29 dec. 2013

Întrebări și răspunsuri 29.12.2013

Avand in vedere ca primesc pe mail intrebari cu privire la titularizarea in baza art.253 cu notele din anii 2012/2013, revin cu urmatoarea precizare:
Problema s-a rezolvat prin Legea bugetului de stat nr. 356/2013. Conform art. 30 alin. 3 "De prevederile art. 253 alin. 1 din Legea nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, beneficiaza in anul 2014 si candidatii care au obtinut cel putin nota 7 la concursul de titularizare in anii 2012 si 2013, in conditiile legii."

Va rog sa-mi comunicati daca am 5 ani vechime pana in prezent si am fost incadrata suplinitor cu diploma de subinginer si nu am solicitat pana acum sa dau definitivatul.Acum am absolvit Fac. de Pshihologie2013 si doresc sa dau definitivatul in pshilogie pot sa il dau?cand? cum ma inscriu?

Va inscrieti dupa ce ati dobandit stagiul de cel putin un an.

Sunt angajata de 5 ani la o scoala din mediul rural, ca secretara si va rog sa-mi spuneti la ce perioada de concediu fara plata am dreptul pe anul calendaristic 2014.

Puteti beneficia de concediu fara plata de 30 de zile cu posibilitate de prelungire pe o perioada nelimitata delege, la intelegere cu angajatorul, in temeiul dispozitiilor Codului Muncii si a Contractului Colectiv de Munca.

Daca sunt in concediu de crestere copil pana la data de 16.11.214 pot participa la etapa de intregire de norma sau trebuie sa ies din concediu ca sa depun cererea .Si pe baza carei legi nr?

Nu trebuie sa renuntati la concediu de ingrijire a copilului pentu a participa la etapele de mobilitate. Actul normativ este Metodologia privind miscarea personalului didactic pentru anul 2014-2015.

Personalul didactic auxiliar beneficiaza sau nu de decontarea navetei???? Precizez următoarele:
- sunt încadrată în școală pe post de Administrator rețea
- am doua ore de T.I.C (diploma de licență este în specialitatea MATEMATICĂ – INFORMATICĂ și am și modulul pedagogic).

Si personalul didactic auxiliar beneficiaza de decontarea cheltuielilor de naveta conform art. 56 din Contractul Colectiv de Munca Unic la Nivel Sector Invatamant Preuniversitar. Dar, avand si ore de TIC puteti beneficia de decontarea navetei si in temeiul Legii nr. 1/2011 si a Instructiunii MECTS nr. 2/2011.

1 Profesor cu vechime in invatamant 39 ani si sapte luni + armata 6 luni poate fi trecut la treapta de vechime peste 40 de ani? Intrebare 2 Pensionar, absolvent de filologie(SSD), incadrat in sistem PCO cu structura normei de 0,5 astfel: - 5 ore limba romana inv. gimnazial - 4 ore limba franceza d.c. 2 ore inv.primar si 2 ore inv. gimnazial modul de plata pentru limba franceza este pe calificat sau sau necalificat (precizez ca am salarizat pe necalificat)?

1. Armata se ia in considerare doar la stabilirea dreptului la pensie.
 2. Pentru a fi platit calificat pentru orele de Lb franceza este importanta specializarea absolvita in cadrul Facultatii de Filologie.

Sunt titulara pe post de invatator, fiind incadrata ca profesor pentru invatamat primar, in urma finalizarii Facultatii de Litere, specializarea romana-franceza si doresc un post de profesor pe catedra de franceza la gimnaziu, care este tot la noi in scoala. In care etapa din mobilitate ma incadrez?

Trebuie sa participati la pretransfer.

Va rog sa-mi spuneti daca pot sa ma titularizez cu dosar la nivel de scoala in anul care vine, in conditiile in care am 8,24 din anul 2012, insa am o colega cu o nota mai mare din acelasi an, dar fara sa aiba definitivat.Mentionez ca am definitivat si gradul doi si exista in cadrul comunei un post titularizabil.

Puteti opta amandoua  pentru post doar in situatia in care amandoua ati ocupat ore din postul respectiv in anul scolar 2013/2014. In acest caz trebuie indeplinite conditiile din art. 56 alin. 3 din Metodologia de mobilitate. "În situaţia în care un post didactic/o catedră este solicitat(ă) de mai multe cadre didactice netitulare care îndeplinesc cumulativ condiţiile prevăzute la alin. (1), prioritate la ocuparea postului didactic/catedrei are cadrul didactic care a dobândit cel puţin definitivarea în învăţământ. Dacă astfel nu se ajunge la departajare, prioritate la ocuparea postului didactic/catedrei are cadrul didactic cu domiciliul în localitatea în care solicită postul didactic/catedra, conform art. 1 alin. (3). În situaţia în care nici domiciliul nu conduce la departajare, pentru departajare se va lua în calcul nota cea mai mare obţinută la proba scrisă de la concursul/concursurile de titularizare susţinute în sesiunile 2011, 2010. La note egale, pentru departajare, se folosesc criteriile şi punctajele din anexa nr. 2".
  
Sunt profesor titular de lb. franceza (L1), cu o vechime de 12 ani, la o scoala din mediul rural. In acest an parintii doresc sa schimbe incepand cu anul scolar 2014-2015, lb franceza (L1) cu limba engleza (L2) deoarece engleza, spun ei, este mai cautata decat franceza. Pentru mine, acest lucru, ar duce la restrangerea postului, deoarece la ciclul gimnazial sunt numai 4 cls*2h=8h/ sapt. As dori sa mi se raspunda ce se va intampla in cazul in care se aproba cererea parintilor.

Daca se reduc numarul de ore la mai putin de jumatate de norma catedra dvs. va intra in restrangere de activitate. Aceasta restrangere se solutioneaza conform Metodologiei de mobilitate.

Sunt titulara in doua scoli, invatamant liceal, si din motive personale as dori sa intru in concediu fara plata, sa zic asa, din una din cele doua scoli(cea in care am ore mai putine), deci sa raman cu jumatate de norma. Este posibil acest lucru in cursul anului scolar

Fiindca suntem in timpul anului scolar ar putea beneficia de concediu fara plata conform Codului Muncii si a Contractului Colectiv de Munca Unic la Nivel Sector de Activitate Invatamant Preuniversitar, concediu care este de 30 de zile cu posibilitatea de prelungire la intelegere cu angajatorul.

Sunt profesor titular lb engleza si in anul 2008 am sustinut definitivatul dupa care din ianuarie 2009 pana in ianuarie 2011 am fost in maternitate. Sunt inscrisa la gradul II pe care l voi sustine in 2015 si am mai facut un curs cu 50 de credite.In concluzie nu am cele 90 de credite. Intrebare :cele 90 de credite trebuie facute in 5 ani de predare efectiva la catedra sau 5 ani de vechime in munca? Si a doua intrebare: as vrea sa ma transfer pe un post de invatator terminand liceul pedagogic initial. Am sustinut ex de titularizare pentru invatatori in 2000, m am titularizat pe un post la care am renuntat, am urmat facultatea si am sustinut din nou titularizare lb engleza in 2004 si am obtinut postul actual. Se poate?

Intrucat nu se specifica clar in legislatie, consider ca este vorba de 5 ani calendaristici.
Ati putea beneficia de pretransfer daca aveti a doua specializare.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.

Ordonanţa de Urgenţă privind modificarea Legii Educaţiei Naţionale adoptată în 23 decembrie 2013

Modificări - AICI

20 dec. 2013

Întrebări și răspunsuri 20.12.2013

Sunt profesor angajat pe perioada determinata, pe catedra de psihopedagogie speciala.
Am sustinut examenul de titularizare, sesiunea august 2012, obtinand media de repartizare 7,75 (nota 7 la proba scrisa). In aceasta primavara nu am putut sa ma titularizez conform prevederilor art. 253 din LEN nr.1/2011. Am citit noua metodologie de mobilitate a personalului didactic (2014-2015) de unde reiese ca personalul didactic cu nota din anul 2012 nu poate beneficia de prevederile art. 253.Exista vreo sansa ca acest an (2012) sa fie introdus asa incat sa ne putem titulariza in baza art. 253?

