Domnule Presedinte Liviu Marian Pop
Sunt *** , secretara la ***** si vreau sa va aduc in atentie unele nemultumiri.
Sa fiu mai concisa o sa prezint punctual cateva probleme:
- din punctul meu de vedere scoala nu mai este scoala ci "ajutor social" . Va veti intreba de ce? Pentru ca prin scoala se acorda o serie de facilitati pentru persoanele defavorizate care nu sunt contorizate si nu li se cunoaste finalitatea , precum si toate masurile de protectie sociala si , nu este firesc. Sa enumer cateva si unde pot , sa dau si solutia:
- alocatiile de stat pentru copii se dau prin scoala pentru a incarca dascalii si serviciul secretariat cu munca in plus(de intocmit tabele si tabelase, comunicari la sfarsit de luna etc). Daca tot exista Ministerul Muncii Solidaritatii Sociale si Familiei de ce nu s-ar ocupa acesta de ele? De la varsta de 18 ani mai inteleg sa se ceara comunicari de la scoala daca urmeaza o forma de invatatmant sau nu. Oricum alocatia nu este un stimulent pentru a vin la scoala pentru cei care nu doresc.
- ajutorul pentru achizitionarea unui calculator (EURO 200)- sunt bani aruncati in vant pentru ca nimeni nu a facut un studiu sa vada ce impact are acest ajutor asupra stimularii invatarii la elev. De acest ajutor beneficiaza de regula elevii ai caror parinti sunt plecati in strainatate si care si-au lasat documentele rudelor pentru a le intocmi tor felul de dosare. Cei care muncesc pe branci in tara si au un venit/membru de familie declarat (pana in 150 lei) nu beneficiaza pentru ca au venit.Cine controleaza daca mai au calculatorul achizitionat, daca il utilizeaza si cu ce i-a ajutat la progresul scolar? NIMENI. Solutia mai buna ar fi dotarea si functionarea unui laborator de informatica in fiecare scoala, supravegheat de personal de specialitate, cu acces al elevilor pe durata intregii zile si cu anumite site-uri parolate.
- bani de liceu - o gaselmita pentru a atrage elevii la scoala dar multi dintre ei pe parcursul anului pierd acest drept din cauza absentelor nemotivate.Deci.... nici aici nu stam prea bine. Dar...... din nou suntem sclavii copiilor si ai parintilor . Trebuie sa muncim pe branci cu mormane de hartii, machete, drumuri la judet pentru confirmari de date, monitorizari absente, state de plata pentru ca ei sa primeasca bani (chiar daca parintii sunt plecati sau acasa au gater sau atelier de tamplarie , venitul lor este 0 pentru ca la FISC nu figureaza cu activitati iar Primaria nu are interes sa gestioneze situatia persoanelor plecate in strainatate).
- rechizite scolare / - din nou tabele si tabelase , adeverinte , mormane de hartii. Solutia : Dascalul de la clasa este in masura sa stabileasca cine ar fi in drept sa primeasca, pe baza unui simplu tabel pe clasa. Dascalul este cel care stie cel mai bine elevul care nu are posibilitati pentru a-si cumpara cele necesare la scoala.
- ajutoarele pentru protectia sociala . Suntem asaltati de parinti pentru adeverinte de: alocatie complementara, ajutor social, ajutor incalzire, si te miri ce ajutoare vor mai inventa , cu specificatia daca au bursa sau nu. Sa nu uitam ca in scoala cuantumul bursei este mic si nu ar trebui luat in calcul la aceste ajutoare. Poate ca scotand aceste ajutoare romanul ar invata ca trebuie sa si munceasca si l-ar constientiza ca scoala este pentru instructie si educatie. iar dascalul trebuie privit ca o "icoana" si nu sfidat si tratat cu superioritate de cei ai caror odrasle beneficiaza de ajutoare serioase prin unitatea scolara.
Muncind pentru intocmirea ac tot felul de hartii care de fapt incurajeaza lenea la romani, dascalul nu-si poate desfasura activitatea cum ar trebui . In timpul liber in loc sa se pregateasca pentru a doua zi sau sa organizeze actiuni de socializare, actiuni extrascolare benefice pentru copii , trebuie sa intocmeasca tone de hartii pentru elevi si pentru portofoliul personal.
Nu stiu ce model avem la baza dar activitatea dascalului este cuantificata in "numarul de piese la dosar" . Cel care are nenorocul sa aiba o clasa slab inzestrata de la Mama Natura si munceste pe branci nu are timp de hartii si atunci.......... nu primeste gradatie de merit ca nu are piese la dosar, nu intruneste punctajul pentru ca nu are rezultate la olimpiade sau concursuri scolare, etc.
Poate considerati ca nefiind dascal nu sunt in masura sa ridic aceste probleme, dar fiind in sistem stiu cu ce ne confruntam zilnic cadrele didactice.
Un alt aspect pe care vreau sa-l prezint este cel privind incarcarea sistemului. Daca am scutura un pic sistemul, daca s-ar verifica efectivele de elevi in teren si nu din statistica mai mult ca sigur ca nu am avea de ce ne plange ca sunt posturi neacoperite in invatamant. Disparand o serie de posturi care figureaza doar in statistici si mai putin la fata locului , s-ar face economii frumusele care ar ajuta la retribuirea dascalului in raport cu munca depusa si ar fi mai atractiva munca in invatamant .
Ar mai fi multe de spus, de semnalat dar pentru ca intre timp mi-a mai trecut supararea, cred ca ajunge.
Multumesc pentru rabdare si sper ca din ce am prezentat mai sus, sa fie o sursa de inspiratie in discutiile pe care le aveti cu reprezentantii MEdCT.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu