31 mai 2013

Întrebări și răspunsuri 31.05.2013

Un cadru didactic Studii Superioare care are la data de 1.05.2013 vechimea in invatamant de 10 ani . Mentionez ca persoana a intrerupt activitatea 8 luni in perioada 1.01.2004-31.08.2004. Va rog sa i-mi spuneti daca persoana ar trebui incadrata la trasa de vechime in invatamat de 10-14 , cu vechime neintrerupta in unitate, ori ar trebui incadrata la 10-14 fara vechime neintrerupta, dar avand in vedere ca salariu de la tansa anterioara este mai mare sa fie lasata la 6-10 ani pana cand i se poate asigura o noua majorare a salariului SI SA PRIMEASCA DE A SEMENEA SPORUL DE VECHIME AFERENT TRECERII LA PESTE 10 ANI ADICA DE 15% Perioada in care persoana a realizat vechimea este : 01.09.2002-31.12.2003 01.01.2004-31.08.2004 -INTRERUPERE 01.09.2004-01.05.2013 - VECHIMEA IN INVATAMANI LA 1.05.2013 10 ANI 

Salarizarea se face exact cum ați precizat dvs. Cu încadrarea la tranșa de vechime 10-14, cu sporul de vechime aferent, dar fără spor de stabilitate.

Am absolvit facultatea de Sociologie si asistenta sociala in anul 2011 si vreau sa stiu ce locuri de munca ,mai bine platite pot sa gasesc in acest domeniu. Mentionez k in timpul facultatii am terminat si modulul psihopedagogic. 

Având modulul pedagogic puteți opta și pentru un post în învățământ.

 Va rog sa-mi raspundeti daca inspectiile pentru definitivat se echivaleza la probele practice pentru titularizare? 

Da, se echivalează conform Metodologiei de mobilitate.

Intr-o postare de-a dumneavoastră am văzut că art. 277 din LEN se referă doar la copiii cadrelor didactice, Art. 277. ‐ Copiii personalului didactic aflat în activitate sunt scutiţi de plata taxelor de înscriere la concursurile de admitere în învăţământul superior şi beneficiază de gratuitate la cazare în cămine şi internate, iar în C.C.M.U.N.S.A.I.P. ART 57, scrie că:(3) Copiii întregului personal din învăţământul preuniversitar sau pensionat după cel puţin 10 ani de activitate în învăţământul preuniversitar sunt scutiţi de plata taxelor de înscriere la concursurile de admitere.... Vă rog frumos să-mi spuneţi care are valoare la înscrierea copiilor personalului didactic auxiliar, legea care este mai veche sau CCMUN..., care este mai nou şi ce ar trebui să invocăm pe adeverinţă ca să fim luaţi în seamă.De exemplu la facultatea de medicină din Cluj doar copiii cadrelor didactice sunt scutiţi, la Baia Mare -Nord spun că şi cei a-i personalului did. auxiliar, să înţeleg că nu sunt obligaţi să respecte CCMUN..?


Contractul Colectiv de Muncă nu este obligatoriu pentru unitățile de învățământ superior întrucât acestea nu sunt semnatare ale contractului. Eventual, pentru a beneficia de prevederile art. 57 ați putea să vă adresați MEN care să impună universității în cauză să acorde facilitățile respective și copiilor personalului didactic auxiliar și nedidactic.

Va prezint urmatoarea situatie:
- in 2009 am dat examen de titularizare(nota 7,95) si am obtinut un post (2009-2010)cu norma intreaga din 2 scoli;
- in 2010-2011 am cupat un post prin continuitate la 2 scoli plus completare in a 3-a scoala;
- in 2011-2012am obtinut continuitate in 2 scoli norma intreaga. pana pe 31 aug 2012.  La 1 sept 2011 am intrat in prenatal si in ianuarie 2012 in CIC pana in oct 2013.
Sunt suplinitor calificat cu definitivat obtinut in 2011. Ce trebuie sa fac pentru a ocupa post in 2013-2014? Pot beneficia de art 253 din LEN?

Are prioritare la continuitate cadrul didactic care a luat notă mai mare de 7 la concursurile din 2012 sau 2011.

Va rog, diploma de excelenta se mai acorda? Daca da, unde pot gasi metodologia si criteriile de acordare.

Conform Legii educației naționale nr. 1/2011 se mai acordă diploma de excelență. Regulamentul privin acordarea acestei distincții prevăzută de Legea 1/2011 este în fază de proiect. Dar există un regulament mai vechi anexă la OMEdC nr. 3032/12.01.2005 care poate vă ajută. În găsiți pe site-ul www.eu.ro.

Am terminat anul trecut cu examen de licenta Facultatea de Medicina si Farmacie, specializarea Farmacie (5 ani). Anul acesta mi-am depus dosarul pentru titularizare pe disciplina PSIHOPEDAGOGIE SPECIALA dorind sa ocup un post de PROFESOR-EDUCATOR. Mentionez, ca indeplinesc criteriile metodologiei si anume am atestatul pentru invatamant special. Problema este ca m-au sunat cei de la ISJ si mi-au spus ca nu ma pot introduce in aplicatie cu facultatea care am terminat-o, deoarece nu o regasesc. Asta avand in vedere ca metodologia si centralizatorul specifica faptul ca posturile de Profesor-educator pot fi ocupate de oricare din absolventii institutiilor de invatamant superior, cu specializari de lunga sau scurta durata, atata timp cat se detine un atestat de pregatire in domeniu. Cei de la ISJ au trimis dosarul la Ministerul Educatiei, insa nu primesc nicio solutie. Sunt putin nelinistit avand in vedere ca inspectiile speciale au inceput. Cum trebuie sa procedez?

Consider că problema este că facultatea absolvită de dvs. nu se regăsește în Centralizator.

