26 iun. 2012

Despre Evaluarea Națională la Limba și literatura română

Am consultat aproximativ 90% dintre inspectorii de limba română din inspectoratele şcolare care au spus că unul dintre subiecte este formulat ambiguu, însă baremul de evaluare nu va fi revizuit pentru că, din punctul de vedere al specialiştilor, este corect. Prin urmare, notarea se va face pe baza acestui barem. Nu putem schimba regulile în timpul jocului, însă estimăm că nu vor fi probleme în privinţa notării. Cu alte cuvinte, admiterea elevilor în clasa a IX-a nu va avea de suferit.
Subiectele şi baremele de evaluare erau deja finalizate la preluarea mandatului, modificarea lor presupunând declanşarea unei proceduri legale a cărei durată e de 6 luni.
În ceea ce privește impactul celor 0,60 puncte alocate acestui subiect în calculul mediei finale de admitere, pot spune că reprezintă 0,15 puncte.
Cred că pentru copiii care au greșit la acest subiect și, ca urmare, vor rata înscrierea la un anumit liceu, ar trebui găsită o soluție. Dar, până atunci, să sperăm că toți elevii vor trece cu bine peste proba de matematică.
Raspunsul Academiei Romane il gasiti AICI

157 de comentarii:

  1. Fiica mea viseaza sa devina medic dar nu poate face fata unei dispute academice (normale!) in legatura cu o ambiguitate lingvistica. Abia acum inteleg ca nu as putea apela la serviciile unui profesionist in sanatate cu asemenea handicap de cunoastere. Asa ca ...maine, dupa teza de la matematica, cred ca ii voi aplica o pedeapsa corporala substantiala. Trebuie sa recunosc ca acest gand (al pedepsei fizice) ma bantuie de ieri dar nu am vrut sa ratez total sansele fiicei mele de a reusi in Canada. Recomand parintilor sa ucida spiritul creator si liber al copiilor...

    Profesor si parinte

    RăspundețiȘtergere
  2. Domle .. Eu am pus predicativa .. Dar sunt de acord cu domneavoastra .. cu o singura conditie .. Va rog, in numele celor ce au ales predicativa sa ne explicati de ce nu poate fi luata in calcul aceasta varianta ? In timp ce discutiile de pe net
    contin multe argumentari ca Predicativa ar putea fi luata in calcul dumneavoastra spuneti ca ,, multi specialisti '' sustin ca Subiectiva este singura plauzibila .. As dori sa punem in contrariu cele 2 tabere utilizand argumentele sustine de ele ..

    RăspundețiȘtergere
  3. deci s-a gresit, si nimeni nu e in stare sa-si aplece capul si sa spuna: DA, AM GRESIT. De ce nu luati in calcul ambele variante? De ce nu va pasa chiar deloc de cele 30 de mii de semnaturi care s-au strans pana acum la petitie? Noi poate pierdem un loc in clasa in care ne-am dorit foarte mult sa intram, si ramanem cu solemna promisiune ca la anul nu se mai repeta...
    p.s. sunt o mama de copi predicativ si sunt mandra de el!

    RăspundețiȘtergere
  4. Pai propozitia data era ceva in genul "Ceea ce ma jeneaza este dificultatea scrierii" prima SB a doua PP.PR nu putea fi deoarece ea fusese deja contrasa din fraza "Ceea ce ma jeneaza este sa rasfoiesc greu." de forma SB PP PR.Aceasta schema a fost predata de unii profesori la scoala...nu bag mana in foc ca profesorii au dat aceasta schema la scoala,dar raspunsul corect ramane C.subiectiva , nu era nimic la nivel academic,ci ceva banal pe care unii copii lau omis din cauza neatentiei.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cred ca argumentul de mai sus este cel mai plauzibil si nu are un contra argument,nimeni nu i-a indrumat pe copii sa se apuce si sa faca pe academicienii modificand ei ordinea cuvintelor dupa bunul plac.

    RăspundețiȘtergere
  6. Deci...nu pot sa cred ce citesc!

    RăspundețiȘtergere
  7. numai la noi se intampla asa ceva....sa accepti ba predicativa...ba subiectiva....

    RăspundețiȘtergere
  8. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum puteti sa spuneti ca "nu afecteaza prea mult nota finala"? Vi se pare ca 9.4o = 10 ???
      Asta inseamna ca pe langa faptul ca sunteti obtuza in privinta acestui subiect (vedeti exemplul din Gramatica Academiei), stati si prost cu matematica.
      Iar unii copii nu vor mai putea intra la colegiile nationale care au ultima medie de intrare 9,70-9,80, ceea ce inseamna ca cele 60 de sutimi chiar conteaza!

      Ștergere
    2. Ptr. ca sa intre la acele colegii trebuie sa se ridice la acel nivel. In viata , uneori, mai intervine si norocul (alaturi de cunostintele insusite). 9,40 nu este egal cu 10, dar daca nu a raspuns corect, asta este nota. Citesc mai jos o explicatie corecta, pe intelesul tuturor. Sper sa inteleaga toti cei care citesc.

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    4. Doamna Axinte Viorica, dupa cum se vede din replica dumneavoastra, sunteti un dascal "exceptional" si un om de "calitate".
      Nu am de gand sa continui polemica aceasta cu dumneavoastra si nici sa va provoc. Nu merita deranjul!
      Ma bucur doar ca nu mi-ati fost profesoara nici mie, nici copiilor mei.

      Ștergere
    5. D-na Mihaela, raspunsul era corect. Ca dovada, aveti aici pasajul de pe site-ul www.edu.ro:
      „Am primit oficial, în scris, răspunsul Academiei Române, care ne confirmă prin specialiştii săi că răspunsul la proba de limba română de la Evaluarea Naţională poate fi acceptat atât ca subiectivă, cât şi ca predicativă", a declarat Stelian Victor Fedorca.
      Felicitari celor din Ministerul Educatiei si d-nului ministru Liviu Pop pentru ca au avut tarie de caracter si au indreptat greseala.

      Ștergere
    6. Hotii psdiste, ca de obicei ..Daca pana cand si Academia se prostitueaza recunoscandu-si apartenenta politica ce sa mai vorbim?Copiii se intreaba pentru ce ar mai trebui sa invete ,daca totul se rezolva dintr-un foc prin interventii si hotii politice?

      Ștergere
    7. Pana cand si Academia se prostitueaza politic !Raspunsurile Academiei sunt ambigue si sunt rezultatul presiunii parintilor care vor sa-si vada odraslele pe primul loc !Nu prea conteaza prin ce mijloace !E o alta inselaciune tip psd.

      Ștergere
    8. Dumneata feliciti pe cei ce manipuleaza si pe cei ce mint urmarindu-si interesele meschine ,asta inseamna ca esti ca ei ,o persoana perversa...

      Ștergere
    9. Eu am un copil care a plans o dupa amiaza intreaga pentru faptul ca a fost si este nedreptatit!Colegul lui ,care nu prea a invatat ,a scris predicativa ,si fiindca Academia a intervenit spunand ca ambele variante sunt corecte ,acest coleg indolent va lua probabil aceeasi nota ca si copilul meu care a muncit pe branci !

      Ștergere
  9. Eu am ales subiectiva. Inlocuiti propozitia cu un singur cuvant care sa nu schimbe sensul intregii fraze, si vedeti ce parte de propozie ar fi. Jena.Este subiect.Nu e nume predicativ.Numele predicativ exista deja, dificultatea . Daca alegerea predicativei ar fi corecta, atunci n-am avea niciun subiect,si am avea 2 nume predicative. Nu stiu daca am explicat clar, dar eu nu vad unde e ambiguitatea aici. UN profesor de romana bine pregatit nu se poate incurca in asa ceva, zau!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În cazul acesta, după contragere, propoziția ar suna cam așa: „Jena este dificultatea răsfoirii.”
      Nu credeți că, în mod normal, s-ar fi contras la: „Jenantă este dificultatea răsfoirii”?

      Ștergere
  10. si tot eu, Ioana ( n-am cont de google, de aceea se vede anonim). Lumea comenteaza ca nici acestia care conduc acum ministerul educatiei n-au fost in stare sa organizeze o testare fara ambiguitati, nu se cunoaste adevarul ca subiectele au fost definitivate acum 6 luni, se arunca degeaba vina pe actuali,asa ca explicati pe post sa priceapa tot omul, sa nu se mai repeada la acuze.

    RăspundețiȘtergere
  11. Poate ca ar trebui verificate unele subiecte pe unii elevi "pilot" pentru a obtine feedback-ul lipsei ambiguitatii! " Ceea ce ma deranjeaza este greutatea descompunerii polimerilor" transpusa apoi in test " Ceea ce ma deranjeaza este dificultatea rasfoirii paginilor." Aaaaa, ar fi prea mare efortul celor de la SNE!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. O sa aveti un matematician si fizician in minus in Romania.
    La sfarsitul liceului voi pleca din tara.
    La ce mi-a folosit sa invat 8 ani de zile, daca n-am avut sansa sa explic logic ca acea propozitie poate fi predicativa ?
    De ce zeci de copii din tara ,foarte buni, au ales aceasta varianta ?
    Cum s-a putut crea aceasta confuzie generala daca 4 ani au avut media 10 la romana?
    Dezamagirea in sufletul meu este foarte mare.
    Este frustrant sa stiu ca nota maxima ce o voi putea obtine este 9,40.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu confundati examenele unui sistem prin definitie rigid cu viata reala. Nu uitati sa votati inainte de a merge la aeroport :)

      Ștergere
    2. Dupa cum se poate observa, parerile sunt impartite. Pana si membrii Academiei Romane au dat explicatii diferite. Am luat decizia de a accepta ambele variante. Desi este o masura exceptionala, am luat-o, pentru ca elevii nu au nicio vina.

      Ștergere
    3. Este clar subiectiva! De ce dezamagiti elevii care au invatat temeinic? Cum poate fi un lucru si alb si negru? Nu se poate o nedreptate mai mare!Nu s-a mai intamplat asa ceva in istoria ivatamantului!

      Ștergere
  13. Institutia pe care o reprezentati a facut o magarie, un lucru de mantuiala, tar dvs. va spalati pe maini, ascunzandu-va dupa "bareme", "specialiti", etc. Credeti ca va poate crede cineva cand spuneti ca dupa ce 90 % din cei pe care i-ati consultat au recunoscut ca subiectul este ambiguu, toti, dar absolut toti au spus ca totusi e corect??? Sa fim seriosi! Aveti copii? Ce parere aveti despre urmatoarea idee, oferitii unei institutii de stat ca sa faca experiente pe ei, asa cum faceti dvs., nu doar personal, ci si ca "oameni politici", ce ziceti, o faceti? Sau ii trimiteti sa invete afara, ca majoritatea politicienilor?

    RăspundețiȘtergere
  14. Subiectele de la EVALUAREA NATIONALA au avut un nivel mediu de dificultate,exceptand controversata subordonata! Scopul PROGRAMEI SCOLARE este acela de a forma elevilor niste competente de a se descurca in situatii noi, de a aborda subiectele de la evaluari, si nu numai, intr-o maniera coerenta, dar in acelasi timp originala. Acest exercitiu controversat a avut, din punctul meu de vedere, un scop precis, de a testa nivelul de flexibilitate al gandirii elevilor, logica acestora...., dar, pentru ca a fost grila, si masura in care s-ar fi putut lasa influentati de judecata altor colegi, era singurul punct unde s-ar fi putut SOPTI raspunsul.... si asta s-a si intamplat in multe situatii... Singura problema , dar si marea DURERE, e ca multi ELEVI FOARTE BINE PREGATITI au gandit PREA MULT analiza frazei, nu au urmat primul impuls, de a nu schimba topica frazei,si au gresit... Celor care au luat 9,40 din cauza controversei eu le spun FELICITARI si ii sfatuiesc sa paseasca inainte cu fruntea sus pentru ca sunt niste elevi extem de bine pregatiti pentru ce va urma in liceu, dar sa constientizeze si faptul ca subiectele de la EXAMENELE NATIONALE au un scop ascuns, dar sanatos, de a-i pune in fata unor situatii imprevizibile in care le verifica puterea mintii si taria de caracter... Chiar daca ati gresit ati facut-o pentru ca ati avut curaj si asta e cel mai important lucru... sa fiti la fel de siguri pe voi si in viitor... ! UN GAND BUN TUTUROR!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa cum spunea un respectabil dascal de romana - nu ca cel care a comis acest subiect, grila putea fi intocmita astfel: SAU subiectiva SAU predicativa, SI alte variante.
      Confuzia era risipita!

      Dar se par ca ce le cerem elevilor ... noi nu suntem in stare. Ma refer la "flexibilitatea gandirii"

      Ștergere
  15. Inainte de a face comentarii aici, va rog din suflet invatati sa scrieti corect romaneste! Sunt prea multe greseli de ortografie, ma deranjeaza cand citesc!

    RăspundețiȘtergere
  16. Domnule Ministru, eu am următoarea părere dacă cei care au făcut subiectele erau profesionişti acest lucru nu se întâmpla. Concluzia-Faceţi curăţenie!

    RăspundețiȘtergere
  17. La unele scoli din Satu Mare si Carei au intrat profesorii de romana si le-au spus copiilor ca varianta este “c ” cu toate camerele superfantastice,doamna inspector nu accepta contestatii dar accepta sa se uite pe camerele de luat vederi? pentru ca am inteles ca numai directorii scolii le vizioneaza. Si atunci unde este dreptatea doamna inspector. in Zalau , Cluj, Brasov se acorda 6 puncte pentru ambele variante.

    RăspundețiȘtergere
  18. nu mi se publica comentariul!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doar comentariile injurioase si cele in care se face atac la persoana nu apar. Doar ca apar cu intarziere.

      Ștergere
    2. Profesor parinte29.06.2012, 22:01

      Pana la urma cel care a raspuns corect...si anume subiectiva...a avut de pierdut!!! De ce? Ambiguitatea subiectelor a determinat ca profesorii corectori sa fie mai ingaduitori cu cei care au raspuns predicativa, la prima corectare...si dupa recorectarea lucrarilor au ajuns cu note de 10, 9.80, 9.90 luate prea usor. Cei care au raspuns corect de la inceput au luat note mai mici decat cei cu predicativa. HALAL invatamant! Care va sunt standardele, domnule Ministru?

      Ștergere
  19. Vreau sa stiu unde este comentariul meu!!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  20. Din cate stiu, subiectele trebuie verificate din timp, pentru a se elimina ambiguitatile, lucru care nu s-a produs la romana. Sper sa nu se repete si la matematica.
    Daca la matemaatica un elev a rezolvat perfect o problema printr-o metoda care nu este cuprinsa in barem, profesorul evaluator are obligatia sa ii noteze rezolvarea cu punctajul maxim.
    Cele 15 sutimi conteaza enorm. Pot face diferenta intre liceul la care un elev doreste sa intre si un altul. Ultima medie de admitere din anul trecut la liceul si sectia unde doreste sa intre fiul meu a fost 9,60, asa incat cele 15 sutimi conteaza.

    RăspundețiȘtergere
  21. Consider că dacă ar fi studiat logic propoziția subiectivă, ar fi descoperit-o. Prin contragere, topica i-ar fi ajutat să vadă varianta corectă.
    Cred că ne gândim în fiecare zi ce scandal (circ) să mai declanșăm. Subiectele au fost făcute cu mai mult timp în urmă, așadar ce vină are actualul ministru? Dați-le, domnule ministru, câte un punct în plus tuturor ca să nu se mai supere! De subiecte care să-i departajeze ... nu se pune problema!

    RăspundețiȘtergere
  22. Cine a scris predicativă NU a greşit !
    Pune "Jenantă" în loc de "Jena" şi vei obţine evidenţa : PREDICATIVĂ. Pe româneşte vorbind, subiectul este "dificultatea".

    RăspundețiȘtergere
  23. Domnule ministru, am crezut ca, prin venirea acestui guvern la putere, ne vom bucura de NORMALITATE. Parerile dvs. despre baremul de corectare, si, mai ales atitudinea fata de acest subiect al Evaluarii nationale lasa, insa, de dorit. Consider ca depunerea plangerii penale impotriva fostului ministru mai putea astepta inca trei zile. Trebuia sa va ocupati de examenele pe care le aveti in desfasurare, nu sa participati la "vanare de vant". In ceea ce priveste consultarea dvs. cu specialistii din subordine, specialisti ajunsi acolo pe baza de incompetenta dar de o culoare politica adecvata, cu corpul profesoral "subtiat" considerabil de lipsuri materiale si ramas fara adevaratii dascali, puteati foarte bine sa faceti un extras dupa Gramatica Academiei unde este trecuta o propozitie aproape identica cu cea in litigiu, si unde aveati si explicatiile lingvistilor scrise negru pe alb, a lingvistilor care sunt si academicieni necontestati de apartenenta politica, si sa procedati in consecinta. Mi s-ar fi parut un gest perfect normal, asumat, care inlatura ambiguitatea si echivocul din examen. Din pacate atitudinea dvs. nu se diferentiaza de cea a pixelului albastru, aduceti o umbra nemeritata asupra acestui guvern si astept din partea dvs. demisia, chiar si cu o ora inaintea expirarii mandatului interimar.
    sunt o mama de copi predicativ si sunt mandra de el!

    RăspundețiȘtergere
  24. Domnule ministru, am crezut ca, prin venirea acestui guvern la putere, ne vom bucura de NORMALITATE. Parerile dvs. despre baremul de corectare, si, mai ales atitudinea fata de acest subiect al Evaluarii nationale lasa, insa, de dorit. Consider ca depunerea plangerii penale impotriva fostului ministru mai putea astepta inca trei zile. Trebuia sa va ocupati de examenele pe care le aveti in desfasurare, nu sa participati la "vanare de vant". In ceea ce priveste consultarea dvs. cu specialistii din subordine, specialisti ajunsi acolo pe baza de incompetenta dar de o culoare politica adecvata, cu corpul profesoral "subtiat" considerabil de lipsuri materiale si ramas fara adevaratii dascali, puteati foarte bine sa faceti un extras dupa Gramatica Academiei unde este trecuta o propozitie aproape identica cu cea in litigiu, si unde aveati si explicatiile lingvistilor scrise negru pe alb, a lingvistilor care sunt si academicieni necontestati de apartenenta politica, si sa procedati in consecinta. Mi s-ar fi parut un gest perfect normal, asumat, care inlatura ambiguitatea si echivocul din examen. Din pacate atitudinea dvs. nu se diferentiaza de cea a pixelului albastru, aduceti o umbra nemeritata asupra acestui guvern si astept din partea dvs. demisia, chiar si cu o ora inaintea expirarii mandatului interimar.
    sunt o mama de copi predicativ si sunt mandra de el!

    RăspundețiȘtergere
  25. Si de ce ma rog 6 luni? Trebuie intocmite stasuri, linii de fabricatie, caiete de sarcini, licitatii etc? Ce mare greutate era sa modificati 1 subiect sau un barem? De ce nu recunoasteti ca nu l-ati sesizat, ca nu v-a interesat pana nu l-au vazut altii si ca v-a luat pe nepregatite? - Maria

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru ca trebuiesc elaborate foarte foarte multe VARIANTE de subiecte, din care se alege apoi, intr-un proces pe care vi-l puteti imagina ca o sita care cerne.

      Ca dl Funeriu a decis sa is ibata joc si de acest lucru, nu e vina actualului Ministru.

