4 feb. 2013

Declaratii presa Ministrul Educatiei Nationale Remus Pricopie

3 comentarii:

  1. (Off-topic) Vedem ca la Targoviste de cere executarea silita pentru restantele salariale. Care este stadiul aplicarii HG 1129/2012 ? Care sunt hotararile avute in vedere de aceasta HG (daca e vreuna..)?

    RăspundețiȘtergere
  2. Domnule Liviu Marian Pop!
    Pregatirea practica de specialitate a elevilor din invatamantul liceal si profesional are doua componente:
    1. Pregatire teoretica
    2. Pregatire practica care se face prin:
    a. Laborator tehnologic
    b. Instruire practica
    Catedra de pregatire practica pe care o ocupa un cadru didactic se numeste ”Pregatire – instruire practica”. Conform LEN art. 247 art. lit. d are cadrul didactic care ocupa aceasta catedra are functia de profesor cu norma de 24 ore pe saptamana stabilita de art. 262 al. 3 lit. d.
    La unele specializari, in planul cadru, in planul de invatamant sau in curriculum scrie ca orele de laborator si/sau instruire practica sunt predate de profesorul de specialitate, iar la majoritatea nu scrie in mod expres cine preda aceste ore, intelegand prin aceasta ca orele de laborator tehnologic, fiind ore de pregatire practica, ar trebui sa fie normate in catedra de pregatire - instruire practica.
    Discutand acest aspect cu alti colegi am inteles ca la unele scoli aceste ore de laborator tehnologic (in care nu este precizat cine preda) sunt normate in catedra de teorie, printre care si la scoala unde care sunt titular, iar la alte scoli aceste ore sunt normate in catedra de pregatire – instruire practica. Intrebarea mea este: exista vreun act normativ sau legislativ care sa prevada in ce catedra se normeaza aceste ore de laborator tehnologic? Eu am cautat, am intrebat, dar nimeni nu a putut sa precizeze un astfel de act normativ sau legislativ. Daca ar exista un asemenea document, parerea mea este ca ar trebui modificat, astfel incat aceste ore sa se normeze in catedra de pregatire – instruire practica, ca doar de aceea se și numeste asa. Ar fi cazul ca aceste ore sa fie puse la locul lor, adica in norma de pregatire instruire practica. Spun aceasta din experienta, in ultimii ani fiind incadrat partial pe norma teorie (deci si ore de laborator tehnologic), partial pe norma de pregatire - instruire practica, pregatirea practica a elevilor este mult mai buna daca orele de pregatire practica, respectiv laborator tehnologic si instruire practica, sunt repartizate unui singur cadru didactic, respectiv la profesorul de practica sau cel putin la profesorul de practica cu studii superioare, maistri instructori cu studii postliceale sau scoli de maistri fiind foarte putini si chiar daca sunt, cu siguranta sunt in stare sa predea aceste ore de laborator tehnologic. Sa nu uitam ca invatamantul romanesc a pierdut prin reducerea numarului de ore de practica si prin divizarea acestor ore (parte la catedra de teorie, cealalta la catedra de pregatire – instruire practica) oameni de mare valoare, cum erau maistrii instructori. Poate faceti ceva pentru acesti oameni si pentru calitatea invatamantului profesional si tehnic.
    Astept un raspuns de la dumneavoastra.
    Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua, domnule Pop.
    Sunt educatoare titulara de 10 ani, absolventa a "Colegiului universitar de institutori"cu durata de 3 ani, promotia 2002. Conform metodologiei aparute anul trecut mi-am intocmit dosarul pentru echivalarea studiilor, insa aceasta nu s-a mai efectuat. As dori sa stiu daca si cand le vor fi echivalate studiile celor in situatia mea si daca vom fi incadrati ca profesori.

    RăspundețiȘtergere