Ma numesc Mihai si am fost profesor necalificat in anul 2011 la o scoala din mediul rural.In acea perioada am primit decontul navetei in baza unui referat care facea referire la faptul ca faceam naveta cu masina. Numai ca masina cu care faceam naveta nu era proprietatea mea personala ci era a tatalui meu.La primaria din satul respectiv a venit Camera de Conturi si printr-o Nota de Constatare imi cer sa restitui banii luati pe naveta.Exita o cale legala de a ataca aceasta decizie.?

Ar fi trebuit să aveți o împuternicire notarială pentru folosirea autoturismului. Nu cunosc un motiv juridic suficient de solid care să ducă la admiterea unei contestații. Dar, puteți încerca invocând gradul de rudenie, eventual, depinde de situația exactă, faptul că ați primit mașina cadou, că locuiți în aceeași casă, respectiv aveți același domiciliu, că folosiți mașina în comun, etc.

As dori o lamurire . sunt suplinitoare calificata pe un post de educatoare obtinandu-l in sedinta publica cu nota 7, 15 din 2012( media cu inspectia speciala fiind 7,86).pentru anul scolar 2013-2014 am obtinut acordul scolii pentru continuitate, insa am observat ca postul pe care am primit continuitate este trecut cum ca am nota minim 5 sau intre 5 si 7.Stiu ca daca postul nu este trecut pentru continuitate candidatul avand  nota minim 7 o sa imi fie ocupat in sedintele anterioare.ce trebuie sa fac?cui sa ma adresez pentru a corecta eroarea facuta ?

Vă puteți adresa conducerii unității de învățământ și/sau ISJ-ului pentru a cere MEN corectarea în aplicație.

In august 2008 mi-am dat Gradul Didactic II(nota 8,78), in aprilie 2009 prima inspectie curenta pentru Gradul I, am intrat in concediu crestere copil din 25.11.2010 pana la 31.08.2012, in decembrie 2012 inspectia curenta II , iar in mai 2013 Inspectia de Specialitate inclusiv prezentarea lucrarii (am luat 10 la amandoua). Problema este ca abia acum sa constatat ca eu din 2009 pana in prezent nu am 4 ani efectiv lucrati la catedra din cauza concediului? Ce pot face sa nu-mi pierd aceasta inspectie, si sa-mi fie recunoscut Gradul I va spun sincer ca este o greseala a Inspectoratului, a celor de la perfectionare, habar nu am . Va rog din suflet poate ma puteti ajuta cu un sfat! 

Din păcate perioada concediului pentru îngrijirea copilului nu se consideră vechime la catedră necesară acordării gradului didactic I.

As avea nevoie de o clarificare in ceea ce priveste plata inspectiilor speciale pentru acordarea gradelor didactice. Precizez ca sunt incadrata pe functia de profesor si lucrez intr-o institutie militara de invatamant, care nu se subordoneaza Ministerului Educatiei, ci doar M.Ap.N. Conform legii educatiei nationale, avem dreptul inscrierii in vederea obtinerii gradelor didactice. Suntem luati in evidenta inspectoratului, atata doar ca nu se stie cu exactitate cine ar trebui sa plateasca inspectiile speciale ale profesorilor metodisti. Acestia nu pot fi platiti de catre MApN, deoarece nu sunt angajati ai acestui minister. Responsabilitatea ar trebui sa o aiba inspectoratul scolar judetean, dar acesta refuza plata respectivelor ore de inspectie. Va rog, daca se poate, sa ma ajutati cu aceasta nelamurire. 

Conform Legii nr. 1/2011  „Finanţarea de bază se asigură din bugetul de stat, din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată şi alte venituri ale bugetului de stat, prin bugetele locale, pentru următoarele categorii de cheltuieli:
a) cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum şi contribuţiile aferente acestora;
b) cheltuielile cu formarea continuă şi evaluarea personalulu”.

Va rog frumos sa ma lamuriti in urmatoarea problema:am renuntat la postul de  titular deoarece era foarte departe de domiciliu(aveam contract pe perioada determinata-fara def), dar in cererea inaintata scolii am solicitat acest lucru incepand cu data de 01.09.2013 pentru a nu pierde postul pe care sunt detasat. Am primit acordul scolii sub forma unei instiintari catre isj pe care am depus-o atat la centrul de concurs unde voi sustine anul acesta examenul de titularizare (in perioada depunerii dosarelor) cat si la isj. Intrebarea mea este: ar trebui sa mai primesc o decizie/o adeverinta de la isj sau de la scoala pentru a nu mai fi incadrat ca titular in anul scolar 2013-2014 (astfel voi avea dreptul de a participa inclusiv la sedintele publice de ocupare a posturilor inclusiv pt suplinitori)?

Trebuie să primiți, din partea școlii, o decizie de încetare a contractului individual de muncă.

Cum se vor plati abonamentele de transport ale elevilor cu multe absente ?

Normele metodologice pentru elevii care beneficiază de decontarea cheltuielilor de transport ca urmare a faptului că nu pot fi şcolarizaţi în localitatea de domiciliu nu prevăd condiții privind absențele sau alte măsuri pentru acordarea decontului cheltuielilor de transport la elevi.




Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.

Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.

29 mai 2013

Întrebări și răspunsuri 29.05.2013

Personalul nedidactic din inv. de ce nu beneficiaza de sporul de stabilitate? Si o a doua intrebare este urmatoarea ; conform HG nr. 23/2013 incepind cu data de 1 iulie salariul minim pe economie este de 800 lei, noi pers. nedidactic vom beneficia de aceasta reglementare stiind ca in acest moment salariul nostru de baza este sub salariul minim adica 675 ? Daca noi pers. ned. sintem gaura neagra la buget impuscati ne sau eutanasiati ne si atunci veti face economie la buget. Vrem si npi un salariu sa traim cit de cit decent nu numai sa putem trai de pe o zi pe alta

In prezent nu există o lege clară privind salarizarea personalului nedidactic din învățământ. Dar, chiar și așa nu se poate ca salarizarea să se facă sub salariul minim pe economie.

Buna ziua,am o vechime in invatamant de 12 ani dar am avut de trei ori concediu fara plata cate 2 luni in trei ani la rand,sunt nedumerita...pot beneficia de spor de stabilitate?

Conform Legii nr. 63/2011 „Perioadele în care personalul didactic s-a aflat în concediu fără plată acordat în conformitate cu prevederile legale în vigoare sau în concediul pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani, precum şi perioada în care personalul didactic a efectuat stagiul militar, după care s-a reîntors la catedră, respectiv perioadele în care personalul didactic a avut catedră rezervată în învăţământ, nu întrerup vechimea în învăţământ. Aceste perioade nu constituie vechime efectivă în învăţământ pentru acordarea sporului de stabilitate”.

Sunt economist cu o vechime de peste 20 de ani in domeniu. Incepand cu luna decembrie 2011 m-am angajat pe baza de concurs la o scoala gimnaziala,fiind incadrata economist III, PE MOTIV ca nu am mai lucrat in invatamant, vechimea pe care o aveam ca economist din care 3 ani in sectorul bugetar in perioada 1990-1993 necontand. incadrarea a fost facuta de conducerea scolii la indicatia inspectoratului judetean pe motiv ca nu am lucrat in invatamant. consider ca am fost nedreptatita si as dori sa stiu unde sa ma adresez.

Conform Legii nr. 63/2011 Sporul de vechime în muncă se calculează prin aplicarea procentelor corespunzătoare la salariul de bază calculat ca sumă între lit. A, B, C, D, E ale art. 3, astfel:
Tranşe de vechime în muncă
Cota din salariul de bază
între 3 şi 5 ani
5%
de la 5 la 10 ani
10%
de la 10 la 15 ani
15%
de la 15 la 20 de ani
20%
peste 20 de ani
25%



Ordinul a intrat în vigoare. Prin urmare, trebuei să fie aplicat.

Care este TERMENUL LEGAL pentru durata unei dezbateri publice ? Cum se fac cunoscute observatiile admise ?

Termenul este de 30 de zile. Observațiile se fac în scris și se înregistrează instituția care a suspus actul dezbaterii publice.

Va rog sa ma lamuriti si pe mine in ceea ce priveste urmatoarea situatie: in 2008 am obtinut gradatie de merit pentru o perioada de 4 ani. In 2011 am intrat in concediu de crestere copil pentru 2 ani. Am pierdut gradatia de merit? Si inca ceva. Ce se intampla cu concediul de odihna pe care trebuia sa-l iau in vara lui 2011 daca am intrat in Concediu de crestere copil. Este si acesta pierdut? Eu nu mai am dreptul la concediu pentru perioada lucrata (septembrie 2010-mai2011). Se putea sa mi se plateasca concediul fara sa-l iau efectiv? Mie mi s-a dat incetarea contractului de la 1 septembrie pe motiv ca altfel pierdeam banii pe concediu. Si astfel am pierdut indemnizatia de crestere copil pe 2 luni.

Aveți dreptul la efectuarea concediului de odihnă, nu la plata lui. Contractul de muncă a fost suspendat, nu încetat. Nu ți pierdut gradația de merit. Beneficiați de ea la întoarcerea la activitate până la expirarea perioadei pentru care ați obținut-o.

Am si eu o nelamurire.am participat la concurs in 2012 si am luat nota peste 7 si am ocupat un post pe perioada determinata. am primit acordul C A al scolii pentru continuitate pentru anul scolar 2013-2014.de ce apare postul pe care am continuitate ca am luat minim 5 sau intre 5 si 7, daca eu am nota peste 7???ce pot sa fac in rezolvarea acestei probleme?

Trebuie să vă adresați conducerii școlii și/sau ISJ-ului pentru modificarea în aplicație.

Sunt suplinitoare calificata pe un post de educatoare obtinandu-l in sedinta publica cu nota 7, 15 de la concursul din 2012( media cu inspectia speciala fiind 7,86).pentru anul scolar 2013-2014 am obtinut acordul scolii pentru continuitate, insa am observat ca postul pe care am primit continuitate este trecut cum ca am nota minim 5 sau intre 5 si 7.Stiu ca daca postul nu este trecut pentru continuitate candidatul avand nota minim 7 o sa imi fie ocupat in sedintele anterioare.ce trebuie sa fac?cui sa ma adresez pentru a corecta eroarea facuta ?va multumesc si astept un raspuns! o zi buna!!

Trebuie să vă adresați conducerii școlii și/sau ISJ-ului pentru modificarea în aplicație.

Privitor la proba practica/ inspectia speciala la clasa in profilul postului didactic solicitat pentru concursul titularizare 2013, cate ore dureaza inspectia si daca exista un model de fisa de evaluare a inspectiei

Conform Metodologiei de mobilitate „(3)    Inspecţia specială la clasă în profilul postului se desfăşoară pe durata unei ore de curs şi se evaluează prin note de la 10 la 1, conform anexei nr. 4. Rezultatele la această probă se aduc la cunoştinţă candidaţilor în ziua susţinerii probei, iar la această probă nu se admit contestaţii”.

Orele de care sunt degrevati directorii se pot da la continuitate? La scoala mea directorul mi-a spus ca aceste ore nu pot fi scoase la continuitate. Atunci ce se intampla cu aceste ore?

Nu există o astfel de prevedere în metodologie.

Cum e posibil ca un post care nu a aparut nici la restrangere de activitate, nici la pretransfer sa apara la art. 253?

Actualizarea listei posturilor vacante se face după fiecare etapă a mobilității. Este posibil doar dacă postul a fost vacantat doar înaintea etapei privind titularizarea conform art. 253.

In anii scolari, 2008/2009; 2009/2010; 2010/2011 am avut catedra in doua scoli. Am  hotarare judecatoreasca definitiva pe Legea nr. 221/2008  doar intr-o scoala (in prezent am catedra intreaga aici) .  Intrebare: Scoala unde figurez in prezent si am hotarare judecatoreasca definitiva poate cere in rubrica din edusal  si suma de bani pe care scoala a doua o are de dat?  

Nu se pot acorda bani pe care ar trebui să îi primiți de la a doua școală, în primul rând datorită faptului că nu aveți hotărâre judecătorească care să cuprindă obligația de plată și din partea acesteia. Așa am înțeles.

Daca o persoana cadru didactic calificat, gradul didactic II , a inceput activitatea in 1.09.2002 si a lucrat pana la data de 31.12.2003 in invatamant apoi din lipsa de post a intrerupt perioada 1.012004-31.08.2004 si a revenit la catredra incapand cu data de 1.09.2004 si pana in prezent , si are la 1.05.2013 vechimea in invatamant de 10 ani , beneficiaza de vechime neintrerupta in invatamant si incepand cu data de 1.05.2013 ar trebui sa primeasca salariul avand inclus si sporul de stabilitate , sau nu ? 

Nu are vechime neîntreruptă în învățământ. Doar în 01.09.2014 va avea vechimea necesară acordării sporului de stabilitate.

Astept un raspuns la numarul de gradatii 2013 GALATI. Total ISJ judet 71 gradații invățători 13 gradații manageri 12 gradații Unde e procentul 16% total catedre/posturi/ funcții de conducere? gradatiile pe ultimii 4 ani: invatatori 168 gradatii manageri 106 gradatii E singurul județ sub 100 de gradații.

Conform Metodologiei de acordare a gradației de merit „Numărul de gradaţii care se acordă se calculează astfel: din numărul stabilit prin aplicarea a 16% din totalul posturilor didactice existente la nivelul inspectoratului şcolar se scade numărul de gradaţii acordate personalului didactic, aflate în plată, având în vedere că gradaţia de merit se acordă pe o perioadă efectivă de 5 ani, fără a fi luate în calcul perioadele de suspendare a contractului individual de muncă din motive neimputabile angajatului sau de exercitare a unei funcţii publice.”



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.

28 mai 2013

Întrebări și răspunsuri 28.05.2013

Sunt angajat din 2009 cu contract de munca permanent in functia de Administrator de patrimoniu.Am in administrare 4 unitati de invatamint,doua scoli si doua gradinite!La angajare una din conditii era sa ai studii medii!Legea 1/2011 stipuleaza ca la angajare pentru postul de Administrator financiar de patrimoniu,candidatul trebuie sa aiba studii superioare.Intrebare:sunt obligat sa imi completec studiile cu studii superioare?Sau beneficiez de aceleasi prevederi ale legii prin care cadrele didactice cu studii medii care deja au fost angajate in sistemul de invatamint,nu sunt obligate sa urmeze cursurile unei facultati! Mentionez inca o data ca nu sunt Sef serviciu,sunt Administrator de patrimoniu si nu Administrator financiar de patrimoniu,am 54 ani(deci putin pina la decizia de pensionare)

Din punctul meu de vedere nu sunteți obligat să vă completați studiile.

Va rog sa-mi spuneti cum si unde mai pot sa contest rezultatul obtinut la gradatia de merit dupa contestatie si afisarea rezultatelor finale, deoarece deoarece exista o diferenta foarte mare (27 puncte) intre autoevaluare si punctajul obtinut, daca de exemplu as face o contestatie la Ministerul Educatie Nationale la cine ma adresez?

In afara calendarului este greu de obținut o rezolvare a contestației. Dacă doriți vă puteți adresa MEN.

Sunt profesor titular, absolvent de Istorie (studii de lunga durata) si master in Studii europene. Pe aceasta cale imi exprim nemultumirea fata de incadrarea Centralizatorului din 2012. Conform acestuia, cu specializarea precizata pot preda si disciplina cultura civica, nu insa si cultura civica - studii sociale (desi este vorba despre aceeasi disciplina de predare si anume cultura civica de clasele a VII-a si a VIII-a, numai ca precizarea studii sociale se aplica in cazul in care scoala are statut de liceu). Consider incadrarea facuta in Centralizator una nedreapta, cu atat mai mult cu cat un profesor de istorie putea sa predea inainte de Centralizatorul din 2012 cultura civica fara probleme, inclusiv in cazul in care se facea precizarea cultura civica - studii sociale.

Doar o modificare a Centralizatorului poate schimba această situație.

Stiu că sunteți extrem de acaparat de atatea întrebari,dar vă rog din suflet,să mă lămuriți într-o problema f.f.f.importantă pentru mine:are dreptul un cadru didactic titular la două mișcări ,mai exact:s-a transferat pe un post și acum dorește detașare pe un alt post?se poate acest lucru în acelasi an????

Metodologia nu interzice participarea atât la pretransfer, cât și la detașare în același an.

Sunt cadru didactic in judetul Ph iar in vara acesta sustin examenul de defintivat. vreau sa va intreb unde se sustine examenul scris din vara? mentionez ca inscrierea s-a facut cu mentiunea pt Universitatea Petrol Gaze Ploiesti iar cursuile de pregatire se fac la Casa Corpului Didactic Prahova.

„Centrele de examen se stabilesc de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, în unităţile de învăţământ care permit organizarea, în aceeaşi clădire, a sălilor de examen şi a sălilor în care îşi desfăşoară activitatea comisia din centrul respectiv”.

Va rog sa ma ajutati in lamurirea unei probleme legate de acordarea gradatiilor de merit in acest an.Mi se pare ca noi, cadrele didactice din acest judet, am fost calcate in picioare ! Am intrat pe site-urile multor ISJ-uri si am constatat ca doar la noi au fost acordate atat de putine gradatii: 70; sa va mai spun ca invatatorii (suntem 1200 la nivel de jud) am primit 13 (din 70) iar managerii 12? 

Din punct de vedere juridic trebuie să demonstrați că nu s-a respectat algoritmul de calcul a numărului de gradații de merit ce trebuie acordat anul acesta.

Situatia este aceasta: soferul de pe microbuzul scolii s-a pensionat anticipat.In ce conditii poate fi angajat un alt sofer in luna mai a anului 2013 in sistemul actual?Ce facem , raman copiii fara se li asigura trnsportul la scoala? 

Consider că redistribuirea se poate face numai în condițiile specificate în regulament „Se alocă suplimentar pentru clasa a VI-a, fiecărui județ/municipiul București, un număr de locuri egal cu numărul elevilor din județ/municipiul București, participanți la clasa a V-a la etapa  națională a olimpiadei de matematică, desfăşurată în anul şcolar precedent, care au obținut medalii SSMR și s-au clasat în primii 40% din numărul total de participanţi la clasa a V-a. Aceste locuri se pot redistribui la clasa a V-a numai dacă numărul elevilor care au obținut punctajul minim de calificare la clasa a VI-a este mai mic decât numărul locurilor alocate acestei clase.  Redistribuirile se fac prin decizia Comisiei de organizare și evaluare pentru etapa județeană/a municipiului Bucureşti”.

Lucrez în calitate de profesor suplinitor, limba și literatura română- limba franceza, anul trecut am participat la concursul de titularizare și am obținut nota 7, 75. Recent am primit continuitate de la școala la care sunt angajată, dar nu am fost încadrată în lista candidaților propuși pentru continuitate cu nota peste șapte. Vă rog să îmi spuneți dacă se poate face ceva pentru a soluționa problema aceasta. Există posibilitatea de a-mi pierde continuitatea?

Trebuie să solicitați unității de învățământ și/sau ISJ-ului să facă demersurile pentru modificarea în aplicație. Altfel riscați să pierdeți continuitatea.

Sunt învăţătoare în prag de pensionare şi mă interesează distincţia Gheorghe Lazăr.Nu am înţeles dacă se mai acordă sau nu.Poate veţi putea să-mi daţi un răspuns.Vă urmărim cu simpatie şi admiraţie. 

Conform Legii nr. 1/2011 se mai acordă distincția „Gheorghe Lazăr”.

Eu sustin proba la limba de predare la un liceu anul acesta in 2013 unde esta cu admis sau respins si am dat examen de titularizare in 2012 unde am obtinut peste 7 pot beneficia de legea 253 in anul scolar 2013-2014?

Pentru anul școlar 2013-2014 nu se mai poate beneficia de art. 253. Eventual, depinde de metodologia de anul viitor o să puteți beneficia de art. 253 pentru anul școlar 2014-2015.

Sunt invatatoare titulara la o scoala din mediul rural.Ma aflu in concediu crestere copil. Cand am facut cererea pentru concediu am optat pentru doi ani. Din cauza unor probleme am decis ca in luna auguat sa ma intorc in activitate, fetita avand in momentul acesta 10 luni. Cand am fost sa-l informez pe director de decizia mea acesta mi-a spus ca nu se poate. Am facut cerere pe doi ani, postul are un cod ,este dat la inspectorat vacant etc. etc.Eu stiu ca am dreptul sa-mi intrerup concediul oricand doresc, dar dumnealui sustine contrariul. As vrea sa stiu daca are dreptate si ma pot intoarce in activitate atunci cand doresc indiferent de perioada pe care am optat-o.

Sigur că vă puteți întoarce la post oricând, renunțând la concediul pentru creșterea copilului.

Am si eu cateva nelamuriri. Pana cand trebuie sustinute inspectiile pentru definitivat ? Se poate echivala nota de le aceste inspectii cu nota de la inspectia speciala la clasa pentru titularizare? Si pana cand pot fi depuse daca se poate copiile dupa procesele verbale de la inspectiile de definitivat in vederea echivalarii notei si unde anume?

Efectuarea inspecțiilor speciale la clasă pentru definitivat se realizează până în 30 iunie. Se poate echivala nota de la inspecția pentru definitivat cu inspecția pentru titularizare. Conform Metodologiei „Cadrul didactic care a obținut cel puțin media 8 (opt) la inspecțiile la clasă în profilul postului, în cadrul examenului național de definitivare în învățământ, sesiunea 2013, poate folosi acest rezultat și în cadrul concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în unitățile de învățământ preuniversitar, sesiunea 2013, pentru angajare pe perioadă nedeterminată sau determinată, iar cadrul didactic care a obținut cel puțin media 5 (cinci) la inspecțiile la clasă în profilul postului, în cadrul examenului național de definitivare în învățământ, sesiunea 2013, poate folosi acest rezultat și în cadrul concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în unitățile de învățământ preuniversitar pentru angajare pe perioadă determinată, sesiunea 2013. În situația în care candidatul optează și pentru susținerea inspecției speciale la clasă în cadrul concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în unitățile de învățământ preuniversitar, sesiunea 2013, la media finală a concursului se ia în calcul nota obținută la inspecția specială la clasă în cadrul concursului.” Depunerea cererii pentru echivalarea notelor se face până în 28 iunie, termenul limită pentru susținerea inspecțiilor în vederea titularizării. Vă recomand să depuneți cererea imediat ce ați obținut nota la inspecția pentru definitivat.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.


27 mai 2013

Întrebări și răspunsuri 27.05.2013

Am o nelamurire (si nici cei de la isj n-au prea avut chef sa-mi raspunda): in anul 2012 am luat 8.30 la ex de titularizare, am ocupat un post pe care ma puteam titulariza conf. art. 253, insa postul a fost luat la restrangere de activitate. In macheta de pe edu.ro in dreptul acelui post este trecuta mentiunea: propus pt continuitate. Intrebarea mea este: eu imi pot alege post in baza notei de anul trecut dupa cei care dau examen anul acesta sau se considera ca am avut post (continuitate) si pot opta pentru un post inaintea celor cu concurs 2013?

Beneficiați de continuitate doar dacă v-ați depus cerere în acest sens în perioada 15-17 aprilie și v-a fost aprobată.
  
Cum este posibil ca, un post în anul 2011 să aibă o viabilitate de 1 an, şi în anul 2012 o viabilitate de 4 ani, şi cine estimează şi stabileşte popuaţia potenţial preşcolară. Dacă este directorul unităţii şcolare, de unde culege datele statistice  necesare, ce informaţii trebuie să aibă în vedere, şi dacă există un act normativ care să reglementeze concret, modul de estimare a viabilităţii unui post.

Din câte cunosc doar Metodologia de mobilitate cuprinde prevederi în acest sens. Astfel, „Constituirea posturilor didactice/catedrelor din învăţământul preuniversitar se realizează pe baza normativelor în vigoare privind formaţiunile de studiu, a planurilor de şcolarizare propuse de unităţile de învăţământ,după consultarea autorităţilor administraţiei publice locale şi a operatorilor economici şi a planurilor-cadru de învăţământ aflate în vigoare, aprobate prin ordin al ministrului, educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, în concordanţă cu norma didactică de predare-învăţare-evaluare stabilită conform art. 262 alin. (3) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare”.  

Vă rog să mă ajutați, dacă se poate, să rezolv următoarea problemă: Cum se face plata a două cadre didactice care au plecat cu o grupă de 20 de elevi în Italia pentru un stagiu de practică de trei săptămâni în cadrul unui proiect cu finanțare europeană?Dar pentru cei care îi înlocuiesc?Pot fi plătiți și unii și alții, decât cei plecați, având înlocuitori, .......?

Dacă estre vorba de un stagiu cuprins într-un proiect finanțat de UE atunci modalitatea de plată a profesorilor însoțitori trebuie să fie stabilită prin acel proiect, iar cadrele didactice care le înlocuiesc la catedră trebuie să fie remunerate pentru munca depusă.

M-am titularizat in 1999 in mediul rural cu nota 6,85 ca atuni asta era legea,acum sunt detasat in mediul urban ,am dat de trei ori examen de titularizare ,dar niciodata nu era post titular,mentionez ca am nota 9,40 .intrebarea mea este ,noi niciodata nu putem transfera postul?de ce nu se ia in considerare nota ,daca si noi am participat la examene /eu am participat si anul trecut,,sunt nevoit sa raman in meduil rural,si sa fac naveta?

Actuala legislație nu vă permite pretransferul. Doar o modificare legislativă ar rezolva această problemă.

Buna ziua am fost studenta la Spiru Haret intre anii 2004-2008 la id la Limbi si literaturi straine, invatamant de lunga durata,am dat examenul de licenta in februarie 2009 iar anule acesta mi s-a refuzat validarea dosarului pentri inscierea la examenul de titularizare pe un post de ebgleza franceza motivand ca diploma nu este recunoscuta.Va rog sa ma sfatuiti unde si ce trebuie sa fac ca sa mi se recunoasca acest drept obtinut cu cinci ani in urma.

În primul rând trebuie să vă adresați universității și ministerului în vederea recunoașterii studiilor absolvite și a diplomei. Dacă nu rezolvați așa, doar prin hotărâre judecătorească ați putea obține validarea diplomei de licență.

Sunt absolventa a Facultatii de Comert din cadrul ASE Bucuresti an 1992 locuiesc in Baia Mare si doresc sa devin profesor , dar nu am modulul pedagogic sau master didactic , nici nu stiu cum si ce trebuie sa fac pentru a ma putea angaja in invatamant. Va rog sa-mi dati cateva sfaturi. 

Conform Legii educației naționale „Formarea iniţială pentru ocuparea funcţiilor didactice din învăţământul preuniversitar cuprinde:
a) formarea iniţială, teoretică, în specialitate, realizată prin universităţi, în cadrul unor programe acreditate potrivit legii;
b) master didactic cu durata de 2 ani;
c) stagiul practic cu durata de un an şcolar, realizat într-o unitate de învăţământ, sub coordonarea unui profesor mentor”.
„(1) Studenţii şi absolvenţii de învăţământ superior care optează pentru profesiunea didactică au obligaţia să absolve cursurile unui master didactic cu durata de 2 ani.
(2) Programele de studii ale masterului didactic sunt elaborate pe baza standardelor profesionale pentru funcţiile didactice, se aprobă de către Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi se acreditează conform legii.
(3) Studenţii care frecventează cursurile masterului didactic acreditat de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului într-o instituţie publică pot beneficia de burse de studiu finanţate de la bugetul de stat.
(4) Cuantumul unei burse acordate de la bugetul de stat este egal cu salariul net al unui profesor debutant.
(5) Criteriile de acordare a burselor de la bugetul de stat se stabilesc de către Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
(6) Absolvenţilor masterului didactic li se eliberează diplomă de master didactic în domeniul programului de licenţă.
(7) Planurile de învăţământ ale studiilor de licenţă în specialitatea pedagogia învăţământului primar şi preşcolar sunt elaborate pe baza standardelor profesionale stabilite de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
Art. 239. 1-
(1) Înscrierea pentru efectuarea stagiului practic prevăzut la art. 236 alin. (1) lit. c) este condiţionată de obţinerea diplomei de licenţă şi a diplomei de master didactic.
(2) În vederea realizării pregătirii practice din cadrul masterului didactic se constituie o reţea permanentă de unităţi de învăţământ, în baza unor acorduri-cadru încheiate între unităţile/instituţiile de învăţământ care asigură formarea iniţială şi inspectoratele şcolare, în condiţii stabilite prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.
(3) Pe baza acestor acorduri-cadru, unităţile/instituţiile de învăţământ care asigură formarea iniţială încheie contracte de colaborare cu durata de 1-4 ani şcolari cu unităţile de învăţământ din reţeaua prevăzută la alin. (2) pentru stabilirea condiţiilor de organizare şi desfăşurare a stagiilor practice.
(4) Unităţile/instituţiile de învăţământ care asigură formarea iniţială pot realiza independent parteneriate cu instituţii ofertante de servicii în domeniu - centre de consiliere, cluburi şi palate ale copiilor, centre logopedice şi organizaţii nonguvernamentale.
(5) Pregătirea practică din cadrul masterului didactic se poate derula sub forma unei perioade de stagiu în străinătate în cadrul unui program al Uniunii Europene - componenta dedicată formării iniţiale a profesorilor - perioadă certificată prin documentul Europass Mobilitate.
Art. 240. -
(1) Ocuparea unei funcţii didactice pentru perioada stagiului practic cu durata de un an şcolar se realizează prin:
a) concurs pe posturi/catedre vacante/rezervate;
b) repartizare de către inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti pe posturile rămase neocupate în urma concursului.
(2) Persoanelor aflate în perioada stagiului practic cu durata de un an şcolar li se aplică, în mod corespunzător funcţiei didactice ocupate temporar, toate prevederile prezentei legi, precum şi toate celelalte prevederi corespunzătoare din legislaţia în vigoare”.

Am participat la concurs in 2012 si am luat nota 9,17.Am primit continuitate dar am obs ca dintr-o gresala facuta de conducerea scolii sunt trecuta cu nota intre 5-7 deci nu imi pot pastra postul desi as avea dreptul. Va rog sa ma ajutati daca se poate si sa imi spuneti ce as putea face in acest caz 

Solicitați conducerii școlii să remedieze greșeala prin solicitarea la ISJ a modificării ce se impune în aplicație.

Sunt profesor titular de limba latina si de aproximativ doi ani sunt si managerul unei case de cultura. Din toamna vreau sa iau toate orele ( anul acesta am avut doar 14 ore ) dar vreau sa stiu daca ma pot m dreptul la dirigentie?

Nu vă de ce nu ați avea dreptul la dirigenție.

In judetul Teleorman, niciun director nu a luat gradatie de merit, este normal?

Nu pot să mă pronunț. Depinde de foarte multe aspecte acordarea gradației de merit.

Sunt absolvent al Colegiului Universitar Tehnic,promotia 2005, din cadrul Universitatii de Petrol si Gaze Ploiesti. In ultima perioada mi-a trecut prin minte sa-mi continui studiile pentru ami obtine diploma de licenta,dar am fost descurajat de sistemul romanesc (patentat). In urma discutiei purtate la secretariatul Facultatii de Tehnologie a Petrolului si Petrochimie decisesem sa continui studiile avand in vedere faptul ca majoritatea materiilor studiate in anii de colegiu corespund cu cele din programa actuala si puteau fi echivalate astfel incat sa ma poata reinmatricula in anul de studii 3 . Ajuns in fata decanului m-am convins ca oricat am schimba oamenii,mentalitatea nu avem cum. Acesta mi-a explicat pe un ton foarte convingator ca acei trei ani de colegiu nu au valoarea unui singur an de facultate chiar daca domeniul de studiu este acelasi si ar trebui sa ma inscriu in anul 1..."poate vom putea echivala 40-45 de credite si sa treci in anul 2"... Pai nu stiu ce sa mai spun in acest caz deoarece imi aduc aminte ca majoritatea materiilor studiate erau comune cu cele ale inginerilor.Si atunci concluzia mea este aceea ca se incearca inmatricularea celor ce au terminat colegiul intr-un an cat mai inferior studiilor pentru a plati anii de studii nesubventionati. Asta de sistem de invatamant reglementat ...sa lasi la mana unor "smecheri" echivalarea studiilor. Ma intreb de ce Ministerul nu ia atituduine in acest caz, deoarece nu este unul singular.. si in momentul in care a decis trecerea la sistemul de studii Bologna de ce nu a dat metodologie fiecarei institutii de invatamant acreditate pentru echivalarea studiilor. Domnule imi este rusine ca sunt parte din acest sistem si ca am gandit ca vreodata o sa schimbam ceva in tara asta. Nu inteleg cum de trei ani am studiat si am obtinut 180 de credite...si acum...acestea nu au valoare. Se poate?..da se poate! "doar suntem in Romania nepoate" Va rog sa analizati si dvs. situatia celor care au terminat aceste studii universitare si o sa vedeti ca difera anul de inmatriculare in functie de "fraier"... (unii au fost inmatriculati in anul 3 si au echivalat inclusiv examene din acest an,altora li s-a echivalat 3 ani +examene de diferenta...)

Conform Legii educației naționale nr. 1/2011 „Organizarea programelor de studii este de competenţa instituţiilor de învăţământ superior, cu respectarea legislaţiei în vigoare. Pentru fiecare ciclu universitar organizat, senatul universitar aprobă un regulament propriu de organizare şi funcţionare, în acord cu standardele naţionale şi internaţionale generale şi specifice de calitate.
(1) Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului elaborează anual o metodologie-cadru privind organizarea admiterii în instituţiile de învăţământ superior de stat şi particulare din România.
(2) Fiecare instituţie de învăţământ superior elaborează şi aplică propriul regulament de organizare a admiterii în programele de studii oferite. Acest regulament se elaborează conform metodologiei-cadru prevăzute la alin. (1).
(1) 1Numărul creditelor de studii transferabile constituie elementul de referinţă pe care universităţile îl pot utiliza în recunoaşterea unor studii sau perioade de studii universitare legale efectuate anterior în acelaşi domeniu fundamental în scopul echivalării şi transferării creditelor de studiu transferabile şi a eventualei continuări a studiilor dintr-un program de studii.
(2) Pentru echivalarea, continuarea sau finalizarea studiilor şi recunoaşterea în străinătate a unor diplome eliberate anterior introducerii sistemului de credite transferabile, pe baza informaţiilor existente în registrul matricol propriu, instituţiile de învăţământ superior acreditate pot elibera, la cerere, documente în cadrul cărora să fie atribuit un număr de credite de studiu transferabile disciplinelor de curs urmate de absolvent. Pentru această operaţiune, instituţiile de învăţământ superior pot percepe taxe în cuantumul aprobat de senatul universitar”.

V-as ruga sa ma lamuriti in legatura cu decontarea navetei personalului didactic auxiliar!Unele scoli deconteaza si acestui tip de personal (in ideea ca personalul didactic se compune din personal didactic de predare si personal didactic auxiliar) ,altele nu. Cum este legal? Si inca o rugaminte! In noul CCM se specifica faptul ca ,,personalului din invatamant...i se deconteaza cheltuielile de naveta,,-art.56(1) Se aplica noul CCM?

