6 iun. 2012

Despre examenul naţional de bacalaureat şi datul cu presupusul

       De câteva zile, mulţi presupuşi cunoscători ai sistemului de învăţământ preuniversitar vorbesc pe tema examenului de bacalaureat. Ceea ce fac ei seamănă puţin a  datul cu sania sau a datul cu presupusul. Păcat că unii, deşi au făcut parte din guvernele anterioare, nu par să fie în cunoştinţă de cauză. Mă văd nevoit să le spun că, în prezent, examenul naţional de bacalaureat se desfăşoară astfel:
A. proba de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română;
B. proba de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă, pentru elevii care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale.
C. proba de evaluare a competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul învăţământului liceal.
D. proba de evaluare a competenţelor digitale.
E. a) Proba scrisă la limba şi literatura română – proba comună pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările;
b) Proba scrisă la limba şi literatura maternă – proba comună pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările, care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale;
c) O probă scrisă, diferenţiată în funcţie de filieră, profil şi specializare, după cum urmează:
(i) matematică – pentru profilul real din filiera teoretică, pentru toate profilurile din filiera tehnologică şi pentru profilul militar şi profilul pedagogic - specializarea învăţători-educatoare, din filiera vocaţională;
(ii) istorie – pentru profilul umanist din filiera teoretică şi pentru toate profilurile şi specializările din filiera vocaţională, cu excepţia celor menţionate la punctul c) (i);
d) O probă scrisă la care elevul poate opta, în conformitate cu filiera, profilul şi specializarea urmate, pentru una dintre disciplinele cuprinse în următoarele două grupe:
(i) fizică, chimie, biologie sau informatică – pentru profilul real din filiera teoretică, pentru profilul tehnic şi profilul resurse naturale şi protecţia mediului din filiera tehnologică şi pentru profilul militar din filiera vocaţională;
(ii) geografie, filosofie, logică şi argumentare, economie, psihologie şi, după caz, sociologie - pentru profilul umanist din filiera teoretică, pentru profilul servicii din filiera tehnologică şi pentru toate profilurile şi specializările din filiera vocaţională, cu excepţia celui menţionat la punctul d) (i).
     Legea Educaţiei Naţionale prevede că, din anul şcolar 2015-2016, examenul de bacalaureat va fi organizat astfel:
Art. 77, alin. (4): Examenul naţional de bacalaureat constă în susţinerea următoarelor probe:
- proba A de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română;
- proba B de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă, pentru elevii care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale;
- proba C de evaluare a competenţei lingvistice la două limbi de circulaţie internaţională studiate pe parcursul învăţământului liceal.
- proba D de evaluare a competenţelor digitale.
- proba E scrisă de evaluare a competenţelor formate pe durata învăţământului liceal, după cum urmează:
a) probă scrisă la Limba şi literatura română - probă comună pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările;
b) probă scrisă la Limba şi literatura maternă - probă comună pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările, care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale;
c) două probe scrise, diferenţiate după cum urmează:
1. pentru profilul real din filiera teoretică:
(i) matematică;
(ii) probă transdisciplinară din ştiinţe: fizică, chimie, biologie;
2. pentru profilul umanist din filiera teoretică:
(i) o limbă de circulaţie internaţională;
(ii) probă transdisciplinară din geografie, istorie, ştiinţe socioumane;
3. pentru filiera tehnologică:
(i) probă scrisă disciplinară specifică profilului;
(ii) probă transdisciplinară specifică domeniului de pregătire;
4. pentru filiera vocaţională:
(i) probă practică sau scrisă, după caz, specifică profilului ori specializării;
(ii) probă transdisciplinară specifică profilului sau specializării.
     Putem să mai aşteptăm până în anul şcolar 2015-2016, cu riscul de a înregistra, în fiecare an, o rată de promovare foarte scăzută sau putem să luăm o decizie acum. În acest sens, intenţionăm să realizăm consultarea scrisă a elevilor din clasele IX-XI şi a părinţilor acestora cu privire la ce fel de examen de bacalaureat se doreşte în 2013. În paralel, această consultare se va desfăşura şi online pe site-ul ministerului. Astfel, sperăm sa reuşim să stopăm DATUL CU PRESUPUSUL pe probleme de educaţie.
    Cred că semnăturile a peste două milioane de români (părinţi şi elevi) înseamnă mai mult decât presupunerile unor pseudo-experţi în educaţie. Să nu uităm nici faptul că mai există o variantă a Legii Educaţiei Naţionale (Codul Educaţiei, aflat acum în Senat), care, în urma dezbaterii parlamentare, poate stabili  modul de desfăşurare a examenului de bacalaureat pentru anii viitori.

131 de comentarii:

  1. Da , am citit cu interes modul in care concepeti bacalaureatul pentru anul viitor .E bine .Subiectele trebuie diferentiate in functie de profil. E bine ca ati gandit asa .Cei de la filierele tehnologice si/sau vocationale trebuie sa aiba probe specifice iar evaluarea competentelor in privinta cunoasterii limbilor straine e chiar benefica, avand in vedere europenizarea noastra,fara sa mai vorbim de competentele digitale .Da, e bine gandit si cred ca multi parinti , profesori, elevi, etc . vor fi de acord cu acest mod de sustinere a bacalaureatului.Mult succes!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca citeai mai atenta,Viorico, ai fi vazut ca e vorba despre"actualul examen de b(B)acalaureat".Ceea ce arata, cat se poate de clar,ca examenul de Bacalaureat,DEJA,este diferentiat in functie de profil,datorita ministrului Funeriu!

      Ștergere
  2. FELICITARI PENTRU INITIATIVA DE A ORGANIZA UN BACALAUREAT DIFERENTIAT IN 2013, TREBUIA FACUTA.
    AM TOATA INCREDEREA CA SE VA REZOLVA ATATA TIMP CAT DUMNEAVOASTRA SUNTETI MINISTRU LA EDUCATIE.
    FELICITARI PENTRU PROMPTITUDINE!

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua, Domnule Ministru
    Este evident ca daca nu vom scapa de aberatiile actualei LEN, discutiile despre Bacalaureat sunt inutile. Pentru ca nu vom mai avea invatamant liceal! Si atunci, ABANDONUL SCOLAR se va "reduce" de la 2,13% la 99%%! Daca se vor aloca invatamantului MINIM 4% din PIB (si nu din alte surse imaginare), multe dintre probleme s-ar rezolva de la sine. Uitati-va in lumea larga: TOATE tarile dezvoltate cheltuiesc MULT in educatie, in timp ce TOATE tarile subdezvoltate cheltuiesc MULT in armament si domeniul militar! E un fapt obiectiv, usor de sesizat! Deci, bani ar fi. Daca s-ar renunta la drone si supravegheri si s-ar investi in COPII!
    Pe de alta parte, FINANTAREA per CAPITA, introduce ARBITRARIUL in tot invatamantul, fiind INUTILE toate negocierile, legile de salarizare, LAC, LEN etc., cand, la urma, vine STATUL si spune ca aloca per elev o suma ridicola ! Pentru a te incadra in acea suma TREBUIE sa incalci toate legile anterioare, trebuie sa lucrezi cu clase de 40 de elevi, cu profesori necalificati, sau fara grade, fara personal auxiliar, etc. Adica PRAF si PULBERE !
    Apoi, nu inteleg de ce se marseaza atat de mult pe vestita Lege a Asigurarii Calitatii - aceasta Ordonanta de Urgenta PROST GANDITA, care incearca sa imite PROST rigoarea invatamantului din Europa, DOVEDIT INEFICIENTA si generatoare DOAR de STRESS si HARTII INUTILE ! Si nimeni nu vade, nu aude.... In afara de titlul frumos, aceasta OUG nu are NIMIC BUN ! Dovedit! De ce nu se renunta? De ce nu i se ofera profesorului adevarat posibilitatea de a se ocupa de ELEVI, de CLASE, de ORE ? Nu de hartii, dosare, proceduri, dovezi, articole, tratate, cursuri, simpozioane si iarasi hartii, publicatii, cursuri, puncte, credite, perfectionari,ARACIP, evaluare interna, externa, extraterestra, autoevaluare, evaluare colegiala(turnatorie), hartii, iarasi hartii, proceduri, rapoarte pentru orice, dovezi si.... sa nu uitam, AMENINTARI permanente !? DOUA LUCRURI ii deranjeaza pe profesorii nostri pentru a fi perfecti: ELEVII si ORELE ! In rest, le-ar face pe toate cele cerute! ACeasta este vestita LAC, cea care obliga scolile MECT sa CEARA si sa PLATEASCA ACREDITAREA la fiecare 5 ani! A B E R A N T! Zeci, sute de Comisii, Comiteturi, foarte GRAS PLATITE, care controleaza permanent! CE ? NU se stie si NU CONTEAZA! BANUL sa le curga prin buzunare! ACEASTA este LEGEA ASIGURARII CALITATII ! Care NU-I LEGE, NU asigura NIMIC, in NICI UN CAZ CALITATE! Dar se respecta "la sange". Oare Legea 221 de ce nu au respectat-o "la sange" ? Oare Satutul Cadrului Didactic de ce nu este respectat "la sange" ?Oare Constitutia Romaniei care stipuleaza DOAR invatamantul ca fiind PRIORITATE NATIONALA (nicidecum "dronele"!),de ce nu este respectata "la sange" ?
    Iata, Domnule Ministru, cateva URGENTE MAJORE!
    Nu cerem altceva decat SA NE FACEM MESERIA si SA FIM RESPECTATI! Cum se intampla in orice tara CIVILIZATA.
    Cu incredere, Anonim de Romania

    RăspundețiȘtergere
  4. Este foarte bine ca se face acest sondaj in legatura cu Bacalaoreatul! Ce faceti cu Definitivatul? Ce faceti cu Titularizarea? Care dintre ele ramane CNU? Cererile pentru sustinerea Definitivatului au fost facute la inceputul anului scolar 2011-2012 catre centrele universitare (apoi a schimbat ex Funeriu toata metodologia , dupa finalizarea inscrierilor , desfintand CNU de Titularizare si lasand Definitivatul ca examen unic , ridicand la 7 nota de admitere). Acum dvs. ati reintrodus CNU de Titularizare dar corect ar fi sa lasati atunci desfasurarea Definitivatului pe metodologia care era in vigoare la data inscrierilor (adica sustinerea acestui examen in centrele universitare ca si celelalte grade didactice).
    Deci trebuie sa va hotarati , ori CNU de Titularizare ori Examen National Unic de Definitivat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "Bacalaoreatul"?Cand mai invatati macar sa scrieti corect romaneste ca sa nu schiloditi mintile elevilor cu "agramaticalitatile" voastre? Cam ce nota ai merita?Sub 7 sau peste?

      Ștergere
    2. Subscriu celor de mai sus... Inadmisibil si jenant...

      Ștergere
  5. Asa e in Romania, d-le minnstru, toti se pricep la fotbal, la politica, la economie si mai nou si la educatie!

    RăspundețiȘtergere
  6. Domnule ministru,de problema diplomelor de la Spiru Haret de ce nu mai amintiti in sedintele de la guvern?Cand se va lua acea decizie politica?Sunt disperata caci se apropie titularizarea si nu sunt primita la concurs,desi am terminat in 2007.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ca să încetați să mai fiți disperată, vă recomandăm să urmați cursurile unei facultăți serioase. În 3 ani puteți obține o diplomă cu sens și vă puteți înscrie la concursul de titularizare. Vă dorim succes, în special la folosirea corectă a semnelor de punctuație.

