31 mar. 2010
Propunere legislativă "Legea educaţiei naţionale"
Acum sunt covins ca lucrurile se precipita si incurca.
Asta pentru ca la Camera Deputatilor a fost inregistrat
Pl-x nr. 115/2010 Propunere legislativă "Legea educaţiei naţionale"
Ce o sa urmeze este greu de spus.
Ca de obicei educatia este doar la nivel declarativ sustinuta de catre clasa politica
Forma LEGII depuse
30 mar. 2010
Stimati colegi
Nu putem ramane indiferenti atunci cand se decide soarta noastra si a copiilor nostri. Viitorul natiunii depinde de succesul sistemului de invatamant. Nu exista niciun domeniu care sa poata fi performant in viitor, atata timp cat scoala romaneasca va fi distrusa sistematic prin legi care nu incurajeaza calitatea si performanta, ci traficul de influenta si mita.
Trebuie sa ne pastram coloana vertebrala si sa spunem NU atunci cand cei de la putere gresesc.
Prin urmare, va cer sprijinul in organizarea GREVEI GENERALE PE TERMEN NELIMITAT incepand cu luna aprilie daca in urma discutiilor care ar trebui sa fie intre sindicate si minister nu se elimina aberatiile propuse: disparitia titularizarii, componenta CA, clasa a IX-a, etc
miting la Vaslui si Buzau
Tot maine are loc un miting si la Buzau
FSLI ALBA are site
Il gasii AICI
Mult succes in expolatarea lui
28 mar. 2010
De ce nu o sa se voteze Legea Educatiei Nationale?
Anul trecu in timpul dezbaterilor s.a modificat Examenul de Bacalaureat.
Acum LEGEA INVATAMANTULUI se modifica
si
STATUTUL PERSONALULUI DIDACTIC
Modificarile sunt, deci legea sigur este intr.o dezbatere formala.
Normal este ca modificarile si completarile din aceste proiecte sa se gaseasca in viitorul proiect de LEN, daca nu e greu de crezut ca Parlamentul o sa voteze la interval de cateva luni altceva.
Asta ma face sa cred ca este ceva formal sau ceva cu subanteles prin aceasta TEZA a Educatiei readusa la modificari atata timp cat Curtea COnstitutionala a Romaniei a spus de modalitatea de asumare...nu de continutul ei.
27 mar. 2010
UNELE EFECTE ALE PROIECTULUI LEGII EDUCATIEI NATIONALE
Problemele majore care consider ca le ridica acest proiect de lege ar fi:
- La capitolul manualelor multiple sau alternative se prevede doar faptul că elevii vor avea manuale, dar nu este clar dacă se continuă sistemul de piaţă liberă, cu manuale diverse pentru aceeaşi disciplină.
- Cand se vorbeste despre definirea personalului didactic nu se face referire la psihologul şcolar, care nu ar trebui sa lipseasca din nicio unitate de invatamant.
- Trecerea clasei a IX in ciclul invatamantului gimnazial poate avea un impact major asupra resursei umane de la liceele teoretice. Totodata, calitatea cunostintelor va scadea in invatamantul liceal teoretic, care urmeaza a fi redus la trei ani.
- Apar probleme de spatii la scolile gimnaziale, mai ales in mediu rural.
- Disparitia titularizarii si implicit a transferului si detasarii sunt alte subiecte peste care ministrul educatiei trece fara analize temeinice.
- Conducerea unitatilor scolare este facuta de un Consilu de Administratie, unde profesorii detin doar o treime. Directorul poate sa nu fie profesor, pentru simplul motiv ca notiunea de "cadru didactic" si profesor nu este clar specificata .
.- Finantarea învatamântului preuniversitar se face dupa principiul „resursa financiara urmeaza elevul”, în baza caruia alocatia bugetara aferenta unui elev sau prescolar se transfera la unitatea de învatamânt la care acesta învata. Dintr-un calcul simplu, respectand media de 15 prescolari in invatamantul prescolar, 20 scolari in cel primar si 25 de elevi pentru invatamantul gimnazial ne arata ca nicio unitate de invatamant nu va putea sa se achite de obligatiile salariale. Daca incadrarea este facuta cu cadre didactice calificate, care au obtinut si gradul didactic I si au vechime in invatamant, unitatile de invatamant nu se vor incadra in buget. La ora actuala, mai mult de 80% din unitatile de invatamant nu dispun de fondul necesar pentru achitarea salariilor personalului din invatamant.
- Asigurarea resurselor si conditiile necesare pentru buna functionare a invatamantului ar trebui sa fie asigurata din fondurile locale, respectiv de Primarii. Datorita repartizarii inegale a banilor de catre Consiliile Judetene, primarii care nu apartin partidului de guvernare nu vor putea asigura aceste conditii minimale de functionare a scolilor.
- Evaluarea facuta progresiv la clasa a II-a, a-IV-a, VI-a, a IX-a este o supraincarcare a elevilor. Metodele clasice de evaluare a copiilor la finele unui ciclu si introducerea admiterii in liceu in functie de optiunea elevului creeaza premizele unei pregatiri sistematice si temeinice.
- Lipsa profesorilor din ecuaţia negocierilor si dezbaterilor este de neconceput. Se vorbeste despre viitorul dascalilor, despre o lege pe care sunt nevoiti sa o aplice, iar neconsultarea celor direct implicati va aduce si mai multe puncte nevralgice in aceasta lege.
- din acest punct de vedere se vede clar intentia de politizare a CA si interesul doar pentru banii care urmeaza elevul.
- finantarea per elev atat la scolile particulare cat si la cele de stat, coroborat cu legea sal unitare in invatamantul de stat, o sa duca la o concurenta neloiala si la o privatizare a invatamantului.
Consider ca sunt suficiente motivele acestea pentru a spune ca acest proiect nu aduce nimic, dar absolut nimic bun pentru cei din invatamant.
De aceea consider ca e momentul sa continuam formele de protest legate de netrecere notelor in catalog si pregatirea pentru greva generala.
E singura posibilitate de a opri tavalugul care se abata asupra invatamantului din partea unei clase politice care doreste indobitocirea poporului roman.
E momentul ca fiecare dintre noi, sindicalist -nesindicalist , indiferent de federatie, titular-netitular, personal didactic, didactic auxiliar, nedidactic, urban sau rural, din Buzau sau tara sa trecem la ACTIUNI UNITARE.
Numai asa ii putem opri.
26 mar. 2010
Proiect LEN angajarea si disapritia titularizarii actuale
didactic cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata sau perioada determinata
de un an scolar, cu posibilitatea prelungirii contractului, respectiv în plata cu ora, în conditiile
legii.
(2) Constituirea posturilor didactice la nivelul unitatii de învatamânt sau al consortiilor scolare
se face în baza normativelor în vigoare privind formatiunile de studiu.
(3) În învatamântul preuniversitar public, privat si confesional, posturile didactice se ocupa
prin concurs organizat la nivelul unitatii de învatamânt cu personalitate juridica conform unei
metodologii cadru elaborate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.
(4) Deciziile privind vacantarea posturilor didactice, organizarea concursurilor pe post si
angajarea personalului didactic se iau la nivelul unitatii de învatamânt de catre Consiliul de
administratie al unitatii de învatamânt, la propunerea directorului, conform legislatiei în
vigoare.
(5) Consiliul de administratie al unitatii de învatamânt stabileste posturile didactice/catedrele
disponibile pentru angajare, statutul acestora: vacante, rezervate, precum si conditiile si
modalitatile de ocupare a acestora.
(6) Inspectoratul scolar analizeaza si corecteaza în colaborare cu unitatile de învatamânt si
avizeaza oferta de posturi didactice/catedre vacante/rezervate.
(7) Lista de posturi didactice/catedre se publica în presa centrala, locala si prin afisare la
inspectoratele scolare si la unitatile de învatamânt respective cu cel putin 30 de zile înaintea
declansarii procedurilor de selectie si angajare pe aceste posturi didactice/catedre.
(8) Concursul prevazut la alin.(3) consta în:
a) proba practica sau inspectie speciala la clasa si proba scrisa din didactica specialitatii
la angajarea personalului didactic cu contract individual de munca;
b) prezentarea unui curriculum vitae si interviu la angajarea în plata cu ora a
personalului didactic asociat si a personalului didactic pensionat.
(9) Unitatile de învatamânt, individual, în consortii scolare sau în asocieri temporare la nivel
local sau judetean organizeaza concursul pentru ocuparea posturilor si catedrelor, conform
statutului acestor posturi didactice si catedre, stabilit în conditiile alin.(1).
(10) Comisiile de concurs se aproba de Consiliul de administratie al unitatii de învatamânt.
Din comisia de concurs face parte, în mod obligatoriu, un reprezentant al inspectoratului
scolar judetean. În situatia în care concursul se organizeaza în consortii scolare sau în asocieri
temporare la nivel local sau judetean, comisiile sunt validate de consiliile de administratie ale
unitatilor de învatamânt.
(11) În învatamântul preuniversitar, validarea concursurilor pentru ocuparea
posturilor/catedrelor didactice se face de catre consiliul/consiliile de administratie ale
unitatii/unitatilor de învatamânt care organizeaza concursul.
(12) Candidatii care au dobândit definitivarea în învatamânt (profesori cu drept de practica) si
au ocupat prin concurs validat, în conditiile metodologiei, de consiliul de administratie al
unitatii de învatamânt un post didactic vacant sunt titulari pe postul ocupat. Directorul unitatii
de învatamânt încheie cu acestia contractul individual de munca pe perioada nedeterminata.
(13) Pentru candidatii care nu au dobândit definitivarea în învatamânt (profesori debutanti) si
au ocupat prin concurs validat, în conditiile metodologiei, de consiliul de administratie al
unitatii de învatamânt un post didactic vacant, directorul unitatii de învatamânt încheie
contractul individual de munca pe o perioada de cel mult 1 an scolar. În situatia în care, acesti
candidati promoveaza examenul pentru definitivarea în învatamânt, consiliul de administratie
poate hotarî modificarea duratei contractului individual de munca din perioada determinata în
perioada nedeterminata.
(14) Pentru candidatii care au ocupat prin concurs validat, în conditiile metodologiei, de
consiliul de administratie al unitatii de învatamânt, un post didactic rezervat, directorul
unitatii de învatamânt încheie contract individul de munca pe o perioada de cel mult un an
scolar, respectiv pâna la revenirea titularului pe post. Consiliul de administratie al unitatii de
învatamânt poate decide prelungirea contractului individual de munca si în anul scolar
urmator în situatia în care postul ramâne rezervat.
(15) Directorii unitatilor de învatamânt comunica în scris inspectoratului scolar situatia
angajarii pe posturi didactice a candidatilor validati dupa concurs, a candidatilor participanti
la concurs si nerepartizati, precum si situatia porturilor didactice si a orelor ramase neocupate
dupa concursul organizat la nivelul unitatii sau al consortiilor scolare.
(16) Inspectoratul scolar centralizeaza la nivel judetean posturile didactice si orele ramase
neocupate, care vor fi repartizate în ordine:
a) cadrelor didactice titulare într-o unitate de învatamânt pentru completarea normei didactice;
b) candidatilor ramasi nerepartizati dupa concursul organizat la nivelul unitatii sau al
consortiilor scolare.
(17) Posturile didactice si orele ramase neocupate dupa operatiunile prevazute la alin.(16) se
ocupa pe perioada determinata de cel mult un an scolar, printr-un nou concurs organizat de
inspectoratul scolar.
(18) Reprezentantii organizatiilor sindicale reprezentative la nivel de ramura a învatamântului
participa cu statut de observatori la toate etapele de organizare si desfasurare a concursurilor
organizate la nivelul unitatii, al consortiilor scolare sau inspectoratului scolar.
(19) Posturile didactice ramase neocupate prin concurs sau eliberate în timpul anului scolar se
ocupa prin plata cu ora pâna la sfârsitul anului scolar sau pâna la revenirea pe post a cadrului
didactic care a beneficiat de rezervarea postului/catedrei.
(20) Eliberarea din functie a personalului didactic în unitatile de învatamânt cu personalitate
juridica se face de catre directorul unitatii, cu aprobarea consiliului de administratie.
Dupa cum se vede titularizarea ramane doar cu numele. nu mai avem transfer si nici detasare.
Astept parerile si propunerile dvs. Multumesc
25 mar. 2010
Sa fie aproape dictatura? sau se face intimidare?
Unul legat de legea educatiei si altul legat de greva colegilor de Buzau si actiunile de protest din tara.
La nivel de judete sunt si vor fi convocati de catre ISJ-uri, directorii de unitati pentru propiectul Legii Educatiei Nationale. La sedintele cu directorii pur si simplu nu s-au dat raspunsuri ci s-a prezentat aceasta lege ca fiind extraordinara, nu s-au luat in considerare nici un fel de propunere de modificare motivandu-se ca aceasta chiar e foarte buna.
Din punct de vedere a salariilor ISJ/urile tranmit note de forma Abuz si intimidare indiscutabil. Nu are nicio calitate ISJ sa faca asa ceva. Este un abuz cras si o tentativa de intimidare.
26 MARTIE 2010 ORA 10 PRIMA DEZBATERE A LEN CU SINDICATELE
Asa ca va propun spre dezbatere si analiza problema structurii invatamantului.
Art. 22 (1) Sistemul de învatamânt preuniversitar cuprinde urmatoarele niveluri:
a) educatia timpurie (0 – 6 ani), formata din nivelul anteprescolar (0-3 ani) si învatamântul
prescolar, care cuprinde grupa mica, grupa mijlocie, grupa mare (3–6 ani);
b) învatamântul primar care cuprinde clasa pregatitoare si clasele I-IV;
c) învatamântul secundar care cuprinde:
- învatamântul secundar inferior sau gimnazial, care cuprinde clasele V–IX,
- învatamântul secundar superior sau liceal, care cuprinde clasele de liceu X–XII, pentru
filiera teoretica si pentru filiera vocationala, respectiv clasele de liceu X-XIII, pentru
filiera tehnologica;
d) învatamântul tertiar non-universitar, care cuprinde învatamântul postliceal.
(2) Învatamântul primar si cel secundar inferior constituie învatamântul obligatoriu. Clasele a
X-a si a XI-a din învatamântul liceal, filiera tehnologica, urmate de stagiul de pregatire
practica, care permite obtinerea certificatului de calificare de nivel EQF 3, reprezinta
învatamântul profesional.
(3) Învatamântul profesional si tehnic este format din: învatamânt profesional, liceu – filiera
tehnologica si învatamânt postliceal.
(4) Formele de organizare a învatamântului preuniversitar sunt: învatamânt de zi, seral, cu
frecventa redusa, la distanta si, pentru copiii cu cerinte educative speciale, nedeplasabili, la
domiciliu sau la spital.
(5) Învatamântul obligatoriu este învatamânt de zi. În mod exceptional, pentru persoanele care
au depasit cu mai mult de 3 ani vârsta clasei, învatamântul obligatoriu se poate organiza si în
alte forme de învatamânt, pe baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educatiei,
Cercetarii, Tineretului si Sportului.
(6) În sistemul de învatamânt preuniversitar pot functiona unitati pilot, experimentale si de
aplicatie.
Din acest punct de vedere cred ca un referendum in randul parintilor daca sunt de acord cu propunerea MECTS sau este mai bine actualul ar fi interesant.
IN ACELASI TIMP O SA VA TIN LA CURENT CU DESFASURAREA NEGOCIERILOR...EVIDENT DACA O SA FIE NEGOCIERI
24 mar. 2010
LEN dezbatere Consiliu de Administratie
Conform proiectului de lege
Art.82 (1) Unitatile de învatamânt preuniversitar sunt conduse de consiliile de administratie si
de directori, ajutati, dupa caz, de directori adjuncti. În exercitarea atributiilor ce le revin, consiliile de administratie si directorii conlucreaza cu consiliul profesoral si cu comitetul de parinti.
(2) Consiliul de Administratie (CA) este organul suprem de conducere a unitatii de învatamânt si este format din 1/3 membri cadre didactice alese de catre personalul didactic al scolii si 1/3 reprezentanti ai parintilor si 1/3 reprezentanti ai consiliului local, desemnati de catre acestia si care nu pot fi cadre didactice în unitatea scolara respectiva.
(3) Marimea Consiliului de Administratie variaza între 7–15 membri, în functie de marimea unitatii de învatamânt si se întâlneste lunar sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea directorului, a presedintelui consiliului de administratie sau a doua treimi dintre membri. Metodologia-cadru de organizare si functionare a consiliului de administratie este stabilita prin ordin de ministru.
(4) Consiliul de administratie are urmatoarele atributii principale:
a) aproba proiectul de buget si executia bugetara la nivelul unitatii de învatamânt;
b) aproba planul de dezvoltare institutionala elaborat de directorul unitatii de învatamânt;
c) aproba CDS la propunerea consiliului profesoral;
d) stabileste pozitia scolii în relatiile cu terti;
e) organizeaza concursul de ocupare a functiei de director si aproba directorul adjunct, la propunerea directorului;
f) aproba planul de încadrare cu personal didactic si schema de personal nedidactic;
g) aproba programe de dezvoltare profesionala a cadrelor didactice la propunerea consiliului profesoral;
h) realizeaza evaluarea performantelor profesionale ale cadrelor didactice, cadrelor didactice auxiliare si ale personalului administrativ;
i) sanctioneaza abaterile disciplinare etice sau profesionale ale cadrelor didactice;
j) aproba comisiile de concurs si valideaza rezultatul concursurilor.
(5) Consiliul de administratie va fi condus de catre un presedinte ales prin vot de jumatate plus unu dintre membrii sai, dintre reprezentanti ai parintilor si ai consiliului local. Directorul este membru de drept al consiliului de administratie, dar nu poate ocupa functia de presedinte. Atributiile presedintelui sunt stabilite de consiliul de administratie, în limitele legislatiei în vigoare, dupa o metodologie generala stabilita de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.
Art.227 (1) Consiliul de administratie stabileste componenta comisiei de concurs pentru ocuparea postului de director, respectiv director adjunct al unitatii de învatamânt preuniversitar. Din comisie fac parte, obligatoriu, un reprezentant al inspectoratului scolar precum si un reprezentant al consiliului local, respectiv judetean, în functie de unitatile aflate în subordine.
(2) Metodologia, organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea functiei de director se stabileste prin ordin al ministrului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.
(3) Consiliul de administratie, valideaza rezultatele concursului de ocupare a functiilor de director, respectiv director adjunct.
(4) Directorul încheie un contract de performanta cu consiliul local/consiliul judetean (pentru licee). Metodologia - cadru a contractului de performanta este stabilita prin ordin al ministrului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului. Daca în termen de 30 de zile consiliul local/consiliul judetean nu se pronunta asupra contractului de performanta, acesta se considera aprobat tacit.
(5) Directorul unitatii de învatamânt poate fi eliberat din functie:
a) prin decizia consiliului de administratie cu votul a 2/3 dintre membri;
b) prin decizia consiliului local, respectiv judetean în cazul liceelor, doar daca se constata neîndeplinirea contractului de performanta încheiat cu aceste consilii. În ambele situatii realizarea unui audit din partea Inspectoratului Scolar Judetean este obligatorie.
(6) In conditiile vacantarii functiei de director, pâna la organizarea unui nou concurs, conducerea interimara este preluata de catre presedintele consiliului de administratie care devine automat si ordonator de credite.
Care vor fi problemele care apar in actul de decizie?
Considerati ca este bun acest articol in aceasta forma?
MENTIONEZ CA NICIUN COMENTARIU NU ESTE MODERAT SAU STERS.
23 mar. 2010
FSLI picheteaza in 24 martie 2010 in Brasov, Cluj, Gorj , Vrancea si miting in Buzau
membrii de sindicat afiliaţi la Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ, din judeţele Braşov, Cluj, Gorj şi Vrancea vor picheta sediile prefecturilor locale.
De asemenea, în judeţul Buzău se va desfăşura un miting de protest între orele 11-13.
PRIM-VICEPREŞEDINTE, Simion HANCESCU
Bucureşti, 23.03.2010
ÎNTÂLNIREA CONSILIERILOR JURIDICI ŞI A MEMBRILOR DEPARTAMENTULUI JURIDIC CONSTANŢA, 25-28 MARTIE 2010
Proiectul Legii Educaţiei Naţionale – abordare din prespectivă juridică;
O.U.G. nr. 18/ 2010 implicaţii constituţionale;
Posibile discuţii cu parlamentarii constănţeni şi reprezentanţii autorităţilor locale, pe tema Legii Educaţiei Naţionale (sub rezerva acceptării invitaţiei de către aceştia).
FSLI picheteaza sediu MECTS
FSLI Constanta, FSLI Ialomita si FSLI Bucuresti picheteaza incepand cu ora 11.00 sediile Prefecturilor.
Ma declar solidar cu intreg personalul didactic, didactic auxiliar si nedidactic din intreaga tara, cu dascalii care sunt nevoiti sa iasa in strada pentru a obtine un venit decent. Azi, la Constanta, Ialomita si Bucuresti, profesorii trag un nou semnal de alarma. Este trist ca trebuie sa recurgem la proteste pentru a ne face auziti.
Dascalii sunt cei carora le revine sarcina de a croi destinele elevilor, ei sunt responsabili de viitorul fiecarui copil. Rezultatele pozitive ale tinerilor pe care ii invata, le aduc doar satisfactii personale. Acest lucru nu este insa suficient. Pentru a putea trai decent, guvernantii au obligatia de a-si respecta promisiunile pe care le fac in campaniile electorale.
La fiecare patru ani, invatamantul este ridicat la rang de prioritate, pentru ca, odata instalati in functii, alesii nostri sa isi uite promisiunile. Mitingurile si pichetarile profesorilor sunt perfect întemeiate, dată fiind lipsa de viziune şi de respect cu care Guvernul abordează sectorul educaţiei. Profesorii sunt nevoiti sa recurga la proteste pentru a fi ascultati. Este insa singurul mod in care se pot face auziti. Actualul Guvern continuă să evite cu obstinaţie problema gravă a finanţării procesului de învăţământ.
