26 nov. 2013

Întrebări și răspunsuri 26.11.2013

Sunt profesor de fizica. In cele 18 ore necesare pentru constituirea unui post didactic titularizabil (prin concurs, prin pretransfer, prin transfer sau prin alte modalitati de ocupare a postului de catre un profesor titular) pot intra si ore de curriculum la decizia scolii? Pot intra si ore din disciplina "Stiinte"? 

In orice catedra se pot cuprinde cel mult 4 ore de optionale.

In noiembrie 2011 am depus dosarul pentru echivalare studii indeplinind toate conditiile,am fost la ISJ sa ma interesez ce s-a intamplat cu acel dosar pentru ca pe lista facultatii unde judetul nostru a fost arondat nu m-am regasit nici ca admis sau respins. am inteles ca tot in acea perioada au fost depuse dosare pentru echivalare competente, mentionez ca am absovit colegiul univ. pedagogic de institutori, este acelasi lucru cu echivalare studii? pe lista inspectoratului sunt admisa cu 100 de puncte. mai departe nu se stie ce s-a intamplat cu dosarul meu si a altor persoane. as mai avea inca o nelamurire: as dori sa-mi refac dosarul echivalare studii, dar din martie 2012 am intrat in CIC pana la 31 august 2013, incepand cu 1 sept. a.c sunt incadrata pe catedra de invatator, nu stiu daca mai pot depune dosarul pt echivalare studii si pe ce ani sa cer adeverinta cu calificativele daca am avut intrerupere de activitate, intrand in CIC?

Dvs. trebuie sa primiti atestatul de echivalare a studiilor. Trebuie sa va interesati la ce centru universitar a ajuns dosarul dvs. si sa faceti presiuni pentru a va elibera atestatul. Nu e nevoie sa mai depuneti inca un dosar de echivalare.

Intrebarea mea este daca un Centru de Documentare si Informare infiintat intr-o unitate de invatamant preuniversitara (infiintat prin Ordin de Ministru ) se poate desfiinta cu acordul Consiliului de Administratie pe motiv de lipsa de spatiu. 

Consider ca, Casa Corpului Didactic poate lua aceasta hotarare.

Sunt educatoare la Targu-Mures. As dori daca se poate sa ma lamuriti cu o problema si anume: Am finalizat in 1987 Facultatea de subingineri TCM, specializarea Tehnologia Constructiilor de Masini ,durata de 4 ani .In 1999 mi-am dat definitivatul ca profesor , in anul 2001 am finalizat cursurile Scolii posliceale de invatatori si educatori din Targu-Mures, cursuri de 3 ani. Intre timp mi-am luat atat gradul II cat si gradul I ca educatoare. De mai bine de 18 ani predau ca educatoare. iar acum m-am lovit de o problema grava: As dori daca se poate sa ma lamuriti daca am dreptul sa-mi echivaleze studiile, ce este cu aceasta lege. Va rog frumos sa ma ajutati daca se poate si sa-mi spuneti ce pot face pentru a-mi rezolva situatia si anume sa fiu incadrata ca prof. inv. pescolar.

Conform actualei legislatii nu va puteti echivala studiile posliceale.

Incadrarea mea ca sofer gr 4 cu vechimea corespunzatoare gradatiei este de 936 lei net incluzind si sporul de vechime de 20% daca voi benficia de majorarea salariala care se presupune ,si care imi va fi salariul de incadrare.

Din pacate, majorarea prevăzută de OUG nr. 103/2013 se aplica doar cadrelor didactice cu o vechime mai mica de 6 ani.

Sunt directorul unei scoli urbane din judetul Dambovita. Anul scolar trecut am avut incadrata o doamna profesor-pensionar pe 6 ore limba romana. La evaluarea anuala si pentru dansa am aplicat grila de punctaj prevazuta in metodologie ( foarte bine peste 84,99puncte etc.). ISJ -ul mi-a reprosat ca am gresit. Doamna trebuia sa obtina calificativul Foarte bine, in opinia inspectoratului, si cu un punctaj mai mic de 84,99p intrucat a avut in incadrare doar 6 ore. Este adevarat? Exista undeva specificat acest lucru? Exista in metodologie sau in alta lege o alta grila cu un punctaj difert pentru astfel de cazuri? Eu nu am cunostinta de asa ceva dar...poate exista si mi-a scapat mie, cu toate ca incerc sa fiu bine informata. Exista o grila de punctaj speciala si pentru evaluarea partiala? Intre cate si cate puncte se obtine Foarte bine, Bine etc.?

Consider ca daca nu avea cel putin jumatate de norma nici nu trebuia facuta evaluarea. Doar daca avea ore si in alte scoli. Iar grila de punctaje este aceeași pentru toți angajații.

Având în vedere că doresc să urmez programul de masterat menţionat (Ciclul II Bologna) şi că sunt licenţiat în Matematică (am specializarea Matematică) , conform Ciclul I Bologna, pot fi încadrat  ca Profesor I după finalizarea studiilor de master precizate?
Sau
Ce studii de master aş putea urma pentru a putea fi încadrat după finalizarea lor ca Profesor I. Menţionez că am studiat centralizatorul pentru disciplinele de la titularizare şi nu sunt edificat cu privire la întrebarea adresată.

Conform prevederilor din Legea nr. 1/2011 „(4) Persoanele care nu promovează examenul de definitivare în învăţământ pot participa la cel mult două alte sesiuni ale acestui examen, în condiţiile reluării de fiecare dată, anterior susţinerii examenului, a stagiului de practică cu durata de un an şcolar.
   (5) Stagiul de practică cu durata de un an şcolar şi examenul de definitivare în învăţământ pot fi reluate, în condiţiile legii, într-un interval de timp care nu depăşeşte 5 ani de la începerea primului stagiu de practică.
   (6) Persoanele care nu promovează examenul de definitivare în învăţământ, în condiţiile prezentului articol, pot fi angajate în sistemul naţional de învăţământ preuniversitar numai pe perioadă determinată, cu statut de profesor debutant”.
Asadar, eu consider ca anul de stagiu este 2009/2010, avand posibilitatea de va mai prezenta la un examen in urmatorii 2 ani.

Sunt profesor titular la LiceuL tehnologic din Liteni , Suceava dar locuiesc in Suceava . Zilnic eu si alti foarte multi colegi facem naveta si parcurgem o distanta zilnica dus- intors de 60 km. Nu am primit naveta pe anul trecut iar anul acesta sansele sunt mai mici. De fapt de cand s-a schimbat legea nu mai primim naveta. Am fost si la primarie un grup de profesori am vorbit cu reprezentantii acesteia , ni s-a promis ca vor trimit banii la scoala dar la scoala domnul director spune ca nu a primit bani suficienti si se da iar vina pe primarie. Am ajuns la concluzia ca suntem inselati. Am vorbit cu liderul de sindicat pentru a face demersuri de a ne obtine banii dand in judecata dar ni s-a spus ca nu avem sanse cu noua lege . Asi dori sa ne ajutati in acest sens. Putem sa dam in judecata si sa ne primim banii ? Ce baza legala avem ? Sunt sume mari de bani pe care-i cheltuim zilnic din salariile noastre mici.