Asteptam legea bugetului de stat pentru a se reglementa aceasta situatie. Asa s-a procedat si anul trecut. 

Cum se incadreaza un profesor care a dat definitivatul si are vechime in invatamant si in munca 1 an? la 00-02 ani sau la 02-06 ani....Pun aceasta intrebare pentru ca in edusal nu se poate trece def la 00-02 ani

Daca edusal-ul nu permite incadrarea la 0-2 ani, consider ca ar trebui sa fiti incadrata la 2-6 ani, iar salariul sa va fie diminuat pentru a corespunde realitatii, respectiv pentru a corespunde cu cel corespunzator vechimii dvs.

Îmi cer scuze de deranj,sunt administrator financiar la o școală din județul teleorman și aș vrea să-mi spuneți și mie dacă am dreptul la decontarea navetei sau doar la suportarea cheltuielilor în interes de serviciu.De asemenea aș mai vrea să-mi spuneți și mie dacă știți cumva ce se întâmplă cu decontarea navetei la elevi, am un băiat în clasa aIXa la un liceu din Roșiori de Vede și până la această dată nu se știe nimic de decontarea navetei elevilor

Puteti beneficia de decontarea cheltuielilor de naveta conform prevederilor art. 56 din Contractul Colectiv de Munca Unic la Nivel Invatamant Preuniversitar 2012/2013.
Nu am cunostinte in ce priveste plata cheltuielilor de transport pentru elevi.

Va contactez in legatura cu plata concediului de studii pentru doctoranzi, in baza legii L1/2011 ART. 268: (1) Cadrele didactice care redacteaza teza de doctorat sau lucrari in interesul invatamantului pe baza de contract de cercetare ori de editare au dreptul la 6 luni de concediu platit, o singura data, cu aprobarea consiliului de administratie al unitatii de invatamant. Sunt profesor suplinitor pe un post rezervat de 3 ani, iar de la 1 septembrie ar fi trebuit sa primesc continuitate pentru al 4-lea an de suplinire, insa profesorul titular a intarziat cererea de concediu prenatal, motiv pentru care am fost incadrata abia cu data de 16 septembrie. De curand am aflat ca, de la aceasta data pana in prezent, orele nu au fost trecute in cartea de munca, intrucat persoana titulara nu a intrat in concediu postnatal. Poate fi acest lucru un obstacol in acordarea concediului de studii cu plata? Mentionez ca sunt doctorand in ultimul an, in cadrul Universitatii Bucuresti.

Pentru a beneficia de concediu platit pentru doctorat singura conditie este sa aveti un contract individual de munca.

Sunt bibliotecar scolar in bacau. anul trecut in luna martie am primit o adresa de la asociatia bibliotecarilor din romania prin care ni se spunea ca trebuie sa solicitam acordarea in continuare a acestui spor. mentionez ca in anul 2009 am beneficiat de acest spor in baza legii bibliotecilor, spor care in 2010 l-am primit sub forma de suma compensatorie dar din ianuarie 2011 nu l-am mai primit. asadar in martie 2012 am facut o cerere la secretariatul unitatii cu privire la acordarea sporului de cond. vatamatoare, cerere care a fost trimisa de catre secretariat la isj si nu am primit nici un raspuns. in luna mai 2012 am facut iar cerere si din nou nu am primit nici un raspuns. in momentul de fata s-a aflat ca unele scoli platesc acest spor pers didactic (prof de chimie si biologie) si celui auxiliar (secretar, laboranti, informaticieni, tehnicieni)  dar nu si BIBLIOTECARILOR DE CE? nu este aceeasi lege aplicabila pentru toti? de ce la unele scoli acest spor se da si la altele nu? am facut cerere si la sindicatul spiru haret din bacau si nu am primit nici un raspuns. sincer nici nu stiu unde si cui sa ma adresez. respectuos va rog sa "ajutati" bibliotecarii in vederea rezolvarii acestei situatii. avem dreptul sa primim acest spor sau nu? legislatia o cunosc. de ce isj bacau - contabilitatea nu da unda verde la salarii? mentionez ca secretara din scoala unde lucrez a introdus in statele de plata acest spor dar s-a admis doar la cei mentionati mai sus, la bibliotecar nu.

Este foarte important despre ce spor este vorba. Sporul de 15 % pentru bibliotecari prezavut de Legea bibliotecilor, care a fost abogata, nemaiacordandu-se acest spor, sau sporul de 15% de ecran acordat in baza unui buletin de determinare a conditiilor de munca si a Legii nr. 63/2011.

Sunt profesor suplinitor repartizat in baza notei la concursul de titularizare din 2012 cu nota 9.25, in 2013 am promovat si examenul de definitivare in invatamant intrebare :ma pot titulariza in baza art 253 la scoala unde sunt incadrata in prezent daca sunt indeplinite toate celelate conditii?

Conform actualei metodologii nu va puteti titulariza, dar consider ca se va reglementa problema titularizarii in baza notei din 2012 sau 2013 prin legea bugetului de stat, la fel ca anul trecut.

Anul trecut am obtinut nota peste 7 la titularizare, dar nu m-am titularizat, mentionez ca am dat pentru un post pe catedra de limba romana. Eu sunt calificata pe romana-franceza. Intrebarea mea este: as putea sa dau anul acesta titularizarea pe limba franceza, dar fara sa pierd nota obtinuta la romana? Stiu ca daca as fi dat din nou pe lb.rom. as pierdut nota de anul trecut. Dar daca incerc pe a doua specializare si nu obtin nota peste 7 pot pierde nota?

Conform Metodologiei de mobilitate „Pentru a beneficia de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2014-2015, cadrele didactice care participă şi la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunea 2014, conform prezentei Metodologii, trebuie să obţină minimum media 5 (cinci), potrivit prevederilor art. 58 alin. (10), la disciplina corespunzătoare postului didactic/catedrei solicitat(e)”.
  
Mai exista sansa ca orele de TIC la gimnaziu sa intre in trunchiul comun si un titular in sistem sa se poata transfera pe aceste ore?

Din pacate, nici Metodologia de mobilitate din acest an nu prevede orele de TIC de la gimnaziu ca fiind obligatorii, prin urmare nu se pot constitui catedre pentru titularizare.

Va scriu in legatura cu o problema de care ma confrunt ca urmare a unei adrese a ISJ Cluj cu privire la indemnizatia de conducere a contabilului sef .Aceasta adresa nu are o baza legala ,nu face referire la nici un act normativ .Consliul de administratie al institutiei s-a grabit sa puna in aplicare sugestia ISJ Cluj si deci a purces la taierea indemnizatiei de conducere de la 40%la 10%.Emiterea acestei dispoziţii are ca şi consecinţă modificarea procentului îndemnizaţiei de conducere de la 40% la 10% şi deci diminuarea a drepturilor salariale ce mi se cuvin începând cu 1 noiembrie 2013, ca urmare a hotararii în sedinta din data de 20.11.2013 a Consiliului de Administraţie fapt care contravine legii. Potrivit art.41din Legea 53/2003 republicata: (1) Contractul individual de muncã poate fi modificat numai prin acordul pãrţilor. (2) Cu titlu de excepţie, modificarea unilateralã a contractului individual de muncã este posibilã numai în cazurile şi în condiţiile prevãzute de prezentul cod. Codul Muncii urmareste protecţia salariaţilor, astfel încât dupa încheierea contractelor individuale de muncă să nu se poată stabili drepturi inferioare celor din contract şi nicidecum o diminuare a drepturilor salariale deja câştigate prin contractul individual de muncă, prin aplicarea contractului colectiv de muncă încheiat la nivel de ramură. O astfel de decizie luată ar conduce în ultimă instanţă la o încălcare a prevederilor art.38 si art. 41 din Codul Muncii care menţionează elementele contractului individual de muncă şi posibilitatea modificării lor numai prin acordul părţilor. În lipsa negocierii unui contract colectiv de muncă la nivel de unitate, trebuiau menţinute aceleaşi drepturi salariale obţinute anterior în temeiul teoriei drepturilor câştigate, teorie consacrată în doctrina şi practica judiciară. Întrucât drepturile câştigate în baza legislaţiei în vigoare la data angajarii şi a deciziei ordonatorului de credite de la data angajarii mele respectiv la 01.12.2001 trebuiau menţinute în mod corect ele neputand fi modificate–anulate decât în baza unei Legi/Hot.Guvern/Ordonante emise de organele în drept ale Statului Român şi nicidecum a unei hotarari ale consiliului de administratie, care nu are în atribuţiuni conform Legii nr.1/2011 stabilirea de drepturi salariale angajaţilor unităţii . Decizia consiliului de administratie este abuzivă, mai mult aceasta a fost luată fară a se baza pe indicatori financiari privind bugetul de venituri şi cheltuieli al unităţii în condiţiile legii pe stabilirea unor criterii, fără a cunoaşte care sunt responsabilitaţile care revin contabilului şef dintr-o instituţie de învăţămant liceal/colegiu,complexitatea activitatilor desfasurate ci doar în comparaţie cu nivelul altor indemnizatii, fapt care contravine Legii 63/2011. Decizia consiliului de administraţie ca urmare a unei recomandări a Inspectoratului Scolar Judetean Cluj şi care nu face trimitere la nici o baza legală nu poate fi stabilită retroactiv având în vedere că adresa de ISJ Cluj este înregistrată cu data de 18.11.2013, şedinţa de consiliu de administraţie a avut loc în data de 20.11.2013, iar drepturile salariale sunt modificate cu data de 01.11.2013. Statul de functii pentru anul scolar 2013/2014 a fost aprobat de consiliul de administratie al unitaţii si depus la ISJ Cluj cu adresa nr.1977/11.11.2013,orice modificare asupra statului de functii necesita o baza legală în sensul ca drepturile de natura salariala se stabilesc numai prin norme juridice de forta legii. În fapt: - Prin Dispoziţia nr. 155 din 21.11.2013 mi-au fost afectate drepturile salariale şi voi înregistra o diminuare a salariului faţă de luna decembrie 2009, ceea ce contravine principiului ca la trecerea la noul sistem de salarizare, începând cu anul 2010, niciun salariat să nu înregistreze vreo diminuare a venitului realizat în luna decmbrie 2009, precum şi principiul luării în considerare a tuturor sporurilor, indemnizaţiilor sau altor drepturi de natură salarială recunoscute sau stabilite până la 1 ianuarie 2010 prin legi şi ordonanţe, hotărâri de guvern, hotărâri judecătoreşti, prin acte de negociere colectivă şi prin acte specifice autorităţilor locale.

Daca ati avut în plată indemnizatia de conducere in decembrie 2009 și respectiv decembrie 2010 trebuie sa aveti acest spor in continuare. Conform art. 7 din Cap. II din anexa nr. 5 la Legea nr. 63/2011 „ Art. 7. - (1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi, persoanele care desfăşoară activitate de control financiar preventiv beneficiază de o majorare de 10% a salariului de bază stabilit potrivit prezentului capitol, calculat ca sumă între lit. A, B, C, D, E ale art. 3.
   (2) Persoanele care, la data de 31 decembrie 2010, beneficiau de spor pentru control financiar preventiv beneficiază, pe lângă sporul prevăzut la alin. (1), de o compensaţie tranzitorie egală cu diferenţa dintre sporul de care beneficia şi cel reglementat la alin. (1).
   (3) Persoanele care, la data de 31 decembrie 2010, beneficiau de spor pentru activitatea de audit primesc această sumă în compensaţie tranzitorie”.
 Doar in situatia in care v-ati fi angajat dupa intrarea in vigoare a Legii nr. 63/2011 trebuia sa aveti sporul de doar 10%.

Situatia mea este urmatoarea: in iulie 2013 am luat nota sapte la examenul de titularizare, iar in 2009 peste opt. Am sanse sa ma titularizez conform art. 253 in acest an. Daca am inteles bine din noua metodologie, de curand publicata, cu nota din 2013 se prelungeste conactul individual de munca fara a avea posibilititaea sa ma tiularizez. In alta ordine de idei as vrea sa ma mai lamuriti cu ceva. In anul 2009 am susinut  eza de doctorat, dar din motive de secreariat, iar titlul de doctor l-am primit in 2010. In acest caz am dreptul de spor penru doctorat.

Dupa modificarea Metodologiei de mobilitate, care cred ca va aparea cat mai curand veti putea sa va titularizati in temeiul notei obtinuta in 2013.
In ce priveste sporul de doctorat, acesta l-ati putea primi, ca suma compensatorie, numai daca l-ati fi avut in plata in decembrie 2009.
  
Prof.lb.romana doresc sa fac schimb de post cu un coleg de la alta unitate scolara,ce trebuie sa fac,cui trebuie sa ma adresez?

Puteti beneficia de prevederile art. 53 și următoarele din Metodologia de mobilitate, conform cărora  „În vederea realizării schimbului de posturi/catedre prin consimţământ scris, fiecare din cadrele didactice solicitante depun la inspectoratele şcolare cereri-tip conform anexei nr. 18, însoţite de documentele menţionate în cerere. În etapa de soluţionare a pretransferului consimţit între unităţile de învăţământ preuniversitar, cererile pretransfer prin schimb de posturi/catedre prin consimţământ scris se soluţionează în şedinţa publică organizată de către comisia judeţeană/municipiului Bucureşti de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, în perioada prevăzută de Calendar”.

Se poate acorda o zi libera platită în cursul săptămânii pentru doctorat cu aprobarea C.A?Menționez că programul unității nu este afectat,iar cele 8 ore vor fi efectuate în celelalte zile.

Daca orele se efectueaza oricum, nu se poate considera zi libera platita, ci stabilirea orarului in asa fel incat sa nu prestati activitate la scoala intr-o zi/saptamana.

Eu si colega dorim prin titularizare art.253 o jumatate de catedra limba engleza.Ea a sustinut examen pe Istorie si are a doua specializare engleza-doreste sa se titularizeze in acest fel...eu anul acesta activez pe 10 ore engleza si am sustinut examen pe engleza ..va rog sa-mi spunjeti cine are prioritate ,cui o sa dea directorul orele:Mie cu concurs pe engleza sau celeilalte college cu concurs pe istorie dar are a doua specializare engleza si ar dori o catedra:istorie-engleza? 


Titularizarea conform art. 253 se face pe ore in specialitatea in care s-a sustinut examenul de titularizare la care s-a luat nota peste 7 si s-a ocupat un post la suplinire.




Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.

Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.

17 dec. 2013

S-a făcut dreptate. Personalul didactic auxiliar va beneficia de decontarea transportului

Doar lucrând în echipă rezultatele dorite sunt pe măsura aşteptărilor. La fel este şi la nivelul unei unități şcolare. Pentru ca totul să se desfăşoare ”ca la carte”, este nevoie nu doar de directori sau profesori, ci şi de personalul didactic neauxiliar. Deseori nedreptățiți, în ciuda faptului că muncesc foarte mult, mare parte a acestei categorii ajung să primească, lună de lună, un venit care abia le asigură traiul de pe o zi pe alta. Senatorul Liviu Marian Pop a solicitat în nenumărate rânduri ca şi ei să beneficieze de decontarea sumelor alocate pentru transport. Asta în condițiile în care majoritatea dintre ei sunt obligați să parcurgă zeci de kilometri pentru a ajunge la serviciu, sumele necesare depăşind chiar şi 300 de lei lunar.
”Mă bucur că, iată, în cele din urmă s-a înțeles importanța modificării articolului 105 din Legea Educației, care prevedea ca decontarea cheltuielilor pentru navetă să se efectueze numai pentru cadrele didactice. Din nefericire, aici nu era inclus şi personalul didactic auxiliar. Să nu uităm că salariile unora dintre ai ajung la doar 1.000 de lei pe lună, iar după plata navetei rămân cu sub 800–700 de lei, în funcție de  distanța parcursă”, a subliniat preşedintele Comisiei de muncă din cadrul senatului, Liviu Marian Pop.
Propunerea legislativă a fost respinsă la Camera Deputaților, Senatul fiind for decizional.

8 dec. 2013

Întrebări și răspunsuri 08.12.2013

Sunt absolventa de colegiu cu specializarea institutor-lb.engleza.Acum sunt incadrata pe post de invatator.As putea sa depun dosar de echivalare pentru profesor de lb.engleza? 

Consider ca echivalarea va da dreptul doar de a fi incadrata ca profesor pentru invatamantul primar.

Sunt cadru didactic titular, cu gradul I,Va deranjez pentru un sfat in urmatoarea problema care s-a dovedit a fi tare spinoasa si aducatoare de alte probleme. Asadar, 
- sunt absolventa a Lic Pedagogic din Bacau- promotia 1997
- am absolvit Colegiul de Institutori cu a II-a specializare ed fizica la Bacau 2003
- am absolvit si Fac de Psih la Spiru Haret- 2008
- fac master pe MRU, anul II
Sunt incadrata ca invatatoare si in urma cu cateva zile am depus cerere pentru 10 ore de educatie fizica la clase primare vacantate prin numirea dlui director (dumnealui fiind de EFS). Mi s-a raspuns ca nu am dreptul invocand Art 9, alin (6) din Metodologia cadru pt mobilitate.

Conform art. 9 alin. 6 din Metodologia de mobilitate „În mod excepţional, în lipsa profesorilor de specialitate, cu specializări prevăzute la alin. (5), catedrele de limbi moderne/materne, de educaţie plastică, de educaţie muzicală, de educaţie fizică şi de religie din învăţământul gimnazial, clasele V-VIII şi din învăţământul profesional, pot fi ocupate pe perioadă determinată, de absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare în profilul catedrei, conform prezentei Metodologii, salarizaţi corespunzător funcţiei de „institutor cu studii superioare de scurtă durată”. Prin urmare, in situatia in care nu sunt profesori de specialitate puteti ocupa orele ca institutor SSD.

Daca sunt educatoare , suplinitoare si grupa mea se desfiinteaza, in consecinta existand riscul sa raman fara post ce se va intampla??? Voi fi repartizata in timpul anului pe un alt post sau voi ramane pana la sesiunea urmatoare de examinare fara serviciu?

Daca se desfiinteaza o grupa se intra in restrangerea de activitate. Se aplica criteriile din art. 25 din Metodologia de mobilitate, iar daca nu se poate face departajarea conform acestora se face o evaluare a cadrelor didactice din gradinita, persoana care obtine punctajul cel mai mic va intra in restrangere de activitate avand posibilitatea de a participa la etapa de transfer pentru restrangere de activitate.

Sunt secretar sef intr-o scoala si as vrea sa particip la concursul pentru 0.5 norma contabil sef , in aceeasi scoala.Pot cumula cele 2 functii?

Codul Muncii va permite cumulul.

O întrebare scurtă : 3 ani parcurși de la doctorat ca asistent universitar ( sau 2 și 1/2 prin derogare ) pot să-i echivalez cu gradul  definitivat urmat de o inspecție la clasă, dar acum în sem. I sau II anul acesta școlar  2013-2014 ? Va întreb să știu ce să fac :  se poate echivala ca și grad didactic sau trebuie să mă înscriu la examenul pentru acordarea examenului național de definitivare în învățământ ce se desfășoară în iulie 2014 (care are ștacheta foarte sus ridicată-adică nota 8, comparativ cu anii precedenți ) ?! nu a apărut nimic concret până acum în  noiembrie 2013, adică toate detaliile, pentru examenul de definitivare, iar pentru gradul II și I sunt precizări venite.  

Doctoratul nu se poate echivala cu definitivatul, ci doar cu grad didactic.

Sunt absolvent al Colegiului Universitar de Institutori ,promotia 1996.Pentru a fi incadrat ca profesor pentru invatamantul primar trebuie continuare de studii?Am colegi de CUI promotia 2012 care beneficiaza de acest lucru.

Trebuie sa va echivalari studiile sau sa le completati.

Sunt bibliotecar scolar si am probleme in ceea ce priveste salarizarea cu sporul de toxicitate. mentionez ca anul trecut in martie am facut adresa la isj referitor la acordarea acestui spor si nu am primit nici un raspuns; am asteptat 30 de zile si in mai am revenit cu adresa nici pana azi nu am primit nici un raspuns. intre timp am aflat ca se da acest spor luna aceasta toti colegii mei personal auxiliar didactic si profesori care au primit inainte acest spor l-au primit eu nu; am intrebat secretara sefa si mi s-a raspuns: am primit bulina rosie pe edusal. anul trecut am solicitat si presedintei sindicatului spiru haret bacau acest lucru si mi-a spus ca va fi un proces am cautat pe site si nu am gasit nimic unde sa ma adresez pentru a beneficia de acest drept

Inteleg ca este vorba de sporul pentru conditii vatamatoare si periculoase care ar tebui sa se acorde, in prezent, pentru cei care l-au avut in plata anterior lunii mai 2011 si care lucreaza in aceleasi conditii si in prezent. De asemenea, aveti nevoie de un buletin de expertizare a locului de munca de catre reprezentantii Agentiei de Sanatate Publica. Daca indepliniti conditiile si nu vi se acorda sporul va puteti adresa instantei de judecata.

Am obtinut atestatul de echivalare studii pentru lecenta.De ce nu mi se mareste salariul conform echivalarii ,de la 1 sept.?Mai trebuie facute alte demersuri la nivel de ISJ? Trebuie sa mai aprobe Ministerul inca o data incadrarea pe post?Sunt titular.

Unitatea de invatamant trebuie sa va schimbe incadrarea. Formulati o cerere, in scris, catre conducerea unitatii de invatamant prin care solicitati incadrarea pe functia si in grila de salarizare pentru studii de licenta conform Metodologiei de mobilitate pentru anul scolar 2013/2014.

De ce criteriu se tine cont la mutarea unui cadru didactic, invatatoare,  de la o scoala arondata, Gainesti,  la scoala cu personalitate juridica, Slatina? Continuitatea la clasa sau de evaluarea invatatoarelor din scoala?

In ce priveste clasa pregatitoare este necesara absolvirea cursului de specialitate pentru a putea preda. Ca principiu general de distribuire a posturilor, metodologia de mobilitate il prevede pe cel al continuitatii.

Sunt profesor pentru invatamantul prescolar cu 20 ani vechime si gradul I si tocmai mi-am dat demisia din functia de director adjunct al unei scoli gimnaziale,ca semn de protest pentru managementul defectuos al directorului prim, imi puteti spune si mie cum un cadru didactic cu definitivat si care a venit anul acesta titular la noi ]n scoala si care are 4 ani vechime este pus pe functie de director adjunct,ce spune legea,chiar suntem cu totii luati de prosti ,de ce a ajuns mizeria la noi in invatamant,in cine si in ce sa mai credem..

Conform Legii educatiei nationale trebuie sa se organizeze concurs pentru ocuparea functiei de director și/sau director adjunct in temeiul unei metodologii apribate de MEN. Dar aceasta metodologie se lasa asteptat de aproape 3 ani. Prin urmare, numirea se face de catre director cu avizul Consiliului de administratie conform Regulamentului de organizare si functionare a unitatilor de invatamant aprobat in 2005.

Sunt profesor suplinitor cu contract pe perioada determinata, de cate un an, in al treilea an de invatamant. M-am inscris la definitivat pentru iulie 2014. De curand am aflat ca sunt insarcinata, in acest caz va trebui sa intru in concediu prenatal incepand cu 1 iunie 2014. Voi mai putea sustine examenul de definitivat in iulie?

Daca sustineti inpectiile pana atunci si indepliniti toate conditiile prevazute de metodologie puteti sustine examenul.

Va rog sa-mi spuneti daca scoala la care sunt titulara are obligatia de a-mi acorda ajutorul de deces in cazul mamei mele, conform contractului colectiv de munca. Mentionez ca mama locuia la mine si beneficia de pensie de urmas.

Se acorda acest ajutor in temeiul legii bugetului de stat, care prevede cuantumul in cazul decesului „unui membru de familie al asiguratului sau al pensionarului, la 1.112 lei”.

Vreau sa va intreb daca am nevoie de modulul psihopedagogic sau doar de un curs de psihopedagogie speciala pentru a ma inscrie la examenul de titularizare in invatamantul special? mentionez ca sunt absolventa de asistenta sociala si masteranda cu aceeasi specializare.

Conform Metodologiei de mobilitate „Pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor din învăţământul special personalul didactic trebuie să îndeplinească, după caz, condiţiile de studii prevăzute la alin. (1)-(9), precum şi pregătirea psihopedagogică prevăzută la art. 3, iar pentru alte specializări, decât cele psihopedagogice prevăzute în anexa nr. 17, este necesar şi un stagiu atestat de pregătire teoretică şi practică în educaţie specială, conform art. 248 alin. (5) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare”. Astfel aveti nevoie si e modulul/cursul de psihopedagogie.

Sunt învățătoare cu gradul I, 16 ani vechime. În 2013 am absolvit Facultatea de literere si stiinte ale comunicării, specializarea română - franceză. În prezent sunt înscrisă la nivel I postuniversitar și în anul I la master, specializarea Menegementul instituțiilor educaționale. Spuneți-mi, vă rog, sunt nevoită săîmi fac dosar de echivalare?

Consider ca e foarte important daca aveti sau nu absolvit liceul pedagogic.

Am o nelamurire si v-as ruga tare mult sa ma ajutati bineinteles daca se pate! Am terminat culegiul de institutori, mi s-au echivalat studiile in aprilie 2013. Incadrarea ca profesor pentru invatamant primar se face din momentul echivalarii studiilor sau de la 1 septembrie 2013! 
Incadrarea se face din luna urmatoare comunicarii certificatului de echivalare, iar plata conform noii incadrari se face incepand cu 1 septembrie 2013.

Va scriu in numele unui coleg care a participat la Concursul pentru obtinerea gradatiei de merit 2013 in judetul Giurgiu. A b obtinut gradatie de merit dar in acest moment nu le sunt platite. Ce ar fi trebuit sa se intample? In calendar scrie ca la 31 mai ISJ trimite la minister o lista. Apoi cine emite deciziile de plata a gradatiilor de merit?

Plata trebuia sa se faca incepand cu 1 septembrie 2013 in baza ordinului ministrului.

Fără 10 ani vechime neîntreruptă în învăţământ, este salarizat conform treptei respective sau cu o treaptă inferioară? Exemplu: 1) 10 ani vechime, cu întrerupere. Treapta corectă este 10-14 ani sau 6-10 ani? 2)Aceeaşi situaţie, dar pentru 14-18 ani, respectiv 18-22 ani. Dacă se poate, vă rog să-mi spuneţi care este cadrul legal şi de când se aplică.

Incadrarea trebuie facuta la treapta 10-14 cu diminuarea coeficientului cu 1,15 fara a fi platit un salariu mai mic decat cel avut anterior, conform anexei 5 la Legea 63/2011:

Am absolvit Colegiul National Elena Cuza sectia pedagogie in anul 2009, ulterior am urmat cursurile Facultatii de Istorie din cadrul Universitatii Bucuresti pe care am absolvit o in anul 2012 examenul de licenta sustinandu l in ianuarie 2013, DIn septembrie 2013 m am angajat pe un post de invatatoare in comuna in care locuiesc ca suplinitor calificat, postul l am obtinut prin concursul organizat la nivel de scoala. Intrebarea mea este beneficiez de prima de instalare??

Prima de instalare nu se mai acorda, decat indemnizatie de instalare in conditiile HG 281/1993. 



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.

Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.

1 dec. 2013

Întrebări și răspunsuri 01.12.2013

Am inteles ca invatatoarele care fac orele de educatie fizica sunt platite .Este adevarat?Daca da,in baza carei legi si daca avem sansa sa ne plateasca chiar si necalificat.In alta ordine de idei de ce noi invatatorii care au 3 clase la simultan(CP+I+III),nu au voie la plata cu ora,pentru a decala programul?

Orele de educatie fizica din invatamantul primar trebuie sa fie predate de profesorul de specialitate. In cazul in care acestea sunt predate de invatator consider ca trebuie platite in regim de plata cu ora.

Am terminat postliceala de Asistent Manager Unitatii Hoteliere in 2013, iar in vara lui 2013 am dat examen pentru catedra de maistru instructir pe TURISM ,iar acum doresc sa ma inscriu la definitivat in 2014, ma pot inscrie sau nu ca se zice ca trebuie sa avem acele 30 de credite profesionale transferabile, mentionez ca sunt inscris si in anul I la Stiinte Economice.

Conform Metodologiei privind examenul de definitivat 2014 „Absolvenţii învăţământului superior se pot înscrie la examen şi în baza: a) diplomelor/certificatelor de absolvire a unor cursuri postuniversitare, cu durata de cel puţin un an şi jumătate, aprobate de Ministerul Educaţiei Naţionale - studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare, studii postuniversitare de masterat - în concordanţă cu Centralizatorul, ori a certificatului de absolvire a unui modul de minimum 90 de credite transferabile care atestă obţinerea de competenţe de predare a unei discipline din domeniul fundamental aferent domeniului de specializare înscris pe diplomă, conform Centralizatorului; b) diplomelor dobândite prin programele de conversie care asigură dobândirea de noi competenţe pentru noi specializări şi/sau ocuparea de noi funcţii didactice, altele decât cele ocupate în baza formării iniţiale, în concordanţă cu Centralizatorul; c) diplomelor dobândite în baza studiilor universitare de masterat/master, care au minimum 90 de credite transferabile, în profilul postului, finalizate cu diplomă obţinută ulterior finalizării cu diplomă a studiilor universitare de lungă durată, în concordanţă cu Centralizatorul; d) diplomelor dobândite în baza studiilor universitare de masterat/master, care au minimum 90 de credite transferabile, în profilul postului, finalizate cu diplomă obţinută ulterior finalizării cu diplomă a studiilor universitare de licenţă şi masterat necesare pentru ocuparea de posturi didactice/catedre de nivel liceal/postliceal, în concordanţă cu Centralizatorul”.

Referitor la Met.miscarii 2014/2015 as vrea sa imi explicatii daca intradevar cei cu nota de 7 la ex. de titularizare din 2012 nu mai beneficiaza de titularizare pe art.253. De ce? Nu vi se pare ca este discriminare?

Este si discriminare si anomalie si oricum vreti sa ii spuneti. Consider ca aceasta problema se va solutiona la fel ca anul trecut prin modificarea metodologiei sau a legii in intervalul de timp imediat urmator.

As dori sa aflu un raspuns la intrebarea daca ma pot titulariza in acest an scolar in contextul urmator: in 2012 am fost repartizat in baza notei peste 7 pe un post netitularizabil - postul de anul trecut a fost desfiintat, fiind nevoit sa ma prezint la examen anul acesta pentru a ocupa un post scos la titularizare, viabil 4 ani, intr-un alt judet - am fost repartizat in 2013 in baza notei sub 7, in sedinta publica Care sunt posibilitatile mele de a obtine titularizarea in baza lui 253 pe postul actual daca acest post va fii declarat viabil si nu este ocupat la pretransfer? Imi mai foloseste nota de anul trecut in acest sens.

Consider ca nu va puteti titulariza in baza notei din 2012 pe postul ocupat in anul 2013-2014 ca urmare a notei obtinuta in 2013. 

1. daca mai exista prima de instalare pentru debutanti? Si daca da, eu care sunt la al treilea an in invatamant (anul acesta sunt inscrisa la def.) pot beneficia? Cum?
2.daca in 2014 o sa iau definitivatul in vara pot beneficia de marire salariului cu 10% avand in vedere ca sunt in al treilea an in invatamant?

Prim de instalare nu mai este, ci doar indemnizatie de instalare prevazuta de HG nr. 281/1993 care se acorda in primul an de angajare de la absolvirea studiilor.
Puteti beneficia de majorarea de 10%.

Am dat titularizare in 2013 la disciplina matematica si am obtinut nota 8,75.In sedintza publica am refuzat sa iau un post de titularizare pe motiv ca erau departe de domiciliul meu(peste 70km).Dupa aceasta sedintza a aparut un post de matematica prin demisia titularului fix in localitatea mea de domiciliu.Intr-o sedintza ulterioara l-am ocupat ca suplinitor.(sedintza din august 2013) si m-am prezentat la el de la 1 septembrie 2013.Ma pot titulariza pe acest post conform articolului 253 in baza noii metodologii 2014-2015? Mentionez ca am definitivatul dat deja.

Daca se va cuprinde in lege posibilitatea titularizarii conform art. 253 si in baza notei obtinuta in anul 2013 puteti beneficia de contract de munca pe perioada determinata pe postul ocupat la suplinire.

Sunt profesor inv. primar la sectia maghiara, am absolvit Liceul pedagogic și Facultatea de Științe ale educatiei tot la sectia maghiara. La școala la care sunt titulara in anul scolar urmator voi avea restrangere de activitate, deoarece se desfiinteaza sectia maghiara. În orașul în care locuiesc nu mai sunt posturi vacante la s. maghiara, așa că aș dori să rămân la aceeași școală. Intrucat in acelasi an se va elibera un post la sectia romana, aș putea cere transferul pe acel post? Va rog sa-mi spuneti daca Legea educatiei sau Metodologia de miscare a pers. did. permite acest lucru.

Consider ca in baza prevederilor art. 52 alin. 2 din Metodologia de mobilitate 2014-2015 puteti beneficia de pretransfer.

Sunt suplinitor calificat pe catedra de invatator cu continuitate la catedra.Am primit in ultimii ani compensatiile tranzitorii zone izolate, insa din acest an nu mai beneficiez. Va rog sa mi spuneti daca este corect.

Conform OUG nr. 19/2012 „Cuantumul brut al salariilor de încadrare, al sporurilor, indemnizaţiilor, compensaţiilor şi al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare aferent personalului didactic şi didactic auxiliar din învăţământ, care se stabileşte în conformitate cu prevederile Legii nr. 63/2011 privind încadrarea şi salarizarea în anul 2011 a personalului didactic şi didactic auxiliar din învăţământ, cu modificările ulterioare, se majorează potrivit alin. (1), în măsura în care personalul îşi desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii”.

Lucrez in invatamant la un liceu din Ploiesti pe postul de secretar-dactilograf, avand vechime in invatamant de 8 ani si incadrata in grupa 5, cu salariul de incadrare de 744 lei. Mentionez ca am fost inainte angajata pe post de secretar la o SC timp de 18 ani, dupa care m-am angajat in invatamant. Sunt absolventa a Universitatii Spiru Haret, facultatea de Drept si administratie publica, promotia 2009, forma ID. Diploma nu a fost recunoscuta la locul de munca, si am dat in judecata MECT si Universitate SH, proces pe care l-am castigat. INTREBARI: 1. De ce legea nu permite personalului contractual sa fie incadrat cu studii superioare, in conditiile in care imi desfasor activitatea in cadrul secretariatului si nu beneficiez de nici un spor? 2. Daca salariul minim pe economie este de 800 lei, de ce sunt incadrata la un salariu de 744 lei si nu se respecta HG 23/2013? 3.Este normal ca la personalul contractual sa fie inclus si sporul de vechime in salariul brut? De ce pentru personalul didactic si didactic auxiliar, sporurile se calculeaza separat fata de salriul de incadrare? 4. De 8 ani de cand lucrez in invatamnt, nu am beneficiat de nici o trecere la alta treapta de salarizare! Mi s-a comunicat ca nu pot beneficia de promovare deoarece nu prevede postul! Ce demersuri pot face si unde, pentru a trece la alta treapta de salarizare?

1. Pentru personalul nedidactic, in prezent nu exista o lege de salarizare. Se aplica doar actele normative generale privind legislatia muncii. Acesta este motivul pentru care nu exista grila de salarizare in care sa se prevada posibilitatea trecerii intr-o alta treapta de salarizare sau la alt nivel de studii.
2. In ce priveste salariul de incadrare, consider ca acesta trebuie sa fie la nivelul salariului de baza brut garantat in plata. Conform art. 2 din HG nr. 23/2013 „Pentru personalul din sectorul bugetar, nivelul salariului de bază, potrivit încadrării, nu poate fi inferior nivelului salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată prevăzut la art. 1”.

Am sustinut examenul de acordare a gradului didactic II in 2013. Am avut salariu de incadrare 1160, doar cu definitiv. Acum am salariu grila de 1206. Adica, Profesor S, Grad II, 10-14 (vechime neintrerupta mai mica de 10 ani)- salariu grila 1206. Atat scrie pe fluturasul meu. E corect? Ce nu inteleg de ce un coleg tot Profesor S, Grad II,dar cu vechimea 6-10 are salariu grila de 1217. Cum e posibil sa aiba mai mult decat mine. Contabilul sustine ca e corect si ca asa i-ar fi spus si de la ISJ- contabilitate ca trebuie sa fiu incadrata cu 1206. Trecerea de la definitiv la gradul II cum se incadreaza in fragmentul de lege Dacă, ulterior intrării în vigoare a prezentei legi, prin împărţirea la 1,15 personalului didactic de predare trecut la o tranşă de vechime recunoscută în învăţământ de peste 10 ani nu i se poate asigura salariul de încadrare avut, acesta va fi menţinut cu acelaşi salariu de încadrare în noua tranşă până când i se poate asigura o creştere a salariului de încadrare."(L63/2011 , c.) 

Asa cum ati enuntat si dvs., conform Legii nr. 63/2011 „pentru personalul didactic încadrat la tranşele de vechime în învăţământ de peste 10 ani, care nu îndeplineşte condiţia de vechime efectivă neîntreruptă în învăţământ de peste 10 ani, salariile de încadrare se vor împărţi la 1,15 şi se vor rotunji la întreg. Dacă, ulterior intrării în vigoare a prezentei legi, prin împărţirea la 1,15 personalului didactic de predare trecut la o tranşă de vechime recunoscută în învăţământ de peste 10 ani nu i se poate asigura salariul de încadrare avut, acesta va fi menţinut cu acelaşi salariu de încadrare în noua tranşă până când i se poate asigura o creştere a salariului de încadrare”. Prin urmare, in prezent dvs. nu puteti avea un salariu mai mic decat cel de la transa 6-10 pentru profesor S gradul didactic II, intrucat la dvs. nu s-a schimbat doar transa de vechime ci si gradul didactic.

Am depus cerere de inscriere la gradul didactic I in oct. 2011, am sustinut inspectia curenta I in mai 2012. In anul scolar 2012-2013 am fost in concediu de crestere si ingrijire copil. In aceste conditii pot depune dosar in oct 2013 pt sesiunea 2014-2016? 

Conform Metodologiei privind formarea continua „ Art. 26. - (1) Pentru înscrierea la examenul de acordare a gradului didactic I, candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile privind vechimea la catedră conform prevederilor art. 242 alin. (5) şi alin. (8) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011.
   (2) În stabilirea vechimii efective la catedră pentru înscrierea la examenul de acordare a gradului didactic I se vor avea în vedere următoarele:
   a) condiţiile de vechime necesare înscrierii la examenul de acordare a gradului didactic I se referă la vechimea la catedră şi nu se confundă cu vechimea în muncă, recunoscută ca vechime în învăţământ în vederea stabilirii drepturilor salariale. Pentru vechimea la catedră se ia în calcul perioada în care s-a desfăşurat activitate efectivă de predare, ca personal didactic calificat, respectiv absolvirea studiilor de specialitate cu examen de diplomă sau de licenţă, după caz, şi îndeplinirea condiţiilor de formare iniţială, conform legii.
   b) cadrele didactice încadrate în învăţământul preuniversitar particular beneficiază de recunoaşterea vechimii la catedră, necesară pentru obţinerea gradului didactic I, de la data obţinerii autorizaţiei de funcţionare provizorie de către unitatea şcolară respectivă, conform legislaţiei în vigoare;
   c) perioada de suspendare a contractului individual de muncă din iniţiativa salariatului, nu se consideră vechime la catedră, ci doar vechime în învăţământ;
   d) perioada concediului de maternitate este considerată vechime la catedră.
   (3) Pentru personalul didactic titular care ocupă funcţii cu drept de rezervare a postului didactic, perioada de rezervare a postului didactic se consideră vechime în învăţământ. Cadrele didactice aflate în această situaţie trebuie să aibă cel puţin 4 ore de predare săptămânal din anul înscrierii până în anul în care li se efectuează inspecţia specială.
   Art. 27. - În toate cazurile, vechimea la catedră necesară înscrierii se calculează de la data obţinerii gradului didactic II, respectiv data de 1 septembrie a anului şcolar următor susţinerii examenului, până la data de 31 august a anului şcolar în care se va susţine inspecţia specială şi lucrarea metodico-ştiinţifică”.
Iar, confor Legii educatiei nationale, art. 242 alin. 5 „Gradul didactic I se poate obţine de către personalul didactic de predare care are o vechime la catedră de cel puţin 4 ani de la acordarea gradului didactic II, prin promovarea următoarelor probe: 
   a) un colocviu de admitere, pe baza unei tematici şi a unei bibliografii aprobate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, pentru fiecare specialitate în parte;
   b) o inspecţie şcolară specială, precedată de cel puţin două inspecţii şcolare curente, eşalonate pe parcursul celor 4 ani, toate apreciate cu calificativul maxim;
   c) elaborarea unei lucrări metodico-ştiinţifice, sub îndrumarea unui conducător ştiinţific stabilit de instituţia cu competenţe în domeniu;
   d) susţinerea lucrării metodico-ştiinţifice, în faţa comisiei instituite, conform metodologiei Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

   (6) În caz de nepromovare, examenele pentru obţinerea gradelor didactice II, respectiv I, pot fi repetate la un interval de cel puţin 2 ani şcolari”. 

Am sustinut in acest an examen de titularizare unde am obtinut nota peste 7. Momentan sunt incadrata prin decizie la o scoala pana pe data de 21 noiembrie. La scoala la care lucrez tocmai s-a scos la concurs un post pe specializarea mea, post pe care in prezent il ocupa alta persoana care nu a sustinut examen de titularizare. Ea este singurul candidat. Am depus o cerere de prelungire a contractului de munca pe postul vacant de la scoala, postat pe site-ul inspectoratului. Raspunsul directorului a fost ca las pe cineva pe drumuri si m-a amenintat ca va desfiinta postul numai sa nu-l ocup eu. Dar eu nu voi ramane fara un post de munca? Ce pot face in acest caz?

Fiind vorba de vacantarea unui post in timpul anului scolar se aplica Metodologia din 02/09/2013
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 568 din 06/09/2013. Conform acesteia „Art. 2. - (1) Pe posturile didactice/catedrele complete sau incomplete care se vacantează în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat pe parcursul anului şcolar se repartizează personalul didactic calificat care îndeplineşte condiţiile de ocupare a acestor posturi didactice/catedre, conform Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în vigoare pentru anul şcolar respectiv, denumită în continuare Metodologie-cadru.
   (2) În lipsa personalului didactic prevăzut la alin. (1), posturile didactice/catedrele complete sau incomplete care se vacantează în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat pe termen scurt, de cel mult 60 de zile, se atribuie, în regim de plata cu ora, la nivelul unităţilor de învăţământ care au posturi didactice neocupate, personalului didactic calificat, prin decizie a directorilor, în baza hotărârii consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ. În mod excepţional, posturile didactice/catedrele vacante/rezervate rămase neocupate, în lipsa personalului didactic calificat, se atribuie, în regim de plata cu ora, la nivelul unităţilor de învăţământ care au posturi didactice neocupate, prin decizie a directorilor, pe termen scurt, de cel mult 30 de zile, personalului didactic fără studii corespunzătoare postului, urmând ca în această perioadă să se organizeze concursuri/testări pentru ocuparea acestor posturi.
   Art. 3. - În cazul în care posturile didactice/catedrele vacantate pe parcursul anului şcolar nu pot fi ocupate conform art. 2, consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat în care se vacantează posturi didactice/catedre pe o durată mai mare de 60 de zile, în condiţiile art. 2 alin. (1), respectiv 30 de zile, în condiţiile art. 2 alin. (2), sunt abilitate să organizeze şi să desfăşoare individual, în consorţii şcolare sau în asocieri temporare la nivel local, concursuri cu probe scrise şi practice/orale în profilul postului sau inspecţii speciale la clasă pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor, pe perioadă determinată, cu personal didactic calificat, respectiv testări pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor cu personal fără studii corespunzătoare postului, conform prezentei metodologii”.

Am absolvit Facultatea de Istorie din cadrul UAIC din Iași în 2007(iar masteratul în 2009) și am lucrat 4,5 ani ca profesoară de istorie în R.Moldova până am ieșit în concediu de maternitate și am venit lângă soț în România. Ca să mă angajez (dupa terminarea concediului) în același domeniu, aici în România, pot să mă transfer pe un post liber sau trebuie să susțin examenul de titularizare? Se recunoaște experiența profesională, vechimea în muncă de acolo? Menționez că am și cetățenie română și am domiciliul stabil aici.

Pentru a va angaja intr-o unitate de invatamant din Romania va trebui sa sustineti concurs. In ce priveste recunoasterea vechimii, din cate cunosc eu aveti nevoie de o aprobare a MEN.

As dori sa va întreb dacă este adevărat ca cei care au catedra rezervată nu intra in restrângere de activitate? Sunt scutiti de concurs? Este specificat in mod clar undeva lucrul acesta? Se face vreo diferența?

Art. 27 din Metodologia de mobilitate 2014-2015 prevede ca „Cadrele didactice titulare care, în perioada stabilirii şi soluţionării reducerilor de activitate, se încadrează în prevederile art. 255 alin. (1)-(6) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare, nu sunt afectate de completarea normei didactice sau de restrângere de activitate, în situaţia în care la aceeaşi catedră sunt mai multe cadre didactice titulare, decât la solicitarea sau cu acordul persoanelor în cauză”.
„Art. 255. - (1) Cadrele didactice titulare, cu contract pe perioadă nedeterminată, alese în Parlament, numite în Guvern sau care îndeplinesc funcţii de specialitate specifice în aparatul Parlamentului, al Administraţiei Prezidenţiale, al Guvernului şi în Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, precum şi cele alese de Parlament în organismele centrale ale statului au drept de rezervare a postului didactic sau a catedrei pe perioada în care îndeplinesc aceste funcţii.
   (2) Prevederile alin. (1) se aplică şi cadrelor didactice titulare, cu contract pe perioadă nedeterminată, care îndeplinesc funcţia de prefect, subprefect, preşedinte şi vicepreşedinte al consiliului judeţean, primar, viceprimar, precum şi cadrelor didactice trecute în funcţii de conducere, de îndrumare şi de control în sistemul de învăţământ, de cultură, de tineret şi sport. De aceleaşi drepturi beneficiază şi personalul de conducere şi de specialitate de la casa corpului didactic, precum şi cadrele didactice numite ca personal de conducere sau în funcţii de specialitate specifice la comisiile şi agenţiile din subordinea Administraţiei Prezidenţiale, a Parlamentului, a Guvernului sau a Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
   (3) Liderii sindicatelor reprezentative din învăţământ au dreptul de rezervare a postului, conform prevederilor legale în vigoare şi contractului colectiv de muncă la nivel de ramură.
   (4) De prevederile alin. (1) beneficiază şi personalul didactic titular cu contract pe perioadă nedeterminată trimis în străinătate cu misiuni de stat, cel care lucrează în organisme internaţionale, precum şi însoţitorii acestora, dacă sunt cadre didactice.
   (5) Personalului didactic titular cu contract pe perioadă nedeterminată solicitat în străinătate pentru predare, cercetare, activitate artistică sau sportivă, pe bază de contract, ca urmare a unor acorduri, convenţii guvernamentale, interuniversitare sau interinstituţionale, i se rezervă postul didactic.
   (6) Personalul didactic are dreptul la întreruperea activităţii didactice, cu rezervarea postului, pentru creşterea şi îngrijirea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copiilor cu handicap, conform prevederilor legale în vigoare. De acest drept poate beneficia numai unul dintre părinţi sau susţinătorii legali”.

Sunt titulara din 2009 pe un post de profesor documentarist. De la 1 octombrie sunt studenta la Fanceza Romana - 3 ani am terminat in 2011 cursul postuniversitar de profesor documentarist de 3 semestre in cadrul primei facultati (4 ani, am terminat in 2003) am facut modulul pedagogic, iar acum, la a doua facultate reiau partea de modul pedagogic, nivelul 1, specifica pentru franceza/romana. Dupa absolvirea (in 2016) a celei de-a doua facultati (romana - franceza), tinand cont si de cursul postuniversitar de 3 semestre, pot lua la pretransfer un post de nivel liceal?

Daca va referiti la un post de Romana sau Franceza nu veti putea preda la liceu, studiile dvs. postuniversitare fiind in alta specializare. Imi bazez sustinerea pe dispozitiile art. 9 alin. 9 lit. a si b si alin. 7 din Metodologia de mobilitate 2014-2015.

Sunt educatoare încadrata în învăţământ din 01.09. 1979 Între 10.01.1987 si 31.08.1987 am întrerupt activitatea pentru creşterea copilului. (7 luni si 20 de zile). În cartea de muncă această perioadă este trecută ,, concediu pentru îngrijirea copilului". Tot din cartea de munca rezultă că începind cu 01.09.1997 trec la tranşa de vechime 18-22 de ani.(anterior acestei date tranşele nu sunt evidentiate distinct). In 01.09.2001, atunci când se îndeplinea termenul, nu sunt încadrată însa la tranşa de vechime 22-25 de ani, lucru care se întâmpla abia începând cu 01.07.2002. La 01.07.2005 sunt trecuta la transa de vechime 25-30 de ani , pentru ca ulterior, in urma demersurilor facute la conducerea unitatii, incadrarea în tranşa de vechime 30-35 de ani să se facă începând cu 01.05.2010. Doresc sa ştiu dacă cele opt luni de concediu pentru îngrijirea copilului se iau în calcul ca perioade de vechime la stabilirea transelor de vechime in invatamant pentru calculul salariului de incadrare.

Perioada concediului pentru cresterea copilului reprezinta vechime in invatamant si se ia in calcul pentru acordarea transelor de vechime. Nu se iau in calcul pentru acordarea sporului de fidelitate, dar in cazul dvs. nu se mai pune problema acordarii acestui spor, avand vechime neintrerupta de peste 10 ani.

In scoala sunt doi profesori titulari .Unul  este in concediu fara plata pana 31august 2013.  Pentru  anul scolar 2014-2015 sunt 4 ore lipsa pt cele 2 catedre  .Cine intra in   restrangere de activitate partiala ? Intra amandoi in evaluare si in functie de punctaj ? Care e legea care reglementeaza?

Fiind vorba de concediu fara plata consider ca intra amandoi la evaluare. Art. 60 din Codul Muncii prevede situatiile in care un salariat nu poate fi concediat, iar concediul fara plata nu se regaseste printre acestea.
Mai mult, art. 27 alin. 1 din Metodologia de mobilitate 2014-2015 prevede că „Cadrele didactice titulare care, în perioada stabilirii şi soluţionării reducerilor de activitate, se încadrează în prevederile art. 255 alin. (1)-(6) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare, nu sunt afectate de completarea normei didactice sau de restrângere de activitate, în situaţia în care la aceeaşi catedră sunt mai multe cadre didactice titulare, decât la solicitarea sau cu acordul persoanelor în cauză”. Iar la art. 255 alin. 1-6 din Legea 1/2011 nu se regaseste concediul fara plata.
  
1. Profesorul psiholog  este in fisa postului  repartizat intr-o unitate de invatamant  ca punct de lucru (normarea facandu-se la CJRAE). El  este membru al consiliului profesoral, deci implicit poate face parte din CA al unitatii de invatamant respective?
Mentionez ca in revisal apare cu contract de munca incheiat in 2011  atunci cand au fost preluati de CJRAE si platiti de CJ.
2. Plata dirigentiei se face din acelasi fond de salarii pentru profesorul psiholog sau din alte surse de venit?
3. Art. 96 alin 2 din Legea 1/2011 privind componenta CA din scoli se ia in calcul sau si pentru componenta lui se merge dupa ROFUIP/2005 cu modificarile ulterioare.
Dupa parerea mea, metodologia de organizare si functionare a CA nu ar trebui  sa elimine acest paragraf privind componenta sa. Si metodologia cand o sa apara?

Din consiliul profesoral fac parte cadrele didactice angajate ale unitatii de invatamant. Din cate cunosc eu dvs. aveti contract de munca cu CJRAE, prin urmare nu puteti face parte din consiliul profesoral, respectiv din consiliul de administratie al unitatii de invatamant unde va desfasurati efectiv activitatea neavand raporturi juridice de munca cu aceasta. Sporul de dirigentie este un drept de natura salariala. Prin urmare, se plateste din fondul de salarii. In ce priveste componenta Consiliului de Administratie, consider ca se ia in considerare prevederea din legea educatiei nationale, dar organizarea Consiliului de administratie se face potrivit regulamentului din 2005. Noul Regulament de organizare si functionare a unitatilor de invatamant este in faza de proiect.
  
Sunt profesoară pensionară din data de 28 iunie 2012, dată până la care am funcţionat ca profesoară titulară pe catedra de Limba franceză la ŞCOALA CU CLASELE I-VIII Nr.1 din oraşul Negreşti-Oaş. In prezent am fost angajata plata cu ora la institutia in care am lucrat ca titulara.Intrebarea mea este urmatoarea: Am dreptul sa-mi fie adaugata la plata cu ora gradatia de merit pe care am pierdut-o pe perioada iulie 2012-iulie 2013- an in care nu am lucrat?Am obtinut prin concurs gradatia de merit pe perioada 2009-2013. Stiu ca Anexa 5 din Legea 63/2011 confera acest drept si cadrelor didactice pensionare. Va rog sa-mi spuneti daca cererea o adresez scolii sau Inspectoratului scolar, in cazul in care am acest drept.

Consider ca nu mai puteti beneficia de gradatia de merit, aceasta expirand la 31 august 2013. Daca ati fi lucrat in anul scolar 2012/2013 ati fi putut beneficia de aceasta.

Sunt prof de matematica,titular la o sc gim cu 13 clase, cu ambii directori de matematica. in anul viitor raman 12 clase, deci pot intra la cerere in restrangere? daca da, in ipoteza ca cel putin unul din directori ramane in functie, revin obligatoriu pe orele acestuia in toamna (rezolvare in cadrul scolii) sau raman prin transfer titular si la scoala unde am obtinut ore in luna aprilie prin miscarea de personal?

Conform art. 41 din Metodologia de miscare a personalului didactic 2014-2015 „Personalul didactic titular care a fost transferat în etapa de restrângere de activitate 2014 revine pe postul didactic/catedra avut(ă) anterior, în situaţia în care, până la data de începerii cursurilor anului şcolar 2014-2015, se constată că postul didactic/catedra a fost vacantat(ă) sau reînfiinţat(ă) ori s-a reînfiinţat cel puţin jumătate de normă din catedra respectivă, iar cadrul didactic respectiv nu a ocupat un alt post/o altă catedră în etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, directorul/directorii unităţii/unităţilor de învăţământ având obligaţia să comunice în scris cadrului didactic decizia de revenire pe postul/catedra deţinut(ă) anterior. Posturile didactice/catedrele eliberate se ocupă în etapele ulterioare ale mobilităţii personalului didactic din învăţământul preuniversitar, cu respectarea prevederilor prezentei Metodologii”.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii la adresa de email liviumarianpop@gmail.com.

Postări populare