Profesorii sunt tratati cu dispreţ de guvernanti, care recurg la măsuri din cele mai dramatice, închiderea de şcoli fiind doar una dintre ele. Guvernul actual risca sa transforme economia României într-o economie anexa celei europene. Vom ramane fara forta de muncă specializata, fara domenii de maxima competitivitate.
Fac un apel Guvernului de a trata cu maximă seriozitate protestele celor din invatamant. Cei care conduc destinele acestei tari au obligatia de a respecta solicitarile dascalilor şi de a plasa Educatia pe lista prioritatilor absolute. Sub semnul solidaritatii, dascalii ies in strada. Formele de protest din intreaga tara ar trebui sa fie un semnal de alarma pentru acest Guvern. Din nefericire, dezinteresul cras afisat fata de profesori ne obliga sa protestam.
Despre responsabilitatea fundamentală ce revine dascalilor în consolidarea rolului şcolii în viaţa societăţii se vorbeste de la tribune, doar atunci cand li se cere votul. Despre rolul acestora in a insufla elevilor cu înţelepciune şi dăruire valorile învăţământului românesc guvernantii vorbesc, cu patos, atunci cand au nevoie de sufragii. Apoi uita cu desavarsire ceea ce au promis.
Azi, la Constanta, Ialomita si Bucuresti, profesorii ies din nou in strada. Oameni care ar trebui sa fie la clase, sa predea elevilor cunostintele pe care ei le-au dobandit de-a lungul unei intregi vieti, sunt nevoiti sa protesteze. Obligatia statului este aceea de a le plati profesorilor salariile, conform contractului de muncă. Presiunea psihologica prin neplata la timp a drepturilor bănesti nu foloseste nimanui. Profesorii ar trebui sa aiba un statut special în raport cu autoritatile. Lor li se cuvine un salariu mai mult decât decent, garantat de stat. Doar astfel vom putem reda dascalilor demnitatea si solemnitatea meseriei pe care si-au ales-o.
Mitingurile nostre trebuie sa aiba un ecou. Vocea noastra trebuie sa se faca auzita. Luptam pentru un drept al nostru, pentru ceea ce ni s-a promis. Luptam pentru un viitor mai bun, protestam pentru o viata decenta. Cerem salarii si conditii europene de munca, cerem sa se faca dreptate.
21 mar. 2010
MARTIE 2010, O POVESTE ADEVĂRATĂ
CUM O INSTITUŢIE A STATULUI ROMÂN, MEMBRU ÎN U.E., NESOCOTIND LEGEA, POATE DISTRUGE VIAŢA UNUI OM ŞI A FAMILIEI LUI
În aprilie 2005, conducerea executivă de atunci a S.C. PHOENIX S.A. Baia Mare, hotăreşte să vândă un cămin de nefamilişti prorietatea societăţii, situat în Baia Mare, str. Horea nr. 46 A.
Căminul respectiv, având 104 camere, era ocupat la momentul acela de chiriaşi care erau angajaţi ai S.C. Phoenix S.A., foşti angajaţi disponibilizaţi precum şi alte persoane din municipiu.
Intre conducerea executivă a S.C. PHOENIX S.A. şi P.F.A. CHIRA LIVIU se încheie un contract de vânzare-cumpărare pentru căminul susmenţionat la valoarea de 150.000 euro în echivalent lei ( atenţie ! contractul era încheiat între două entităţi private care presupunem să nu aveau interesul să plătească taxele notariale la valoarea reală, deoarece o garsonieră revenea la cca. 1.400 euro când un garaj de 18 mp. se vindea pe piaţa liberă în Baia Mare, la preţuri cuprinse între 6.000 şi 8.500 euro).
După mai bine de un an de la încheierea contractului pe care l-am descris mai sus, în faţa sediului Primăriei municipiului Baia Mare au început manifestaţii de protest susţinute de zeci de persoane, chiriaşi în clădirea căminului din str. Horea nr. 46 A, care protestau împotriva evacuării lor din clădire de către noul proprietar, respectiv P.F.A. Chira Liviu. Sub această presiune Consiliul Local al municipiului Baia Mare numeşte o comisie care să negocieze cu proprietarul cumpărarea căminului pentru a proteja chiriaşii care protestau în faţa sediului Primăriei şi al Consiliului Local al municipiului Baia Mare.
Proprietarul acceptă vânzarea imobilului în primul moment solicitând un preţ de 1 milion euro iar urmare mai multor runde de negocieri acceptă vânzarea căminului pentru suma totală de 544.500 euro.
În acest sens, Consilul Local al Municipiului Baia Mare (deci nu primarul), acceptă ultimul preţ de 544.500 euro în care sens emite Hotărârea de Consiliu Local nr. 293/iunie 2006. Se întocmesc formele legale şi stabilesc condiţiile de plată în rate până la sfârşitul anului 2006 cu vânzătorul. În această perioadă, un consilier local pe nume Vlaşin Vasile semnează o plângere penală “in rem” depusă la D.N.A. susţinând în aceasta că s-a produs un abuz cu toate că aprobarea achiziţionării fusese făcută de către Consiliul Local al municipiului Baia Mare din care făcea parte şi el.