      Ștergere
    2. Ha, de unde? Nu se elaboreaza MULTE variante de subiecte! Stiti de ce ? Fiindca era normal sa se faca publice, dupa examen, toate variantele elaborate. Deci , nu sunt multe, iar ele au timp ,,sa rasufle" din martie pana in iulie, mult si bine. Iata un motiv pentru care sunt blamati profesorii! Ei, ce ziceti?

      Ștergere
  26. http://imageshack.us/photo/my-images/827/img0254ra.jpg/
    deci copiii care au avut acces la aceasta carte au gresit citind)?

    RăspundețiȘtergere
  27. 60 de sutimi FURATE !!! Ce o fi in sufletul unui copil caruia profesoarea lui de limba si literatura romana (si nu o profesoara oarecare, ci una care isi pune semnatura pe manualele de limba romana) ii spune ca subiectul este corect rezolvat si i se face o mare nedreptate? Cata frustrare si revolta, ce drame oare se nasc in sufletul unor copii straluciti care tinteau foarte sus dar cineva isi bate joc de munca lor sustinuta in ultimii 4 ani ! Sunt furati de 60 de sutimi extrem de importante in ierarhia finala, ele se transforma in 15 sutimi la nota generala care poate arunca copilul cu sute de locuri inapoi, sutimi care fac diferenta intre un liceu sau altul.

    Este normal ca un exercitiu la care raspunsul nu poate fi identificat clar de catre insusi profesorii de romana, sa faca o departajare brutala intre copii pregatiti la fel, doar pt. ca unii au avut inspiratia sa o identifice subiectiva iar altii predicativa, intr-un exercitiu realmente ambiguu? Vorbim totusi de niste copii de clasa a 8-a, nu de niste savanti ai limbii si literaturii romane. Savantii isi dau deja de cu parerea de 2 zile iar parerile sunt impartite. Este foarte greu de crezut ca unii dintre ei sunt „analfabeti ai gramaticii limbii romane” cand de fapt exact cu asta se ocupa. Mult mai probabil este ca subiectul in cauza este intr-adevar interpretabil si ambele raspunsuri sunt corecte functie de cum abordezi fraza respectiva. Mi se pare inadmisibil sa ne batem joc de acesti copii, punandu-i in fata unor subiecte care tin de fapt de o dezbatere in Academia Romana. Dezbaterea asta intre linvisti si profesori de limba romana se desfasoara practic inca de la deschiderea plicurilor,domniile lor nu reusesc sa identifice la modul cel mai clar tipul propozitiei, dar copiii (culmea, pregatiti chiar de catre acesti profesori) trebuiau sa o faca!

    In ce tara traim domnule ministru, cum este posibil ca inspectoratul şcolar de limba şi literatura română din cadrul ISJ Cluj, sa decida ca la ei in judet NU se depunctează elevii care au considerat că propoziţia subordonată este predicativă ?! Aceasta după ce au cerut in prealabil părerea universitarilor clujeni si acestia au considerat ca propozitia poate fi considerata atat subiectiva cat si predicativa. Sa intelegem, ca dumneavoastra autorizati aceasta autonomie locala, ca acceptati ca baremul sa fie aplicat dupa cum vrea fiecare ? Cum este posibil ca punctarea sa se faca diferentiat EXACT pe aceleasi subiecte ? Pai atunci unde este dreptatea? Judecand dupa logica dumneavoastra, nu ar trebui sa demiteti pe loc conducerea ISJ Cluj pt. insubordonare si FALS ?! Sau va este cumva frica sa contraziceti niste specialisti veritabili, oameni cu coloana vertebrala care nu accepta o minciuna si pun adevarul pe primul loc? Niste oameni care vad ca este o inadvertenta in barem si prefer sa o corecteze decat sa se complaca in minciuna. Spre deosebire de dumneavoastra care ati avut primul ocazia sa corectati o greseala evidenta si ati ales sa ridicati nedreptatea la rand de dreptate, cu de la dumneavoastra putere. Felicitari domnule ministru !

    RăspundețiȘtergere
  28. Domnule Ministru

    Sunteti singurul misnitru care incearca sa faca CEVA BUN, dupa parerea mea. Din aceasta perspectiva va intreb:
    De ce nu s-au putut puncta ambele variante, si subiectiva si predicativa ?
    Pentru ca un incompetent a facut PROST un subiect, subiect care are alocat un barem PROST ? De aceea sunteti ministru, ca sa decideti pe loc: baremul nu se poate aplica deoarece ar insemna o nedreptate pentru copii foarte buni, asadar baremul se modifica de urgenta pentru a salva o situatie penibila in care ministerul a fost pus de catre un profesor incompetent.

    In afara de subiect:
    Cunosc pe pielea mea "competenta" unor colaboratori ai ministerului din perioada in care am incercat sa omologhez un soft educational: pentru ca am abut indrazneala sa intreb de ce nu primesc raspuns dupa un an si jumatate, ... l-am primit. Este un sir de "argumente" atat de ridicol, de plin de motivari- va rog sa ma scuzati, imbecile, incat a facut deliciul prietenilor mei multa vreme.
    Si purta semnatura ministerului si a unui profesioniast care s-a lasat pacalit de cativa semidocti, care habar nu aveau de problema.
    Din respect ceilalti pentru colegi ai mei nu l-am publicat in presa.

    Asadar, pot intui cam cum se desfasoara lucrurile si in sectorul realizarii de subiecte de examen.

    prof Tipa Marius

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domnule Tipa,
      Calm..... faceti greseli: "misnitru" "....copii foarte buni" "am abut indrazneala"..... sa nu mai vorbim de lipsa de coerenta......
      Se pare ca d-voastra incercati sa ne convingeti ca sunteti o personalitate remarcabila... un profesionist desavarsit..., care aveti dreptul sa desfiintati semidoctii tarii...
      Daca ati avut aceeasi coerenta, pertinenta si eleganta in exprimare, nu ma mir ca nu ati fost luat in considerare, cu soft-ul educational despre care vorbiti, care, daca era la fel de haotic ca exprimarea si viziunea ce le-ati expus, multumim celor care l-au respins...

      Ștergere
    2. Sa o luam pe rand.
      mai intai, daca doriti sa incepeti o disputa cu mine, aveti la dispozitie un nume si o adresa de mail, unde va sugerez sa scrieti, spre deosebire de dvs, care sunteti nimeni, anonim.
      Acest loc nu este potrivit pentru a incepe o discutie contradictorie.
      Doi: confundati greseli de tastare cu greseli ortografice.
      Trei: sa fiu in ton cu dvs., sunt convins ca faceti parte ori din aceeasi echipa de incompetenti care a "comis" acele subiecte, ori din cea care refuza omologari de soft educational, fara sa aibe habar de subiect.
      Semidocti care ataca la adapostul anonimatului.
      Nimeni.
      Nu va mai raspund aici. Si asta a fost prea mult.

      Ștergere
    3. Credeti ca acesta este scopul blogului, de a ataca la adapostul anonimatului ?
      Va simtiti atacat direct, stimate coleg ? Cred ca reactia dvs este una de aparare, probabil faceti parte din comisia de "experti" care a respins acel material, ori din comisia de "super experti" care a emis acele subiecte.

      Va inteleg ca nu va puteti da numele ... si mie mi-ar fi rusine.

      P.S.
      Va suna bine topica ultimei dvs fraze ?

      Ștergere
  29. 60 de sutimi FURATE !!! Ce o fi in sufletul unui copil caruia profesoarea lui de limba si literatura romana (si nu o profesoara oarecare, ci una care isi pune semnatura pe manualele de limba romana) ii spune ca subiectul este corect rezolvat si i se face o mare nedreptate? Cata frustrare si revolta, ce drame oare se nasc in sufletul unor copii straluciti care tinteau foarte sus dar cineva isi bate joc de munca lor sustinuta in ultimii 4 ani ! Sunt furati de 60 de sutimi extrem de importante in ierarhia finala, ele se transforma in 15 sutimi la nota generala care poate arunca copilul cu sute de locuri inapoi, sutimi care fac diferenta intre un liceu sau altul.

    Este normal ca un exercitiu la care raspunsul nu poate fi identificat clar de catre insusi profesorii de romana, sa faca o departajare brutala intre copii pregatiti la fel, doar pt. ca unii au avut inspiratia sa o identifice subiectiva iar altii predicativa, intr-un exercitiu realmente ambiguu? Vorbim totusi de niste copii de clasa a 8-a, nu de niste savanti ai limbii si literaturii romane. Savantii isi dau deja de cu parerea de 2 zile iar parerile sunt impartite. Este foarte greu de crezut ca unii dintre ei sunt „analfabeti ai gramaticii limbii romane” cand de fapt exact cu asta se ocupa. Mult mai probabil este ca subiectul in cauza este intr-adevar interpretabil si ambele raspunsuri sunt corecte functie de cum abordezi fraza respectiva. Mi se pare inadmisibil sa ne batem joc de acesti copii, punandu-i in fata unor subiecte care tin de fapt de o dezbatere in Academia Romana. Dezbaterea asta intre linvisti si profesori de limba romana se desfasoara practic inca de la deschiderea plicurilor,domniile lor nu reusesc sa identifice la modul cel mai clar tipul propozitiei, dar copiii (culmea, pregatiti chiar de catre acesti profesori) trebuiau sa o faca!

