28 feb. 2012

Sondaj FSLI: 74,12% dintre parinti nu sunt de acord cu infiintarea clasei pregatitoare


In perioada 21-27 februarie 2012 Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant a efectuat un sondaj de opinie on-line  in randul personalului din invatamant si parintilor.

Conform acestui sondaj, 25,88% dintre parinti sunt multumiti de infiintarea clasei pregatitoare iar 74,12% nu sunt de acord cu infiintarea acesteia.

Dintre cei care sunt de acord cu infiintarea clasei pregatitoare, 65,15% considera ca sistemul de invatamant nu este pregatit pentru a introduce aceasta clasa incepand cu anul scolar 2012-2013.

In privinta profesorilor care au raspuns la acest sondaj rezultatea sunt asemanatoare cu cele efectuate in randul parintilor, diferentele fiind sub marja de eroare de 3%.

Mai mult, din cele 1863 de persoane, in proportie de 55,56% sustin ca aceasta clasa trebuie sa functioneze la gradinita.

Dupa parerea celor care au raspuns la sondaj, cele 3 conditii minime necesare functionarii optime a clasei pregatitoare sunt:
-         baza materiala (banci, scaune, grupuri sanitare, spatiu suficient in sala de curs, etc);
-         existenta programei scolare ;
-         corpul profesoral special format.

Aproximativ 74% dintre cei care au raspuns, considera ca cele 3 conditii minime trebuie asigurate de catre minister,  17% de catre autoritatile locale si 9% de catre parinti si profesori.

Fara aceste conditii minime principalele riscuri enumerate de catre repondenti, sunt:
-         copii suprasolicitati, nespravegheati, surmenati, stresati si obositi;
-         dezechilibrul emotional si nu numai, al copilului, la o varsta atat de frageda;
-         copiii vor fi cobaii unui experiment nereusit;
-         premisele cresterii abandonului si esecului scolar;
-         randament scolar scazut;
-         dezvoltarea fizica defectuoasa din cauza mobilierului scolar. 
Sondajul a fost realizat de catre FSLI, on-line, in perioada 21-27 februarie 2012. La acest sondaj au raspuns 1865 de persoane, din care 765 parinti. Marja de eroare a sondajului este de 3%. www.fsli.ro

25 feb. 2012

Clasa pregatitoare inseamna 2000 de posturi reduse in invatamant

Perseverenta cu care MECTS reduce salariile si persoanele din invatmant este cunoscuta.
Pentru clasa pregatioare motivele principale sunt cele legate de:
-  lipsa de organizare la nivelul ministerului,
- lipsa transparentei decizionale,
- lipsa programei scoalre,
- lipsa bazei materiale
- lipsa pregatirii corpuli profesoral,
Nu putem trece cu vedere resursa umana. Si aici calculul e simplu.
Avem in jur de 200000 de copii care ar trebui sa intre in claa pregatitoare. Pentru acestia este nevoie de aproximativ 8000 de profesori.
Insa daca acestia continua studiile in gradinita, in grupa pregatitoare, e nevoie de aproximativ 10000 de educatoare.
Deci e simplu: MECTS doreste reducerea a inca 2000 de posturi in invatmant prin introducerea clasei pregatitoare.

Pentru ei nu conteaza multitdinea de lipsuri enumerate mai sus ci doar SA REDUCA IN CONTINUARE POSTURI IN INVATAMANT
Ce pun in locul angajatilor?
CONTRACTE CU FIRMELE DE CASA.

Exemplu:11/ 05.01.2012 Servicii de paza MECTS Contract subsecvent la acordul cadru nr. 55/ 29.12.2011  SC DRUMETUL GUARD SRL Valoare 323.251,20 lei adica 74956,80 euro 12 luni - Servicii de paza MECTS
Mai precis sme care inseamna salariile a 32 de paznici pe un an. La MECTS sunt 7 posturi de paznici. Diferenta inseamna "profit " ptr firma respectiva. Scolile au nevoie de paznici, fochisti, etc iar MECTS rispeste banul public fara nici o remuscare

23 feb. 2012

Sondaj FSLI privind clasa pregatitoare

AICI gasiti intrebarile la sondajul pe care l-a initiat Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant cu privire la Clasa Pregatitoare.
Va multumesc anticipat pentru acest raspuns.
Perioada de raspuns este 21-27 februarie 2012.
Marti 28 februarie vom face publice rezultatele

Pana atunci..penibilitatea MECTS e maxima:
- ORDIN nr. 3064/19.01.2012 pentru aprobarea Metodologiei privind cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare și în clasa I pentru anul școlar 2012-2013 și a Calendarului înscrierii
dupa care
-NOTA nr. 28766/08.02.2012
- NOTA nr. 29931/16.02.2012
- NOTA nr. 29941/16.02.2012
- NOTA nr. 30159/17.02.2012 

Adica ce visa secretarul de stat noaptea scria a doaua zi. 
 

21 feb. 2012

„Pachete” de activitati pentru programul „Scoala dupa scoala”

In aceasta perioada condcerea MECTS cere  cadrelor didactice sa propun „pachete” de activitati pentru programul „Scoala dupa scoala”, acestea urmand sa capete apoi valoare de contract, cu consecintele unui astfel de act.

