Miscarea de personal (angajarea pe post a profesorilor) a fost finalizata.
In Maramures au ramas neocupate (dupa repartizarea inclusiv a necalificatilor) un numar de 3589 de ore, adica aproximativ 198 de posturi.
Efectiv sunt 77 de catedre complete inclusiv doua posturi de educatoare in municipiul Baia Mare.
O parte dintre acestea vor fi ocupate, poate, prin plata cu ora. La celelate Consiliu de Administratie al unitatii scolare trebuie sa gaseasca solutii.
Lista posturilor se gaseste AICI
Sunt convins ca in acelasi timp la unele discipline au ramas nerepartizate persoane cu note foarte mari la concursul de titularizare.
Insa sa nu neglijam faptul ca totusi peste 3% dintre posturile de profesor din Maramures nu sunt ocupate in acest moment.
Cine raspunde de acest lucru?
Cine va da explicatii parintilor de ce elevii lor nu vor fi educate de persoane bine pregatite si motivate?
Care vor fi solutiile de angajare?
Daca adunam si numarul necalificatilor angajati vom vedea clar ca meseria de dascal este din ce in ce mai neatractiva.
E nevoie de investitie urgenta in resursa umana, programe si conditii de munca si invatare pentru elevi si profesori.Adica minim 6 % din PIB.
Pana atunci totul este numai tentativa de reforma in sistemul de invatamant.
▼
29 aug. 2011
Dilema
Azi a avut loc sedinta Consiliului de Administratie a ISJ Maramures.
Tema: Numirea directorilor cu delegatie incepand cu 1 septembrie 2011.
Am ramas putin surprins cand am vazut pe lista ca sunt 3 lideri de sindicat propusi si aprobati in functia de director.
Surprins si pentru ca nu stiu daca are de castigat miscarea sindicala sau patronatul. Toti 3 au fost colegi extraordinari cat timp au fost lideri.
Sa vedem cum se vor comporta in functia de director.
Sper la fel de bine sau cel putin la fel de bine ca si alti lideri ajunsi in fucntii de conducere
Este anul in care cei mai multi lideri au fost propusi si au acceptat functia de director.
Va invit pe dumneavostra, stimati membri de sindicat, sa spuneti daca este bine sau nu pentru miscarea sindicala acceptarea functiilor de la patronat.
Multumesc pentru sinceritatea eventualelor raspunsuri.
Tema: Numirea directorilor cu delegatie incepand cu 1 septembrie 2011.
Am ramas putin surprins cand am vazut pe lista ca sunt 3 lideri de sindicat propusi si aprobati in functia de director.
Surprins si pentru ca nu stiu daca are de castigat miscarea sindicala sau patronatul. Toti 3 au fost colegi extraordinari cat timp au fost lideri.
Sa vedem cum se vor comporta in functia de director.
Sper la fel de bine sau cel putin la fel de bine ca si alti lideri ajunsi in fucntii de conducere
Este anul in care cei mai multi lideri au fost propusi si au acceptat functia de director.
Va invit pe dumneavostra, stimati membri de sindicat, sa spuneti daca este bine sau nu pentru miscarea sindicala acceptarea functiilor de la patronat.
Multumesc pentru sinceritatea eventualelor raspunsuri.
24 aug. 2011
Managementul gradinitelor da cu virgula...
Nu aveam cum sa nu sesizez lipsa unei coerente atunci cand sunt concepute, aprobate si date spre a fi aplicate unele ordine de ministru. Si incepem o noua fila din povestea fara sfarsit “Legile made in Romania” cu
Ordinul nr. 4865/16.08.2011 prin care se aproba NORMELE METODOLOGICE PENTRU STABILIREAOBLIGAŢIEI DIDACTICE DE PREDARE A PERSONALULUI DE CONDUCERE DIN INSPECTORATELEȘCOLARE, UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT, UNITĂŢILE CONEXE, PRECUM ȘI A PERSONALULUI DEÎNDRUMARE ŞI CONTROL DIN INSPECTORATELE ȘCOLARE ȘI A PERSONALULUI DIDACTIC DINCASELE CORPULUI DIDACTIC.
La o prima citire se poate vedea intentia clara ca orice functie de conducere sa faca si act de predare 2,4,6,8,10 sau 18 ore.
E clar ca acele clase sau grupe la care vor preda acestia vor fi sacrificate, deoarece un act de predare de calitate sau de conducere nu se poate face pe fuga.
