31 ian. 2013

art 253 din Legea educatiei nationale se aplica si celor cu notele din 2012

Art. 32 din Legea bugetului de stat pe anul 2013 a fost completat cu aliniatul 2 "De prevederile art.253 alin (1) din Legea educaţiei nationale nr.1/2011, cu modificarile si completările ulterioare, in anul 2013, si candidatii care au obţinut cel putin nota 7 la concursul de titularizare in anul 2012, in condiţiile legii." Mai trebuie votat in plen legea si modificată metodologia.Mult succes tuturor.

30 ian. 2013

ACORD privind organizarea clasei pregatitoare in anul scolar 2013-2014




Întrebări și răspunsuri 30.01.2012



Numele meu este I. C. si sunt cadru didactic titular pe un post de biologie din mediul rural.Catedra de biologie este formata in 3 scolila distante de 40 km intre ele.La  1 septembrie 2013 vor fi disponibil 6 ore de biologie la scoala de care apartine si o structura din cele doua mentionate.Potrivit metodologiei pot depune o cerere la directorul unitatii pentru a ocupa cele 6 ore ,pentru intregirea normei renuntand la cele 6 ore din scoala -structura.Cele 6 ore de biologie sunt vizate de un alt cadru didactic care este titular intr-o alta structura care apartine de scoala.Conform deciziei din 27 decembrie 2012,colegul meu are catedra de biologie formata din 4 scoli dupa cum urmeaza: - 6 ore biologie+4 ore educatie tehnologca, 6 ore biologie, 6 ore biologie, 6 ore de biologie la toate scolile.Domnul profesor este titular pe o catedra formata din 28 de ore. Pentru a ocupa cele 6 ore vizate si de mine, colegul meu,, renunta'' la 6 ore din scoala deci tot pe 28 de ore este titular.Este posibil sa aiba o catedra formata din 28 de ore?Articolul 262 (3) lit. c nu mai este valabil?Ce argumente solide pot aduce pentru a obtine cele 6 ore?


Art. 262 alin. 3 din Legea educației naționale nr. 1/2011 este în vigoare în forma: „Norma didactică de predare-învăţare-evaluare şi de instruire practică şi de evaluare curentă a preşcolarilor şi a elevilor în clasă” este de„18 ore pe săptămână pentru profesorii din învăţământul secundar şi terţiar non-universitar, pentru profesorii din unităţile şi clasele cu program integrat şi suplimentar de artă şi sportiv, precum şi din unităţile cu activităţi extraşcolare şi din centrele sau cabinetele de asistenţă psihopedagogică”;

Ma numesc V. M., va solicit sprijin intr-o problema legata de metodologia de miscare a personalului didactic din invatamantul preuniversitar.
Am dat examen de titularizare in anul 2012, la care am obtinut nota 8.20. Nu m-am putut titulariza pe post deoarece a fost ocupat prin prelungirea contractului individual de munca, dar tot de mine. Exista vreun cadru legal prin care sa obtin postul?
Am citit metodologia de anul acesta si am ramas surprins de omiterea titularizarii 2012 la art.253, stiu ca asta e defapt legea. Cum ati procedat dumneavoastra anul trecut?
Mai pot spera la vreo modificare a metodologiei? Cum ma sfatuiti sa procedez?

Pot apărea modificări atât la Legea educației naționale, cât și la Metodologia –cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2013-2014. Iar problema titularizării cadrelor didactice netitulare care au obținut  notă mai mare de 7 la concursul organizat în 2012 este una care ar trebui rezolvată prin eventuale asemenea modificări.

Va rog mult sa-mi comunicati si mie punctul D-voastra de vedere : am sustinut concurs de titularizare pe post de invatator in 2012, obtinand 8.70 si am fost angajata pentru anul scolar 2012-2013 pe perioada determinata, ca suplinitor calificat. Acum, pentru ca postul are viabilitate, consiliul de Administratie al scolii in care lucrez doreste ca eu sa ma titularizez. Imi pot implini acest vis? Sunt foarte speriata de metodologia care a aparut pentru 2013-2014, mai ales ca voi intra si in concediu crestere copil in luna mai.Ce-mi puteti spune?

Așa cum prevede art. 54 din Metodologia –cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2013-2014 aprobată prin OMECTS nr. 6239/2012 și  art. 253 din Legea nr. 1/2011 nu vă puteți titulariza în baza notei obținute la concursul din 2012.

Sunt profesor de limba engleza care in anul scolar 2012-2013 am avut restrangere la scoala unde am fost titular. Am primit 12 ore la o alta scoala din localitate vialabile 1 an, dar ISJ-ul mi-a dat ordin de titular la etapa de pretransfer prin restrangere pe ambele scoli. Sunt titulara ( deci pe durata nedeterminata ?) in ambele scoli sau trebuie sa particip din nou la etapa de restrangere pt 2013 - 2014. Mentionez ca exista posibilitatea ca la cealalta scoala sa fie scos postul la concurs avand mai multe clase in anul viitor.Pot schimba acestia limba moderna 2 ( engleza) intr-o alta ( italiana ) ?

Dacă ați primit decizia de titularizare pe două școli trebuie să aveți contract individual de muncă pe durată nedeterminată.

Sunt profesor debutant in anul 2 si in urma examenului de titularizare sesiunea august 2012 am ocupat un post de titular pentru care mi s-a incheiat contract pe perioada determinata deoarece nu am gradul definitivat. Problema mea este ca acest post se afla foarte departe de domiciliu si nu exista nici o posibilitate de naveta. De aceea, in acest an scolar m-am detasat la cerere intr-o unitate scolara la o distanta destul de mica. Saptamana trecuta m-am prezentat la Inspectoratul Scolar Judetean pentru a afla anumite lucruri  despre pretransfer si mi s-a spus ca titularii fara definitivat nu pot participa nici la pretransfer, nici la detasare. Deoarece in anul scolar 2011-2012 nu am avut norma intreaga, in octombrie 2012 nu am avut dreptul de a ma inscrie la definitivat. Pe forum-ul ISJ s-a afisat o nota de precizare pe data de 28 decembrie 2012 in care se mentiona faptul ca pot participa la definitivat inclusiv cadrele didactice debutante in primul an, dar am aflat acest lucru ieri, dupa perioada de inscriere. Nu am verificat pe forum sectiunea Definitivat pentru ca niciodata nu s-au mai facut inscrieri in luna ianuarie pentru acest grad didactic.
Intrebarea mea este: Cum as putea sa-mi pastrez statutul de titular in conditiile in care nu pot ajunge niciodata sa predau in unitatea scolara in care sunt titular? Va rog frumos sa-mi spuneti in ce articole se precizeaza faptul ca titularii fara definitivat( cei care au contract pe perioada determinata) nu pot participa la pretransfer si detasare in anul scolar 2013 - 2014.

Conform Capitolului IV, art. 34, 35,36 și Capitolului VIII art. 82-85 din Metodologia –cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2013-2014 aprobată prin OMECTS nr. 6239/2012 doar cadrele didactice titulare pot solicita pretransfer sau detașare.

Va rog sa ma lamuriti in urmatoarea problema: in anul scolar 2011-2012, am fost repartizat in sedinta publica pe o catedra libera de geografie. In anul 2012-2013 am primit continuitate pe acest post. Din luna decembrie 2012 predau si cateva ore de istorie (postul a ramas liber datorita plecarii titularului din sistem) datorita faptului ca am absolvit si un program POSDRU de reconversie profesionala pentru istorie.Va intreb daca pot sa ma titularizez pe baza concursului din 2011 pe un post de geografie-istorie sau numai pe catedra de geografie pe care am primit continuitate?

Conform art. 55 alin. 1 din Metodologia –cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2013-2014 aprobată prin OMECTS nr. 6239/2012 „Începând cu 1 septembrie 2013, poate deveni titular, pe postul didactic/catedra ocupat/ă cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, cadrul didactic netitular calificat care, la data solicitării, îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii specifice:
a) a fost repartizat sau i s-a prelungit durata contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2012-2013, la nivelul unui singur judeţ/municipiului Bucureşti, pe un post didactic/catedră vacantă/rezervată complet(ă) pe perioadă determinată, în  baza notei de cel puţin 7 (şapte) obţinută la unul din concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar de stat susţinute în specialitatea postului didactic/catedrei ocupat(e), în iulie 2011, iulie 2010, iulie 2009 sau iunie-iulie 2008, în şedinţă publică organizată până la data începerii cursurilor anului şcolar 2012-2013;”.

