3 mar. 2009

Noile planuri cadru

ORDIN nr. 3313/2.03.2009 "privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru cultura de specialitate, pregătire practică şi stagii de pregătire practică, din aria curriculară Tehnologii, pentru clasa a X-a a şcoalii de arte şi meserii, clasa a XI-a an de completare, clasele a XI-a/ a XII-a şi a XII-a/ a XIII-a, ciclul superior al liceului tehnologic şi a planurilor de învăţământ pentru cultura de specialitate, clasa a X-a liceu tehnologic, cursuri de zi şi serale"

ORDIN nr. 3312/2.03.2009 "privind aprobarea planurilor de învăţământ pentru cultura de specialitate, pregătire practică şi stagii de pregătire practică, din aria curriculară Tehnologii, pentru clasa a IX-a a liceului tehnologic, cursuri de zi şi seral"

ORDIN nr. 3311/2.03.2009 privind aprobarea Planului-cadru de învăţământ pentru învăţământul special, clasele a IX-a – a XI-a, filiera tehnologică

ORDIN nr. 3310/2.03.2009 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru: clasa a X-a, şcoala de arte şi meserii; clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, ruta directă de calificare; clasa a XI-a, anul de completare; clasele a XI-a/ a XII-a şi a XII-a/ a XIII-a, ciclul superior al liceului, filiera tehnologică

ORDIN nr. 3309/2.03.2009 cu privire la aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasa a IX-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, învăţământ de zi şi învăţământ seral

ORDIN nr. 3308/2.03.2009 cu privire la aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a – a XII-a, filierele teoretică şi vocaţională

29 de comentarii:

  1. SINDICATELE NU AU FOST NICI MACAR CONSULTATE
    Astept comentarii

    RăspundețiȘtergere
  2. Si vreti sa le atacati?

    RăspundețiȘtergere
  3. Dle L. M. Pop, am vazut ca se reduc orele de romana la cl.X real cu o ora, deci va trebui sa imi fac completare de norma.
    Eu aveam pana acum ore in 2 scoli, cu titulatura, acum pierd f. multe ore. La scoala unde am cele mai multe ore exista un profesor titular caruia i s-a prelungit activitatea. Este normal sa i se prelungeasca, daca ore nu prea mai sunt in catedra? De ce prelungirile de activ. pt. pensionabili sunt in prima faza a miscarii de personal? Vi se pare corect? Ar trebui sa fie ultima, dupa ce se rez. restrangerile pe localitate, nu?
    Va rog, astept o opinie, ce se poate face...? Ati mai avut astfel de cazuri?? Pot contesta prelungirea de activ., care s-a votat deja in CP?
    Respecte mele!

    RăspundețiȘtergere
  4. azi la ora 10.00 avem intalnire la MECI unde o sa clarificam si acest aspect, sper.
    Teoretic nu se va mai acorda continuitate.

    RăspundețiȘtergere
  5. Revin. Am vazut ca s-a schimbat calendarul de miscare, DAR pensionabilii din catedre care vor avea restrangere vor putea preda linistiti in continuare pt. ca etapa lor a fost prima si a trecut. Se incalca metodologia. Ar trebui refacute toate etapele de miscare, deci reevaluate prelungirile de activitate la materiile la care este reducere de activ., dupa noile planuri-cadru. Care este demersul legal pe care il putem face? Juristul ministerului poate fi de folos? Sau este si el vreun pensionabil prelungit... ca si sindicalistul nostru?

    RăspundețiȘtergere
  6. le L.M.Pop,sunt foarte multe aspecte de luat in discutie,mai ales ca grupurile scolare prin reducerea numarului de ore vor disparea aprox.jumatate din cadrele didactice ingineri,de maistrii instructori nici nu se mai pune problema.Asa cum Dl.Boc a afirmat ca va asigura locuri de munca ,ce e va intimpla cu c.d. mai sus mentionate,stiind ca domeniul in care activam este de industrie alimentara,iar acest domeniu nu mai absoarbe forta de munca cu studii superioare.Multe c.d. au ajuns in invatamint tocmai datorita disponibilizarilor din acest domeniu.A se lua in consideratie
    /discuta problema legata nr.de ore din norma didactica(22ore) si nr.saptamini de cursuri.
    Asa cum va prezentam unitatile de ind. alimentara din judetul nostru , unde vor efectua acesti elevi stagiul de practica dupa cl.aXa? In 2ani sigur nu se vor acorda fonduri pentru crearea atelierelor scoala.Va multumesc pt.timpul acordat lecturarii acestui mesaj.