Totul se bazeaza pe o metodologie neclara (probabil, intentionat neclara), pentru ca, aceia mai slabi dintre profesori (sau mai necunoscatori ai realitatii) sa accepte sa presteze GRATUIT aceste activitati, chipurile in cadrul celor 40 de ore ale normei didactice.
Atentie, insa! Aceia care vor accepta acest lucru nu isi fac doar lor un mare rau, ci, prin precedentul pe care-l creeaza, fac un mare rau tuturor, pentru o perioada nedeterminata de timp. 
Cei care ne conduc doar atat asteapta: o slabiciune, o acceptare a muncii neplatite. Suntem si asa UMILITI si batjocoriti.
Lucram si asa mai mult, pentru salarii mai mici. Se iau modele din alte tari si ni se impun, cu toate ca se uita comparatia si cu nivelul retribuirii acelora (munca noastra este cel putin la nivelul lor; acolo sunt doi invatatori la o clasa, pentru salarii de 8-12 ori mai mari decat ale noastre, fiecare; in conditiile in care preturile, asteptarile si nevoile culturale ale lor sunt aceleasi cu ale noastre ). 
Ni se spune ca „economia noastra nu suporta mai mult”. Doar pentru invatamantul preuniversitar  nu suporta mai mult? Pentru clientela, hoti si „baieti destepti” nu sunt „constrangeri”?

Un invatator/profesor aloca ZILNIC cel putin 9 ore pentru activitatea didactica. Asadar, norma de 40 de ore pe saptamana este in realitate de cel putin 45 de ore.

Dati celor care va solicita sa realizati gratuit programul „Scoala dupa scoala” aceasta justificare (pe care o puteti completa sau particulariza situatiei dvs.).


- ore de predare: →16-20 de ore pe saptamana;

- pregatirea lectiilor pentru a doua zi (inclusiv concepere/redactare/ tehnoredactare planuri de lecţie, proiectii/prezentari didactice, schite – dupa caz): →2 ore pe zi - sau 10 ore pe saptamana;

- elaborare, redactare/tehnoredactare teste, multiplicare teste (evaluari initiale, formative, sumative)      precum şi
- corectare de caiete si probe de evaluare (care include si elaborare de descriptori, matrice, evaluarea testelor scrise, notarea, realizarea clasificărilor, realizarea statisticilor, planuri de masuri etc): →2 ore pe zi  sau 10 ore pe saptamana;

- participare la cercuri metodice sau la şedinţe ale comisiei metodice → 0,5 ore pe saptamana;

- realizarea şi întreţinerea de materiale didactice şi metodico-ştiinţifice, realizare de alte materiale de lucru, inclusiv referate si materiale pentru cercuri si comisii, pregatirea pentru grade didactice etc. → minim 0,5 ore pe saptamana;

- perfecţionări, participare la cursuri de formare → minim 1,5 ore pe saptamana; (spre exemplu, cursurile prin CCD sau cele de tipul e-formare acorda cate 20-25 de credite pentru 89 de ore de formare; noua ni se cer 90 de credite in 5 ani, adica cca. 360 de ore in 5 ani!) Calculati si vedeti ca e nevoie chiar de mai mult timp pe saptamana lucratoare (altele decat cele de concediu)!

- lectura de specialitate, autoperfecţionare metodico-ştiinţifică (parcurgerea/citirea unor carti si publicatii de specialitate, internet etc.), perfecţionare ştiinţifică→ minim 1,5 ore pe saptamana;

- concepere/redactare/ tehnoredactare planificări calendaristice, planificări - proiecte pe unităţi de învăţare – cca. 15-20 de ore pe semestru - sau o oră pe saptamana;

- supravegheat la concursuri, olimpiade, diverse competitii; concepere de subiecte, pregatire suplimentara cu elevii → 0,5-1,5 ore pe saptamana;

- activitati cu parintii – sedinte, lectorate, ora de consiliere, convorbiri, elaborare si trimitere de informari, raspunsuri, mesaje etc. → 1-1,5 ore pe saptamana;

- activitatea in comisiile din care facem parte in scoala, inclusiv concepere/redactare/ tehnoredactare documente pentru comisii metodice, comisii PSI, P.M, comisia de disciplină, comisia de calitate, comisia de estetica - pavoazarea scolii , alte comisii, realizare de informari, autoevaluari, raportari, statistici…. etc. → 0,5 ore pe saptamana;

- alocarea de timp suplimentar (altul decat orele de predare) pentru realizarea sarcinilor serviciului pe şcoală, paza şi protecţia elevilor, insotirea elevilor la sala de sport, la diferite activitati etc. minim o ora pe saptamana;

- supliniriminim 30 de minute pe saptamana;

- realizarea parteneriatelor, proiectelor, activitatilor extrascolare etc. → minim o ora pe saptamana;

- completarea documentelor scolare (in plus fata de activitatea din timpul orelor) – matricole, cataloage, carnete … actualizarea/completarea periodica a portofoliului personal → minim 30 de minute pe saptamana;

- participare la şedinţele consiliului profesoral, consiliului de administraţie, convocări la ISJ, ITM, ISU, primării şi consilii locale, poliţie etc.  minim 15 minute pe saptamana;

- altele →corectatul gratis la olimpiade, jurii, corectarea eseurilor pt diverse concursuri, aplicarea sanctiunilor si trimiterea de adrese parintilor ,xeroxarea materialelor pe banii nostri, activitatea neplatita a metodistilor, a consiliilor consultative din inspectorate …………………………………………………………………………………………………

TOTAL: cca. 50 de ore pe săptămână

Cine şi cu ce drept ne poate cere/obliga sa muncim gratuit peste cele 40 de ore cuprinse in norma noastra? Ni se cere sa adaugam alte ore de munca peste acestea!

- Cine nu accepta aceasta lista sau nu este de acord cu ea, sa taie din lista ceea ce i se pare ca nu corespunde realitatii si nu mai prestam acea activitate!
 - Trebuie sa raspundem nevoilor comunitatii. Părinţii elevilor îşi doresc ca, la plecarea de la scoala, copiii sa aiba temele terminate. Ce vom propune atunci? 

- O ora servirea mesei
- Efectuarea temelor  - 2 ore→ 2x(45 de minute de lucru efectiv +15 minute pauza)-ca in Metodologie
- O ora - alte activitati (la clasele a III-a si a IV-a, care au cate 5 ore pe sapt. in cateva zile, aceasta ora nu se mai poate aloca);

Noi dorim sa prestam aceste activitati (este singura noastra sansa de a ne completa veniturile, si asa erodate de reduceri si inflatie) si le vom propune, dar numai si numai PLATITE SUPLIMENTAR  (am putea accepta cel mult doua ore pe saptamana la plata cu ora - neconvenabila, iar restul din contributia parintilor etc.)
- Unii directori de scoli si unii  inspectori sunt de partea noastra (sunt colegii nostri)! Atunci, cine este impotriva noastra???
- S-ar putea sa ni se spuna ca si pana acum am alocat aceste ore din timpul nostru. Este adevarat, insa am castigat o bruma de venit suplimentar cu mari sacrificii (ne sacrificam familiile proprii, timpul, impingem pregatirea personala pana la ore tarzii din noapte, ne sacrificam grav sanatatea – dupa 8 ore de stat cu copiii, ajungem acasa in stadiul de „legume”).
- Rusine scolilor care vor avea persoane ce vor accepta sa se umileasca si mai mult, subapreciindu-si munca in fata celor care oricum ne privesc cu dispret si ne-au coborat la statutul de codasi!

20 feb. 2012

SONDAJ CCSB Sindicatele mai credibile decat Presedintele Romaniei, Guvernul Romaniei, Partidele politice si Parlamentul Romaniei

Cu 25 %, sindicatele sunt mai credibile decat Presedintele Romaniei 21%, Guvernul Romaniei 20%, Partidele politice 12% si Parlamentul Romaniei 15%.
Ce trebuie sa facem sa crestem credibilitatea sindicatelor?
Pe cei din MECTS care sun cu 5% sub noi ii rog sa se abtina. Multumesc pentru intelegere.

Detaliile sodajului le gasiti AICI

17 feb. 2012

Organizarea si functionarea invatamantului de arta-ordin "marca Funeriu"

Azi a fost postat pe site-ul MECTS Ordinul M.E.C.T.S. nr.5569/2011 privind organizarea si functionarea invatamantului preuniversitar de arta
 Dupa ce MECTS a decimat in ultimii doi ani invatmantul de arta s-a gandit sa emita si acest ordin.


Un lucru bun la prima vedere insa fiind semnat de fostul ministru F..... e plin de probleme si ilegalitati:

1. Data semnarii este 7 octombrie 2011. De ce apare doar acuma pe site?
2. Nu a fost pus in dezbatere publica deci se incalca si Legea 52/2003  (AICI)
3. Nu respecta  principiile Legea educatiei nationale
      Art. 3. - Principiile care guverneaza invatamantul preuniversitar si superior, cat si invatarea pe tot parcursul vietii din Romania sunt:  
 m) principiul transparentei - concretizat in asigurarea vizibilitatii totale a deciziei si a rezultatelor, prin comunicarea periodica si adecvata a acestora;  
 t) principiul fundamentarii deciziilor pe dialog si consultare; 
  
Inca o dovada a ceea ce am mai spus:
CEI DIN CONDUCEREA MECTS CONSIDERA CA LE STIU PE TOATE SI NU E NEVOIE SA RESPECTE NICI O LEGE.