D.N.A porneşte cercetarea cauzei şi înaintează dosarul instrumentat sub aspectul unei infracţiuni de abuz în serviciu, solicitând Curţii Supreme de Justiţie strămutarea procesului din Baia Mare, pe motivul unei posibile infuenţe a primarului asupra unor judecători din Baia Mare, solicitare respinsă de Curtea Supremă de Justiţie. După judecarea procesului la Judecătoria Baia Mare şi apoi la Tribunalul Judeţean Maramureş, ambele instanţe se pronunţă împotriva soluţiei propuse de D.N.A. şi-l achită pe primarul Cristian Anghel de acuzaţia de abuz în serviciu şi ridica sechestrul asiguratoriu dispus de către procurorii D.N.A. asupra imobilelor şi a bunurilor acestuia.
Pentru a înţelege mai bine situaţia şi argumentele care au stat la baza hotărârilor celor două instanţe sus menţionate, menţionăm că la dosarul cauzei au existat două expertize de evaluare ale imobilului cămin nefamilişti situat în Baia Mare str. Horea nr. 46 A, ambele cu valori de peste 600 mii euro, deci mai mari decât preţul negociat aprobat de Consiliul Local prin H.C.L. 293/2006.
Fără a prezenta nici un element sau argument nou în dosar, procurorii D.N.A. au înaintat recurs împotriva soluţiei date de Tribunalul Judeţean Maramureş. Decizia Curţii de Apel Cluj în complet de trei judecători hotărăşte condamnarea primarului municipiului Baia Mare la 2 ani şi 6 luni de închisoare cu executare precum şi recuperarea falsului prejudiciu calculat şi propus de către procurori de 394.500 euro, având la baza acestei decizii, exact acelaşi dosar şi aceleaşi documente în baza cărora două instanţe cu judecători având aceeaşi pregătire au stabilit nevinovăţia acestuia.
România este o ţară membră NATO şi membră a Uniunii Europene...........
AM PRIMIT PE EMAIL SI O POSTEZ LA RUGAMINTEA CELOR CARE MI-AU TRANSMIS ACEST MATERIAL.
Iar dupa cum ati observat las mana libera comentariilor fara a face nicio cenzura. Daca o sa fie nevoie o sa fac precizari
18 mar. 2010
Proiectul Legii Educatiei Nationale
il postez aici pentru a incerca o dezbatere de care nu sunt convins ca o sa fie una reala.
Din punt de vedere a timpului si a finantarii din spatele acestei legi sunt sceptic.
Problemele pe care le ridica alplicare acestui proiect o sa le fac in curand publice pentru ca vreau sa citesc toate articolele de cateva ori pentru a reusi sa exprim un punct de vedere documentat.
La o prima citire as putea spune ca sunt cateva probleme:
- Conducerea unitatii de invatamant atunci cand postul devine vacant de catre presedintele Consiliului de Administratie, care poate sa fie angajat si in alta parte (si nu poate sa fie cadru didactic)
- Titularizarea este intepretabila si greu aplicabila
3. Admiterea la liceu nu are nimic in comun cu orienatrea scolara a elevului, contand numai notele nici decum inclinatiile acestuia. Adica 10 ani de orientare si fise personale care nu ii folosesc la nimic. Nu mai vorbesc ca el la finalul clasei a 9 ar trebui sa benficieye de un nivel de calificare(cel mai mic posibil) pentru a putea intra pe piata muncii. Asta deoarece are 16 ani.
4. Finantarea per elev nu ar trebui sa se suprapuna cu numarul minim de elevi in clasa. Ar trebui specificat doar numarul maxim in clasa. Este o aberatie sa impui nr minim atata timp cat baniis e acorda pe copil/prescolar.
5. Finanatarea per elev egala in mediu privat si de stat o sa creeze unele mici probleme legate de calitate, pe care nu vreau sa le comentez deocamdata.
Pe langa acestea sunt si toate aceelea postate de dvs in comentarii pentru care va multumesc.
ACEASTA POSTARE O SA FIE IN PERMANENTA ACTUALIZARE
16 mar. 2010
F. S. L. I. organizează la Iaşi un marş de protest în timpul sedintei de guvern
Marşul se va desfăşura pe traseul: Stadion "Emil Alexandrescu" - Bd. Carol I - Universitatea "Al. I. Cuza".
La această acţiune de protest vor participa aproximativ 1500 de sindicalişti de la sindicatele afiliate Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ.
În conformitate cu decizia Colegiului Naţional al Liderilor F.S.L.I. de săptămâna trecută, la nivel teritorial în perioada 15.03.2010-02.04.2010 se vor organiza mitinguri, pichetări şi greve de avertisment. Astfel:
COMUNICAT FSLI
VIDEO 1
15 mar. 2010
În judeţul Buzău se pune lacătul pe şcoli !
• Insuficienţei fondurilor alocate conform H.G. nr.1618/2009 privind finanţarea “per capita” şi punerea acesteia în aplicare începând cu data de 01.01,2010, deşi restructurarea reţelei de învăţământ se face începând cu data de 01.09.2010;
• Sistarea alocaţiilor bugetare pentru continuarea investiţiilor în unităţile de învăţământ din judeţul Buzău şi neachitarea lucrărilor efectuate şi finalizate;
• Imixtiunilor M.E.C.T.S. şi I.S.J. Buzău în interpretarea hotărârilor judecătoreşti, precum şi instigarea de către aceste instituţii la nerespectarea acestor hotărâri definitive şi irevocabile;
• Nerespectarea prevederilor Legii nr. 330/2009, care garantează menţinerea salariilor brute în luna ianuarie 2010 la nivelul celor din luna decembrie 2009,
Colegiul judeţean al liderilor S.I.P. „Prof. I. Neacşu” Buzău a hotărât:
1. Întreruperea activităţii şi a procesului instructiv – educativ, în perioada 16-19 martie 2010, în toate unităţile de învăţământ în care S.I.P. „Prof. I. Neacşu” Buzău are membri de sindicat;
2. Netrecera notelor în documentele şcolare până nu se face dovada alocării sumelor necesare salarizării pentru anul 2010.
3. Participarea membrilor de sindicat la toate acţiunile de protest organizate de F.S.L.I..
Departamentul Comunicare
Bucureşti, 15.03.2010
13 mar. 2010
Guvernul falimentar
a) in anul 2011 se plateste 34% din valoarea titlului executoriu;
b) in anul 2012 se plateste 33% din valoarea titlului executoriu;
c) in anul 2013 se plateste 33% din valoarea titlului executoriu.:
2. La articolul 1, alineatele (2) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins: "(2) In cursul termenelor prevazute la alin. (1) si (1^1) orice procedura de executare silita se suspenda de drept. (3) Sumele prevazute la alin. (1) si (1^1), platite in temeiul prezentei ordonante de urgenta, se actualizeaza cu indicele preturilor de consum comunicat de Institutul National de Statistica."
Guvernul Romîniei a decis să amâne plata sumelor câştigate în instanţă, prin ordonanţă de urgenţă nr. 18 din 2010. Astfel, toate procesele pe care le-am şi le vom castiga în anul 2010 vor fi aplicate eşalonat, până în 2013.
Cred că este încă un motiv de a declanşa formele de protest în paralel cu atacarea acestei ordonanţe la Curtea Constituţională.
Trist, constat ca avem de a face din nou cu un minister duplicitar. Asta pentru ca in data de 10 am stat la discutii 3 ore si jumatate si nu au zi snimic despre aceasta masura atunci cand am discutat de hotararile judecatoresti. Oare de ce? Oricum aveam motive pentru formele de protest. Inca unul in plus nu era nevoie.
Ce o sa se intample in 2011 in conditiile in care numarul de sentinte o sa creasca prin castigarea proceselor pe L 221? Sau intentioneaza guvernul "sa emita un act normativ" prin care sa schimbe si sentintele judecatoresti sau sa in fluenteza instanta?
http://www.videonews.ro/action/viewvideo/39970/E-oficial-Guvernul-a-amanat-plata-salariilor-castigate-in-instanta-de-bugetari/
10 mar. 2010
FSLI continua protestele
2.Prin Ordonanţa nr.114/2009 vor fi reduse 15.000 de posturi din învăţământul preuniversitar începând cu data de 1 septembrie 2010, după ce în anul 2009 s-au mai redus aproximativ 18.000 de posturi;
3.Guvernul Boc a sistat acordarea fondurilor necesare continuării investiţiilor începute în anii anteriori;
4.Prin viitoarea lege a pensiilor, Guvernul Boc intenţionează creşterea vârstei de pensionare la 65 de ani atât pentru bărbaţi, cât şi pentru femei, măsură aberantă pentru salariaţii din învăţământ, ţinând cont de specificul acestui domeniu;
5.Conducerea M.E.C.T.S. continuă să ignore existenţa şi valabilitatea Legii nr.221/2008 până în luna decembrie 2009, instingând ordonatorii de credite la nerespectarea hotărârilor judecătoreşti definitive şi irevocabile, precum şi la nerespectarea prevederilor art.7 alin.2 din Legea nr. 330/2009 care garantează salariaţilor menţinerea salariului brut la nivelul lunii decembrie 2009;
6.Odată cu intrarea în vigoare a Legii nr. 387/2009 şi a Ordinului M.E.C.T.S. nr. 3235 din 2010 privind încadrarea profesorilor din învăţământul preşcolar şi primar, au apărut discriminări , atât în ceea ce priveşte încadrarea, cât şi salarizarea altor categorii de cadre didactice din învăţământul preşcolar şi primar
7.Veniturile salariale au scăzut, mai ales pentru personalul nedidactic şi auxiliar, datorită neacordării, în continuare, a unor sporuri existente în Contractul Colectiv de Muncă şi acordate în condiţii legale
Model de referendum FSLI
In 9 martie la Antena 3
Vizionare placuta
9 mar. 2010
Colegiul Liderilor FSLI
Tot maine are loc intalnirea dintre liderii federatiilor reprezentative cu d ministru de la ora 10.00 la sediu MECTS, in urma solicitarii de sapatamana tecuta.
De ce?
De ce nu isi fac datoria cei care sunt platiti din bani publici?
De ce suntem bataia de joc a tuturor?
In judetul Maramures a fost nevoie de declansarea unui referndum pentru a se acorda sume suficiente pentru plata salariilor in luna februarie. Paradoxal este ca se stia la nivelul mai marilor judetului de doua saptamani.
Ce solutie au gasit?
Citez de pe site.ul MECTS că "Până în prezent, din informaţiile primite din partea Ministerului Finanţelor Publice, din 17 judeţe care au solicitat suplimentarea sumelor din trimestrul I prin diminuarea sumelor din trimestrele III şi IV, 15 au primit aprobare în acest sens""
Era nevoie, de 14 milioane lei din care 9,2 milioane pentru drepturi salriale si restul pentru premiul anual. S.au alocat azi cele 9,2 milioane din trimestrul IV. Urmeaza ca azi, maine si poimaine sa ajunga pe cardurile colegilor nostrii.
Asta înseamnă că pentru moment situaţia este rezolvată însă sumele sunt în continuare insuficiente pentru anul 2010. Deci rezolvarea a fost facuta prin carpeala bugetului pentru anul 2010. Formele de protest planificate pentru Maramures nu se mai efectueaza pentru moment decat in acele unitati in care nu ajung banii pana maine.
Ce urmează rămâne de vazut. Ce vom face depinde de noi. E timpul ca toti sa sa devenim actori, nu unii actori si altii spectatori.
8 mar. 2010
Fisele de gradatii de merit 2010
Pana in data de 15 martie acestea trebuiesc analizate si discutate in comisie paritara.
Asteptam pe slimm_mm@yahoo.com propunerile membrilor de sindicat din Maramures.
Va multumim
6 mar. 2010
Am muncit...de ce nu ne platiiti?
suspendarea activităţii în zilele 10,11, 12 martie 2010 între orele 8.00 - 10.00 şi
reducerea timpului de lucru cu 50%, începând cu data de 15 martie 2010.
(Toate activităţile angajaţilor din învăţământ vor începe la ora 10.00).
Referendumul va fi finalizat marţi, 9 martie a.c., ora 12.oo în unităţile în care nu există fonduri suficiente.
Menţionăm că protestul va înceta în momentul achitării integrale a drepturilor salariale neachitate (salarii, sentinţe, premiul anual).
SLÎ Maramureş a semnalat public, insuficienţa fondurilor la nivelul judeţului, încă din luna decembrie 2009, precum şi săptămâna trecută în şedinţa de la Prefectura Maramureş. Demersurile SLÎ MM continuă prin FSLÎ la nivelul ministerului de finanţe pentru asigurarea fondurilor necesare.
Considerăm că sacrificiile la care sunt supuşi angajaţii din învăţământ sunt nejustificate atâta timp cât, în sistemul de învăţământ s-au redus 17.000 de posturi în 2009 iar 15.000 de posturi se vor reduce din 2010. Mai mult Legea salarizării unitare plasează personalul din învăţământ la baza piramidei salariale, avînd cele mai mici salarii.
Biroul Operativ
Preşedinte,
Liviu Marian POP
Referendumul este aici si pe http://slimm.ro/
Miercuri va avea loc Colegiul National al Liderilor FSLI unde o sa se stabileasca actiunile federatiei in semestrul al doilea.
4 mar. 2010
Despre restrangeri de activitate 2010
(2) Cadrele didactice titulare aflate în situaţia de la alin. (1) se adresează în scris conducerii unităţii/unităţilor de învăţământ până la data de 5 martie 2010, care comunică acordul/refuzul pentru transfer la inspectoratul şcolar, până la data de 12 martie 2010. Consiliul/consiliile de administraţie al unităţii/unităţilor de învăţământ comunică în scris cadrelor didactice solicitante şi inspectoratului şcolar motivele acordului/refuzului transferului. Situaţiile transmise de unităţile de învăţământ la inspectoratul şcolar sunt analizate în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar care stabileşte lista finală a cadrelor didactice titulare pentru care se emit decizii de transfer în unitatea/unităţile de învăţământ în care au fost detaşate, în specialitatea postului/catedrei restrâns(e), începând cu 1 septembrie 2010.
2 mar. 2010
Nu exista bani pentru salariile pentru luna februarie
Aceasta este dovada clara ca bugetul nu se face dupa necesitatile unitatilor de invatamant ci pe genunchi dintr-un cabinet de la Bucuresti.
La nivelul judetului, cel putin 8 primarii au vistieria goala pentru dascalii lor, in timp ce in alte administratii exista doar un procent din suma totala, iar in Baia Mare sunt asigurate doar 45% din lefurile profesorilor.
Pentru a se achita integral sumele necesare angajatilor din invatamant din judetul Maramures era nevoie de un buget total de 37% pe acest prim trimestru. Ne lipsesc astfel cele 12 procente. Partea tragica e ca anul acesta nu exista nici temeiul legal pentru a transfera aceste sume din alte trimestre in functie de necesitati.
Azi SLIMM a solicitat liderilor de unitati scolare o situatie exacta a necesarului (AICI).
E posibil sa apara proteste spontane la nivel de unitate scolara iar liderii SLIMM o sa intruneasca vineri, 5 martie, in sedinta pentru a hotari formele de protest in conditiile in care situatia nu se solutioneaza.
Avem semnale ca si in Satu Mare nu exista bani suficienti.
O sa revin si cu alte detatalii legate de aceasta problema.
FSLI BUZAU A DECLANSAT DEJA PROTESTELE
E nevoie de unitate
Simplu pot sa spun DEZBINARE totala intre noi si multa dezamagire. Asta acumulta si datorita masurilor care s.au luat in ultimii ani in sistemul de invatamant.
Ca in momentul de fata salarizarea in sistemul de invatamant nu este buna si creeaza tensiuni intre noi, am spus si o sa spun ori de cate ori este nevoie insa acest lucru o sa dureze pana in 31 dec 2010. Poate intre timp o sa mai reusim mici retusuri.
Lansez pentru toata lumea provocarea pentru o tema simpla.
CUM AR TREBUI SA ARATE SALARIZAREA IN SISTEMUL DE INVATAMANT INCEPAND CU 1 ianuarie 2011? (nedidactic, didactic auxiliar, didactic).
Si aici ma refer la o ierarhizare in contextul legii salarizarii unitare, in momentul de fata existand anexa acesteia.
Ceea ce o sa se intample pana la sfarsitul anului conteaza mai putin fata de ceea ce o sa fie incepand cu 1 ian 2011 cand se aplica L 33o.
Personal o sa postez si eu o solutie legata de cum o sa arate aceasta salarizare, dar dupa ce o sa raspund la toate comentariile si emailurile primite.