    RăspundețiȘtergere
  7. Se rediscuta toate etapele metodologiei de miscare de personal. Avand in vedere ca marti saptamana viitoare vom discuta aceste ordine in cadruul comisie d edialog social, va rog ca pe adres ade emali secretargeneralfsli@yahoo.com sa ne transmiteti eventuale observatii.
    va multumim

    RăspundețiȘtergere
  8. 1.ȘAM,rural, cu clasele a IX-a aprobate înainte de inovare.
    Se transformă în clase liceu-tehnologic sau dispar?
    2.Școala noastră are elevi la ȘAM, care din cauza condiților materiale și ...... nu ar urma altă formă de învățămănt,decât dacă se organizeză la noi în comună.( Sunt elevi, nu puțini, și din comunele învecinate).
    Acești elevi sunt Cetățeni ai României?
    3.Când am fost „obligați” să acceptăm astfel de clase nu aveam nici:
    -bază materială pentru laboratoare tehnologice, ateliere;
    -cadre didactice calificate pentru disciplinele tehnologice, maiștri instructori;
    -cadre didactice care s-au specializat în anumite domenii pe banii lor;
    -parteneriate cu agenți economici;
    -comisie de asigurare a calității;.........
    Toată munca aceasta este în zadar?

    RăspundețiȘtergere
  9. Referitor la orele de instruire practica,asa cum s-a mentionat mai sus ,sunt foarte putine,astfel vor dispare foarte multe catedre ,pe care au functionat titulari .O solutie ar fi sa se desfasoare activitatea la aceste ore pe grupe ,clasele fiind numeroase se lucreaza anevoios .Se stie ca cei cuprinsi in programul PHARE.lucreaza pe grupe,cu toate ca au o dotare si conditii deosebite fata de restul scolilor .Consider ca este corect si normal ca la nivel de tara sa se faca instruirea practica pe grupe din moment ce se merge pe aceiasi programa si standarde ca si cei din anumite proiecte.

    RăspundețiȘtergere
  10. Revin.Aveti cunostinta de "Regulamentul privind instruirea practica a elevilor in institutiile de invatamant mediu de specialitate".sub forma de proiect ,care este foarte bine intocmit de catre Ministerul Agriculturii si ind alimentare,Sanatatii si Protectiei sociale,Culturii si Turismului si Consiliuldirectorilor de colegii,semnata de Viorela Moldovan-Batrinac.Acest material poate fi discutat si sustinut de catre liderii de sindicat,pentru a preveni restrangerile de activitate la maistrii instructori.Astept daca se poate un raspuns.

    RăspundețiȘtergere
  11. stim de ele
    as avea rugamintea daca le aveti la indemana in format electronic sa le transmiteti pe secretargeneralfsli@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  12. Noile Planuri-cadru si injumatatirea orelor de limbi straine in invatamantul tehnic!
    1.Am revenit astfel la lozinca Suzanei Gadea (sau Anetei Spornic..) care spunea ca nu are nevoie de strungari care sa vorbeasca limbi straine.
    Culmea, cele 7 competente cheie pe care se axeaza invatamantul UE (si cel romanesc prin semnarea acordului) prevad si studiul a minimum 2 limbi straine (chiar 3). Nu cu 1 h/sapt. se merge la bac. si nu asa se degreveaza elevii. Cred ca prin decimarea normelor/catedrelor se doreste obtinerea fondurilor financiare pt asa zisa crestere de salariu pt a se respecta promisiunile din campania electorala.
    2. De ce un titular nu se poate transfera de la gimnaziu la liceu, avand in vedere ca :
    - am sustinut aceleasi probe la concursul pentru titularizare, Profesor I;
    - avem acelasi tip de studii universitare, de lunga durata;
    - avem acelasi salariu de incadrare in ambele tipuri de unitati;
    - sustinem aceleasi examene pentru obtinerea gradelor didactice
    Stiu ca sindicatele si ministerul cazusera de acord pe acest punct pentru inlaturarea barierei. Metodologia misc.pers.didactic mentine aberatia aceasta, ca pe o perpetua legare de glie.
    Multumesc, succes la discutii !
    Nu va lasati !