Buna ziua! Va rog frumos sa ma lamuriti si pe mine cu o problema legata de pretransfer. Sunt titulara pe engleza la o scoala de centru si pe romana la structura din aceeasi comuna, care apartine tot de scoala de centru. Colega mea care preda romana la scoala de centru se va pretransfera. Cum pot sa obtin orele ei? (adica sa ma mut de la structura la scoala de centru). Trebuie sa imi fac dosar pt. pretransfer? Daca da, unde trebuie sa-l depun? Ce scoala trebuie sa-mi dea consimtamantul? Sau poate sa-mi dea domnul director orele fara niciun dosar?

Art. 21 alin. 2 din Metodologia –cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2013-2014 aprobată prin OMECTS nr. 6239/2012 prevede că „Repartizarea cadrelor didactice la structurile unităţii de învăţământ cu personalitate juridică se face prin decizie a directorului unităţii de învăţământ, după discutarea şi analizarea proiectului de încadrare cu personal didactic în consiliul profesoral al unităţii de învăţământ, în baza hotărârii consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ”

Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema: sunt titulara in 2 scoli, una in urban si una in rural, cu cate jumatate de norma. Doresc sa ma transfer, la a doua scoala tot in urban, intrucat nu vreau sa renunt la liceul la care sunt, acesta fiind pe locul 3 in judet ca rezultate. Dar si din cauza ca la chimie este foarte greu sa se formeze o norma intr-o singura scoala prefer sa raman in 2 scoli. Nu stiu cum va arata viitorul plan cadru la fizica si la chimie, oricum la liceu se va pierde clasa a IX-a. Deci singura sansa este sa iau o scoala gimnaziala din oras. Am facut cerere la scoala din rural sa mi se dea consimtamantul, dar stau in dubii. De aceea v-am scris. Ce stiti despre planul cadru? Cand se va publica? Cred ca ar fi fost corect sa se publice ca sa stim ce sa facem, nu sa intram in restrangere in viitor. 

Conform art. 65 alin. 4 din Legea nr. 1/2011 „Planurile-cadru şi programele şcolare pentru disciplinele/domeniile de studiu, respectiv modulele de pregătire obligatorii din învăţământul preuniversitar sunt elaborate de către instituţiile şi organismele abilitate ale Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului”. Pe site-ul MEN se găsesc planurile-cadru în vigoare.

Ma numesc C. F., profesor pentru invatamantul prescolar si in anul 2012 am participat la concursul pentru ocuparea posturilor in invatamant obtinand media 7,50, iar din lipsa de posturi am primit suplinire. Conform Metodolologiei de miscare a personalului didactic capitolul IV privind - Modificarea duratei contractelor individuale de muncă ale cadrelor didactice netitulare din perioadă determinată în perioadă nedeterminată în baza art. 253 din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare
Art. 54 Cadrele didactice netitulare calificate angajate în unităţi de învăţământ preuniversitar cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în anul şcolar 2012-2013, care au participat la concursuri titularizare în anii 2008, 2009, 2010 şi 2011, care au obţinut cel puţin nota 7 (şapte) şi au ocupat un post didactic/o catedră, în anul şcolar 2012-2013, în baza rezultatelor obţinute la aceste concursuri, devin titulare ale unităţilor de învăţământ respective, în situaţia în care posturile didactice/catedrele pe care sunt angajate nu a fost ocupate în etapele anterioare ale mobilităţii personalului didactic din învăţământul preuniversitar, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii generale:
 In aceasta situatie cei care au participat la concursul din anul 2012 nu pot intra in aceasta etapa?

Așa cum ați observat și dumneavoastră Metodologia –cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2013-2014 aprobată prin OMECTS nr. 6239/2012 nu permite persoanelor care au obținut la examenul de titularizare din 2012 o notă mai mare de 7 să se titularizeze, respectiv să li se transforme contractul individual de muncă încheiat pe perioadă determinată în contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată în baza acelei note.




Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de e-mail liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii

28 ian. 2013

Întrebări și răspunsuri

Vă rog să-mi comunicati şi mie prin ce Ordin sau Anexă la ordin, se  stipulează că personalul  didactic ce se pensionează la limită de vârstă, la cerere şi cu acordul C.A.-ului, mai poată rămână încă trei ani la catedră?

OUG nr. 92/2012 prevede că „(6) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) şi (2), în cazul în care în unităţile de învăţământ normele/posturile didactice nu pot fi acoperite cu titulari, personalul didactic din învăţământul preuniversitar, cu gradul didactic I sau cu titlul ştiinţific de doctor, care dovedeşte competenţă profesională deosebită, poate fi menţinut, cu aprobarea anuală a consiliului de administraţie, ca titular în funcţia didactică până la 3 ani peste vârsta de pensionare, la cerere, conform metodologiei aprobate prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.
(7) Personalului didactic care a avut calitatea de titular şi care nu a depăşit cu 3 ani vârsta de pensionare i se poate recunoaşte această calitate de către consiliul de administraţie, conform metodologiei prevăzute la alin. (6), cu condiţia renunţării la pensie pe perioada în care rămâne titular."

Deoarece anul trecut ati ocupat functia de ministru  interimar la educatiei, si cunoasteti problema diplomelor de la Spiru Haret, care neeliberarea lor ne efecteaza foarte mult la serviciu,( riscam sa nu mai avem servicii). Poate dvs.ne puteti spune care mai este situatia, ne-am saturat de procese, de asteptari, bugetul s-a terminat(al nostru), nu stim incotro sa mai apucam si ce sperante sa mai avem.Oare, nu ar trebui sa avem si noi un raspuns?

Conform Regulamentului aprobat prin Ordinul 2284/2007 completarea actelor de studii universitare se realizează de către facultate. Iar „după finalizarea completă a studiilor, la cerere, absolvenţilor li se eliberează Adeverinţă de absolvire a studiilor, al cărei termen de valabilitate este de maximum 12 luni”. 
Legea nr. 1/2011 prevede că „Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului este autoritate publică şi este abilitat să urmărească, să controleze aplicarea şi respectarea reglementărilor legale în domeniul învăţământului superior şi să aplice, dacă este cazul, sancţiuni”. Prin urmare, Ministerul este cel îndreptățit/obligat să ia măsurile care se impun și să rezolve situația acestor diplome.

Ma numesc R. F. si sunt educatoare suplinitoare la o gradinita. Am o vechime de 13 ani si gradul didactic II. Anul trecut, in 2012, am participat la examenul de titularizare si am obtinut nota 7,75. Am citit proiectul pentru miscarea personalului didactic 2013-2014 si am inteles ca cei cu examen din  anul 2012 si cu nota peste 7 nu se pot titulariza in unitate. Nu inteleg de ce se face o asemenea nedreptate deoarece si examenul de anul trecut a fost tot examen national ca si cele din anii precedenti. Va rog mult sa incercati sa ne ajutati si pe noi, cei cu examen din 2012, dumneavoastra fiind singurul care va puteti face auzit acolo unde trebuie!

Art. 54 din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 aprobată prin OMECTS nr. 6239/2012 prevede că „Cadrele didactice netitulare calificate angajate în unităţi de învăţământ preuniversitar cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în anul şcolar 2012-2013, care au participat la concursuri titularizare în anii 2008, 2009, 2010 şi 2011, care au obţinut cel puţin nota 7 (şapte) şi au ocupat un post didactic/o catedră, în anul şcolar 2012-2013, în baza rezultatelor obţinute la aceste concursuri, devin titulare ale unităţilor de învăţământ respective, în situaţia în care posturile didactice/catedrele pe care sunt angajate nu a fost ocupate în etapele anterioare ale mobilităţii personalului didactic din învăţământul preuniversitar, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii generale:
a) se certifică viabilitatea postului/catedrei;
b) consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ respective este de acord”.

Pot obtine titulatura, pe baza de dosar, daca in 2010 am obtinut nota peste 7, iar in 2012 am ocupat post luat in sedinta publica? De la cine am cerut un ajutor am primit alt si alt raspuns!