Ce este ciudat este lipsa de claritate a ordinului in anumite puncte.
Astfel,
Art.4. Directorii grădiniţelor cu program normal, care au personalitate juridică și care funcţionează cu peste 8 grupe de copii, profesori pentru învățământul preșcolar, nu sunt degrevați de norma didactică și efectuează integral activitatea didactică de instruire – educare cu grupa de copii.
Art.5. Directorii grădiniţelor cu program prelungit/săptămânal cu personalitate juridică, care funcţionează cu peste 7 grupe de copii, profesori pentru învățământul preșcolar, nu sunt degrevați de norma didactică și efectuează integral activitatea didactică de instruire – educare cu grupa de copii.
Ceea ce inseamna ca gradinitele cu personalitate juridica care au mai putin de 8 grupe au directorii degrevati…si la fel se va intampla si la cele cu 7 grupe….
Sper ca in spatele acestui ordin nu se ascunde dorinta de a lasa gradinitele fara personalitate juridica. In practica, sunt gradinite care au mai mult de 150 de copii si mai putin de 8 grupe. Altfel spus, ori se vor infiinta posturi, ori vor fi supraaglomerate gradinitele…
Parerea mea... e greu sa faci calcule matematice iar rezultatul sa fie corelat si cu cerintele juridice...cel putin pentru unii.
Repartizarea suplinitorilor
lista posturilor libere pentru sedinta din 24.08.2011 pentru judetul Maramures le gasiti AICI...
Art. 77. (1) În şedinţa publică organizată la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti, în perioada prevăzută de Calendar, conform programării stabilite de fiecare inspectorat şcolar, posturile didactice/catedrele rămase vacante/rezervate, după soluţionarea completărilor de normă didactică, repartizarea cadrelor didactice titulare prin detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluţionată, soluţionarea cererilor cadrelor didactice titulare care beneficiază de continuitate pentru detaşare la cerere şi repartizarea cadrelor didactice titulare care au solicitat detaşare la cerere, potrivit prezentei Metodologii, se ocupă, în ordine, de către:
a) candidaţii prevăzuţi la art. 75 alin. (3) din prezenta Metodologie, prin continuitate pentru suplinire.
b) cadrele didactice enumerate la art. 75 alin. (8) lit. a)-c) din prezenta Metodologie ierarhizate pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor, cu respectarea prevederilor de la art. 75 alin. (9) din prezenta Metodologie;
c) candidaţii participanţi în alte judeţe la concursul din iulie 2011, rămaşi nerepartizaţi, care au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci), în ordinea descrescătoare a notelor;
d) cadre didactice calificate nerepartizate, care au participat la concursul din iulie 2009 şi/sau iulie 2010 în judeţul/municipiul Bucureşti în care solicită postul/catedra vacant(ă) şi au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci), ierarhizate pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor, cu respectarea prevederilor de la art. 75 alin. (11) din prezenta Metodologie;
e) candidaţii care au participat la concursul pentru suplinire, cu probe orale şi practice/orale în profilul postului, după caz, organizat de inspectoratul şcolar, sesiunea august 2011 în judeţul/municipiul Bucureşti în care solicită postul/catedra vacant(ă) şi care au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci) în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), în ordinea descrescătoare a notelor;
f) cadre didactice calificate cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursul din iulie 2011 în judeţul/municipiul Bucureşti în care solicită postul/catedra vacant(ă) şi care au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci), în ordinea descrescătoare a notelor;
g) cadrele didactice calificate cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursul din iulie 2010 sau iulie 2009 în judeţul/municipiul Bucureşti în care solicită postul/catedra vacant(ă) şi care au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci), ierarhizate pe o lista unica, în ordinea descrescătoare a notelor;
h) institutorii cu a doua specializare, care au participat la concursul din iulie 2011 în judeţul/municipiul Bucureşti în care solicită postul/catedra vacant(ă) şi care au obţinut la acesta cel puţin nota 5,00 (cinci), în ordinea descrescătoare a notelor;
i) institutorii cu a doua specializare, care au participat concursul din iulie 2010 sau la concursul din iulie 2009 în judeţul/municipiul Bucureşti în care solicită postul/catedra vacant(ă) şi care au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor;
j) cadre didactice calificate cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursul pentru suplinire din august 2011, în judeţul/municipiul Bucureşti în care solicită postul/catedra vacant(ă), care au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci), în ordinea descrescătoare a notelor;
k) institutorii cu a doua specializare, care au participat la concursul pentru suplinire din august 2011 pentru posturi de educatoare/învăţător, în judeţul/municipiul Bucureşti în care solicită postul/catedra vacant(ă), care au obţinut la acesta cel puţin nota 5,00 (cinci), în ordinea descrescătoare a notelor;
l) candidaţii participanţi în alte judeţe la concursul pentru suplinire din august 2011, rămaşi nerepartizaţi, care au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci), în ordinea descrescătoare a notelor.
(2) Repartizarea absolvenţilor cu diplomă ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, conform alin. (1) lit. e), lit. h), lit. i) sau lit. k), se realizează numai pe catedre vacante/rezervate în specialitate din învăţământul primar sau gimnazial ori palate şi cluburi ale copiilor şi elevilor, cu salarizarea corespunzătoare funcţiei de institutor.
(3) La note/medii egale departajarea se face conform art. 75 alin. (10) din prezenta Metodologie.
(4) Candidaţii repartizaţi pentru suplinire pe posturi didactice/catedre vacante rezervate în perioada prevăzută în Calendar, în baza rezultatelor obţinute la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, sesiunea iulie 2011 pot beneficia de continuitate pentru suplinire, în anul şcolar 2012-2013, în unitatea/unităţile de învăţământ în care au fost repartizaţi.
Art. 77. (1) În şedinţa publică organizată la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti, în perioada prevăzută de Calendar, conform programării stabilite de fiecare inspectorat şcolar, posturile didactice/catedrele rămase vacante/rezervate, după soluţionarea completărilor de normă didactică, repartizarea cadrelor didactice titulare prin detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluţionată, soluţionarea cererilor cadrelor didactice titulare care beneficiază de continuitate pentru detaşare la cerere şi repartizarea cadrelor didactice titulare care au solicitat detaşare la cerere, potrivit prezentei Metodologii, se ocupă, în ordine, de către:
a) candidaţii prevăzuţi la art. 75 alin. (3) din prezenta Metodologie, prin continuitate pentru suplinire.
b) cadrele didactice enumerate la art. 75 alin. (8) lit. a)-c) din prezenta Metodologie ierarhizate pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor, cu respectarea prevederilor de la art. 75 alin. (9) din prezenta Metodologie;
c) candidaţii participanţi în alte judeţe la concursul din iulie 2011, rămaşi nerepartizaţi, care au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci), în ordinea descrescătoare a notelor;
d) cadre didactice calificate nerepartizate, care au participat la concursul din iulie 2009 şi/sau iulie 2010 în judeţul/municipiul Bucureşti în care solicită postul/catedra vacant(ă) şi au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci), ierarhizate pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor, cu respectarea prevederilor de la art. 75 alin. (11) din prezenta Metodologie;
e) candidaţii care au participat la concursul pentru suplinire, cu probe orale şi practice/orale în profilul postului, după caz, organizat de inspectoratul şcolar, sesiunea august 2011 în judeţul/municipiul Bucureşti în care solicită postul/catedra vacant(ă) şi care au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci) în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), în ordinea descrescătoare a notelor;
f) cadre didactice calificate cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursul din iulie 2011 în judeţul/municipiul Bucureşti în care solicită postul/catedra vacant(ă) şi care au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci), în ordinea descrescătoare a notelor;
g) cadrele didactice calificate cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursul din iulie 2010 sau iulie 2009 în judeţul/municipiul Bucureşti în care solicită postul/catedra vacant(ă) şi care au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci), ierarhizate pe o lista unica, în ordinea descrescătoare a notelor;
h) institutorii cu a doua specializare, care au participat la concursul din iulie 2011 în judeţul/municipiul Bucureşti în care solicită postul/catedra vacant(ă) şi care au obţinut la acesta cel puţin nota 5,00 (cinci), în ordinea descrescătoare a notelor;
i) institutorii cu a doua specializare, care au participat concursul din iulie 2010 sau la concursul din iulie 2009 în judeţul/municipiul Bucureşti în care solicită postul/catedra vacant(ă) şi care au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor;
j) cadre didactice calificate cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursul pentru suplinire din august 2011, în judeţul/municipiul Bucureşti în care solicită postul/catedra vacant(ă), care au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci), în ordinea descrescătoare a notelor;
k) institutorii cu a doua specializare, care au participat la concursul pentru suplinire din august 2011 pentru posturi de educatoare/învăţător, în judeţul/municipiul Bucureşti în care solicită postul/catedra vacant(ă), care au obţinut la acesta cel puţin nota 5,00 (cinci), în ordinea descrescătoare a notelor;
l) candidaţii participanţi în alte judeţe la concursul pentru suplinire din august 2011, rămaşi nerepartizaţi, care au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci), în ordinea descrescătoare a notelor.
(2) Repartizarea absolvenţilor cu diplomă ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, conform alin. (1) lit. e), lit. h), lit. i) sau lit. k), se realizează numai pe catedre vacante/rezervate în specialitate din învăţământul primar sau gimnazial ori palate şi cluburi ale copiilor şi elevilor, cu salarizarea corespunzătoare funcţiei de institutor.
(3) La note/medii egale departajarea se face conform art. 75 alin. (10) din prezenta Metodologie.
(4) Candidaţii repartizaţi pentru suplinire pe posturi didactice/catedre vacante rezervate în perioada prevăzută în Calendar, în baza rezultatelor obţinute la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, sesiunea iulie 2011 pot beneficia de continuitate pentru suplinire, în anul şcolar 2012-2013, în unitatea/unităţile de învăţământ în care au fost repartizaţi.
23 aug. 2011
Dupa concediu si vacanta
Am avut ieri o conferinta de presa la Maramures din care pot puncta ceea ce a consemnat presa locala:
Parteneriatul de susţinere al candidatului USL a dat naştere unui conflict între liderii sindicatelor SLI MM şi CNSLR Frăţia MM
Liviu Marian Pop il someaza pe liderul CNSLR Fratia, Sorin Bodrea, sa-si ceara scuze dupa semnarea protocolului de sustinere a lui Florin Tataru
“Ministrul Educatiei se da cocos”
Baremul echilibrat - cheia unui Bacalaureat corect
Liviu Marian Pop vrea examen pentru profesori suplinitori
Liviu Marian Pop aşteaptă scuze publice de la Sorin Bodran
CADOU – Sindicalistii maramureseni cer acordarea de tichete sociale pentru dascalii baimareni cu venituri mici
Dezastru in invatamant: Reforma lui Funeriu lasa goale cateva zeci de catedre din Maramures
17 aug. 2011
Pentru constructii DA..pentru salarii NU
Ciudat sau nu Guvernul aproba 18 milioane de lei pentru plata constructorilor de scoli.
Se gasesc bani pentru asa ceva. Nu se gasesc bani, insa, pentru regulamentul privind acordarea sporurilor de conditii grele pe care ministerul nu doreste sa il elaboreze.
Nu cumva din aceste economii de bani se platesc acuma constructorii?
O fi constructori care urmeaza sa se "pregateasca" pentru campaniile electorale care urmeaza?
Sunt intreabari la care asteptam sau cautam raspunsuri dupa ce vom vedea listele constructorilor.
In acelasi timp avem profesori care nu au primit salariile integral pe lunile iulie si august.
Pentru acestia nu se gasesc bani.
Oare cand se vor aloca banii pentru plata sentintelor din anul 2011?
Se gasesc bani pentru asa ceva. Nu se gasesc bani, insa, pentru regulamentul privind acordarea sporurilor de conditii grele pe care ministerul nu doreste sa il elaboreze.
Nu cumva din aceste economii de bani se platesc acuma constructorii?
O fi constructori care urmeaza sa se "pregateasca" pentru campaniile electorale care urmeaza?
Sunt intreabari la care asteptam sau cautam raspunsuri dupa ce vom vedea listele constructorilor.
In acelasi timp avem profesori care nu au primit salariile integral pe lunile iulie si august.
Pentru acestia nu se gasesc bani.
Oare cand se vor aloca banii pentru plata sentintelor din anul 2011?
DIN NOU PE BARICADE
Dupa un concediu de 10 zile (7 la mare si 3 la munte-acasa) am revenit in randul dumneavoastra.
In acest interval de timp am vazut intentia guvernului de a amana alocarea de minim 6% din PIB pentru Educatie pana in 2014. De fapt este prima propunere de modfificare a propriei legi de catre Guvernul BOC.
Agenda publica a saptamanii viitoare este legata de sedinta publica din 22 august. Metodologia de miscare de personal o gasiti AICI, iar ordinea ocuparii postului o gasiti in ordinul MECTS de AICI
Voi incerca in cel mai scurt timp sa raspund la cele cateva sute de emailuri pe care le.am primit in ultimele doua saptamani. Multumesc pentru intelegere si tinem legatura.
Si nu in ultimul rand multumesc tuturor celor care s-au gandit la mine in data de 15 august de ziua onomastica. Tot binele din lume.
In acest interval de timp am vazut intentia guvernului de a amana alocarea de minim 6% din PIB pentru Educatie pana in 2014. De fapt este prima propunere de modfificare a propriei legi de catre Guvernul BOC.
Agenda publica a saptamanii viitoare este legata de sedinta publica din 22 august. Metodologia de miscare de personal o gasiti AICI, iar ordinea ocuparii postului o gasiti in ordinul MECTS de AICI
Voi incerca in cel mai scurt timp sa raspund la cele cateva sute de emailuri pe care le.am primit in ultimele doua saptamani. Multumesc pentru intelegere si tinem legatura.
Si nu in ultimul rand multumesc tuturor celor care s-au gandit la mine in data de 15 august de ziua onomastica. Tot binele din lume.
6 aug. 2011
Concediu de odihna
In perioada 7 august 2011-14 august 2011 sunt in concediu. Mai precis ma gasiti doar la Perla Venusului.
Toate celelalte: telefon, internet, tv, radio,etc sunt inchise in aceasta perioada.
Din 15 august revenim cu aceleasi probleme...unele poate rezolvate
Concediu placut si dumneavoastra si toate cele bune
Toate celelalte: telefon, internet, tv, radio,etc sunt inchise in aceasta perioada.
Din 15 august revenim cu aceleasi probleme...unele poate rezolvate
Concediu placut si dumneavoastra si toate cele bune
5 aug. 2011
Joi 11 august ora 15.00 Audiere publica cu candidatii la Colegiu 2 Baia Mare
joi 11 august la ora 15:00 va invit la Biblioteca Judeteana Maramures pentru a participa la Audierea public cu toti candidatii la Deputat Colegiu 2 Baia Mare...
impreuna cu colegii de lupta sindicala din sanatate si minerit am lansat ieri invitatiile cu cele 5 intrebari....
va asteptam cu drag
2 aug. 2011
Invatamantul..inamicul numarul unu al guvernului BOC?
Am vazut articolul din ZF unde am comentat si eu putin situatia din invatmant.
Analizand putin situatiile publicate de Institutul National de Statistica in mandatul guvernului BOC situatia angajatiilor este urmatoarea:
Se vede cat se poate de clar ca in sistemul de invatmant au fost cele mai drastice reduceri.
36.100 de posturi reduse, din care 21.000 in mandatul domnului FUNERIU
In ceea ce priveste sanatatea si administratia se vede un trend ascendent din 2009 in 2010 dupa care se face reducerea.
E cat se poate de clar ca este o problema intre educatie si Guvernul BOC. NU are nevoie de ea.
Iar daca analizam castigul brut constatam ca:
La fel...numai in invatmant salariul a scazut constant....
Analizand putin situatiile publicate de Institutul National de Statistica in mandatul guvernului BOC situatia angajatiilor este urmatoarea:
ian.09 | ian.10 | apr.11 | ||||
invatamant | 408400 | 395300 | 374300 | |||
sanatate | 371900 | 383500 | 350700 | |||
administratie | 219800 | 228500 | 200400 |
Se vede cat se poate de clar ca in sistemul de invatmant au fost cele mai drastice reduceri.
36.100 de posturi reduse, din care 21.000 in mandatul domnului FUNERIU
In ceea ce priveste sanatatea si administratia se vede un trend ascendent din 2009 in 2010 dupa care se face reducerea.
E cat se poate de clar ca este o problema intre educatie si Guvernul BOC. NU are nevoie de ea.
Iar daca analizam castigul brut constatam ca:
ian.09 | ian.10 | apr.11 | |
invatamant | 2354 | 2312 | 1632 |
sanatate | 1961 | 2003 | 1833 |
administratie | 2761 | 3091 | 2551 |
La fel...numai in invatmant salariul a scazut constant....