21 feb. 2012

„Pachete” de activitati pentru programul „Scoala dupa scoala”

In aceasta perioada condcerea MECTS cere  cadrelor didactice sa propun „pachete” de activitati pentru programul „Scoala dupa scoala”, acestea urmand sa capete apoi valoare de contract, cu consecintele unui astfel de act.

Totul se bazeaza pe o metodologie neclara (probabil, intentionat neclara), pentru ca, aceia mai slabi dintre profesori (sau mai necunoscatori ai realitatii) sa accepte sa presteze GRATUIT aceste activitati, chipurile in cadrul celor 40 de ore ale normei didactice.
Atentie, insa! Aceia care vor accepta acest lucru nu isi fac doar lor un mare rau, ci, prin precedentul pe care-l creeaza, fac un mare rau tuturor, pentru o perioada nedeterminata de timp. 
Cei care ne conduc doar atat asteapta: o slabiciune, o acceptare a muncii neplatite. Suntem si asa UMILITI si batjocoriti.
Lucram si asa mai mult, pentru salarii mai mici. Se iau modele din alte tari si ni se impun, cu toate ca se uita comparatia si cu nivelul retribuirii acelora (munca noastra este cel putin la nivelul lor; acolo sunt doi invatatori la o clasa, pentru salarii de 8-12 ori mai mari decat ale noastre, fiecare; in conditiile in care preturile, asteptarile si nevoile culturale ale lor sunt aceleasi cu ale noastre ). 
Ni se spune ca „economia noastra nu suporta mai mult”. Doar pentru invatamantul preuniversitar  nu suporta mai mult? Pentru clientela, hoti si „baieti destepti” nu sunt „constrangeri”?

Un invatator/profesor aloca ZILNIC cel putin 9 ore pentru activitatea didactica. Asadar, norma de 40 de ore pe saptamana este in realitate de cel putin 45 de ore.

Dati celor care va solicita sa realizati gratuit programul „Scoala dupa scoala” aceasta justificare (pe care o puteti completa sau particulariza situatiei dvs.).


- ore de predare: →16-20 de ore pe saptamana;

- pregatirea lectiilor pentru a doua zi (inclusiv concepere/redactare/ tehnoredactare planuri de lecţie, proiectii/prezentari didactice, schite – dupa caz): →2 ore pe zi - sau 10 ore pe saptamana;

- elaborare, redactare/tehnoredactare teste, multiplicare teste (evaluari initiale, formative, sumative)      precum şi
- corectare de caiete si probe de evaluare (care include si elaborare de descriptori, matrice, evaluarea testelor scrise, notarea, realizarea clasificărilor, realizarea statisticilor, planuri de masuri etc): →2 ore pe zi  sau 10 ore pe saptamana;

- participare la cercuri metodice sau la şedinţe ale comisiei metodice → 0,5 ore pe saptamana;

- realizarea şi întreţinerea de materiale didactice şi metodico-ştiinţifice, realizare de alte materiale de lucru, inclusiv referate si materiale pentru cercuri si comisii, pregatirea pentru grade didactice etc. → minim 0,5 ore pe saptamana;

- perfecţionări, participare la cursuri de formare → minim 1,5 ore pe saptamana; (spre exemplu, cursurile prin CCD sau cele de tipul e-formare acorda cate 20-25 de credite pentru 89 de ore de formare; noua ni se cer 90 de credite in 5 ani, adica cca. 360 de ore in 5 ani!) Calculati si vedeti ca e nevoie chiar de mai mult timp pe saptamana lucratoare (altele decat cele de concediu)!

- lectura de specialitate, autoperfecţionare metodico-ştiinţifică (parcurgerea/citirea unor carti si publicatii de specialitate, internet etc.), perfecţionare ştiinţifică→ minim 1,5 ore pe saptamana;

- concepere/redactare/ tehnoredactare planificări calendaristice, planificări - proiecte pe unităţi de învăţare – cca. 15-20 de ore pe semestru - sau o oră pe saptamana;

- supravegheat la concursuri, olimpiade, diverse competitii; concepere de subiecte, pregatire suplimentara cu elevii → 0,5-1,5 ore pe saptamana;

- activitati cu parintii – sedinte, lectorate, ora de consiliere, convorbiri, elaborare si trimitere de informari, raspunsuri, mesaje etc. → 1-1,5 ore pe saptamana;

- activitatea in comisiile din care facem parte in scoala, inclusiv concepere/redactare/ tehnoredactare documente pentru comisii metodice, comisii PSI, P.M, comisia de disciplină, comisia de calitate, comisia de estetica - pavoazarea scolii , alte comisii, realizare de informari, autoevaluari, raportari, statistici…. etc. → 0,5 ore pe saptamana;

- alocarea de timp suplimentar (altul decat orele de predare) pentru realizarea sarcinilor serviciului pe şcoală, paza şi protecţia elevilor, insotirea elevilor la sala de sport, la diferite activitati etc. minim o ora pe saptamana;

- supliniriminim 30 de minute pe saptamana;

- realizarea parteneriatelor, proiectelor, activitatilor extrascolare etc. → minim o ora pe saptamana;

- completarea documentelor scolare (in plus fata de activitatea din timpul orelor) – matricole, cataloage, carnete … actualizarea/completarea periodica a portofoliului personal → minim 30 de minute pe saptamana;

- participare la şedinţele consiliului profesoral, consiliului de administraţie, convocări la ISJ, ITM, ISU, primării şi consilii locale, poliţie etc.  minim 15 minute pe saptamana;

- altele →corectatul gratis la olimpiade, jurii, corectarea eseurilor pt diverse concursuri, aplicarea sanctiunilor si trimiterea de adrese parintilor ,xeroxarea materialelor pe banii nostri, activitatea neplatita a metodistilor, a consiliilor consultative din inspectorate …………………………………………………………………………………………………

TOTAL: cca. 50 de ore pe săptămână

Cine şi cu ce drept ne poate cere/obliga sa muncim gratuit peste cele 40 de ore cuprinse in norma noastra? Ni se cere sa adaugam alte ore de munca peste acestea!

- Cine nu accepta aceasta lista sau nu este de acord cu ea, sa taie din lista ceea ce i se pare ca nu corespunde realitatii si nu mai prestam acea activitate!
 - Trebuie sa raspundem nevoilor comunitatii. Părinţii elevilor îşi doresc ca, la plecarea de la scoala, copiii sa aiba temele terminate. Ce vom propune atunci? 

- O ora servirea mesei
- Efectuarea temelor  - 2 ore→ 2x(45 de minute de lucru efectiv +15 minute pauza)-ca in Metodologie
- O ora - alte activitati (la clasele a III-a si a IV-a, care au cate 5 ore pe sapt. in cateva zile, aceasta ora nu se mai poate aloca);

Noi dorim sa prestam aceste activitati (este singura noastra sansa de a ne completa veniturile, si asa erodate de reduceri si inflatie) si le vom propune, dar numai si numai PLATITE SUPLIMENTAR  (am putea accepta cel mult doua ore pe saptamana la plata cu ora - neconvenabila, iar restul din contributia parintilor etc.)
- Unii directori de scoli si unii  inspectori sunt de partea noastra (sunt colegii nostri)! Atunci, cine este impotriva noastra???
- S-ar putea sa ni se spuna ca si pana acum am alocat aceste ore din timpul nostru. Este adevarat, insa am castigat o bruma de venit suplimentar cu mari sacrificii (ne sacrificam familiile proprii, timpul, impingem pregatirea personala pana la ore tarzii din noapte, ne sacrificam grav sanatatea – dupa 8 ore de stat cu copiii, ajungem acasa in stadiul de „legume”).
- Rusine scolilor care vor avea persoane ce vor accepta sa se umileasca si mai mult, subapreciindu-si munca in fata celor care oricum ne privesc cu dispret si ne-au coborat la statutul de codasi!

19 comentarii:

  1. Se vor gasi destui care sa lucreze in plus pe nimic ca sunt suplinitori, si deja au fost avertizati sa se comporte frumos daca mai vor ore si la toamna.Pt ei vor munci si ceilalti ca nu se vor lasa mai prejos decat suplinitoroo, vopr vrea si ei gradatie de merit si tot asa.

    RăspundețiȘtergere
  2. Locul copiilor este in FAMILIE ! Cat mai mult timp in FAMILIE !

    RăspundețiȘtergere
  3. In invatamantul prescolar norma de predare este de 25 de ore pe saptamana( fara pauze).Si 3 ore de activitate metodica saptamanala obligatorie in gradinita. Bineinteles ca in afara de restul.... Si in plus... norma de predare a directorului de unitate prescolara.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mai contează ce gândim sau ce facem cu adevărat?Suntem reduşi la tăcere şi umilinţă zilnică.Chiar mai crede cineva că omul este important pentru societate?Sistemul e-n toate!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am aflat recent ca, in Franta, drepturile sindicatelor si ale salariatilor au fost reconsiderate si respectate in urma miscarilor sociale din 1968. Miscarile nu au fost organizate de sindicate pentru ca, la fel ca acum la noi, sindicatele aveau pumnul guvernantilor in gura..... Acum, tot in Franta, politica sociala este stabilita numai cu consultarea sindicatelor. O fi vreo lectie (de) franceza de invatat in Romania?!

      Ștergere
    2. da, atunci ia si asteapta si tu 44 de ani sa se faca ceva

      Ștergere
    3. Iaca,na! Ce spun eu si ce raspunzi tu! Dar ca sa-ti fac pe plac, eu cred ca romanii sunt pe cale sa faca ce au facut francezii in '68. Ebine?!

      Ștergere
    4. da, deci prin 2056 o sa fie ca in Franta...si in Romania!!!

      Ștergere
  5. ÎN ROMÂNIA NU E CA ÎN FRANȚA!Ar trebui, dacă SE DOREȘTE O ȚARĂ DEMOCRATĂ EUROPEANĂ!CE ZIC AȘAZIȘII ALEȘI AI ȚĂRII?AUZI:VOR :
    1.PLANIFICARE CU PROIECTARE
    2.PREGĂTIRE DE MATERIALE CU CONSUMABILE, MATERIALE, DE TIMP PESTE PROGRAM. FINANCIAR,....
    3.REALIZARE DE PORTOFOLII CU INFORMAȚII ȘI POZE CU ACTIVITĂȚILE PROPUSE
    4.FINALIZARE CU OBȚINERE DE PRODUS FINIT CU PUBLICARE,...

    CU AFRANDE REPREZENTATIVE LA NIVEL JUDEȚEAN,....

    PE BANII ȘI TIMPUL CUI SĂ FIMOBLIGAȚI, ONORABILI DOMNI ȘI DOAMNE CARE AȚI CÂȘTIGAT HOȚEȘTE BANII DIN PROIECTELE DE FORMĂRI,DISTINȘI PORTOCALII?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar sunt numai portocalii?Eu cred ca sunt de toate culorile.De ce nu facem o greva adevarata?De ce sindicatul nu informeaza toti sindicalistii despre pericolul sesizat mai sus?

      Ștergere
  6. VA FELICT DOMNULE MARIAN ATI CUPRINS APROAPE TOATE ACTIVITATILE. MAI SUNT SI ALTELE EX. PREGATIREA SERBARILOR SAU A ALTOR EVENIMENTE DIN SCOLI SI GRADINITE.E STRIGATOR LA CER! AM STIUT DINTOTDEAUNA CA NU-I INTERESEAZA, CA ISI BAT JOC PUR SI SIMPLU DE DASCALI.CE NE FACEM? CUM PUTEM SA-I OPRIM? CUM SA STOPAM ACEASTA ESCALADARE SPRE RUINA TOTALA SI UMILIREA DASCALILOR? nu le pasa , asa cum spunea colegul, ei au castigat bani din proiecte din formari iar dascalii s-au ales cu saracia , munca pana la epuizare. NU SE MAI POATE? TREBUIE INTREPRINS CEVA?
    PROF. MARIA ASTILEAN, USA

    RăspundețiȘtergere
  7. Domnule Pop , dumneavoastra ce parere aveti despre "evaluarea" psihosomatica ? Nu parintele si medicul de familie trebuie sa hotarasca daca micutzul merge la scoala sau la gradinita ?

    RăspundețiȘtergere
  8. Atata timp cat nimeni nu protesteaza si toti se executa imediat, indiferent cat de aberant sau cat de departe de meseria de dascal sunt aceste sarcini suplimentare, degeaba comentam pe blog, nu ne alegem cu nimic.Asa au zis si despre recensamant, si 3/4 din cadrele didactice din scoala mea s-au dus pe teren pe acea vreme cainoasa, fara sa mai comenteze nimic.Cand mi-am ales aceasta meserie ,era frumoasa.Acum este doar epuizanta , frustranta, batjocorita.
    Ati spus mai sus ca DORIM sa efectuam aceste activitati.
    NU, nu toti dorim , eu una nu doresc sa ma culc in scoala si sa fiu musafir acasa in viata sotului si fiicei mele nici macar pentru acei cativa banuti in plus, care oricum n-ar compensa marele volum de munca enumerat mai sus.
    DE CE NU SPUNE NIMENI NIMIC DESPRE CE SE INTAMPLA ACUM CU HARTIILE PREGATITOARE PENTRU SAPTAMANA "SCOALA ALTFEL"? Ca la noi in sectorul 2 a devenit cosmarul zilnic de saptamana asta. Invatatorii vor sa efectuam noi profesorii ( de sport, engleza, religie) si orele noastre toate dupa orar la clasele lor, si activitati in plus la gimnaziu , nu ni s-a dat voie sa avem activitati IN AFARA SCOLII, TOTUL SE DESFASOARA IN SCOALA, CA ORE, NU NI S-A PERMIS MERS LA SPECTACOLE SAU ALTE EVENIMENTE CU ELEVII DECAT PESTE ACEST PROGRAM STABILIT.PAI UNDE MAI E DIFERENTA, ALTFEL DE SCOALA?Si iar sarim toti cu cat mai mare zel si elan sa prestam suplimentar ore peste ore in loc sa ne incadram macar acum in acele 18 ore care TREBUIE SA NE IASA PE HARTIILE PE CARE LE DAM MAI DEPARTE/??Zau daca imi inteleg colegii in acest caz.Adica faceti munca voluntara, ore suplimentare, de buna voie chiar si atunci cand vi s-a lasat posibilitatea unui orar mai permisiv .Ce parere aveti?
    Ioana Costescu, sector. 2

    RăspundețiȘtergere
  9. Trebuie sa facem ceva pentru noi !Numai putem inghitii atatea

    RăspundețiȘtergere
  10. da, eu sunt de acord cu programul scoala dupa scoala, am copil, care va merge in clasa 1 in sept, si sunt fff de acord , ca la gradi aveam program 8-12 , ei aici ,la scoala,as fi cea mai fericita sa stea pina la ora 17 !!! stiti ca eu am renuntat la serviciu , sa cresc cei 2 copii, care au acum 4 si 6 ani ??? ce facem cu ei dupa ora 12 nu ne intreaba nimeni ??? ca o bona e 1500 lei ???
    sunt f de acors cu programul dupa scoala, m-as duce si eu la munca , ca un om normal !
    ce va tot balbaiti atat ! ca nu e gratis deloc ! nu mai cautati in rahat atat ! asta e legea , sa se aplice ! ca parintii platesc sa stiti !un after school la particular e peste 700 lei , si cu transportul , e vreo 1000 lei de copil, dar ce eu sa dau tot salariu pe afterschool, ca am 2 copii??? nu va ginditi deloc si la parinti !!
    RUSINE !
    SUNTEM DISPUSI SA PLATIM, STATI LINISTITI !

