21 iul. 2010

joi vineri repartitia titularilor si nu numai

Chiar daca au fost multe note peste 7 multi dintre cei care le.au obtinut nu vor reusi sa ocupe un post titularizabil.
O intrebare de bun simt din partea acestora a fost aceea daca pot sa ocupe posturi in alte judete, eventual limitrofe. Asta deoarece, subiectele au fost nationale si corectarea la fel.
Din punct de vedere procedural trebuie modificata metodologia de miscare de personal prin ordin de ministru publicat, in Monitorul Oficial. Greu dar nu imposibil.
Am avut o discutie telefonica cu secretarul de stat pe aceasta tema. Maine vom avea o intalnire cu ministru unde cu siguranta o sa fie abordata si aceasta tema pe langa multe celelalte: Reducerea cu 25% a banilor de concediu, aplicarea L 221, respectarea sentintelor judecatoresti, modificarea planurilor cadru, norma didactica, Distinctia "Gh. Lazar", etc. Intrebari care sunt pe buzele tutoror celor din invatmanat in aceste momente.
Sunt elemente care trebuiesc reamintite conducerii ministerului si rezolvate cat mai repede in favoarea sistemului de invatmant. Tinem legatura

18 comentarii:

  1. Ar trebui sa devina titulari toti care au luat peste nota 7. A fost un examen foarte greu!

    RăspundețiȘtergere
  2. Noua Lege a Educatiei:
    Art. 235. – Cadrele didactice netitulare calificate care au participat la concursul
    naţional unic de titularizare în ultimii 3 ani, anteriori intr ării în vigoare a prezentei legi, care au
    obţinut cel puţin nota 7 şi au ocupat un post/catedră devin titulari ai şcolii respective dacă:
    a) se certifică viabilitatea postului/catedrei;
    b) consiliul de administraţie al şcolii respective este de acord.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cat despre titularizare "numai de bine".
    Ma intreb ce fac suplinitorii care merg la concurs si NU SUNT POSTURI.
    In fond,mi-e foarte usor sa inteleg atitudinea de "grava" tacere a sindicatului, in privinta celor care merg la concurs in virtutea unor legi aberante si concureaza pentru nimic.
    N-am auzit o singura data ca "onor sindicatul" sa ia o pozitie oficiala fata de acesti suplinitori ce prezentandu-se la concurs de atatea ori sunt mai buni oricum, decat multi titulari.
    Nu vorbesc ca "suplinitor frustrat", vorbesc ca un profesor care s-a saturat de aberatia intunericului legislativ din invatamant si-n care "lumina sindicala demult a pierit pe cai politice" .

    RăspundețiȘtergere
  4. Da concursul din 2009,cum este considerat?
    National unic sau Judetean unic?
    Desi este imposibil aplicare legii in forma asta, in cazul in care trece cu articolul invocat mai sus (235) Concursul din 2009 este valibil in virtutea legii?
    Intreb si io...

    RăspundețiȘtergere
  5. sindicatele au sustinut continuitatea pentru suplinire si a popus in actuala lege ca nota odata obtinuta sa se poata folosi in orice an
    este mult de lucru pe problema titularizarii...
    sper sa reusim sa reusim sa o mentinem

    RăspundețiȘtergere
  6. Ar fi o solutie ideala ca toti candidatii care au obtinut peste 7,00 sa poata fi titularizati in alte judete.

    RăspundețiȘtergere
  7. S/au obtinut la contestatii zecimi insemnate,chiar pana la un punct!Ce sa intelegem,cand au gresit cei din comisie/prima data ca nu au corectat corect sau a doua oara ca au fost prea indulgenti marindu/le nota peste 5 respectiv 7,ca sa se poata titulariza?!In calitate de secretar general,dorim un raspuns dl. Pop!

    RăspundețiȘtergere
  8. daca nu se fac publice lucrarile scanate si sa se compare cu baremul nu ma pronunt. pot spune ca atunci cand diferenta e prea mare ar trebui recorectate de o a treia comisie

    RăspundețiȘtergere
  9. Simplul fapt ca s-a dat titularizarea la nivel national, ca s-a corectat la acelasi nivel, inseamna mult!Deci, NU SE VA DESFIINTA TITULARIZAREA!DRAGI COLEGI, FITI PE FAZA, NU-I USOR SA AJUNGETI PE UN POST, APROAPE DE DOMICILIU,CONVENABIL!Dureaza in timp, cu mult, mult stres!Dar, Doamne Ajuta!Sa speram ca se va desfiinta si SPATELE POLITIC, ASTFEL, daca veti constata ca in localitatea dv va lucra pe parcursul anului vreun suplinitor, cu note sub cele obtinute de dv, (ne)calificat, pe criterii politice, pusi, ori grade de rudenie, NU EZITATI SA FACETI OBSERVATIA PERSOANELOR COMPETENTE!Notele mari inseamna competenta, DECI, NU ARE DE CE SA VA FIE TEAMA!"NU SUNT POSTURI", desi acestea apar ca ciupercile dupa ploaie, la supliniri, este poezie veche ce trebuie sa moara!DACA NU SUNT POSTURI, UNDE INVATA ACELASI NR DE ELEVI PT POSTURILE CARE NU-S?

    RăspundețiȘtergere
  10. un tanar la inceput de drum

    Si cand la contestatie nota este diminuata cu un punct,din 7 devine 6,care comisie a corectat dupa barem?Prima care a acordat nota de titularizare sau a doua?!Nu stim nici centrul unde s-a corectat...Nu stiu daca sa raman in acest sistem ....

    RăspundețiȘtergere
  11. Referitor la ordinul 3235/09-02-2010 si a ordinului 6052/2009

    Solicitam analizei dumneavoastra urmatoarele aspecte care conduc la discriminare, pe 2 planuri, ale legislatiei actuale.
    Suntem absolvente (promotia 1972-1974) a liceului teoretic, cu diploma de bacalaureat. Am urmat Institutul Pedagogic de Educatoare de 2 ani pe care l-am absolvit cu examen de diploma in specialitatea educatoare. De la absolvire am ocupat functia de educatoare , profesie pe care o practicam si in prezent, parcurgand toate etapele de perfectionare cerute de exercitarea profesiei la nivel inalt.
    O prima discriminare suportata, apare la structura studiilor in baza carora am obtinut calificarea de educatoare,indeosebi dupa 1990 cand au aparut alte forme de calificare ( colegii, scoli postliceale in invatamantul de stat sau particular)este ca desi noii absolventi care urmau studii postliceale erau incadrati ca institutori, incadrarea noastra a fost de educatoare cu liceu pedagogic pentru ca in nomenclatorul de functii (asa a motivat ISJ )nu exista pentru noi alta modalitate de incadrare situatie care se mentine si in prezent.
    Mentionez ca in cadrul Institutului de educatoare pe care l-am urmat, timp de 2 ani s-au studiat absolut toate disciplinele de specialitate dintr-un liceu pedagogic, inclusiv practica pedagogica. Din cauza unui deficit de educatoare calificate existent la acea data, s-a hotarat ca disciplinele de studiu pentru o durata de scolarizare de 3 ani sa fie comprimate in 2 ani.
    Se poate verifica din foaia matricola ca nu exista diferente in minus in ceea ce priveste calificarea de baza in profesia de educatoare fata de pregatirea oferita de un liceu pedagogic unde ultimii doi ani sunt alocati pentru pregatirea profesionala, primii 3 ani fiind pentru cultura generala specifica unui absolvent de liceu.
    O a doua discriminare flagranta se refera la continutul Ordinului 3235.
    Suntem absolvente ale Facultatii de Pedagogie cu examen de licenta -ciclul I Bologna. In cadrul facultatii am urmat modulele prescolar-primar cu examenele aferente date conform foii matricole. Conform ordonantei mai sus mentionata, nu pot ocupa functia de profesor in invatamantul prescolar decat absolventii de liceu pedagogic care au urmat studii universitare de licenta conform ordinului nr. 6052/2009.
    Timp de 35 de ani am fost considerate si retribuite ca educatoare absolvente de liceu pedagogic, desi in dosarul de personal este atasata diploma de absolvire a Institutului Pedagogic de Educatoare de 2 ani,iar acum dupa ce ne-am completat pregatirea cu studii universitare de specialitate , nu ne sunt recunoscute pentru ca nu suntem absolvente de liceu pedagogic.
    Este ca si cum un economist ar trebui sa fie obligatoriu absolvent de liceu economic, un agronom absolvent de liceu agricol, un medic absolvent de liceu sanitar, etc. ceea ce este o aberatie sau o interpretare voit anormala pentru a crea economii la fondul de salarii. Ce s-ar intampla la nivel national daca o astfel de gandire s-ar pune in practica?
    Este un cerc vicios, pentru invatamantul prescolar, care trebuie pus in discutie cu autoritatile atat prima discriminare cat si a doua afectand un numar mare de educatoare.
    Dorim pe acesta cale ca dumneavoastra, de pe pozitia de secretar general FSLI sa supuneti spre analiza domnului ministru Funeriu aceasta situatie care afecteaza moral si material multe educatoare din sistem si sa reusiti sa repuneti in drepturi aceste cadre didactice.
    Va multumim pentru atentia si intelegerea acordate si nutrim speranta ca aceasta stare de fapt va fi solutionata favorabil noua.

    RăspundețiȘtergere
  12. "N-am auzit o singura data ca "onor sindicatul" sa ia o pozitie oficiala fata de acesti suplinitori ce prezentandu-se la concurs de atatea ori sunt mai buni oricum, decat multi titulari.
    Nu vorbesc ca "suplinitor frustrat", vorbesc ca un profesor care s-a saturat de aberatia intunericului legislativ din invatamant si-n care "lumina sindicala demult a pierit pe cai politice" . "
    Stimate coleg, nu pot nega ca pe undeva poate ai dreptate dar ar trebui sa te gandesti ca si titularii din sistem au trecut prin aceleasi probleme ca si cei care se lupta acum pentru un post. Este dureros sa vezi cum an de an obtinerea unui post este mai dificila insa pentru acest lucru nu titularii sunt de vina .Ma intreb cum o sa te simti atunci cand dupa atata stres si dupa atatea examene sustinute obtii un post si cineva din aflat in situatia de a se lupta pentru un loc de munca ,in loc sa fie suparat pe sistemul nedrept este suparat pe tine care esti asigurat pe moment cel putin cu postul pentru care te-ai zbatut fara ca cineva sa stie cat si cu ce stres emotional si intelectual?
    Pe de alta parte iti dai seama ce haos ar fi daca toate posturile din invatamant ar fi scoase periodic la concurs ????.....Surprize pot fi destule .... oricine care a trecut printr-o facultate stie ca au fost examene unde cu toata pregatirea s-a picat si invers examene care s-au trecut desi pregatirea a fost mai precara....nu o spun ca o regula ci pur si simplu ca o constatare. Ei bine in virtutea celor spuse mai sus haosul ar consta in faptul a oamneii s-ar perinda pe posturi, nu ar fi responsabili de misiunea avuta si sa nu mai spun bietii copii cat de bulversati ar fi. Imi povestea o colega care in mai a fost intr-un schimb de experienta in Spania ca acolo este o situatie de acest gen . Este vorba de liceu. La clasele de a noua preda doar un profesor de o anumita disciplina, in anul urmator la aceeiasi disciplina ei nu mai fac ore cu acelasi profesor ci cu altul. Nemultumirea era generala si din partea elevilor dar si din partea profesorilor...este lesne de inteles de ce...emaptia dintre cele doua segmente elev-profesor lipseste iar acest lucru afecteaza clar procesul educational.Ce sa mai spunem la noi unde multi colegi aflati in situatia de a se perinda din an in an dintr-o scoala in alta se lovesc de lipsa de implicare a celui dinaintea lui iar predarea materiei bazata pe lacunele de cunostinte ale elevilor fac ca misunea sa la catedra sa fie aproape esuata din start.....

    RăspundețiȘtergere
  13. Nu mai cautati vinovati!Inca sistemul ed are mafia SA!Si eu am terminat liceu teoretic, apoi institut psihopedagogic,...Din punctul acesta de vedere, am doborat multi absolventi de liceu pedagogic:si la concursuri de ocupare a posturilor, si la catedra!FARA PILE, FARA ALTE PRIORITATI!TOCMAI IN ASTA CONSTA EXPERIENTA CADRULUI DIDACTIC.DIN PROPRIILE NEVOI, INVATA CUM SA SUPRAVIETUIASCA SI CUM SA OBTINA ADEVARATELE PERFORMANTE PROFESIONALE!Lasati lumea sa vorbeasca, demonstrati ca vreti si veti reusi sa fiti cei mai buni intre cei mai buni!

    RăspundețiȘtergere
  14. Asteptam cu nerabdare raspuns din partea d-lui secretar general ,Liviu Marian Pop,la problemele ridicate mai sus ,avand in vedere ca,nu in ultimul rand,este vorba de remunera-tia noastra .Dorim sa ni se comunice si punctul de vedere al d-lui ministru Funeriu.
    Va multumim foarte mult d-le secretar general si va rugam sa ne sprijiniti ,cu toata autoritatea de care dispuneti,in acest demers spinos (de modificare a Ordinului nr.3235 din 09-02-2010),de castigare a drepturilor mate - riale ,atat de bine meritate,si avand in vede-re ca am fost colegi, in cadrul Institutului Pedagogic de 2 ani ,cu cei care au absolvit PIPP.Va multumim

    RăspundețiȘtergere
  15. si ce a avut de spus ministrul despre modificarea planurilor cadru?

    RăspundețiȘtergere
  16. Daca tot o sa aveti o intalnire la minister , v-as ruga sa propuneti ca cei care au luat note peste 7 in acest an la CNUT sa fie trecuti pe lista de asteptare pana anul viitor cand se vor mai elibera posturi. Asa mi s-ar parea corect. Anul acesta , la fel ca si anul trecut, am luat note peste 8 (8.44) dar din pacate nici acum nu am sansa sa ma titularizez din lipsa de posturi.Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  17. sa inteleg ca cei care au primit deja salariile pe iulie si august fara retinere de 25% vor fi nevoiti sa de-a banii inapoi? mi se pare o prostie,sincer.la fel cum orice schimbare de la de la 1 septembrie asa ar trebui sa fie si la salarii, pentru ca daca ne castigam un drept salarial in cursul anului trebuie sa asteptam pana la 1septembrie,la noua incadrare. rusine! un sistem neorganizat si cadrele nu sunt unite in a obtine ceea ce li se cuvine!

    RăspundețiȘtergere
  18. Metodologia ar trebui schimbata din mai multe privinte. Si eu am luat cea mai mare nota la disciplina la care am dat examen si nu m-am titularizat. Astazi am constat ca la suplinire raman ramasitele de la detasari si cele de la continuitati. Vi se pare normal sa raman fara post?!si pana la urma nu stiu de ce ne stresam atata avand in vedere salariul imens pe care il primim de la 1 iulie. De fapt salariul este unul din motivele pentru care nu m-am titularizat pentru ca nu imi permiteam sa platesc chiria in localitatea unde era postul tiutlarizabil.

    RăspundețiȘtergere