Ceea ce este si mai interesant vedem in PROGRAMUL NAŢIONAL DE REFORMĂ(2011 – 2013) depus la Comisia Europeana de catre Guvernul Romaniei in APRILIE 2011
pag 27 MECTS Ca răspuns la recomandările BM, în perioada 2011-2013, MECTS îşi concentrează activitatea pe cinci direcţii de acţiune care vizează:
- reforma structurii organizatorice a instituţiei, pe criterii de eficienţă şi eficacitate, care să conducă la eliminarea suprapunerilor de atribuţii şi la creşterea gradului de responsabilitate a funcţionarilor; practic, se are în vedere redefinirea atribuţiilor specifice direcţiilor MECTS, în conformitate cu obiectivele strategiei Educaţie şi Cercetare pentru Societatea Cunoaşterii şi Legea Educaţiei Naţionale;
- asigurarea continuităţii politicilor educaţionale, prin realizarea unui mecanism de consultări periodice cu partenerii sociali, în vederea creşterii transparenţei în relaţiile cu aceştia;
- management strategic şi leadership, cu accent pe descentralizare, astfel încât factorii locali să fie atraşi în procesul de luare a deciziilor în materie de educaţie;
- managementul resurselor umane, în special reorganizarea unităţilor de implementare a proiectelor cu finanţare din fonduri structurale, în vederea derulării corespunzătoare a proiectelor şi creşterii gradului de absorbţie a fondurilor structurale;
- managementul şi utilizarea informaţiei, prin crearea unei baze de date naţionale a educaţiei, care să permită colectarea şi procesarea corectă, în timp util, a datelor şi informaţiilor aferente procesului instructiv–educativ. Totodată, se va asigura o mai mare transparenţă, prin punerea acestora la dispoziţia factorilor interesaţi.


Pe continut, las pe cei care functioneaza in acest invatamant sa se pronunte.

14 feb. 2012

Plata hotararilor judecatoresti -Din ciclul: Ce face sindicatul?

In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 914 din data de 22 decembrie 2011 a  fost publicata Legea nr. 293/2011 a bugetului de stat pe anul 2012.
La art 5 alin 8 se prevede ca plata sumelor prevazute prin hotarari judecatoresti avand ca obiect acordarea unor drepturi de natura salariala se face trimestrial.


Mai precis 1,25% din totalul hotararilor judecatoresti se plateste in luna martie odata cu salariu aferent acesteia. Urmeaza in varianta pesimista 1,25% in iunie, 1,25% in sepembrie si 1,25% in decembrie.
E greu pentru secretari si contabili care trebuie sa faca aceste calcule. E greu pentru sindicate sa reuseasca sa aduca la cunostinta unitatilor scolare si membrilor de sindicat toate sentintele (chiar daca aceste hotarariau fist comunicate de catre instanta).
Sper sa ne mobilizm cu totii si sa reusim sa platim pentru toti cei reprezentanti in instanta aceste sume.
 Unul dintre cele mai importante procese este ACESTA
Insa mai sunt si ALTELE

Stim ca in 2006 am mai avut plati consistente pentru membrii de sindicat in urma unui proces cu "spor la spor". Atunci a fost dat un act normativ prin care nemembrii de sindicat au primit in 36 de luni sumele respective. Acuma vor primii aceste sume doar cei reprezentati in instanta.

Pentru cei suparati pe sindicat am o rugaminte sa isi revina si sa ceara intrarea in sindicat. Odata acceptati in sindicat sa roage organizatia din care fac parte sa ii reprezinte in instanta. Pentru Legea 221 fiecare zi e pierduta. Drepturile salariale se pot cere doar pe ultimii 3 ani. Deci februarie 2009. Legea e din octombrie 2008. Mult succes. Nu este vina sindicatului ca guvernantii nu au respectat legea. Noi ne-am facut din punctul acesta datoria. De a reprezenta colegii in instanta si de a castiga cateva drepturi furate de catre guvernanti.

P.S. Cineva ma intreba pe email care este cea mai mica suma care se primeste acuma si care este cea mai mare? Pot sa raspund: cat primeste in martie e doar a 90 parte din cat mai are de primit pana in 2016. La un calcul sumar cea mai mica suma este undeva la 100 de lei iar maximul undeva la 450 de lei. Depinde foarte mult de ce procese aveti pe rol.

P.S.S. pentru membri de sindicat din Maramures in curand prin grija consilierului juridic SLIMM si informaticianului SLIMM se va pune pe www.slimm.ro un link care permite fiecarui membru de sindicat sa vada ce procese are castigate, ce procese are pe rol, in ce stadiu este procesul. O munca titanica dar vrem sa fim cat mai aproape de colegii nostri.

P.S.S. 1) Si alte sindicate pot comunica operativ liderilor din scoli si chiar fiecarei persoane interesate, in format electronic, procesele castigate, procesele aflate in diferite stadii de judecata (de la Tribunal la Inalta Curte de Casatie si Justitie) si procesele aflate in pregatire. (preluare comentariu Adrian)

Toate cele bune si sa auzim numai de bine

Cum se "sparge" un blog?

Azi de dimineata am constat ca nu imi functioneaza blogul. Nu vreau sa fiu rau dar cred ca stiu de unde mi se trage. Am intrat in setari si dupa ce "m-am jucat" putin l-am facut sa functioneze.
De aceea fac un apel la cei priceputi in informatica si site-uri.

Cat de usor e sa se "sparga un blog" si cum se poate "sparge">

Multumesc anticipat.

12 feb. 2012

Inca o "scapare" legislativa marca Funeriu- sau o noua dovada de incompetenta?

Dornic de dezvolrtarea învăţământului profesional şi tehnic care oferă posibilitatea de a califica elevii într-o meserie încă de pe băncile şcolii şi de a obţine astfel mai repede un loc de muncă plăti, MECTS a creeat site-ul ALEGE-TI DRUMU. Un lucru bun din punctul meu de vedere.
Aici se gaseste si Anexa 3 la O.M.E.C.T.S. nr. 3168 din 03.02.2012 PLAN‐CADRU DE ÎNVĂȚĂMÂNT PENTRU ÎNVĂȚĂMÂNTUL PROFESIONAL 

ACEASTA ANEXA NU RESPECTA LEGEA EDUCATIEI NATIONALE
de ce? Pentru ca:
Art. 18 (1) din LEN prevede Planurile-cadru ale invatamantului primar, gimnazial, liceal si profesional includ religia ca disciplina scolara, parte a trunchiului comun. Elevilor apartinand cultelor recunoscute de stat, indiferent de numarul lor, li se asigura dreptul constitutional de a participa la ora de religie, conform confesiunii proprii. 
iar 
Art. 68 (2) din LEN prevede: Educatia fizica si sportul in invatamantul preuniversitar sunt cuprinse in trunchiul comun al planurilor de invatamant. 

Cele doua discipline nu se regasesc la clasa a XI.
Se stie ca un popor fara credinta si fara sanatate este un popor pierdut. Pentru amandoua este nevoie de educatie.
 
Inca o dovada de incompetenta la nivelul ministerului?
O noua dovada ca un ordin de ministru  poate sa modifice si sa nu respecte Legea?
Pana cand?

FSLI va transmite maine conducerii ministerului o noua adresa in care sa solicite acesteia ca e nevoie de consultare publica si dezbatere in elaborarea tuturor actelor normatative asa cum prevede legea. Totodata vom cere conducerii MECTS modificarea ordinului mai sus amintit pentru a respecta LEGEA EDUCATIEI NATIONALE. Sau poate MECTS isi propune modificarea LEN?

Asta pentru ca se vede unde duce lipsa dialogului social si elaborarea unor acte pe principiul "NOI DIN MECTS LE STIM PE TOATE"

10 feb. 2012

Funeriu - un pseudo-ministru fara caracter

Intr-o conferinta de presa jalnica pseudo-ministrul Funeriu si-a prezentat "marele succes". Castigarea unui proces. Un proces in care un judecator a fost schimbat intre termene ;) Vedeti AICI inregistarea emisiunii.

A prezentat un fluturas de salariu pe septembrie 2011 a UNUI DIRECTOR (cu 30-35 de ani de cariera)CARE ARE GRADATIE DE MERIT (se acorda pentru maxim 16% din personalul din invatamant), Indemnizatie de conducere de 35% si 5,39 ore plata cu ora. Adica o persoana la maximum de salariu si aproape de finalul carierei. Si care sunt cateva sute de persoane din cele 300000 de salriati. Stie oare ticalosul de ministru ca daca nu ar fi director profesorul respectiv ar avea un salariu 1973 de lei? Iar daca nu ar avea gradatie de merit si nici plata cu ora acel profesor ar avea un salariu de 1503 lei. DUPA 35 DE ANI DE INVATAMANT.  Am atasat captura si salariu



























Pentru ca spune ca acest profesor ar avea salariu de 2524 daca nu ar plati cotizatia de sindicat.
In fapt ar primi 2518 lei. Deci cu 6 lei mai putin decat spune pseudo-ministru.













De ce?
Pentru ca aceasta cotizatie de sindicat este deductibila din impozitul pe venit conform codului fiscal.
Adica din 10 lei cotizatie 1,6lei este din impozit si 8,4 lei din netul angajatului.
De fapt acesta este inca unul din substratul neretinerii cotizatiei pe statul de plata.
Faptul ca din cei aproximativ 50 de milioane de lei cotizatii intr-un an 8 milioane erau din impozite.
In conditiile in care in acest moment peste 90% dintre sindicalisti nu fac deducerea statul castiga iar sindicalistii pierd aceasta deducere.

Am mai scris despre acest subiect si FUNERIU SI CELE 7 MILIARDE NEACORDATE PROFESORILOR IN CEI DOI AN DE MANDAT


Si ca sa nu uite cat rau a facut sistemului de invatamant mai atasez doi fluturasi ale unui invatator debutant.
Care are dupa reducere prin cele doua legi ale  mincinosului de FUNERIU 678 de lei. Si care ar trebui sa aiba conform proceselor castigate de sindicate  1017 lei.
Salariile sunt cu cotizatie de sindicat.
Si ca sa nu te mire sa sti DE CE MEMBRU DE SINDICAT

8 feb. 2012

Funeriu si cotizatia sindicala. 7 miliarde de lei neacordati profesorilor

Nu scriam aceasta postare daca nu vedeam aberatiile pe care le-a scos din gura ex-ministrul Funeriu in cadrul conferintei de presa de ieri. Mai exact: "Fondul de salarii la nivelul Ministerului Educatiei era pe undeva de 7,7 miliarde de lei, 1% reprezenta aproximativ 70 de milioane de lei, anual. Bani care intrau direct in conturile sindicatelor" a declarat Funeriu


Este o vorba in popor care spune ceva de genul "Prostul daca nu este fudul parca nu este prost destul"
si inca una "Un prost arunca o piatra si o suta de destepti o cauta"

Asa arata declaratia ex-tentativei de ministru de la educatie

Ca sa argumentez cat de PROST informat este sustin urmatoarele:
1. In primul rand fondul de salarii contine si contributia angajatorului, deci discutam de maximum 5 miliarde/an.
2. Cotizatia de sindicat este de maximum 1% din brutul angajatului deci maxim 50 milioane/an.
3. Nu toti au cotizatia de 1%, unele sindicate au chiar cotizatie de 3 lei/luna/membru, deci suma este mult mai mica;
4. La Federatie ajunge doar 1 leu/membru/luna restul ramane in organizatia de judet/sector unde se gospodareste fiecare in parte: programe sociale, cursuri de formare, bilete de odihna, cadouri sau tichete cadou, plata angajati, etc.
Executiile bugetare ale sindiatelor si ale federatiilor se gasesc pe site-ul Ministerului de Finante.


Ma voi opri cu argumenatare pentru a aduce in atentie de unde a aparut supararea ex-ului pe miscarea sindicala. EXCLUSIV BANI

1. A fost instalat in decembrie 2009 cand cadrele didactice aveau de primit 100euro/an (bani pentru carti de specialitate). Dansul a acordat doar 33 euro.. 
 Adica nu a acordat la 270 000 de profesori cate 67 euro. Adica 18 milioane de euro in 2009.

2.Ce au facut sindicatele?
Au mers in instanat si am recuperat pentru fiecare membru acesti bani. 18 milioane de euro, pe care si in acest an ii mai plateste ministerul. Fiind drepturi materiale nu intra sub incidenta legii care amana pana in 2016 aceste plati.

3. Vazand ca pierde procesul si este nevoit sa acorde acesti bani vine in mai 2010 cu o lege care abroga legea privind acordarea celor 100 de euro.

4. Prea tarziu.
Deja procesele erau incepute de catre sindicate si  deja se creease precedentul.  
Adica 27 milioane de euro in 2010. Bani pe care Funeriu trebuie sa ii inapoieze profesorilor. Aici procesele inca sunt pe rol si este foarte important sa fie cat mai putini angajati reprezentati.

5. Vazand acest lucru in iunie 2011 a emis acest ordin comun cu neretinerea pe stat de plata a cotizatiei de sindicat.

6. Facand un calcul simplu ajungem la 45 milioane de euro pe care sindicatele le-au obtinut pentru angajatii din invatamant, membri de sindicat. Adica vreo 190 milioane de lei. 

7. Ce vrea Funeriu?
Cat mai putini cei care sa fie reprezentati in instanta. Adica cat mai putini sindicalisti.

8. Miza insa nu este numai aici. Unii isi mai aduc aminte ca in octombrie 2008 a fost votata Legea care prevedea majorarea salariilor cu 33,34%/luna pentru ficare profesor.

9. In 2009 decembrie deja sindicatele aveau castigate procese care cumulau perioada octombre 2008-decembrie 2009. Adica 5 salarii pentru fiecare angajat.  

10. Mai precis 3,2 miliarde lei (7,7 miliarde/12 luni*5). Bani pe care sindicatele din preuniversitar le-au castigat pentru membrii de sindicat.

11. Jale mare in Guvernul BOC. 
A dat in decembrie 2009 Lege a salarizarii unitare prin care a zis ca stopeaza aceste procese. Surpriza insa. Sindicatele castiga in instanta cu propria lor lege a salarizarii unitare.

12.Ce face Funeriu?
Vine in mai 2011 cu o noua lege de salarizare speciala pentru invatamant, desi in decembrie 2010 Boc a mai emis o noua lege a salarizarii unitare in sistemul bugetar.

13. Pe aceasta lege sunt cele mai multe procese in desfasurarea la aceasta ora.
Ce inseamna financiar 5,3 salarii pentru fiecare profesor. Mai precis 3,4 miliarde de lei (7,7 miliarde/12 luni*5.3) pentru cei 270000.

14. Vazand si acest lucru in iunie 2011 a emis acest ordin comun cu neretinerea pe stat de plata a cotizatiei de sindicat. Ordinul s-a publicat in noiembrie in Monitorul Oficial.

Miza este ca in instanta sa ramana cat mai putini membri de sindicat. Evident ca si sumele vor fi putine pentru guvern.


Aceasta este adevarata miza a neretinerii cotizatie pe statul de plata.

6,6 miliarde de lei pe care deja Guvernul ii are pierduti in instanta cu sindicatele din invatamant.

Sindicatele au castigat in instanta 6,6 miliarde de lei. Bani pe care FUNERIU nu i-a acordat profesorilor in cei doi ani de mandat.
5% dintre acestia deja sunt prinsi in bugetul pentru anul 2012 si vor fi platiti incepand cu luna aceasta.