    RăspundețiȘtergere
  11. pavel daniela18.09.2012, 18:38

    Sunt bugetar. Muncesc 40 de ore minim pe sapt.In timpul liber ma pregatesc continuu. Am facut un master, o bursa europeana si o facultate, toate la minim 10 candidati pe loc, nu la Spiru Haret. Am intrerupt concediul de crestere a gemenilor!, pentru ca nu mi-am permis sa stau acasa 2 ani si sa fac greve si circ. Acum am un salariu decent si va spun din inima: SA VA FIE RUSINE! Un sector atat de important ca si invatamantul ati ajuns niste puturosi si traiti eludand legea! Cati invatatori fac toate activitatile enumerate mai sus? Cum ar fi daca functionarii ar inchide birourile dupa 4 ore cu pauze! si ar spune cetatenilor ca restul orelor pana la 8 fac planificari, conspecte si instruiri? Sunteti un INSTIGATOR la ILEGALITATi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua. Am facut 2 facultati si un master, pe langa liceul de profil. Lucrez in invatamant din pasiune, pentru ca daca dumneavoastra va permiteti sa spuneti ca aveti un salariu decent, eu va spun ca nu am asa ceva, nici macar dupa 20 de ani de vechime, cu toate gradele si gradatie de merit. SI va mai spun ca daca dumneavoastra lucrati 40 de ore pe saptamana, cu siguranta cand ajungeti acasa nu va mai ganditi decat la familie, la copii, pe cand sotul si copiii mei s-au saturat sa auda zilnic ca nu putem iesi ca trebuie sa lucrez la planificare, proiecte, material didactic si multe altele. Asa ca nu mai aruncati cu invective intr-o categorie destul de napastuita si lasata de izbeliste. Rezultatele distrugerii invatamantului se vor simti mai incolo, pentru ca putini oameni de valoare se mai incapataneaza sa ramana in sistem, sa se lupte cu morile de vant, multora le e mai comod sa treaca la joburi mai comode, de doar 40 de ore pe saptamana si mult mai bine platite, fara atata bataie de cap si responsabilitate. Chiar cred ca ar fi necesar un proiect prin care sa se faca un schimb - sa vedem cine s-ar descurca mai bine: un profesor in alta meserie sau orice alt salariat pe post de profesor. Cred ca stiu cine si-ar dori postul inapoi mai repede...

      Ștergere
  12. Buna ziua domnule ministru,
    Sunt director de scoala si sunt pus in situatia de a desfiinta after-school-ul (ONG) datorita impunerii programului „Scoala dupa scoala”. Dupa cum bine se stie , niciun cadru didactic nu accepta sa presteze gratuit aceste activitati. Ce facem?

    RăspundețiȘtergere
  13. Enache Daniela16.10.2012, 19:26

    Enache Daniela- sectorul 2
    Daca profesorii/ personalul angajat pentru SDS cu fonduri de la buget primeste un venit pentru activitatea prestata, aplicand principiul echitatii si invatatorii/ cadrele didactice care au norma completa au dreptul sa fie remunerate pentru activitatea didactica suplimentara, care nu intra in norma de baza. Desigur, existand resurse extrabugetare de finantare a unor salarii- in baza unor contracte de munca, nu poate fi ingradit dreptul la munca si la solicitarea/ negocierea unor drepturi salariale prevazute chiar de CODUL MUNCII.
    Dar cum in invatamant, incalcarea Codului Muncii si discriminarea intre categorii de salariati- prin ordine de ministru sau ordine de serviciu, circulare etc. a devenit obisnuinta, ar trebui ca toti factorii de decizie- ministru, inspectori, directori, lideri sindicali, cadre didactice sa urmeze cursuri de legislatie, iar liderii de sindicat sa informeze permanent cadrele didactice cu privire la modificarile legislative, nu sa se multumeasca a participa la sedintele CA fara a avea nici o opinie cand este vorba de cadrele didactice sau sa se declare de acord cu orice decizie vnita din partea directorului pentru a-i fi in gratii. Liderii de sindicat uita de multe ori ca sunt retribuiti din banii colegilor lor (cei multi si... asa cum ne cred multi).

    RăspundețiȘtergere