▼
16 sept. 2009
MECI politizeaza functiile de conducere din unitatile scolare
Tot se vorbeste despre descentralizarea invatamantului. Totul numai la nivel de vorba goala. Asta deoarece doamna ministru doreste centralizarea functiilor de conducere.
Daca pana azi functiile de conducere neocupate in urma concursului pentru directori erau ocupate prin dispozitie a inspectorului general, de azi acest lucru se face prin ordin de minsitru. Adica centralizarea deciziei.
Banuiesc ca in optica ministerului, directorii cu delegatie sunt mai importanti decat cei cu concurs, deoarece primii sunt numiti de catre ministru iar ceilalti prin decizie de inspector general.
Lasand la o parte substratul politic al acestui ordin pot spune ca mai este un scop bine gandit de actuala guvernare.
Acela de a duce la indeplinire ordinele ministerului mai ales in ceea ce priveste aplicarea masurilor din proiecul de lege de ieri
Art.10 - (1) În vederea încadrării în constrângerile bugetare determinate de situaţia de criză economică, în perioada octombrie-decembrie 2009, conducătorii autorităţilor şi instituţiilor publice, indiferent de modul de finanţare, au obligaţia de a diminua cheltuielile de personal, în medie cu 15,5% lunar, prin aplicarea uneia din următoarele măsuri:
a) să acorde personalului propriu, indiferent de statutul acestora, zile libere fără plată pentru o perioadă de până la10 zile lucrătoare;
b) să reducă programul de lucru;
c) să dispună o măsură ce combină alternativele prevăzute la lit. a) şi b);
d) altă măsură cu efect echivalent.
(2) Cu respectarea prevederilor alin.(1), autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia de a-şi organiza activitatea, astfel încât să asigure continuitatea serviciilor de interes public.
(3) Modalitatea de aplicare a măsurilor prevăzute la alin.(1) se stabileşte cu acordul salariatului, după consultarea organizaţiilor sindicale sau, după caz, a reprezentanţilor salariaţilor.
(4) În lipsa acordului sau în cazul în care, urmare opţiunii exprimate de salariat, nu se poate asigura continuitatea serviciului de interes public, intervalul şi numărul de zile libere, precum şi reducerea programului se stabilesc de conducătorul instituţiei publice, astfel încât să nu fie efectuate mai mult de 4 zile libere într-o lună, iar diminuarea salariului să nu depăşească nivelul prevăzut la alin. (1).
(5) Angajatorul nu poate acorda zilele libere prevăzute la alin.(1) în zilele de sărbătoare legală.
(6) Zilele libere sau, după caz, reducerea programului de lucru prevăzute la alin. (1), (3)-(5) nu afectează durata concediului de odihnă anual şi sunt asimilate unei perioade de activitate, inclusiv în specialitate, efectivă. Salariatul beneficiază în această perioadă de toate drepturile cuvenite, potrivit legii, altele decât cele salariale.
(7) Pentru personalul militar din instituţiile din sistemul de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională, măsura prevăzută la alin.(1) lit.a) se aplică pentru un număr de până la 14 zile calendaristice.
Cine nu duce la indeplinire pleaca
Legalitatea ordinului lasa si ea loc de interpretare.
Se aplica de la 1 septembrie 2009 desi urmeaza sa se publice in MO (cand nu stim) desi este un ordin din 16 septembrie.
Toate masurile si pasii sunt bine calculati de unii...
Poate că măsura nu este chiar așa de rea. V-am relatat cu alt prilej cazul unui director adjunct care ocupa această funcție fără ca acesta să fie macar titular în învățământ (nu avea nici gradul didactic II ).Acest caz nu cred ca este singular. Pe de alta parte erau directori (sau coordonatori )cu delegatie si derogare care desi nu mai intruneau conditiile legale (mai mult de 4 ani pana la pensionare) obtineau continuitate. De la cine ?
RăspundețiȘtergereDaca se vor organiza concursuri in fiecare unitate scolara, organizate de consiliul de administratie al fiecarei scoli, sub patronajul inspectoratului scolar, pare un lucru bun, insa cu respectarea legii.
Avem incredere in dumneavoastra si in faptul ca veti avea curajul sa vegheati , macar in MM sa ne vedem de meserie si nu sa fim victimele unor subtile re/dez/organizari.
Detașarea în interesul înnvățământului pentru functiile de conducere din unitatile de invatamant preuniversitar de stat neocupate prin concurs se pot ocupa si de catre pensionari ? Dar persoane care au primit continuitate dupa implinirea varstei legale de pensionare ? Mai pot acestea ocupa functia de director la unitatea scolara la care au fost director inainte de pensionare, sau pana la data pensionarii ? Brrrrr. Atunci e grav ... Dar este oare legal/legitim ?
RăspundețiȘtergeredeocamdata legea educatie nu mai este pe site+ul Guvernului
RăspundețiȘtergereasa ca nu mai stiu nici eu care e varianta finala
ca de la forma initiala am avut o gramada de modificari
Numirea directorilor se face prin concurs iar detasarea prin derogare insa conditiile de participare la detasare trebuie si ele sa fie in cadrul legal ! Sau ma insel ? Criteriile de participare la concurs se stabilesc prin Ordin de minstru si cuprind metodologii de aplicare . Care se respecta ? Criteriile raman in vigoare sau ele nu mai fac obiectul detasarii ? Devin optionale / selectiv aplicate prin omisiune sau substituite interesului (invatamantului)?
RăspundețiȘtergereNimic nou sub soare. Adomnitei a blocat organizarea concursurilor pentru ocuparea functiei de director pentru 1 an si jumatate sau chiar mai mult - nu mai retin. Si atunci s-au pensionat oameni, altii si-au incheiat mandatul.Cum s-a procedat ? Prin continuitate, pardon, centralitate (minister, inspectorat).Detasarea si delegarea a fost cuvantul de ordine. Si nimeni nu s-a suparat. Nici chiar liderii sindicali
RăspundețiȘtergerein general liderii de sindicat nu trebuie sa fie interesati cine este director.
RăspundețiȘtergereimportant e sa fie in baza legii
pe mine ma surprinde (desi nu ar trebui) discursul politic legat de descentralizare si ordinele centralizate
imoralitatea clasei politice
detasarea nu poate fi decat in interes de serviciu. Criteriile nu pot eluda legea, numai daca nu cumva cineva se situeaza mai presus de aceasta.Interesul ? Conjunctura ? Imprejurarea ?
RăspundețiȘtergerenu exista criterii la detasarea directorilor
RăspundețiȘtergeresunt si suplinitori si debutanti in aceste functii
art.4 e cel mai halucinant : in 48 de ore (pana vineri ? sau pana joi la ora 16)inspectoratele scolare transmit ministerului lista cu propuneri . Si daca unitatea nu mai are nevoie de director adjunct ? Ca este pensionar. Il numeste oricum. Prin ordin de ministru. NUmai sa aiba CV beton.
RăspundețiȘtergereLa minister nu lucreaza clasa politica ci angajati care ar trebui sa fie garanti ai respectarii legilor in Romania, caci de aceea ocupa functii de demnitate publica de o asemenea importanta. Ministerul devine un SRL privat ?
nu sunt nici un fel de angajati
RăspundețiȘtergeresunt ideile doamnei minstru
si nu sunt ultimele
detasarea debutantilor nu are temei legal.Metodologia spune ca posturile neocupate prin concurs se ocupa prin detasare insa se subantelegeca este nevoie de respectarea conditiilor de inscriere la concurs (titular , mai mult de 4 ani pana la pensionare, cel putin gradul II etc). Desigur sunt si situatii in locatii izolate unde nimeni nu doreste sa mearga. Dar sunt alte locuri unde nu este asa.
RăspundețiȘtergeresuplinitorii ocupa functii didactice - este suficient. Un medic ca sa profeseze trebue sa treaca rezidentiatul. Fara acesta, chiar daca este absolvent de medicina , nu poate profesa, darmite sa mai ocupe si functii de sef de sectie sau altele asemenea. In invatamant de ce nu se aplica aceeasta prevedere? Daca nu esti titular, nu poti ocupa functii de conducere chiar daca ai absolvit liceul sau universitatea. Metodologia nu prevede deoarece se considera ca este evident ca acele criterii de participare trebuie respectate si in cazul detasarii. Urmeaza sa-i mai numim si in consiliile de administratie, sa mai iasa un vot la numaratoare.
Nici pentru ocuparea calitatii de diriginte nu au existat criterii clare, insa daca a fost nevoie sa se faca lumina criteriile au fost elaborate, chiar daca nu sunt in totalitate respectate /cunoscute
Si eu, care am luat atatea suturi in fund pentru ca am criticat-o...
RăspundețiȘtergereCe va mirati?PNL-ul cand era la guvernare si-a numit directorii. Acum jos cu ei!Au uitat cine e la guvernare?
RăspundețiȘtergereCred ca nu a-ti inteles prea bine!
RăspundețiȘtergereOrdinul incearca sa repare, daca mai poate fi facut acest lucru , deciziile abuzive luate de Inspectorii Generali.
Au destituit directori cu concurs si au numit altii cu delegatie!
Vorbiti cu colegii dv. din teritoriu.
Delegatiile se daruiesc fara consultarea consiliului de administratie al scolii care sa valideze intr-un fel necesitatea postului (ma refer la dir.adjunct), se negociaza direct la ISJ , numirile sunt pe spranceana. Nici macar nu sunt solicitate propuneri din partea consiliului de administratie al scolii (macar 2) pentru a spune ca s-a ales. Fara concurs, fara CV, fara grade didactice, titularizare samd. La ce bun metodologia atunci ? Si pentru delegari nu se poate elabora o metodologie in concordanta cu legea educatiei si nu cu legea bunului plac ?
RăspundețiȘtergerein lege e nevoie de aceleasi conditii ca si ptr cel cu concurs
RăspundețiȘtergereinsa sa vedm cum arata forma finala a legii
ACESTA este raspunsul ! Trebuie sa fie si respectat.De toata lumea. Membrii de sindicat, individual nu au nici o autoritate. Se reprezinta doar pe ei si sunt suspectati ca tanjesc dupa acele functii de conducere. Cand vine vorba de o sesizare/observatie a nerespectarii legii, Sindicatul este ascultat, deoarece nu reprezinta o persoana ci un partener social-profesional. Inspectorii nu mai motiveaza alegerea altfel decat legal. Asa este si normal. Chiar si in Romania
RăspundețiȘtergereHai sa fim seriosi! Si concursurile pentru numirea directorilor au fost formale!
RăspundețiȘtergere