14 iul. 2008

Extrase materiale conferinta de presa 14 iulie 2008

Posturi complete 1251 din care vacante 998 ( 434 titularizabile, 31 pe 3 ani, 64 pe 2 ani, 469 pe 1 an)
Rezervate 453 din care 200 ale directorilor sunt incomplete
Titularizzabile (1251-998) adica 434
Posturi incomplete 1512 care reprezinta 11727 de ore adica 652 posturi si 116 posturi inv educatori

Total 1251+652+116=2019 posturi ocupate de suplinitori
Motivul
- dependenta suplinitorilor fata de directori avand in vedere durata contractului de munca de doar un an ( pana la 31 august 2009)
- salarizarea debutantilor din sistem si ritmul scazut de crestere a salariului odata cu avansarea in cariera


NR CRT DISCIPLINA DE CONCURS NR CANDIDATI NR POSTURI Cand/ post TOTAL GENERAL 2047 434

1 LIMBA SI LITERATURA ROMANA SI METODICA PREDARII ACTIVITATILOR INSTRUCTIV-EDUCATIVE IN GRADINITA DE COPII
235 51 4,61
2 LIMBA SI LITERATURA ENGLEZA 131 37 3,54
3 EDUCATIE FIZICA SI SPORT 157 36 4,36
4 LIMBA SI LITERATURA ROMANA SI METODICA PREDARII LIMBII SI LITERATURII ROMANE; INSTITUTORI / INVATATORI 275 33 8,33
5 EDUCATIE MUZICALA SPECIALIZATA: MUZICA INSTRUMENTALA 8 26 0,31
6 EDUCATIE FIZICA SI SPORT - ANTRENORI 6 25 0,24
7 LIMBA SI LITERATURA FRANCEZA 54 21 2,57
8 LIMBA SI LITERATURA ROMANA 193 21 9,19
9 ARTE VIZUALE (EDUCATIE PLASTICA / EDUCATIE VIZUALA / ARHITECTURA)
23 11 2,09
10 BIOLOGIE 74 11 6,73
11 MATEMATICA 136 11 12,36
12 CONSILIERE PSIHOPEDAGOGICA 18 10 1,80
13 TERAPIA EDUCATIONALA COMPLEXA SI INTEGRATA 28 10 2,80
14 FIZICA 21 8 2,63
15 ISTORIE 87 8 10,88
16 RELIGIE ORTODOXA 71 8 8,88
17 COMERT 10 7 1,43
18 EDUCATIE MUZICALA 15 7 2,14
19 CONFECTII TEXTILE - TRICOTAJE - FINISAJ TEXTIL (MAISTRI INSTRUCTORI)
20 6 3,33
20 LIMBA SI LITERATURA UCRAINEANA MATERNA 4 6 0,67
21 PROFESORI DOCUMENTARISTI 6 6 1,00
22 PSIHOPEDAGOGIE SPECIALA 61 6 10,17
23 ELECTRONICA, AUTOMATIZARI, TELECOMUNICATII 5 5 1,00
24 LIMBA SI LITERATURA ROMANA, LB. SI LIT. MAGHIARA MATERNA SI METODICA PREDARII ACTIVITATILOR INSTRUCTIV-EDUCATIVE IN GRADINITA DE COPII
5 5 1,00
25 ALIMENTATIE PUBLICA 2 4 0,50
26 ALIMENTATIE PUBLICA (MAISTRI INSTRUCTORI) 7 4 1,75
27 ALIMENTATIE PUBLICA SI TURISM / ALIMENTATIE PUBLICA 0 4 0,00
28 GEOGRAFIE 87 3 29,00
29 INFORMATICA 36 3 12,00
30 LIMBA RROMA MATERNA 0 3 0,00
31 CONFECTII TEXTILE - TRICOTAJE - FINISAJ TEXTIL 5 2 2,50
32 ELECTRONICA, AUTOMATIZARI (MAISTRI INSTRUCTORI) 1 2 0,50
33 FILOSOFIE SI LOGICA SI ARGUMENTARE 23 2 11,50
34 LIMBA SI LITERATURA MAGHIARA MATERNA 2 2 1,00
35 LIMBA SI LITERATURA ROMANA, LB. SI LIT. UCRAINEANA MATERNA SI METODICA PREDARII ACTIVITATILOR INSTRUCTIV-EDUCATIVE IN GRADINITA DE COPII
2 0,00
36 PRELUCRAREA LEMNULUI (MAISTRI INSTRUCTORI) 6 2 3,00
37 RELIGIE REFORMATA 2 2 1,00
38 CHIMIE 34 1 34,00
39 CHIMIE INDUSTRIALA 4 1 4,00
40 CONSTRUCTII (MAISTRI INSTRUCTORI) 3 1 3,00
41 CULTURA SI CIVILIZATIE ENGLEZA 0 1 0,00
42 DANS POPULAR 0 1 0,00
43 ECONOMIC, ADMINISTRATIV, POSTA 19 1 19,00
44 ECONOMIE SI EDUCATIE ANTREPRENORIALA 9 1 9,00
45 EDUCATIE TEHNOLOGICA 17 1 17,00
46 ELECTROTEHNICA, ELECTROMECANICA 11 1 11,00
47 FILATURA - TESATORIE - FINISAJ TEXTIL 1 1 1,00
48 LIMBA SI LITERATURA GERMANA 7 1 7,00
49 LIMBA SI LITERATURA ROMANA, LB. SI LIT. GERMANA MATERNA SI METODICA PREDARII ACTIVITATILOR INSTRUCTIV-EDUCATIVE IN GRADINITA DE COPII
1 0,00
50 LIMBA SI LITERATURA ROMANA, MET. PRED. LB. SI LIT. ROM., LB. SI LIT. UCRAINEANA MAT. SI MET. PRED. LB. SI LIT. UCRAINENE MAT.; INSTITUTORI/INVATATORI 8 1 8,00
51 MACHETE / CONSTRUCTII DE MASINI 0 1 0,00
52 MECANICA 39 1 39,00
53 MECANICA (MAISTRI INSTRUCTORI) 11 1 11,00
54 MUZICA POPULARA 0 1 0,00
55 MUZICA USOARA VOCALA SI INSTRUMENTALA 0 1 0,00
56 NAVOMODELE 0 1 0,00
57 ORIENTARE TURISTICA 0 1 0,00
58 PICTURA / DESEN 0 1 0,00
59 SILVICULTURA 1 1 1,00
60 TEATRU 0 1 0,00
61 TRANSPORTURI (MAISTRI INSTRUCTORI) 4 1 4,00
62 AGRICULTURA - HORTICULTURA 2 0 0
63 AGRICULTURA, HORTICULTURA (MAISTRI INSTRUCTORI) 1 0 0!
64 CHIMIE INDUSTRIALA (MAISTRI INSTRUCTORI) 1 0 0!
65 COMERT (MAISTRI INSTRUCTORI) 1 0 0!
66 CONSTRUCTII 3 0 0!
67 CULTURA CIVICA 8 0 0!
68 DREPT 1 0 0!
69 ELECTROTEHNICA, ELECTROMECANICA, ENERGETICA (MAISTRI INSTRUCTORI)
4 0 0!
70 ENERGETICA 1 0 0!
71 ESTETICA SI INGRIJIREA CORPULUI OMENESC (MAISTRI INSTRUCTORI)
2 0 0!
72 INDUSTRIE ALIMENTARA 2 0 0!
73 INDUSTRIE ALIMENTARA (MAISTRI INSTRUCTORI) 4 0 0!
74 INSTALATII PENTRU CONSTRUCTII (MAISTRI INSTRUCTORI) 2 0 0!
75 KINETOTERAPIE 1 0 0!
76 LIMBA SI LITERATURA ITALIANA 1 0 0!
77 LIMBA SI LITERATURA ROMANA, MET. PRED. LB. SI LIT. ROM., LB. SI LIT. MAGHIARA MAT. SI MET. PRED. LB. SI LIT. MAGHIARE MAT.; INSTITUTORI/INVATATORI 10 0 0!
78 LIMBA SI LITERATURA RUSA 1 0 0!
79 LIMBA SI LITERATURA SPANIOLA 1 0 0!
80 PRELUCRAREA LEMNULUI 3 0 0!
81 PROTECTIA MEDIULUI 1 0 0!
82 PSIHOLOGIE 2 0 0!
83 RELIGIE GRECO - CATOLICA 7 0 0!
84 SOCIOLOGIE 1 0 0!
85 TURISM (MAISTRI INSTRUCTORI) 1 0 0!
86 TURISM SI SERVICII 1 0 0!
87 VETERINAR 1 0 0!
88 ZOOTEHNIE 2 0 0!

In ceea ce priveste situatia de la Sighetu Marmatiei.

Sindicatul noastru nu este adeptul principiului de a se „ascunde gunoiul sub preş”, dar nu poate fi de acord cu culpabilizarea colectivă a dascălilor acestui judeţ, care au fost etichetaţi ca fiind „hoţi şi şpăgari”.
Sindicatul Liber din Învăţământ Maramureş admite că au fost cazuri punctuale în care membrii comisiilor, profesorii evaluatori şi supraveghetorii au avut un comportament imoral şi nedemn, permiţând anumitor elevi să obţină note nemeritat de mari şi solicită Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului precum şi organelor abilitate ale statului, să demareze urgent verificări, iar cei care vor fi găsiţi vinovaţi să fie aspru sancţionaţi.
SLIMM se delimitează de cei care se pretează la astfel de fapte reprobabile şi luptă pentru apărarea drepturilor celor care îşi îndeplinesc cu profesionalism şi demnitate datoria de dascăl.
În acelaşi timp, Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ solicită Preşedintelui României cât şi partidelor politice să urgenteze elaborarea Strategiei pentru educaţie şi, plecând de la aceasta, să se finalizeze Pachetul legislativ al educaţiei, pentru a se crea premizele unei schimbări profunde a învăţământului românesc.

Dorim ca:
- MEDCT să verifice componenta comisiile de bacalaureat din judetul Maramures in ultimii 3 ani
- ISJMM să verifice procesul instructiv educativ la această unitate şi să comunice o poziţie publică
- ARACIP sa verifice procesul de acreditare a unitatii scolare
- Liceului particular "Gh. Pop de Băseşti" o explicaţie publică chiar şi după finalizarea anchetei.Se naşte întrebarea dacă aşa vrem să arate alternativa particulară a învăţământului preuniversitar. Păcat ca ISJMM şi MEDCT nu a fost in stare să facă prdine in organizarea acestui Bacalaureat şi e nevoie de alte instituţii care să facă aşa ceva.
- Eliminarea examenului de bacalaureat ca si criteriu de admitere in invatamantul superior.
- Standerdele unice de evaluare elaborate cat mai repede.
Ne pare rau ca ordinea in invatamantul maramuresean nu o face ISJMM si MEDCT si e nevoie de alte institutii ale statutului.

Multumesc pentru prezenta

Al dumneavoastra
prof. Liviu Marian Pop
presedinde SLI MM

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu