biroul Operativ
- Zona Baia Mare – gradinita- delegatii de la gradinitile din Baia Mare,
- Zona Baia Mare – gimnaziu – delegatii de la scolile gimnaziale din Baia Mare,
- Zona Baia Mare – liceu – delegatii de la Liceele, Colegiile si Grupurile Scolare din Baia Mare,
- Zona Baia Mare Împrejurimi zona 1 - delegatii de la unitatile scolare din: Baia Sprie, Cavnic, Copalnic Manastur, Dumbravita, Grosi, Sisesti;
- Zona Baia Mare Împrejurimi zona 2 - delegatii de la unitatile scolare din: Boiu Mare, Cicarlau, Coas, Coltau, Dumbravita, Grosi, Miresu Mare, Recea, Remetea Chioarului, Satulung, Sacalaseni, Seini, Somcuta Mare, Tauti Magheraus, Valea Chioarului;
- Zona Sighetu Marmatiei - delegatii de la unitatile scolare din gradinite si scoli gimnaziale din Sighetu Marmatiei;,
- Zona Sighetu Marmatiei – delegatii de la Liceele, Colegiile si Grupurile Scolare din Sighetu Marmatiei,
- Zona Sighetu Marmatiei Imprejurimi - delegatii de la unitatile de invatamant din: Barsana, Bistra, Bocicoiu Mare, Budesti, Calinesti, Campulung la Tisa, Desesti, Giulesti, Ocna Sugatag, Oncesti, Remeti, Rona de Jos, Rona de Sus, Sarasau, Sapanta, Vadu Izei;
- Zona Valea Izei - delegatii de la unitatile de invatamant din: Bogdan Voda, Botiza, Dragomiresti, Ieud, Poienile Izei, Rozavlea, Sacel, Salistea de Sus, Stramtura, Şieu;
- Zona Viseu - Valea Ruscovei - delegatii de la unitatile de invatamant din: Viseu de Sus, Crasna Viseiului, Leordina, Petrova, Poienile de sub Munte, Ruscova, Repedea, Valea Viseului, Viseu de Jos;
- Zona Borsa – Moisei - delegati de la unitatile de invatamant din Borsa si Moisei;
- Zona Ulmeni delegati de la unitatile de invatamant din: Ulmeni, Ardusat, Arinis, Asuaju de Sus, Baita de sub Codru, Basesti, Bicaz, Farcasa, Gardani, Oarta de Jos, Salsig;
- Zona Tg Lapus - delegati ai unitatilor de invatamant din: Targu Lapus, Baiut, Cernesti, Coroieni, Cupseni, Grosii Tiblesului, Lapus, Suciu de Sus, Vima Mica;
- Reprezentant invatamant special – delegati de la unitatilor de invatamant special din Maramures ,
- Reprezentat nedidactic – delegati, personal nedidactic din unitatile de invatamant din Maramures,
- Reprezentant didactic auxiliar - delegati, personal didactic auxiliar din unitatile de invatamant din Maramures,
- Reprezentant Cluburi, Palate, CCD, - delegati de la Cluburile Sportive, Clubrile Scolare, Palatul Copiilor si Casa Corpului Didactic din Maramures
3. Comisia de Cenzori:
Zona Baia Mare + BM Imprejurimi;
Zona Sighetu Marmatiei + SG Imprejurimi;
Zona Viseu Borsa + Valea Izei;
Zona Tg Lapus + Ulmeni;
4. Consiliul de Administratie S.C. SLI Maramures SRL
Zona Baia Mare + BM Imprejurimi;
Zona Sighetu Marmatiei + SG Imprejurimi;
Zona Viseu Borsa + Valea Izei;
Zona Ulmeni Grup scolar Tg Lapus
1. Norma de reprezentare conform hotararii Colegiului Liderilor este de 1 la 50, asta inseamna:
- intre 1 si 75 membri – 1 delegat (liderul de unitate);
- intre 76 si 125 membri – 2 delegati (liderul de unitate + un delegat din unitate);
- peste 126 de membrii – 3 delegati (liderul de unitate + doi delegati din unitate).
Membrii Biroului Operativ si ai Comisiei de Cenzori sunt delegati de drept la Conferinta conform Statutului SLIMM. Asta inseamna ca intra in plus fata de norma de reprezentare de mai sus in cazul unitatilor din care provin.
2. Liderii sindicali trebuie sa transmita in scris (email, fax, sediu) catre SLIMM pana in data de 26 martie ora 16.00:
- propuneri de modificare si completare a Statutului SLIMM – daca ai si doresc-
- numele si prenumele delegatilor,
- CNP-ul delegatilor
- functia delegatilor
- intentia de vot doar pentru Biroul Operativ, doar in cazul cumularii domeniului (ex.1: delegat o persona didactic auxiliar de pe zona BM- doreste sa voteze reprezentantul didacticului auxiliar sau reprezentantul zonal BM, o persoana; ex.2: delegat personal nedidactic de la gradinita din Sighet doreste sa voteze reprezentantul gradinitelor si scolilor generale din Sighet sau reprezentantul nedidacticului din BO).
In cazul Comisiei de Cenzori si al Consiliului de Administratie fiecare va vota pentru zona din care face parte.
Biroul Operativ
- Zona Baia Mare – gradinita- delegatii de la gradinitile din Baia Mare,
- Zona Baia Mare – gimnaziu – delegatii de la scolile gimnaziale din Baia Mare,
- Zona Baia Mare – liceu – delegatii de la Liceele, Colegiile si Grupurile Scolare din Baia Mare,
- Zona Baia Mare Împrejurimi zona 1 - delegatii de la unitatile scolare din: Baia Sprie, Cavnic, Copalnic Manastur, Dumbravita, Grosi, Sisesti;
- Zona Baia Mare Împrejurimi zona 2 - delegatii de la unitatile scolare din: Boiu Mare, Cicarlau, Coas, Coltau, Dumbravita, Grosi, Miresu Mare, Recea, Remetea Chioarului, Satulung, Sacalaseni, Seini, Somcuta Mare, Tauti Magheraus, Valea Chioarului;
- Zona Sighetu Marmatiei - delegatii de la unitatile scolare din gradinite si scoli gimnaziale din Sighetu Marmatiei;,
- Zona Sighetu Marmatiei – delegatii de la Liceele, Colegiile si Grupurile Scolare din Sighetu Marmatiei,
- Zona Sighetu Marmatiei Imprejurimi - delegatii de la unitatile de invatamant din: Barsana, Bistra, Bocicoiu Mare, Budesti, Calinesti, Campulung la Tisa, Desesti, Giulesti, Ocna Sugatag, Oncesti, Remeti, Rona de Jos, Rona de Sus, Sarasau, Sapanta, Vadu Izei;
- Zona Valea Izei - delegatii de la unitatile de invatamant din: Bogdan Voda, Botiza, Dragomiresti, Ieud, Poienile Izei, Rozavlea, Sacel, Salistea de Sus, Stramtura, Şieu;
- Zona Viseu - Valea Ruscovei - delegatii de la unitatile de invatamant din: Viseu de Sus, Crasna Viseiului, Leordina, Petrova, Poienile de sub Munte, Ruscova, Repedea, Valea Viseului, Viseu de Jos;
- Zona Borsa – Moisei - delegati de la unitatile de invatamant din Borsa si Moisei;
- Zona Ulmeni delegati de la unitatile de invatamant din: Ulmeni, Ardusat, Arinis, Asuaju de Sus, Baita de sub Codru, Basesti, Bicaz, Farcasa, Gardani, Oarta de Jos, Salsig;
- Zona Tg Lapus - delegati ai unitatilor de invatamant din: Targu Lapus, Baiut, Cernesti, Coroieni, Cupseni, Grosii Tiblesului, Lapus, Suciu de Sus, Vima Mica;
- Reprezentant invatamant special – delegati de la unitatilor de invatamant special din Maramures ,
- Reprezentat nedidactic – delegati, personal nedidactic din unitatile de invatamant din Maramures,
- Reprezentant didactic auxiliar - delegati, personal didactic auxiliar din unitatile de invatamant din Maramures,
- Reprezentant Cluburi, Palate, CCD, - delegati de la Cluburile Sportive, Clubrile Scolare, Palatul Copiilor si Casa Corpului Didactic din Maramures
3. Comisia de Cenzori:
Zona Baia Mare + BM Imprejurimi;
Zona Sighetu Marmatiei + SG Imprejurimi;
Zona Viseu Borsa + Valea Izei;
Zona Tg Lapus + Ulmeni;
4. Consiliul de Administratie S.C. SLI Maramures SRL
Zona Baia Mare + BM Imprejurimi;
Zona Sighetu Marmatiei + SG Imprejurimi;
Zona Viseu Borsa + Valea Izei;
Zona Ulmeni Grup scolar Tg Lapus
23 mar. 2012
Ironie ieftina facuta de catre inspectoratul scolar la adresa celor din invatamant
Cu ironie fina, sau nu, Inspectoratul Scolar Judetean Maramures convoaca o sedinta prin care le cere participantilor (presedintii- in special directori- si informaticienilor comisiilor de concurs) sa vina cu carnet de notite.