    In ce tara traim domnule ministru, cum este posibil ca inspectoratul şcolar de limba şi literatura română din cadrul ISJ Cluj, sa decida ca la ei in judet NU se depunctează elevii care au considerat că propoziţia subordonată este predicativă ?! Aceasta după ce au cerut in prealabil părerea universitarilor clujeni si acestia au considerat ca propozitia poate fi considerata atat subiectiva cat si predicativa. Sa intelegem, ca dumneavoastra autorizati aceasta autonomie locala, ca acceptati ca baremul sa fie aplicat dupa cum vrea fiecare ? Cum este posibil ca punctarea sa se faca diferentiat EXACT pe aceleasi subiecte ? Pai atunci unde este dreptatea? Judecand dupa logica dumneavoastra, nu ar trebui sa demiteti pe loc conducerea ISJ Cluj pt. insubordonare si FALS ?! Sau va este cumva frica sa contraziceti niste specialisti veritabili, oameni cu coloana vertebrala care nu accepta o minciuna si pun adevarul pe primul loc? Niste oameni care vad ca este o inadvertenta in barem si prefer sa o corecteze decat sa se complaca in minciuna. Spre deosebire de dumneavoastra care ati avut primul ocazia sa corectati o greseala evidenta si ati ales sa ridicati nedreptatea la rand de dreptate, cu de la dumneavoastra putere. Felicitari domnule ministru !

    RăspundețiȘtergere
  30. Domnule Ministru,

    Vă rog personal, în numele fiului meu și al colegilor lui de promoție 2012 din România care au interpretat, asemenea multor profesori de specialitate, tipul de subordonată ca fiind predicativă, să admiteți notarea celor 2 variante b și c cu câte 6 puncte.

    Vă asigur că gestul Dumneavoastră nu va fi interpretat ca o dovadă de slăbiciune, de cedare și de recunoaștere a unei greșeli pe care funcția pe care o ocupați vă obligă să v-o asumați, ci o reparare materială a unei erori acceptabile și o reparare morală pentru lacrimile vărsate de niște copii, astăzi.

    Vă mulțumesc, cu speranța că nu veți dezamăgi

    RăspundețiȘtergere
  31. Incerc de peste 1/2h sa public un mesaj care nu este nici obraznic, nici vulgar, este strict in spiritul acestui topic...si totusi vad ca sunt cenzurat. Mesajul incepe asa: "60 de sutimi FURATE"

    RăspundețiȘtergere
  32. In principiu, ambele solutii sunt corecte. Astfel, daca faci contragerea si inlocuiesti subordonata cu un substantiv ajungi la concluzia ca e subiectiva: "Jena este dificultatea scrierii". In favoarea ideii de subiectiva ar veni si pozitionarea: prima e subiectiva si apoi vine predicativa. Dar, daca inlocuiesti subordonata cu un adjectiv, vei vedea ca este predicativa: "Jenanta este dificultatea scrierii". In plus, tot pentru ideea de predicativa vine si structura substantiv-subiect (cu articol hotarat) + verb copulativ. Fireste, se precizeaza in cartile de specialitate, exista si exceptii (situatie in care revenim la subiectiva).
    Eu cred ca este aberant sa ceri unor copii de clasa a opta sa rezolve o situatie care este dispcutata chiar si in cartile de gramatica pentru specialisti. Mai mult, cand toata lumea asteapta cu speranta sa vada daca se va puncta oricare din cele doua situatii, onor domnul ministru apare la TV si ne vorbeste de programa analitica (parca nu se mai folosea demult aceasta notiune, nu?) si de alte minunatii de organizare generala a scolii. Consider ca ambele variante de raspuns ar trebui punctate si pe viitor sa nu se mai dea subiecte cu raspuns ambiguu. Profesor de la clasa a opta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cine va pune sa shimbati cuvintele cum vreti?Lasati-le in mama lor asa cum sunt si gata si vedeti ca nu iese nimic altceva decat subiectiva.

      Ștergere
    2. Deoarece primul test pe care-l faci este contragerea, adica transformarea propozitiei in parte de propozitie.

      Ștergere
  33. De ce sunteti atat de incapatanati si nu intelegeti ca raspunsul corect este C.SUBIECTIVA si nu B.PREDICATIVA.Copiii au vrut sa para importanti sa zica,ca au descoperit 'AMERICA' inversand o propozitie banala.Este normal ca atunci cand schimbi sensul unei propozitii sa nu mai aiba aceleasi subordonate.De altfel modificandu-i forma propozitiei ei i-au schimbat si sensul ceea ce nu se face,asta scrie in toate manualele de romana...dar cine sa le citeasca.In primul rand toti a-ti invatat frazele de tip SB PP PR gen "Ceea ce ma jeneaza este sa rasfoiesc cu dificultate."PR a fost deja contrasa si a disparut ajungandu-se la fraza de tip PP SB "Ceea ce ma jeneaza este dificultatea rasfoirii."O contragere normala care sa nu modifice sensul frazei ar suna asa "Ma jeneaza rasfoirea".
    Nu cum spun unii care fac pe desteptii "Dificultatea rasfoirii este ceea ce ma jeneaza".In primul rand in text nu era asezata asa nimeni nu i-a pus pe copiii sa faca ce vor ei din acea fraza.
    In al doilea rand acest subiect face diferenta intre copiii de sub 9,40 si +9,40.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta e cea mai clara explicatie,domnule ministru a-ti citit ce scrie aici inainte sa luati aceasta decizie?

      Ștergere
    2. "Copiii au vrut sa para importanti sa zica, ca au descoperit..." ???
      "a-ti invatat" ???
      Da, acum sunt foarte sigura ca tu "a-i invatat"!

      Ștergere
    3. vaiiiiiiiiii, doamna draga nu stii sa scrii romaneste?Atunci ce cauti pe blogul ministrului educatiei?

      Ștergere
  34. De Ministru, E CORECT SUBIECTIVĂ!Lăsați așa cum este!Nu se poate ma cedați.SUBIECTIVĂ!

    RăspundețiȘtergere
  35. De E.P.S. s-a auzit?

    RăspundețiȘtergere
  36. De ce totusi, la nivelul unei scoli, ca exemplu, cei mai buni elevi au raspuns predicativa, iar cei mai putin "inclinati" spre romana au ales varianta subiectiva? Raspunsul pe care multi il dau este ca cei care au ales "b" au gandit prea mult, nu au analizat fraza "la prima vedere"... Chiar credeti ca acesti elevi nu au studiat la scoala acest tip de fraza si nu au aplicat ceea ce li s-a predat? Oricum, acest examen a lasat un gust amar multor copii foarte buni, care au iesit de la examenul de matematica de azi tot ingrijorati, desi au facut perfect, pentru ca media le va fi clar afectata si nu vor putea intra la liceul dorit. Ce mai conteaza pentru ei ca pe viitor nu se vor mai da subiecte de acest gen?!

    RăspundețiȘtergere
  37. De acord cu Ioana CC,,Cum puteti sa spuneti ca "nu afecteaza prea mult nota finala"? Vi se pare ca 9.4o = 10 ???

    Iar unii copii nu vor mai putea intra la colegiile nationale care au ultima medie de intrare 9,70-9,80, ceea ce inseamna ca cele 60 de sutimi chiar conteaza!
    Domnule ministru, este foarte important ,sa tratati cu seriozitate acest subiect.Sant elevi de nota 10 care au muncit
    4 ani pentru a obtine media 10 si ii furati la examene?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Au gresit singuri nu i-a pus nimeni sa fca pe desteptii...eu nu am media 10 am 9.85 sunt mai lenes,dar nu cersesc mila cand gresesc

      Ștergere
    2. Sebastian, copiii erau chiar destepti, nu faceau pe desteptii. Dupa cum poate stii deja, Academia Romana a confirmat: e corecta si varianta "propozitie predicativa".
      Nimeni nu a cersit punctele, s-a cerut doar sa se faca dreptate.
      Nu e normal si corect pentru elevi sa primeasca subiecte derutante la un examen de admitere. Sper ca de acum inainte sa fie alesi cu grija cei care fac subiectele.

      Ștergere
  38. Domnule Ministru,
    E clar ca 90% dintre inspectorii de limba romana au raspuns obedient ca baremul este corect si propozitia este subiectiva, iar ulterior sa sopteasca printre dinti "e corect pe naiba".

    Fara a fi partizan, in esenta nu e vorba de o modificare a baremului, ci de o completare a lui. Daca veti intreba universitarii clujeni veti avea surpriza sa constatati ca dupa acestia si varianta "atributiva" poate fi considerata corecta.
    Daca se va rezolva in timp util aceasta situatie sau nu, vom vedea vineri. Dar pentru a fi evitate pe viitor astfel de situatii, va propun sa-l demiteti pe directorul CNEE (Mirescu Silviu Cristian se numeste) si intreg corpul de "experti" in evaluare din acest departament si sa organizati concurs pentru ocuparea posturilor astfel vacantate. Informatizarea, juridicul, tehnicienii nu au decat sa ramana, acestia nu au fost altceva decat caii de bataie.
    Succes!
    P.S. Nu mai intrebati inspectorii din judete ce parere au despre barem. 90% dintre acestia vor sustine ca 1+1=3 daca asa scrie pe o hartie cu antetul ministerului.

    RăspundețiȘtergere
  39. Buna ziua, domnule ministru!
    Sunt fost elev al clasei a8-a , si am dat examenele de capacitate aceasta saptamana, as vrea sa va spun ca dupa cum cred eu media dintre examene si media pe clasele 5-8 va fi 9,20, la liceul unde vreau sa intru impreuna cu prietena mea de atata timp si cel care este cel mai potrivit are media de intrare 9,30, daca punctajul de la propozitia predicativa era dat, puteam sa intru la liceu, insa astazi am plans foarte mult fiindca niste sutimi ma despart de locul meu in liceu.La examene dupa ce ca am fost foarte emotionata si stresata pentru ca nu am dat la noi in scoala, cu profesorii nostrii, am dat si cu camerele de luat vederi, si s.a intamplat ceva foarte ciudat pentru mine,ceva care nu mi se mai intamplase pana acum, cand citeam subiectele, imi batea inima mai tare ca niciodata, am fost atat de amotionata incat la romana in loc de enumeratie, eu am citit comparatie, si din foc am pierdut 3 sutimi..Media claselor 5-8 este 9,90, am invatat mereu timp de 8 ani, si am stricat totul in 2 ore, va rog sa ma ajutati cu cele 0,15 sutimi, ca sa pot intra la liceul dorit, pentru ca stiu sigur ca nu va voi dezamagi!Multumesc frumos!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu am media celor 4 ani de 9.85 si am pus subiectiva tu ai gresit eu nu,de ce trebuie eu sa iti suport pretentiile?Pe mine nu ma intelegea nimeni.

      Ștergere
    2. Ai dreptate, Sebastian!

      Ștergere
  40. Felicitari D-NULE MINISTRU pentru decizia de recorectare a lucrarilor la limba romana !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai bine taceai,caci filozof ramaneai...tu sustii coruptia,prostia si hotia...

      Ștergere
  41. Domnule ministru ati dat dovada de slabiciune propun sa le dati si celor ce au pus atributiva 60 de sutimi ca si ei au gresit ca si cei cu predicativa,iar prostia in Romania se plateste asa ca merita si ei.

    RăspundețiȘtergere
  42. Propun alta solutie dati-le 1.20 celor ce au pus subiectiva sa ia 10.60 ca sunt mai buni decat cei care au pus raspunsul gresit predicativa

    RăspundețiȘtergere
  43. Pe bune?ce facem acum, domnule ministru?Schimbam baremul, deoarece altii nu vor sa accepte ca au gresit?Eu una, care am pus din prima subiectiva, nu sunt de acord cu modificarea facuta.Nu e corect fata de noi sa fim la egalitate cu cei care au pus predicativa.Atunci, haideti sa le dam tuturor 60 de sutimi.Ca doar asa e in Romania.Sau macar adaugati si celor ce au pus subiectiva macar 30 de sutimi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma abtin sa nu fiu vulgar... Tu ai pus subiectiva din prima dar nu ai habar de ce :)) ... Vai de mama noastra unde s-a ajuns :| UITE DE ASTA trebuie sa faceti dreptate , ca astfel de specimene care nici nu au citit fraza si au pus subiectiva sa nu fie in avantajul elevilor buni care au muncit pentru alea 60 de sutimi

      Ștergere
    2. Serios?Nu am habar?Ai tu cumva?In primul rand, am citit fraza, am analizat-o si abia apoi am scris ca e subiectiva.In al doilea rand,nu cred ca din cauza"specimenelor" ca noi a ajuns tara asta unde este acum.

      Ștergere
  44. Ati creat un precedent periculos. Matematic vorbind, tocmai ati admis ca 2+2=4, dar si 2+3=4!!! Ori asa ceva nu se poate! Ati cazut prada propagandei media si anumitor presiuni (copii au si "barosanii" din tara asta)! In fiecare clasa, domnule ministru, au existat cel putin 2-3 cazuri de copii care au optat pentru predicativa. Refuz sa admit ca exista elevi atat de inteligenti - in fiecare din salile unde s-a dat examen - incat sa-si puna intrebari asupra valorii subordonatei in discutie! Este exclus sa avem atatea genii pe metru patrat... Trist e totusi ca ati admis un nou barem, decredibilizand CNEE. La modul ironic, va propun sa ii lasam pe unii profesori de clasa a VIII-a (din randul celor care i-au invatat pe copii cum e cu joaca subordonatelor prin frazele limbii romane) sa faca ei subiectele, baremul etc. Pacat de ceea ce probabil v-ati propus sa faceti in invatamantul din tara asta; se pare ca ati esuat lamentabil. Pareati a fi om rational cand v-am cunoscut la Tg-Jiu, acum 3 ani. Intre timp, ati devenit... mai maleabil! Sa fie "greutatea" functiei?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Important este sa constatam si sa apreciem ceea ce stiu elevii si nu ceea ce nu stiu. Nici "cei mari" nu le stiu pe toate dar se dau ca-s "mari". Subiectul a fost ales pentru a se da credit cuiva ca scoala scoate tampiti chiar daca reperele erau pe invers.

      Ștergere
    2. Cititi in Gramatica Academiei Romane, vol.2, pg.290. Dl.Pop este un om responsabil si foarte corect. A luat decizia pe baze reale si este de apreciat ca a avut curaj sa schimbe o regula care dezavantaja elevii. Merita sa fie ministru la educatie. Va rog sa va informati.
      Sanatate si voie buna!

      Ștergere
    3. Corect. Felicitari pentru decizia luata!

      Ștergere
    4. Yeeeee..... e fericit Marius Tipa....

      Ștergere
    5. Marius Tipa si-a dat de mult toate examenele, M.T. nu are fiu, ruda sau prieten implicat in aceste examene.
      Pus si simplu salutam o decizie inteleapta.

      Dar da, M.T. e fericit penru ca vede si el prima decizie inteleapta a acestui minister, prima de multi ani incoace.

      De asta e M.T. fericit. Happy, Mr. Anonimus ?

      Ștergere
  45. Domnule ministru ... Nu cumva aveti niste interese personale ? Care ar fi problema daca modificati o singura litera ?Nu vedeti ca jumatate de tara a scris asa jumatate a scris altfel ? Nu vedeti ca nici voi nu stiti ce e propozitia asta? Aveti impresia ca un copil de clasa a 8a este membru al academiei ?
    Vai de mama mea unde s-a ajuns... contestatiile vor curge garla...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. CE FEL de interese personale ar putea avea !?
      Ati citit ce ati scris ??

      Ștergere
  46. Buna seara, domnule Ministru!

    Apreciez bunavoința de a socializa cu toți cei din sistem dar și cu toți cei din afara sistemului. Mă bucur că aveți timp de comunicare indiferent de forma ei. Dar din păcate ați transformat toate platformele virtuale și reale într-un fel de "valea plângerii", "mers cu jalba-n proțap". Așa că totul este -mă scuzați!- harcea-parcea, subiectele de discuții au comentarii pe lângă subiect, totul este - mă scuzați din nou vă rog!- o varză, o tocană. Toată lumea-și strigă durerea, doar unii se aleg cu câte-o fărâmiță de răspuns.

    Înțeleg și respect dorința de a fi util tuturor, dar se ajunge într-o parte, care în opinia mea nu mai ține de profesionalism. Ați dovedit deschiderea dumneavoastră la dialog, poate că acum e momentul să trageți aer în piept și să vă organizați puțin. Cum spun ardelenii: să ședem și să cugetăm. Nu mai alergați de la o televiziune la alta - imaginea vă este terfelită cu succes de pipițele prompteriste care se cred mari jurnaliste, probabil domnișoare absolvente de Spiru sau alte instituții din aceeași categorie, domnișoare care nu au habar ce este o proziție subiectivă sau predicativă, dar care, vai ș-amar ce-și încruntă sprâncenele frumos tatuate și-și scutură cosițele mai mult sau mai puțin blonde în studiourile televiziunilor care le hrănesc pe bietele sărmane. Vă denigrează, fiindcă probabil bârfa și scandalul vinde și astfel crește cota de "profesionalism" a domnișoarei -lipsește doar să-și pună mâinile-n șold! - și nici nu vă lasă să ne vorbiți.

    Trageți aer în piept, așezați-vă confortabil, și răspundeți coerent la două, cel mult trei probleme zilnic. Alegeți-vă singur și din timp problematicile pe care doriți a le discuta cu noi, anunțați-ne și platforma pe care doriți să o utilizați- blogspot, forumul edu.ro, facebook - cred ca asa e mai ușor si pentru dumneavoastra dar și pentru cei interesați în rezolvarea acelor probleme. De exemplu: luni discutăm titularizare, marți discutăm definitivare/grade didactice, miercuri discutăm Evaluare Națională/admitere, joi discutăm Bac, vineri discutăm clasa 0, luni discutăm programe, marți discutăm planuri cadru, miercuri discutăm LEN, joi discutăm naveta vineri discutăm salarizare (inclusiv cea de la examenele naționale!)/gradații de merit... etc.

    Sincer, ma bucură enorm dorința de a ne vorbi. În preuniversitar aveți susținerea oamenilor de la catedră, dar vă rog din nou să nu vă supărați - aveți nevoie de puțină organizare.

    Sunteți ... cool, ne cunoașteți problemele, poate reușim să le rezolvăm împreună! Nu avem nevoie de scandaluri, aș vrea să aveți înțelepciunea de a putea să le evitați și să vă consumați energiile pentru lucruri care merită cu adevărat. Nimeni din preuniversitar nu e interesat de diploma de bac a lui Funeriu, consider că e mult mai important pentru toți cei din preuniversitar să ne focusăm asupra problemelor care ne dor cu adevărat.

    Să ne auzim/citim/vedem cu bine!

    Proful Anonim

    P.S. Nu-i musai să publicați acest comentariu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aveti multa dreptate. Avem inca nevoie de d-l Pop!

      Ștergere
  47. Toti cei care au pus subiectiva vom face o petitie prin care pri ne dati 90 sutimi pentru subiectiva ori nimic celorlalti...sa vedem daca pe cei corecti ii vor mai asculta cei de sus...normal copiii celor bogati au pus predicativa sa fie speciali iar cei care chiar invata vorba aia "dai dracu de amarati" va multumesc ca v-ati batut joc de mine ce pot spune.

    RăspundețiȘtergere
  48. Va multumesc ca ma aduceti la acelasi nivel cu un copil incapatanat care nu vrea sa reunoasca,ca a gresit si eu trebuie sa ii suport ifosele...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. CORECT.....CU PARERE DE RAU DAR FIGURILE SI-AU SPUS CUVANTUL...

      Ștergere
  49. Nemultumitul27.06.2012, 23:01

    Domnule ministru acum pot spune ca mi-ati furat 15 sutimi din media de atmitere spunand ca 1+1=2,dar ca este ambiguu si ca 1+1=3 si trebuie recompensata prostia.

    RăspundețiȘtergere
  50. Sunt curioasa cat costa aceasta modificare si de ce eu sunt pedepsita pentru greseala unor "olimpici"?Si daca se poate spuneti-mi in RON.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ar trebui sa iti raspunda ministrul fara bacalaOreat (SIC), si tot el ar trebui sa plateasca recorectarea.

      In RON.

      Ștergere
  51. Dorec sa fiu pus fata in fata cu cei ce sustin ca este predicativa si sa le dovedesc ca gresesc sa vad cat de olimpici sunt copiii magnatilor.SB+PP+PR
    Dar PR se contrage si intra in alcatuirea PP=>SB+PP .
    Nu vreau ca cei care au gresit sa primeasca puncte nemeritate,cel putin datile inca 3sutimi celor cu subiectiva daca nu au luat 10 asa mi s-ar parea cel mai corect.Salvati ce se mai poate macar acum.

    RăspundețiȘtergere
  52. Sunt foarte dezamagita!Cum se poate schimba baremul cand este clar ca raspunsul corest este"subiectiva".Ma asteptam la orice,dar la asa eroare ..nu.Ne miram ca elevii buni pleaca in strainatate....

    RăspundețiȘtergere
  53. Ce pot spun am fost umilit...am raspuns corect subiectiva,dar nu e destul sa fiu peste cei care au gresit.Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  54. Domnule Ministru,
    Daca intr-adevar ati consultat specialistii Institutului de Lingvistica, trebuia sa le solicitati un raspuns oficial, in scris, pentru a va putea motiva credibil decizia de schimbare a baremelor si, in consecinta, de recorectare a lucrarilor. Oare profesorii vor fi platiti suplimentar pentru aceasta munca? Evaluarea la romana s-a terminat deja peste tot si probabil notele sunt sau au inceput sa fie trecute in cataloagele electronice. Nu v-au informat inspectorii din teritoriu sau cei din minister? Tac fiindca asta faceau si pe vremea lui Funeriu sau pentru ca-si doresc sa vada cum va rupeti gatul? Dar daca, asa cum ati afirmat, nu s-a terminat corectarea, cum s-a facut statistica privind raspunsurile? Cine a verificat in jur de o 1000 (poate mai multe) de lucrari dintr-un centru de evaluare, pentru a numara procentele de predicativa? Si inca ceva: va recomand sa luati orice manual de romana sau gramatica (din care se presupune ca au invatat copiii, ca doar la 14 ani nu le pretinzi Gramatica Academiei la bibliografie)si cititi ca topica predicativei este dupa regenta. Cazurile in care este antepusa sunt rare.
    Cu tot respectul, Domnule Ministru, inclin sa cred ca ati preferat sa-i umiliti si dumneavoastra pe profesori(colegii dumneavoastra, totusi),doar pentru a face pe plac unor parinti extrem de vocali.
    M-ati dezamagit, Domnule Ministru. Ce pot sa mai sper este doar ca deciziile acestea contradictorii ale dumneavoastra se datoreaza doar lipsei de experienta si nu vizitei la ANI sau altor vizite sau telefoane...
    P.S. Astept ziua cand nu-mi va mai fi rusine sa spun ca sunt profesor si cand parintii nu vor mai intra in scoala sa dicteze notele...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Elevii au raspuns ca subordonata este subiectiva sunt aproape la egalitate cu aceia care au raspuns ca este predicativa. Profesorii sunt si ei impartiti cam la fel. Acest subiect trebuia evitat, dar nu a stat in puterea noastra acest lucru. Decizia pe care am luat-o este una exceptionala si a fost luata exclusiv in interesul elevilor.

      Ștergere
    2. Pe vremea ministrului Funeriu nu va era rusine ca sunteti dascal ? Sau pe vremea consilierei sale mahalagoaice care a fost prinsa cu mana pana-n cot in bani europeni ?

      Ștergere
  55. UN PĂRINTE...... SUBIECTIV....... care cere dreptate!!!!!!


    Pentru ce d-le ministru interimar, când totul era clar, a trebuit să schimbaţi regulile în timpul jocului???
    Pentru ce d-le ministru interimar, fetiţa mea a trecut azi de la ,,agonie la extaz’’, sau mai pe direct, după fapta d-voastra, invers de la extaz (sigur a luat 10 la matematica) la agonie, dupa abominabila d-voastră ,, lucrare’’???
    Pentru ce d-le ministru interimar, mi-am găsit copilul de 15 ani plângând, cum nu l-am văzut vreodată, repetându-mi într-una ...... NU E DREPT, NU E CORECT TATI !!!!!!
    Pentru ce d-le ministru interimar a trebuit să îmi duc fetiţa la URGENŢĂ la spital, că nu o mai puteam opri din plâns????
    Pentru ce toate astea d-le ministru interimar, când trebuia să se aplice baremul ???
    Pentru ce d-le ministru interimar, pentru câtiva zeci de protestatari, PROSTI, care nu au ştiut că era .... SUBIECTIVĂ, ceea ce de altfel v-au spus experţi, lingvişti, academicieni, în proporţie de 90%????
    ..................................................................................................................................................
    Cum era şi firesc, în baremul de corectare, ministerul a stabilit că propoziţia subordonată este
    subiectivă.
    Totuşi au existat elevi şi, mult mai grav, profesori de română care au afirmat că propoziţia
    subordonată este predicativă sau chiar că poate fi considerată şi subiectivă, şi predicativă.

    Experţii în lingvistică susţin că nu încape îndoială că propoziţia subordonată din fraza mai sus
    menţionată este subiectivă. „Nu încape nici un semn de întrebare, propoziţia este clar subiectivă. Propoziţia predicativă înlocuieşte numele predicativ, or,aici nu înlocuieşte nimic”, a declarat, pentru PUTEREA, prof. univ. Nicolae Manolescu, membru corespondent al Academiei Române.

    O interpretare în care propoziţia cu pricina să fie considerată predicativă ar fi schimbatcontextul. „În contextul dat, propoziţia este clar subiectivă.
    ...................................................................................................................................................................

    După spusele d-voastră, 42% - subiectivă şi 40 % predicativă. Credeţi că aţi câştigat vreun procent de alegători cu asta?? După ARITMETICA mea 40 – 42 = - 2 % alegători!
    Să o ţineti tot aşa, din ,,victorie în victorie”, până la VICTORIA FINALĂ!!!!
    De ce nu modificaţi şi la matematică SUBIECTUL II pct. 3.
    De ce se face DISCRIMINARE?
    De ce să se afle numărul fetelor din clasă şi nu al băieţilor ????
    DE CE ???
    DACĂ E SĂ FACEM BĂŞCĂLIE, APOI SĂ O FACEM PÂNĂ LA CAPĂT!!!!!!!!!!
    Ce facem, negociem note, bareme, ca la piaţă????

    Un părinte scârbit !!!!!
    NU VĂ SALUT !!!!!!!!!
    P.S. O să fac şi eu o petiţie, o să adun ,,SUBIECTIVAŢII ’’ şi o să venim în faţa MECTS!!!!! ............să vă urăm ,,DE BINE’’!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va sustin sa facem petitia cat mai repede nu mi se pare corect sa fiu punctat ca unii "olimpici" ce au gresit.

      Ștergere
    2. 40% dintre elevi au ales varianta gresita(conform baremului), adica aproape cat cei care au ales varianta corecta(conform baremului). Specialistii au demonstrat faptul ca ambele variante pot sa fie corecte si atunci a trebuit sa luam aceasta decizie.

      Ștergere
    3. Aveti perfecta dreptate ,cei care sunt defavorizati acum sunt cei care au stiut ca e corect subiectiva , adica cei harnici si atenti!A castigat , ca de obicei impostura minciuna hotia, smecheria ...

      Ștergere
  56. Cititnd opiniile de pe forum observ păreri împărţite referitoare la cerectitudinea baremului, emise de oameni care dau nume şi prenume. Din punctul meu de vedere asta este definiţia ambiguităţii.
    Nu elevii trebuie să decidă... care postează: EU am răspuns corect, NU-i punctaţi pe ceilalţi!!! Am dat cu banul şi mi-a ieşit, ardeţi-i pe ghinioniştii cărora le-a ieşit cap şi nu pajură!!!
    Corectitudinea presupune anularea unui subiect ambiguu prin punctarea sa indiferent de răspuns.
    Nu cred că la clasa a VIII-a la examen trebuie date subiecte cu un asemenea grad de ambiguitate.
    Aţi luat decizia corectă. În ciuda postării iniţiale.

    RăspundețiȘtergere
  57. Întrebarea corectă ar fi: Cum să motivăm profesioniştii de marcă din învăţământ (cei care au mai rămas) să elaboreze subiecte clare, lipsite de ambiguităţi şi în nici un caz greşite? Cum să eliminăm incompetenţii?
    Îmi permit o sugestie: Câţiva profesori plătiţi regeşte, care ajung pe poziţia de creatori de subiecte în urma unui examen foarte dur şi obiectiv, ce are loc în fiecare an. Cei selectaţi ar putea semna un contract de confidenţialitate. Iar în cazul elaborarării de subiecte cu erori sau ambigui, penalizarea să fie pe măsură.
    La examenele naţionale sunt doar câteva materii... E suficient să fie maxim 10 profesori pe fiecare materie pentru a garanta securitatea subiectelor, în condiţiile în care fiecare ar elabora cîteva subiecte...
    Aştept opinii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ministerul analfabetizarii condus de dl Funeriu isi recruta "specialistii" pe baza de pile si relatii, ca si inainte de altfel. Numai cei cu pile elaboreaza subiecte, deoarece se puncteaza scandalos de bine in fisele personale, atat subiectele de examen cat si programele scolare. Pentru aceste puncte, profesorii obisnuiti trag de le ies ochii.
      De aia!

      Ștergere
  58. Am inteles ce s-a intamplat. Ati facut fata onorabil unei situatii incurcate. Succes!

    RăspundețiȘtergere
  59. Nu imi vine sa cred cata nedreptate sunte-ti in stare sa faceti. De ce sa acordati 60 de sutimi celor care initial nu au raspuns ca propozitia este subiectiva. Va era frica de discriminare? Chiar dumneavoastra o creeati prin modificarea pe care ati facut-o in barem. Mie una nu imi convine pentru ca eu am raspuns subiectiva si nu vreau ca pentru altii lucrarea sa fie ridicata cu 60 de sutimi si pentru cei care au raspuns cu adevarat corect nimic. Daca nu vreti sa face-ti discriminare ar fii corect sa acordati intregilor lucrari o crestere de 60 de sutimi si totul ar fii bine pentru toti copii.Nu imi vine a crede ca ati lasat soarta unor copii sub influentarea politica in care sunte-ti. Nu va fii bine cu dumneavoastra ca ministru . IMI PARE RAU , DAR ASTA ESTE ADEVARUL . M-ATI DEZAMAGIT SI CU MINE SUNT SIGURA CA ATI DEZAMAGIT SI SUTELE DE ELEVI CARE AU RASPUNS CORECT LA ACEA INTREBARE. EU UNA VOI FACE O NOUA PETITIE !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aveti dreptate. Acum 2 zile ministrul a spus ca baremul nu se modifica

      Ștergere
    2. Sute?:)) poate 100.000 de copiii ce au raspuns corect ce corectitudine rasplatiti prostia...

      Ștergere
    3. Anonim28.06.2012, 09:44 Cine "sunte-ti"? Analfabeto!"

      Ștergere
    4. "sunte-ti" ??
      Pai ai cam picat examenul.

      Ștergere
  60. Domnule Ministu, sa va dati demisia.
    Ati dat dovada de prostie in situatia in care se vor puncta ambele variante. Este inadmisibil sa face-ti o asemenea discriminare intre eveli .Cum se face diferenta intre cei care au raspuns corect si cei care au primit de pomana 60 de sutimi . Pentru mine ca elev de clasa a -8a o sutime ma poate dezavantaja la obtiunea profilului si liceului pe care doresc sa il urmez. Daca sunte-ti atat de darnic dati-ne si noua 60 de sutimi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai grija cum te exprimi, amice. Dovada de prostie !? Te referi la ce ai scris tu: "inadmisibil sa face-ti", poate ...
      Sa iti fie rusine!

      Ștergere
    2. Extrem de agresiv amice....., ma intreb cum de ai trecut testul psihologic...., cu impulsivitatea si incoerenta de care dai dovada nu ai ce cauta la catedra...

      Ștergere
    3. La ce profil vrei sa intri "Anonim28.06.2012, 09:50"? Ai terminat "clasa a -8a"? Daca "sunte-ti" absolvent, va doresc "succesuri" de la EBBA. Analfabetule!

      Ștergere
    4. Anonim: incoerenta textului de mai sus poate fi reclamata numai de un retardat mintal, pentru cei cu IQ>60 textul e limpede ca un izvor.
      Cat despre agresivitate, se pare ca si acest termen ti-e strain, intrucat agresivitatea se gaseste atat in postarea elevului analfabet, cat si in a ta, amice.

      Ștergere
    5. Frustrareee..... te cheama.....
      se pare ca nu iti ajunge numele afisat ostentativ..., abordezi si anonimatul....
      Stimabile,
      mai bine te-ai calma...., te expui prea mult..., ma intreb daca si elevii tai te joaca asa pe degete?! cred ca e amuzant.... cum te precipiti...! Eu m-am distrat copios oricum.....
      Toate cele bune!!!!!

      Ștergere
  61. Stimate domnule ministru Liviu Pop,

    Va felicit pentru modul in care ati gestionat situatia de la examenul de limba romana din cadrul evaluarii nationale. Va incurajez sa actionati in continuare in interesul beneficiarilor reali ai sistemului de invatamant si sa nu tineti cont de presa care nu stie sa aprecieze cand o situatie dificila are rezolvare in timp util. Consider ca Romania are in sfarsit o directie corecta si care da o perspectiva pozitiva tinerilor romani. Apreciez si pozitia domnului Ponta, care a lasat decizia la dispozitia dumneavoastra. Va scriu din postura de parinte si sot de profesoara de romana, care in seara examenului a gasit confirmarea in gramatica Academiei Romane ca ambele variante erau corecte. M-as bucura daca domnul Ponta ar fi inspirat si v-ar numi ministrul educatiei, pentru ca ar fi cea mai buna solutie pentru copiii Romaniei.
    Va doresc sanatate si voie buna,

    Dorel Lacatus

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Important este ca elevii sa nu aiba de suferit. Am incercat sa gestionam cat mai corect aceasta situatie tensionata, pe care nu am creat-o noi.

      Ștergere
    2. Acum nu sufera prostimea si sufera cei corecti "foarte buna alegere"!

      Ștergere
    3. Din pacate acum sufera cei care au pu SUBIECTIVA.

      Ștergere
    4. Nu reusiti sa intelegeti ca era SINGURA solutie POSIBILA in contextul in care minsitrul fara bacalaureat a incurcat atat de rau borcanele ?

      Nota: borcane = subiecte.

      Ștergere
  62. Domnule Liviu Pop,
    Sunt profesor de limba romana si tocmai ce am fost chemata la recorectare....noua cine ne plateste atatea zile de munca in caldura?????????????????probabil nimeni, intrucat noi luam banii pe numarul de lucrari. prin aceasta initiativa nu faceti decat sa incurajati mediocritatea si sa continuati sa va bateti joc de profesori...imi pare rau sa spun acest lucru, cu toate ca initial am crezut ca sunteti un ministru corect...am inceput sa imi schimb parerea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intrebare: erati in concediu sau in activitate? Vi se plateste si corectatul si ziua de munca?

      Ștergere
    2. Cu asemenea "mentalitati" se confrunta profesorii. Pai, sa stiti ca va educam si examinam copii exact de banii cu care suntem platiti. Ok ?

      Ștergere
    3. Dascalii trebuie sa-si faca datoria in orice conditii. Alegerea acestei profesii nobile se face, in general, cu sufletul si in cunostinta de cauza. Ne vom stradui sa imbunatatim salarizarea cadrelor didactice.

      Ștergere
  63. Total de acord cu mesajul precedent, ne-au chemat sa "recorectam", adica sa le dam 60 de sutimi celor care au ales la plesneala raspunsul din lista, fara sa analizeze nimic, stiti ca unii au ales si atributiva? Poate o fi atributiva conform Academiei, daca o rasucesti nu stiu cum :)) Se loveste in copiii care au invatat in clasa a opta si au raspuns corect, fiindca ei studiaza baza, nu subtilitatile academice! Nu trebuia sa va grabiti, parintii sigur ca se leaga de orice spre a scoate o nota mai mare pentru copii, dar nu este corect pentru ceilalti. Iar ca sa asigurati intrarea tuturor la nu stiu ce licee, este imposibil. Pacat ca aplecam urechea la orice furtuna intr-un pahar de apa si facem din ea uragan.

    RăspundețiȘtergere
  64. Cum sa fie doua variante corecte ? Acum 2 zile ati spus ca nu se modifica baremul. Nu puteti modifica un barem doar pentru faptul ca elevii din Bucuresti au venit la Minister. Elevii din restul tarii nu au avut nici un cuvant de spus

    cititi si aici

    http://ebooks.unibuc.ro/filologie/NForascu-DGLR/ceea.htm

    RăspundețiȘtergere
  65. Acesta este rezultatul "muncii" celor de la SNEE care nu lucreaza in scoala si sunt rupti de realitatea ei.De ani de zile fac astfel de gafe.De ce nu s-a putut formula un subiect lipsit de ambiguitate????Cind isi va da demisia cel care trebuia sa verifice subiectele ?Pun pariu ca si la BAC vor fi astfel de ambiguitati

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Subiectele pentru EN si pentru ex de bacalaureat au fost preluate de la vechea guvernare. Sper sa nu mai avem astfel de ,,surprize''.

      Ștergere
    2. Liviu dragaule,verificati mai bine de 10 ori pentru ca cei de la SNEE mereu au gafat la ceva subiecte.Nu poti risca sa mai iasa o minune ca la EN si la BAC.Pune oamenii sa verifice ,ca lumea nu stie ce ati mostenit sau preluat si tot pe tine te acuzaSI NU-I DREPT.Zita

      Ștergere
  66. FELICITARI domnule ministru pentru ca ati avut curajul de a face ceea ce nu a reusit niciun ministru al invatamantului: sa puneti pe primul plan elevii si dascalii lor. V-am vazut incurcat atunci cand trebuia sa explicati ca nu se pot schimba regulile in timpul jocului si v-am vazut stapan, mai hotarat atunci cand ati anuntat ca luati in calcul parerea specialistilor care sustin dubla interpretare. As vrea ca parintii si elevii sa nu se mai lupte unii cu ceilalti, in fond toti au avut dreptate. Mai bine s-ar lupta impreuna cu cei care i-au umilit si au scos din ei toata ura asta pe care si-o revarsa acum colegii intre ei. Parinti, acum ca s-a facut dreptate tuturor, calmati-va copii si explicati-le ca era o situatie controversata si ca ambele variante pot fi corecte, depinzand de modul de interpretare.
    D-le ministru, nu credeam ca veti avea curajul sa luati aceasta decizie grea, dar motivata. Se vede ca la baza sunteti un lider sindical care nu suporta nedreptatea si are curaj sa lupte. Bravo!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un discurs de profesor adevarat..., calm echilibrat si pertinent...., nu mi-ar fi teama sa-mi las copiii pe mana dumitale....
      Aprecieri din anonimat...!

      Ștergere
    2. Un raspuns ponderat mesajul DUMITALE.

      Ștergere
    3. Copiii nu trebuie sa sufere din cauza unor profesori care nu au fost foarte atenti, atunci cand au elaborat subiectele. Opiniile specialistilor in legatura cu raspunsul corect au fost impartite si atunci a trebuit sa luam aceasta decizie.

      Ștergere
  67. O sa ne aveti pe cunostinta....RASPUNSUL CORECT:C.SUBIECTIVA...doar unul care a vrut sa faca pe desteptul ar fi pus B...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate ai vrut sa spui "constiinta", nu?
      Sunt convinsa ca tu nu ai vrut sa faci pe desteptul.
      :))

      Ștergere
    2. O sa intelegi ce am vrut sa spun si nu era "constiinta"... dar voi v-ati obisnuit cu expresiile banale...cauta intr-un dictionar sensul acestei expresii

      Ștergere
  68. pe principiul 2+2=5, in curand, daca vom avea 30.000 de elevi care spun asa, vom fi cu totii de acord ca Ion Creanga a scris "Luceafarul".Imi pare rau ca isi dau cu parerea multi care n-au pus mana in viata lor pe o gramatica....GA indica faptul ca intr-un astfel de caz topica impune subiectiva....dar daca sunt multi....spunem toti predicativa...

    RăspundețiȘtergere
  69. Nu ma apuc sa laud pe nimeni, domnule ministru, fiindca eu va cunosc de la celebrele sedinte de repeartitii din Baia Mare unde am fost lasati ani la rand la voia intamplarii, la mana unor inspectori nesimtit de corupti care organizau sedinte de repartitii la care erau anuntate sa vina numai pilele lor. Ati oprint una din ele la un moment dat, dar nu fiindca v-ati gantit ca un adevarat lider, ci ati ajutat niste cunostinte. Lasand la o parte aceste amintiri dragi despre un judet pervertit, vreau sa intreb CE PATESC COMISIILE CARE AU INTOCMIT MINUNEA ASTA DE SUBIECT DE LIMBA ROMANA? Din toata gramatica asta, o propozitie normala cu o solutie incontestabila nu au gasit sa formuleze? Ce masuri de sanctiune se impun? Cad sau nu cad niste capete bine platite?

    RăspundețiȘtergere
  70. La mine in scoala cursurile se termina abia in 13 iulie. Am colegi care merg la bac si la corectat si la supravegheat, asta inseamna ca primesc bani si pe ore si pt cele doua activitati ce implica bacul?
    Directorul ne-a comunicat ca cei care nu mergem la bac TREBUIE sa intram in locul lor la ore.... poi e corect?????????////
    Eu sa le fac ore si ei sa bage bani in buzunar????

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur că da! Puteţi să-i "mulţumiţi" viitorului inculpat Funeriu Daniel, care a gândit-o adânc... Profund... Doar ştiţi că structura anului şcolar este cunoscută din septembrie, şi nu poate fi modificată în mai...

      Ștergere
    2. Domnule ministru , am o întrebare : de ce am avut noi,elevi care au susținut proba la limba și literatura romana, un exercițiu pe care nici instituțiile autorizate nu o pot desluși... cum pot sa spună ca este și subiectiva și predicativa ....se poate asa ceva ?
      Aș dori sa știu de ce nu se anulează subiectul?
      Sunteți conștient ca alegerea a doar 2 variante îi discriminați pe cei care au ales A, cât și pe cei care au ales C.
      Sunt foarte dezamăgit de sistemul acesta ....mă așteptam să fie ușor mai ales ca suntem prim promoție supravegheata cu camere video și avem o presiune mare pe umeri noștri ,nu consider ca trebuie sa plătim noi pentru aceasta greșeală...în opinia mea acele 0.15 contează mult deoarece aceasta era singura șansa ca noi, elevi de le un oraș, unde exigenta este ridicata și avem medii de 9,60 sa depășim
      elevi care vin cu 10 de la o școala din mediul rural cu nivel mediu. Aștept o decizie și un răspuns

      Ștergere
  71. Domnule ministru , am o întrebare : de ce am avut noi,elevi care au susținut proba la limba și literatura romana, un exercițiu pe care nici instituțiile autorizate nu o pot desluși... cum pot sa spună ca este și subiectiva și predicativa ....se poate asa ceva ?
    Aș dori sa știu de ce nu se anulează subiectul?
    Sunteți conștient ca alegerea a doar 2 variante îi discriminează pe cei care au ales A, cât și pe cei care au ales C.
    Sunt foarte dezamăgit de sistemul acesta ....mă așteptam să fie ușor mai ales ca suntem prima promoție supravegheata cu camere video și avem o presiune mare pe umeri noștri ,nu consider ca trebuie sa plătim noi pentru aceasta greșeală...în opinia mea acele 0.15 contează mult deoarece aceasta era singura șansa ca noi, elevi de le un oraș, unde exigenta este ridicata și avem medii de 9,60 sa depășim
    elevi care vin cu 10 de la o școala din mediul rural cu nivel mediu.
    Cât despre anumiți cetățeni (un domn de mai sus)care consideră că anulare sau introducerea a 2 variante este ceva rău am un mesaj:1)fiica dumneavoastră a avut putin noroc , subiectul era ambiguu 2)ministrul n-ar trebui sa tina cont de ce 2% pe care ii menționează un stimat domn ci de CORECTITUDINE, apropo nu toată lume gândește ca dvs..o gândire bazata pe invidie, VREM SA TRĂIM ÎNTR-O LUME CIVILIZATĂ DAR NE COMPORTAM CA NIȘTE "țărani"....
    Aștept o decizie și un răspuns...anulare subiectului este varianta corecta
    P.S. : 1)am postat mai sus pentru a fii sigur ca mesajul meu va fi postat
    2) am mai primit un motiv ,eu și multi alți elevi, pentru a părăsi aceasta țara ...aveam încredere în guvernul Ponta...păcat...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Academia Romana trebuie sa clarifice acest aspect. Nu am nici un punt de vedere argumentat sa sustina varianta a. Sunt convins ca acei elevi care au raspuns b) sau c) au gandit mai mult decat cei care au raspuns a. Deci nu cred ca trebuie sa anulam munca. In acelasi timp sunt convins ca sigur intrati la liceu, Bafta maxima

      Ștergere
  72. in situatia ca am notat predicativa trebuie sa mai depun contestatie/

    RăspundețiȘtergere
  73. Buna ziua!
    D-le ministru, as dori, daca se poate, sa-mi raspundeti la cateva intrebari.
    Datorita ambiguitatii (recunoscute) a subiectului, au fost si copii care au scris atributiva... lor nu li se da chiar nimic? Doar deja exista un precedent... E nevoie de o alta petitie, sau o actiune in justitie?
    De ce se schimba regulile in timpul jocului? Mie nu mi se pare o recunoastere si asumare a greselii ci doar un pas inapoi in fata presiunilor...
    Cei care au raspuns corect, conform baremului initial, si care, sa zicem, nu sunt chiar talentati la literatura, vor fi recompensati, in contrapartida, pentru eventualele scapari de la alte subiecte?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Academia Romana nu a transmis nici un argument in acest sens. E trist ca ajung la elevi subiecte controversate.

      Ștergere
  74. Vi se pare corect punctare doar a PR si a SB ????
    Adica in acel moment pe langa presiunea mare ne mai da si un subiect pe care nici ei nu-l pot rezolva...
    VA MULTUMIM ,NE-ATI CIURUIT .... vi se pare cunoscuta expresia?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu aveam ce face in aceste momente in care nici Academia nu are un punct de vedere unitar

      Ștergere
  75. Si uite asa au crescut notele precum FAT FRUMOS.Recorectare dupa desigilare.....

    RăspundețiȘtergere
  76. cu alte cuvinte,

    "Nu putem schimba regulile în timpul jocului" s-a tranformat in "ba putem",

    iar

    "Subiectele şi baremele de evaluare erau deja finalizate la preluarea mandatului, modificarea lor presupunând declanşarea unei proceduri legale a cărei durată e de 6 luni" in "merge si pe langa procedurile legale"????

    RăspundețiȘtergere
  77. Domnule senator...Rog opriti corvoada si munca in plus a profesorilor de romana si matematica,care dezerteaza in masa,spre alte discipline,din cauza urgiei,muncii,controalelor si testarilor ,presiunilor,abuzive,introduse deja,si ce vor urma spre nenorocirea copiilor deja stresati,de programa incarcata si solicitarile uriase,mai ales in mediul rural,unde capacitatea intelectuala e mult mai redusa..
    Cum sa ceri testare nationala unui copil de clasa II-a? Apoi de ce se mediatizeaza atat de partinitor si defaimator,coruptia si rezultatele elevilor din toate nivelele si se arunca mereu cu noroi in profesori?
    Rog interveniti ca nebunia lui Pricopie Nepriceputeanu sa se incheie cu tot raul,facut pana acum,si sa nu mai aduca alte pietre de moara guvernului,respectiv colalitiei USL,afectand imaginea,prestigiul,dv, iremediabil

    Nu avem manuale noi ...nici reeditate si refacuta programa asa cum s-a promis insa se dau ordine si sarcini prea grele,unor elevi de gimnaziu,care abia isi traiesc copilaria,plus munca suplimentara a profesorilor de mate si romana care e oripilanta si NEPLATITA!! Am avut la clasa a 8-a obligatoriu 4 simulari la evaluarea nationala,pe langa tezele si lucrarile obisnuite...Cat de mult se mai cere de la noi?Ce sa mai predam? O materie stufoasa si comunista ramasa ca un bolovan greu de inghitit pt toti? Ce inseamna manualele electronice mult trambitate de Pricopie?E dement,cu schizofrenie progresiva?!! Cati copii au calculator?Cine multiplica materia?Cum se invata?

    RăspundețiȘtergere