3 iul. 2009

ŞASE LUNI NEGRE PENTRU ÎNVĂŢĂMÂNT!

Bilanţul „măreţelor realizări” ale primelor şase luni de guvernare PD-L – PSD, prezentat de Primul – Ministru al României, domnul Emil Boc, se aseamănă izbitor cu raportările „ triumfaliste” din „EPOCA DE AUR”. A prezenta totul în roz, deşi realitatea demonstrează contrariul, este o dovadă indubitabilă de ipocrizie.
Pentru învăţământ, cele şase luni care au trecut de la alegerile parlamentare au fost cele mai negre din istoria post – decembristă. După ce în campania electorală cele două partide care formează actuala coaliţie de guvernare „înfierau cu mânie proletară” Guvernul Tăriceanu, pentru refuzul de aplicare a Legii nr. 221/2008, minţind că vor aplica retroactiv această lege după câştigarea alegerilor, în realitate au blocat aplicarea ei, prin ordonanţe de urgenţă succesive.
În urma rectificării bugetare din luna aprilie, învăţământului i-au fost luate, în mod samavolnic şi inconştient, peste 1,4 miliarde de lei de la investiţii şi cheltuieli de personal, ceea ce a generat grave disfuncţionalităţi în sistemul educaţional. În timp ce în ţările conduse de oameni responsabili, în perioadă de criză s-a investit masiv în educaţie, la noi acest domeniu continuă să fie subfinanţat cronic. În schimb, Guvernul a găsit de cuvinţă să aloce fonduri substanţiale unor ministere „agreate”, care îşi permit să arunce sume considerabile pentru organizarea de acţiuni cu puternic iz electoral, fără a fi abilitate în acest sens.
La nici două luni de la încheierea, în 6 mai 2009, a Acordului între reprezentanţii federaţiilor sindicale din învăţământ şi cei ai Guvernului, acesta îl încalcă în mod grosolan, demonstrând că reprezentanţii săi l-au semnat doar pentru a estompa starea de nemulţumire existentă în acel moment în rândul salariaţilor din învăţământ, şi nu cu scopul real de a-şi îndeplini angajamentele asumate. Potrivit punctului 5 din Acord, în proiectul legii privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, personalul didactic trebuia să fie plasat cât mai aproape de vârful ierarhiei. În realitate, grila de salarizare a fost mutilată din proprie iniţiativă de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, prin tăierea, fără nici un fel de analiză şi fundament, a coeficienţilor de ierarhizare ai personalului didactic. Astfel, salariaţii din învăţământ sunt plasaţi spre periferia ierarhiei şi se ajunge la situaţii aberante când salariile propuse sunt mai mici decât cele actuale. Este inadmisibil şi revoltător ca, printr-o lege care avea ca principal obiectiv eliminarea inechităţilor legate de salarizarea în sistemul bugetar, practic, acestea să se accentueze.
Nu a fost constituită Comisia de Monitorizare pentru evaluarea modului în care s-au realizat şi se vor realiza cheltuielile de investiţii în educaţie, aşa cum prevede punctul 2 din acelaşi Acord. Neconstituirea acesteia demonstrează politica netransparentă de cheltuire a banilor alocaţi investiţiilor, ceea ce ne determină să credem că o parte a acestor fonduri vor finanţa campania electorală pentru alegerile prezidenţiale.
Printre „realizările” importante ale Guvernului Boc, Primul – Ministru a omis să enumere celebrele ordonanţe de urgenţă declarate neconstituţionale, dintre care amintim: ordonanţa prin care se interzice cumulul pensiei cu salariul în sistemul bugetar; O.U.G. nr. 1/2009, ce împiedică aplicarea Legii nr. 221/2008 etc, dar şi O.U.G. nr. 71/2009 – prima ordonanţă prin care se eşalonează, pe o perioadă de trei ani, plata drepturilor salariale obţinute de bugetari prin hotărâri judecătoreşti, ceea ce reprezintă o gravă îmixtiune în activitatea instanţelor judecătoreşti, şi se limitează dreptul fundamental de acces liber la justiţie, consfinţit de Constituţia României.
În acest context, atenţionăm întreaga clasă politică că eventualele acţiuni de protest ce vor fi declanşate în toamna acestui an nu trebuie etichetate ca având conotaţie politică sau legătură cu viitoarea campanie electorală.
Considerăm că salariaţii din învăţământ merită mai mult decât eternele promisiuni electorale neonorate, pentru că aceştia nu sunt doar o masă de manevră ce poate fi manipulată din 4 în 4 ani.
Suntem conştienţi că în plină criză economico – financiară sunt necesare politici de austeritate, însă acestea trebuie aplicate fără excepţii, în toate sectoarele de activitate.
Cu toate acestea, „ nimeni nu este mai presus de lege”, nici măcar Guvernul care, în aceste şase luni de mandat, a demonstrat un lucru cert: AŞA NU SE GUVERNEAZĂ!



COLEGIUL NAŢIONAL AL LIDERILOR,
PREŞEDINTE,
Aurel CORNEA

Bucureşti,
3 iulie 2009

11 comentarii:

  1. Aşa este !
    Nu sunt cel mai înfocat susţinător al profesorilor şi consider eu că există mulţi, chiar foarte mulţi profesori care chiar nu au ce căuta în sistem.
    Pe de altă parte, însă, ceea ce face Guvernul cu acest minister este, într-adevăr, o porcenie fără de margini.
    Mult succes în tot ceea ce faceţi !

    Lucian Vâlsan

    RăspundețiȘtergere
  2. aceasta suparare va tine, stimati lideri de sindicat, cateva zile, pana ne pacaliti din nou, pe noi, prostimea care va ascultam si chiar credem ca ne sustineti . Ne-ati inselat de atatea ori , ca nu mai avem nimic de zis. As vrea sa-i transmiteti totusi liderului de la Salaj sa nu uite pe cine reprezinta, caci noi, da cand nu l-am mai vazut sau auzit, am uitat de el. De ce nu comunica si el deschis cu sindicalistii , fie pe un blog, fie prin comunicate care sa circule cu adevarat prin scoli. Apropo, liderii pe scoli si pe judet oare sunt alesi pe viata? Sper sa auda si glasul nostru cineva! Un profesor nacajit

    RăspundețiȘtergere
  3. Faceti un joc murdar sindicatele cu PSD.
    Saraca dna ministru vrea sa schimbe invatamantul din temelii si nu are bani.
    Ce programe scolare a schimbat?
    Ce a facut in 6 luni dna ministru ?

    Domnilor lideri de sindicat sunteti inscrisi in PSD?
    DVD cand mai dati cu VANGHELIE?
    Si dna ministru este GARANTAT VANGHELIE ?

    Vai de capul nostru profesori ce reprezentati avem
    Profesor revoltat

    RăspundețiȘtergere
  4. @vilo13 multumim
    @anonim 20.06 Nu cred ca am inselat pe cineva. ca nu am reusit sa transmitem mesaje clare e altceva.
    I-am trnsmis la domnul Lehene mesajul dva
    @ Anonim 22.26 Nu inteleg de unde ati dedus legatura intre FSLi si acets partid. Poate confundati sindicatele sau l epuneti pe toate in aceeasi oala.
    Din conducerea FSLI nimeninu esteinscris in partid si statutl FSLI preved eca nu putem fi membrii niciunui partid
    Si eu sunt revoltat

    RăspundețiȘtergere
  5. Ne meritam soarta. Atata timp cat am stiut sa renuntam la greva cu usurinta, adica am renuntat la a ne mai cere drepturile, acuma normal ca in vacanta nu ne mai asculta nimeni si foarte bine fac; asta meritam si acum pot sa faca ce vor cu noi si cu banii nostri. Poate va veni o vreme cand vor exista si sindicate care sa ne reprezinte cu adevarat interesele, nu doar sa dea din gura la televizor, ca aparitiile TV nu schimba nimic.

    In alta ordine de idei as fi curios cati dintre profesori cotizeaza acei 1% catre sindicat si cati dintre ei au primit pentru copii sau indiferent cu ce ocazie macar o ciocolata sau un pix. Ma gandeam unde se duc acei bani, ca precis chitanta nu primim pe ei si nici macar adeziune de membru.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fac ce vor cu noi deoarece suntem o natiune de OBEDIENTI, iar in mod special bransa celor din educatie este formata din slugi, fara demnitate si coloana vertebrala.

      Sarbii au stat in greva 4 luni si lumea ii aplauda pe strada. Anul trecut in Cipru dascalii au pus lacat pe scoala pentruo diminuare de salar de 5%.

      Noi !? Ne place gustul probabil ...

      Ștergere
  6. Ar fi multe de spus vis a vis de ce-a fost in ultimele 6 luni,dar ne bucuram ca am rezistat stiind ca ne mai putem baza pe dumneavoastra ,purtatorii nostri de cuvant. Acum privim cu groaza la ce ni se pregateste pentru viitorul apropiat!!!!
    Prezint cateva opinii legate de propunerile legislative facute de mai marii nostri.

    1. LEGE PRIVIND EXERCITAREA COMPETENłELOR ÎN DESCENTRALIZAREA ÎNVĂłĂMÂNTULUI PREUNIVERSITAR DE STAT

    Sunt necesare multe modificări de continut.

    ART 6.- 1.
    a) Consiliul de Administratie al institutiei de invatamant si Consiliul Local propun acţiunea, pe baza unei analize de nevoi realizate la nivel local care se va referi, în mod obligatoriu, cel puţin la evoluţiile demografice, situaţia spaţiilor de scolarizare si evoluţiile bugetului local
    e) Inspectoratul scolar îsi asumă si pune în practică Hotărârea Consiliului Local de
    realizare a acţiunii.??????—Oare nu instituţia scolara si IS doar da avizul?!


    Art. 7. (1) Acţiunile de înfiinţare, desfiinţare si reorganizare a unităţilor de învăţământ
    profesional, liceal si postliceal se realizează în succesiune obligatorie astfel:

    b) Consiliul de Administratie al institutiei de invatamant si Consiliul Local propun acţiunea, pe baza unei analize de nevoi realizate la nivel local care se va referi, în mod obligatoriu, cel puţin la evoluţiile demografice, situaţia spaţiilor de scolarizare si evoluţiile bugetului local


    - Articole contradictorii-ori scoala ,ori Ministerul
    Art. 16. (1) Ministerul EducaŃiei, Cercetării si Inovării emite reglementări generale
    privind CDS/CDL precum si, în parteneriat sau independent, oferta naţională de
    programe scolare care pot fi studiate în CDS.
    (2) Elaborarea CDS/CDL se realizează de unităţile de învăţământ, în colaborare cu
    autorităţile administraţiei publice locale si, după caz, cu partenerii economici si prin
    consultare cu elevii si părinţii acestora, în condiţiile legii.
    - Autoritatile admiistratiei publice cred ca isi va da acordul sau nu.Nu cred ca vor angaja specialisti pentru elaborarea CDS/CDL.

    Consiliul Local finanţează de la bugetul local - Consiliile locale care un vor dispune de resurse financiare cum vor sustine institutiile de invatamant???????Si sunt destule Consilii locale sarace!!!!

    i) Directorul unităţii de învăţământ negociază condiţiile de muncă si încheie
    contractul individual de muncă pe perioadă determinată sau nedeterminată pe
    baza deciziei inspectorului scolar general.
    - si CONSILIUL DE ADMINISTRATIE de ce mai exista????Sindicatul nu are nici un cuvant???Directorul are doar rol de executiv,nu de decizie.

    Încetarea relaţiilor de muncă se realizează astfel:
    a) Consiliul de Administraţie al Inspectoratului Scolar adoptă hotărârea de încetare a relaţiilor de muncă la propunerea directorului unităţii scolare???, a consiliului local

    -oare nu a Consiliului de administraţie din institutia de invatamant ,care are si membri din consiliul local????!!!! - sau în urma evaluărilor proprii;

    RăspundețiȘtergere
  7. CONTINUARE:

    b) Directorul procedează la desfacerea contractului individual de muncă, pe baza
    Hotărârii Consiliului de Administraţie al Inspectoratului Scolar.
    Art. 37. Normarea, salarizarea, stabilirea si acordarea sporurilor si indemnizaţiilor se
    realizează de angajator, în condiţiile stabilite de legea salarizării unitare a bugetarilor.

    - Consiliului de administraţie din institutia de invatamant si liderii sindicali nu sunt cei mai potriviti???

    Cap.8

    Art. 41. 2.
    c) Pentru gradul de excelenţă, Ministerul EducaŃiei, Cercetării si Inovării organizează anual concurs naţional pe discipline, cu un număr limitat de locuri, conform unei metodologii aprobate anual prin Ordin al ministrului educaţiei, cercetării si inovării.

    - gradul de excelenta se va acorda doar profesorilor care predau la nivel gimnazial sau la nivel liceal???? Se vrea ca invatamantul prescolar si invatamantul primar sa fie in continuare Cenusaresele invatamantului preuniversitar???????


    Cap.10

    Art. 48. Competenţele privind asigurarea managementului unităţilor de învăţământ se
    realizează astfel:
    a) Ministerul Educaţiei, Cercetării si Inovării elaborează criteriile generale de concurs si metodologia de ocupare cu consultarea partenerilor de dialog social;
    -in sfarsit apar partenerii de dialog social.


    2.Criterii de performanţă pentru evaluarea cadrelor didactice?????
    Nu credeti ca propunerea contine doar o procedura privind modalitatea de evaluare a cadrelor didactice???!!!
    Asteptam si criteriile !!!!!!
    I. Baza legală
    - Standardele ocupaţionale pentru „Educatoare”, „Învăţător / Învăţătoare”,
    „Profesor – gimnaziu si liceu”.

    - Standardele ocupaţionale pentru „Educatoare-Institutoare”, „Învăţător / Învăţătoare-Institutor-profesor ciclul primar”,

    RăspundețiȘtergere
  8. sper ca s-au notat si parerile lui
    Anonim 04 iulie 2009 10:30

    RăspundețiȘtergere