      Ștergere
    2. da,si eu am terminat tot in 2007 si nu mi se primeste dosarul la grad din cauza acestei probleme.E O SITUATIE DISPERATA!

      Ștergere
    3. Da,inca 3 ani,alti bani,alta distractie.Pentru ce?ca asa vrea d-na Andronescu?ca asa vrei tu?
      Eu cred ca ne dovedim competenta la locul de munca,nu prin faptul ca am terminat o facultate privata.

      Ștergere
    4. DACA tot ne propuneti o facultate serioasa ,numiti-o!
      Eu zic ca ar fi mai bine sa va vedeti dvs de treaba,ca doar n-o sa termin facultatea cand voi iesi la pensie.Decat sa mai platesc taxe si sa invat inca 3 ani mai bine dau ministerul in judecata.Dar vezi tu,nu am banuti,caci atunci cand ai o familie de intretinut banii nu ajung.
      P.S. Daca nu aveti ceva important de postat,atunci nu mai intrati pe acest blog!

      Ștergere
  7. DE LA SAPTAMANA LA SAPTAMANA ASTEPTAM CU SUFLETUL LA GURA SA SE GASEASCA SOLUTII IN PRIVINTA DIPLOMELOR SPIRU HARET(ID).CRED CA NU SE VOR GASI NICIODATA.HAIDETI OAMENI BUNI SA NE UNIM SI SA CHEMAM MINISTERUL IN JUDECATA!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ne-ati promis o decizie politica cu privire la problema USH.Pana cand sa asteptam?Am inteles,nu depinde numai de dumneavoastra,insa observam ca nu se aduce in discutie in nicio sedinta de guvern.Consideram ca avem dreptul sa participam la concurs si sa ne dovedim "puterile".Iar se fac discriminari?

      Ștergere
    2. haideti sa ne unim! lasati o adresa de mail si haideti la treaba ,minciuni de trei ani incoace....-pentru cei care arunca cu noroi in noi le doresc din tot sufletul sa treaca prin ce trecem noi cei de la spiru; si cei care ne ammagesc sa pateasca la fel

      Ștergere
    3. Cand veti rezolva problema diplomelor Spiru Haret? Sau aceleasi si acealasi promisiuni desarte? Ati distrus mii de oameni cu aceste tergiversari. Nici nu le eliberati, nici nu ne re-examinati si asta doar din cauza unor decizii aberante pornite de la dna Andronescu. Pai ce juristi sunt la Ministerul Educatiei daca nu respecta primul principiu de drept si anume al ne-retroactivitatii aplicarii unei reglementari. Si tot noi suntem catalogati ca "inculti". Este o rusine si cred ca pentru asta trebuie sa cerem si daune morale. Ce a pazit Ministerul Educatiei atat timp daca era la curent cu neregulile USH???? Pentru ce sunt platiti aceste persoane din banii nostrii daca nu ne apara interesele?

      Ștergere
    4. Si eu zic sa ne unim pentru a rezolva in instanta problema spiru haret,insa nu cred ca e bine sa ne postam adresele de mail pe acest blog.
      http://forum.portal.edu.ro/index.php?showtopic=161531&view=getnewpost(pentru cei care nu sunt primiti la titularizare)
      http://studentispiru.freeforums.org/(pentru cei care nu au primit diplomele).

      Ștergere
  8. In chestionarele pe care le veti da elevilor de clasa a XI-a de la profilele tehnologic si vocational trebuie sa specificati clar si obiectele la care vor da examenul la ultimele doua probe scrise. La tehnologic sper ca proba disciplinara specifica profilului sa fie din stiinte(matematica, fizica, chimie, biologie)dupa cum sunt studiate si in ciclul superior al liceului(nu ca acum, cand li se ofera la alegere biologia, care nu se face in clasele XI-XII).
    Sunt curios daca cei de la stiintele naturii(profil real, dar care au acum alte subiecte decat mate-info) vor fi bucurosi sa primeasca subiecte de acelasi nivel ca la mate-info!
    Rezultatul referendumului trebuie analizat pe profile, nu per total! Sunt, clar, profile dezavantajate de noua formula de bac! Nu trebuie sa decida cei de la tehnologic(majoritari), care vor semna cu amandoua mainile sa scape de stiinte, daca le introduceti obiecte tehnice la ambele probe!
    Daca doriti examen de admitere la facultati, trebuie sa va ganditi ca absolventii de la tehnologic vor fi dezavantajati fata de cei de la real!
    La politehnica se dau, in general, probe la matmatica si fizica! Cei de la real vor da aceste discipline si la bac si la admitere.Cei de la tehnologic, daca vor da la bac doua probe din discipline tehnice, vor trebui sa se pregateasca suplimentar la matematica si fizica. Asta pana la introducerea bacalaureatului de tip A,B,C...

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna ziua dle Ministru. Imi cer scuze ca postez la acest subiect dar nu stiu unde sa mai scriu ca sa pot obtine un raspuns.
    Am inteles ca s-a reinfiintat clasa mozaic la Colegiul E.Racovita.
    Intreb: aceasta clasa mozaic este numai pre anul scolar 2012-2013 sau ptr toate clasele sportive?
    DACA copilul meu este legitimat LER si doresc sa mi se dea dezlegare (ceea ce NU mi se da) in baza modificarii si aparitiei clasei mozaic CE TREBUIE SA FAC? Soarta sportiva a copilului meu o hotaraste Consiliul de Admistratie???
    Va rog mult astept un raspuns de la dvs. Va multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu se poate ca soarta a sute de mii de absolventi SPIRU HARET sa atarne de o decizie politica,care oricum vad ca nu mai vine.RUSINE !!!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Domnule ministru,pana cand d-na Andronescu isi va mai bate joc de noi?Ce, daca am terminat la USH,suntem prosti?Cu salariul de dascal nu ne permitem sa dam ministerul in judecata.Credeti ca acestui lucru,printre altele ,nu merita sa i se dea atentie?De ce nu le aratati aceste mesaje si colegilor din minister,sa vada cat de disperata este lumea?Toti ne duc cu zaharelul,trec si alegerile de pe 10 iunie,apoi nu ni se va mai promite nimic pana la celelaltele....si tot asa.

    RăspundețiȘtergere
  12. danila gheorghe06.06.2012, 12:44

    Domnule ministru ,principiul legalitatii ar trebui sa fie respectat ,nu credeti?Deci USH ?Ca s-a cam terminat luna mai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domnule ministru, mai sunt 10 zile si se termina si luna iunie.Ce aveti de gand? Ati facut o promisiune, de care, daca vreti sa va consideram om de onoare ar trebui sa va tineti de cuvant.

      Ștergere
  13. Cel mai bine ar fi sa desfiintati USH deoarece nu are credibilitate! De ce sa mai faca cursuri copiii nostri la universitati la care nu le sunt recunoscute diplomele ? Iar la angajare , cand vad ca ai terminat USH , nici nu te iau in seama!

    RăspundețiȘtergere
  14. Anonim06.06.2012, 07:28 : EXCELENT punct de vedere ! A.R.A.C.I.P. trebuie desfiintata !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va multumesc pentru apreciere! Iata ca macar o persoana intelege! numai ca nu am afirmat ca ARACIP trebuie desfiintata, ci sa-si faca treaba numai atunc cand este nevoie: acreditare unitati de invatamant noi (particulare), sau acreditarea de profile noi (stat, particular). Nicidecum RE-ACREDITARE periodica a PROPRIILOR UNITATI de INVATAMANT! Culmea, pe bani! CE se ACREDITEAZA ? HARTII, HARTII, HARTII si, pe deasupra, MUNTI de HARTII - TOATE INUTILE ! Niciuna dintre aceste milioane de hartii nu reflecta activitatea de baza a vreunui profesor: activitatea la clasa, cu copiii. Toate se defera la activitati de cercetare, editare de manuale, activitati extracurriculare, extrascolare, extra...ordinare, atata timp cat PROFESORULUI nu i se mai da timp sa se ocupe de elevi! Am spus ca acea "Lege" de Asigurare a Calitatii - o colectie de imitatii proaste si ieftine a rigorii occidentale - trebuie DESFIINTATA ! Pana la urma e o biata Ordonanta de Urgenta a unui guvern care A DOVEDIT incompetenta, necunoastere a sistemului de invatamant si, poate cel mai clar, REA-VOINTA si DORINTA de DISTRUGERE a invatamantului, a copiilor, a profesorilor si a parintilor! O atitudine ANTINATIONALA, o tradare a intereselor tarii! Dar, putini sunt cei ce VAD acest lucru. Nici macar Sindicatele nu vor (?) sa ridice aceasta problema! De ce ? Toata lumea TACE si executa "litera cu litera" toate aberatiile din aceasta Ordonanta. Care, dupa 6 ani de aplicare s-a DOVEDIT ineficienta, generatoare de haos. O "lege" de inrobire a profesorilor, "pedepsiti" pentru ca nu vor sa se complaca in aceeasi mocirla a ignorantei precum ceilalti. "Invatamantul romanesc scoate tampiti.(citat)" Adevarat. Exact cei ce au conceput aceasta "Lege" ce doreste sa transforme invatamantul national dintr-o PRIORITATE NATIONALA intr-un FURNIZOR de SERVICII, la un loc cu o cizmarie sau frizerie! Daca am sau nu dreptate, judecati dumneavoastra.
      Anonim de Romania

      Ștergere
    2. Da, si eu cred ca nu avem nevoie de acest ARACIP. Asa este, doar pentru evaluari in vederea infiintarii de noi sectii, profiluri. Ce ne tot acoperim cu hartii, proceduri, iar violenta creste, promovabilitatea scade si tot asa!? Nu avem nevoie de sefi platiti cu bani grei, de stresul controalelor, de timp pierdut cu proceduri, ci de conditii decente in scoli, material didactic modern, efective rezonabile de copii, personal nedidactic suficient si salarii motivante. Se pun mereu in fata noastra schimbari si iar schimbari carora trebuie sa le facem fata, nimic nu mai este predictibil, dar ne impaunam sa vorbim despre calitate...

      Ștergere
    3. sunt de aceeasi parere!!!!!
      Anonim06.06.2012, 07:28 : EXCELENT punct de vedere ! A.R.A.C.I.P. trebuie desfiintata !!!!!!

      Ștergere
  15. Domnule Ministru, am rugamintea sa cititi aceste randuri. Sunt un elev care a sustinut anul trecut examentul de bacalaureat, rezultatul final fiind urmatorul: matematica nota 3, limba romana nota 7,20 si biologie 5,70. Am absolvit un profil tehnic, doresc sa pot sustine proba de istorie in locul probei de matematica așa cum au santa elevi de profile umane. Am fost olimpic la istorie si matematica n a fost punctul meu forte. Proba B sa fie la alegere pentru toata lumea. Nu conteaza ce profil ai absolvit , conteaza spre ce tip de facultate vrei sa te indrepti. Eu vreau sa urmez istoria in facultate dar matematica nu mă lasa. Faceti ceva, va rog !

    RăspundețiȘtergere
  16. sa speram ca prin introducerea bacalaureatului diferentiat nu va disparea profilul real de la liceele teoretice. deja se poate observa ca din ce in ce mai putini elevi opteaza pt acest profil.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Incercam sa acordam mai multe sanse de reusita la examen absolventilor de la liceele cu profil tehnic si vocational, dar nu-i nedreptatim nici pe cei de la profil teoretic. Interesul elevului trebuie sa primeze.

      Ștergere
    2. Adevarat! Nu inteleg insa DE CE se da asa o mare importanta acestui BACALAUREAT, care a fost si ar trebui sa ramana un examen de maturitate, de final de ciclu de invatamant si nimic altceva. Nu este Concurs, nu este Olimpiada! Lucrurile se pot rezolva extrem de simplu: NOTA de la BAC sa NU FIE LUATA IN CALCUL la nici o admitere in facultate! Cum era in vremurile de (nu chiar)trista amintire! Atunci, Bacalaureatul trebuia trecut si atat! Nu conta nota. Si, de aceea NU SE COPIA! Nu credeti ca este o masura EXTREM DE ECONOMICA si DE BUN SIMT ? Iar banii de "camere", s-ar putea folosi mult mai bine in alta parte. Repet: Dati-i Bacalaureatului rolul si importanta reala> Examen de final, care atesta absolvirea cu brio al unui liceu. Si atat! - Anonim de Romania--

      Ștergere
  17. Domnule Ministru de ce nu se ia nici o hatarare cu privire la diplomele Spiru si la incadrarea absolventilor 2011?De ce de ei nu pomeniti nimic? Mona

    RăspundețiȘtergere
  18. Istoria este mai dificila decat matematica ! Daca pici iar ?

    RăspundețiȘtergere
  19. DOMNULE MINISTRU,SUNT EDUCATOARE CU 30 DE ANI VECHIME,GRADULI,LICEUL PEDAGOGICDOUA FACULTATI,MASTER,SI NU AM PUTUT SA AJUNG IN LOCALITATEA DE DOMICILIU,PENTRU CA IN ACEST AN SCOLAR,MAI ALES IN LUNA MARTIE,LA NIVELUL COM.DOMNESTI DE ARGES,S-AU FACUT SCHIM DE POSTURI,INTRE DOUA EDUCATOARE TITIULARIZATE IN BUCURESTI,VENID IN JUDET PRIN TRANSFER,EDUCATOARELE NEFIIND DIN LOCALITATE.OARE ESTE POSIBIL ASA CEVA?
    CU RESPECT

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. SCRIE CU LITERE SI MAI MARI , POATE ASA O SA-TI RASPUNDA DL. MINISTRU!

      Mi-e rău când vă văd pe toți cu jalba-n proțap.

      Ștergere
  20. - educatia-toata lumea se pricepe
    -toti dau explicatii, sugestii
    -toti sunt ascultati , mai putin cadrele didactice
    -sunt aplicate solutii date de cei care nu sunt in sistem
    -ideile cadrelor didactice nu prea sunt luate in seama
    -nu este loc si timp
    -este adevarat ca trebuie sa avem grija de multe altele pentru intocmirea unui dosar beton care sa participe lprintre altele la gradatii
    -pentru activitatea de la clasa sau performanta nu mai sunt alocate decat cateva puncte
    -colegi cu rezultate de exceptie la clasa nu se mai regasesc pe lista de gradatii

    RăspundețiȘtergere
  21. Către toți cei care au absolvit Spiru Haret, ID. Ați vrut diplomă fără efort și fără studiu? Suferiți acum!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim frumos!sa stiti ca Dumnezeu are grija de toata lumea.Nu stiu ce hram purtati insa va pot spune despre mine ca m-am chinuit 4 ani de zile sa fac aceasta facultate,respectiv 2003-2007(2 ani Fr la Bucuresti ,apoi s-a infiintat ID si m-am transferat mai aproape de casa).NU aveam internet pe vremea aceea ,asa ca nu stiam de grile,subiecte,etc.pentru examen.Am facut aceasta facultate,casatorita fiind si am lucrat,parintii nu au avut bani sa ma tina in facultate.Lucrez in invatamant din 2007 dar nu m-am titularizat (desi am luat la examen peste 7)pentru ca nu mi-a convenit postul.Acum avand si un copil,imi doresc sa ma intorc la munca,dar nu mai pot pentru ca s-a starnit iar acest scandal.Asa ca ,draga domnule,sau doamna,v-as ruga sa va abtineti de la comentarii,ca noi nu va deranjam cu nimic.Faptul ca postam mesaje domnului ministru denota un singur lucru:lumea este disperata;Toti cei care au terminat USH sunt facuti albie de porci.DE CE?OARE nereguli sunt numai la USH?Crede cineva ca daca eu as fi stiut vreo clipa ca acesta forma nu este acreditata ma mai transferam de la FR la ID?VA las sa va mai ganditi...

      Ștergere
    2. sa suferi tu si familia ta asa cuma ma suferit si noi; sa faci eforturile financiare si fizice si psihice pe care le-am facut eu ASA SA ITI AJUTE DUMNEZEU!!!!!

      Ștergere
  22. In scurtul interval de cand sunteti minstru, ati bulversat cu declaratii contradictorii toate sferele educatiei, de la profesori - vezi titularizare si retinerea cotizatiilor pe stat, pana la elevi - vezi afirmatiile cu privire la bacalaureat! Probabil sunteti mandru de dvs! Nu va ganditi la sutele de mii de oameni pe care ii bulversati? Mai intai trebuie sa ai un plan, o stategie concreta si apoi sa te arunci in afirmatii! Nu va doresc decat sa treceti si dvs prin ce am trecut eu cand v-am auzit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si daca d-ta ai niste probleme (probabil de sanatate mentala) de ai trecut prin ceea ce ai trecut, de ce trebuie sa stim si noi? Oricum, se vede ca ai probleme serioase cu perceptia.

      Ștergere
    2. Adrian, te cheama cumva Liviu Marian Pop? Nu ti-am adresat niciun cuvant! De ce te bagi singur in
      seama? Am avut ceva de transmis ministrului nu unuia ca tine!

      Ștergere
  23. parerea mea este ca este in regula sa se schimbe bacalaureatul doar din 2015-2016. copiii de la mate-info ce legatura au cu chimia? de ce sa li se dea un examen transdisciplinar din fizica chimie si biologie? eu inteleg daca esti la mate info sa dai din mate, din fizica si din info, dar ce sa caute bilogia nu inteleg. plus de asta cu ce inca nu sunt de acord cu romana si limba materna la acelas nivel cu cei de la uman. un copil la uman altfel stie sa faca o compunere sau o descriere decat unul la real a carui minte este setat pe lucruri concrete, palpabile si nu pe vise.

    RăspundețiȘtergere
  24. este in regula bacalaureatul actual!

    RăspundețiȘtergere
  25. O problema despre care nimeni nu discuta: cand se revine la cumul si nu plata cu ora?

    RăspundețiȘtergere
  26. D-le ministru, va rugam, nu le mai permiteţi preoţilor sa aiba si ore de religie, sa aiba si parohii. Sunt destui prof. de religie, titulari care nu se pot transfera din cauza lor, caci unii dintre ei sunt si titulari si nici nu se îndura sa lase parohiile. Este corect? era necesara prezenta lor în scoli doar in cazul in care nu existau prof. de specialitate. În timpul săpt- când sunt sîrbători religioase, d-niile lor unde sunt: la scoală sau la Biserica?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corecta observatie!!!!!Si asta se intampla in conditiile in care sunt profesori tineri care nu au ore suficiente pentru salariile si asa mici.

      Ștergere
    2. Corect! Ba e sarbatoare, ba au sedinta, ba impartasesc enoriasii, ba sunt plecati dupa "sponsorizari". Mai bine de 50% din ore nu le fac, in timp ce copiii raman nesupravegheati prin scoala.

      Ștergere
  27. bacalaureatul actual nu corespunde normelor de pregatire. Unele materi n au ce cauta. Limba si literatura româna este singura disciplina care trebuie sa rămână fixa, restul materilor optionale.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vom analiza variantele pe care le avem si vom lua cea mai buna decizie pentru elevi.

      Ștergere
  28. Sunt cadru didactic si parinte al unui elev de clasa a X-a. Lasati bacul in forma actuala, nu mai bulversati elevii pe parcursul anilor de liceu. Metodologia de desfasurare a examenului de bacalaureat trebuia sa fie anuntata inca de la intrarea in clasa a 9-a.

    RăspundețiȘtergere
  29. Ce înseamnă supravegherea la Bac cu ONG, studenți etc? Oare cine sunt studenții ăia? Dacă vin studenți de la SH sau alte "universități de renume" nu credeți că or fi unii din ăia care au bacul copiat? C'mon...lupul stăpân la stână? Bad idea, really very bad ideea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inseamna ca, in invatamant, la ora actuala, lucreaza numai infractori, spagari, oameni lipsiti de discernamant,in care nu ai incredere sa le lasi in grija niste copii... Asta vrea sistemul sa se inteleaga!

      Ștergere
  30. O initiativa buna.
    Felicitari. Sper sa se si materializeze.
    - ma refer la examenul de Bacalaureat diferentiat-.

    RăspundețiȘtergere
  31. Mi se pare o alegere excelenta din punctul meu de vedere. Sunt eleva in clasa 11 la un liceu economic la profilul turism si alimentatie. Nu mi se pare normal sa dau bacalaoreatul la matematica atata timp cat am doar 2-3 ore pe saptamana in timp ce am module,ore de specialitate cate 5 - 6 pe saptamana. Mi se pare normal sa dam bacalaoreatul la materiile care ne pot ajuta in viata. Sper ca domnul ministru sa ia in calcul comentariul meu sau sa tina cont de parerile celorlalti iar ca bacalaoreatul sa ia o forma corecta din anul 2013.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mda!!! "Bacalaoreatul"!!!! Super tare!!!! la ce facultate va ajunge fatuca asta?

      Ștergere
    2. "Bacalaoreatul" domniei tale, va cuprinde proba scrisa la limba si literatura romana, probă scrisă disciplinară specifică profilului ( care o fi asta?)si
      probă transdisciplinară specifică domeniului de pregătire ( ceea ce implica 3-4-5 materii de specialitate studiate in anii de liceu). La aceste probe scrise se adauga inca o limba straina la competente. Fa acum un calcul MATEMATIC si vezi care "bacalaoreat" il preferi. Ah, si uitasem...raporteaza-le la acelasi interval de timp ramas pana la sustinerea lor.

      Ștergere
    3. Pentru orele de specialitate pe care le-ai avut vei primi un atestat profesional. Daca tu consideri ca acestea sunt cele ce te ajuta in viata, BINGO!!!! poti profesa, insa fara matematica cu siguranta nu vei reusi sa calculezi cate grame sunt intr-un kilogram, care este pretul maximal pe care il poti cere pe un litru de lapte, si nici cate kg seminte iti sunt necesare pentru realizarea a 100 metri patrati de gazon. Vei ramane tot la stadiul de executant.

      Ștergere
  32. Bac diferentiat, dar si examen la facultate. Asa se va alege ce e bun de restul. Daca se va da bac diferentiat , elevii vor opta pt orice facultate sau conform profilului absolvit? Altfel, se vor duce conform mediilor obtinute(ex de la horticultura la drept sau...) si vom avea iar renume in tara si nu numai.In ce priveste USH nu sunt de vina absolventii ci A.R.A.C.I.P care trebuie eliminat!!!!

    RăspundețiȘtergere
  33. Referendumul pare o gluma. Va fi un fel de "nu-i asa ca..." de-al lui Caragiale. Bacalaureatul diferentiat este, cred, oportun, mai ales ca mai exista prin lume. Problema este daca se va introduce ca sa dea fiecarui elev sentimentul si masura propriei valori sau sa asigure numarul necesar de studenti pentru facultati private. Ganditi-va bine:puteti fi un reformator sau o unealta a unora...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt membru al Guvernului României. Mi-am asumat Programul de Guvernare pentru 2012. In plus, ma straduiesc sa rezolv acele probleme ale sistemului de invatamant pe care le cunosc de mult timp si care se pot rezolva urgent.

      Ștergere
    2. Stiţi cum am ajuns eu să fiu directoare...printr-un telefon de la partidul care ...trebuie...zice persoana de mai sus

      Ștergere
    3. partidul nostru sa ...traiasca

      Ștergere
  34. Eliminati universitatile care nu tin cont de cerintele de pe piata muncii(ex USH samd).Atat cat ele vor functiona vor exista si naivi care sa se inscrie la ele , apoi sa se planga si sa ameninte pe bloguri.Sa se dea examene la licee si facultati(cei care au studiat cand aceste forme au existat, au fost si sunt bine pregatiti profesional- e drept ca nu se luau asa de mari note ca acum , dar "se facea carte" si profesorul nu era umilit).Cine vrea calitate trebuie sa transpire, altfel ne inselam pe noi,Succes si sanatate d-le ministru!

    RăspundețiȘtergere
  35. Sunt profesor de informatica la Colegiul National Al.I.Cuza din Galati.
    Nu inteleg care a fost motivul eliminarii probei de informatica de la bacalaureat.
    Va rog sa intrati pe linkul de mai jos si sa vedeti ce mare nedreptate se face elevilor de la mate -info si intensiv informatica, elevi care se pregatesc sa sustina Informatica la proba E de la bac .Acesti elevi au 4 respectiv 7 ore de informatica /saptamana , 1 ora de biologie , 2 de fizica si 1-2 de chimie.
    Eu cred ca aceasta este o mare problema a bacului din 2013.

    www.vreaubacinfo.info

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte mare dreptate, Daniela ! NORMAL ar fi ca una dintre probe sa fie OBLIGATORIU din profil! Cei de la Constructi sa dea Constructii, cei de la info sa dea la info, cei de la biologie sa dea biologie !!! Nu "generalitati" transdisciplinare, care minimizeaza rolul profilului ales. Evident ca elevul va alege materia studiata cel mai sumar, ca sa fie mai usor ! In concluzie: TREBUIE SA FIE O PROBA OBLIGATORIE din PROFILUL ALES ! De ce, la MATE-INFO se permite acum BIOLOGIA? De ce OBLIGATORIU MATEMATICA ? De ce NU OBLIGATORIU INFORMATICA ? / Anonim de Romania -

      Ștergere
    2. De ce nu la alegere matematica sau informatica la profilul mate-info?

      Ștergere
    3. Absolut de acord ! - Anonim de Romania -

      Ștergere
  36. Rezolvati urgent problema Ush!Va rugam!

    RăspundețiȘtergere
  37. Sunteti sigur ca au fost stabilite urmatoarele notiuni?
    - transdisciplinaritate?
    - bacalaureat diferentiat.

    Vedeti ca amatorii din MEC sunt sedusi de cuvinte si par a descoperi mereu roata. Trasndisciplinar nu inseamna interdisciplinar. Iar un examen interdisciplinar ar insemna sa dea practic din 3 sau 4 materii. Vreti sa il faceti si mai absurd?

    Bacalaureatul era si pana in 2010 oarecum diferentiat, daca prin asta se intelege diferit de la profil la profil. Mate info dadea la mate M1, st naturii M2, stiintele sociale istorie etc.
    Iar la ultima proba erau peste 200 materii din care se facea alegerea.
    Mai cititi discutiile d epe portal.edu.ro. Prin diferentiat, se intelege un bac diferit ca greutate, si, in consecinta, cu viitor diferit (acces sau nu la facultate). Nu va grabiti sa ii ascultati doar pe cei din MEC. Ei au mereu o frenezie a ideilor, dar nu si suport pt acest lucru.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sint de acord cu dumneavoastra! Punem pariu ca in formula anuntata si prevazuta in actuala lege a invatamintului promovabilitatea va fi si mai mica decit in prezent?!?!
      Ultima proba prevede pentru profilul real din filiera teoretică probă transdisciplinară din ştiinţe: fizică, chimie, biologie, adica de fapt elevul trebuie sa se pregateasca chiar din mai multe materii!
      2. pentru profilul umanist din filiera teoretică:proba transdisciplinară din geografie, istorie, ştiinţe socioumane - adica psihologie, logica economie, filozofie, educatie antreprenoriala?!? Adica si mai multe discipline?!?!
      3. pentru filiera tehnologică: probă transdisciplinară specifică domeniului de pregătire - adica mai multe module, pentru multe dintre acestea, nici la ora actuala neexistand manuale!
      Si aici mai trebuie sa luam in calcul si "specialistii" de la minister care vor face subiectele pentru aceasta proba "transdisciplinara"!
      Si mai e problema limbii romane, care e COMUNA tuturor specializarilor si profilelor. Se asteapta ca rezolvarile unui absolvent de la tehnologic sa fie de acelasi nivel ca ale unui elev care care termina la filologie?!?
      Si mai e ceva ce nu sesizasem pina acum, proba C de evaluare a competenţei lingvistice la DOUA limbi de circulaţie internaţională studiate pe parcursul învăţământului liceal?!? Adica si engleza si franceza, de exemplu?! Si asta e transdiciplinara, interdisciplinara sau cum o fi?!?!

      Ștergere
    2. Voi incerca sa sintetizez ultimele noutati referitoare la modul de desfasurare al bacalaureatului din 2013:
      - la cererea expresa a Federaţiilor sindicale din învăţământul preuniversitar, ministrul educatiei Pop lanseaza ideea aplicarii LEN referitoare la bacalaureat incepand cu anul 2013.
      - tot ministrul afirma ca o hotarare legata de acest fapt va fi luata dupa consultarea tuturor elevilor de clasa a-XI-a si a parintilor acestora, ulterior lansand ideea ca cei ce vor participa la referendum sa fie elevii claselor IX-XI si parintii acestora, adica cei ce nu ar fi trebuit sa dea bacalaureatul in forma LEN 1/2011.
      - Niciunde nu se afirma ca LEN ar avea anumite carente ci doar se solicita devansarea aplicarii acesteia. Totusi, la ora actuala, nimeni, nici cadru didactic, nici lider al Federatiilor sindicale, nici functionar sau cum vreti sa-l numiti din MECTS, nu s-a exprimat clar si concret ce presupun aceste modificari.

      Din ceea ce inteleg eu, elev in clasa a-XI-a, vor fi modificari majore. Astfel:
      - competentele, pe langa cele actuale, vor cuprinde in plus a doua limba straina studiata
      - pentru liceele teoretice, profilul real, se modifica doar ultima proba scrisa, aceasta nemaicontinand examen la o materie aleasa de catre absolvent ( informatica sau biologie sau chimie sau fizica) ci o proba transdisciplinara din biologie, fizica si chimie.
      - pentru liceele teoretice, profil uman, se modifica a doua proba scrisa ea transformandu-se din proba obligatorie la istorie in proba obligatorie la o limba straina. De asemenea, proba la alegere din geografie sau stiinte socio-umane ( aici intrand sau logica, sau psihologia, sau economia, sau sociologia, sau filozofia) se transforma intr-o proba transdisciplinara din istorie, geografie si stiinte socio-umane.
      - pentru liceele tehnologice, imi pare rau, dar este haos total.

      Poate gresesc eu ( si sincer m-as bucura sa fie asa) dar proba transdisciplinara implica analizarea unui subiect, tema sau cum vreti sa o numiti din punct de vedere chimic, fizic si biologic ( pentru cei de la real) sau istoric, geografic, socio-uman ( pentru cei de la uman). Vorbim aici despre o lucrare ampla, o raportare a materiilor respective pe un unic subiect.
      Ideea de transdisciplinaritate exista doar in elaborarea unei lucrari complexe pentru care ai la dispozitie o anumita bibliografie si o perioada mare de timp. Lucrarea de licenta se regaseste aici. Unui elev, care a fost invatat ( conform programei si metodologiei actuale) sa abordeze un subiect, tema sau cum doriti sa-i spuneti, strict dintr-un singur unghi, nu i se poate cere ca intr-un timp scurt sa poata realiza o abordare complexa.
      Marea majoritate dintre dumneavoastra sunteti cadre didactice si stiti foarte bine ca nici metodologia actuala, nici programa scolara nu a prevazut vreodata o abordare atat de complexa. Nici nu ar fi fost posibil deoarece sistemul de invatamant din Romania s-a axat pe abordarea unei teme strict dintr-un singur singur punct de vedere. La inceputul unui an terminal, cand absolventul este in fata examenului de maturitate, nu sunt posibile asemenea modificari referitoare la abordarea unui subiect. Presupunand prin absurd ca aceste modificari vor putea fi facute, ca elevul va fi invatat sa abordeze in acest mod, se ridica problema cine va fi in masura sa corecteze? Profesorii de chimie, de fizica, de biologie, de geografie, de istorie sau de socio-umane?
      Inaintea acestui referendum, consider ca dvs domnule ministru ar trebui sa dati un comunicat oficial, clar si concis cu toate modificarile raportate la fiecare profil si specializare.

      Ștergere
    3. SINDICÁT, sindicate, s. n. 1. Organizație al cărei scop este apărarea intereselor profesionale, economice etc. ale membrilor ei. 2. Totalitatea membrilor unui sindicat (1); sediu al unei organizații sindicale. 3. Organizație monopolistă, mai dezvoltată decât cartelul, în cadrul căreia întreprinderile membre își mențin independența în ceea ce privește organizarea producției, dar renunță la independența comercială, efectuând desfacerea produselor și uneori achiziționarea materiilor prime printr-un oficiu comun. – Din fr. syndicat.

      Domnilor profesori, ati fost consultati de Federatiile sindicale inaintea trimiterii acelei scrisori deschise? Aplicarea LEN in actuala forma (fac referire strict la modul de desfasurare si aplicare a bacalaureatului), va lezeaza dumneavoastra in vreun fel interesele?
      Domnilor lideri ai Federatiilor sindicale, ati fost partener de discutii la intocmirea acestei legi. Imi amintesc perfect ca aceste discutii au fost de lunga durata si s-au incheiat cu acordul d-voastra. In calitate de ce solicitati acum aplicarea mai devreme cu 3 ani a prevederilor legate de bacalaureat? Care va este interesul? Nu ati luat nici-o pozitie cand s-au incalcat drepturile celor pe care ii reprezentati. Unul dintre liderii dumneavoastra a aparut in mass-media cu afirmatii care denota clar ca nu poate diferentia conceptul de interdisciplinar, monodisciplinar si transdisciplinar. Pentru dansul interdisciplinar= transdisciplinar. COMPLET ERONAT. Interdisciplinar inseamna o proba la alegere din anumite discipline iar transdisciplinar inseamna (cum corect spunea mai sus o eleva de clasa a XI-a ) o tema tratata complex din punctul de vedere al mai multor discipline.

      Domnule ministru, este momentul sa veniti cu un comunicat clar cu ce inseamna probele transdisciplinare sau sa dati o alta definitie acestui concept (ceea ce, personal , ma indoiesc ca puteti face

      Ștergere
  38. Voi incerca sa sintetizez ultimele noutati referitoare la modul de desfasurare al bacalaureatului din 2013:
    - la cererea expresa a Federaţiilor sindicale din învăţământul preuniversitar, ministrul interimar Pop lanseaza ideea aplicarii LEN referitoare la bacalaureat incepand cu anul 2013.
    - tot ministrul afirma ca o hotarare legata de acest fapt va fi luata dupa consultarea tuturor elevilor de clasa a-XI-a si a parintilor acestora. Ulterior doreste un referendum in randul elevilor claselor IX-XI si parintilor acestora ceea ce nici etic si nici moral nu este corect, singurii direct afectati in termen scurt fiind elevii aflati acum la finele clasei a XI-a
    - Niciunde nu se afirma ca LEN ar avea anumite carente ci doar se solicita devansarea aplicarii acesteia. Totusi, la ora actuala, nimeni, nici cadru didactic, nici lider al Federatiilor sindicale, nici functionar sau cum vreti sa-l numiti din MECTS, nu s-a exprimat clar si concret ce presupun aceste modificari.

    Din ceea ce inteleg eu, elev in clasa a-XI-a, vor fi modificari majore. Astfel:
    - competentele, pe langa cele actuale, vor cuprinde in plus a doua limba straina studiata
    - pentru liceele teoretice, profilul real, se modifica doar ultima proba scrisa, aceasta nemaicontinand examen la o materie aleasa de catre absolvent ( informatica sau biologie sau chimie sau fizica) ci o proba transdisciplinara din biologie, fizica si chimie.
    - pentru liceele teoretice, profil uman, se modifica a doua proba scrisa ea transformandu-se din proba obligatorie la istorie in proba obligatorie la o limba straina. De asemenea, proba la alegere din geografie sau stiinte socio-umane ( aici intrand sau logica, sau psihologia, sau economia, sau sociologia, sau filozofia) se transforma intr-o proba transdisciplinara din istorie, geografie si stiinte socio-umane.
    - pentru liceele tehnologice, imi pare rau, dar este haos total.

    Poate gresesc eu ( si sincer m-as bucura sa fie asa) dar proba transdisciplinara implica analizarea unui subiect, tema sau cum vreti sa o numiti din punct de vedere chimic, fizic si biologic ( pentru cei de la real) sau istoric, geografic, socio-uman ( pentru cei de la uman). Vorbim aici despre o lucrare ampla, o raportare a materiilor respective pe un unic subiect.
    Ideea de transdisciplinaritate exista doar in elaborarea unei lucrari complexe pentru care ai la dispozitie o anumita bibliografie si o perioada mare de timp. Lucrarea de licenta se regaseste aici.
    Marea majoritate dintre dumneavoastra sunteti cadre didactice si stiti foarte bine ca nici metodologia actuala, nici programa scolara nu a prevazut vreodata o abordare atat de complexa. Nici nu ar fi fost posibil deoarece sistemul de invatamant din Romania s-a axat pe abordarea unei teme strict dintr-un singur singur punct de vedere. La inceputul unui an terminal, cand absolventul este in fata examenului de maturitate, nu sunt posibile asemenea modificari referitoare la abordarea unui subiect. Presupunand, prin absurd ca aceste modificari vor putea fi facute, ca elevul va fi invatat sa abordeze in acest mod, se ridica problema cine va fi in masura sa corecteze? Profesorii de chimie, de fizica, de biologie, de geografie, de istorie sau de socio-umane?

    In aceste conditii, cand transdisciplinaritatea este explicata, cred ca se vor ridica mai multe semne de intrebare inclusiv in randul elevilor din liceele tehnologice.
    Cum puteti organiza un referendum fara a explica clar si concis care este noua structura a bacalaureatului raportata la fiecare profil , fie el teoretic sau tehnologic.

    Larisa
    eleva clasa a-XI-a

    RăspundețiȘtergere
  39. Voi incerca sa sintetizez ultimele noutati referitoare la modul de desfasurare al bacalaureatului din 2013:
    - la cererea expresa a Federaţiilor sindicale din învăţământul preuniversitar, ministrul interimar Pop lanseaza ideea aplicarii LEN referitoare la bacalaureat incepand cu anul 2013.
    - tot ministrul afirma ca o hotarare legata de acest fapt va fi luata dupa consultarea tuturor elevilor de clasa a-XI-a si a parintilor acestora. Ulterior doreste un referendum in randul elevilor claselor IX-XI si parintilor acestora ceea ce nici etic si nici moral nu este corect, singurii direct afectati in termen scurt fiind elevii aflati acum la finele clasei a XI-a
    - Niciunde nu se afirma ca LEN ar avea anumite carente ci doar se solicita devansarea aplicarii acesteia. Totusi, la ora actuala, nimeni, nici cadru didactic, nici lider al Federatiilor sindicale, nici functionar sau cum vreti sa-l numiti din MECTS, nu s-a exprimat clar si concret ce presupun aceste modificari.

    Din ceea ce inteleg eu, elev in clasa a-XI-a, vor fi modificari majore. Astfel:
    - competentele, pe langa cele actuale, vor cuprinde in plus a doua limba straina studiata
    - pentru liceele teoretice, profilul real, se modifica doar ultima proba scrisa, aceasta nemaicontinand examen la o materie aleasa de catre absolvent ( informatica sau biologie sau chimie sau fizica) ci o proba transdisciplinara din biologie, fizica si chimie.
    - pentru liceele teoretice, profil uman, se modifica a doua proba scrisa ea transformandu-se din proba obligatorie la istorie in proba obligatorie la o limba straina. De asemenea, proba la alegere din geografie sau stiinte socio-umane ( aici intrand sau logica, sau psihologia, sau economia, sau sociologia, sau filozofia) se transforma intr-o proba transdisciplinara din istorie, geografie si stiinte socio-umane.
    - pentru liceele tehnologice, imi pare rau, dar este haos total.

    Poate gresesc eu ( si sincer m-as bucura sa fie asa) dar proba transdisciplinara implica analizarea unui subiect, tema sau cum vreti sa o numiti din punct de vedere chimic, fizic si biologic ( pentru cei de la real) sau istoric, geografic, socio-uman ( pentru cei de la uman). Vorbim aici despre o lucrare ampla, o raportare a materiilor respective pe un unic subiect.
    Ideea de transdisciplinaritate exista doar in elaborarea unei lucrari complexe pentru care ai la dispozitie o anumita bibliografie si o perioada mare de timp. Lucrarea de licenta se regaseste aici.
    Marea majoritate dintre dumneavoastra sunteti cadre didactice si stiti foarte bine ca nici metodologia actuala, nici programa scolara nu a prevazut vreodata o abordare atat de complexa. Nici nu ar fi fost posibil deoarece sistemul de invatamant din Romania s-a axat pe abordarea unei teme strict dintr-un singur singur punct de vedere. La inceputul unui an terminal, cand absolventul este in fata examenului de maturitate, nu sunt posibile asemenea modificari referitoare la abordarea unui subiect. Presupunand, prin absurd ca aceste modificari vor putea fi facute, ca elevul va fi invatat sa abordeze in acest mod, se ridica problema cine va fi in masura sa corecteze? Profesorii de chimie, de fizica, de biologie, de geografie, de istorie sau de socio-umane?

    In aceste conditii, cand transdisciplinaritatea este explicata, cred ca se vor ridica mai multe semne de intrebare inclusiv in randul elevilor din liceele tehnologice.
    Cum puteti organiza un referendum fara a explica clar si concis care este noua structura a bacalaureatului raportata la fiecare profil , fie el teoretic sau tehnologic.

    RăspundețiȘtergere
  40. ce se intampla cu art.248, alin. 4 din Legea nr.1/2011 a invatamantului?

    RăspundețiȘtergere
  41. Foarte bine...dar mai trebuie sa puneti la punct inca un aspect important: una scrie in LEN, alta in metodologia de aplicare cu privire la studierea disciplinei TIC in scoli (in LEN - obligatorie la gimnaziu, in metodologie - obligatorie la clasele 7-8)...Cat despre planurile cadru...aici e si mai si! Anul acesta nu s-a putut aplica metodologia si nici legea datorita intarzierilor planurilor cadru. Deci, ce face MECTS in acest sens?

    RăspundețiȘtergere
  42. F bine!BACALAUREATUL TREBUIE SĂ RĂMÂNĂ EXAMEHNUL A 12 ANI DE STUDIU!DAR GÂNDIT PENTRU SPECIALITĂȚILE DE PROFIL!F. BINE!

    RăspundețiȘtergere
  43. Subiectele sunt elaborate pentru numarul minim de ore ! Unde este problema ?

    RăspundețiȘtergere
  44. Așa cum am mai scris cu un an în urmă, problema examenului de Bacalaureat este una complexă și implică o multitudine de factori, începând cu modul în care este organizat sistemul de învățământ românesc, examenele naționale, maniera de predare, de selectie a elevilor pe filiere, profile și specializări, de maniera in care societatea incurajeaza elevii sa se pregateasca pentru a ocupa un loc de muncă, pe piata fortei de munca, de modalitatea de realizare a curriculei școlare, de felul de realizare a subiectelor de catre asa zisii experti, aflati in afara spatiului real al școlii românești, de birocrația MECTS și a școlii românești, etc, etc.
    În urmă cu un an eram revoltat fată de maniera barbară în care a fost sacrificată o generație, și eram uimit cum părinți, elevi, profesori, societate civilă, asistau cu neputință la acel carnagiu, fără a mai avea puterea de revoltă ! Nu este posibil să sacrifici o generație, știind că sistemul de educație este profund deformat, iar elevii să fie singurii sacrificați, în timp ce toti ceilalți actori ai sisteului educațional să stea profund neclintiți
    Pentru că este de actualitate și întrevăd că și în acest an vom scrifica o altă generație de tineri, redau încă o dată „Insemnările despre educație” ale celui care a fost un geniu al umanității și care sa detestat școaa din timpul său, datorită disprețului manifestat față de tineri !
    „Poate ar trebui ca aceia care se îndreaptă către profesia de dascăl să reflecteze asupra „însemnărilor despre educaţie” ale celui care a fost ALBERT EINSTEIN, considerat un geniu al umanităţii.....http://nicolaesq.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere
  45. Domnule Ministru,anul trecut cand erati lider de sindicat v-am intrebat cum vor fi incadrati abs.2011,caci legea nu facea nici o referire la ei.Mi-ati raspuns ca actuala LEN trebuie modificata,pentru a fi si noi incadrati ca si colegii nostri,adica prof inv.primar,ca este o anormalitate ca la aceleasi studii sa fie incadrari diferite.Acum nu ziceti nimic de noi,de ce sa devenim prof.inv.primar doar pe niste credite,cand si noi avem studii superioare?Mona

    RăspundețiȘtergere
  46. Domnule Ministru ,nu credeti ca este cazul sa rezolvati problema diplomelor USH,ca si dumneavoastra a tacut si doamna Andronescu pe toata perioada cit acesti oameni au urmat cursurile la USH aprobind aceste cursuri in mod tacit ca apoi in 2009 sa interzica eliberarea diplomelor.
    Nu va mai ascundeti dupa copac,aveti curajul si luati o decizie,sau asteptati campania electorala din noiembrie?

    RăspundețiȘtergere
  47. Buna ziua.
    E foarte buna ideea cu BAC-ul diferentiat si ne-a-pa-rat tot cu camere! Si examenul la facultate e sfant, din punctul meu de vedere. Sa nu mai zic ca si admiterea la liceu ar trebui revizuita: copii cu media de absolvire 8,50 de la scoli si clase de top (munciti de le da sangele pe nas de profesori exigenti, si bravo dumnealor) pierd in fata unora veniti din clase mai slabute cu 9,50-10! Nu e vina nimanui, doar a unui sistem vraiste gandit cu picioarele. Da, dati teze unice (cu camere de luat vederi) in fiecare an de gimnaziu, eventual si un examen oral (alta competenta) la final si cu aceasta medie sa se departajeze copiii!
    Desfiintati ARACIP-ul.
    Ce facem cu testele initiale? Se vor sustine tot in formatul din 2011-2012? Alta risipa de resurse, strigatoare la cer...

    Succes, domnule Ministru! Folositi-va cu incredere atuurile castigate prin relatia directa cu oamenii din sistem (nu cu concepte abstracte) si haideti sa incepem o reforma care sa insemne mai mult decat modificarea continua a structurii anului scolar... si cresterea exponentiala a nr de hartii seci de intocmit.
    Doamne-ajuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. domnule/doamna "camera de luat vederi": sunteti, probabil un mic dictator in scoala de unde proveniti. Sau adeptul/adepta unui anumit curent stalinist. Doar asa se explica HO-TA-RA-REA dumneavoastra de a mentine aceste A-BE-RAN-TE camere de luat vederi. NU reprezinta decat imaginea unui sistem social stramb, securist, paranoic si amenintator. Camerele de luat vederi instalate abuziv in salile de clasa incalca din start legea, acordul necesar al persoanei pentru a fi filmata cat si atitudinea fatis dusmanoasa a unui sistem impotriva elevilor si a profesorilor, considerati apriori infractori! Doriti si teze unice tot cu camere de luat vederi! Oare, la crese n-ar trebui ? Sa nu suga vreun copil din biberonul altuia! Sa-l filmam, il arestam si-l bagam la puscarie ! Unde, eventual, TOT cu CA-ME-RE de luat vederi sa le dam EXAMENE de departajare la fiecare scaun evacuat !!! Chiar nu vedeti cata absurditate ati emanat? DESFIINTATI CAMERELE si POLITIA EXAMENELOR ! Redati DEMNITATEA PROFESORILOR SUPRAVEGHETORI si este deajuns! Eliminati NOTA de la bacalaureat din calculele notelor de examen la facultati! Si este deajuns !
      Decat camere de luat vederi in clase, mai bine cate o camera de locuit pentru un profesor tanar!
      Vom accepta camere in clase, cand vom avea acces si noi la camere montate la celelalte sectoare bugetare: la Primarie, la Spital, la Tribunal, la Politie, etc, ca si noi suntem BENEFICIARI ai serviciilor lor . De ce numai noi sa fim umiliti si sa ajungem batjocura natiunii ? Cele mai grave acte de violenta nu sunt in scoli, ci pe strada. De ce nu avem acces la nenumaratele camere montate in oras ? Infractorii pot fi recunoscuti la Tribunal. De ce nu avem imagini din sala de judecata ? Sau din sala de operatie din spital ? Sa vedem CARE doctor a gresit operatia si i-a murit pacientul ? Sau nu i-a ajuns spaga ? Cum, Doamne, numai profesorii si copiii sunt cei mai periculosi indivizi ai societatii ? - ANONIM de ROMANIA -

      Ștergere
    2. CAMERELE DE LUAT VEDERI postate IN CLASE sunt UN NOU MIJLOC DE UMILIRE a PROFESORILOR ! O noua JIGNIRE adusa celor ce au fost mereu jigniti de vechea guvernare! O noua lovitura data DEMNITATII lor! Cea mai clara metoda STALINISTA de subjugare si control a maselor! O NOUA NEDREPTATE si INJUSTITIE SOCIALA, o noua privilegiere a unor categorii sociale (culmea, aceleasi!) in detrimentul altora (culmea, aceleasi!). OARE DE CE SE INSISTA CU ATATA INCAPATANARE pe montarea acestor camere ? Motivatia cu "violenta in scoala" este FOARTE SUBTIRE! Violenta NU are loc IN ORE, la clasa. Camerele de pe holurile scolii erau de ajuns (de ineficiente) ! Cum v-ati simti dumneavoastra, in locul unui elev ce se simte filmat PERMANENT in timpul orelor, a pauzelor, poate chiar cand se schimba pentru ora de sport (!?) ? Cum v-ati simti ca profesor, stiind ca aveti inspectie IN FIECARE ZI, LA FIECARE ORA si, orice gest va poate fi INTERPRETAT si in mod sigur folosit impotriva ? Cum va simtiti stiind ca asemenea aberatie se intampla NUMAI la dumneavoastra, NU si in alte institutii ale Statului, CU MULT MAI CORUPTE ? De ce SA FITI DUMNEAVOASTRA, DOMNILOR PROFESORI, considerati PERICOLUL NATIONAL, HOTII EUROPEI, CORUPTII SISTEMULUI, dati CA EXEMPLU on-line, in timp ce ADEVARATII CORUPTI va urmaresc, RANJIND in monitoare ?
      NIMENI NU ARE DREPTUL sa te filmeze FARA ACORDUL TAU decat in SPATII PUBLICE ! Nu cred ca O CLASA DE ELEVI poate fi considerata UN SPATIU PUBLIC ! Pentru ca atunci, orice BIROU din Primarie, Prefectura, Politie, Judecatorie, Spital ar trebui considerate, toate, de asemenea SPATII PUBLICE, filmate si postate pe NET, nu? De ce NUMAI scolile sunt conduse DIN AFARA? De ce ACCEPTATI UMILINTA, oameni buni ?

      Ștergere
    3. Buna ziua, Sunteti profesor si din punctul d-voastra de vedere, aveti dreptate cu camerele de luat vederi.... Dar, eu, ca mama a unui copil de clasa XI-a, va spun sincer, ca anul trecut, cand au fost introduse pentru prima data, fiica mea a reactionat pozitiv. Am intrebat-o surprinsa de ce se bucura. Mi-a raspuns ca poate asa n-o sa se mai copieze asa mult, pentru ca ori sunt profesori supraveghetori care vin cu rezolvari, ori sunt copii care 4 ani au dormit si la Bac vin "blindati" cu fituici... Pe mine m-a pus pe ganduri atitudinea unui copil de clasa a X-a (tocmai terminase a X-a anul trecut), copil care nici macar nu este primul din clasa (d-abia locul 6...). Pe dumneavoastra ca profesori nu va pune pe ganduri? Mai ales ca nu este singura care gandeste asa? Ati citit cu atentie pe forumuri, pe FB, pe bloguri, sa vedeti cam care este atitudinea majoritara a copiilor? Sunt si care nu vor camerele,e adevarat, dar sut multi carora nu le pasa de ele, sau care chiar le considera bune. Sa va mai dau o replica intalnita pe FB: "Nu ma deranjeaza, Sa le lase, ca doar nu-ti diminueaza din ce ai invatat!". Asa ca lasati problema camerelor de luat vederi si mai bine implicati-va in analiza noilor aberatii propuse pentru Bacalaureat (vezi proba transdisciplinara propusa chiar pentru 2013 sau eliminarea informaticii de la sectiile de mate-info, sau romana R1 si R2)... Nu credeti ca ar trebui sa fiti alaturi de copii pe care ii "pastoriti" la scoala in probleme de care chiar le pasa? Poate gresesc, si imi cer scuze, dar daca ati sta ca mine cateva saptamani pe forumuri si chat-urile pe care discuta ei, ati vedea care sunt adevaratele lor probleme, si in niciun caz nu sunt camerele. Iar dunmeavoastra ca dascali ar trebui sa vedeti ca lor lor le pasa mai mult de probele de Bacalaureat decat de camere (au facut chiar si o pagina de net pentru proba de Info)... Deci pentru ce luptati d-voastra, domnilor profesori?

      Ștergere
  48. Aveti studii superioare la USH...Numai cand se vorbeste undeva de USH te incarci cu un sentiment de umilinta. Sunt colegi care de rusine ca au finalizat studii superioare la USH si-au facut echivalarea fara sa mai treaca la opis si aceasta contestata USH , deoarece le-a fost rusine ca au avut asa o optiune la care au aderat. Doar nu le-a impus nimeni sa mearga sa se inscrie acolo! Asa ca s-au echivalat fara ea si fara sa se mai enerveze pe bloguri. Nimeni nu e vinovat (decat moral)ca aceasta USH exista!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A existat si exista USH ,e parte a invatamintului privat care a dat si da absolventi de valoare,asa cum si invatamintul de stat a dat si da absolventi slab pregatiti ,trebuie sa lasam angajatorii sa decida daca sint pregatiti sau nu.Politicienii nu pot evalua absolventii de la USH,deoarece parte din ei au urmat si urmeza cursuri la universitati private.
      Absolventii USH nu se enerveaza pe bloguri ci cer sa nu fie discriminati deoarece numai promotia 2009 nu a primit diplomele,iar celelalte promotii au fost catalogate ca slab pregatite.Si pentru a nu mai trage concluzii nefondate cu privire la vinovatia ministerului cititi : -ordin-mec-3404 din 7.03.2006 si OUG 4235 din 17.06.2010.

      Ștergere
  49. D-le ministru, va rugam, nu le mai permiteti preotilor sa aiba si parohie si ore de Religie. Este păcat, caci din cauza lor prof. de religie stau pe dinafara din lipsa de ore. Puneţi-i în situatia de a alege: preot sau prof de religie, caci unii dintre ei s-au mai si titularizat, dar nici la parohie nu au renunţat. Mulţumim!

    RăspundețiȘtergere
  50. Bacalaureatul este un examen de maturitate f. serios pentru unii dintre copiii nostri. E adevarat ca nu pentru toti. E incorect sa modificam regulile jocului in timpul desfasurarii. Cu alte cuvinte, cum sa introduceti acum proba de comptente la 2 limbi moderne studiate si proba transdisciplinara, cand copiii deja au niste planuri bine definite pentru viitorul an scolar, din care nu faceau parte aceste obligatii. As putea fi de acord cu probe de bacalaureat introduse de la un la altul in cazul in care este vorba despre o disciplina de an (clasa a XII-a) si nu de discipline pentru care pregatirea pentru bacalaureat necesita revenirea asupra materiei studiate in toti anii anteriori. Revenim la meditatii particulare? Si nu uitati, domnul ministru, acesti copii nu merita sa-i loviti din nou. Tot ei sunt cei care au fost primii ce au sustinut acele "nenorocite" de teze cu subiect unic, care au creat o tensiune emotionala deosebita asupra lor si care au condus la rezultate absolut surprinzatoare la ierarhizare in cazul unor copii care nu dovedisera niciodata preocupare pentru studiu. De aici dezamagiri... Ca sa nu mai spunem ca au fost corectate de comisii din alte scoli. Sunt si eu cadru diadctic si stiu ca asa cum nivelul elevilor este diferit de la o scoala la alta, nici in cazul c.d. nu e altfel. Ca nu poti trimite un cadru didactic neperformant la o clasa de elevi selectati pe criterii de performanta, asa cum nu poti trimite un profesor care are rezultate deosebite in activitatea de performanta la o clasa constituita din copii care abia se descurca sa lectureze un text la prima vedere. Si va rog sa ma credeti ca eu ca mama am trait momente penibile cu aceste teze unice. Profesorul corector nu cunoastea termneii neologistici utilizati de copilul meu si l-a depunctat, crezand probabil ca a facut o confuzie, dar nu stie probabil nici sa utilizeze un dictionar. Si nici nu am putut face nimic pentru a remedia situatia, pentru ca o contestatie nu ar fi modificat nota, nefiind posbil din cauza metodologiei (diferenta de puncatj nu permitea atunci modificarea notei). In concluzie, lasati-i si pe acesti copii sa isi incheie studiile liceale respectand regulile anuntate la inceputul jocului. Si nu pentru ca nu ar avea capacitatea sa promoveze probele, dar nu uitati ca daca vrem sa ii invatam pe copiii nostri, pe elevii nostri, sa respecte reguli, atunci noi trebuie sa fim primii care sa le respectam, oferind situatii de invatare prin puterea exemplului. Fie ca ne plac sau nu (regulile).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Două sugestii:
      1 Ar fi foarte util ca modalitatea de organizare a bacalaureatului să nu se modifice pe parcursul unei generaţii de liceu. Dacă în momentul în care elevul a intrat în clasa a 9-a,bacalaureatul era organizat într-un anumit mod, elevul va da bacalaureatul după acea procedură.
      2. De ce nu mai apare informatica, materie de bacalaureat? A căzut în dizgraţie, nu mai e utilă elevilor?

      Ștergere
    2. Este informatica...disciplina la proba a 3-a.Cititi metodologia bacalaureat 2011, valabila pentru 2012.

      Ștergere
    3. ADevarat, pentru.... 2012. Numai ca informatica DISPARE in NOUA METODOLOGIE ! Cea de DUPA 2012 !! Despre aceasta era vorba! Probabil ca marii "ganditori" din Ministerul anterior au un mare complex atunci cand vad un calculator. Culmea, elevii romani se tot remarca la informatica, asa ca.... GATA, TAIE TOT ce tine de INFORMATICA! Poate s-o mai gasi si unul mai normal sa o reintroduca...

      Ștergere
  51. Domnule ministru, sunt absolvent de clasa a 12 de la un liceu cu profilul real specializarea mate-info. Urmeaza sa dau probele scris la inceputul lunii iulie. Vreau sa va intreb de ce anume nu diferentiati proba scrisa de limba si literatura romana intre real si uman? Ei au 6-7 ore de romana pe saptamana pe cand cei de la real au 3 ore pe saptamana. In plus cei de la uman dau bacul numai din materii umaniste, iar cei de la real dau si din umaniste si din realiste. Toti cei de la real detesta proba de romana deoarece pentru ei inseamna toceala a n comentarii fara nici o valoare semnificativa in viitorul studentului. Trebuie sa intelegi faptul ca pentru cei care absolv liceu de profil real mai mult ca sigur 99% dintre ei se duc la facultati de real(Politehnica, Medicina, ASE, FACULTATE FIZICA,MATE,INFO CHIMIE etc) iar bacul la romana nu ii vor ajuta la absolut nimica in facultati. Eu va propun sa scoateti literatura pentru real sau macar sa o micsorati, si sa mariti daca e materia pt. bacul la mate sau fizica/chimie/info/biologie. Eu nu zic sa scoateti proba de romana, doar sa scoateti literatura iar proba sa fie axata mai mult pe gramatica. Stati doar putin si ganditi-va ca este absolut incorect sa se dea aceasi proba la romana pentru real si uman, cand orele de la clasa si specializarile sunt total diferite. Va asigur ca toti de la real ar fi mai mult decat multumiti daca ati mari materia scoalara pentru mate si proba la alegere cu conditia de a scoate literatura. O alta varianta ar fi sa fie scoasa literatura iar elevul sa fie obligat sa dea din 2 materii la a 3 proba scris(fizica/chimie/info/biologie).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De acord cu tine! Fiica mea (XI-a Stiinte) si-a facut plan cum sa TOCEASCA vacanta asta comentariile la romana in loc sa aloce timp mai mare pentru mate si chimie (vrea sa dea si la Farmacie). Este o aberatie!

      Ștergere
  52. Gramatica este mai dificila decat matematica !
    Subiectele sunt pentru numarul minim de ore !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e adevarat! Va spune un matematician care a facut si gramatica, in mod serios in liceu.

      Ștergere
  53. Atunci sa se dea mai greu la uman. Nimeni nu vrea sa inteleaga ca e incorect sa fie aceeasi proba la romana si la real si uman, avand in vedere ca aia de la uman au un numar dublu de ore fata de cei de la real. Doar intrebati-va, daca unui viitor student la litere sau filozofie sau istorie nu ii trebuie matematica, la ce anume ii trebuie unui viitor student la politehnica sau medicina literatura? Hai sa nu ma innebuniti ca e vorba de cultura generala, fiindca bacul la romana inseamna mult mai mult decat atata, inseamna deja specializare. Si daca tot ma veti innebuni ca proba la romana inseamna cultura generala, atunci sa dea toata lumea Bacul la mate M1, pentru cultura lor matematica. In opinia mea stiinte exacte sunt mult mai importante decat istoria, geografia, filozofia, literatura etc.. Anu asta ASE va fi iar ocupat de umanisti fiind umflati de notele mai mari obtinute fata de cei de la real de la bac . Bine ca macar la anu se va reintroduce examenul de admitere si ca media de la bac nu va mai conta pentru admiterea la facultate . In concluzie domnule ministru ar fi bine sa va ganditi in legatura cu diferentierea probei de romana.

    RăspundețiȘtergere
  54. Domnule ministru, de ce scoateti informatica pentru profilul mate-info? Si de ce trebuie sa se dea la a 3 proba 3 materii? Nu vedeti ca nimeni nu a propus o proba atat de nesimnificativa cum ati propus dumneavoastra? Sa va dau un sfat, calitatea conteaza nu cantitatea.

    RăspundețiȘtergere
  55. Cei carora proba de romana de nivel MEDIU si diferentiata (subiecte elaborate pentru numarul de ore de la real) deja , li se pare . . . grea , nu vor ajunge NICIODATA niste politehnisti adevarati !

    RăspundețiȘtergere
  56. Ok sa fie favorizat in continuare umanul. Au acelasi bac la romana cu real cand au un numar dublu de ore. Nu degeaba umanul se numeste profilul prostilor si al elevilor slabi.

    RăspundețiȘtergere
  57. Subiectele sunt elaborate in conformitate cu numarul de ore de la real ! Ce greu pricep desteptii !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si ce greu pricep altii ...Atunci de ce nu da umanul mai greu cand ei au un numar dublu de ore ?

      Ștergere
  58. Pentru ca toti elevii sa aiba sanse egale la bacalaureat !
    Numarul de ore nu este dublu !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sanse egale? Doamne cate scuze penibile cand realu e cel mai dezavantajat profil. Am intrebat pe mai multi de la uman, si mi-au zis ca au 7 ore de romana.... Tara tampita in care m-am nascut.....

      Ștergere
    2. Intr-adevar: filologie - 7 ore, Stiinte - 4 ore. Fiica mea s-a transferat din a X-a filologie in a XI-a la Stiinte si acolo aveau 7 ore iar materia era mult mai in amanunt facuta! Curente, critica... mult mai bine facuta materia. Acum intr-adevar fac mate, chimie, fizica, dar la romana e JALE!!! Isi ia caietele de romana de la fostii colegi de la Filo.... N-au facut Eliade, Lovinescu si multe-multe altele... Si probabil diferenta se simte si la sectiile de mate-info... Cum pot fi pusi pe picior de egalitate copii de la sectii atat de diferite??

      Ștergere
  59. Ai dreptate ! Cei de la real nu au nevoie de limba romana ! Ii dezavantajeaza cunoasterea ei !

    RăspundețiȘtergere
  60. Nu mai intreba ! Citeste singur planurile-cadru de invatamant !

    RăspundețiȘtergere
  61. Da, vad ca vorbesc turca cu uni. Eu nu vreau decat un bacalaureat corect pentru profilul real, iar lumea imi scoate ochii ca deja bacul e corect, desi am mai zis de 1000 de ori ca umanul are un numar diferit de ore fata de real iar altii imi zic ca fara literatura nu ai cum sa devi politehnist, desi cei de la litere, filozofie, istorie pot deveni experti pe domeniul lor fara matematica. Lasa sa ramanem asa, si sa nu ne mai miram ca nu mai avem centre de cercetare si ca nu mai evoluam tehnologic de cativa ani de zile.

    RăspundețiȘtergere
  62. Sunt profesor de informatica de ani buni la un colegiu din tara. Am avut bucuria de a instrui si initia in acest domeniu elevi care mai tarziu au valorificat cunostintele din liceu urmand facultati de profil si profesand cu succes in domeniul IT, unii plecand departe de tara (din pacate), sau ramanand aici, facandu-ne sa speram intr-un "maine" mai bun pentru toti.
    Ma gandesc cu bucurie la fostii mei elevi care ma imi spun cu incantare despre realizarile lor si cat de mult a contat ceea ce au invatat in liceu, dat ma intristeaza si nedumereste totodata lipsa de preocupare pentru aceasta disciplina care a devenit un fel de cenusareasa a disciplinelor, urmand sa dispara din examenul de bacalaureat si, probabil, sa fie scoasa din curriculumul scolar (?!)(numarul de ore de informatica a scazut in mod dramatic la o ora pe saptamana la clasele a IX-a si a X-a). Elevii de la clasele de profil pe actuala structura au posibilitatea sa opteze pentru aceasta disciplina la ultima proba de examen scris.
    Avand in vedere interesul multora dintre tineri pentru informatica si ca acest domeniu ofera posibilitati profesionale multiple celor care au o pregatire temeinica inca din perioada liceului care este logica acestei eliminari? Sau poate este o confuzie presupunand ca actuala proba D de evaluare a competenţelor digitale poate inlocui complet examenul scris la informatica (ca una dintre optiunile ultimei probe scrise alaturi de fizica, chimie si biologie).
    Poate, nu in ultimul rand, ar trebui sa amintesc ca sunt multi tineri care isi doresc sa urmeze o facultatea numai in conditiile in care se si pot intretine singuri pe parcursul ei cu atat mai mult daca migreaza in alta localitate. Un atestat la disciplina informatica si cu atat mai mult un rezultat pozitiv la examenul de bacalaureat la informatica le ofera o sansa rezonabila in plus, altfel vor ingrosa randurile celor nevoiti sa prajeasca burgeri sau mai trist, sa abandoneze scoala.
    Stiu, suntem una dintre putinele tari in care se poate sustine bacalaureatul si la informatica iar aceasta particularitate ne-a definit pozitiv, tinerii nostri fiind extrem de apreciati pentru cunostintele lor oriunde. A fost o vreme in care sistemul de invatamant romanesc, prin particularitatile lui, era un model pentru alte tari. Sa nu uitam ca suntem romani inainte de a fi europeni si ca ar trebui sa pastram ceea ce este bun pentru copiii nostri. De cativa ani sistemul de invatamant romanesc trece printr-o schimbare debusolanta pentru toti factorii implicati in educatie: elev, profesor, familie si nu in ultimul rand, societate, fara sa lase vreme lucrurilor sa se aseze.

    Cu speranta pentru un viitor mai bun...

    RăspundețiȘtergere
  63. Prea muulti din cei de la real sunt paraleli cu . . . matematica , fizica , chimia , biologia . . . Este mai usor sa te plangi ca este prea grea . . . limba romana , ceea ce te impiedica sa excelezi la disciplinele profilului !

    RăspundețiȘtergere
  64. O parte a realului : "La Colegiul Național de Informatică [...], acolo unde se presupune că învață cei mai experimentați într-ale calculatoarelor, mai toți elevii s-au declarat nepregătiți." (Revista presei , "competentele" digitale)

    RăspundețiȘtergere
  65. Domnule ministru,
    daca se doreste o simplificare a examenului de bacalaureat, dublata de o apropiere a continutului probelor acestuia de specificul liceului absolvit, cred ca modificarea ar trebui sa aiba loc doar "local", acolo unde exista o problema, adica in cazul liceelor tehnologice. Este evident, cred, ca schimbarea propusa de LEN (indiferent cand va avea loc, in 2013 ori 2016) nu-i avantajeaza pe absolventii liceelor teoretice care - cel putin atata timp cat nu vor exista modificari substantiale, structurale ale programelor - trebuie sa invete "transdisciplinar" (deocamdata cat se poate de clasic insa) la trei materii (fizica + chimie + bilogie, de pilda) in loc de una. In plus, alegerea unei materii dintre cele trei consider ca e cat se poate de fireasca avand in vedere ca, de exemplu, un absolvent al profilului real care vrea sa devina inginer va opta pentru fizica iar altul (absolvent al aceluiasi profil), care doreste sa urmeze medicina va alege sa sutina proba E la chime sau biologie.
    In concluzie, v-as sugera sa va ganditi la nuantarea schimbarii anuntate.

    RăspundețiȘtergere
  66. Care este totusi motivul pentru care se scoate Informatica in noua LEN ?

    RăspundețiȘtergere
  67. Domnule ministru,
    daca se doreste o simplificare a examenului de bacalaureat, dublata de o apropiere a continutului probelor acestuia de specificul liceului absolvit, cred ca modificarea ar trebui sa aiba loc doar "local", acolo unde exista o problema, adica in cazul liceelor tehnologice. Este evident, cred, ca schimbarea propusa de LEN (indiferent cand va avea loc, in 2013 ori 2016) nu-i avantajeaza pe absolventii liceelor teoretice care - cel putin atata timp cat nu vor exista modificari substantiale, structurale ale programelor - trebuie sa invete "transdisciplinar" (deocamdata cat se poate de clasic insa) la trei materii (fizica + chimie + bilogie, de pilda) in loc de una. In plus, alegerea unei materii dintre cele trei consider ca e cat se poate de fireasca avand in vedere ca, de exemplu, un absolvent al profilului real care vrea sa devina inginer va opta pentru fizica iar altul (absolvent al aceluiasi profil), care doreste sa urmeze medicina va alege sa sutina proba E la chime sau biologie.
    In concluzie, v-as sugera sa va ganditi la nuantarea schimbarii anuntate.

    RăspundețiȘtergere
  68. Simplu..chiar nu stiti ce se petrece in teritoriu?...Pe la ISj ...pe la scoli?...Eu zic ca nu stiti...altfel ati reveni la...sindicat...politicul a distrus scoala romaneasca...pacat ca sunteti parte componenta

    RăspundețiȘtergere
  69. Domnule ministru,
    Ma adresez dumneavoastra , in calitate de elev,avand in vedere ca sustineti ca ne vreti binele si ca doriti un procent de promovabiliate cat mai mare la bacalaureat.
    Am terminat clasa a 11-a si la anul voi sustine probele de bacalaureat de aceea tin sa va informez ca nu sunt de acord cu schimbarea bacalaureatului actual deoarece nu consider ca ar fi in folosul nostru.In primul rand pentru ca anuntul este facut mult prea tarziu,avand in vedere ca toti cei care intra intr-a 12-a si-au ales materiile la care doresc sa sustina bacalaureatul.In al doilea rand atat eu cat si colegii mei ne-am pregatit mai bine la obiectele de bac si am neglijat oarecum celelalte obiecte,nu in sensul ca nu ne-am mai pregatit la ele ,dar ne-am axat pe cele de bac.In al treilea rand nu cred ca spre exemplu eu care sunt la mate-info,ar trebui sa fiu foarte buna si la matematica si la informatica si la chimie si la fizica si la biologie si sa nu uitam romana si limbile straine.Mie una nu imi trebuie sa excelez in toate avand in vedere ca dau la medicina.Si sa nu uitam ca bacul la matematica este destul de greu,cred ca daca puneti in aplicare noua lege o sa picam pe capete.
    In numele meu si al colegilor va rugam sa tineti cont de opiniile noastre si sa nu mai adugati si alte probleme la cele pe care le avem deja si daca doriti sa schimbati bacul face-ti-o pentru cei care intra acum intr-a 9-a,ca sa stie macar la ce sa se astepte,nu cu un an inainte de bac.
    Va multumim anticipat si va rugam sa luati cea mai buna decizie pentru noi si nu pentru altcineva..

    RăspundețiȘtergere
  70. Cred ca ar trebui sa isi dea cu parerea cei vizati,adica elevii ce urmeaza sa dea bac-ul si nu alte persoane care au dat bacul acum 20 de ani sau mai stiu eu cand si se trezesc sa aprobe ceva ce nu stiu si habar nu au.

    RăspundețiȘtergere
  71. Daca se va pune in vigoare noua lege toti cei de la real se vor transfera la celelalte profile.Si asa clasele de reala ajung intr-a 12-a sa aiba max 14-15 elevi,ce vreti sa ramana 2 elevi in clasa?va rugam lasati bacul asa!!!

    RăspundețiȘtergere
  72. Cred ca bacul trebuie sa ramana asa cum este,deoarece mai este mai putin de 1 an pana la urmatorul bac si toti elevii vor fi bulversati si mult mai impacientati decat sunt deja.

    RăspundețiȘtergere
  73. Sunt eleva in clasa a XI-a la profilul Uman iar la anul trebuie sa dau Bacalaureatul.Doresc sa NU se schimbe Bacalaureatul de anul viitor pentru ca noi deja stim din ce materii sa dam Bacalaureatul cum este cel de anul acesta.Pentru ca nu toti elevii sunt "asi" la toate materiile pentru ca nici profesorii nu pot sa invete toate materiile.Pentru ca elevii s-au axat mai mult pe materiile care si le-au propus inca din a IX-a,pentru ca nu este corect ca la un an sa aflam despre aceasta Lege,corect ar fi daca acest Bacalaureat sa se schimbe pentru cei care vor intra din 2012-2013 in clasa a IX-a si nu pentru cei din clasa a XI-a.
    In conluzie,sper ca ve-ti lua cea mai buna decizie pentru noi si aceea este sa NU se schimbe Bacalaureatul,sa ramana acelasi.
    Va rugam sa NU se schimbe Bacalaureatul.
    Va multumesc anticipat si astept raspunsul dumneavoastra.

    RăspundețiȘtergere
  74. anul acesta dau bacul si vreau sa spun ca sunt la filiera vocationala si nu dau nici o proba specifica profilului, dau istorie ca proba obligatorie si la cea optionala geografie sau socio umane, de ce? de ce nu e cum era acum cativa ani cand la proba optionala puteai sa iti alegi ceva care sa fie specifica profilului, tot au schimbat ca pana la urma sa ajunga tot acolo de unde au plecat.Nu sistemul de evaluare este problema ci sistemul de invatamant care lasa de dorit, asta e motivul pentru care rata promovabilitati este asa de mica, nu pentru ca s-au schimbat atatea ci pentru scoala a devenit ceva unde te duci ca sa ai de unde veni, pe unii profesori ii doare undeva prin urmare si elevi au luat aceeasi atitudine; se cere mult si se face putin... la ce sa ne asteptam atunci cand nimeni nu e in stare sa isi asume responsabilitatea? tot aruncam vina unii pe altii, ba ministru, ba profesori, ba elevi, ba nu stiu mai ce... ma intreb care e de fapt adevarata problema si ce ar trebui facut ca sa ajungem si noi odata in rand cu lumea asta, ca pe zi ce trece pare ca ne scufundam intr-o hazna din ce in ce mai adanc...

    RăspundețiȘtergere
  75. Ma intreb stimate domnule ministru chiar aveti de gand sa tineti cont de toate parerile noastre sau asa cum ati afirmat"Putem să mai aşteptăm până în anul şcolar 2015-2016, cu riscul de a înregistra, în fiecare an, o rată de promovare foarte scăzută sau putem să luăm o decizie acum. În acest sens, intenţionăm să realizăm consultarea scrisă a elevilor din clasele IX-XI şi a părinţilor acestora cu privire la ce fel de examen de bacalaureat se doreşte în 2013. În paralel, această consultare se va desfăşura şi online pe site-ul ministerului. Astfel, sperăm sa reuşim să stopăm DATUL CU PRESUPUSUL pe probleme de educaţie." ca doriti un grad al promovabilitatii mai mare veti lua in calcul doar parereile pro si veti sustine ca acestea constituie majoritatea?Pentru ca acest comentariu imi da impresia ca oricare ar fi parerile noastre,a elevilor de clasa a XII-a, pentru ca noi suntem cei direct vizati,tot dorinta dumneavoastra va prima.Inainte de a lua o decizie v-as ruga sa va puneti putin in locul nostru.Mai avem mai putin de un an pana la bac si nu stim inca ce schimbari ne asteapta pentru ca nu s-a luat o hotarare oficiala.Va rog sa analizati situatia in care suntem si sa constientizati ca este aproape imposibil pentru noi sa dam bacul schimbat in comparatie cu asteptarile pe care le aveam pana in momentul de fata.Nu doresc nici o schimbare fata de bacul actual deoarece nu as mai avea timp sa fiu atat de bine pregatita si la celelalte materii pe care doriti sa le introduceti.Daca intradevar doriti sa puneti in practica aceasta lege asteptati macar pana in 2016, sa stie bietii copii la ce sa se astepte.Va multumesc anticipat,sperand ca veti da curs cererilor noastre si nu dorintelor celor din parlament.

    RăspundețiȘtergere
  76. Fiind mama unui elev tot de clasa a XII-a, subscriu si sustin cu tarie comentariul de mai sus. De ceva ani, fiecare nou ministru venit la conducere, doreste sa arate poporului cat este de bine intentionat in privinta sistemului de invatamant, aducand tot felul de modificari legii invatamantului, care mai de care mai "inteligente", facand astfel din elevi niste cobai. Oare n-ar fi cazul sa incetati cu experientele? Oare nu ar fi cazul sa deschideti ochii si sa vedeti realitatea cruda, dar adevarata? Probabil ca nu prea stiti cam ce se intampla prin scoli si licee, cum domnii profesori isi bat joc de aceasta nobila meserie, motivatia fiind reducerea salariului. Unde s-a mai pomenit ca in timpul unei saptamani profesorii sa plece la "cursuri, specializari", iar elevii sa nu faca ore? Unde s-a pomenit ca sedinta de consiliu sa se tina in timpul orelor si astfel profesorii sa lipseasca de la ore, iar elevii sa aiba posibilitatea sa-si faca de cap? Am lucrat si eu in invatamant, dar toate sedindele se tineau la sfarsitul orelor de curs, neimpiedicand astfel buna desfasurare a programului. Stiti dumneavoastra ca exista profesori care nu fac aproape nimic la ore? Ati auzit vreodata de profesor de matematica care la o lectie nou predata sa nu faca decat exemplul rezolvat din carte si nimic altceva in plus? Sau de profesori care pun elevii sa conspecteze lectiile, ei avand de lucru altceva in timpul orei? Sau faptul ca elevii nu sunt ascultati semestrul intreg, iar la sfarsit, in perioada tezelor, li se dau teste peste teste, caci nu au note si nu li se pot incheia mediile. In cazul acesta sa nu ne mai miram ca rezultatele sunt dezastruoase. Nu spun ca elevii din ziua de azi ar fi niste sfintisori. Stiu ca majoritatea dintre ei nu mai invata ca elevii de alta data, nu mai au bun simt si respect, dar oare, daca vad cum domnii profesori nu-si mai dau interesul si-si bat joc efectiv de actul de invatamant, iar ei sunt cei ce au de suferit, cum ar putea avea un alt comportament. In alta ordine de idei, cred ca acest comportament al profesorilor si al elevilor, deopotriva, se datoreaza si unei democratii prost inteleasa, a faptului ca cineva s-a gandit sa scoata uniformele si pedepsele. Nici profesorii nu mai sunt sanctionati decat in cazuri extreme. Ar fi mult mai multe de spus despre acest subiect, dar cred ca oricum sunt doar vorbe in vant si nimeni nu va lua nicio masura concreta, decat tot in defavoarea elevilor. Revenind la BAC, va sfatuiesc sa transmiteti colegilor din minister si chiar doamnei ministru Andronescu ca elevii claselor a XII-a, impreuna cu parintii lor, doresc sa renuntati pentru acest an la aplicarea acestor modificari a legii invatamantului si s-o aplicati noii generatii de elevi, care incepe in toamna clasa a IX-a. Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere