24 ian. 2012

Fundamentarea cifrei de scolarizare

Plecand de la  O.M.E.C.T.S. nr. 6694 /20.12.2011 METODOLOGIE pentru fundamentarea cifrei deşcolarizare şi stabilirea reţelei unităţilor de învăţământ preuniversitar destat pentru anul şcolar 2012-2013 si de la semnalele pe care le fac anumiti membri de sindicat si parinti sunt nevoit sa extrag cateva articole.

Art.104. (1) Până la data de 27 decembrie 2011 inspectoratele şcolare au obligaţia de a solicita, în vederea emiterii avizului conform, autorităţilor administraţiei publice locale, respectiv consiliilor locale şi primarilor, proiectul privind reorganizarea rețelei școlare a unităților de învățământ preuniversitar din raza lor teritorială pentru anul şcolar 2012-2013, în vederea fundamentării proiectului planului de şcolarizare.

Art.105. (1) Până la data de 09 ianuarie 2012,inspectoratele şcolare trebuie să răspundă prin emiterea / refuzul emiterii avizului conform, în scris, solicitat de autorităţile administraţiei publice locale, prin consiliul local şi primarul localităţii, pentru proiectul structurii reţelei şcolare a unităţilor de învăţământ preuniversitar din raza lor teritorială.

Art.90.În conformitate cu prevederile articolului 61 (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, rețeaua școlară a unităților de învățământ preuniversitar de stat se organizează de către autorităţile administraţiei publice locale, cu avizul conform al inspectoratelor şcolare. Pentru învățământul special liceal și special postliceal, rețeaua școlară se organizează de către consiliul județean, respectiv de către consiliile locale ale sectoarelor municipiului București, cu consultarea partenerilor sociali și cu avizul conform al Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului.

Art.116. Proiectul planului de şcolarizare şi fundamentarea acestuia vor fi dezbătute de consiliul profesoral şi aprobate de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ, după care se înaintează inspectoratului şcolar. Directorul unităţii de învăţământ răspunde de fundamentarea şi elaborarea proiectului planului de şcolarizare la nivelul unităţii de învăţământ, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii

Art.20.Reţeaua unităților de învățământ primar se organizează de către autorităţile administraţiei publice locale cu avizul conform al inspectoratelor şcolare, menţionându-se dacă funcţionează cu personalitate juridică sau ca structuri în cadrul unităților de învățământ primar, gimnazial, liceal, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. Evidenţa acestora se va ţine la inspectoratul şcolar.

Art.24.Reţeaua unităților de învățământ gimnazial se organizează de către autorităţile administraţiei publice locale cu avizul conform al inspectoratelor şcolare, menţionându-se dacă funcţionează cu personalitate juridică sau ca structuri în cadrul unităților de învățământ gimnazial, liceal, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. Evidenţa acestora se va ţine la inspectoratul şcolar.

Art 40. Reţeaua şcolară pentru învăţământul liceal special se organizează de către consiliul judeţean, respectiv de către consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, cu consultarea partenerilor sociali şi cu avizul conform al Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului în baza prevederilor Capitolului III, art. 61(2) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare. Evidenţa unităților de învățământ liceal special se va ţine la inspectoratul şcolar. E bine ca aceste lucruri sa le aduceti la cunostinta Primarilor si Consiliilor locale de pa raza localitatii in care este unitatea dmneavoastra. Asta pentru a preintampina anumie abzuri ale inspectoratelor scolare.
Adresa word ptr Maramures o gasiti AICI

5 comentarii:

  1. Cunoasteti multe unitati scolare care respecta metodologia,ori ,,indicațiile ” CL si ,,planul directorului”,pe care CP nu l-a vazut,sunt la ,,putere”?! Spun CP că,oricum,CA este cel de acum 100 de ani,cel nou nu-și poate desfasura activitatea pentru ca nu exista,neexistând metodologia pe L 1 din 2011,pe care, dacă tot si-a asumat-o cineva,nu trebuia sa o facă si funcțională!?
    Nu mai trebuie sa asteptam sa se ,,întâmple” ceva legat de ceea ce s-a hotărât! CRED CĂ TREBUIE SASE FACA PRESIUNI ASUPRA MINISTERULUI

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. presiunile trebuie facute la nivel de fiecare Consiliu Local si COnsiliu Profesoral

      Ștergere
  2. ,,Proiectul planului de şcolarizare şi fundamentarea acestuia vor fi dezbătute de consiliul profesoral şi aprobate de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ, după care se înaintează inspectoratului şcolar"
    Ce se intampla cand Inspectoratul MM procedeaza exact pe dos?
    Aproba planul de scolarizare dupa bunul plac.
    Astfel clasele de educatoare de la Aurel Vlaicu (singurele din Baia Mare ) au fost mutate la liceul Eminescu fara consultarea CA sau CP din scoala. Liceul are autorizare pentru aceste clase de 2 ani, dupa inspectia Aracip (Eminescu nu areautorizare)
    Desi liceul Aurel Vlaicu a cerut 5 clase au fost aprobate doar 2 .Dupa care a fost anuntata comasarea, din nou fara acordul CP sau CA.
    Cine raspunde pentru aceste ilegalitati?.........

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. raspunde directorul. Luati legatura cu liderul dvs de unitate si trecem la fapte.

      Ștergere
  3. Este corect, ca liceelor cu promovabilitate sub 15%, sa primeasca clase bonus, iar celor cu promovabilitate de peste 80% sa li se reduca nr. de clase ca asa vrea ISJ-ul?

    RăspundețiȘtergere