 Art. 54 din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 aprobată prin OMECTS nr. 6239/2012 prevede că  „ Cadrele didactice netitulare calificate angajate în unităţi de învăţământ preuniversitar cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în anul şcolar 2012-2013, care au participat la concursuri titularizare în anii 2008, 2009, 2010 şi 2011, care au obţinut cel puţin nota 7 (şapte) şi au ocupat un post didactic/o catedră, în anul şcolar 2012-2013, în baza rezultatelor obţinute la aceste concursuri, devin titulare ale unităţilor de învăţământ respective, în situaţia în care posturile didactice/catedrele pe care sunt angajate nu a fost ocupate în etapele anterioare ale mobilităţii personalului didactic din învăţământul preuniversitar, dacă sunt îndeplinite cumulative următoarele condiţii generale:
a) se certifică viabilitatea postului/catedrei;
b) consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ respective este de acord”.
Dacă îndepliniți aceste condiții puteți deveni titular.

Am si eu 2 intrebari relative la ordonanta 15 si OMECTS 6239.
1. In care etapa se solutioneaza cererile pensionarilor conform Ordonantei 15?
2. Care Consiliu de Administratie le da avizul (al scolii sau al ISJ)?


Conform prevederilor art. 284 din Legea nr. 1/2011 așa cum a fost modificată prin OUG nr. 92/2012 „(6) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) şi (2), în cazul în care în unităţile de învăţământ normele/posturile didactice nu pot fi acoperite cu titulari, personalul didactic din învăţământul preuniversitar, cu gradul didactic I sau cu titlul ştiinţific de doctor, care dovedeşte competenţă profesională deosebită, poate fi menţinut, cu aprobarea anuală a consiliului de administraţie, ca titular în funcţia didactică până la 3 ani peste vârsta de pensionare, la cerere, conform metodologiei aprobate prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.
(7) Personalului didactic care a avut calitatea de titular şi care nu a depăşit cu 3 ani vârsta de pensionare i se poate recunoaşte această calitate de către consiliul de administraţie, conform metodologiei prevăzute la alin. (6), cu condiţia renunţării la pensie pe perioada în care rămâne titular."
 Consiliul de administrație al unității de învățământ este cel care trebuie să aprobe anual menținerea persoanei pensionabile în calitatea de cadru didactic titular, întrucât unitatea de învățământ este unitatea angajatoare. Aprobarea menținerii în activitate ar trebui să se facă înainte de 28 ianuarie 2013 când este termenul de transmitere la ISJ a listei persoanelor care îndeplinesc condițiile de pensionare începând cu 1 septembrie 2013. Dar, așa cum se specifică în alin. 6 MEN va elabora o metodologie în acest sens.

As dori sa stiu de ce s-a scos continuitatea (prelungirea contractului pe perioada determinata)? e o greseala? sau de ce? si as vrea sa va mai intreb de ce cei ce au luat peste 7 in 2012 nu se pot titulariza, iar cei ce au luat in 2009,2010 sau 2011 da?

Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013-2014 aprobată prin OMECTS nr. 6239/2012 prevede că:
Art. 85 (2)  „Învăţătorul, profesorul pentru învăţământ primar sau institutorul calificat din învăţământul primar,  angajat pe perioadă determinată, la 1 septembrie 2010, la clasa I, în baza rezultatului obţinut la concursul de titularizare din iulie 2010, care în perioada 1 septembrie 2010-31 august 2013 a predat, prin continuitate, la aceeaşi clasă de elevi, poate beneficia de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2013-2014, în condiţiile alin. (1), pentru finalizarea ciclului primar la
aceeaşi clasă de elevi”.
Art. 54 „Cadrele didactice netitulare calificate angajate în unităţi de învăţământ preuniversitar cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în anul şcolar 2012-2013, care au participat la concursuri titularizare în anii 2008, 2009, 2010 şi 2011, care au obţinut cel puţin nota 7 (şapte) şi au ocupat un post didactic/o catedră, în anul şcolar 2012-2013, în baza rezultatelor obţinute la aceste concursuri, devin titulare ale unităţilor de învăţământ respective, în situaţia în care posturile didactice/catedrele pe care sunt angajate nu a fost ocupate în etapele anterioare ale mobilităţii personalului didactic din învăţământul preuniversitar, dacă sunt îndeplinite cumulative următoarele condiţii generale:
a) se certifică viabilitatea postului/catedrei;
b) consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ respective este de acord”.

Am trimis un mesaj catre d-voastră în legătură cu atestatele pentru echivalarea competențelor. Ați direcționat acel mesaj către MECTS să pot primi un răspuns concret/exact. Domnii de la minister nu se deranjeaza cu asa ceva. Înca nu am primit nici un răspuns și se apropie mișcarea personalului didactic și mulți dintre noi avem nevoie de acest atestat pentru punctaj. Măcar să știm dacă s-ar putea elibera adeverințe echivalente pana la primirea atestatelor.

OMECTS nr. 5484/2011 privind aprobarea Metodologiei privind recunoaşterea şi echivalarea competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal sau informal de către cadrele didactice care ocupă funcţii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, învăţători/învăţătoare, maistru-instructor, antrenor, în vederea ocupării funcţiei didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, profesor pentru învăţământul primar, profesor de instruire practică, respectiv profesor-antrenor în cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor este în vigoare la această dată. În baza acestuia trebuie să se elibereze atestatele de competență.
 In cazul in care un cadru didactic titular din 2010,  fara definitivat,  se pretransfera, contractul de la 1 septembrie 2013 va fi pe perioada determinata sau nedeterminata?

Conform Legii nr. 1/2011 art. 241
„(5) Stagiul de practică cu durata de un an şcolar şi examenul de definitivare în învăţământ pot fi reluate, în condiţiile legii, într-un interval de timp care nu depăşeşte 5 ani de la începerea primului stagiu de practică.
(6) Persoanele care nu promovează examenul de definitivare în învăţământ, în condiţiile prezentului articol, pot fi angajate în sistemul naţional de învăţământ preuniversitar numai pe perioadă determinată, cu statut de profesor debutant”.
Art. 75 (3) din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2013*2014 aprobată prin OMECTS nr. 6239/2012 „Pentru candidaţii care nu au dobândit definitivarea în învăţământ repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, consiliul/consiliile de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de învăţământ la care au fost repartizaţi poate hotărî modificarea duratei contractului individual de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată, după ce aceşti candidaţi promovează examenul pentru definitivarea în învăţământ”.


Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de e-mail liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii



25 ian. 2013

Întrebări și răspunsuri


Va rog sa-mi spuneti daca cei care au fost incadrati conform legii1/2011art.248alin4 ca profesori pentru invatamantul primar intra sub incidenta OG92/2012 CARE SE REFERA LA INVATATORI SI EDUCATORI?

OUG nr. 92/2012 se aplică începând cu 19.12.2012. Astfel că, pentru a putea fi încadrați ca profesori pentru învățământul primar trebuie îndeplinite condițiile din această ordonanță.

Eu tot nu inteleg:ordinul 5484 cu echivalarea competentelor pentru educatoare si invatatori mai este in vigoare? In OU 92 nu se spune ca se abroga! Noi stiam de la inceput ca aceasta echivalare nu conteaza la salarizare !Nici nu ne aseza pe aceeasi treapta cu cei care au/aveau studii de licenta!Atunci de ce atata vrajba si nimeni nu spune adevarul?
Intrebari pentru Dl Pop:Este oficiala anularea OMECTS 5484 ?
Cei care avem dosarele aprobate mai primim atestatele?

OMECTS nr. 5484/2011 nu este abrogate expres prin OUG nr. 92/2012, dar conform Legii nr. 24/2000 „  Dacă o normă de nivel inferior, cu acelaşi obiect, nu a fost abrogată expres de actul normativ de nivel superior, această obligaţie îi revine autorităţii care a emis prima actul”.

Doresc o lamurire privind gradatia de merit: la criteriul 3 b se cere raportul si portofoliul conform metodologiei aprobata prin Ordinul ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 5.486/2011,dar....cei care depunem anul acesta nu intram sub incidenta acestei metodologii. Cum sa depun raport si portofoliu cand acesta lucru s=a cerut pentru dosarele din anul scolar 2013-2014?