Daca v-ati facut in fiecare luna cerere pe care ati inregistrat-o la scoala impreuna cu actele justificative puteti solicita cheltuielile de naveta in instanta ori prin sindicat, daca sunteti membru al unei organizatii sindicale sau in nume propriu. Lipsa banilor nu poate fi invocata la nesfarsit. Daca situatia este de mai multi ani consider ca e o problema in elaborarea bugetului.
  
Vin la dv pentru a va cere o lamurire  : in temeiul Legii 1/2011,conform articolului255 ,litera 8 am depus cerere de concediu fara plata de la 1 septembrie 2013 dar dupa 2 luni la 1 noiembrie 2013 am dorit sa ma intorc la locul de munca unde sunt titular .M-am prezentat la scoala la post dar nu am fost primita pe motiv ca trebuie sa ma intorc exact la 1 septembrie pe motiv ca s-a modificat legea .Va rog sa  imi spuneti dv care este legea in acest domeniu.

Art. 255
(8)Personalul didactic titular cu contract pe perioadă nedeterminată poate beneficia de concediu fără plată pe timp de un an şcolar, o dată la 10 ani, cu aprobarea unităţii de învăţământ sau, după caz, a inspectoratului şcolar, cu rezervarea postului pe perioada respectivă.

M-am aflat in concediu crestere copil la data cand s-a desfiintat centrul financiar ,pe care eram doua contabile ( administrator financiar - studii medii ( contabil sef) si eu, administrator financiar - studii S(economist)). Eu nu am putut participa la concursul de ocupare a vreunuia dintre posturile care s-au creat la alte scoli, fiind in concediu crestere copil.Pe postul de contabil sef, de la liceu a ramas in continuare persoana administrator financiar -studii medii. Acum am revenit la serviciu si suntem doua contabile. As vrea sa stiu, dupa 6 luni (perioada in care legea ma protejeaza de concediere) exista posibilitatea reducerii postului meu in favoarea celeilalte contabile care are studii medii dar care are functia de contabil sef?

Exista si posibilitatea aceasta, dar dupa o evaluare obiectiva.

Sunt profesor de limba engleza,dar anul acesta lucrez ca educator la o gradinita de langa Bacau.Intrebarea mea este urmatoarea,ieri am luat fluturasul si am un salar de 549 in care nu a fost bagat sporul de vechime avand o vechime de 5 ani si spoul de rural.Dna secretara mi.a spus ca,cadrelor necalificate nu se acorda spor de rural, asa este?Daca se acorda,va rog sa.mi dati un nr.de lege sau articol.

Conform art. 7 alin. 1 din Metodologia aprobata prin Legea nr. 63/2011 „Personalul didactic calificat şi personalul didactic de conducere care îşi desfăşoară activitatea în localităţi izolate beneficiază de o indemnizaţie de până la 20% din salariul de încadrare”.

Sunt cadru didactic titular si as dori sa ma lamuriti cu privire la acordarea ajutorului de deces, conform contractului colectiv de munca. Mama mi-a decedat in septembrie, fiind pensionara. Conform acestuia, pot beneficia de ajutorul de deces ? Articolul respectiv nu este foarte explicit pentru mine. 

Daca va referiti la ajutorul de 5 salarii la decesul unui cadru didactic, nu puteti beneficia de acesta mama dvs. fiind in pensie. Daca va referiti la ajutorul care se acorda la decesul unui membru de familie, conform art. 17 din Legea nr. 6/2013 „Cuantumul ajutorului de deces se stabileşte, în condiţiile legii, în cazul:
a) asiguratului sau pensionarului, la 2.223 lei;
b) unui membru de familie al asiguratului sau al pensionarului, la 1.112 lei”.

Va supun atentiei o problema personala la care va rog sa ma ajutati; am fost numita de C.A. al unei scoli postliceale particulare in functia de director, cf. unei hotarari din 30 iul.2013; aceasta a fost inregistrata si la ISJ Sibiu, numirea fiind facuta in baza art.60 (7), inv. particular si confesional din legea 1/2011. Mi s-a facut un contract de management pe 4 ani si inca unul de profesor pt. per. nedeterminata, eu fiind profesor titular al scolii, grd. I, insa abia acum incep cursurile de formare in " Managementul educatiei". De curand am gasit art. 254 (3) din Legea 1/2011 si nu stiu daca numirea mea este corect realizata, respectiv acel contract pe 4 ani, daca va fi necesar sa dau un concurs pe post si care este metodologia pt. invatamantul particular in acest sens(anuntarea postului, organizarea si desf.concursului ) 

Conform Metodologiei de mobilitate pentru anul școlar 2013-2014 „(2)    Asigurarea conducerii unei unităţi de învăţământ preuniversitar particular, până la organizarea concursului, dar nu târziu de sfârşitul anului şcolar, se realizează conform art. 2541 alin. (3) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare”. Prin urmare, numirea dvs. nu putea fi facuta decat pentru un an scolar.

V-am trimis mai multe mesaje prin care vă ceream părerea și în același timp un ajutor în privința aplicării OMECTS 5484/2011. Nu înțeleg de ce ÎNVĂȚĂTORII nu sunt apreciați pentru munca lor. Sunt învățător de peste 40 de ani și cred că aproape de terminarea carierei mi s-ar cuveni,nu numai mie ,ci și altor colegi,puțină atenție.Aș considera că demnitatea mea nu-mi este știrbită și nu sunt discriminat în privința drepturilor salariale.

Consider ca in ce priveste echivalarea competentelor sunt doua probleme. Prima este cea legata de eliberarea atestatelor de echivalare. In aceasta privinta vina apartine centrelor universitare care au evaluat dosarele si care trebuie sa elibereze atestatele si care se ascund in spatele autonomiei universitare cand e vorba de a fi trase la raspundere pentru neeliberarea acestor documente. Aceste atestate de echivalare permit cadrelor didactice sa ramana in invatamant si dupa termenul dat de OG 92/2012 fara a mai fi nevoiti a absolvi o facultate. Acesta este motivul pentru care trebuie insistat la universitati sa elibereze atestatele. A doua problema o reprezinta salarizarea. Multe persoane cred ca daca vor primi atestatul de echivalare vor beneficia si de cresterea salariala data de studiile superioare. In conformitate cu actuala legislatie doar cei care isi echivaleaza studiile beneficiaza de majorarea de salariu, nu si cei care isi echivaleaza competentele. 
Prin urmare, atestatul de echivalare a competentelor este necesar pentru a fi incadrat ca profesor pentru invatamantul primar sau prescolar, nu si pentru a fi remunerat ca atare, iar pentru obtinerea lui trebuie facute presiuni la universitatile care trebuie sa va elibereze aceste atestate.

Sunt profesor clasa primara si titulara .Am beneficiat de un an fara plata si mi-au pastrat postu.Daca imi mai iau un an fara plata am dreptu si daca in continuare catedra sa imi fie rezervata ?

Conteaza cata vechime aveti in invatamant. Daca ati beneficiat de concediu fara plata de un an pentru motive personale, in functie de vechime, s-ar putea sa nu mai puteti beneficia decat de concediul fara plata pentru studii.

Sunt maistru instructor pe discipline teghnologice la un liceu din Constanta si am obtinut admis in urma evaluării dosarului depus în vederea recunoaşterii şi echivalării competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal sau informal, conform OMECTS 5484/2011 .In aceeasi situatie sunt si alti colegi .Va rog frumos sa ne spuneti de unde se primesc acele atestate pentru ca noi nu am fost instiintati de nimeni pana in prezent Rezultatele dosarelor au aparut pe forumul ISJCTA , document aprobat în C.A. al I.S.J. din 07.08.2012

Atestatele de echivalare a competentelor se elibereaza de catre centrele universitare care v-au evaluat dosarele.




Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.

20 nov. 2013

Întrebări şi răspunsuri 20.11.2013

Am nelamurire privind deciziile de incadrare emise de catre isj teleorman pentru profesorii suplinitori calificati
1. un cadru didactic calificat a obtinut o nota peste 5.00 la titularizare 2013, a participand la toate sedintele de mobilitate conform calendarului, semnand procesul verbal la fiecare etapa ca nu a fost repartizata
2. in data de 13 septembrie 2013 persoana respectiva a semnat un consimtamat prin care accepta un nr de 18 ore in a doua specialitate cu data de 1 septembrie 2013 consimtamantul fiind semnat si de catre responsabilii cu resursele umane ale isj, dar  nu are stampila  isj
3. cand s-a prezentat la post in data de 16 septembrie 2013 cadrul didactic a constatat ca cele 18 ore sunt de fapt 17 ore in specialitate, a anuntat responsabilii isj si acestia s-au spalat pe maini motivand ca directorul uniatii de invatamant e de vina ca a declarat vacante 18 ore.
4. in data de 04.11.2013 cadrul didactic s-a prezentat la isj pentru a ridica decizia de incadrare si a constatat ca figureaza incadrat cu 17 ore de pe data de 13 septembrie 2013 pana pe data de 31 august 2014. pana la data de 04.11.2013 peroana respectiva s-a deplasat de mai multe ori la isj pentru decizia de incadrare primind raspunsul ca nu este gata.
5. cadrul didactic pana la data repartizarii a fost in somaj, persoana respectiva trebuia sa se prezinte pe data de 16 septembrie la ghiseul oficiului de somaj prentru a viza carnetul de somaj, dar anuntand ca a fost repartizata cu data de 01.09.2013 conform consimtamantului nu a mai vizat carnetul pe luna septembrie, deci i s-a intrerup somajul, comunicandu-ise sa prezinte decizia de angajare pana la data de 30.09.2013. cum decizia a luat-o pe data de 04.11.2013 si a vazut ca este angajata cu 13.09.2013 cadrul didactic a pierdut somajul pe 12 zile.

Întrucat orele au fost obtinute abia in sedinta din 13 septembrie, consider ca nu se putea incheia contractul cu o data retroactiva, respectiv 1 septembrie 2013.

Exista zvonuri ca incepand cu luna ianuarie 2014 personalul didactic auxiliar si nedidactic
sa fie transferat la primarii??? Ce stiti d-voastra despre acest fapt. Ne vor transforma in functionari, asta va insemna ca salariile noastre vor fi afectate??, ce se intampla cu aplicarea noii legi a salarizarii ( mentionez ca sunt contabil sef ) si dupa noua lege 284/2010 conform Anexei AIICI, am fi intr-un fel salariazati??? ce va fi daca trecem la Administratia locala??

Din cunostintele pe care le am, in 2014 se va pastra legea de salarizare, cu mici modificari,  precum si prevederile referitoare la angajatorul personalului din invatamant.

Pot sa ma titularizez conform articolului 253, in perioada aprilie 2014 , in sedinta publica am luat 10 ore in mediul urban si 8 ore in mediul rural, obtinand 9,17 la examen distanta intre cele doua localitati este de 50 de km.Indeplinesc celelalte criterii orele sunt viabile.Mentionez ca in 2013 am avut 2 colegi in aceeasi situatie si s-au titularizat

Daca se mentin dispozitiile din acest an, consider ca este necesar ca orele sa fie in aceeasi categorie de mediu pentru a va putea titulariza. Aceasta este regula generala prevazuta de metodologia de mobilitate.

Se va modifica programa pentru definitivat -2014 si cand apare?Dar la titularizare? 

In acest moment nu se cunoaste daca programele pentru cele doua examene vor suporta modificari anul viitor.

Sunt profesor de formatie , sunt din jud.Alba, orasul Cugir,am lucrat in anul scolar 2008-2009 cu jumatate de norma cumul , fiind primul an de pensie si constat ca nu beneficiez de majorarile salariale potrivit legii 221/2008 , desi colegii din activitate primesc esalonat sumele cuvenite.  In situatia mea se afla mai multi colegi.

Din pacate, nu mai puteti face nimic. A expirat termenul de prescriptie de 3 ani.

Sunt profesor titular la o scoala din mediul rural .Mentionez ca sunt membru C.A. De curand am avut o inspectie tematica la scoala si s-a cerut sa reorganizam componenta consiliului de
administratie dupa legea 1/2011. Nedumerirea mea care este, consiliul de administratie se organizeaza dupa legea nou a educatie , respectiv legea 1/2011 dar funtioneaza dupa legea veche , respectiv Ord.4925/2005 , sau e o greseala pe undeva? Ma intereseaza un raspuns cat mai clar pentru ca vreau sa stiu ce atributii am in calitate de membru C.A.

Tocmai datorita acestei necorelari in legislatie, consider ca atat componenta, cat si atributiile CA sunt cele din ordinul emis in 2005. In caz contrar am avea stabilita componenta conform unei legi si atributiile conform altei legi.

As vrea sa stiu daca se mai acorda prima de instalare. Am reusit sa ma titularizez anul acesta ,dar am terminat facultatea in 2002, am lucrat 2 ani dupa care am renuntat si m-am reangajat in invatamant in 2012 cu jumate norma si acuma sunt cu norma intreaga si titulara. Pot sa beneficiez de prima de instalare.

Consider ca nu puteti beneficia de prima de instalare deoarece nu indepliniti conditiile prevazute in HG nr. 281/1993.

Sunt profesor pt. invatamantul primar, titular, la o scoala din jud. Calarasi. Incepand cu 01.11.2013 o colega a mea a intrat in CIC. Eu am clasa a III-a si colega clasa a II-a. Pot sa predau si la clasa ei in regim de plata cu ora pana la revenirea ei pe catedra? Am prioritate in fata altcuiva din afara scolii? Ce trebuie sa fac, care sunt pasii?

Consider ca se aplica Metodologia privind ocuparea posturilor care se vacanteaza in timpul anului scolar. Conform acesteia pentru 60 de zile se poate ocupa postul vacant in regim de plata cu ora, dar pentru ocuparea acestuia pe o perioada mai lunga de timp trebuie organizat concurs.

Am absolvit colegiul de institutori specialitatea invatator si fac. de psihologie. Pot sa ma transfer de pe postul de invatator pe unul de educatoare? Daca nu, ce ar trebui sa urmez? 


Eventual va puteti pretransfera de pe post de profesor pentru invatamantul primar pe post de profesor pentru invatamantul prescolar.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.

2 nov. 2013

Întrebări și răspunsuri 02.11.2013

Președintele C.A la acest moment trebuie sa fie directorul scolii?sau cum scrie in LEN1/2011

Conform Regulamentului de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar „Preşedintele consiliului de administraţie este directorul unităţii de învăţământ”. Iar legea in materie este acest regulament aprobat prin Ordin de ministru nr. 4925/2005 intrucat Ministerul nu a adoptat un regulement in baza Legii educatiei nationale, desi aveau aceasta obligatie.

Sunt o educatoare care am prins post undeva la tara desi am luat la exam de titularizare 9,44 in anul 2012. As vrea sa ma pot titulariza pe post cu aceasta nota si nu stiu ce pot face pt a reusi. Sunt la aceeasi gradinita ca anul trecut ,fiindca mi s-a dat continuitate. La anul,mai exact in noiembrie 2014 colega mea iasa la pensie. Mentionez ca eu ma inscriu sa dau definitivatul in iulie 2014. Am inteles ca nu imi trebuie def-ul pentru a putea sa ma titularizez si ca pot solicita titularizarea pe post prin art. 253,iar in momentul in care iau def-ul mi se da acordul. D-na mea directoare imi spune ca nu poate sa ma titularizeze pe postul meu deoarece acesta nu are viabilitate, iar in locul colegei mele spune ca nu se poate deoarece aceasta iasa la pensie in mijl anului scolar. Nu stiu ce si cum sa fac, cand si care sunt etapele in care imi pot solicita titularizarea pe post si daca se poate acest lucru sa solicit anul asta sau daca imi da continuitate daca se poate sa solicit la anul?

Daca postul nu are viabilitate nu va puteti titulariza. Eventual in anul urmator cand se vacanteaza postul colegei dvs, prin concurs, sau daca postul dvs. va avea viabilitate, prin art. 253.

Sunt absolventa de liceu pedagogic in anul 1990, deci am vechime neintrerupta de 23 ani. In anul 2007 am absolvit facultatea de sociologie - psihologie din cadrul Univ. Spiru Haret, forma de invatatmant ID. In septembrie 2007 si respectiv 2008 am obtinut detasare in interesul invatamantului la o scoala speciala, de pe postul de invatator pe postul de prof. psihopedagog. In anul 2009 m-am transferat pe postul de profesor educator.  la aceeasi scoala.  In 2010, dar si in 2013 mi-am depus dosar pt pretransfer, insa a fost respins de aplicatia ministerului, din cauza formei de invatamant considerate neacreditate. Am facut contestatie la ISJ, insa fara succes. ISJ mi-a raspuns ca nu imi contesta valabilitatea diplomei, doar ca aplicatia MEN mi-a respins fisa. A mai mentionat ca ma pot adresa in instanta, in contencios administrativ, lucru pe care mi l-ati sugerat si dv in primavara cand v-am scris despre situatia mea. Am procedat asa, doar ca instanta mi-a respins cererea si actiunea. Mai am o mica sansa la recurs, insa nu-mi pun preamari sperante. E nedrept, deoarece in scoala mea functioneaza pe postul de profesor psihopedagog cu aceleasi studii, finalizate la USH 4 colegi (ei au prins post in 2008, respectiv 2009). Ce sa mai fac acum? Nu mai am nici energie si nici resurse  materiale pt a o lua de la capat (ma refer la alte studii). Nu inteleg de ce nu ma pot muta in cadrul aceleasi scoli de pe un post de profesor pe un alt post de profesor.

Va sfatuiesc sa formulati recurs impreuna cu o persoana de specialitate, un jurist sau un avocat. Nu stiu care sunt motivele pentru care vi s-a respins actiunea, dar cunosc foarte multe persoane care au avut castig de cauza. Va transmit atasat cateva materiale din practica judiciara. Poate va ajuta.

Am o nelamurire,am facut cursurile pentru clasa pregatitoare si ne-au spus ca avem dreptul la 2 saptamani de concediu.Am solicitat pentru perioada 4-8 nov si mi-au spus ca nu se poate,pentru ca nu am dreptul,de ce?

Nu cunosc vreo prevedere legala care sa va dea dreptul la 2 saptamani de concediu de odihna in plus, pentru ca ati absolvit acest curs.

Am definitivatul 2013 ,titulara in 2013 ,am intrat la master Fac. de litere in 2013 si as dori sa stiu daca ma pot inscrie la concursul de experti al ME.

Conform legislatiei „ La concursul de selecţie pentru dobândirea calităţii de membru al corpului naţional de experţi în management educaţional poate participa orice cadru didactic care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii: 
 a) face dovada acumulării a 60 de credite transferabile în cadrul unor programe acreditate de  formare în domeniul managementului educaţional; 
 b) este titular în învăţământul preuniversitar/într-o unitate de învăţământ şi are cel puţin gradul  didactic II; 
 c) a obţinut calificativul "foarte bine" în ultimii 4 ani şi nu a fost sancţionat disciplinar în anul  şcolar curent; 
 d) nu a fost lipsit de dreptul de a ocupa o funcţie de conducere sau de îndrumare şi control în  învăţământ prin hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală; 
 e) nu a fost exclus, conform prevederilor art. 21, din Registrul naţional al experţilor în management educaţional”.

Sunt profesor in invatamantul prescolar suplinitor la o gradinita de stat. Conform contractului individual de munca (1 sep. 2013-31 aug. 2014) beneficiez de 62 de zile de concediu. Directorul unitatii ne-a transmis ca aceste zile se vor lua doar in vacanta de vara. Calculand astfel mie imi raman zile de concediu neefectuate. Exista vreun articol care sa-mi sustina ideea ca eu pot sa-mi iau restul zilelor de concediu si in vacantele din timpul anului scolar?

Conform art. 267 alin. 1 din Legea nr. 1/2011 „Cadrele didactice beneficiază de concediu anual cu plată, în perioada vacanţelor şcolare, cu o durată de 62 de zile lucrătoare”.

M-am titularizat in 2013, doar ca postul este destul de departe ( aproximativ 70 km de oras). Am obtinut definitivarea in invatamant tot in 2013. Mi s-a aprobat detasarea dupa data de 1 septembrie la unitatea la care am functionat in anul scolar 2012-2013. Intrebarile mele sunt: imi pot depune dosarul de transfer in 2014? Daca da, care este perioada in care se depun dosarele? Daca functionez pe post de educatoare (avand dubla specializare) ma pot transfera si pe un post de invatatoare?

Va puteti pretransfera fie pe un post de invatatoare, fie pe unul de educatoare. Perioada in care va avea loc pretransferul o vom afla cand se va publica noua Metodologie de mobilitate si Calendarul pentru mobilitarea de anul viitor.

Sunt absolventa a Liceului pedagogic cu specialitatea invatator. In functia de invatator am obtinut definitivatul, gradul  II si gradul  I si ulterior am absolvit cu diploma de licenta o institutie de invatamant superior specialitatea franceza. Prin concurs m-am titularizat la gimnaziu ca profesor la catedra de franceza.  Mi se recunoaste gradul  II si I si pentru noua functie, ca professor?  sau trebuie sa le mai sustin si ca profesor dat fiind ca mi-am schimbat functia.  Nu as vrea ca la un control sa inapoiez banii.

Conform art. 242 alin. 9 din Legea nr. 1/2011 „ În cazul în care profesorii au dobândit două sau mai multe specialităţi, definitivarea în învăţământ şi gradele didactice II şi I obţinute la una dintre acestea sunt recunoscute pentru oricare dintre specialităţile dobândite prin studii”. Pentru ca nu se specifica cand trebuie sa ai mai multe specialitati, consider ca vi se recunoasc gradele didactice.

Am primit acum 5 ani un raspuns din partea M.E.N. si ca urmare am fost incadrati corect 6 colegi. Sunt profesor in invatamantul primar la Liceu Pedagogic din 1986. Anul acesta, la catedra de Discipline pedagogice am primit la plata cu ora 6 ore: - 2 ore de psihologie la clasa a X-a; - 2 ore tehnici de comunicare la clasele a IX-a; - 2 ore de Introducere in pedagogie si teoria si metodologia curriculumului la clasa a IX-a. Mentionez ca am urmatoarele studii: - master -MANAGEMENT ORGANIZAŢIONAL SI AL RESURSELOR UMANE, Disertatie cu 10, la Universitatea - Bucureşti, Facultatea de Sociologie si Psihologie, 2010 ; - PEDAGOGIA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI PRIMAR ŞI PREŞCOLAR, licenta cu 10, la Universitatea Bucureşti, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, 2008; Anterior am absolvit si: - Colegiul Universitar Pedagogic de Institutori - Desen, licenta cu 10, Universitatea ”Babeş-Bolyai” Cluj-Napoca, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, 2001, -învăţător, Liceul Pedagogic, diploma de bacalaureat - invatatori, cu 9,87, la Liceul Pedagogic din Craiova, 1976. Dupa atatia ani de formare in specialitate, dupa onoarea si bucuria de a preda si specialitate, Consiliul de Administratie a decis ca orele la plata cu ora sa fie platite ca profesor necalificat. ... Nu plata nesemnificativă, ci acest "calificativ" m-a durut mai mult! Justificarea dumnealor a fost ca, in Centralizator 2012, fila 3, paginile 16, 21, 27, 32 si 33, apar pentru Nivel liceal la Disciplinele de specialitate, după cum urmează: a) 1. Psihologie 2. Psihologie – Studii sociale - se accepta studii de master - la nr. 1. 7 Managementul resurselor umane - nu, MANAGEMENT ORGANIZAŢIONAL SI AL RESURSELOR UMANE, ceea ce am studiat eu, (adica in plus si organizational); b) 1. Pedagogie 2. Pedagogie – Studii sociale se accepta studii de licenta - ŞTIINŢE ALE EDUCAŢIEI, - la nr. 16. Pedagogie – învăţători - nu, PEDAGOGIA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI PRIMAR ŞI PREŞCOLAR, ceea ce am studiat eu. (ca si cum invatatori nu inseamna invatamant primar) V-as fi recunoscatoare daca mi-ati trimite un raspuns avizat, sunt profesor calificat sau necalificat pentru plata cu ora? 

Eu consider ca poate fi platit calificat, dar din nou este vorba de interpretarea unui act emis de Minister si ar fi indicat de obtinut parerea lor, chiar si pentru a vedea cum isi interpreteaza propriul document in vederea folosirii acestei interpretari si pe viitor.

Profesor titular de limba si literatura romana si doresc sa-mi confirmati daca este posibil un pretransfer de pe postul meu de profesor pe unul de invatator in invatamantul primar. Mentionez ca am absolvit Facultatea de Litere,am obtinut modulul pedagogic ,definitivatul si am o vechime in invatamant de 6 ani 

Consider ca Centralizatorul nu va permite acest pretransfer.

O absolventa USH promoția 2007 specializarea Lb.română-Lb.Franceză nu a putut participa la examenul de titularizare din cauza diplomei nerecunoscute. A participat la examenul organizat la nivelul unității pentru ocuparea posturilor vacante iar in prezent ocupă un post de profesor lb.franceză. Va fi salarizată ca si prof. calificat sau necalificat? 

 Depinde de unitatea de invatamant daca ii recunoaste diploma in vederea incadrarii sau salarizarii.

As dori sa stiu stimate domnule senator daca nota de la titularizare din 2012 este valabila pentru a ma titulariza in urmatorii ani 2014 sau 2015. Mentionez ca am obtinut continuitatea la suplinire pe un post care nu este vacant momentan este rezervat de o titulara care este detasata de 5 ani, nu a venit nici o zi pe post, sta mereu detasata si nu vrea sa lase postul vacant. Va rog din tot sufletul sa imi spuneti ce trebuie sa fac , am 15 ani vechime in invatamant, gradul I si imi doresc foarte mult sa ma titularizez pe acest post , dar titulara nu vrea sa isi faca transferul, nu inteleg de ce blocheaza un post, ea sta mereu detasata in alte unitati de invatamant. Va rog din tot sufletul sa imi spuneti ce trebuie sa fac pentru ca as dori ca in baza notei din 2012, 8,65, sa ma titularizez la scoala unde am obtinut continuitatea. Va multumesc si va doresc mult succes in activitatea dumneavoastra si sa tineti cont de toti profesorii care de ani de z ile mergem la concursuri de titularizare si obtinem note bune si cu toate acestea nu ne putem titulariza din diferite motive( cazul meu: sunt blocata de o titulara care nu a venit o zi la postul unde sa titularizat si sta mereu detasata de 5 ani).

Singura solutie pe care o vad ea aceea ca titulara postului sa se pretransfere pe un alt post (poate pe postul pe care e detasata) intrucat nu se poate detasa pe un post mai mult de 5 ani si astfel postul sa ramana vacant si titularizabil pentru etapa de titularizare conform art. 253. In acest caz, cu acordul consiliului de administratie ati putea sa va titularizati cu nota din 2012.

Mai am 6 ani pana la pensie si am primit calificativul BINE pe anul trecut.As dori sa stiu daca ma poate afecta acest lucru pana la pensionare, in ideea in care voi primi acelasi calificativ si in viitor.

Va poate afecta la acordarea unor drepturi pe parcursul activitatii, dar nu si la pensie.

Sunt titulara la un liceu din anul 2009, post obtinut prin titularizarea la nivel national  si vreau sa-mi schimb domiciliul in alt judet. Intrebarile sunt:
1. ma pot transfera de pe postul de titulara tot pe un post de titular in noul judet sau detasarea este o alta solutie? 
2. se pastreaza gradatia de merit si in noul judet?

Puteti sa optati si pentru pretransfer, obtinand tot un post de titular, cu pastrarea gradatiei de merit.

Sunt educatoare la Gradinita cu program prelungit si as dori sa ma lamuriti intr-o problema pe care am intampinat-o zilele acestea.Colega mea de grupa va iesi in pensie in data de 1 decembrie 2013.Dar in prezent este pe foaie de boala si nu va mai veni la gradinita in luna noiembrie.As dori sa stiu daca am dreptul sa suplinesc sau sa intru la plata cu ora pe perioada cat timp colega mea este pe faoie de boala, deoarece d-na director mi-a spus ca au trimis de la inspectorat un alt cadru didactic pt a suplini.Mentionez ca si alte colege de ale mele au suplinit cand s-au ivit astfel de cazuri si as dori sa stiu de ce eu nu pot.

Ati fi putut sa ocupati și dumneavoastra postul la plata cu ora luna aceasta.
Ordinul MEN nr. 4959/20133 prevede:
„Art. 2 (1) Pe posturile didactice/catedrele complete sau incomplete care se vacantează în unitățile de învățământ preuniversitar de stat, pe parcursul anului școlar, se repartizează personalul didactic calificat care îndeplinește condițiile de ocupare a acestor posturi didactice/catedre, conform Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în vigoare pentru anul şcolar respectiv, denumită în continuare Metodologie-cadru.
(2) În lipsa personalului didactic prevăzut la alin. (1), posturile didactice/catedrele complete sau incomplete care se vacantează în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, pe termen scurt, de cel mult 60 de zile, se atribuie, în regim de plata cu ora, la nivelul unităţilor de învăţământ care au posturi didactice neocupate, personalului didactic calificat, prin decizie a directorilor, în baza hotărârii consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ. În mod excepţional, posturile didactice/catedrele vacante/rezervate rămase neocupate, în lipsa personalului didactic calificat, se atribuie, în regim de plata cu ora, la nivelul unităţilor de învăţământ care au posturi didactice neocupate, prin decizie a directorilor, pe termen scurt, de cel
mult 30 de zile, personalului didactic fără studii corespunzătoare postului, urmând ca în această perioadă să se organizeze concursuri/testări pentru ocuparea acestor posturi”.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.

1 nov. 2013

Întrebări și răspunsuri 01.11.2013

Sunt o secretara de scoala din jud. Brasov.Va rog frumos sa ma ajutati cu o informatie.In anul 2011 o dna prof.care preda  educatie tehnologica a depus dosar la ISJ Brasov, pentru echivalare SSD cu ciclul I.Acum nu stie unde sa mearga sa ridice Atestatul de echivalare.Care sunt acele institutii de inv. superior desemnate pentru realizarea procedurii de echivalare ECTS/SECT?

Doamna se poate interesa fie la ISJ, fie la MEN pentru a afla la care centru universitar i-a fost trimis dosarul.

Sunt cadru didactic si am o intrebare pentru dv, va rog frumos sa ma lamuriti daca puteti.
Poate o persoana sa fie simultan inscrisa la o facultate de stat pe locuri bugetate (fara taxa) si la o scoala postliceala sanitara tot pe locuri bugetate?

Din ce imi dau seama legislatia nu interzice acest lucru, dar nu exista o prevedere expresa.

Sunt profesor invatamant primar , 36 ani vechime in invatamant, gradul I. Am primit 0,5 norma de bibliotecar la biblioteca scolii unde functionez. As dori sa va intreb cum voi fi platita.

Veti avea doua contracte de munca cu doua incadrari diferite.

As avea o nelamurire si as aprecia enorm daca as afla un raspuns exact. Am dat examenul de titularizare in acest an. Am luat nota 7.28, insa am luat post de profesor de engleza suplinitor ( 12 ore/saptamana). As dori sa stiu daca ma pot inscrie la definitivat in conditiile in care sunt suplinitor. Si inca o nelamurire: Anul viitor voi fi repartizata in baza notei de anul acesta la concursul de repartizare?

Puteti participa la definitivat si puteti folosi nota de anul acesta in etapele de mobilitate pentru anul scolar 2014-2015, dar depinde si ce va doriti: continuitate pe post, suplinire, etc.

Sunt profesor pt. instruire practica, titular în învăţământ din 1998. Am absolvit Institutul Militar "Mihai Viteazul "-Pitesti(1993) Aş dori să întreb dacă exista temeiul legal ca diploma mea de absolvire, emisă de Ministerul Apărării Nationale , poate fii recunnoscută (echivalata) de Ministerul Educatiei Naţionale. Menţionez ca am foaia matricola cu toate specializarile, modulul psiho-pedagogic, dar cu toate acestea sunt încadrat cu studii medii. Se poate schimba încadrarea în institutor?

Pentru aceasta echivalare ar trebui sa va adresati MEN, Departamentul de echivalare a diplomelor si studiilor.

Absolvent de Liceu Pedagogic(invatator-educator),promotia 1999 si Facultatea de Litere(romana-engleza) 2004,cu definitivat 2002,grad did.II 2006, ca invatator,mai este nevoie sa fac modulul pedagogic pentru a preda ca profesor de limba romana?

Eu consider ca nu mai e nevoie de absolvirea unui alt modul pedagogic.

Un contabil sef la un liceu dupa pensionare , poate sa ramana pe post cu contract de munca , si sa cumuleze pensia cu salariul realizat in baza contractului de munca?

Fiind vorba de personal didactic auxiliar, consider ca trebuia incetat contractul individual de munca la dat indeplinirii cumulative a conditiilor de pensionare, organizat concurs pentru ocuparea postului vacantat prin pensionare, iar daca doamna pensionata participa la concurs si primeste cea mai mare nota sau calificativ ramane in continuare pe post prin incheierea unui nou contract de munca.

In momentul de fata dispun doar de 76 de credite si nu am posibilitatea de a termina alte cursuri pentru depunerea dosarului in aceasta etapa. Intrebarea mea este daca va mai fi o alta sesiune.
Nu se poate garanta, in acest moment, ca va mai fi vreo sesiune de echivalare a studiilor. Posibil ca si anul viitor Ministerul sa emita un nou calendar, asa cum s-a intamplat in acest an.

Pot beneficia de legea 1/2011, art253 daca sunt in concediu crestere copli sau concediu de maternitate?

Da. E important doar sa indepliniti toate conditiile din metodologie.

Reclamatiile anonime adresate catre ISJ impotriva unui director,a unor colegi se iau in considerare si se ancheteaza?!Daca s-au anchetat si s-au dovedit nefondate se mai acorda atentie si urmatoarelor anonime care indreapta acuze acelorasi persoane?Mentionez ca anonimele au doar niste semnaturi mazgalite.

Consider ca aceste sesizari anonime nu trebuie sa fie luate in considerare, iar daca totusi se inregistreaza trebuie verificata veridicitatea celor sustinute si abia apoi, daca este cazul se fac demersurile prevazute de lege.

Sunt absolventă a Facultatii de St. Econ. (licenta si master) si modul psihopedagogic nivel 1. Nu am mai predat pana in prezent. Doresc sa ma inscriu la examenul de titularizare 2014 pt a obtine un post de profesor in mediul rural. Intrebarea mea este daca pot da examenul de titularizare pe o specializare alta decât cea economica. Mentionez ca m-ar interesa un post la catedra de limba română pt gimnaziu in mediul rural. Cu alte cuvinte pot preda o alta materie alta decât cea pe care sunt specializata? Am aflat ca, potrivit centralizatorului privind disciplinele de invatamant, pot preda decât economie si ed. anteprenoriala, ambele predandu-se la liceu. Ma repet spunând ca ma intereseaza strict invatamantul gimnazial unde aceste materii nu se predau.

Nu puteti sa obtineti un post titularizabil  pe alta specializare decat cea absolvita de dumneavoastra, doar ca suplinitor necalificat.

Eu imi desfasor activitatea de profesor suplinitor in comuna Ponor jud Alba,predau mai multe materii din lipsa de personal,sunt absolvent de studii superioare si am lucrat mai multi ani in invatamant la diferite scoli din judet,acum nu am ore suficiente pe calificarea mea,predau la clase simultane,sunt diriginte si locuiesc la 40 km de Ponor,va rog sa-mi spuneti la ce sporuri am dreptul,am cautat in lege si nu am gasit. 

Puteti beneficia de spor de rural, spor de simultan si spor de dirigentie.

Am terminat liceul pedagogic in anul 2008 iar studiile superioare in 2012 ,In anul scolar 2012-2013 am fost incadrata ca institutor. Anul acesta 2013-2014 - m- am detasat si sunt incadrata ca profesor pentru invatamantul primar. Pot sa cer pentru anul 2012-2013 de la unitatea unde am functionat sa imi restituie diferenta de salariu pentru lunile in care am fost incadrata institutor si nu profesor?

Puteti, dar cred ca nu ii veti obtine decat printr-o actiune in justitie.

Functionez intr-o scoala din mediu rural, avand in vedere ca nu exista mijloc de transport care sa ne faciliteze naveta,intrebarea ar fi:In ce baza legala putem cere autoritatilor locale introducerea unui mijloc de transport?

Nu cred ca autoritatile locale va pot ajuta cu un mijloc de transport, ci mai degraba Autoritatea Rutiera Romana. Adresati-va acestei institutii cu o solicitare in vederea asigurarii de mijloace de transport pe ruta respectiva.

Sunt învățătoare și am obținut gradație de merit la concursul de anul acesta. Din păcate nu am beneficiat de acești bani la salariul primit pe luna aceasta.

Nu cunosc motivele pentru care nu ati primit gradatia de merit pe luna trecuta. Departamentul contabilitate al scolii sau/si cel al ISJ-ului trebuie sa va dea lamuriri.

Sunt prof. SSD matem- fiz. si in cealalta sesiune am obtinut atestatul de echivalare pe matem, pentru ca nici nu am stiut ca se pot depune dosare pe ambele specialiati si nici nu am predat fizica.Acum predau si matem si fizica si as dori sa stiu daca mai e nevoie de un dosar de echiv. pe fizica sau este valabil atestatul pe care il am? Spuneati cu ceva timp in urma ca intr-o astfel de situatie sunt si alti prof. si ca la minister se va reglementa situatia.Puteti sa ma lamuriti in legatura cu aceasta?

Nu exista nicio reglementare sau lamurire expresa in acest sens. Prin urmare, va sfatuiesc sa va depunei dosar de echivalare si pe cea de-a doua specialitate.

Am absolvit Facultatea de mecanică din Timișoara în 1985, apoi am lucrat la IUT Bistrița ca inginer până în anul 1986, când m-am transferat la ARIO Bistrița la Atelierul de proiectare armături. În anul 2005 am hotărât să schimb domeniul de activitate, menționez că în anul 2002 am absolvit și Școala Postuniversitară de Informatică Aplicată. Am lucrat 1 an ca profesor suplinitor pe disciplina TIC, apoi am luat examenul de titularizare în anul următor. Am fost încadrată ca profesor la Grupul Școlar Forestier Bistrița. După examenul de definitivat, în anul 2007 am fost încadrată ca profesor definitiv cu vechime în învățământ 14-18 ani – spor de stabilitate. Menționez că am predat doi ani jumătate de normă materii de specialitate (respectiv mecanică). Pe scurt, în anul 2010 am trecut pe cartea de muncă profesor definitiv 22-25 de ani – spor de stabilitate. În anul 2011, am fost transferată pentru reducere de activitate la Colegiul Național ”Andrei Mureșanu” Bistrița, unde am fost încadrată de la zero ca profesor gradul II (l-am luat în vara 2011) vechime 6-10 ani. Întrebare: În cazul unui transfer se recalculează încadrarea după noile condiții????? s-au situația dată nu poate fi diminuată?

In caz de pretransfer si nu numai se face incadrarea potrivit legii. Astfel, Legea nr. 63/2011 prevede „Vechimea efectivă în învăţământ reprezintă perioada în care persoana angajată cu contract individual de muncă a desfăşurat activitate efectivă de predare la catedră în cadrul unei unităţi sau instituţii de învăţământ. Constituie vechime efectivă în învăţământ şi perioada în care personalul didactic de conducere, îndrumare şi control, precum şi personalul didactic auxiliar desfăşoară activitate în cadrul unei unităţi/instituţii de învăţământ sau unui inspectorat şcolar.
   6. Vechimea recunoscută în învăţământ reprezintă perioada în care persoana angajată în învăţământ, provenită din alte sectoare de activitate, face dovada că a profesat în specialitatea înscrisă pe diploma de studii, în cazul în care această persoană ocupă un post didactic în aceeaşi specialitate. Această vechime este luată în calcul numai pentru stabilirea drepturilor salariale. Pentru persoanele care beneficiază de vechime recunoscută în învăţământ, stabilirea salariului de încadrare al funcţiei didactice se va face potrivit pct. 1 lit. c).
   7. Vechimea în învăţământ este formată din vechimea efectivă în învăţământ şi vechimea recunoscută în învăţământ, după caz”.

