17 feb. 2012

Organizarea si functionarea invatamantului de arta-ordin "marca Funeriu"

Azi a fost postat pe site-ul MECTS Ordinul M.E.C.T.S. nr.5569/2011 privind organizarea si functionarea invatamantului preuniversitar de arta
 Dupa ce MECTS a decimat in ultimii doi ani invatmantul de arta s-a gandit sa emita si acest ordin.


Un lucru bun la prima vedere insa fiind semnat de fostul ministru F..... e plin de probleme si ilegalitati:

1. Data semnarii este 7 octombrie 2011. De ce apare doar acuma pe site?
2. Nu a fost pus in dezbatere publica deci se incalca si Legea 52/2003  (AICI)
3. Nu respecta  principiile Legea educatiei nationale
      Art. 3. - Principiile care guverneaza invatamantul preuniversitar si superior, cat si invatarea pe tot parcursul vietii din Romania sunt:  
 m) principiul transparentei - concretizat in asigurarea vizibilitatii totale a deciziei si a rezultatelor, prin comunicarea periodica si adecvata a acestora;  
 t) principiul fundamentarii deciziilor pe dialog si consultare; 
  
Inca o dovada a ceea ce am mai spus:
CEI DIN CONDUCEREA MECTS CONSIDERA CA LE STIU PE TOATE SI NU E NEVOIE SA RESPECTE NICI O LEGE.

Ceea ce este si mai interesant vedem in PROGRAMUL NAŢIONAL DE REFORMĂ(2011 – 2013) depus la Comisia Europeana de catre Guvernul Romaniei in APRILIE 2011
pag 27 MECTS Ca răspuns la recomandările BM, în perioada 2011-2013, MECTS îşi concentrează activitatea pe cinci direcţii de acţiune care vizează:
- reforma structurii organizatorice a instituţiei, pe criterii de eficienţă şi eficacitate, care să conducă la eliminarea suprapunerilor de atribuţii şi la creşterea gradului de responsabilitate a funcţionarilor; practic, se are în vedere redefinirea atribuţiilor specifice direcţiilor MECTS, în conformitate cu obiectivele strategiei Educaţie şi Cercetare pentru Societatea Cunoaşterii şi Legea Educaţiei Naţionale;
- asigurarea continuităţii politicilor educaţionale, prin realizarea unui mecanism de consultări periodice cu partenerii sociali, în vederea creşterii transparenţei în relaţiile cu aceştia;
- management strategic şi leadership, cu accent pe descentralizare, astfel încât factorii locali să fie atraşi în procesul de luare a deciziilor în materie de educaţie;
- managementul resurselor umane, în special reorganizarea unităţilor de implementare a proiectelor cu finanţare din fonduri structurale, în vederea derulării corespunzătoare a proiectelor şi creşterii gradului de absorbţie a fondurilor structurale;
- managementul şi utilizarea informaţiei, prin crearea unei baze de date naţionale a educaţiei, care să permită colectarea şi procesarea corectă, în timp util, a datelor şi informaţiilor aferente procesului instructiv–educativ. Totodată, se va asigura o mai mare transparenţă, prin punerea acestora la dispoziţia factorilor interesaţi.


Pe continut, las pe cei care functioneaza in acest invatamant sa se pronunte.

3 comentarii:

  1. Organizarea nefunctionarii sistemului de invatamanr romanesc este perfecta !

    RăspundețiȘtergere
  2. Just! Sobolanii nu lucreaza la lumina. Dar actuala opozitie se angajeaza ca va modifica si Legea 52/2003 in sensul de a prevedea sanctiuni in cazul nerespectarii ei? Ca, pare-mi-se, PSD-ul ar fi dat-o!

    RăspundețiȘtergere
  3. Stimate domnule Pop...Uciderea la propriu,a invatamantului si profesorilor continua...Sa va dau date cati,colegi sunt bolnavi incurabili,psihosomatici,sau trecuti la domnul,incat,nu au apucat macar un an intreg de pensie?

    Ce se mai aude cu atacarea in instanta,atat de mult trambitata, a ordinului 5553,de echivalare a studiilor IP3,si anularea art 6 din acesta?
    Cand se vor deschide procese de combatere,pe linii majore,ale legii Funeriu, care ne umileste,sfideaza si de fapt,ne erodeaza psihic si mental,in saracie crunta,pana ne baga,de fapt in pamant?

    RăspundețiȘtergere