Conform Metodologiei si a criteriilor privind acordarea gradatiei de merit in invatamantul preuniversitar
aprobată prin OMECTS nr. 6211/2012 ca un criteriu de acordare a gradației de merit pentru anul școlar 2013-2014 sunt prevăzute „proiecte elaborate si implementate in baza prevederilor Metodologiei si criteriilor privind acordarea gradatiei de merit in invatamantul preuniversitar, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 5.486/2011, materializate prin raportul de activitate si portofoliul personal”.
Iar, conform Metodologiei din 2011 şi criteriile privind acordarea gradaţiei de merit în învăţământul preuniversitar aprobată prin OMECTS 5486/2011 la capitolul „Acordarea gradaţiei de merit în învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2011-2012”  Criteriul privind participarea la proiectese referă la:
„a) proiecte de parteneriat educaţional, la nivel local/judeţean/naţional/internaţional recunoscute de inspectoratul şcolar/Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului;
b) proiecte/programe realizate în parteneriat între şcoală şi asociaţiile reprezentative de părinţi/comunitatea locală/operatori economici;
c) proiecte din Fondul Social European/fonduri structurale şi de coeziune/proiecte PHARE;
d) proiecte/programe europene realizate prin Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale - Socrates, Comenius, Arion, Leonardo, Grundtvig etc.;
e) proiecte/programe coordonate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, inspectoratul şcolar, de alţi parteneri - Institutul Francez, Institutul Cervantes, British Council, ZFA (Centrala pentru Activitate Şcolară din Germania), Fundaţia Communitas, MATRA, UNICEF, Institutul Goethe, Banca Mondială, Organizaţia "Salvaţi Copiii";
f) alte proiecte/programe, recunoscute de inspectoratul şcolar/Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului”.

Sunt profesor suplinitor cu examen 2 august 2012 si decizie din 16 august 2012.
1) Pot face schimb de posturi cu un profesor titular ?
2) Pentru 2013-2014 mai pot cere prelungirea contractului in cazul in care se poate face schimbul?
Mentionez ca am luat 6.05 la examenul scris si sunt in primul an in invatamant (licenta 2012).

Conform Proiectului Metodologiei-cadru de mobilitate a personalului didactic din învățământ preuniversitar în anul școlar 2013-2014 se vorbește de schimb de posture doar în cazul pretransferului: „Pretransferul personalului didactic titular în învăţământul preuniversitar prin consimţământ între unităţile de învăţământ se poate realiza şi prin schimb de posturi pe baza consimţământului scris al solicitanţilor, fără a fi condiţionaţi de domiciliu şi cu acordul consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ la care solicitanţii sunt titulari. Cadrele didactice titulare în învăţământul preuniversitar care au împlinit vârsta standard de pensionare sau care vor împlini vârsta standard de pensionare până la data de 31 august 2014 nu pot fi pretransferate prin schimb de posturi în baza consimţământului scris”. 



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de e-mail liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii

Întrebări și răspunsuri


As dori sa va cer parerea in urmatoarea situatie in legatura cu examenul de definitivat:
Sunt profesor titular din 2009 (absolventa de facultate din 2006). Urmatorii 2 ani am intrat in concediu de cresterea copilului. Am profesat 1 an, acesta fiind al doilea. Anul acesta nu pot sustine examenul de definitivat, din motive personale. Ce perioada pot profesa fara a pierde titulatura pe post, in cazul in care nu am definitivatul?

Conform Legii nr. 1/2011 art. 241
„(5) Stagiul de practică cu durata de un an şcolar şi examenul de definitivare în învăţământ pot fi reluate, în condiţiile legii, într-un interval de timp care nu depăşeşte 5 ani de la începerea primului stagiu de practică.
(6) Persoanele care nu promovează examenul de definitivare în învăţământ, în condiţiile prezentului articol, pot fi angajate în sistemul naţional de învăţământ preuniversitar numai pe perioadă determinată, cu statut de profesor debutant”.
 Conform Proiectului Metodologiei-cadru de mobilitate a personalului didactic din învățământ preuniversitar în anul școlar 2013-2014 „Absolvenţii învăţământului superior/mediu/postliceal încadraţi în sistemul de învăţământ preuniversitar, care nu au dobândit cel puţin definitivarea în învăţământ, trebuie să facă dovada pregătirii psihopedagogice după cum urmează:
a) absolvenţii cu diplomă ai studiilor de lungă/scurtă durată şi ai studiilor medii/postliceale au obligaţia de a finaliza pregătirea psihopedagogică în termen de cel mult 3 ani de la angajarea în învăţământ; ...”
„Pentru candidaţii care nu au dobândit definitivarea în învăţământ repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, consiliul/consiliile de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de învăţământ la care au fost repartizaţi poate hotărî modificarea duratei contractului individual de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată, după ce aceşti
candidaţi promovează examenul pentru definitivarea în învăţământ”.

Am niste nelamuriri in legatura cu pretransferul prin consimtamant: 
 - in situatia in care vor exista  posturi vacante la mai multe scoli nu stiu daca vom avea dreptul sa ne depunem dosarele in mai multe locuri; dosarul de la inspectorat va contine toate acordurile obtinute?
 - ce se intampla in situatia in care postul ocupat prin pretransfer are viabilitate de 2 ani iar pe lista de la isj apare "contract pe perioada determinata" ?
 -  fisa de evaluare va trebui completata de directorul scolii unde sunt titulara sau de catre directorul scolii unde sunt detasata ?
 - un titular ce se transfera in primavara are dreptul de a se detasa la cerere ? ( in sedinta publica din august sau in septembrie ?); de asemenea, poate obtine continuitate la detasare daca in anul scolar 2012 - 2013 a fost detasat la o scoala, iar in primavara anului 2013 s-a transferat la o alta scoala?
 - in situatia in care un titular elibereaza un post in sedinta publica prin pretransfer acesta va fi scos in aplicatie ? (in conditiile in care pana in ziua sedintei publice postul a fost rezervat si astfel nu s-au putut depune dosare la scoala respectiva pentru obtinerea acordului) 
V-as fi recunoscatoare daca m-ati lamuri deoarece atat in LEN cat si in metodologie nu am gasit raspunsuri la aceste intrebari.

Proiectul Metodologiei-cadru de mobilitate a personalului didactic din învățământ preuniversitar în anul școlar 2013-2014 nu face nicio mențiune expresă privind posibilitatea/imposibilitatea de a depune dosar de pretransfer prin consimțîmânt pentru mai multe posturi vacante. Singura restricție prevăzută este aceea că „Un cadru didactic titular în învăţământul preuniversitar se poate înscrie la etapa de pretransfer prin consimţământ între unităţile de învăţământ, numai într-un singur judeţ sau numai în municipiul Bucureşti”
-       Conform Proiectului Metodologiei-cadru de mobilitate a personalului didactic din învățământ preuniversitar în anul școlar 2013-2014 „În etapa de pretransfer prin consimţământ între unităţile de învăţământ cadrele didactice pot ocupa catedre vacante constituite în cel mult 3 (trei) unităţi de învăţământ, indiferent de viabilitatea acestora”.
-       Proiectul Metodologiei-cadru de mobilitate a personalului didactic din învățământ preuniversitar în anul școlar 2013-2014 dispune că „Pentru pretransferul prin consimţământ între unităţile de învăţământ, în aceeaşi localitate, în localitatea de domiciliu sau pentru apropiere de domiciliu, personalul didactic titular în învăţământul preuniversitar depune, la unitatea/unităţile de învăţământ în care solicită pretransferul, o cerere tip, conform anexei nr.14. Cererea este însoţită de documentele menţionate în aceasta, de acordul pentru pretransfer şi de aprecierea sintetică a consiliului/consiliilor de administraţie al unităţii/unităţilor de învăţământ la care este titular”.
-       Conform Proiectului Metodologiei-cadru de mobilitate a personalului didactic din învățământ preuniversitar în anul școlar 2013-2014 „Posturile didactice/catedrele vacante/rezervate publicate pentru detaşare la cerere se ocupă cu prioritate aplicând principiul continuităţii pentru cadrele didactice titulare participante la concursul de ocupare a posturilor didactice vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunea 2012 şi/sau 2011, care au obţinut minimum media/nota 5,00 (cinci) în specialitatea postului, au fost repartizate prin detaşare la cerere/continuitate pentru detaşare la cerere pe posturi didactice/catedre începând cu 1 septembrie 2012, în şedinţă publică conform Calendarului, au acordul consiliului de administraţie/consiliilor de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de învăţământ şi au calificativul/calificativele „Foarte bine”. Posturile didactice/catedrele rămase vacante/rezervate după soluţionarea continuităţilor pentru detaşare la cerere se ocupă de cadrele didactice titulare participante la concursul din 2013 care au obţinut cel puţin media 5,00 (cinci), conform art. 56 alin. (9), care solicită detaşare la cerere, precum şi prin concurs specific”.
-       Proiectul Metodologiei-cadru de mobilitate a personalului didactic din învățământ preuniversitar în anul școlar 2013-2014 dispune că „Unităţile de învăţământ preuniversitar de stat au obligaţia de a reactualiza şi publica lista posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete şi incomplete înainte de fiecare etapă a mobilităţii personalului didactic din învăţământul preuniversitar”.