    RăspundețiȘtergere
  13. 1. stim de ele si le+am spus.
    2 inca nu s-a modificat, suntem pe drumul cel bun

    RăspundețiȘtergere
  14. D-na ADRIANA PANA a declarat in presa ca decizia finalizarii in aceasta forma a planurilor cadru pentru anul 2009-2010,a fost luata dupa ce au fost consultate sidicatele si ca acestea "au imbratisat aceasta idee". EXPL;1.reducerea pana la 3 ore de instruire practica la cl a IX ciclul inferior iar practica comasata timp de 3 saptamani se va desfasura in timpul cand ceilalti elevi vor fi in vacanta ;deci pt acesti elevi e un regim special adica anul sc din 39 saptamani;
    2.la clasa a X ciclul inferior a scos de tot instruirea practica iar de cea comasata nu lasa sa se inteleaga clar cum v-a fi.
    .Cind si cum isi formeaza deprinderile acesti elevi care se pot opri la 10 clase ?

    RăspundețiȘtergere
  15. Stimate "Anonim"
    D secretar de Stat denatureaza si minte frumos.
    Noi am aflat de aceste planuri cadru d epe internet. Sindicate au dfost de acor in principiuu cu reducerea nr de ore la clasa, adica la 30 de ore pesaptamana.
    Insa felul cum s-a facut aceasta reducere este doar un act unilateral a MECI-ului prin grija doamnei secretar de stat.
    Va rog la cele doua probleme ridicate de dvs sa le cuprindeti intr-un memoriu pe adresa de email fsli@upcmail.ro
    Va multumesc pentru sustinere

    RăspundețiȘtergere
  16. Revin.Aş vrea să mă refer la câteva măsuri în învăţământul preuniversitar, aprobat printr-un Ordin al ministrului, nr.3342/11 martie 2002.

    Metodologia privind încadrarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2002 - 2003, aprobată prin Ordinul MEC menţionat mai sus, prevede la art.17 organizarea cu clasă întreagă a activităţilor de laborator tehnic şi de instruire practică comasată, ceea ce înseamnă că numărul de elevi la clasă va creşte la 25, la numărul maxim admis de Legea nr.84/1995, adică 28 de elevi pentru clasele de liceu şi 30 de elevi pentru clasele de şcoală profesională.

    Este de menţionat că, până în anul 2002 aceste activităţi s-au desfăşurat zeci de ani cu clasa împărţită în două grupe de maximum 10 elevi.

    O consecinţă negativă imediată a acestei măsuri o constituie problemele de spaţii şi de dotare, întrucât:

    1. marea majoritate a laboratoarelor şi atelierelor de instruire practică existente în şcoli sunt dimensionate, dotate şi organizate pentru 15 - 18 locuri de instruire practică;

    2. spaţiul existent permite cu greu organizarea altor locuri de instruire, în detrimentul respectării normelor de protecţia muncii, activităţile practice fiind desfăşurate de minori necalificaţi;

    3. în foarte puţine situaţii se dispune şi de resursele materiale necesare pentru echiparea a noi locuri de instruire: mobilier, scule, maşini, aparate, ş.a.m.d.;

    4. într-un număr extrem de redus de situaţii există contracte de colaborare cu agenţii economici pentru perioade de timp compacte, care, însă, nu asigură parcurgerea corectă a programelor şcolare.

    Măsura este discriminatorie, în primul rând, pentru cadrele didactice care desfăşoară activităţi practice, întrucât, la acelaşi salariu, efortul de supraveghere şi de instruire este dublu, iar eficienţa muncii este redusă, conducând la aprecieri nefavorabile ale activităţii cadrelor didactice, cu consecinţe negative privind acordarea salariului de merit, a gradaţiei de merit, prioritate la detaşare, transferare, susţinerea de grade didactice, disponibilizări.

    Măsura este discriminatorie, de asemenea, şi pentru elevii de liceu, filiera tehnologică şi şcoli profesionale, deoarece prin măsurile de organizare a activităţii elevii sunt discriminaţi în ceea ce priveşte şansa unei bune pregătiri. Astfel:

    1. toate normele pedagogice şi de muncă demonstrează că un singur cadru didactic nu poate simultan supraveghea şi îndruma 28 - 30 de minori pentru a le forma deprinderi practice specifice la nivelul practicării unei meserii;

    2. condiţiile de pregătire practică oferă absolvenţilor de liceu şanse reduse de promovare a examenului pentru obţinerea certificatului de competenţe profesionale;

    3. programele de pregătire practică la şcoala profesională sunt concepute conform Programului de reformă în învăţământul profesional şi tehnic PHARE-VETRO 9405 şi au ca obiectiv principal formarea profesională la nivelul pregătirii elevilor din ţările Uniunii Europene;

    4. şansa integrării absolvenţilor pe piaţa forţei de muncă va fi diminuată şi din cauza pregătirii slabe în domeniul de calificare, ratându-se o formă de protecţie socială a tinerilor conferită tocmai de calitatea pregătirii.

    Organizarea activităţii practice cu clase de 28 - 30 de elevi este contrară tuturor programelor de reformă a învăţământului care precizează că activitatea practică în ateliere şi laboratoare se desfăşoară cu clasa împărţită în două grupe de câte 10 elevi.

    Nu în ultimul rând, menţionez faptul că imposibilitatea supravegherii normale a unui număr mare de minori care desfăşoară activităţi practice specifice (de exemplu, lucrări în domeniul electric, cu maşini unelte, în construcţii etc.) poate conduce la accidente de muncă, cu toate consecinţele medicale şi legale cunoscute.

    Este de neînţeles această modificare a metodologiei angajării personalului didactic din învăţământul preuniversitar, care transferă dificultăţile de finanţare a salariilor din învăţământ tot pe spinarea elevilor, fiindu-le compromisă pregătirea profesională şi viitorul lor imediat într-o piaţă a muncii şi aşa precară din punct de vedere al capacităţii de absorbţie, al organizării şi competiţiei.

    RăspundețiȘtergere
  17. Poate fi considerat un material justificativ pentru sustinerea maistrilor instructori in dezbaterile de marti ,pentru ca nu vad alta solutie decat desfasurarea instruirii practice pe grupe de elevi ca si in cazul scolilor din programul PHARE, care dispun de dotari si conditii optime,in raport cu restul unitatilor scolare.In ideea ca veti salva silua in considerare acest material pentru a ne veni in ajutor,va multumesc.
    P.S Nu prea ma descurc la calculator.
    va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  18. La clasa a XII-a , filiera tehnologica, nu se va mai afce nici o ora de sitorie. In schimb, au ramas ore de geografie si religie. La clasa a XII-a se dicuta mai mult despre istoria romanilor. NU se mai doreste cunoasterea istoriei neamului romanesc ? De ce orele de istorie s-au scos, dar au ramas cele de religie ? cata religie poti face in scoala ? Nici la clasa a IV/a nu se mai face istoria romanilor, este istorie integrata. O sa mai stie cineva de Cuza si Carol I ?

    RăspundețiȘtergere
  19. Domnule, Pop, va rugam ca in sedinta de marti ,sa aveti in vedere si sa sustineti problema inginerilor si a maistrilor instructori, care, dupa cum se vede vor ramane fara locuri de munca. Este o situatie foarte grava, mai ales acum in momente de criza. De ce s-a ajuns la varianta inlocurii SAM-urilor cu liceele tehnologice? De ce la aceste liceee tehnologice, elevii au asa putine ore de specialitate, pe cand in UE ponderea orelor este de cultura de specialitate? Ce fel de profesionisti vom scoate daca nu se fac ore practica? Este o aberatie! Doar la noi se poate intampla asa ceva! O cale de rezolvare ar fi lucrul pe grupe la orele de practica, in acest fel elevii vor fi avea sansa unei mai bune pregatiri. Rugamintea noastra este sa ne sustineti, sa discutati toate aceste probleme grave cu care se confrunta invatamantul tehnic in momentul de fata. Va multumim.

    RăspundețiȘtergere
  20. Domnule Pop, va rog sa solicitati raspunsuri pentru profesorii de istorie. Religia se face in 12 ani. Religia este trecuta in planul cadru de la clasa a XII-a, filiera tehnologica, in schimb istoria nu este trecuta. Vrem explicatii. De ce religie 12 ani si istorie cat mai putina ? In alte alte tari europene se pune accentul in primul rand pe istoria nationala in sistemul de invatamant. De ce in Romania se pune accentul pe istoria integrata ? De ce elevii de la tehnologic fac religia in schimb nu au nici o ora de istorie ? In clasa a XII-a se discuta mai mult despre istoria romanilor. Asteptam raspunsuri.

    RăspundețiȘtergere
  21. E simplu. ŢARA TE VREA PROST! FĂRĂ CULTURĂ SI FĂRĂ TRADIŢII. TRAIASCĂ TOV. DR. ING. ECATERINA ANDRONESCU

    RăspundețiȘtergere
  22. Privind actualitatea din invatamant, regretam trecutul. nu se mai preda geografia judetukui, a tarii, istoria tarii dar facem religie. Am vazut ca religia prin acest nou ales in fruntea ei Daniel, recunoscut ca un profitor in Moldova, a ajuns sa domine legalitatea, influenteaza legile, se impotriveste noului pasaport biometric si mai nou, indoctrineaza elevii cu religia. Cine vrea sa creada, crede si fara sa faca in scoala religie. Sfinti sunt in biderici si acolose face religie. In scoala se face educatie laica.

    RăspundețiȘtergere
  23. Domnule Pop,la discutiile de azi ,s-a adus in atentia ministrei si problemele maistrilor instructori ,care sunt cei mai afectati de noile planuri-cadru,caci din toate interviurile date pe post,s-a amintit doar de istorie lb straine si religie,nimic de orele de instruire practica sau de modul cum se va desfasura aceasta ?.Daca nu s-a reusit sa se atinga acest subiect ,va rog in numele colegilor care sunt titulari pe instruire practica si care astazi am primit deja fisa de evaluare a personalului care intra in restrangere de activitate ,sa ne sustineti maine ,in sensul fie de a introduce ore in planul-cadru LA CLASELE A ix ,x unde lipsesc cu desavarsire, fie sa putem lucra pe grupe ca si cei din programul PHARE. Referitor la restrangere,este o solutie de a scapa definitiv de noi titularii ,deoarece la nivel de inspectorat nu o sa fie posibilitateade sa ne rezolve pentru ca nu o sa fie catedre scoase si atunci ce urmeaza sa faca cu noi? Asta se urmareste de fapt ,si de ce? Cum va straduiti pentru mentinerea drepturilor salariale va rog, sa ne aparati si noua macar dreptul la munca,pentru a supravetui . Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  24. la discutiile de azi ,s-a adus in atentia ministrei si problemele maistrilor instructori ,care sunt cei mai afectati de noile planuri-cadru,caci din toate interviurile date pe post,s-a amintit doar de istorie lb straine si religie,nimic de orele de instruire practica sau de modul cum se va desfasura aceasta ?.Daca nu s-a reusit sa se atinga acest subiect ,va rog in numele colegilor care sunt titulari pe instruire practica si care astazi am primit deja fisa de evaluare a personalului care intra in restrangere de activitate ,sa ne sustineti maine ,in sensul fie de a introduce ore in planul-cadru LA CLASELE A ix ,x unde lipsesc cu desavarsire, fie sa putem lucra pe grupe ca si cei din programul PHARE. Referitor la restrangere,este o solutie de a scapa definitiv de noi titularii ,deoarece la nivel de inspectorat nu o sa fie posibilitateade sa ne rezolve pentru ca nu o sa fie catedre scoase si atunci ce urmeaza sa faca cu noi? Asta se urmareste de fapt ,si de ce? Cum va straduiti pentru mentinerea drepturilor salariale va rog, sa ne aparati si noua macar dreptul la munca,pentru a supravetui . Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  25. Dle Pop ,va rog sa detaliati in ce consta "clarificare icadrarilor la maistrii instructori"..

    RăspundețiȘtergere
  26. Luni se vor transmite de catre d Ministru.
    Cu siguranta nu ramaneti fara post

    RăspundețiȘtergere
  27. Vreau sa va spun ca am ramas fara post si nu sunt singara la nivel de scoala.Problema noastra, a cadrelor tehnice nu a sustinut-o nimeni,ca drept dovada ca prin aceste shimbari ale planurilor cadru s-a urmarit restructurarea personalului didactic,si va multumim pentru asta .Sugestiili pe care vi le-am transmis pt solutionare ,cred ca nu au fost destul de convingatoare,dar nu renunt la ideea de a va supune atentiei ,macar pt viitor ,clarificarea modului de desfasurare a orelor de instruire practica si anume pe grupe de elevi ,asa cum a fost gandita in noua lege a invatamantului,de care nu mai vorbeste nimeni;cand si cum apare?
    Va rog sa ma lamuriti in privinta aspectului;
    -in anexa la OMECI nr 5743/28.10.2008,cap 1,art 1 (20)aliniatul a si b)Pregatirea/instruirea practica se efectueaza pe clase la agentii economici sau pe clase/grupe in atelierele proprii,infunctie de resursele materiale existente si de prevederile din convetia de parteneriat..,cuincadrarea in numarul de posturi didactice aprobat la nivelul inspectoratului scolar"
    Cum majoritatea atelierelor scoala au ramas amenajate ca spatiu si utilaje de pe vremea cand se lucra pe grupe ,cum considerati ca se poate aplica aliniatul (b)si cine trebuie sa decida ;clasa/grupa?
    Astept un raspuns daca se poate.Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  28. Am citit cu atentie codul educatiei si doresc sa fac doua mentiuni:
    1.atunci cand se discuta despre norma didactica, in toate legile, (codul nu scapa de acest defect), articolul care descrie norma este conceput incorect din punct de vedere logic si abuziv din punct de vedere al legislatiei muncii. Mai precis- se precizeaza ca activitatea este de 8 ore/40 ore pe sapt si ea se realizeaza in 3 forme
    a) predare (18 ore, in cazul profesorului)
    b)perfectionare (am calculat, pornind de la creditele, valoarea in ore a creditului) 1h/sapt.
    c) activitati complementare educatiei. Ei, aberatia generatoare de abuz este data de expresia "ACTIVITATI COMPLEMENTARE EDUCATIEI".Orice fisa a postului devine o gluma proasta, daca nicaieri nu se construieste o definitie corecta a acestui termen.Cine stabileste ce reprezinta activitate complementara? de exemplu corectarea temelor de casa, a extemporalelor, pregatirea materialului didactic, pregatirea informativa pentru lectii sunt luate in considerare? cat timp se aloca saptamanal, zilnic? (eu predau 5 discipline total diferite, am 13 clase- aproximativ 400 de elevi, disciplinele sunt si cu 1 si cu 2 ore/sapt).Daca acest aspect nu se discuta, cunatifica, atunci probabil am sa ajung sa stau cam 4 ore pe zi in scoala,peste cele de predare, la dispozitia "taierii de frunze la caini", iar toata aceasta munca va trebui sa o realizez acasa, in timpul meu liber.Ce se va intampla cu activitatile extrascolare desfasurate dupa cele 8 ore de munca, sau in weekend? vor fi ele platite, sau din nou munca silnica va fi privita ca obligatie de servici? ca mod de a ne exprima recunostinta fata de conducatorul mult iubit?
    2.obligativitatea educatiei de 10, 12 clase este fals impusa. Din nou o problema de logica si de legalitate. Daca cel care nu respecta o lege nu este pasibil de pedeapsa, daca nu se prevad pedepse pentru absenteism, abandon scolar, daca nu se limiteaza cantitativ numarul de absente motivate medical atunci obligativitatea frecventarii scolii e o gluma proasta. In ceea ce priveste, de ex. absenteismul motivat medical, in 2005 a fost eliminata prevederea repetarii anului pe motiv medical, pentru cei care acumulau peste 120 absente/an. Efectul a fost, in 4 ani, crestera cu pana la 400% a absentelor motivate medical.

    Am dorit sa postez aceste observatii pe site-ul FSLI dar se pare ca administrarea contului necesita timp, a trecut o sapt de cand astept inscrierea.Am dorit sa fac aceste observatii, pentru ca, sincer, nu prea inteleg ce fac reprezentantii sindicatelor, ce strategie de aparare a intereselor membrilor au, daca articolul fundamental,cel legat de norma, consfiinteste, probabil pe vecie, abuzul asupra cadrelor didactice. Nu am vazut/auzit/citit nicio reactie pe acest subiect.Si ca pesimismul meu sa se certifice am citit propunerea privitoare la criteriile de evaluare a activitatilor cadrelor didactice, propunere care vine inainte de a se scrie fisa postului, adica inainte de a sti ce trebuie sa faca un profesor discutam cum sa il evaluam! E posibil ceva mai incompetent de atat?(scuze pentru "mai")

    RăspundețiȘtergere