Nu se poate deconta naveta personalului didactic auxiliar pe motivul că personalul didactic cuprinde atât cadrele didactice cât și personalul didactic auxiliar deoarece Legea educației naționale prevede în mod expres faptul că personal didactic este doar personalul didactic de predare. Dar, conform contractului colectiv de muncă se poate deconta naveta. Problema apare din faptul că contractul colectiv nu prevede modalitatea de decontare. Dacă nu reușiți să obțineți decontarea navetei conform contractului colectiv vă recomand să intentați acțiune în instanță în acest sens fie prin sindicatul din care faceți parte, fie în nume personal. Pentru a avea câștig de cauză vă sfătuiesc să depuneți lunar la secretariatul unității școlare o cerere prin care solicitați decontarea navetei pe luna respectivă și să anexați documentele doveditoare.

E corect ca presedintele Comisie de Evaluare din cadrul unei scoli sa fie director care are nepoata in clasa a VIII-a? E vorba de afin de gradul III..sora sotiei lui are fiica eleva in clasa a VIII In declaratia de anul trecut se specifica clar ca ,Comisia de Evaluare nu trebuie sa aiba rudenii sau afini pana la gradul IV,inclusiv Daca anul trecut acestei persoane i s-a interzis sa fie supraveghetor la Evaluare,sa nu aiba acces in scoala,este corect ca in acest an sa poata detine functia de presedinte al Comisiei de Evaluare in scoala?

Înțeleg că vă referiți la președintele comisiei de la nivelul unității de învățământ. Prevedrea conform căreia  „Profesorii evaluatori sunt cadre didactice având ca specialitate una din disciplinele care se evaluează în examen, care nu au rude sau afini până la gradul al IV-lea printre candidaţii care participă la respectiva sesiune a Evaluării Naţionale, selecţionaţi din alte unităţi şcolare decât cele din care provin 
candidaţii arondaţi centrelor” se referă la Comisia din centrele de evaluare.

Nu mi s-a aprobat cererea de continuitate pentru ca nu a existat cod pentru postul respectiv. Examen am dat in 2011 si am luat 9,05.Daca apar ore in toamna am prioritate in fata celor care sustin examen in 2013? Exista continuitatea de principiu?

Pentru a obține continuitatea trebuie să existe cel puțin jumătate de catedră în specialitate.

Sunt profesor de geografie si as dori sa va intreb daca se vor mai scoate modele de subiecte anul acesta pentru titularizare sau se va merge dupa cele de anul trecut. Subiectele de anul acesta vor avea aceeasi structura ca cele de anul trecut?

Găsiți subiectele pe site-ul http://titularizare.edu.ro/2013/.

 Aș avea o întrebare în legătură cu Decizia de pretransfer, eliberată de inspectorat. Am primit Acord de la școală pentru un post de profesor de psihopedagogie specială, nivelul special primar. În ședința publică am semnat pentru acest post. Acum am primit Decizia de la inspectorat, pe aceasta apare că am fost transferată pe un post de profesor de psihopedagogie specială, nivelul special gimnazial. Sunt hotărâtă să depun cerere la inspectorat, pentru corectarea Deciziei. Aș dori să cer părerea Dvs în legătură cu această problemă.

Puteți cere ISJ-ului explicații și/sau recorectarea deciziei.

Sunt incadrata ca personal didactic auxiliar as dori sa stiu daca eu pot beneficia de facilitatile art.277 din Legea Educatiei. 

Doar personalul didactic, respectiv cadrele didactice beneficiază de prevederile art. 277 din Legea educației naționale.

Sun cadru didactic titular are dreptul să participe la două mișcări în același an???mai exact,s-a transferat pe un post acum o lună și acum vrea detașarea pe un alt post?este posibil????
Metodologia permite și pretransferul și detașarea în același an.
As dori sa stiu cum se calculeaza acuma concediul legal de odihna pt profesori.
La cele 62 de zile ,se calculeaza si sambata si duminica sau doar 5 zile lucratoare.

 Este vorba de 62 de zile lucrătoare, fără zilele de Sâmbătă și Duminică.

Pe data de 28.03.2013 mi s-a aprobat,in cadrul aceluiasi grup scolar mutarea pe un post vacant .In urma cererilor de continuitate de pe data de18.04,2013 a pensionabililor si aprobarea lor directoarea spune ca pensionabilele vor reveni pe aceleasi posturi de pe care au plecat si nu pe cele care au fost repartizate in urma miscarii personalului didactic.E normal sa revina pe postul care intre timp a fost ocupat cu titular?

Conform Metodologiei de mobilitate „În cazul în care, în anul şcolar 2013-2014, în unităţile de învăţământnormele/posturile didactice nu pot fi acoperite cu titulari, personalul didactic din învăţământul preuniversitar, cu gradul didactic I sau cu titlul ştiinţific de doctor, care dovedeşte competenţă profesională deosebită, poate fi menţinut, cu aprobarea anuală a consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ, ca titular, în funcţia didactică până la 3 ani peste vârsta de pensionare, raportată la data de 1 septembrie 2013, la cerere, conform prezentei Metodologii”.

Inainte sa apara LEN, supraveghetorul de noapte era personal didactic auxiliar. In LEN nu mai apare functia de supraveghetor de noapte ca personal didactic auxiliar, dar in edusal si in legile salarizarii apare in continuare ca auxiliar.V-as ruga, in cazul in care a fost omis, sa ne ajutati prin adaugarea acestei functii la personalul didactic auxiliar.


Asa este. În Legea educației naționale nu apare funcția de supraveghetor de noapte ca didactic auxiliar, iar în Legea nr. 63/2011 apare făcând parte din această categorie. Dar, conform Legii educației naționale „ Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, în colaborare cu Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, este autorizat ca, în funcţie de dinamica învăţământului, să stabilească şi să reglementeze noi funcţii didactice, respectiv didactice auxiliare”. Astfel că, Legea nr. 63/2011 fiind adoptată după intrarea în vigoare a Legii educației naționale se consideră  supraveghetorul de noapte ca fiind personal didactic auxiliar.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.

Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.