27 aug. 2007

Concluziile întâlnirii ministrului educaţiei, Cristian Adomniţei, cu liderii sindicatelor naţionale din învăţământ

27.08.2007

Ministrul educaţiei, Cristian Adomniţei, şi liderii federaţiilor sindicale au ajuns la consens în ceea ce priveşte proiectul pachetului legislativ în domeniul învăţământului.
În urma discuţiilor s-a stabilit că proiectul de lege a învăţământului preuniversitar a ajuns la forma finală, urmând ca proiectul legii învăţământului universitar şi statutul cadrelor didactice să fie finalizate în decursul acestei săptămâni.
„Noua lege a învăţământului preuniversitar aduce schimbări majore în ceea ce priveşte calitatea educaţiei şi descentralizarea sistemului de învăţământ. Dorim să se realizeze apropierea şcolii de comunitatea locală şi să crească responsabilitatea unităţii de învăţământ", a declarat ministrul educaţiei, Cristian Adomniţei.
În ceea ce priveşte Statutul personalului didactic, s-a convenit asupra menţinerii pentru funcţia didactică a statutului de profesie reglementată, în condiţiile în care legea învăţământului preuniversitar introduce reglementări specifice şi pentru personalul nedidactic.
Referitor la dialogul cu sindicatul din învăţământul universitar, ministrul educaţiei a reuşit deblocarea discuţiilor privind legea învăţământului superior. Cristian Adomniţei a propus ca joi, 30 august, experţi ai ministerului şi ai sindicatului „Alma Mater" să analizeze şi să stabilească soluţia optimă de alegere a conducerii universităţilor, care să corespundă exigenţelor ambilor parteneri de dialog.
În declaraţiile ce au urmat întâlnirii, liderii de sindicat prezenţi au făcut apel la parlamentari să voteze, până la sfârşitul primei sesiuni parlamentare, pachetul de legi propus de MECT şi finalizat, în baza consultărilor cu sindicatele naţionale din învăţământ.
Iniţierea noului pachet legislativ în învăţământ răspunde nevoii de realizare a unei viziuni unitare şi integrale asupra organizării şi funcţionării sistemului naţional de învăţământ, pe baza compatibilizării acestuia cu exigenţele spaţiului european al educaţiei şi alinierii la practica internaţională în materie de educaţie. Învăţământul românesc urmăreşte asigurarea, formarea şi dezvoltarea competenţelor-cheie specifice societăţii bazate pe cunoaştere.

Biroul de Presă
Sursa www.edu.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu