30 apr. 2013

Întrebări și răspunsuri 30.04.2013


Sunt educatoare , titulara din 1979, gr did I, vechime in invatamant de peste 34 ani, conform art 248 alin 3 trebuia din luna noiembrie 2012  sa primim certificatele care atesta recunoasterea competentelor, respectiv ECHIVALAREA. Ce se intampla? De ce nimeni nu ne da un raspuns corect, sincer cand se vor elibera si de catre cine? Universitatile ne trimit la ISJ-uri, ISJ-urile ne trimit la Universitati? Cineva ar trebui sa iasa in fata  si sa raspunda celor care asteapta un raspuns!? Cine ne apara drepturile?  cand am spus ca ar trebui sa se intereseze de aceasta situatie, m-au trimis la studii!!Va rog sa luati atitudine in rezolvarea acestei probleme. Este un drept al cadrelor didactice cu vechime(pe care nu l-au cerut atunci,s-au conformat legii si au depus dosare) si care acum nu se respecta.

Din câte am înțeles de la persoane care mi-au scris, acestea au primit atestatele de echivalare. Prin urmare, consider că e o problemă de îndeplinire a unor sarcini de către universități. MEN fiind autoritatea care a trimis listele către universități și a dispus eliberarea atestatelor, ar trebui să răspundă de neeliberarea lor până la această dată.

Va rog sa-mi spuneti daca exista o prevedere legala care interzice unui director care are si functia de diriginte sa primeasca in plata sporul de dirigentie. Mentionez ca directorul a primit si functia de diriginte printr-o decizie a CA luata in acord cu metodologia de miscare pentru anul scolar 2012-2013 (art.14 alin. 3) dar nu primeste in plata si indemnizatia de diriginte.

Conform Metodologiei de mobilitate „Personalul didactic de conducere, de îndrumare şi control nu poate îndeplini funcţia de diriginte şi nu poate efectua ore de consiliere şi orientare vocaţională şi nici ore de dirigenţie. În situaţii excepţionale, când la nivelul unei unităţi de învăţământ nu există suficiente cadre didactice calificate titulare sau angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, personalul didactic de conducere poate îndeplini şi funcţia de diriginte, cu aprobarea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ”.

Am o intrebare...subiectele pentru educatoare vor fi la fel ca si cele de anul trecut,adica doar metodica sau si literatura?

Până în prezent nu s-a schimbat nimic față de anul trecut. Urmăriți site-ul edu.ro.

Contractul colectiv de muncă nr.59276/02.11.2012 este aplicabil în anul 2013?

Este aplicabil începând cu 2.11.2012.

Sunt profesor economist si saptamana trecuta mi s-a acordat continuitate la suplinire pe post de catre scoala unde activez, in baza mediei de 8, 1875 obtinuta la concursul de titularizare din 2012.Conform  Art I, alin 10 din OMEN nr. 3271/25.02.2013, am inteles ca in etapa de repartizare pe posturi pe perioada determinata a candidatilor ce participa la concursul de titularizare 2013 si obtin note peste 5, posturile propuse pentru continuitate la suplinire in anul scolar 2013-2014, in baza notelor peste 7, obtinute in anii anteriori la titularizare (2011 sau 2012), se ocupa NUMAI DE beneficiarii de continuitate la suplinire. Altfel spus, nici unul din candidatii la examenul de titularizare 2013, cu note peste 5, nu pot ocupa posturile celor ce beneficiaza de continuite la suplinire, in baza notelor de peste 7. Se subintelege, conform metodologiei si calendarului, ca aceiasi candidati ( cu note peste 5 la examenul de titularizare 2013 ) pot sa ocupe, avand in vedere faptul ca intra la repartitie pe 14 august, in etapa a II-a, posturile celor ce beneficiaza de continuitate la suplinire in anul scolar 2013 -2014, in baza notelor intre 5 si 6,99 , obtinute la concursurile de titularizare din 2011/2012.Conform articolul 1 al.13 din acelasi OMEN, nici macar titularii care se detaseaza in interesul invatamantului sau la cerere nu pot ocupa posturile propuse pentru continuitate la suplinire in anul 2013-2014, ale celor care beneficiaza de aceasta in baza notelor de peste 7 obtinute la concursurile de titularizare din 2011/ 2012. Pot ocupa insa, avand in vedere etapele de repartizare din metodologie, posturile celor ce beneficiaza de aceeasi continuitate la suplinire, in baza notelor intre 5 si 6,99.Asta aminteles eu, citind metodolgia  cu modificari si completari. E corect?

Conform art. 74 alin. 8 din Metodologie  În etapa de repartizare prevăzută la alin. (3) lit. d), posturile didactice/catedrele propuse pentru continuitate la detașare și pentru prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2013-2014, pentru candidații care au obținut cel puțin nota/media 7 (șapte) la concursurile de titularizare din anii 2011 și/sau 2012, se ocupă numai de persoanele care beneficiază de continuitate la detașare, respectiv de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2013-2014, conform prezentei Metodologii”.

Se poate schimba limba moderna 2 in clasa a VII? (din germana in franceza) Precizez ca in respectiva clasa sunt 2 grupe de elevi ce studiaza cele doua limbi moderne 2. Nu am gasit nici un act normativ care sa interzica acest lucru.

Nu este niciun act normativ care să interzică lucrul acesta




Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.


Ministerul Educaţiei organizează evaluări-pilot la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a

Evaluări-pilot la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a se vor desfăşura în intervalul 9 - 22 mai, în peste 200 de şcoli, iar de anul viitor aceste evaluări vor fi organizate la nivel naţional, aşa cum prevede Legea Educaţiei, a declarat pentru MEDIAFAX, ministrul Educaţiei Remus Pricopie.

29 apr. 2013

Simulările pentru examenele naţionale şi bacalaureat, fără standarde de evaluare bine definite

In aceste zile, elevii din ani terminali clasa a VIII-a şi respectiv clasa a XII-a, susţin simulări pentru evaluarea naţională şi bacalaureat. Senatorul Liviu Marian Pop este de părere că, din nefericire, toate aceste teste nu reflectă adevărata valoare a pregătirii elevilor.

”Avem nevoie de o situaţie reală a ceea ce înseamnă nivelul depregătire al elevilor. În momentul de faţă pot spune că ne jucăm de-a şcoala, atâta timp cât nu există standarde clare de evaluare a simulărilor testelor naţionale şi bacalaureat. Un alt aspect care nu trebuie să ne scape din vedere este şi faptul că aceste testări, care sunt deosebit de importante, sunt descentralizate. Fiecare judeţ în parte îşi stabileşte propriul calendar şi propria metodologie pe care le va respecta. Cu siguranţă în unele şcoli subiectele au un grad de dificultate mai ridicat, în altele mai redus. Aşadar, nu putem discuta despre standarde bine stabilite. Aceste simulări trebuie săaibă un scop foarte precis, acela de a ne ajuta să adaptăm sistemul de învăţământ la nivelul real de pregătire al elevilor. Nu vom putea rescrie programele şcolare fără a avea o centralizare corectă, bazată pe informaţii corecte. Doar aşa vom putea reuşi să venim în sprijinul profesorilor, al elevilor şi să redăm încrederea părinţilor în sistemul de învăţământ, arătându-le că neîndreptăm înspre drumul cel bun”, a subliniat fostul ministru al Educaţiei.
Nu avem nevoie de viitori şomeri, nici de tineri care au un singur scop, cel de a-şi găsi un loc de muncă în străinătate odată ce au absolvit o şcoală din sistemul de învăţământ românesc. Cei mai buni elevi trebuie să îşi continue studiile aici având certitudinea că, în momentul în care vor intra pe piaţa muncii, vor fi bine pregătiţi şi îşi vor găsi cu uşurinţă un loc de muncă. Doar aşa vom reuşi să restabilim echilibrul socio-financiar al României.

29 aprilie, Ziua Veteranilor de Război


Titlul de "veterani de război" a fost recunoscut pentru prima dată în ziua de 29 aprilie 1902 prin Înalt Decret Regal. "Ziua Veteranilor de Război" a fost instituită la 29 aprilie, prin H.G. 1222 din 10 octombrie 2007. 
De atunci, în fiecare an omagiem în  această zi, pe cei care au luptat și au pus dragostea de patrie mai presus decât viața lor.
Cu prilejul Zilei Veteranilor de Război, salut cu deosebit respect și apreciere pe toti veteranii și le doresc La Mulţi Ani cu sănătate!

Cu aleasă considerație,
 Liviu Marian Pop

Întrebări și răspunsuri 29.04.2013


Vă întreb în numele colegei mele, care este angajată pe perioadă determinată ca suplinitor calificat pe un post rezervat, vă întreb dacă poate primi continuitate la cerere prin detaşare la un alt post. Are nota 7.05 din iulie 2011 şi unde şi în ce perioadă se înregistrează cererea.

De detașare pot beneficia doar cadrele didactice titulare.

Anul trecut am participat la examenul de titularizare si am obtinut nota peste 7. Am fost incadrata doar ca suplinitor, deoarece postul pe care am dat concurs era pe un an. Anul acesta postul e scos tot pe un an, am obtinut acordul pentru continuitate si sunt inscrisa la definitivat. Avand in vedere toate cele de mai sus, postul poate fi ocupat la detasare? Ar trebui sa ma inscriu iar la concurs? 

Postul  poate fi luat la detașare.

Parintii elevilor din clasa I am aflat ca pentru anul scolar urmator s-a luat decizia de catre conducere sa fie numit un alt invatator. Ca si parinti, avem vreo cale legala prin care ne putem prezenta optiunea de a fi pastrat acelasi cadru didcatic pe care l-au avut in prima clasa? Ne dorim sa gasim intelegere pentru a nu-i supune pe copii la o noua adaptare, cu alte metode si unei alte personalitati.

Depinde foarte mult de situația cadrelor didactice din unitate. Dacă persoana care a predat la clasă anul trecut avea statut de suplinitor trebuie să îndeplinească o serie de condiții pentru a continua activitatea la aceeași clasă.

Am participat la Concursul de Titularizare 2012 unde am obtinut media 8,40. Ocup Un post rezervat al celor doua doamne director. Am solicitat continuitate pe post cu mentiunea ca in cazul in care directorii revin pe post eu intru in restrangere. Am urmat toate etapele legale, conform metodologiei in vigoare si am primit urmatorul raspuns: " nu a fost aprobata prelungirea duratei contractului individual de munca pe perioada determinata pentru anul scolar 2013-2014 , in CA deoarece nu sunt indeplinite cerintele art. 85(1)". As dori sa aflu ce trebuie sa fac in acest caz astfel incat sa nu fiu obligata sa ma prezint la examen din nou anul acesta.

Puteți formula contestație. Art. 85 alin. 1 din Metodologie prevede: „Cadrele didactice calificate, angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, participante la concursuri de titularizare în anii 2011 şi/sau 2012, care au obţinut minimum nota/media 5,00 (cinci) în specialitatea postului, care au avizul consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, care au calificativul "Foarte bine" şi care mai au cel puţin jumătate de normă didactică în specialitate, pot solicita prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014”. Iar. art. 86 prevede că „Posturile didactice/catedrele vacante/rezervate rămase după etapa de detaşare a personalului didactic titular se ocupă cu prioritate de candidaţii care beneficiază de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014”. Prin urmare, dacă îndepliniți aceste condiții puteți formula contestație.

Se are în vedere ca în acestă legislatura a Parlamentului sau printr-o ordonanţă de guvern, o modificare a Legii educaţiei,respectiv a Statutului cadrelor didactice ,să se revina la pensionarea la cerere cu 3 ani mai devreme faţă de vârsta standard ?.Ştiu ca FSLI a făcut demersurile necesare.

Într-adevăr s-a solicitat de către FSLI modificarea legii educației în acest sens. Urmează să vedem în ce măsură o viitoare modificare va cuprinde și această prevedere.

Vă rog să îmi spuneţi, dacă ştiţi programa pentru definitivat la învăţătoare 2013 şi programa pentru titularizare la învăţătoare 2013 sau unde aş putea să le găsesc?

Urmăriți site-ul edu.ro.

Sunt o invatatoare cu 37 de ani vechime in inv. si 58 de ani de viata, urmeaza sa ma pensionez peste 2ani,inchei cu elevii mei ciclul primar, respectiv cls. a IV-a,va rog sa ma informati daca sunt obligata sa particip la cursurile organizate in scopul preluarii clasei pregatitoare.

Dacă doriți să predați la clasa pregătitoare ar trebui să participați la aceste cursuri.

Va rog sa ma lamuriti cu privire la legea titularizarii in baza articolului 253.Sunt cadru didactic, suplinitor calificat, cu definitivat, vechime de 6 ani in invatamant.Lucrez la acceiasi unitate scolara din anul 2006. Am participat la concursurile de titularizare din anii 2008, 2009, 2010, 2011. Am fost repartizata in sedinte publice in fiecare an in baza notelor obtinute la aceste concursuri. In anul scolar 2012-2013 mi s-a oferit continuitate in baza notei de 6,65 obtinuta la ultimul concurs din 2011. La concursurile din 2008, 2009 am obtinut note peste 7 respectiv ( nota 9 in anul 2008 si nota7, 25 in anul 2009).: as dori sa stiu daca pot sa ma titularizez in baza acestor note

Titularizarea conform art. 253 se face în baza notei conform căreia ați ocupat postul în anul școlar 2012-2013, respectiv nota din 2011. Nefiind notă mai mare de 7 nu vă puteți titulariza.

Pentru intreruperea activitatii din cartea de munca cu somaj, nu poate fi aplicata legea din 2009, in care somajul nu constituia vechime in unitate, pt. ca perioada de somaj s-a produs cand era in vigoare legea nr. 1{r3} din 07.01 1991 publicata in monitorul oficial in 14.o9 1994.Daca nu va suparati pe mine, pt. ca v-am necajit, va rog inca o data sa -mi raspundeti, pt. ca aveti pe langa d-voastra oameni in domeniu legislativ si sunteti un om deosebit care nu ramine indiferent de problemele celorlalti

Conform art. 15 din Legea nr. 1/1991 „Perioada pentru care o persoană este îndreptăţită să primească ajutor de şomaj sau ajutor de integrare profesională constituie vechime în muncă şi în aceeaşi unitate”. Prin urmare, nu constituie vechime în specialitate. Parcă asta era problema. Oricum, dacă bine rețin  eu, dvs. ați beneficiat de șomaj în anul 2003, iar Legea nr. 1/1991 a fost abrogată începând cu 01.03.2002 de Legea nr. 76/2002, care nu mai conține nici măcar această prevedere. Prin urmare, nu vi se poate aplica Legea nr, 1/1991.

Sunt dintr-un judet in care directorii de scoala , in speta CA-ul, hotarasc ce este mai bine pentru ei. Am depus un dosar de pretransfer in doua unitati scolare, deoarece, desi ore sunt peste o catedra, au scos cam asa: -in prima unitate de invatamant au scos 6 ore de matematica in trunchi comun si 12 optional, - in cealalta in care sunt acum, doua catedre , au scos 10 ore in trunchi comun si , atentie, 18 ore de matematica optional, ambele institutii sunt licee teoretice. Am dreptul sa ma pretransfer in una sau mai multe institutii de invatamant daca am 14 ore de matematica in trunchi comun iar 4 optional. Am depus in doua scoli, am fost cu punctajul de peste 50 de puncte dar cu toate acestea scolile, prin acord comun , cred, nu mi-au dat acceptul, inspectoratul judetean, desi conform metodologiei in vigoare, ar fi putut sa treaca peste CA-ul scolilor a preferat sa nu o faca, de ce oare?, nu eram eu cel vizat, persoana care trebuia? Sotia mea este profesor de civica, un psiholog, consilier pe cabinet a facut un pretransfer pe o catedra de socio-umane astfel, in aceeasi scoala unde am depus si eu dosar de pretransfer pe matematica, imi cer scuze pentru incoerenta, dar astazi la cercul pedagogic sefa de catedra de la Liceul Teoretic "M.Eminescu", cea de a doua scoala unde am depus dosar de pretransfer, mi-a spus strict ca nu mai discuta cu mjine, pentru ca am dat dovada de neloialitate, de aceea sunt asa de bulversat, cand?, atunci cand am depus dosar de pretransfer in liceul "ei", ea la acesta oraare 6 ore suplimentare. . Revenind la consilierul psihopedagogic, are in catedra proaspat obtinuta prin pretransfer, 7 ore de psihologie, 4 ore de sociologie, 3 ore de cultura civica toate 14 in trunchi comun si 4 ore de optional, este un pretranfer corect?

Într-adevăr Metodologia dă posibilitatea ISJ-ului să acorde pretransferul și fără consimțământul școlilor, dar nu îl obligă. Dacă considerați că ați fost nedreptățită adresați-vă ISJ-ului și MEN.

Sunt inscrisa la definitivat, iar in luna martie anul acesta am facut 2 ani vechime in invatamant. Am catedra completa la 2 scoli dar la una se intoarce titulara la sfarsitul lui mai. La acesta scoala sunt 8 ore. Doamna doreste sa lucreze ultima saptamana din mai, sa intre in medical in primele doua saptamani din iunie si sa se intoarca la scoala in ultima saptamana, pana-n vacanta. Va rog, spuneti-mi, daca eu imi iau concediu medical (numai la scoala unde se intoarce titulara, lunea si martea) ultima saptamana din mai si ultima din iunie, pot sa imi dau definitivatul anul acesta, sau ma impiedica sa mai sustin examenul acele zile de concediu medical?

Nu văd de ce v-ar împiedica zilele respective de concediu medical să dați examenul de definitivat.

As dori sa stiu cui ma pot adresa in vederea semnarii acordului de parteneriat cu alta scoala, pentru trimiterea lucrarilor elevilor la un concurs, avand in vedere faptul ca directorul scolii nu accepta acest lucru.

Adresați-vă în primul rând Consiliului de Administrație al școlii.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.


Evaluări și pentru elevii claselor a II-a, a IV-a, a VI-a

Ministrul Educaţiei Remus Pricopie a declarat, duminică, la emisiunea "După 20 de ani" de la Pro TV, că vor fi organizate evaluări, de tipul celei naţionale de la sfârşitul clasei a VIII-a, şi la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, începând cu următorul an şcolar.

25 apr. 2013

Ordin nr. 3418/2013 privind aprobarea programelor școlare pentru învățământul primar, clasa pregătitoare, clasa I și clasa a II-a






Fiecare copil are nevoie de un profesor. Profesori bine calificati pentru toti copiii


Joi, 25 aprilie 2013, senatorul Liviu Marian Pop a participat la dezbaterea “Fiecare copil are nevoie de un profesor. Profesori bine calificati pentru toti copiii“, la invitaţia Organizaţiei “Salvaţi copiii” şi FSLI, din cadrul Campaniei Globale pentru Educaţie – Ediţia 2013. Pe parcursul săptămânii 22-28 aprilie, în cadrul acestei campanii, vor avea loc activităţi similare în peste 1000 de unităţi de învăţământ din întreaga ţară, reunind peste 135.000 de participanţi.
În cadrul dezbaterii  s-au adus argumente referitoare la necesitatea modificării Legii Educaţiei Naţionale, a programelor şcolare, a statutului cadrului didactic, precum şi avantajele unui parteneriat parinţi-profesori-societate civilă.
În incheiere, cadrele didactice şi elevii prezenţi au acceptat provocarea lansată de domnul senator de a se implica în procesul evoluţiei învăţământului românesc.

Întrebări și răspunsuri 25.04.2013

S-a eliberat un post de bibliotecar la scoala noastra.Postul ramane blocat? Ar putea fi angajat cineva cu detasare de la o firma privata? Persoana a absolvit programul de pregatire postliceala ,,Bazele biblioteconomiei" cu durata de 2 ani, specialitatea Biblioteconomie- prin Ministerul Culturii - si Facultatea de Sociologie-Psihologie, specializarea Psihologie. Mentionam ca postul este de bibliotecar cu studii superioare.

Postul este blocat. Detașarea ar putea fi o soluție.

Conform OMECT 3281/2006, abrogată,  anterior LEN nr.1/2011, pentru 4-22 elevi:1 post; 23-40 elevi: 2 posturi; 41-60 elevi: 3 posturi; peste 60 elevi: 4 posturi. În condițiile legislației actuale, din punctul dvs. de vedere, care ar fi aceste efective? Cum se calculează ele?Menționez că am întâmpinat o astfel de problemă în aceste zile, la mobilitatea personalului didactic, și nici ISJ-ul nu a dat un răspuns ferm.

Așa cum ați sesizat OMECT nr. 3281/2006 a fost abrogat prin OMECTS nr. 3062/2012. Prin urmare, consider că se normează câte un post pentru fiecare formațiune, între numărul minim și maxim de elevi. Astfel, în învățământul primar se normează un post de învățătoare/institutor/profesor pentru 12-25 elevi.

Sunt directorul unei scoli-saptamana trecuta am organizat concurs pentru ocuparea postului de contabil sef; toate procedurile de concurs au fost respectate-afirmatie sustinuta si de jurista ISJ.BZ..Surpriza:concursul este anulat pentru ca din comisie nu a facut parte un reprezentant al ISJ-ului.In nici un document inclusiv HG.286/2011 nu este specificata cerinta aceasta .Am rugamintea sa ma ajutati sa ies din acest impas 

Puteți contesta decizia ISJ de anulare a concursului.

Daca postul are viabilitate numai un an ,se poate titulariza in acel post?

Nu se poate obține titularizarea decât pe un post cu viabilitate de 4 ani.

In cazul in care muncitorul de intretinere din scoala noastra si-a dat demisia,se poate angaja un alt muncitor,avand in vedere blocarea posturilor din sistemul bugetar?Daca da , in ce conditii(perioada determinata 1an?)

Doar dacă obțineți deblocarea postului veți putea angajata pe acest post.

Pentru pretransferul personalului didactic titular prin schimb de posturi pe baza consimţământului scris între titulari  e necesar acordul consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ  ?Se poate realiza schimb cu un cadru didactic pensionat pe caz de boala  pe un an,revizuibil,grad II, tinand cont ca acesta nu are varsta de pensionare? Dacă directorul şi consiliul de administraţie nu vor să dea acordul sau să îi elibereze actele necesare dosarului persoanei pensionate cum se poate rezolva situaţia?

Conform Metodologiei „Pretransferul personalului didactic titular în învăţământul preuniversitar consimţit între unităţile de învăţământ se poate realiza şi prin schimb de posturi pe baza consimţământului scris al solicitanţilor, fără a fi condiţionaţi de domiciliu şi cu acordul consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ la care solicitanţii sunt titulari. Cadrele didactice titulare în învăţământul preuniversitar care au împlinit vârsta standard de pensionare sau care vor împlini vârsta standard de pensionare până la data de 31 august 2014 nu pot beneficia de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, prin schimb de posturi, în baza consimţământului scris”. Prin urmare, este necesar acordul consiliilor de administrație. Metodologia nu interzice schimbul de posturi în situația prezentată de dvs., dar aveți nevoie de acordul școlilor.

Va rog sa ma lamuriti in urmatoarea situatie:
-sunt profesor suplinitor,iar anul trecut am participat la concursul de titularizare obtinand nota peste 8,00, nu m-am putut titulariza cu aceasta nota si in sedinta publica am obtinut post in trei scoli, anul acesta in etapa de transferari s-a eliberat un post la una dintre scoli (altul decat fractiunea ocupata de mine), am vrut sa ma titularizez pe acest post pe baza art. 253 ,dar mi s-a spus  ca nu ma incadrez in conditiile de titularizare.(postul este liber,are viabilitate si nu mai exista alt profesor care sa il solicite).
De ce nu am putut sa particip la titularizare daca in scoala  mi se putea constitui catedra? Era obligatoriu sa fi fost repartizata pe acel post?Atunci ce rost mai are alin.2 art.55 din Metodologie?

Consider că tocmai în baza art. 55 alin. 2 din Metodologie, în cazul dvs. puteați beneficia de titularizare conform art. 253.

Sunt profesor titular de limba si literatura romana intr-un liceu, iar specializarea de pe diploma de licenta este limba romana-limba latina. De cand am venit in liceu directorul refuza sa-mi dea catedra de romana intreaga, chiar daca sunt ore si imi face incadrea cu ore de latina. Orele de latina in numar de 12 nu au fost scoase la concurs, desi nu este titular pe aceasta disciplina. Va rog sa-mi spuneti daca este corect acest lucru. Incadrarea pentru anul 2013-2014 ( dedusa de mine, pentru ca directorul a spus ca nu trebuie sa ma intereseze acest lucru)este 12 ore de latina si 8 de romana. Precizez ca decizia mea de titularizare e doar pe limba romana, iar ore care ar fi trebuit sa intre in catedra mea au fost scoase pentru completarea normei altei persoane din afara unitatii. Este legal ce se intampla?As vrea sa stiu nr.art de lege dupa care se face incadrarea si ce ar trebui sa fac.

Conform art. 21 din Metodologia de mobilitate „La nivelul unităţilor de învăţământ preuniversitar, încadrarea la clase sau grupe de elevi/preşcolari, a personalului didactic titular, se realizează prin decizie a directorului unităţii de învăţământ, în baza documentelor de numire/transfer/repartizare, curespectarea prevederilor art. 8, art. 9 alin. (1) - (5), alin. (7), alin. (9) - (17), art. 10, art. 12, art. 14 - (17) şi a principiului privind continuitatea activităţii didactice de predare la aceleaşi clase sau grupe de elevi/preşcolari, după discutarea şi analizarea proiectului de încadrare cu personal didactic în consiliul profesoral al unităţii de învăţământ şi aprobarea acestuia de către consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ”.

Sunt profesor gradul I, pensionar.Sunt incadrat la o scoala, in regim da plata cu ora. Mentionez ca am obtinut gradatie de merit in anul 2011.Va rog respectuos sa-mi raspundeti daca aceasta gradatie se ia in calcul la plata cu ora, conform art. 10 din Legea 63 pe 2011.

Conform art. 10 din anexa nr. 5 la Legea nr. 63/2011 „Personalul didactic şi personalul didactic asociat, inclusiv cadrele didactice pensionate pentru limită de vârstă, care funcţionează pe posturi didactice în sistem de plată cu ora sunt salarizate pentru activitatea depusă în funcţie de condiţiile pe care le îndeplinesc la încadrare. La calculul drepturilor salariale se vor avea în vedere: norma didactică de predare, salariul de încadrare prevăzut în anexele nr. 1 şi 2 la lege, indemnizaţia de învăţământ special,gradaţia de merit, sporul pentru titlul ştiinţific de doctor de care a beneficiat până la data de 31 decembrie 2009 şi indemnizaţia pentru localităţi izolate”. Prin urmare, trebuie să se ia în calcul și gradația de merit la calculul salariului în regim de plata cu ora.

Sunt suplinitor calificat cu dubla specializare romana franceza ,am dat titularizare in 2012 pe romana si in anul scolar 2012-2013 am ocupat postul de romana rezervat al directorului in functie.Pot sa cer continuitate pe franceza in anul2013-2014 ?

Așa cum prevede art. 85 din Metodologie nu puteți cere continuitate pe altă specializare. „Cadrele didactice calificate, angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, participante la concursuri de titularizare în anii 2011 şi/sau 2012, care au obţinut minimum nota/media 5,00 (cinci) în specialitatea postului, care au avizul consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, care au calificativul "Foarte bine" şi care mai au cel puţin jumătate de normă didactică în specialitate, pot solicita prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014”.

Sunt angajata in primul an in invatamantul special, ca invatator itinerant, pe perioada determinata. Am participat la concursul de titularizare din 3 august 2012, iar media finala a fost putin peste 8. Nu m-am inscris din motive subiective la definitivat anul acesta. Am primit pe data de 19.04.2012 acordul CA pt prelungirea contractului individual de munca pe perioada determinata, pe un post de inv itinerant, in anul scolar 2013-2014. Anul acesta nu se scoate niciun post la titularizare. Colegele mele mai vechi mi-au spus ca pana acum se mergea pe continuitate, examen dandu-se doar o data la 3 ani. Acum am fost anuntate ca, daca dorim un post in anul scolar viitor, desi am primit toate acordul pt continuitate, tb sa participam la ex. Cine nu participa la acest ex, desi are nota mare in 2011 sau 2012, la repartitie, vor primi intai posturi cei care au dat concurs in 2013, pana la nota 5, apoi urmam noi, cei care am primit continuitate. Nu mi se pare corect ca cel cu 5 din 2013 sa aleaga post inaintea mea, nota peste 8 in 2012...Sau poate gresesc eu ? 

Conform art. 74 alin. 8 din Metodologie au întâietate persoanele care au obținut notă peste 7 la examenele din 2011 sau 2012 și au cerut continuitate față de persoanele care iau notă mai mare de 5 la examenul de anul acesta.

Când se va modifica componenţa Consiliului de Administraţie? (când va trece de senat proiectul de lege pentru modificarea O.U.G.92/2012 aprobat în camera deputaţilor şi sub ce formă?) Care va fi metodologia de funcţionare a Consiliului de Administraţie?

Nu se știe deocamdată. Trebuie să mai așteptăm.

Intrebarea mea este urmatoarea: un fost director economic al unei institutii publice( de exemp casa de pensii) care a fost functionar public si a iesit la pensie la limita de varsta , la Casa de pensii dintr-un judet,mai poate fi angajata de catre Casa Nationala de pensii din Bucuresti pe baza de contract (contractual)in cadrul comisiei de control al institutie din Bucuresti,desi persoana in cauza nu este auditor financiar autorizat , are doar niste cursuri de auditor efectuate pe timpul cat a lucrat in cadrul institutiei.

Conform legislației actuale se poate cumula pensia cu salariul. În ce privește studiile dobândite, depinde de cerințele postului.

Am primit continuitate pt anul scolar 2013-2014, in baza notei din 2012,iar in iulie voi sustine examenul de definitivat.Deoarece postul pe care il ocup nu are viabilitate 4 ani nu am sanse sa devin titulara.Singura sansa sa-mi pastrez postul este sa merg pe continuitate,insa la anul trebuie sa dau din nou examenul de titularizare si e posibil sa pierd postul.De aceea,m-am gandit sa sustin anul acesta examenul de titularizare iar la anul sa merg tot pe continuitate.Faptul ca merg anul acesta la titularizare imi poate afecta continuitatea?Pierd continuitatea daca i-au nota sub 7 sau prin absurd sub 5?

Pierdeți continuitatea doar dacă luați notă sub 5 la examenul de anul acesta.

Sunt preot si am participat la concursul de titularizare anul trecut, obtinand peste 7. Anul acesta am catedra completa, dar sunt platit la PCO, fiind personal asociat. Pot beneficia de continuitate in anul scolar urmator, conform Metodologiei?

Conform art. 85 din Metodologie „Cadrele didactice calificate, angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, participante la concursuri de titularizare în anii 2011 şi/sau 2012, care au obţinut minimum nota/media 5,00 (cinci) în specialitatea postului, care au avizul consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, care au calificativul "Foarte bine" şi care mai au cel puţin jumătate de normă didactică în specialitate, pot solicita prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014”. Astfel, dacă aveți contract individual de muncă și îndepliniți și condițiile de mai sus puteți beneficia de continuitate.

As dori sa stiu daca obtin o nota mai mare de 8 la examen, si cu toate astea nu sunt multumit de posturile cu durata nedeterminata,si vreau sa aleg un post cu durata determinata, cand pot face aceasta alegere, la prima etapa cand se dau posturile cu durata nedeterminata sau in cea de-a doua etapa cand se face repartitia celor cu durata determinata, de asemeni as dori sa mai intreb daca pot sa mi formez in aceasi situatie o catedra din mai multe posturi (3) incomplete.

Conform Metodologiei, art. 57 alin. 5 „ În situaţia în care unităţile de învăţământ sunt constituite în consorţi i şcolare/asocieri temporare se pot constitui şi catedre vacante/rezervate din ore existente la mai multe unităţi de învăţământ din cadrul consorţiului şcolar/asocierii temporare”. În situația expusă de dvs. puteți participa la etapa a II-a de repartizare a posturilor.

As dori sa stiu daca perioada de asigurat social, perioada in care am beneficiat de prestatii de asigurari sociale fiind in concediu de crestere copil pana la 2 ani se ia in considerare la transa de vechime in invatamant si in care lege gasesc aceasta informatie? Precizez ca sunt profesor calificat suplinitor.

Din câte îmi dau eu seama vs. ați fost în concediu pentru creșterea copilului în perioada 01.09.2003-21.12.2005. Începând cu 01.01.2011 avem dispozițiile art. 22 alin. 2 din OUG nr. 111/2010, modificată prin OUG nr. 124/2011, care a fost aprobată prin Legea nr. 166/2012, conform cărora „(2) Perioada concediului pentru creşterea copilului prevăzut la art. 2 alin. (1) şi art. 6 constituie vechime în muncă şi în serviciu, precum şi în specialitate şi se are în vedere la stabilirea drepturilor ce se acordă în raport cu acestea." Dar, anterior datei de 01.01.2011 era OUG nr. 148/2005 care nu cuprindea prevederea de mai sus și care se aplică în cazul dvs.

Va rog frumos sa ma ajutati cu un sfat in urmatoarea situatie. Sunt prof titular pe catedra de biologie de la o scoala din mediul rural (9 ore biologie). Am solicitat completarea catedrei in CA -ul scolii conform art 26 si am aprimit aprobarea (completare pe perioada nedeterminata cu ore de istorie si ore de TIC, am absolvit facultatea de istorie si postuniversitara de TIC). ISJ-ul mi-a eliberat decizie doar pe un an conform art 25 din metodologia de miscare, spunandu-mui verbal ca nu trebuie sa ne complicam cu aceasta anexa la contractul de munca pe perioada nedetrminata, plus ca nici nu au model de decizie pe perioada nedeterminata. Ce ar trebui sa fac? (deciziile au fost eliberate din februarie). Eu as fi fost mai linistita sa stiu ca acele ore fac parte din catedra mea fara sa mai solicit in fiecare an completarea catedrei.

Conform art. 25 alin. 5 din Metodologie „Cadrele didactice titulare desemnate pentru completarea normei didactice de predare-învăţare-evaluare, precum şi cadrele didactice prevăzute la art. 21 alin. (4) cu norma didactică de predare-învăţare-evaluare incompletă, pot solicita, la cerere, în perioada de constituire a posturilor didactice/catedrelor şi de încadrare a personalului didactic titular, completarea normei, pentru un an şcolar, la nivelul unităţilor de învăţământ sau la nivelul consorţiilor şcolare, în situaţia în care unităţile de învăţământ fac parte din consorţii şcolare”. Aceasta este prevederea care vi se aplică.

Va rog sa imi spuneti daca ma pot titulariza in urmatoarele conditii:am luat in anul 2012 titularizarea cu nota peste 8, am luat in sedinta publica post cu 16 ore(matematica), am deful, acelasi post este acum cu viabilitate de 4 ani dar 16ore matem si 2 inform( mentionez ca eu am ambele specializari) si nu a fost ocupat in etapele anterioare si am primit si acordul CA al scolii.

Postul fiind complet, chiar dacă are două ore de informatică, puteți să vă titularizați conform art. 253.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.



24 apr. 2013

Întrebări și răspunsuri (2) 24.04.2013


Este legal ca o directoare de gradinita sa isi depuna dosar pentru obtinerea gradatiei de merit ca educatoare, nu ca directoare (desi exista doua fise diferite) cu toate ca in cei 4 ani din care trebuie sa depuna acte doveditoare la dosar nu a lucrat deloc la grupa, fiind degrevata? Exista multe situatii de genul acesta la noi in oras si nimeni nu se sesizeaza. Ce directoare mai este interesata sa isi stimuleze angajatii sa participe la cursuri, la activitati extracurriculare cand stie ca o sa concureze cu ei?

Conform OMECTS nr. 6211/2012 „Cadrele didactice care in perioada 1 septembrie 2008-31 august 2012 au indeplinit si functii de conducere pot participa la concursul de acordare a gradatiei de merit fie ca personal didactic de conducere, fie ca personal didactic de predare, exprimandu-si optiunea in scris odata cu depunerea dosarului”.

Sunt incadrata ca suplinitor calificat in urma concursul de titularizare din 2012, cu nota 9.65. Postul este in doua scoli, in prima 14 ore iar in a doua 4 ore. Intrebarea mea este daca ma pot titulariza cu legea 253, avand in vedere ca numai prima scoala poate declara postul viabil ( cele 14 ore). Pot sa depun totusi cerere pentru titularizare si sa primesc completare in alta scoala ?  

Pentru a vă titulariza conform art. 253 postul trebuie să fie complet și viabil. Nu poate avea viabilitate doar o fracțiune din el.

La pretransfer prin consimtamant intre unitati de invatamant am luat un post vacant de 1 an pe perioada determinata.ce se va intampla la anul cu acest post?se va modifica contractul in perioada nedeterminata? mentionez ca anul acesta im d-au definitivatul...daca nu i-au deful ce se intampla?sunt trecuta oare pe perioada determinata din cauza ca nu am definitivatul sau numai ca postul este doar pe un an?si la anul imi fac din nou pretransferul?

Aveți contract pe perioadă determinată pentru că nu dețineți definitivatul. Când îl veți obține contractual se va transforma în contract pe perioadă nedeterminată fără a mai fi nevoi să participați la vreo etapă de mobilitate.

Am luat la titularizare in anul 2012 august peste 8. Vreau sa ma titularizez cu legea 253 dar mi s-a spus ca domiciliul bate nota...Ma concurez cu o candidata care are nota mai mica decat mine la titularizare dar are domiciliul in Bistrita. Mi-am facut flotant dar cica tot nu se poate. Vreau sa inteleg si eu adica domiciliul e mai important decat nota??????si totusi daca mi-am facut flotant care e problema???

Conform prevederilor din Metodologie „În situaţia în care un post didactic/o catedră este solicitat(ă) de mai multe cadre didactice netitulare care îndeplinesc cumulativ condiţiile prevăzute la alin. (1), prioritate la ocuparea postului didactic/catedrei are cadrul didactic cu domiciliul în localitatea în care solicită postul didactic/catedra. În situaţia în care domiciliul nu conduce la departajare, pentru departajare se va lua în calcul nota cea mai mare de la concursul/concursurile susţinute în iunie-iulie 2008, iulie 2009, iulie 2010 şi/sau iulie 2011. La note egale, pentru departajare, se folosesc criteriile şi punctajele din anexa nr. 2”.

Referitor la personalul nedidactic ne puteti spune si noua cind vom putea si noi beneficia de o salarizare corecta la care sa ni se aplice HG nr 13/2013 daca nu ni s a aplicat nici HG nr. 1225/2011? De ce sintem platiti dupa OUG nr10/2008? cine trebuie sa intervina la baietii destepti sa modifice acest program si sa intram si noi in normalitate? Este strigator la cer sa avem o vechime de 38 de ani si sa luam 620 de lei?

Salarizarea personalului nedidactic este o problemă sesizată și de FSLI organismelor competente  în a lua măsurile ce se impun. Sperăm ca în cel mai scurt timp să se reglementeze situația și să existe o legislația clară în ce privește salarizarea acestei categorii defavorizate a sistemului de învățământ.

Sunt invatatoare la o scoala si in anul scolar 2012 am luat nota 7,50 la concurs momentan ocup un post rezervat pe care nu ma pot titulariza conf. art. 253, iar in alta scoala doamna INSPECTOR mi-a spus ca nu pot sa depun cerere. Ce pot face pentru a ma folosi de aceasta nota m-am saturat sa ma tot duc la concurs in fiecare an, ce pot sa fac? Daca se poate la anul sa fie aceasta titularizarea inaintea pretransferurilor altfel tot cei carea au un post asigurat sunt favorizati desi ei au un loc de munca asigurat, iar noi suplinitori nu.

Doar o modificare legislativă poate rezolva problema așa cum ați expus-o dvs. În acest moment posibilitatea dvs. este de a obține continuitate în baza notei obținută în 2012 sau de a vă prezenta din nou la concurs.

Este posibil ca la pretransfer sa nu fie nici un post,iar pe 16.04 sa fie publicate 3 posturi,toate vizate pentru titularizarea pe 253? Este legal? Nu mai inteleg nimic. Ce se poate face?Se intampla in Targoviste.  

De constituirea și vacantarea posturilor răspunde conducerea unităților de învățământ. Pentru a primi mai multe lămuriri privind publicarea acestor posturi și vacantarea lor trebuie să vă adresați școlii sau comisiei de mobilitate de la ISJ.

Sunt secretara la o scoala si va rog sa ma ajutati intr-o situatie confuza. Anul trecut (septembrie 2012) a fost repartizata in sedinta publica o profesoara .A venit la unitate cu decizia de numire pe post dar a intrat imediat in concediu de ingrijire copil.Nu a avut contract de munca la noi,nevenind la post nici macar o zi, nici nu a adus concediu medical. Anul acesta postul a fost scos cu viabilitate 4 ani si doamna respectiva si-a facut dosar de titularizare conform art 253. Bineinteles ca domnii din consiliul de administratie au aprobat cererea doamnei ,nu in perioada titulazizarilor conform calendarului, ci acum vreo 3 saptamani.Se poate titulariza asa?

Faptul că a intrat în concediu pentru creșterea copilului nu înseamnă că nu are contract de muncă la unitatea dvs., ci că acesta este suspendat. Iar Metodologia de mobilitate nu interzice titularizarea conform art. 253 persoanelor care au contractul suspendat.

Domnule Ministru personalul auxiliar din invatamat li s-au luat dreptul pentru decontarea navetei si gradatia de merit. Mai avei si noi sanse sa ni se mai acorde aceste drepturi? Si noi suntem salariati in sistem si trebuie sa avem aceleasi drepturi egale cu cadrele didactice.

În ce privește gradația de merit se dorește și se încearcă obținerea acesteia începând cu anul viitor. Referitor la naveta vă sfătuiesc să încercați obținerea acesteia în baza prevederilor art. 56 din Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Activitate Invatamant Preuniversitar, conform căruia „(1) Personalului din învăţământ care îşi desfăşoară activitatea în altă localitate decât localitatea de domiciliu/reşedinţă i se decontează cheltuielile de navetă la şi de la locul de muncă, de către autorităţile administraţiei publice locale, la solicitarea consiliului de administraţie al unităţii/instituţiei prevăzute în Anexa nr. 4.
    (2) În cazul în care nu există mijloace de transport în comun pentru localităţile prevăzute la alin. (1), transportul salariaţilor se poate asigura cu microbuzele care realizează transportul elevilor, pe rutele de transport ale elevilor”.

Sunt educatoare la o gardinita cu program prelungit si in anul 2012 am luat nota 7.50 la titularizare, nu am definitivatul, si directorii spun k nu ma pot titulariza din acest motiv.
Vă puteți titulariza conform art. 253 dacă aveți definitivatul sau sunteți înscrisă la examenul din acest an.
Similar colegilor din tara, fac cunoscut si cazul meu: Am participat la etapa de pretransfer. Am intampinat foarte multe greutati in ceea ce priveste depunerea dosarului. Scoala unde as fi vrut sa ma transfer agrea o anumita persoana. Au fost doua dosare in concurs - eu si contracandidatul agreat. S-au afisat rezultatele. In prima faza, nici unuia dintre noi nu i s-a dat acordul. Eu am avut punctaj de 80,50 puncte iar contracandidatul meu 30 puncte. In sedinta publica de la sala, contracandidatul cu 30 de puncte a fost primul repartizat pe post motivandu-se ca a facut contestatie.Ma intreb: nu este o diferenta cam mare intre cele 2 punctaje???? Cum a reusit contracandidatul sa ajunga de la 30 puncte la cel putin 80,50 puncte cate am avut eu????Consider ca metodologia a fost grav incalcata (la nivel national). Cui ne putem adresa ?

Aveți posibilitatea de a formula contestație în contencios administrativ cu respectarea prevederilor art. 7 din Legea nr. 554/2004.

Am obtinut nota 7,10 la concursul de titularizare din anul 2008, iar in anul 2012 am participat din nou la concursul de titularizare unde am luat peste 5 si am obtinut un post in sedinta publica. Ma pot titulariza cu nota din 2008, intrucat nu as fi putut obtine un post in acest an scolar cu nota din acel an?

Nu puteți folosi nota din 2008 dacă anul acesta școlar dețineți un post în baza notei din 2012.

Credeti ca ar putea fi o sansa pentru cei care au sustinut anul trecut inspectia speciala la clasa sa fie luata in considerare si anul acesta? Nu e normal sa trecem prin emotii an de an, iar aceasta inspectie sa nu valoreze mare lucru, decat ca ne pune pe noi sa fim stresati.

Conform actualei metodologii nu se ia în considerare inspecția specială de anul trecut.

Sunt cadru didactic suplinitor calificat cu dubla specializare romana franceza ,am dat titularizare in 2012 pe lb.romana, am ocupat post de lb franceza in anul scolar 2012-2013 ,si sunt director cu delegatie.Pot sa imi dau continuitate pe lb franceza in anul2013-2014?

Nu se poate. Conform art. 85 din Metodologie „Cadrele didactice calificate, angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, participante la concursuri de titularizare în anii 2011 şi/sau 2012, care au obţinut minimum nota/media 5,00 (cinci) în specialitatea postului, care au avizul consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, care au calificativul "Foarte bine" şi care mai au cel puţin jumătate de normă didactică în specialitate, pot solicita prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014”.




Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii.

Postări populare