AICI am mai scris si de celelate procese  pe care sindicatele le-au castigat in instanta

E primul episod. 
Mai am inca 3 episoade pe care le voi relata in curand.
Razboiul continua ex-tentativa de ministru.





programul de guvernare pentru educatie- praf in ochii romanilor

de pe surse am aflat ca  in programul de guvernare se intentioneaza urmatoarele:
Reforma sistemului de învățământ a urmărit dezvoltarea învățământului bazat pe formarea de competențe. Prin adoptarea Legii Educației Naționale la finalul anului 2010, România face saltul către un sistem  educațional competitiv pentru a se adapta dinamicii accelerate a pieței  muncii. Un pilon important al noii legi înl reprezintă stimularea  învățării pe tot parcursul vieții. S-au definit și clasificat  universitățile și a demarat procesul de descentralizare din învățământul  preuniversitar. De asemenea, s-a introdus principiul "finantarea urmeaza elevul ", ce încurajează competiția la nivelul unităților de învățământ și programul Școală după Școală, ce oferă oportunități de învățare  formală și nonformală pentru consolidarea competențelor. Totodată, a fost regândit sistemul de evaluare a elevilor și a fost instituit  Portofoliul Educațional.

Direcții de acțiune
1 - Aplicarea etapizată a prevederilor noii Legi a Educației Naționale
2 - Modernizarea curriculară prin centrarea curriculumului pe 8 domenii de competențe cheie.
3 - Promovarea educației timpurii prin susținerea autorităților locale în efortul de a oferi servicii educaționale prin intermediul creșelor
4 - Susținerea procesului de generaliuzarea programului Școală după Școala
5 - Creșterea performanței sectorului prin formare inițială și continuă.
6 - Sporirea accesului la o educatie de calitate, asigurarea calității și stimularea excelenței în invățământul superior de stat și privat în cercetare.
7 - Alocarea resursei financiare sporite în paralel cu creșterea  eficienței utilizării ei.
8 - Asigurarea accesului egal și sporit la învățământul în limbile  minorităților naționale.
9 - În procesul de descentralizare a învățământului preuniversitar se va ține cont și de situația specifica, precum și de factorii de corecție dependenți de densitatea de elevi în zonă, severitatea dezavantajelor, de limba de predare și alți factori.
10 - Introducerea și aplicarea programelor școlare specifice privind  predarea limbii materne, limbii române, istoria și tradițiile istorice, educația muzicală.
11 - Continuarea procesului de aplicare a legislației recent adoptate, în vederea asigurării dreptului la învățătură în limba maternp la toate nivelurile, profilurile.
12 - Asigurarea manualelor în limba de predare a minorităților naționale conform prevederilor legale.
13 - Înființarea unei instituții de formare continuă pentru perfecționarea actului de predare în limba maghiară.
14 - Constituirea structurilor cu predare în limba minorităților *maghiară, germană, dupe caz)
15 - Finanțarea diferențiată a studiilor de masterat în limbi de circulație internațională și a celor în limba minorităților naționale, cât și a doctoratelor în cotutelă cu universități de prestigiu din
stăinătate.
16 - Corelarea specializărilor obținute în sistemul educațional cu cerințele pieței muncii
17 - Continuarea proiectelor de investiții în unitățile de învățământ în vederea modernizării și dotării acestora.


Constatam ca jumatatea din directiile de actiune sunt pentru minoritati ceea ce e un afront la  sistemul educational din Romania. Tot ceea ce este prins la punctele 8-15 sunt lucruri necesare si invatamantului in limba romana. De ce se pune bariera in interiorul invatamantului pe considerente etnice?
Nu vreau sa fiu inteles gresit de catre colegii mei care lucreaza in invatamantul minoritatilor. Si romanii sunt minoritari in anumite zone. Tocmai de aceea spun ca in Romania TOTI trebuie sa avem aceleasi drepturi.
Si elevii/studentii romani si elevii/studentii minoritari, si profesorii romani si profesorii minoritatilor.
Doar asa vom reusi sa creem o calitate superioara a invatamantului romanesc.
Insa din pacate politicul doreste sa mentina razboiul etnic. Unii sa se mentina la guvernare ...altii sa se mentina in Parlament. Si asta pe spatele copiilor acestor tari.


Grav este ca directiile de actiune ale guvernului nu se pliaza deloc peste asteptarile celor din sistem. Prioritatile ministrului ar fi trebuit sa fie cele postat AICI

Inca un exemplu de discriminare l-am vazut AICI

 Vechiul program de guvernare pentru educatie il gasiti AICI. 
Fiecare dintre noi poate sa vada cate lucruri au continuitate si cate sunt puse doar pentru a se mentine la guvernare actuala coalitie.Trist pentru aceasta tara.

Nu pot sa inchei fara a observa punctul 7. Acesta permite alocarea de bani la firmele care sa finanteze campania electorala fara nici o problema pentru minister.

 

6 feb. 2012

Prioritatile noului ministru al educatie

Boc si-a dat demisia. Cu el tot cabinetul. Implicit ministrul Funeriu.
Nu stiu cati din ministerul educatiei vor pleca impreuna cu dansul, insa ssper ca urmatorul ministru va fi mai aproape de corpul profesoral.
De aceea suntem obligati sa stabilim care sunt prioritatile in repararea haosului lasat de ministrul Funeriu.
Care ar fi aceste prioritati?
Va las pe dumneavoastra sa le expuneti. Asta pentru a nu fi acuzat de cei din MECTS, care imi monitorizeaza blogul, ca va instig.
Mentionez ca FSLI are nenumarate adrese inaintate conducerii MECTS cu problemele din sistem.
Sper ca in seara asta sa avem si numele noului ministru de la educatie.


3 feb. 2012

Recensamantul elevilor, alta aberatie MECTS


Lipsa de organizare si incapacitatea de a aplica Legea educatie nationale este din ce in ce mai vizibila la nivelul Ministerului Educatiei, Ceretarii, Tineretului si Sportului. O aberatie este si aceea referitoare la obligativitatea recensamantului elevilor.
FSLI a explicat AICI ca acest recensamant nu poate fi obligatoriu pentru angajatii din invatamant. De altfel, in Legea educatiei nationale scrie cat se poate de clar la Art. 86.    (3) Parintele sau tutorele legal este obligat sa ia masuri pentru scolarizarea elevului, pe perioada invatamantului obligatoriu.
Nu ramane decat  conducerea MECTS sa iasa pe posturile publice si sa anunte ca incep inscrierile la unitatile scolare. Parintele sa stie ca este obligat sa mearga sa isi inscrie copii la scoala. Si asta de zeci de ori pe zi.
Si sa nu uitam ca alocatiile pentru copii se distribuie prin organisme ale statutului. Deci si asa se pot informa,
Dar pentru asta e nevoie de o gandire limpede si organizata. Iar la MECTS aceste lucruri lipsesc.
Prin comparatie, nu am vazut pe ministrul sanatatii sa trimita medicii sa faca recensamantul celor care se vor imbolnavii in anul urmator. Si nici pe cei care doresc sa treaca pe la medicul de familie. Nici pe Patriarhul Romaniei  sa trimita preotii sa intrebe care sunt cei care vor veni la biserica. Iar exemplele pot continua.
Concluzia este una singura pentru mine. Trebuie modificata si Legea educatiei nationale si multe ordine de ministru care blocheaza sistemul. Organizarea ministerului este necesar a fi completata de o lege aplicabila. Cu cat mai repede cu atat mai bine

P.S. In calitate de parinte nu am semnat nici un act prin care ministerul, inspectoratul scolar, unitatea scolara sau un anumit profesor are dreptul sa utilizeze CNP-ul copiilor mei. Doar la spital cand s-au nascut mi-a cerut acest lucru. Dar asta este o alta poveste despre care cu siguranta vom mai avea timp sa dezbatem.


1 feb. 2012

Funeriu – 23 de luni de dezastru pentru invatamant

 Putini stiu ca Funeriu este de 25 de luni ministrul educatiei (numire in 23 decembrie 2009). 
Cum arata sistemul de invatamant in contextul sistemului economic vedem in datele urmatoare, preluate de la Institutul National de Statistica.

La 31 decembrie 2009 in economie erau 4 367 700 de angajati iar in invatamant 395 500.
1477 lei era salariu mediu net in economie si
1442 lei era salariu mediu net in invatamant

Ce avem dupa 23 luni de mandat?

La 31 noiembrie 2011 in economie erau 4 201 200 de angajati iar in invatamant 367 000.
1457 lei era salariu mediu net in economie si
1267 lei era salariu mediu net in invatamant.

Desi in sistemul economic au disparut aproximativ 160 000 de angajati, adica 4% din numarul acestora, in invatamant a dat afara 28 500 persoane.  Desi reprezinta doar 9% din angajatii din economie ,reducerile din invatamant au reprezentat 15%.

Mai precis 1240 de posturi a fost desfiintate in fiecare luna sub mandatul ministrului Daniel Petru Funeriu.

In ceea ce priveste salarizarea. Chiar daca salariul mediu net pe economie a scazut in aceasta perioada doar cu 20 de lei, in invatamant acesta a scazut cu 175 lei. Cu 7,6 lei a scazut in medie pe luna salariul fiecarui angajat in mandatul domnului ministru.

Care a fost economia?
105 322 000 lei/ salarii nete/ luna mai putin pentru angajatii din invatamant. Asta e economia creeata de catre ministrul educatiei in fiecare luna de mandat.
De la 570 311 000 lei in dec 2009 la 464 989 000 lei in noiembrie 2011.  Aproximativ cu 2 miliarde de lei mai putin in aceasta perioada.

Sunt doua motive clare care arata ca este un dezastru de ministru. Un ministru care nu mai are ce cauta in fruntea acestui minister. Daca cineva doreste sa compare sanatatea, administia sau alt domeniu bugetar o sa observe ca e mult mai bine ca in invatamant.

Dezastrul continua si in ceea ce priveste Legea educatiei nationale. Detaliile pe aceasta tema intr-o postare viitoare.