Sunt profesor suplinitor pe catedra de istorie la Scoala Gimnaziala. In august 2012, am obtinut nota de titularizare (8.35), dar postul era ocupat, de un titular. Ulterior, d-na titular a renuntat la post, iar conditiile pentru a-l titulariza sunt indeplinite: ore, nota.
Se poate rezolva ceva in acest sens?


Conform Art. 54 din Proiectul Metodologiei- cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar in anul școlar 2013-2014 „Cadrele didactice netitulare calificate angajate în unităţi de învăţământ preuniversitar cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în anul şcolar 2012-2013, care au participat la concursuri titularizare în anii 2009, 2010 şi 2011, care au obţinut cel puţin nota 7 (şapte) şi au ocupat un post didactic/o catedră, în anul şcolar 2012-2013, în baza rezultatelor obţinute la aceste concursuri, devin titulare ale unităţilor de învăţământ respective, în situaţia în care posturile didactice/catedrele pe care sunt angajate nu a fost ocupate în etapele anterioare ale mobilităţii personalului didactic din învăţământul preuniversitar, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii generale:
a) se certifică viabilitatea postului/catedrei;
b) consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ respective este de acord”.





Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de e-mail liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii

24 ian. 2013

Metodologie miscare de personal 2013-2014- Anexă la Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 6239/14.11.2012

Anexă la Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 6239/14.11.2012

METODOLOGIA - CADRU PRIVIND MOBILITATEA PERSONALULUI DIDACTIC DINÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR ÎN ANUL ŞCOLAR 2013-2014(click aici)

INTALNIRE 25.01.2013 INTRE PRESEDINTELE FSLI, DOMNUL SIMION HANCESCU SI MINISTRUL EDUCATIEI, DOMNUL REMUS PRICOPIE

AGENDA INTÂLNIRII DE MÂINE, 25.01.2013, O AVETI MAI JOS

1. Amendarea Legii educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare (scrisoarea comună înregistrată la M.E.N. sub nr. 8027/10.01.2013):

-Modificarea nivelurilor sistemului de învăţământ preuniversitar ( clasa pregătitoare să treacă la grădiniță, clasa a IX-a - la liceu);

-Reînființarea școlilor profesionale;

-Modificarea componenţei consiliului de administraţie, astfel încât ponderea personalului didactic și a personalului de conducere din unitate să constituie o majoritate simplă, precum și reglementarea componenței consiliului de administrație al unităților de învățământ special;

- decontarea navetei pentru personalul didactic auxiliar;

- reducerea normei didactice de predare pentru cadrele didactice cu gradul didactic I şi peste 25 de ani vechime în învăţământ, fără diminuarea salariului;

- pensionarea personalului didactic la cerere, cu 5 ani înainte de limitele de vârstă prevăzute de legislația pensiilor;

- recunoașterea ca vechime la catedră a perioadelor de concedii fără plată pentru personalul didactic care, din proprie initiațivă, solicită să se specializeze sau să participe la cercetare științifică în țară sau în străinătate, cu o durată totală ce nu poate depăși 3 ani într-un interval de 7 ani;

-modificarea art. 255 alin.(9), în sensul prevederii dreptului personalului didactic titular care beneficiază de pensie de invaliditate, indiferent de gradul de invaliditate, de a beneficia de  rezervarea catedrei/postului didactic, pe durata invalidităţii.

2. Modificarea Metodologiei – cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2013-2014– anexă la O.M.E.C.T.S. nr. 6239/14.11.2012 (nepublicat) – având în vedere modificările aduse Legii nr. 1/2011 prin O.U.G. nr. 92/2012.

3.Aprobarea proiectului metodologiei de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie din unităţile de învăţământ preuniversitar şi a proiectului metodologiei de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică. (Prin adresa F.S.L.I. nr. 1571/16.07.2012 am solicitat acest lucru doamnei ministru Ecaterina Andronescu, având în vedere faptul că aceste proiecte au fost discutate în cadrul comisiilor tehnice de lucru constituite la nivelul ministerului, la care au participat reprezentanţii M.E.C.T.S. şi cei ai federaţiilor sindicale reprezentative, în zilele de  26 şi 27 iunie 2012, dar și prevederile art. 361 alin. (6) din Legea nr. 1/2011, conform căruia metodologiile, regulamentele şi alte acte normative care decurg din aplicarea legii, trebuiau emise în  termen de 8 luni de la intrarea în vigoare a legii).

4. Discutarea, după aprobarea Metodologiei de organizare și funcționare a consiliului de administraţie din unităţile de învăţământ preuniversitar, a proiectului Regulamentului de organizare și funcționare a unităților de învățământ.

5. Organizarea concursurilor de ocupare a funcțiilor de conducere, îndrumare și control din învățământul preuniversitar (scrisoarea comună înregistrată la M.E.N. sub nr. 8027/10.01.2013).

6. Desemnarea de către M.E.N. a membrilor în comisia paritară de la nivelul ministerului și convocarea acesteia, în vederea discutării unor probleme decurgând din aplicarea Contractului Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Activitate Învățământ Preuniversitar, înregistrat la Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale sub nr. 59276/02.11.2012.

7. Demararea cursurilor de formare pentru educatorii/învățătorii care vor desfășura activitatea la grupa/clasa pregătitoare;

8. Eliberarea de către instituțiile de învățământ superior a atestatelor de echivalare, pentru cadrele didactice care au absolvit  colegiul cu durata de 3 ani, sau   institutul pedagogic cu durată de 3 ani, cu ciclul I de studii universitare de licenţă, precum și emiterea de către MEN a unor precizări privind salarizarea acestor categorii de personal didactic, corespunzător studiilor echivalate.

9. Soluționarea problemei salarizării  cadrelor didactice care ocupă  funcția de profesor –metodist. În opinia noastră, această funcție  este echivalentă celei de inspector şcolar de specialitate, motiv pentru care această categorie trebuie remunerată pentru activităţile pe care le desfăşoară în cadrul caselor corpului didactic. Trebuie să se  prevadă  expres - în Anexa privind indemnizaţiile de conducere specifice/alte indemnizaţii- cuantumul indemnizaţiei ce se acordă profesorilor-metodişti.

            10. Rezolvarea situației consilierilor școlari, încadrați la plata cu ora la nivelul unităților de învățământ, care desfășoară activitate de diriginte, dar nu sunt remunerați pentru aceasta (conform art. 247 lit. g) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, au calitatea de personal didactic).

Mult succes in intalnire. Cu cat se vor rezolva mai multe probleme cu atat este mai bine pentru sistemul de invatamant, profesori, parinti si elevi.
 

                                                                    

23 ian. 2013

Întrebări și răspunsuri


Am primit raspunsul din partea ministerului si am fost incantata de acest raspuns care spunea ca pot ramane titulara daca CA al liceului hotaraste asta si daca postul are viabilitate. Nu mi s-a raspuns la intrebarea daca pot cu 7 de pe educatie tehnologica sa iau catedra de chimie dar cred ca asta nu e o problema ca alfel mi s-ar fi spus. Problema este ca apar anii 2008-2011 si nu anii 2009-2012 cum cred ca ar fi normal avand in vedere ca am intrat intr-un nou an scolar. As vrea sa va intreb, in noua metodologie care trebuie sa apara va fi luata in calcul perioada 2009/2012 asa cum ar fi normal?