Va rog frumos spuneti-mi si mie ce se intampla daca un profesor a sustinut examenul de grad I in 2013 (pe 28 febr 2013) a obtinut nota buna, dar la evaluarea anuala din partea scolii, pe anul 2010-2011 are calificativul bine ?. Conform OMECTS 5561/2011-  ART 32- cadrele did inscrise la grad I, care pana la obtinerea acestui grad nu obtin calificativul FB, la evaluarile anuale si la IC2, nu pot finaliza examenul in seria pentru care sau inscris. In aceasta situatie  probele si,  dupa caz, finalizarea ex. pt acordarea gad I se amana cu un an. Inspectoratul scolar reprogrameaza a doua inspectie scolara curenta pe parcursul anului de amanare. - Nu e cazul de IC2.  Ce are de facut ? Care este finalizarea ?

Conform legislatiei, consider  ca va puteti reinscrie la examen cand indepliniti conditia privind calificativul „Foarte Bine” pe ultimii 2 ani.

Am terminat Facultatea De Fizica in 2002 si nu am lucrat in invatamant pana acum. Daca urmez un curs postuniversitar de psihopedagogie speciala,pot sa particip la titularizare pentru un post de profesor-educator din ivatamantul special? 

Tinand seama de prevederile din Centralizator consider ca nu puteti ocupa un astfel de post in baza diplomei de licenta specializarea fizica.

Sunt licentiata in Teologie si Filologie, am Gradul didactic I, iar intre anii 2009-2011 am urmat cursurile universitare de masterat din cadrul Universitatii Ecologice Bucuresti, in domeniul Stiintele comunicarii (4semestre=120credite transferabile ECTS).Diploma de Master mi-a fost eliberata abia un an mai tarziu,in 18.12.2012. Anul acesta, in septembrie, am depus la CCD actele necesare pentru recunoasterea celor 90 de credite, conform Ord. 5562/ 07oct 2011.  Desi la Cap.III,art.13 al acestui ordin se mentioneaza  clar ca dosarul va contine o cerere de echivalare si copii xerox in conformitate cu originalele Diplomelor care atesta acest lucru, CCD refuza sa-mi recunoasca creditele, motivand ca lucrul acesta trebuia facut anul trecut pe baza unei adeverinte...Intrucat DIPLOMA de Master are data eliberarii 18.12 2012, iar Ord.5562 mentioneaza clar ca dosarul trebuie sa contina copii xerox dupa DIPLOMA si nu dupa vreo adeverinta, consider ca sunt indreptatita sa mi se recunoasca cele 90 de credite transferabile(ECTS).

Consider ca cererea, respectiv dosarul pentru echivalarea creditelor nu trebuie introdus, in mod imperativ, in anul absolvirii cursurilor, ci oricand considera cadrul didactic ca are nevoie de aceasta echivalare.

Se poate da Premiul de 2% din fondul de salarii cadrelor didactice care-l merita, momentan dupa prevederile legale in vigoare?

Conform Contractului Colectiv de Munca Unic la Nivel Sector de Activitate Invatamant preuniversitar partile convin acordarea urmatoarelor drepturi: „un premiu lunar din suma de 2% din fondul de salarii, în condițiile legii, pe baza criteriilor stabilite de către comisia paritară de la nivelul unităţii/instituţiei prevăzute în Anexa nr. 4, criterii elaborate avându-se în vedere rezultatele în activitate, considerate ca valoroase pentru unitate/instituţie; criteriile vor fi aduse la cunoştinţa salariaţilor prin afişare la sediul unităţii/instituţiei respective; fondul de premiere se utilizează lunar, sumele nefolosite putând fi utilizate în lunile următoare, în cadrul aceluiaşi an calendaristic şi în acelaşi scop”.

Am terminat Colegiu Universitar (SSD - 3 ani) pe specializarea Informatica. Lucrez din 1997 ca informatician ssd (didactic AUXILIAR)! Personalul didactic auxiliar a fost mereu marginalizat. Pentru noi nu se poate o echivalare Bologna?

Pana in acest moment nu s-a discutat o eventuala echivalare a studiilor pentru personalul didactic auxiliar.

 In prezent sunt profesor in invatamantul prescolar, titular, cu definitivat, la o gradinita clujeana. As dori sa stiu daca mi se poate echivala un doctorat in istorie din anul 2008 (sunt si absolventa a Facultatii de Istorie, cu modul pedagogic absolvit) cu gradul I, desi nu profesez ca profesor de istorie in acest moment.

Consider ca ati putea sa obtineti echivalarea doctoratului cu gradul didactic, legea neinterzicand in mod expres acest lucru.

Sunt prof. pt. inv. primar si am 6 ani vechime in invatamant.Din pacate nu am reusit sa promovez examenul de definitivare in invatamant, in cele 3 sesiuni.Intrebarea mea este, ce pot face pentru a sustine din nou examenul de definitivare in invatamant? Nota 8 mi se pare foarte mare, iar timpul pentru rezolvarea subiectelor foarte scurt.

Veti putea incheia doar contracte pe perioada determinata cu statul de suplinitor debutant.

Va rog sa precizati daca atributiile reprezentantiilor consiliului local si reprezentantului primarului sunt conform  LEGII NR. 1 DIN  2011 A EDUCATIEI NATIONALE, cu modificările şi completările ulterioare, sau se tine cont si de ROFUIP.Acesti reprezentati blocheaza bunul mers al activitatii Consiliului de administratie, intervenind permanent la orice propunere venita din partea  unitatii, implicandu-se in absolut toate problemele unitatii, indiferent de natura acestora: transferuri, examatriculari, sanctiuni etc.

Deoarece Ministerul Educatiei nu si-a indeplinit obligatia stabilita prin Legea educatiei nationale de a adopta regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar care sa aiba la baza prevederile Legii nr. 1/2011, consider ca se aplica regulemantul vechi adoptat prin ordin de ministru in 2005.

Eu sunt invatatoare,am liceul pedagogic,am 8 ani vechime,gradul definitiv,iar cei doi copii sunt trecuti la mine in intretinere. V-as ruga sa-mi spuneti care ar trebui sa fie salariul meu net.

Destul de greu de spus. Fiind cu studii medii, salariul de incadrare trebuie sa fie de 858 lei, la care se adauga sporul de vechime, sporul de rural, daca e cazul, gradatia de merit si alte sporuri pe care le aveti. 

Detin titlu de Doctor si de anul acesta sunt profesor suplinitor la o scoala generala, sunt debutanta si nu am sustinut examenul de definitivat. Intrebarea mea este: Pot sa imi depun dosarul pentru echivalarea gradului I fara sa am definitivatul sau trebuie sa promovez mai intai examenul de definitivat?

Consider ca trebuie sa obtineti mai intai definitivatul si abia apoi sa va echivalati doctoratul cu gradul didactic.

Sunt titular educatoare,am terminat profesor invatamant primar si prescolar iar definitivatul si gradul II le-am sustinut pe invatator.Va intreb daca pot sa imi iau transferul pe specialitatea invatatori in aceeasi unitate scolara?


Daca se pastreaza prevederile din actuala metodologie puteti obtine pretransferul.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.