Adresa cu pricina o gasiti AICI
Chiar in stadiul acesta a ajuns sistemul de invatamant?
Oare instrumentele de scris pentru cei care vin cu carnet de notite sunt asigurate de catre inspectorat?
De ce nu face public materialul scris pentru sedinta?
Asa se face economie de combustibil ( si raman bani pentru decontarea navetei la nivelul unitatilor de invatamant) si la hartie (salvam padurile).
Sa nu uitam ca toate comisiile de concurs sunt platite din fondul de salarii a unitatii respective.
Refuz sa cred ca in invatamant ne conduc asemenea persoane.....
Adresa cu pricina o gasiti AICI
Chiar in stadiul acesta a ajuns sistemul de invatamant?
Oare instrumentele de scris pentru cei care vin cu carnet de notite sunt asigurate de catre inspectorat?
De ce nu face public materialul scris pentru sedinta?
Asa se face economie de combustibil ( si raman bani pentru decontarea navetei la nivelul unitatilor de invatamant) si la hartie (salvam padurile).
Sa nu uitam ca toate comisiile de concurs sunt platite din fondul de salarii a unitatii respective.
Refuz sa cred ca in invatamant ne conduc asemenea persoane.....
22 mar. 2012
Scrisoare catre nesindicalistii din Maramures
Stimate coleg nesindicalist,
Iti scriu aceasta
scrisoare pentru a fi cu constiinta impacata, deoarece am constatat ca nu ai
toate procesele intentate de catre SLIMM puse pe rol. Banii pentru plata
acestor sentinte vin de la bugetul de stat si nu au nici o legatura cu fondul
de salarii sau de utilitati. Pana in acest moment SLIMM a castigat pentru
membri sai peste 40 de milioane de euro. Deja 1,25% dintre acestia (aproximativ
2 milioane de euro) se platesc in lunile martie si aprilie. Stiu ca sunt multe
probleme in urmarirea executarii acestor procese si de aceea pe site-ul
Sindicatului Liber din Invatamant Maramures (www.slimm.ro) am creat rubrica PROCESE. Doar in baza CNP-ului
dvs puteti observa ce procese aveti castigate. O parte dintre dumneavoastra nu aveti
toate procesele si deja termenul de prescriere opereaza. Aici ma refer la Legea
221 din 2008 care inseamna 33% majorare salariala pe luna. Mai precis in 3 luni
un salariu. In graficul de mai jos avem calendarul actiunilor de depunere de
procese in instanta de catre SLIMM:
OBIECTUL
PROCESULUI
|
TERMEN DE
DEPUNERE
|
Suma
aprox.
|
100 EURO 2009
|
31 Martie
2012
|
288 lei
|
LEGEA NR. 221/2008 - PANA IN 31.12.2009
|
31 MARTIE
2012
|
5 salarii
|
LEGEA NR. 329/2009 - REDUCEREA DE 15%
DIN LUNA NOIEMBRIE 2009
|
31 MARTIE
2012
|
0,05 salarii
|
TRANSE SUPLIMENTARE DE VECHIME - PANA IN
31.12.2010
|
31 MARTIE 2012
|
1,5 salarii
|
INCADRARE 2010 - LEGEA
330/2009
|
31 MAI 2012
|
5,5 salarii
|
INDEMNI CONCEDIU 2010- REDUCEREA DE 25%
PREVAZUTA DE L. 118/2010
|
31 MAI 2012
|
0,06 salarii
|
REDUCEREA NORMEI DIDACTICE - PANA IN
01.09.2011
|
31 MAI 2012
|
1 salariu
|
SPOR CONDITII VATAMATOARE SI PERICULOASE
|
31 MAI 2012
|
3,6 salarii
|
100 EURO 2010
|
31 MAI 2012
|
420 lei
|
AL
TREISPREZECELEA SALARIU 2010
|
31 MAI 2012
|
1 salariu
|
PRIMA DE
VACANTA PENTRU ANII 2009 SI 2010
|
31 MAI 2012
|
2 salarii
|
Pentru a pune pe rol
aceste procese este nevoie de doua elemente esentiale: calitatea de membru de
sindicat (conform Statutului, adica plata cotizatiei) si vointa in intocmirea
dosarului. Daca una dintre cele doua nu sunt indeplinite nu putem pune pe rol
aceste procese. Poate pentru unii dintre dumneavoastra cotizatia de sindicat reprezinta
o cheltuiala inutila. Vă spun ca este mult prea mica aceasta cotizatie fata de
castigurile pe care le puteti avea asigurate prin castigarea in instanta a proceselor.
De aceea cred ca
trebuie sa va ganditi bine daca lasati statului roman circa 10-15 salarii
de-ale dumneavoastra sau sunteti membru de sindicat (cu cotizatie platita la
zi) si va ocupati de punerea pe rol a proceselor. Indiferent de statutul
dumneavoastra din scoala (director, secretar, contabi, profesor, lider, etc)
cred ca trebuie sa va implicati in aceasta activitate. Acest lucru depinde
numai si numai de dumneavoastra. Noi cei din conducerea SLIMM ne straduim sa
reprezentam cu cinste pe membri nostri si sa ne implicam in rezolvarea
problemelor lor. Trebuie sa intelegeti ca fiecare zi inseamna bani pierduti
pentru dumneavoastra daca nu demarati procesele. Totul depinde in aceste
momente numai si numai de dmneavoastra. Reprezentantii sindicatului nu va vor
ruga la nesfarsit sa-i lasati sa va bage o gramada de bani in buzunare.
100 de lei castigati
in 2012 inseamna 200 de lei in 2013, 500 de leii in 2014 si 2015 si 700 de
lei in 2016.
Va rog sa ma scuzati
daca v-am deranjat cu aceasta scrisoare.
Cu
deosebit respect,
Presedinte , Liviu Marian POP
19 mar. 2012
Au disparut copiii din Romania?
Am gasit si eu pe internet declaratia domnului ministru Baba de azi (click AICI)
Am citit prima fraza si am ramas putin pe ganduri : "În urma centralizării datelor transmise de inspectoratele şcolare, după prima etapă a înscrierii copiilor în clasa pregătitoare/clasa I (5-16 martie), în baza de date a Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului au fost înregistrate 236.068 fişe de înscriere. Dintre acestea, 95.435 (40%) sunt pentru clasa pregătitoare, respectiv 142.633 la clasa I. Toate aceste fişe au fost validate. Raportat la numărul total de 302.223 de copii recenzaţi, aceste cifre reprezintă 79%"
Uitandu-ma in datele oficiale de la Institutul National de Statistica gasesc urmatoarele:
Am citit prima fraza si am ramas putin pe ganduri : "În urma centralizării datelor transmise de inspectoratele şcolare, după prima etapă a înscrierii copiilor în clasa pregătitoare/clasa I (5-16 martie), în baza de date a Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului au fost înregistrate 236.068 fişe de înscriere. Dintre acestea, 95.435 (40%) sunt pentru clasa pregătitoare, respectiv 142.633 la clasa I. Toate aceste fişe au fost validate. Raportat la numărul total de 302.223 de copii recenzaţi, aceste cifre reprezintă 79%"
Uitandu-ma in datele oficiale de la Institutul National de Statistica gasesc urmatoarele:
in 2006 am avut in Romania 219600 nascuti (aproape toti in clasa pregatitoare) iar
in 2005 am avut 221000 nascuti
In total 440000 de copii.
Adica acei care in toamna ar trebui sa intre in clasa experimental pregatitoare si clasa I.
Puse cap la cap cele doua numere constat ca 140000 de copii nu mai sunt in Romania sau nu au fost recenzati.
E mult prea mare eroarea? Mai sunt cu siguramta plecati din tara sau decedati. Dar nu cred ca in proportie asa mare.
Certitudinea datelor o vom avea din pacate abia in 15 septembrie 2012 cand vom vedea cati copii sunt in clasa.
Pana atunci multa incertitudine.
Iar in spatele cifrelor sunt totusi copii.....De educatia lor raspundem toti....Deci trebuie lasate deoparte experimentele.
17 mar. 2012
MECTS trimite la munca profesorii sambata si duminica
Printr-un ordin emis vineri 16 martie 2012, conducerea MECTS anunta toate inspectoratele ca:"in fiecare unitate scolara pana sambata 17 martie la ora 18.00, fiecare comisie va trebui sa transmita un document scris si semnat catre ISJ cu privire la inscrierea in clasa pregatitoare"
Mai mult duminica 18 martie se munceste si in inspectorate.
Cinic este ca pana duminica (adica sambata si duminica) unitatile scoalare trebuie sa ceara "ajustarea planurilor de scolarizare" in functie de cati elevi au avut inscrisi in prima etapa.
Adica trebuie facute Consilii de Administratie in scoli, sambata si duminica?
Competenta aprobarii planului de scolarizare este in sarcina Consiliului de Administratie.
Vai de noi....
Ne intoarcem la vemurile dinainte de 89...
La munca sambata si duminica fara nici un drept salarial. Fara ore suplimentare sau alte sporuri.
Avand in vedere ca am primit doar cateva semnale de numultumiri din scoli as putea spune ca sunt putini acei care nu doresc sa mearga sambata la scoala sau ca aceasta adresa nu a ajuns in fiecare unitate de invatmant.
Sa nu devina un obicei de a munci gratis pentru tara si partid sambata si duminica.
Oare cand vom avea o sedinta de Parlament sambata si duminica?
Oare de aceasta adresa nu a fost inaintata mult mai repede?
Oare de ce este nevoie de atata improvizatie pe ultima suta de metri in sistemul de invatamant?
Cu speranta ca au citit aceasta asdresa cat mai multe scoli o postez si eu mai jos.
Adresa MECTS cu pricina (33840) o gasiti aici
trist...
Mai mult duminica 18 martie se munceste si in inspectorate.
Cinic este ca pana duminica (adica sambata si duminica) unitatile scoalare trebuie sa ceara "ajustarea planurilor de scolarizare" in functie de cati elevi au avut inscrisi in prima etapa.
Adica trebuie facute Consilii de Administratie in scoli, sambata si duminica?
Competenta aprobarii planului de scolarizare este in sarcina Consiliului de Administratie.
Vai de noi....
Ne intoarcem la vemurile dinainte de 89...
La munca sambata si duminica fara nici un drept salarial. Fara ore suplimentare sau alte sporuri.
Avand in vedere ca am primit doar cateva semnale de numultumiri din scoli as putea spune ca sunt putini acei care nu doresc sa mearga sambata la scoala sau ca aceasta adresa nu a ajuns in fiecare unitate de invatmant.
Sa nu devina un obicei de a munci gratis pentru tara si partid sambata si duminica.
Oare cand vom avea o sedinta de Parlament sambata si duminica?
Oare de aceasta adresa nu a fost inaintata mult mai repede?
Oare de ce este nevoie de atata improvizatie pe ultima suta de metri in sistemul de invatamant?
Cu speranta ca au citit aceasta asdresa cat mai multe scoli o postez si eu mai jos.
Adresa MECTS cu pricina (33840) o gasiti aici
LAS LA O PARTE ULTIMA FRAZA DIN ACEST ORDIN CARE ESTE DE-A DREPTUL HILARA AVAND IN VEDERE CA ACEST ORDIN A FOST EMIS IN DATA DE 16 MARTIE.
Totusi discutam de un document emis de catre un minister care se ocupa de EDUCATIE si INVATAMANT.. trist...
16 mar. 2012
N-ai primit banii de pe urma hotărârilor judecătorești?
Orice persoană afectată de legea de eșalonare a hotărârilor judecătorești sau interesată de subiectul pus în discuție poate participa la audierea publică din data de 21 martie, ora 15:00 - Hotel Royal București. Fie cu simpla prezență, fie cu un punct de vedere transmis în scris.
Trebuie doar sa confirme participarea, pe baza formularului de înregistrare, până luni, 19 martie, ora 16:00, la email: statuldedrept@gmail.com
Detalii despre participare și înregistrare pe pagina oficiala a campaniei: www.statuldedrept.blogspot.com
Parlamentarii tuturor partidelor politice, sindicatele, reprezentanţii societăţii civile, precum şi orice altă persoană interesată sunt aşteptaţi să-şi exprime opiniile cu privire la soluţiile propuse de Coaliţia Naţională pentru Statul de Drept:
1) Plata integrală, fără eşalonare (abrogarea OUG 71/2009 şi a legii care eşalonează plăţile până în 2016);
2) Plata în, cel mult, trei tranşe;
3)Compensarea sumelor datorate prin scutirea de impozitul pe venit (scutirea de impozitul pe venit/alte taxe şi contribuţii până la concurenţa sumelor datorate);
4) Compensarea sumelor datorate prin acordarea unor bonuri de tezaur pentru beneficiarii hotararilor judecatoresti.
Trebuie doar sa confirme participarea, pe baza formularului de înregistrare, până luni, 19 martie, ora 16:00, la email: statuldedrept@gmail.com
Detalii despre participare și înregistrare pe pagina oficiala a campaniei: www.statuldedrept.blogspot.com
Parlamentarii tuturor partidelor politice, sindicatele, reprezentanţii societăţii civile, precum şi orice altă persoană interesată sunt aşteptaţi să-şi exprime opiniile cu privire la soluţiile propuse de Coaliţia Naţională pentru Statul de Drept:
1) Plata integrală, fără eşalonare (abrogarea OUG 71/2009 şi a legii care eşalonează plăţile până în 2016);
2) Plata în, cel mult, trei tranşe;
3)Compensarea sumelor datorate prin scutirea de impozitul pe venit (scutirea de impozitul pe venit/alte taxe şi contribuţii până la concurenţa sumelor datorate);
4) Compensarea sumelor datorate prin acordarea unor bonuri de tezaur pentru beneficiarii hotararilor judecatoresti.
14 mar. 2012
15 martie - start pentru gradatiile de merit si restrangerile de activitate
In data de 15 martie au loc sedintele publice pentru restrangere de activitate.
Tot in 15 martie incep depunerile dosarelor pentru gradatie de merit. Practic inspectoratele scolare trebuiau sa aiba postate public fisele. Nu toate au reusit acest lucru.
In acelasti timp, in stilul consacrat, MECTS continua "dialogul social mut" in urma caruia emite o adresa care completeaza Ordinul de ministru privind mobilitatea.
Retinem din aceasta adresa ca scolile hotarasc in Consiliu de Administratie, pana in 28 martie, daca organizeaza concursul de ocupare a posturilor individual, in consortiu sau in asociatie temporara.
Probele scrise se vor desfasura in data de 2 august 2012.
Tot in 15 martie incep depunerile dosarelor pentru gradatie de merit. Practic inspectoratele scolare trebuiau sa aiba postate public fisele. Nu toate au reusit acest lucru.
In acelasti timp, in stilul consacrat, MECTS continua "dialogul social mut" in urma caruia emite o adresa care completeaza Ordinul de ministru privind mobilitatea.
Adresa MECTS 22439 din 14.03.2012 privind activitatea de mobilitate si a concursului - 2012 o gasiti AICI
E buna sau nu ea completeaza un calendar de mobilitateRetinem din aceasta adresa ca scolile hotarasc in Consiliu de Administratie, pana in 28 martie, daca organizeaza concursul de ocupare a posturilor individual, in consortiu sau in asociatie temporara.
Probele scrise se vor desfasura in data de 2 august 2012.
12 mar. 2012
Basescu si praful majorarii de 15%
La inceputul anului 2011, parte din sumele taiate din salariile
bugetarilor au fost restituite. Cred ca este o datorie a mea si a
dumneavoastra pentru ca undeva in jurul date de 1 iunie sa reintregim
salariile bugetarilor (...) Veti avea suportul meu, daca talentul
dumneavoastra si al Guvernului va fi pe masura momentului si nevoii de a
restabili veniturile bugetarilor", a spus presedintele BASESCU acum cateva zile.
In scurt timp a venit a doua declaratie "Prim- ministrul a anuntat deja ca s-a discutat la grupurile parlamentare o crestere cu 15%. Sa speram ca va fi posibil sa fie acordata si ca va fi acceptata ca posibilitate maxima dublata si de cresterea salariului minim pana la 670 lei", a declarat Traian Basescu.
Se pare ca presedintele Basescu a uitat ca are de acordat bugetarilor vreo 9 miliarde de lei in urma proceselor castigate de catre sindicate. Dintre acesta 6 miliarde de lei celor din invatamant unde avem porcese pe rol de inca 3 miliarde de lei.
Proesele castigate de catre sindicatele din preuniversitar, care il deranjeaza mereu pe presedinte, se platesc in transe de 1,25% trimestrial anul acesta, 10% anul viitor, 25% in 2014, 2015 si 35% in 2016.
Ma intreb de ce nu a propus presedintele Basescu sa se plateasca aceste sentinte in totalitatea de la 1 iunie si apoi cu cat poate dansul sa le cresca.
Oare asa disperati sunt pentru campania electorala cei de la guvernare impreuna cu presedintele?
Sau este iarasi un exercitiu de umilire a salariatiilor din invatamant de catre presedintele Romaniei?
Si ca sa il ajut pe presedintele Romanie la aritmetica: Profesorul care a primit 100 de lei luna aceasta din sentinte mai are de primti vreo 8000 de lei.
E simplu domnule presedinte. Ii dati in iunie si nu mai asteptam pana in 2016.
Iar de la anul viitor puteti majora cu 15%, asa prin ianuarie, februarie.
Sau sa fiti linistiti in privinta celor din invatamant le acordati pe amandoua de la 1 iunie. Si 15% si plata sentintelor. Apoi vedem ce facem cu modificarea LEN.
PS Pentru carcotasi...acesta nu este punctul oficial al FSLI si nici a SLIMM...e o simpla cugetare proprie
In scurt timp a venit a doua declaratie "Prim- ministrul a anuntat deja ca s-a discutat la grupurile parlamentare o crestere cu 15%. Sa speram ca va fi posibil sa fie acordata si ca va fi acceptata ca posibilitate maxima dublata si de cresterea salariului minim pana la 670 lei", a declarat Traian Basescu.
Se pare ca presedintele Basescu a uitat ca are de acordat bugetarilor vreo 9 miliarde de lei in urma proceselor castigate de catre sindicate. Dintre acesta 6 miliarde de lei celor din invatamant unde avem porcese pe rol de inca 3 miliarde de lei.
Proesele castigate de catre sindicatele din preuniversitar, care il deranjeaza mereu pe presedinte, se platesc in transe de 1,25% trimestrial anul acesta, 10% anul viitor, 25% in 2014, 2015 si 35% in 2016.
Ma intreb de ce nu a propus presedintele Basescu sa se plateasca aceste sentinte in totalitatea de la 1 iunie si apoi cu cat poate dansul sa le cresca.
Oare asa disperati sunt pentru campania electorala cei de la guvernare impreuna cu presedintele?
Sau este iarasi un exercitiu de umilire a salariatiilor din invatamant de catre presedintele Romaniei?
Si ca sa il ajut pe presedintele Romanie la aritmetica: Profesorul care a primit 100 de lei luna aceasta din sentinte mai are de primti vreo 8000 de lei.
E simplu domnule presedinte. Ii dati in iunie si nu mai asteptam pana in 2016.
Iar de la anul viitor puteti majora cu 15%, asa prin ianuarie, februarie.
Sau sa fiti linistiti in privinta celor din invatamant le acordati pe amandoua de la 1 iunie. Si 15% si plata sentintelor. Apoi vedem ce facem cu modificarea LEN.
PS Pentru carcotasi...acesta nu este punctul oficial al FSLI si nici a SLIMM...e o simpla cugetare proprie
FSLI dezbate miercuri, 14 martie 2012, proiectele programelor pentru clasa pregatitoare
Campania FSLI - Educatia pe locul I- pentru noi dezbaterea
nu inseamna vorbe ci solutii
Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant
organizeaza miercuri, 14 martie 2012, la nivel national dezbaterea publica cu
privire la proiectele programelor scolare pentru clasa pregatitoare.
Astfel in peste 20 de judete ale tarii si 3 sectoare ale Bucurestiului vor avea loc
aceste dezbateri. La aceste dezbateri vor participa peste 600 de profesori
invatamant primar si prescolar, in special cei care urmeaza se lucreze la clasa
sau grupa pregatitoare. Mentionam ca procesul instructiv educativ nu va fi
afectat de catre aceste dezbateri.
PROIECTELE pentru dezbatere
sunt:
Raportul dezbaterii cu problemele identificate va
fi inaintat saptamana viitoare condcerii MECTS .
Pentru judetul Maramures dezbaterea va avea loc miercuri 14 martie de la ora 15.00 la sediu SLIMM, str Progresului, nr 46, Baia Mare.
9 mar. 2012
Functia de director neinteresanta pentru profesori
In sistemul de invatamant este nevoie de aproximativ 10-15.000 de inspectori, directori şi adjuncţi.
Până la data-limită anunţată de minister, 5 martie, şi-au depus dosarul pentru ocuparea funcţiei de manager şcolar (noii directori şcolari) doar 10.100 de candidaţi.
Pe 6 martie trebuiau publicate rezultatele pe site-ul Ministerului Educaţiei.
Termenul a fost însă amânat pentru 12 martie.
In orice conditii numarul maxim de experti este de cel mult 5% din nr posturilor didactice din judetul respectiv.
Mai precis maxim 13000 la nivel national.
Faptul ca posturile de director scoase la concurs nu au reprezentat interes pentru colegii noştri dovedeşte că funcţia de director nu mai are nici o importanţă?
Este rezultatul unei perioade de 22 de ani în care directorii şcolari au fost numiţi politic?
Este rezultatul faptului că de trei ani nu s-au mai ţinut concursuri pentru numirea directorilor?
Pana sa raspundem la intrebari exista o certitudine. Aceea ca avem o Lege a educaţiei care a trecut prin angajarea răspunderii si de aici efectele secundare.
Noul ministru va trebui să schimbe ce se poate din Legea educaţiei naţionale cat mai repede.
O şcoală care va rămâne fără director este o instituţie unde a fost sacrificată Educaţia.
Până la data-limită anunţată de minister, 5 martie, şi-au depus dosarul pentru ocuparea funcţiei de manager şcolar (noii directori şcolari) doar 10.100 de candidaţi.
Pe 6 martie trebuiau publicate rezultatele pe site-ul Ministerului Educaţiei.
Termenul a fost însă amânat pentru 12 martie.
In orice conditii numarul maxim de experti este de cel mult 5% din nr posturilor didactice din judetul respectiv.
Mai precis maxim 13000 la nivel national.
Faptul ca posturile de director scoase la concurs nu au reprezentat interes pentru colegii noştri dovedeşte că funcţia de director nu mai are nici o importanţă?
Este rezultatul unei perioade de 22 de ani în care directorii şcolari au fost numiţi politic?
Este rezultatul faptului că de trei ani nu s-au mai ţinut concursuri pentru numirea directorilor?
Pana sa raspundem la intrebari exista o certitudine. Aceea ca avem o Lege a educaţiei care a trecut prin angajarea răspunderii si de aici efectele secundare.
Noul ministru va trebui să schimbe ce se poate din Legea educaţiei naţionale cat mai repede.
O şcoală care va rămâne fără director este o instituţie unde a fost sacrificată Educaţia.
6 mar. 2012
Indicele lunar al preturilor de consum
Indicele lunar al preturilor de consum si calculul hotararilor judecatoresti
1,25% luna aceasta
1,25% luna iunie
1,25% luna septembrie
1,25% luna decembrie
1,25% luna aceasta
1,25% luna iunie
1,25% luna septembrie
1,25% luna decembrie
CHEMARE LA ACŢIUNE ! SPUNE-ŢI PĂREREA !
AUDIERE PUBLICĂ
Bucureşti, 21 martie 2012 – Hotel Royal, ora 15:00
site oficial: www.statuldedrept.blogspot.com
STATUL DE DREPT SE DĂ ÎN RATE?
O campanie de identificare a soluţiilor care ar putea permite plata drepturilor băneşti obţinute de salariaţii bugetari prin hotărâri judecătoreşti
O campanie de identificare a soluţiilor care ar putea permite plata drepturilor băneşti obţinute de salariaţii bugetari prin hotărâri judecătoreşti
În România s-a ajuns în situaţia în care sute de hotărâri judecătoreşti irevocabile, obţinute de salariaţii bugetari, vor fi executate abia după opt ani, în 2016.
Considerând că o asemenea situaţie este incompatibilă cu principiile statului de drept, vă propunem să vă alăturaţi campaniei noastre !
După 1989, drumul României către redobândirea statutului de democraţie autentică şi stat de drept s-a redeschis. Cel puţin teoretic, ţara noastră dispune de un cadru constituţional şi de instituţii care asigură colaborarea şi supravegherea reciprocă dintre cele trei puteri ale statului.
În ultimii ani însă, nu de puţine ori, tot mai multe voci din spaţiul public atrag atenţia asupra declanşării unui proces de degradare a fundamentului statului de drept. Cele mai multe critici se îndreaptă împotriva utilizării în mod excesiv a reglementării prin ordonaţe de urgenţă ale guvernului şi prin procedura asumării răspunderii. Parlamentul, ca unică putere legiuitoare, este redus, astfel, la o simplă anexă a guvernului.
Mai grav, prin acelaşi tip de mecanisme, dominaţia puterii executive s-a impus în ultima perioadă, direct sau indirect, şi asupra puterii judecătoreşti.
Cel mai elocvent exemplu în acest sens este acela al legii care prelungeşte efectele unei ordonaţe de urgenţă prin care se suspendă, practic, aplicarea unor hotărâri judecătoreşti devenite executorii - Legea nr. 230/2011. Executarea hotărârilor judecătoreşti, unele dintre acestea obţinute înaite de 2008, este eşalonată până în 2016.
Prin aceasta, se depăşesc cu mult exigenţele de rezonabilitate pe care le reclamă garanţiile instituite prin Constituţia României dar, mai ales, prin art. 6 din Convenţia europeană a drepturilor omului şi art. 1 din Primul protocol adiţional.
Astfel, sunt prejudiciaţi din punct de vedere economic, social şi moral, pe termen lung, salariaţi din educaţie, sănătate, justiţie, ministerul de interne, precum şi largi categorii de funcţionari publici.
Ca reacţie la situaţia creată, a luat naştere Coaliţia Naţională pentru Statul de Drept, ai cărei membri fondatori sunt: Sindicatul Liber al Salariaţilor din Învăţământul Preuniversitar Constanţa; Liga Consilierilor Juridici din Judeţul Constanţa; Centrul Regional de Resurse pentru ONG-uri; Centrul pentru Resurse Civice; Asociaţia Educatoarelor şi Institutorilor din Grădiniţele Constănţene; Asociaţia pentru Calitate şi Cooperare în Educaţie; Asociaţia Pro Democraţia - Club Brăila (site oficial: www.statuldedrept.blogspot.com )
Alătură-te Coaliţiei Naţionale pentru Statul de Drept !
Legea privind eşalonarea plăţilor până în 2016 a fost declarată constituţională, dar controversele şi tensiunile din spaţiul public se menţin.
Coaliţia Naţională pentru Statul de Drept respectă decizia Curţii Constituţionale, dar consideră, totuşi, că o asemenea situaţie este incompatibilă cu principiile statului de drept. Măcar şi pentru simplul fapt că, odată precedentul creat, este firesc să ne întrebăm cu toţii: Ce autoritate şi ce mecanism constituţional mai pot garanta că acest termen de 8 ani nu va fi prelungit ulterior ?
Pentru aceasta, Coaliţia Naţională pentru Statul de Drept a declanşat o campanie menită să identifice soluţii care ar putea permite plata drepturilor câştigate de salariaţii bugetari prin hotărâri judecătoreşti.
Într-o democraţie autentică, influenţarea deciziilor politice care afectează viaţa socială şi economică a cetăţenilor se realizează prin implicarea societăţii civile, ca un mecanism reglator, complementar celor instituite constituţional. Este un exerciţiu democratic fundamental.
Vă invităm, prin urmare, să vă alăturaţi campaniei noastre:
- fie prin aderarea la această coaliţie, ca partener, până la data de 15 martie 2012
- fie prin depunerea/transmiterea unei depoziţii în cadrul audierii publice pe care o vom organiza în data de 21 martie 2012, la Bucureşti (depoziţia trebuie depusă/transmisă până la data de 15 martie 2012)
Depoziţia reprezintă punctul dumneavoastră de vedere faţă de una dintre soluţiile propuse de noi, dar se poate constitui şi într-o soluţie proprie, construită pe baza argumentelor dumneavoastră.
SOLUŢII / MODALITĂŢI DE PLATĂ PE CARE LE PROPUNEM
1. Plata integrală, fără eşalonare (abrogarea Legii care eşalonează plăţile până în 2016);
2. Plata în cel mult trei tranşe;
3. Compensarea sumelor datorate prin scutirea de impozitul pe venit (scutirea de impozitul pe venit / alte taxe şi contribuţii până la concurenţa sumelor datorate);
4. Compensarea sumelor datorate prin acordarea unor bonuri de tezaur pentru beneficiarii hotărârilor judecătoreşti.
- Consideraţi a fi viabile soluţiile propuse de Coaliţia Naţională pentru Statul de Drept? De ce? (vă rugăm să argumentaţi opinia dvs.)
- Ce soluţii alternative propuneţi pentru soluţionarea acestei probleme?
- Care ar fi, în opinia dumneavoastră, termenul rezonabil de soluţionare ?
Audierea publică este o procedură transparentă, de colectare de opinii, prin care orice grup, organizaţie, instituţie şi persoană interesată îşi poate aduce contribuţia la definirea şi identificarea celei mai viabile soluţii pentru problema pusă în discuţie.
- Opinia dumneavoastră (depoziţia), formulată în scris, va fi prezentată în cadrul audierii publice, fie direct de dumneavoastră, fie de un reprezentant desemnat, după ce a fost transmisă, până la data 15 martie 2012, la adresa de e-mail statuldedrept@gmail.com sau pe fax, la nr. 0241-617022.
- Opiniile colectate prin procedura de audiere publică vor fi sintetizate într-un raport întocmit de o comisie de experţi neutră, echidistantă şi independentă.
- Raportul comisiei de experţi va fi prezentat într-o conferinţă de presă, organizată în termen de două săptămâni de la data audierii publice, fiind transmis ulterior tuturor participanţilor.
- Raportul comisiei de experţi va fi înaintat decidenţilor politici: Parlament, Guvern, ministere de specialitate etc
Detaliile şi documentele campaniei pot fi consultate pe www.statuldedrept.blogspot.com
Până la data de 29 februarie 2012, s-au alăturat campaniei:
- Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ
- Federaţia Română a Jurnaliştilor MediaSind
Lista partenerilor rămâne deschisă până la data de 15 martie 2012.
5 mar. 2012
Efecte ascunse ale LEN- Cadrele de la Scoala din Salsig protesteaza
Colectivul de cadre didactice de la Scoala cu clasele I-VIII Salsig
va solicita ajutorul in rezolvarea conflictului iscat intre scoala si
primaria Salsig.
Conflictul s-a iscat inca din octombrie 2010, cand fost adusa in scoala o persoana pe un post de muncitor cu atributii de fochist, care la vremea respectiva era blocat, omul fiind platit fara acoperire, la insistentele reprezentantilor primariei, in acea luna (octombrie 2010). In luna noiembrie, Inspectoratul Scolar a deblocat 0,5 norma din acel post, pentru care s-a dat concurs abia in ianuarie 2011. Faptul ca ISJMM a deblocat numai jumatate din aceasta norma a dus la nemultumirea reprezentantilor primariei care au dorit sa reduca jumatate din norma de secretar, pentru a i se intregi norma acelei persoane care a fost angajata pe postul de muncitor cu atributii de fochist.
Refuzul conducerii de atunci a unitatii de invatamant precum si a consiliului de administratie al scolii a dus la intarzierea primirii de catre personalul angajat la scolii a drepturilor salariale.
Toate aceste probleme au dus si la schimbarea conducerii unitatii, insa conflictul a continuat, deoarece aceeasi reprezentanti ai primariei au facut presiuni asupra directorului actual de a intregi norma muncitorului in consiliul de administratie. Fiind imposibil de intregit norma doar cu acordul Consiliului de Adminsitratie, directorul unitatii de invatamant a refuzat acest lucru, ceea ce a dus la accentuarea conflictului.
Orice incercare de reconciliere a fost conditionata de intregirea normei de fochist, intregire care s-a produs in decembrie 2011, cu 0,5 norma de ingrijitor, pe perioada determinata, pana la intoarcerea unei persoane din concediul de ingrijire copil.
Muncitorul a primit jumatate de norma de ingrijitor la Scoala Cartier (de rromi), programul de lucru si atributiile acestuia fiind stabilite in sedinta de consiliu de administratie la care a participat si persoana angajata pe acest post si a semnat, fiind de acord cu aceste conditii.
Acest muncitor, impreuna cu reprezentantii primariei au desemnat o alta persoana, care nu este angajata scolii, din comunitatea rromilor care sa indeplineasca sarcinile fochistului. Consideram ca indeplinirea acestor atributii de catre o persoana din afara, care nu este angajata unitatii de invatamant, expune scoala la diferite pericole, iar curatenia lasa de dorit, cadrele didactice care predau acolo fiind nevoite sa faca singure curatenie.
Alta problema care sta la baza conflictului este si faptul ca domnul primar considera ca, Consiliul de Administratie al scolii este constituit ilegal. Conducerea unitatii de invatamant a solicitat ISJMM si SLIMM, prin adresa scrisa, precizarea temeiului legal potrivit caruia functioneaza consiliul de administratie.
Ambele raspunsuri, impreuna cu o adresa din partea scolii au fost inaintate domnului primar, care considera in continuare ca nu suntem constituiti legal, afirmand ca luam din legea educatiei doar ceea ce ne convine.
De asemenea, din Consiliul de Administratie trebuie sa faca parte un reprezentant al primarului si unul al Consiliuilui Local. Primarul comunei Salsig nu si-a desemnat un reprezentant, numindu-se personal membrul al Consiliului de Administratie al scolii.
Refuza, de asemenea, sa desemneze prin sedinta de consiliu local, un reprezentant al acestuia in consiliul de adminsitratie al scolii, intrucat reprezentantul care a facut parte din CA anul trecut refuza sa mai participe la sedintele consiliului de administratie, inregistrand mai mult de trei absente consecutive, motiv pentru care CA a solicitat, prin adresa scrisa, desemnarea unui alt reprezentant.
Domnul primar trimite o adresa prin care il numeste in consiliul de administratie pe acelasi consilier (cel care refuza sa mai participe la sedintele CA), dar fara ca acesta sa fie ales prin vot de catre membrii Consiliului Local.
Conducerea scolii a solicitat o copie a hotararii Consiliului Local prin care a fost desemnat reprezentatul acestuia in CA al scolii.
Tot din CA face parte, ca reprezentant al parintilor si o angajata a primariei, care, de asemenea, la presiunile domnului primar, fie nu participa la sedintele acestuia, fie se abtine de la orice hotarare pe care CA trebuie sa o ia.
Avand in vedere ca d-l primar nu participa la sedintele CA, cu toate ca a fost invitat, ca nu avem nici un reprezentant al Consiliului Local in CA al scolii, ne solicita copie dupa convocatorul si procesul verbal al sedintei CA din data de 30.01.2012, sub pretextul mai bunei informari a consiliului local cu privire la actiunile si hotararile CA al scolii.
Motivul pentru care a solicitat aceste documente este acela ca in acea sedinta CA a hotarat ca un domn invatator de la Scoala Cartier sa fie incadrat, incepand cu anul scolar 2012-2013 la scoala din centru, din cauza faptului ca la Scoala din Cartier exista doi invatatori titulari, iar in anul scolar urmator ni s-a aprobat doar un singur post acolo.
Metodologia de mobilitate a personalului didactic pentru anul scolar 2012-2013 precizeaza ca acolo unde exista posturi vacante la nivelul unitatii de invatamant in aceeasi specialitate, cadrul didactic nu poate fi dat in restrangere, prin urmare domnul invatator de la Scoala Cartier este indreptatit sa fie incadrat la scoala din centru, fiind vorba despre acelasi UPJ.
O alta problema care intretine conflictul dintre scoala si primarie este aceea ca domnul primar si-a facut copii dupa cheile de la scoala, motivand faptul ca administratia locala se ocupa intretinerea cladirilor si a bunurilor materiale ale scolii, insa motivul a fost, de fapt altul, si anume acela ca d-l primar a permis accesul in scoala, dupa orele de curs, unor persoane straine, care nu sunt angajate ale scolii, cu care scoala nu are semnat un parteneriat sau un protocol de colaborare, pentru desfasurarea unor activitati precum dansuri si antrenamente la handbal.
In lipsa unui protocol de colaborare sau al unui parteneriat cu aceste persoane, CA al scolii a dat o hotarare prin care interzice accesul persoanelor straine in scoala , pentru evitarea unor accidente neplacute sau distrugeri de bunuri materiale, hotarare care i-a fost adusa la cunostinta si domnului primar, dar de care nu a tinut cont.
Scoala este o institutie in care consideram ca nu trebuie sa aiba acces oricine, mai mult ca, sambata, 25.02.2012, in urma repetitiilor la dansuri de vineri, 24.02.2012, intrarea principala a scolii in care se desfasoara aceste activitati a fost gasita deschisa, lumina aprinsa, iar apa la baie curgand.
Avand in vedere ca in comuna exista un camin cultural, bine pus la punct, consideram ca aceste activitati s-ar putea desfasura acolo, asa cum se intampla si cazul altor comune.
De asemnea, a intervenit un conflict intre domnul primar si d-na profesoara de educatie fizica care s-a inscris cu echipa de handbal a scolii la o competitie judeteana. Domnul primar sustine o persoana din comuna care „antreneaza” fetele, insa fara avea o pregatire de specialitate, fara a fi membru al vreunui club sportiv, motiv pentru care intre scoala si aceasta persoana nu a putut fi incheiat un parteneriat, persoana respectiva desfasurand aceasta activitate pe cont propriu.
Domnul primar a insistat ca la acea competitie sa participe persoana respectiva in calitate de antrenor si nu doamna profesoara. Fiind o competitie organizata de catre ISJMM, am considerat ca echipa trebuie insotita de un cadru didactic, cel in masura fiind profesorul de educatie fizica.
Doamna profesoara a avut o discutie cu acest baiat si i-a explicat ca este o activitate a scolii, unde nu are ce cauta el, neavand nicio calitate, iar baiatul respectiv a influentat fetele care au inceput sa protesteze ca nu participa la competitie cu doamna profesoara. Pentru a evita un conflict direct in fata elevilor, doamna profesoara s-a retras, lasandu-l pe domnul „antrenor”.
Deoarece si-a dat seama ca nu poate participa la aceasta competitie fara niste avize din partea scolii, persoana care le antreneaza pe fete a apelat la domnul primar care a intervenit in favoarea sa, sustinand faptul ca aceasta persoana are dreptul de a participa in calitate de antrenor al echipei de handbal.
Consideram aceasta interventie a domnului primar un afront la adresa cadrelor didactice care isi pierd credibilitatea si autoritatea in fata elevilor, aceastia incepand sa ameninte ca merg sa spuna primarului daca ceva nu este in favoarea lor. De asemenea, sunt instigati si parintii impotriva scolii.
Dorim ca scoala sa fie lasata sa-si desfasoare activitatile specifice, noi neavand nimic impotriva activitatilor pe care elevii le desfasoara in timpul liber.
Problema cea mai grava pe care noi, ca institutie, o intampinam, este faptul ca, potrivit Legii Educatiei/2011, toate scolile cu PJ trebuie sa aiba cod fiscal propriu, cod fiscal pe care scoala nu-l poate obtine decat cu acordul consiliului local care sa acorde calitatea de ordonatori tertiari de credite.
ISJMM a trimis tuturor primariilor din judet adresa in acest sens inca din mai 2011, insa domnul primar n-a prezentat-o consiliului local.
Aceasta adresa a fost urmata de multe altele prin care, atat scoala, cat si ISJMM solicita, atat domnului primar, cat si Consiliului Local, acordarea calitatii de ordonatori tertiari de credite, insa niciuna dintre aceste adrese n-a fost prezentanta consilului local
D-na invatatoare Cirtiu Elena, care este si membra a consiliului local a incercat in sedinta consiliului local din data de 27.02.2012, sa propuna discutarea acestei probleme, insa domnul primar a spus ca este o problema incheiata si ca scoala nu va obtine acest acord.
Precizam ca suntem singura unitate de invatamant din judetul Maramures, poate chiar din tara, care nu are cod fiscal propriu, ceea ce duce la intampanirea unor dificultati in rezolvarea unor probleme ale scolii. Una dintre acestea s-a ivit de curand, cand ISJMM ne-a solicitat un certificat fiscal, atat de la primarie, cat si de la finante, pentru a putea fi inclusi intr-un proiect european „Internetul in scoala ta”.
Cei de la finante n-au putut sa ne elibereze un certificat fiscal, deoarece avem acelasi cod fiscal cu primaria, iar aceasta din urma inregistreaza niste restante la depunerea unor declaratii si a unui fond de garantare din anul 2007.
Acest aspect poate duce la excluderea scolii din acest proiect.
Greutati intampinam si la introducerea datelor in programul REVISAL. Cei de la ITM ne-au spus ca doua institutii nu pot depune informatii pe aceeasi parola. Cum noi functionam cu acelasi cod fiscal cu primaria, scoala nu poate introduce date in programul REVISAL, deoarece ar trebui sa aiba o alta parola, iar aceasta se elibereaza doar pe baza unui cod fiscal.
Pentru confirmarea celor de mai sus, exista si documentele justificative.
Avand in vedere cele prezentate mai sus, va rugam sa ne ajutati in rezolvarea acestor probleme.
DIRECTOR:
Prof. Mariana Feidi
CADRE DIDACTICE:
inv. Cirtiu Elena
Inv. Pop Alina
Inv. Talos Viorel
Inv. Zah Maria
Inv. Luca Aurel
Inv. Bese Ioan
Educ. Lazar Adina
Educ. Chisiu Ruxandra
Educ. Dumitras Aurelia
Prof. Silaghi Monica
Prof. Sabou Eva
Prof. Pop Traian
Prof. Zah Vasile
Prof. Iancau Antonia
Prof. Campean Adrian
Prof. Bodnar Anca
Prof. Feder Adrian
Prof. Dumitras Denisa
Conflictul s-a iscat inca din octombrie 2010, cand fost adusa in scoala o persoana pe un post de muncitor cu atributii de fochist, care la vremea respectiva era blocat, omul fiind platit fara acoperire, la insistentele reprezentantilor primariei, in acea luna (octombrie 2010). In luna noiembrie, Inspectoratul Scolar a deblocat 0,5 norma din acel post, pentru care s-a dat concurs abia in ianuarie 2011. Faptul ca ISJMM a deblocat numai jumatate din aceasta norma a dus la nemultumirea reprezentantilor primariei care au dorit sa reduca jumatate din norma de secretar, pentru a i se intregi norma acelei persoane care a fost angajata pe postul de muncitor cu atributii de fochist.
Refuzul conducerii de atunci a unitatii de invatamant precum si a consiliului de administratie al scolii a dus la intarzierea primirii de catre personalul angajat la scolii a drepturilor salariale.
Toate aceste probleme au dus si la schimbarea conducerii unitatii, insa conflictul a continuat, deoarece aceeasi reprezentanti ai primariei au facut presiuni asupra directorului actual de a intregi norma muncitorului in consiliul de administratie. Fiind imposibil de intregit norma doar cu acordul Consiliului de Adminsitratie, directorul unitatii de invatamant a refuzat acest lucru, ceea ce a dus la accentuarea conflictului.
Orice incercare de reconciliere a fost conditionata de intregirea normei de fochist, intregire care s-a produs in decembrie 2011, cu 0,5 norma de ingrijitor, pe perioada determinata, pana la intoarcerea unei persoane din concediul de ingrijire copil.
Muncitorul a primit jumatate de norma de ingrijitor la Scoala Cartier (de rromi), programul de lucru si atributiile acestuia fiind stabilite in sedinta de consiliu de administratie la care a participat si persoana angajata pe acest post si a semnat, fiind de acord cu aceste conditii.
Acest muncitor, impreuna cu reprezentantii primariei au desemnat o alta persoana, care nu este angajata scolii, din comunitatea rromilor care sa indeplineasca sarcinile fochistului. Consideram ca indeplinirea acestor atributii de catre o persoana din afara, care nu este angajata unitatii de invatamant, expune scoala la diferite pericole, iar curatenia lasa de dorit, cadrele didactice care predau acolo fiind nevoite sa faca singure curatenie.
Alta problema care sta la baza conflictului este si faptul ca domnul primar considera ca, Consiliul de Administratie al scolii este constituit ilegal. Conducerea unitatii de invatamant a solicitat ISJMM si SLIMM, prin adresa scrisa, precizarea temeiului legal potrivit caruia functioneaza consiliul de administratie.
Ambele raspunsuri, impreuna cu o adresa din partea scolii au fost inaintate domnului primar, care considera in continuare ca nu suntem constituiti legal, afirmand ca luam din legea educatiei doar ceea ce ne convine.
De asemenea, din Consiliul de Administratie trebuie sa faca parte un reprezentant al primarului si unul al Consiliuilui Local. Primarul comunei Salsig nu si-a desemnat un reprezentant, numindu-se personal membrul al Consiliului de Administratie al scolii.
Refuza, de asemenea, sa desemneze prin sedinta de consiliu local, un reprezentant al acestuia in consiliul de adminsitratie al scolii, intrucat reprezentantul care a facut parte din CA anul trecut refuza sa mai participe la sedintele consiliului de administratie, inregistrand mai mult de trei absente consecutive, motiv pentru care CA a solicitat, prin adresa scrisa, desemnarea unui alt reprezentant.
Domnul primar trimite o adresa prin care il numeste in consiliul de administratie pe acelasi consilier (cel care refuza sa mai participe la sedintele CA), dar fara ca acesta sa fie ales prin vot de catre membrii Consiliului Local.
Conducerea scolii a solicitat o copie a hotararii Consiliului Local prin care a fost desemnat reprezentatul acestuia in CA al scolii.
Tot din CA face parte, ca reprezentant al parintilor si o angajata a primariei, care, de asemenea, la presiunile domnului primar, fie nu participa la sedintele acestuia, fie se abtine de la orice hotarare pe care CA trebuie sa o ia.
Avand in vedere ca d-l primar nu participa la sedintele CA, cu toate ca a fost invitat, ca nu avem nici un reprezentant al Consiliului Local in CA al scolii, ne solicita copie dupa convocatorul si procesul verbal al sedintei CA din data de 30.01.2012, sub pretextul mai bunei informari a consiliului local cu privire la actiunile si hotararile CA al scolii.
Motivul pentru care a solicitat aceste documente este acela ca in acea sedinta CA a hotarat ca un domn invatator de la Scoala Cartier sa fie incadrat, incepand cu anul scolar 2012-2013 la scoala din centru, din cauza faptului ca la Scoala din Cartier exista doi invatatori titulari, iar in anul scolar urmator ni s-a aprobat doar un singur post acolo.
Metodologia de mobilitate a personalului didactic pentru anul scolar 2012-2013 precizeaza ca acolo unde exista posturi vacante la nivelul unitatii de invatamant in aceeasi specialitate, cadrul didactic nu poate fi dat in restrangere, prin urmare domnul invatator de la Scoala Cartier este indreptatit sa fie incadrat la scoala din centru, fiind vorba despre acelasi UPJ.
O alta problema care intretine conflictul dintre scoala si primarie este aceea ca domnul primar si-a facut copii dupa cheile de la scoala, motivand faptul ca administratia locala se ocupa intretinerea cladirilor si a bunurilor materiale ale scolii, insa motivul a fost, de fapt altul, si anume acela ca d-l primar a permis accesul in scoala, dupa orele de curs, unor persoane straine, care nu sunt angajate ale scolii, cu care scoala nu are semnat un parteneriat sau un protocol de colaborare, pentru desfasurarea unor activitati precum dansuri si antrenamente la handbal.
In lipsa unui protocol de colaborare sau al unui parteneriat cu aceste persoane, CA al scolii a dat o hotarare prin care interzice accesul persoanelor straine in scoala , pentru evitarea unor accidente neplacute sau distrugeri de bunuri materiale, hotarare care i-a fost adusa la cunostinta si domnului primar, dar de care nu a tinut cont.
Scoala este o institutie in care consideram ca nu trebuie sa aiba acces oricine, mai mult ca, sambata, 25.02.2012, in urma repetitiilor la dansuri de vineri, 24.02.2012, intrarea principala a scolii in care se desfasoara aceste activitati a fost gasita deschisa, lumina aprinsa, iar apa la baie curgand.
Avand in vedere ca in comuna exista un camin cultural, bine pus la punct, consideram ca aceste activitati s-ar putea desfasura acolo, asa cum se intampla si cazul altor comune.
De asemnea, a intervenit un conflict intre domnul primar si d-na profesoara de educatie fizica care s-a inscris cu echipa de handbal a scolii la o competitie judeteana. Domnul primar sustine o persoana din comuna care „antreneaza” fetele, insa fara avea o pregatire de specialitate, fara a fi membru al vreunui club sportiv, motiv pentru care intre scoala si aceasta persoana nu a putut fi incheiat un parteneriat, persoana respectiva desfasurand aceasta activitate pe cont propriu.
Domnul primar a insistat ca la acea competitie sa participe persoana respectiva in calitate de antrenor si nu doamna profesoara. Fiind o competitie organizata de catre ISJMM, am considerat ca echipa trebuie insotita de un cadru didactic, cel in masura fiind profesorul de educatie fizica.
Doamna profesoara a avut o discutie cu acest baiat si i-a explicat ca este o activitate a scolii, unde nu are ce cauta el, neavand nicio calitate, iar baiatul respectiv a influentat fetele care au inceput sa protesteze ca nu participa la competitie cu doamna profesoara. Pentru a evita un conflict direct in fata elevilor, doamna profesoara s-a retras, lasandu-l pe domnul „antrenor”.
Deoarece si-a dat seama ca nu poate participa la aceasta competitie fara niste avize din partea scolii, persoana care le antreneaza pe fete a apelat la domnul primar care a intervenit in favoarea sa, sustinand faptul ca aceasta persoana are dreptul de a participa in calitate de antrenor al echipei de handbal.
Consideram aceasta interventie a domnului primar un afront la adresa cadrelor didactice care isi pierd credibilitatea si autoritatea in fata elevilor, aceastia incepand sa ameninte ca merg sa spuna primarului daca ceva nu este in favoarea lor. De asemenea, sunt instigati si parintii impotriva scolii.
Dorim ca scoala sa fie lasata sa-si desfasoare activitatile specifice, noi neavand nimic impotriva activitatilor pe care elevii le desfasoara in timpul liber.
Problema cea mai grava pe care noi, ca institutie, o intampinam, este faptul ca, potrivit Legii Educatiei/2011, toate scolile cu PJ trebuie sa aiba cod fiscal propriu, cod fiscal pe care scoala nu-l poate obtine decat cu acordul consiliului local care sa acorde calitatea de ordonatori tertiari de credite.
ISJMM a trimis tuturor primariilor din judet adresa in acest sens inca din mai 2011, insa domnul primar n-a prezentat-o consiliului local.
Aceasta adresa a fost urmata de multe altele prin care, atat scoala, cat si ISJMM solicita, atat domnului primar, cat si Consiliului Local, acordarea calitatii de ordonatori tertiari de credite, insa niciuna dintre aceste adrese n-a fost prezentanta consilului local
D-na invatatoare Cirtiu Elena, care este si membra a consiliului local a incercat in sedinta consiliului local din data de 27.02.2012, sa propuna discutarea acestei probleme, insa domnul primar a spus ca este o problema incheiata si ca scoala nu va obtine acest acord.
Precizam ca suntem singura unitate de invatamant din judetul Maramures, poate chiar din tara, care nu are cod fiscal propriu, ceea ce duce la intampanirea unor dificultati in rezolvarea unor probleme ale scolii. Una dintre acestea s-a ivit de curand, cand ISJMM ne-a solicitat un certificat fiscal, atat de la primarie, cat si de la finante, pentru a putea fi inclusi intr-un proiect european „Internetul in scoala ta”.
Cei de la finante n-au putut sa ne elibereze un certificat fiscal, deoarece avem acelasi cod fiscal cu primaria, iar aceasta din urma inregistreaza niste restante la depunerea unor declaratii si a unui fond de garantare din anul 2007.
Acest aspect poate duce la excluderea scolii din acest proiect.
Greutati intampinam si la introducerea datelor in programul REVISAL. Cei de la ITM ne-au spus ca doua institutii nu pot depune informatii pe aceeasi parola. Cum noi functionam cu acelasi cod fiscal cu primaria, scoala nu poate introduce date in programul REVISAL, deoarece ar trebui sa aiba o alta parola, iar aceasta se elibereaza doar pe baza unui cod fiscal.
Pentru confirmarea celor de mai sus, exista si documentele justificative.
Avand in vedere cele prezentate mai sus, va rugam sa ne ajutati in rezolvarea acestor probleme.
DIRECTOR:
Prof. Mariana Feidi
CADRE DIDACTICE:
inv. Cirtiu Elena
Inv. Pop Alina
Inv. Talos Viorel
Inv. Zah Maria
Inv. Luca Aurel
Inv. Bese Ioan
Educ. Lazar Adina
Educ. Chisiu Ruxandra
Educ. Dumitras Aurelia
Prof. Silaghi Monica
Prof. Sabou Eva
Prof. Pop Traian
Prof. Zah Vasile
Prof. Iancau Antonia
Prof. Campean Adrian
Prof. Bodnar Anca
Prof. Feder Adrian
Prof. Dumitras Denisa
4 mar. 2012
Programele pentru clasa pregatitoare si plecarea unora din MECTS
Programa scolara a fost publicata in 29 februarie pe site-ul MECTS.
Proiectul de plan cadru il gasiti AICI
Iar toate proiectele de programe le gasiti pe un site din ALBA AICI
Pe site-ul MECTS nu am gasit proiectul de plan cadru insa il gasim pe un site din Alba.
Oare de ce?
Pentru ca.................
Tot aici gasim o informatie care spune ca secretarul de stat din MECTS mai sta maximum 2 luni la MECTS
De ce?
Pentru ca secretarul de stat candideaza la Primaria Aidului si se pregateste de campanie electorala.
Comentariile pe planurile cadru vor curge. Pe marginea implicarii in campanie la fel.
Sper ca in spatele celor doua sa nu ramana o generatie de copii de 6 sau 7 ani sacrificata.
Proiectul de plan cadru il gasiti AICI
Iar toate proiectele de programe le gasiti pe un site din ALBA AICI
Pe site-ul MECTS nu am gasit proiectul de plan cadru insa il gasim pe un site din Alba.
Oare de ce?
Pentru ca.................
Tot aici gasim o informatie care spune ca secretarul de stat din MECTS mai sta maximum 2 luni la MECTS
De ce?
Pentru ca secretarul de stat candideaza la Primaria Aidului si se pregateste de campanie electorala.
Comentariile pe planurile cadru vor curge. Pe marginea implicarii in campanie la fel.
Sper ca in spatele celor doua sa nu ramana o generatie de copii de 6 sau 7 ani sacrificata.
1 mar. 2012
Inca o ineptie marca Funeriu
Dintre multele aiureli ale fostului ministru al educaţiei şi
învăţămîntului Daniel Funeriu, vă mai aduc la cunoştinţă una, din
multitudinea de erori prezentată de presă.
În Metodologia de organizare şi desfăşurare a examenului de bacalaureat 2012,
aprobată prin ordinul ministrului nr. 5218/29.08.2011 semnat de Funeriu Daniel
se precizează la art. 76 al. 4 că "pentru candidaţii care au susţinut examenul de bacalaureat...inclusiv
pentru cei care au susţinut bacalaureatul în alt judeţ, completarea diplomei se
face de către secretarul unităţii de învăţămînt la care
candidatul a absolvit ultima clasă de liceu".
Numai că acelaşi ministru uită ce a semnat în august şi emite ordinul
nr.5565/7.10.2011, privind aprobarea Regulamentului privind regimul actelor de
studii...unde la art. 21 al. 1 notează că "absolvenţii învăţămîntului de stat care îşi
finalizează studiile în alt judeţ vor fi înscrişi în registrul matricol al
scolii unde dă examen şi vor primi o diplomă eliberată de unitatea de
învăţămînt unde a susţinut şi promovat examenul.
Adică
într-un document spune una iar în celălalt spune alta. Nimeni nu mai înţelege
nimic. În acest sistem este o brambureală greu de imaginat pentru nişte
oameni cu scaun la cap.
Facem apel
la noul mimistru al educaţiei să îndrepte cît mai repede această eroare.
Si apoi sa deratizeze ministerul de cei care se fac vinovati de acest lucru.