Conform proiectului Metodologiei de mișcare a personalului didactic din învățământul peuniversitar în anul școlar 2013-2014 Art. 55 (1) „Începând cu 1 septembrie 2013, poate deveni titular, pe postul didactic/catedra ocupat/ă cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, cadrul didactic netitular calificat care, la data solicitării, îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii specifice:
a) a fost repartizat sau i s-a prelungit durata contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2012-2013, la nivelul unui singur judeţ/municipiului Bucureşti, pe un post didactic/catedră vacantă/rezervată pe perioadă determinată în cel mult 3 (trei) unităţi de învăţământ cu personalitate juridică, în baza notei de cel puţin 7 (şapte) obţinută la unul din concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar de stat susţinute în specialitatea postului didactic/catedrei ocupat(e), în iulie 2011, iulie 2010 sau iulie 2009, în şedinţă publică organizată până la data începerii cursurilor anului şcolar 2012-2013”;

Va rog frumos sa ma ajutati intr-o problema, daca aveti putin timp si pentru mine
sunt titulara la 2 scoli si intr-una din ele am cerut intregire de norma defapt am vorbit cu directorul ca vreau sa imi intregesc norma stiind ca sunt 6 ore la scoala respectiva.
Directorul mi-a spus ca nu stie deocamdata nimic ca nu a primt de la inspectorat clasele aprobate pe anul scolar viitor Va rog sa-mi spuneti care este termenul limita al inspectoratului pentru aprobarea viitoarelor clase?????(plan cadru ceva de genul acesta)stiind ca perioada cand se intregesc normele este 10-24 ianuarie

Daca vă referiți la planul de școlarizare, acesta trebuie transmis de către ISJ către MEN în intervalul 28-31 ianuarie 2013, conform OMECTS 6212/2012.
Iar, conform anexei 19 din  Proiectul METODOLOGIEI - CADRU PRIVIND MOBILITATEA PERSONALULUI DIDACTIC DIN
ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR ÎN ANUL ŞCOLAR 2013-2014 „Constituirea posturilor didactice/catedrelor, încadrarea personalului didactic titular şi soluţionarea cererilor de întregire/completare a normei didactice de predare-învăţare-evaluare la nivelul unităţilor de învăţământ a personalului didactic titular pentru anul şcolar 2013-2014:
a) la nivelul unităţilor de învăţământ/consorţiilor şcolare;
Perioada: 10-24 ianuarie 2013
b) analiza, corectarea şi avizarea proiectului de încadrare şi a ofertei de posturi didactice/catedre vacante/rezervate de către inspectoratul şcolar.
Perioada: 25 ianuarie-4 februarie 2013”

Ma numesc M. A. si va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema:
- sunt profesor suplinitor pe disciplina informatica la o scoala generala.
- in legea invatamantului Art. 68, pct. 3 scrie ca disciplina tehnologia informatiei si comunicarii, cu alte cuvinte informatica, este obligatorie la gimnaziu. 
- in metodologie se precizeaza ca un profesor suplinitor poate deveni titular daca indeplineste anumite conditii. Una din conditii este viabilitatea postului, dar desi disciplina este obligatorie prin lege in planurile cadru ea apare tot ca optional. As dori sa-mi spuneti daca am sanse sa devin titular in aceasta situatie. Precizez ca am sustinut examen de titularizare atat in 2009 cat sin in 2012 si am luat nota peste 7

Intr-adevăr în Legea nr. 1/2011  disciplina Tehnologia informaţiei şi comunicării este prevăzută ca disciplină obligatorie la gimnaziu, dar planurile cadru aplicabile sunt prevăzute de Ordinul M.E.C. nr. 3638 / 11.04.2001 care nu a mai fost modificat/corelat cu prevederile legii educației naționale.
Art. 12 (14) din Metodologia cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2012-2013 „Disciplina tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor constituie o disciplină opţională pentru elevii din clasele I-IV şi este disciplină obligatorie în învăţământul gimnazial, clasele a V-a şi a VI-a, precum şi în învăţământul liceal, conform art. 68 alin. (3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011”.
Dar, în proiectul Metodologiei cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2013-2014 prevederea de mai sus nu se mai regăsește.
Fiind vorba de o neconcordanță în legislație, după părerea mea, ar trebui să vă adresați Ministerului Educației Naționale pentru a găsi o rezolvare situației dumneavoastră.

Sunt absolvent de Liceu Pedagogic. In vara lui 2012 am terminat o facultate, specializarea Drept. Mi s-a spus ca nu voi fi platit ca profesor pentru invatamant primar nici daca voi face un master, desi inainte sa se dea acea lege in 2011 se platea doar cu facultate, tinand cont ca este Liceul Pedagogic la baza. Mi s-a transmis ca in prezent sunt platiti ca profesor doar cei care termina Stiintele Educatiei. Mentionez ca nu am apucat sa fac dosar de echivalare. Am asteptat sa termin facultatea sa vad ce se intampla. Zilele acestea am vazut pe net ca este o mare harababura cu terminarea unei facultati. Se va schimba ceva si din punct de vedere a ceea ce v-am intrebat mai sus?


Conform art. IV din OUG nr. 92/2012 „Absolvenţilor liceelor pedagogice, filiera vocaţională, profilul pedagogic, specializarea învăţătoreducatoare, ai şcolilor postliceale pedagogice, ai colegiilor universitare de institutori sau ai altor şcoli echivalente, încadraţi în învăţământul preşcolar şi primar, li se recunoaşte îndeplinită condiţia pentru ocuparea funcţiilor didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, respectiv profesor pentru învăţământul primar, de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, pe baza diplomei de licenţă”. 

În data de 21 ianuarie 2013, 14:40, claudia bulzan <claudia_bulzan@yahoo.fr> a scris:
Aş vrea să ştiu când se publică Metodologia mişcării personalului didactic. La noi în şcoală nu ştie nimeni nimic, chiar dacă se ştie deja câţi profesori vor intra în reducere de activitate. Se aplică Metodologia valabilă anul trecut ? E o nebunie şi o harababură în acelaşi timp.

Nu se poate aplica Metodologia de mișcare a personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2012-2013, întrucât încadrările trebuie făcute pentru anul școlar 2013-2014. Trebuie publicată cât mai curând Metodologia - cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2013-2014 întrucât conform proiectului metodologiei ar fi trebuit să înceapă primele etape ale mobilității.

Referitor la art.253 din legea invatamantului:cei care au obtinut peste 7 la concursul de titularizare in anul 2012 pot beneficia de acest articol pentru anul scolar 2013-2014?
Ar fi nedrept sa nu se introduca si anul 2012

Conform prevederilor art. 54 din Proiectul Metodologiei - cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2013-2014 „Cadrele didactice netitulare calificate angajate în unităţi de învăţământ preuniversitar cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în anul şcolar 2012-2013, care au participat la concursuri titularizare în anii 2009, 2010 şi 2011, care au obţinut cel puţin nota 7 (şapte) şi au ocupat un post didactic/o catedră, în anul şcolar 2012-2013, în baza rezultatelor obţinute la aceste concursuri, devin titulare ale unităţilor de învăţământ respective, în situaţia în care posturile didactice/catedrele pe care sunt angajate nu a fost ocupate în etapele anterioare ale mobilităţii personalului didactic din învăţământul preuniversitar, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii generale:
a) se certifică viabilitatea postului/catedrei;
b) consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ respective este de acord”.

Sunt profesor titular de Limba şi literatura română la Şcoala Gimnazială nr.1 Măluşteni. Catedra mea este compusă din 17 ore română +1 oră latină. Anul acesta am încă 4 ore suplimentare de limba română. Ora de latină se plăteşte calificat sau necalificat? D-na secretară îmi trece ora la necalificat, deşi nu înţeleg acest lucru din moment ce Limba latină în gimnaziu se studiază la clasa a VIII- a,1 oră/săpt., nu ca şi disciplină de sine stătătoare.

Conform Centralizatorului aprobat prin OMECTS 3184/2011 „În învăţământul gimnazial:
- absolvenţii învăţământului superior care au înscrisă pe diplomă una din specializările limba română sau limba şi literatura română îşi pot completa norma didactică şi cu ore de limba latină”;
Astfel că, ora de limba latină se plătește calificat..

În anul 2012 am susținut Concursul Național pentru ocuparea unui post la disciplina geografie, unde am obținut nota 8,70. Am obținut 10 ore în ședința publica din data de 30 august și alte 8 ore in data de 6 septembrie. Mi s-a spus că nu mai îmi poate fi acordată continuitatea pe cele 8 ore (post vacant), pe motivul că le-am  ocupat după data de 1 septembrie, și aș dori să vă întreb dacă este posibil așa ceva, si ce ar fi totuși de făcut pentru acele 8 ore.

Art.  33 alin. 4 din Proiectul Metodologiei - cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2013-2014 dispune următoarele: „ Personalul didactic titular căruia i s-a completat norma didactică pentru un an şcolar, în altă/alte unităţi de învăţământ, beneficiază de continuitate în anul şcolar următor pe aceleaşi ore, dacă acestea mai sunt viabile, cu acordul cadrului didactic”.
Iar art. 241 alin. 3 din Legea nr. 1/2011 prevede că, „Cadrelor didactice angajate cu contract de muncă pe o perioadă determinată, care au promovat examenul de definitivare în învăţământ, li se poate asigura continuitatea pe postul didactic/catedra ocupat(ă), prin hotărârea consiliului de administraţie din unitatea de învăţământ respectivă, în condiţiile legii”.

  Va rog respectuos sa-mi raspundeti
  1.Cine intra in restrangere de activitate , eu ce  sunt titulara pe chimie- fizica intr-o scoala, sau colega mea care este titulara pe chimie, dar are ore si in a 2-a scoala.
 2.  Pot sa formulez cere de intregire a normei intr-o singura  specialitate in aceeasi scoala ? ( Am in incadrare in aceeasi scoala 16 ore chimie si 2 de fizica , iar colega mea  are 8 ore chimie, iar restul in alta scoala), iar in anul urmator dispar 2ore de chime
 3.Daca in urma aplicarii criteriilor si punctajelor pentru evaluarea personalului didactic conform Anexei 2,  punctajul meu este mai mare ca al colegei pot sa solicit intregirea normei doar in specialitatea chimie ?
  
Conform prevederilor art. 25 alin. 3 din Proiectul Metodologiei - cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2013-2014 „ În cazul apariţiei situaţiilor de reducere de activitate a personalului didactic titular la nivelul unei unităţi de învăţământ, completare a normei didactice sau de restrângere de activitate, situaţii care vizează două sau mai multe cadre didactice titulare la aceeaşi specialitate, se renunţă, în ordine, la: ...
k) activitatea prestată de personalul didactic titular numit/transferat/repartizat în mai multe unităţi de învăţământ preuniversitar sau pe mai multe specializări, în cazul în care la nivelul uneia dintre unităţi de învăţământ/specializări se constată diminuarea numărului de ore”.
În ceea ce privește întregirea normei într-o singură specialitate art. 24 din  Proiectul Metodologiei - cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2013-2014 dispune următoarele: „ (1) În perioada de constituire a posturilor didactice/catedrelor şi de încadrare a personalului didactic titular, cadrele didactice titulare în două sau mai multe unităţi de învăţământ sau pe două sau mai multe specializări pot formula cereri de întregire a normei didactice de predare-învăţare-evaluare într-o unitate de învăţământ/specializare, conform specializării/specializărilor de pe diploma/diplomele de studii, ţinând seama de prevederile art. 263 alin. (1) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare, de prevederile prezentei Metodologii şi de prevederile Centralizatorului.
(2) Cererile de întregire a normei didactice de predare-învăţare-evaluare se soluţionează de către consiliul/consiliile de administraţie ale unităţii/unităţilor de învăţământ la care cadrele didactice sunt titulare. În baza aprobării cererii, formulate de cadrul didactic, de către consiliul/consiliile de administraţie al unităţii/unităţilor de învăţământ, directorul/directorii unităţii/unităţilor de învăţământ se adresează inspectoratului şcolar pentru emiterea deciziei de întregire a normei didactice de predare-învăţare-evaluare într-o unitate de învăţământ/specializare.
(3) În baza deciziei semnate de inspectorul şcolar general, directorul/directorii unităţii/unităţilor de învăţământ încheie actul adiţional la contractul individual de muncă al cadrului didactic care a solicitat întregirea normei didactice”.



Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de e-mail liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii

Metodologia evaluării competențelor fundamentale la finalul clasei a II a

Ordin 6576 din 20 decembrie 2012 pentru aprobarea metodologiei evaluarii competentelor fundamentale la finalul clasei a II a

20 ian. 2013

PDL dezinformează în stilu-i caracteristic


Comunicatorii PDL în domeniul educaţiei se pare că au nevoie de noi, de USL, pentru a le clarifica ce înseamnă Legea Educaţiei Naţionale angajată de Guvernul democrat liberal. 
Le explic pe această cale, celor aflați în conducerea PDL, faptul că prin Legea Educaţiei Naţionale nu mai există funcţia de educatori şi învăţători. Ordinul de ministru care face acea echivalare ridicată în slăvi de doamna Raluca Turcan duce la apariţia, în sistem, a persoanelor care nu îndeplinesc condiţia de profesor de învăţământ primar şi preşcolar. Asta ar însemna ca, în momentul aplicării ordinului, să fie dați afară din învățământ educatori, învățători care, chiar dacă au absolvit liceu pedagogic, nu au vechime în domeniu. Acesta este fondul problemei.
În ceea ce priveşte fondul de salarii necesar, deja luat în calcul de către Guvernul USL, pentru plata salariilor celor 22 de mii de cadre didactice în urma echivalării, acesta se ridică undeva la 56 de milioane de lei pe an, nu la 4,4 milioane cum, în stil caracteristic pedelist, se face dezinformarea opiniei publice. 

19 ian. 2013

Legea Educaţiei trebuie adoptată de urgenţă


Comisia de Învăţământ din Senatul României trebuie să adopte, de urgenţă, Legea Educaţiei Naţionale în aşa fel încât să se pună capăt aberaţiilor create de actuala Lege, plecând de la absurdităţi legate de înscrierea copiilor la grădiniţă şi continuând cu finalizarea învăţământului superior.

În ceea ce priveşte subiectul „clasa pregătitoare”, lucrurile sunt extrem de simple din punctul meu de vedere: ministrul Educaţiei Naţionale poate să emită un ordin prin care asociaţiile de părinţi, împreună cu educatorii, cu învăţătorii şi cu reprezentanţii administraţiei locale, în funcţie de spaţiile de care dispun unităţile şcolare, să organizeze clase exclusiv în urma acestor consultări. Pentru a asigura o stabilitate a corpului profesoral, este foarte simplă arondarea grădiniţelor la uităţile şcolare, fără a se perturba actul managerial. Conducerea unităţilor de învăţământ poate fi împărţită, în sensul în care directorul de grădiniţă să devină director adjunct la noua structură juridică. Astfel, corpul profesoral al unităţilor şcolare ar fi mult mai util şi mult mai stabil.

Referitor la investiţiile în sistemul de învăţământ, cred că la nivelul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice există o situaţie clară a copiilor năcuţi în ultimii trei ani de zile, în aşa fel încât investiţiile care se vor face în următorii trei ani să fie relaţionate cu numărul de elevi ce aparţin de fiecare comunitate în parte. Acelaşi lucru se poate face foarte simplu şi în felul următor: avem alocaţiile ce se acordă, în momentul de faţă, elevilor, ceea ce face mult mai uşoară identificarea numărului de copii din fiecare unitate administrativă teritorială.

Toate acestea sunt chestiuni de etapă, care sunt convins că se vor face în cel mai scurt timp. Cu toate acestea, fondul problemei rămâne, în continuare, acelaşi: Legea educaţiei naţionale trebuie adoptată urgent, pentru a nu mai fi martorii declaraţiilor aberante ale fostului ministru al Educaţiei, care, spre ghinionul românilor, nu ştie ce Lege şi-a angajat prin răspundere.


18 ian. 2013

Întrebări și răspunsuri

Mă numesc B. L., sunt profesor pentru învăţământul primar, gradul II,titulară , am terminat şi un master în domeniu în 2012, şi am o nelămurire: sunt mama a doi copii, unul născut în 2005, iar altul în 2010. La ambii copii am stat câte 2 ani în concediu de creştere ( în total 4 ani). La 1 ianuarie 2013 eu am împlinit 13 ani de vechime. Sunt plătită la grila de salarizare 6-10 ani ( mi s-a spus că mi se scad cei 4 ani de concediu, deşi eu în anul 2010 am fost plătită de la 1 ianuarie până la 1 octombrie la grila 10-14 ani). Este corectă încadrarea mea?

Conform Legii nr. 63/2011, anexa 5, Capitolul I, Art. 3 punctul 4 „Perioadele în care personalul didactic s-a aflat în concediu fără plată acordat în conformitate cu prevederile legale în vigoare sau în concediul pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani, precum şi perioada în care personalul didactic a efectuat stagiul militar, după care s-a reîntors la catedră, respectiv perioadele în care personalul didactic a avut catedră rezervată în învăţământ, nu întrerup vechimea în învăţământ. Aceste perioade nu constituie vechime efectivă în învăţământ pentru acordarea sporului de stabilitate”. Astfel, din câte înțeleg dvs. aveți vechime în învățământ de 13 ani, dar nu aveti vechime efectivă neîntreruptă în învățământ de 10 ani pentru acordarea sporului de stabilitate.
    Legea nr. 63/2011, anexa 5, Capitolul I, Art. 3 punctul 1 lit. c) prevede că „ pentru personalul didactic încadrat la tranşele de vechime în învăţământ de peste 10 ani, care nu îndeplineşte condiţia de vechime efectivă neîntreruptă în învăţământ de peste 10 ani, salariile de încadrare se vor împărţi la 1,15 şi se vor rotunji la întreg. Dacă, ulterior intrării în vigoare a prezentei legi, prin împărţirea la 1,15 personalului didactic de predare trecut la o tranşă de vechime recunoscută în învăţământ de peste 10 ani nu i se poate asigura salariul de încadrare avut, acesta va fi menţinut cu acelaşi salariu de încadrare în noua tranşă până când i se poate asigura o creştere a salariului de încadrare”.
Prin urmare, încadrarea dvs. se va face la tranșa de vechime în învățământ 10-14 ani, dar calculul salariului se va realiza conform prevederilor de mai sus neputând beneficia de sporul de fidelitate care se regăsește inclus în grila de salarizare la tranșele de vechime de peste 10 ani.


1) De ce in noua metodologie de acordare a gradatiei de merit pentru anul 2013 nu se face referire la personalul didactic auxiliar? Ni s-a  promis lucrul acesta, ca se va reglementa situatia;
Ca inginer de sistem voi mai beneficia in viitor de gradatie de merit?
2)Si daca se poate sa-mi raspundeti la urmatoarea problema; fetita mea implineste 6 ani pe 2 mai 2013. Este posibil sa o inscriu direct in clasa I in anul scolar 2013-2014 , fara a mai trace prin clasa 0? 

1)  În fiecare an se aprobă o metodologie de acordare a gradației de merit. Conform metodologiei ce se va aplică în 2013 nu se acordă gradație de merit personalului didactic auxiliar.
2)    Încă nu există o metodologie de înscriere a copiilor în clasa pregătiroare/în clasa I pentru anul școlar 2013-2014. 

Sunt cadru didactic Va rog sa ne informati pe noi, cadrele didactice din scoala, daca se mai continua cu proiectele pentru gradatie de merit sau NU, pentru a depune in anul scolar 2013-2014. M-am adresat ISJ-ului şi am primit urmatorul raspuns: ,,nu ştim nimic despre acest lucru".

Conform Metodologiei de acordare a gradației de merit în învățământul preuniversitar în anul școlar 2012-2013 aprobată prin OMECTS nr. 6211/2012 printre criteriile de acordare este:
„3. Criteriul privind participarea la proiecte - ponderea 5%:
   a) proiecte din fonduri structurale europene, proiecte internationale care au ca obiective performanta scolara, progresul scolar, dezvoltarea competentelor si abilitatilor prescolarilor si elevilor, educatia civica, educatia complementara, formarea personalitatii prescolarilor si elevilor, dezvoltarea capacitatii de adaptare la schimbare, dezvoltarea profesionala a cadrelor didactice;
   b) proiecte elaborate si implementate in baza prevederilor Metodologiei si criteriilor privind acordarea gradatiei de merit in invatamantul preuniversitar, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 5.486/2011, materializate prin raportul de activitate si portofoliul personal”.

Ordonanta de urgenta din 19 decembrie 2012 completeaza articolul 284 din legea educatiei nationale cu aliniatele 6 si 7,referitor la continuitatea si revenirea asupra statutului de proferor titular in invatamantul preuniversitar in anumite conditii.Va rog, daca puteti sa-mi precizati cand se va aplica aceasta ordonanta ,deoarece in unitatile scolare nu se cunoaste nimic referitor la aceasta.

Conform prevederilor art. 12 alin. 2 din Legea nr. 24/2000 „Ordonanţele de urgenţă ale Guvernului intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, sub condiţia depunerii lor prealabile la Camera competentă să fie sesizată, dacă în cuprinsul lor nu este prevăzută o dată ulterioară”.
OUG nr. 92/2012 nu prevede o dată ulterioară pentru intrarea ei în vigoare, astfel că este în vigoare și trebuie aplicată începând cu data de 19.12.2012, data publicării în Monitorul Oficial.

In anul 2003 am absolvit Facultatea de filosofie-UB, apoi in 2008 am urmat un master in " audit financiar contabil "-USH. In aceste conditii ce materii pot preda in invatamant?Pot preda (ca si titular)economie si educatie antreprenoriala? Am citit si centralizatorul , dar nu am observat nimic in acest sens.
Conform prevederilor art. 12 alin. 8 din Metodologia din 2011 cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2012-2013 aprobata prin OMECTS nr. 5560/2011 „Cadrele didactice titulare care au finalizat cu diplomă studii universitare de lungă durată, care au înscrisă pe diploma de licenţă specializarea filosofie, aflate în imposibilitatea constituirii catedrelor cu ore în specialitate, conform actului de numire/transfer/repartizare, îşi pot completa norma didactică şi cu ore de sociologie, psihologie sau economie şi economie aplicată, cu condiţia să fi avut în încadrare, în anii ulteriori titularizării, ore la aceste discipline”.
Pentru anul școlar 2013-2014 nu a fost publicată încă metodologia.

Sunt profesor titular catedra Turism la un liceu Bucuresti, detasat in interesul invatamantului pe o catedra de pregatire-instruire practica la un liceu din Constanta.
Pana astazi am avut incadrare profesor/ norma 18 ore sapt. Astazi conform unui raspuns trimis inspectoratelor scolare nr. 67149/07.11.2012 de MECTS , norma a fost calculata la 24 ore/sapt pt orele de instruire practica. Avand in vedere CODUL MUNCII art 42   alin 2 si art. 47   aceasta recalculare este corecta?
 Este corect ca recalcularea sa se faca doar pt mine sau trebuie calculata incadrarea tuturor colegiilor care au in incadrare ore de instruire practica destinate profesorilor de specialitate?

Conform prevederilor art. 262 alin. 3 lit. d din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare „Norma didactică de predare-învăţare-evaluare şi de instruire practică şi de evaluare curentă a preşcolarilor şi a elevilor în clasă reprezintă numărul de ore corespunzător activităţilor prevăzute la alin. (1) lit. a) şi se stabileşte după cum urmează: d) 24 de ore pe săptămână pentru profesorii de instruire practică”.
Codul Muncii are caracter general în legislația muncii și se aplică acolo unde nu se regăsește reglementări într-o lege specială. Legea educației naționale are caracter special, prin urmare prevederile acesteia se aplică în detrimentul celor din Codul Muncii.


Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MEN.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pe adresa de e-mail liviumarianpop@gmail.com, pentru intermedierea  solutionarii oricarei situatii

Postări populare