29 iul. 2010

Scandal monstru la comisia de repartizare a posturilor in invatamant, incheiat cu interventia politistilor

Scandal monstru in seara zilei de ieri, 28 iulie, la sedinta publica de repartizare a posturilor de suplinitori din invatamant. Un profesor de educatie tehnologica a fost sanctionat pentru tulburarea linistii publice, dupa ce comisia a chemat politistii sa calmeze spiritele incinse in urma unei reclamatii privind un post de la scoala din Tautii Magheraus. Sabin Horatiu Balaj sustine ca a obtinut, in 5 mai, o sentinta judecatoreasca pentru blocarea postului pe care l-a ocupat ca suplinitor vreme de cinci ani la scoala din Tauti. Numai ca, sustine barbatul, Inspectoratul Scolar Judetean (ISJ) Maramures a incalcat hotararea magistratilor si a atribuit locul, in etapa de pretransfer. unei alte persoane. De cealalta parte, reprezentantii ISJ afirma ca postul a fost dat altui dascal in data de 3 mai, anterior intrarii in vigoare a actului judecatoresc, dar inca nu s-a facut dispozitie de numire. Profesorul Balaj declara insa ca inspectoratul a facut un abuz, iar pentru a face dovada acestuia, ieri s-a prezentat la sedinta publica insotit de un cameraman. Atunci cand spiritele s-au incins, acestuia i s-a interzis sa mai inregistreze, desi filmase vreme de cinci ore fara nicio problema. Scandalul a capatat proportii, fiind chemati oamenii legii pentru calmarea spiritelor.
Continuare www.emaramures.ro

intalnire Ministru Muncii

29 iulie 2010, de la ora 15.00, la sediul MMFPS, sala 205
Prezentarea si analiza extrapolarii rezultatelor obtinute in urma evaluarii posturilor din esantion pentru functiile din anexele Legii-cadru nr.330/2009.

28 iul. 2010

Proiectul pentru Normele metodologice privind modul de realizare a raportului de activitate în vederea obţinerii gradaţiei de merit

Proiectul pentru Normele metodologice privind modul de realizare a raportului de activitate în vederea obţinerii gradaţiei de merit il gasiti AICI
Am rugămintea de a ne transmite observaţiile şi propunerile dumneavoastră până la data de 8 august 2010.
Multumesc
Va reamintesc ca acest proiect a fost inaintat in baza Art. 13. (1) Începând cu anul scolar 2013-2014 evaluarea activitatii desfasurata
de personalul didactic de predare în vederea obtinerii gradatiei de merit se va
realiza pe baza unui raport de activitate motivat/portofoliu personal, certificat de
consiliul/consiliile de administratie al unitatii/unitatilor de învatamânt.
(2) Raportul de activitate va fi realizat în baza unui proiect propus de cadrul
didactic, pe termen de 4 ani cu un colectiv de elevi, care va fi reactualizat la
începutul fiecarui an scolar, dupa caz, în functie de situatia încadrarii cadrului
didactic.
Responsabilitatea monitorizarii proiectelor propuse, în vederea obtinerii
gradatiei de merit, revine conducerii/conducerilor unitatii/unitatilor de
învatamânt si sefului de catedra sau responsabilului/responsabililor comisiei/comisiilor metodice
(3) Pâna la 31 august 2010 vor fi elaborate norme metodologice privind modul
de realizare a raportului de activitate prevazut la alin.(1).

27 iul. 2010

Inca doua procese importante castigate de organizatiile afiliate la FSLI

FSLI Bihor a castigat incadrarea absolventilor PIPP de la 1 mai 2009 in sensul celor scrise mai jos


FSLI Ilfov a castigat un prim proces pentr cei care au terminat la Universitatea Spiru Haret si nu aveau facultatile acreditate, au fost la concurs si nu au obtinut post.
Detalii pe www.fsli.ro la Sentinte FSLI. Userul si parola sunt la liderii de sindicate afiliate la FSLI.
Mai sunt sindicate afiliate care au aceste tipuri de procese pe rol si altele care lucreaza acuma la dosare.
Felicitari si mult succes

26 iul. 2010

500 000 de accesari in doi ani ale blogului Liviu Marian Pop

500 ooo de accesari ale acestui blog in ultimii doi ani.
Acestea sunt datele statistice uitandu.am peste motoarele de contorizare ale blogului meu.
Sunt constient ca trebuie sa fac o reformare a acestuia si cred ca dvs, cei care accesati acest blog, sunteti primii care aveti dreptul sa sugerati acest lucru.
Astept propunerile dvs, lasand la o parte criticile, laudele, vorbele grele sau mai putin grele pe care le.ati lasat la comentarii.
Personal va multumesc pentru ele. De multe ori m.au ajutat sa im moderez activitatea mea sindicala, profesionala si chiar familiala.
Sper ca impreuna fiecare dintre noi sa fie mai corect informat si mult mai ascultat si respectat.
Numai impreuna se poate de actori si spectatori nu mai este timp.
Sindicatul suntem NOI nu VOI si NOI.

Adresele de email ale FSLI Salaj si a vicepresedintelui FSLI, Eusebiu Lehene au fost sparte de rauvoitori

Multi dintre colegii mei au primit email de pe adresa eusebiulehene@yahoo.com si ligassj@yahoo.com. Adica adresele de email ale FSLI SALAJ
Email care suna c.am asa:
I'm writing this with tears in my eyes,My family and I came down here to England for a short vacation and i was mugged at gun point last night at the park of the hotel where we lodged,all cash and credit card were stolen off us but luckily for us we still have our passports with us...

I've been to the Embassy and the Police here but they're not helping issues at all they asked us to wait for 3weeks but we can't wait till then and our flight leaves in few hours from now but we're having problems settling the hotel bills and The idiot hotel manager won't let us leave until we settle the hotel bills,you can speak with him through this number +447024086282 OR +447011138267, we are freaked out at the moment ... Well I really need your financially assistance...Please, let me know if you can help us out?

you can wire the money to me through western union all you need is Name
on my passport and location below.

Name:Eusebiu Lehene
Location:2 Albemarle Street, London W1S 4HQ, United Kingdom
Amount: $2,450

I'll def refund your cash as soon as i get home.

Reply

Este un email trimis de la cineva care a distrus parola colegului nostru.
Deci rog a nu raspunde la aceasta solicitare.
Rog cunoscatorii in tehnici informatice sa vina cu detalii si specificatii cum se poate preintampina un asemena lucru.
Pot spune ca pana atunci FSLI Salaj nu mai are valabila adresa de email pe ace o stiam. O sa revin cu detalii

25 iul. 2010

Vai de ele servicii publice - Calatoria cu trenul, un supliciu inutil

Din noiembrie 2007 fac naveta saptamanal din Baia Mare in Bucuresti. Adeseori sfarsitul de saptamana il prind in teritoriu, motiv pentru care nu mai reusesesc sa fac deplasarea in Baia Mare. Programul este incarcat, iar timpul destul de limitat si condensat. Am apelat in ultima vreme la mersul cu masina si avionul. Nu am calatorit cu trenul, de aproape un an.
Am hotarat sa aleg varianta trenului vinerea trecuta, deoarece eram destul de obosit pentru a urca la volan si a incepe o cursa Bucuresti - Baia Mare. Cum biletul de avion era in jur de 500 lei pe aceasta ruta (asta fiindca nu l-am comandat cu cel putin cu trei saptamani inainte), am mers la agentia CFR si am cumparat un bilet la vagon de dormit clasa I, cu 191 lei, plecare la ora 19.10 din Bucuresti si sosire la 6.42, in Baia Mare. Astazi voi pleca iarasi cu trenul, la ora 22.42, pentru a ajunge in Bucuresti maine dimineata, la ora 10.34.
Am ramas fara cuvinte cand am facut un calcul simplu. O calatorie Baia Mare – Bucuresti si retur (adica dus-intors), ma costa 382 de lei, iar durata transportului, fara intarzieri, este de 24 de ore. In situatia in care trenul ar intarzia, din varii motive, timpul dus – intors ar fi de 26 – 28 de ore. Pretul este mai scump decat sa alimentezi masina cu benzina, la fel si timpul de deplasare. Daca aleg sa merg cu masina pe ruta Bucuresti – Baia Mare si retur, stau la volan 16, maxim l8 ore. Si pretul la avion este mai ieftin, daca imi comand bileteul din timp.
Trist este faptul ca atat vineri cat si azi, am primit loc in patul de sus, unde sunt putin peste 30 de grade, intrega noapte. Asa ca si aceasta calatorie o sa fie un adevarat chin.
Si mai trist e ca la pretul pe care il platim pentru un bilet, conditiile care se ofera sunt minime. Nicio investitie in aceste vagoane cu care am calatorit incepand din anul 2004, cand mergema lunar la sedintele de sindicat din Bucuresti.
Au trecut sase ani de atunci, iar singura schimbare se regaseste in pretul care creste constant. Este pacat pentru serviciile publice din Romania, e pacat pentru transportul din Romania, dar mai ales este pacat pentru progresul Romaniei...

23 iul. 2010

INTALNIRE BO FSLI Ministru Educatiei


Intalnirea Biroului Opertaiv al FSLI cu ministrul educatiei de ieri nu a adus lucruri interesante.
Au fost multe intrebari din partea noastra si putine raspunsuri din partea lor.
Totusi am sintetizat cateva dintre raspunsurile domnului ministru, nu neaparat in ordinea importantei sau discutiei:
Legea Educatiei este in comisia de invatamant de la Senat la art 63. Ministerul este multumit de forma iesita de la Camera Deputatilor si de forma din comisie.
Reducerea cu 25% se aplica in opinia domniei sale de la data intrarii in vigoare a legii. adica pe iulie si august se reduce indemnizatia de cncediu cu 25%.
pana in 31 august o sa avem proiectul metodologia pentru acordarea gradatiei de merit asa cum spune metodologia.
Norma didactica nu se mareste desi sunt discutii pe aceasta tema, atat marirea cat si micsorarea. legal in perioada aceasta nu se poate modifica legea.
Cei care au luat peste 7 la concursul unic nu pot sa ocupe posturi titularizabile in alte judete pentru ca "nu modifica reguliele in timpul jocului". Se gandeste ca pentru anul viitor sa se modifice metodologia in acest sens.
Distinctiile Gh Lazar se acorda conform noii metodologii iar cei din 2009 vor fi in lista cu cei de anul acesta. Inspectoratele trebuie sa se ocupe de acest aspect.
Nu a reusit sa raspunda la legatura intre hotararea de guvern cu finantarea per elev si legea care reduce cu 25% salariile . Adica se reduce finantarea per elev cu 25%.
Se lucreaza la programele si planurile cadru care vor fi puse in dezbatere publica.
Etc.
Concluzia mea este aceea ca sirul proceselor o sa continue.
Iar haosul in ceea ce priveste salarizarea in invatamant va perpetua.

21 iul. 2010

joi vineri repartitia titularilor si nu numai

Chiar daca au fost multe note peste 7 multi dintre cei care le.au obtinut nu vor reusi sa ocupe un post titularizabil.
O intrebare de bun simt din partea acestora a fost aceea daca pot sa ocupe posturi in alte judete, eventual limitrofe. Asta deoarece, subiectele au fost nationale si corectarea la fel.
Din punct de vedere procedural trebuie modificata metodologia de miscare de personal prin ordin de ministru publicat, in Monitorul Oficial. Greu dar nu imposibil.
Am avut o discutie telefonica cu secretarul de stat pe aceasta tema. Maine vom avea o intalnire cu ministru unde cu siguranta o sa fie abordata si aceasta tema pe langa multe celelalte: Reducerea cu 25% a banilor de concediu, aplicarea L 221, respectarea sentintelor judecatoresti, modificarea planurilor cadru, norma didactica, Distinctia "Gh. Lazar", etc. Intrebari care sunt pe buzele tutoror celor din invatmanat in aceste momente.
Sunt elemente care trebuiesc reamintite conducerii ministerului si rezolvate cat mai repede in favoarea sistemului de invatmant. Tinem legatura

16 iul. 2010

la ora 21.00 la HTV BORSA

azi la ora 21.oo o sa fiu in direct la HTVBORSA, click aici
Nu stiu cati o sa reusiti sa vedeti pe internet, dar va astept cu drag, la comentarii, indicatii, critici, etc.
Cu siguranta o sa discutam de CAMPANIA DE AJUTORARE DE LA DOROHOI click aici
Dar in acelasi timp o sa abordez si problema reducerilor cu 25% si modificarilor legislative.
Precum si altele
multe altele

15 iul. 2010

Analiza nevoilor de formare şi dezvoltare a membrilor Consorţiului Regional de Nord-Vest

In perioada 15 16 iulie sunt la Analiza nevoilor de formare şi dezvoltare a membrilor Consorţiului Regional de Nord-Vest

Detalii AICI

Si a plecat

video

Ordinul 1933/2010 pentru aprobarea Normelor metodologice privind virarea la bugetul de stat a sumelor rezultate prin reducerea drepturilor salariale

Toti impotriva invatamantului. Asa pot spune daca citesc ordinul ministrului de finante. Clar ca se pregatesc toate armele pentru lupta in instanta pentru acele unitati care au reduc cu 25% indemnizatia de concediu.

Ordinul 1933/2010 pentru aprobarea Normelor metodologice privind virarea la bugetul de stat a sumelor rezultate prin reducerea drepturilor salariale pentru personalul institutiilor prevazute la art. 3 din Legea nr. 118/2010 privind unele masuri necesare in vederea restabilirii echilibrului bugetar
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 477 din 12 iulie 2010

MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 3 din Legea nr. 118/2010 privind unele masuri necesare in vederea restabilirii echilibrului bugetar,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

Art. 1
Se aproba Normele metodologice privind virarea la bugetul de stat a sumelor rezultate prin reducerea drepturilor salariale pentru personalul institutiilor prevazute la art. 3 din Legea nr. 118/2010 privind unele masuri necesare in vederea restabilirii echilibrului bugetar, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Anexa - Norme Metodologice privind virarea la bugetul de stat a sumelor rezultate prin reducerea drepturilor salariale pentru personalul institutiilor prevazute la art. 3 din Legea nr. 118/2010 privind unele masuri necesare in vederea restabilirii echilibrului bugetar


Art. 1
Sumele rezultate din diminuarea cu 25% a cuantumului brut al drepturilor de natura salariala prevazute la art. 1 si 2 din Legea nr. 118/2010 privind unele masuri necesare in vederea restabilirii echilibrului bugetar, inclusiv cuantumul contributiilor de asigurari sociale datorate de angajator aferent acestor sume se achita de catre Banca Nationala a Romaniei, Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare, Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor si de catre autoritatile si institutiile publice finantate conform art. 62 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si art. 67 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv unitatile de invatamant superior de stat si unitatile sanitare publice cu paturi, in contul de venituri al bugetului de stat 20.36.01.20 "Venituri ale bugetului de stat — Varsaminte din reducerea drepturilor salariale conform Legii nr. 118/2010", deschis la unitatile Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal in raza carora angajatorii sunt luati in evidenta fiscala.

Art. 2
Sumele prevazute la art. 1 se vireaza la bugetul de stat si se declara la organul fiscal competent, prin completarea si depunerea formularului 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se platesc drepturile de natura salariala.

Art. 3
(1) Autoritatile si institutiile publice finantate integral din venituri proprii inregistreaza in contabilitate operatiunile privind reducerile salariale potrivit prevederilor Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planului de conturi pentru institutiile publice si instructiunilor de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.917/2005, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Monografia privind inregistrarea in contabilitatea autoritatilor si institutiilor publice finantate integral din venituri proprii a principalelor operatiuni privind reducerile salariale este prezentata in anexa care face parte integranta din prezentele norme metodologice.

Art. 4
Banca Nationala a Romaniei va inregistra in mod corespunzator operatiunile determinate de aplicarea prevederilor Legii nr. 118/2010, utilizand conturile prevazute de reglementarile contabile aplicabile.

Anexa la normele metodologice - Monografie privind inregistrarea in contabilitatea autoritatilor si institutiilor publice finantate integral din venituri proprii a principalelor operatiuni privind reducerile salariale


1. Inregistrarea cheltuielilor cu salariile:

1.1. Cheltuieli cu salariile cuvenite angajatilor — (1.000 lei x 75% = 750 lei):
641.10.01 = 421
"Cheltuieli cu salariile personalului" "Personal — salarii datorate"


1.2. Cheltuieli cu salariile cuvenite bugetului de stat — (1.000 lei x 25% = 250 lei):
641.10.01 = 4481
"Cheltuieli cu salariile personalului" "Alte datorii fata de buget"/analitic distinct



2. Inregistrarea contributiei de asigurari sociale de stat datorate de angajatori:

2.1. Contributia de asigurari sociale de stat datorata de angajatori la bugetul asigurarilor sociale de stat (750 lei x 20,8%):
6451.10.03.01 = 4311
"Contributiile angajatorilor pentru asigurari sociale" "Contributiile angajatorilor pentru asigurari sociale"


2.2. Contributia de asigurari sociale de stat datorata de angajatori, cuvenita bugetului de stat (250 lei x 20,8%):
6451.10.03.01 = 4481
"Contributiile angajatorilor pentru asigurari sociale" "Alte datorii fata de buget"/analitic distinct



3. Inregistrarea contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de angajatori:

3.1. Contributia de asigurari sociale de sanatate datorata de angajatori la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate (750 lei x 5,2%):
6453.10.03.03 = 4313
"Contributiile angajatorilor pentru asigurari sociale "Contributiile angajatorilor pentru asigurari sociale
de sanatate" de sanatate"


3.2. Contributia de asigurari sociale de sanatate datorata de angajatori la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, cuvenita bugetului de stat (250 lei x 5,2%):
6453.10.03.03 = 4481
"Contributiile angajatorilor pentru asigurari sociale "Alte datorii fata de buget"/analitic distinct
de sanatate"



4. Inregistrarea contributiei pentru concedii si indemnizatii datorate de angajatori:

4.1. Contributia pentru concedii si indemnizatii datorata de angajatori la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate (750 lei x 0,85%):
6455.10.03.06 = 4317
"Contributiile angajatorilor pentru concedii si "Contributiile angajatorilor pentru concedii
indemnizatii" si indemnizatii"


4.2. Contributia pentru concedii si indemnizatii datorata de angajatori, cuvenita bugetului de stat (250 lei x 0,85%):
6455.10.03.06 = 4481
"Contributiile angajatorilor pentru concedii si "Alte datorii fata de buget"/analitic distinct
indemnizatii"



5. Inregistrarea contributiei de asigurari de somaj datorate de angajatori:

5.1. Contributia de asigurari de somaj datorata de angajatori la bugetul asigurarilor pentru somaj (750 lei x 0,5%):
6452.10.03.02 = 4371
"Contributiile angajatorilor pentru asigurari de somaj" "Contributiile angajatorilor pentru asigurari de somaj"


5.2. Contributia de asigurari de somaj datorata de angajatori, cuvenita bugetului de stat (250 lei x 0,5%):
6452.10.03.02 = 4481
"Contributiile angajatorilor pentru asigurari de somaj" "Alte datorii fata de buget"/analitic distinct



6. Inregistrarea contributiei de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale datorate de angajatori: 6.1. Contributia de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale datorata de angajatori la bugetul asigurarilor sociale de stat (750 lei x 0,15%):
6454.10.03.04 = 4315
"Contributiile angajatorilor pentru accidente de munca "Contributiile angajatorilor pentru accidente
si boli profesionale" de munca si boli profesionale"


6.2. Contributia de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale datorata de angajatori, cuvenita bugetului de stat (250 lei x 0,15%):
6454.10.03.04 = 4481
"Contributiile angajatorilor pentru accidente de munca "Alte datorii fata de buget"/analitic distinct
si boli profesionale"



7. Plata cotei de 25% din fondul de salarii cuvenita bugetului de stat (1.000 lei x 25%):
4481 = 560.10.01
"Alte datorii fata de buget"/analitic distinct "Disponibil al institutiilor publice finantate integral din
venituri proprii"



8. Plata contributiei de asigurari sociale de stat datorate de angajatori:

8.1. Plata contributiei datorate de angajatori la bugetul asigurarilor sociale de stat (750 lei x 20,8%):
4311 = 560.10.03.01
"Contributiile angajatorilor pentru asigurari sociale" "Disponibil al institutiilor publice finantate integral
din venituri proprii"


8.2. Plata la bugetul de stat a contributiei datorate de angajatori la bugetul asigurarilor sociale de stat (250 lei x 20,8%):
4481 = 560.10.03.01
"Alte datorii fata de buget"/analitic distinct "Disponibil al institutiilor publice finantate integral din venituri proprii"



9. Plata contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de angajatori:

9.1. Plata contributiei datorate de angajatori la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate (750 lei x 5,2%):
4313 = 560.10.03.03
"Contributiile angajatorilor pentru asigurari sociale de "Disponibil al institutiilor publice finantate integral
sanatate" din venituri proprii"


9.2. Plata la bugetul de stat a contributiei datorate de angajatori la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate (250 lei x 5,2%): 4481 = 560.10.03.03 "Alte datorii fata de buget"/analitic distinct "Disponibil al institutiilor publice finantate integral din venituri proprii"


10. Plata contributiei pentru concedii si indemnizatii datorate de angajatori:

10.1. Plata contributiei datorate de angajatori pentru concedii si indemnizatii (750 lei x 0,85%):
4317 = 560.10.03.06
"Contributiile angajatorilor pentru concedii "Disponibil al institutiilor publice finantate integral
si indemnizatii" din venituri proprii"


10.2. Plata la bugetul de stat a contributiei datorate de angajatori pentru concedii si indemnizatii (250 lei x 0,85%): 4481 = 560.10.03.06 "Alte datorii fata de buget"/analitic distinct "Disponibil al institutiilor publice finantate integral din venituri proprii"


11. Plata contributiei de asigurari de somaj datorate de angajatori:

11.1. Plata contributiei datorate de angajatori la bugetul asigurarilor pentru somaj (750 lei x 0,5%):
4371 = 560.10.03.02
"Contributiile angajatorilor pentru asigurari de somaj" "Disponibil al institutiilor publice finantate integral
din venituri proprii"


11.2. Plata la bugetul de stat a contributiei datorate de angajatori la bugetul asigurarilor pentru somaj (250 lei x 0,5%):
4481 = 560.10.03.02
"Alte datorii fata de buget"/analitic distinct "Disponibil al institutiilor publice finantate integral
din venituri proprii"



12. Plata contributiei de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale datorate de angajatori:

12.1. Plata contributiei datorate de angajatori la asigurarile pentru accidente de munca si boli profesionale (750 lei x 0,15%):
4315 = 560.10.03.04
"Contributiile angajatorilor pentru accidente de munca "Disponibil al institutiilor publice finantate integral
si boli profesionale" din venituri proprii"


12.2. Plata la bugetul de stat a contributiei datorate de angajatori la asigurarile pentru accidente de munca si boli profesionale (250 lei x 0,15%):
4481 = 560.10.03.04
"Alte datorii fata de buget"/analitic distinct "Disponibil al institutiilor publice finantate integral
din venituri proprii"



13. Inregistrarea retinerilor din salarii:
• contributia datorata de angajati la bugetul asigurarilor sociale de stat (750 lei x 10,5%);
• contributia datorata de angajati la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate (750 lei x 5,5%);
• contributia datorata de angajati la bugetul asigurarilor pentru somaj (750 lei x 0,5%);
• impozit pe venitul din salarii (venit baza de calcul x 16%)
421 = %
"Personal — salarii datorate" 4312
"Contributiile asiguratilor pentru asigurari sociale"

4314
"Contributiile asiguratilor pentru asigurari sociale de
sanatate"

4372
"Contributiile asiguratilor pentru asigurari de somaj"

444
"Impozit pe venitul din salarii si din alte drepturi"



14. Plata contributiilor si a impozitului retinute de la angajati:
% = 560.10.01
4312 "Disponibil al institutiilor publice finantate integral din venituri proprii"
"Contributiile asiguratilor pentru asigurari sociale"

4314
"Contributiile asiguratilor pentru asigurari sociale de sanatate"

4372
"Contributiile asiguratilor pentru asigurari de somaj"

444
"Impozit pe venitul din salarii si din alte drepturi"



15. Plata salariilor nete cuvenite angajatilor:
421 = 560.10.01
"Personal — salarii datorate" "Disponibil al institutiilor publice finantate integral din venituri proprii"



NOTA: Sumele aferente inregistrarilor contabile din prezenta monografie sunt cu titlu de exemplu.

Campania „Şi nouă ne pasă” continuă!

Jurnal Sindical: Campania „Şi nouă ne pasă” continuă!

14 iul. 2010

Nu am cuvinte

Vroiam sa scriu despre Dorohoi, unde am fost si am ramas FARA CUVINTE,
Vroiam sa scriu de concursul de titularizare, cu subiecte in afara programei,
Vroiam sa scriu despre adresa Ministerului de FInante care "dupa parerea lui" trebuie redusa cu 25% indemnizatiile de concediu,
Vroiam sa scriu despre Madalina Manole, fiind fan a acesteia,
Vroiam sa scriu de ce nu se acceseaza si implementeaza proiectele pe fonduri structurale, fiind implicat in ele.
Toate cele cinci nenorociri ma lasa sa aman aceasta scrire si sa dau dreptate absoluta a proverbului " O NENOROCIRE NU VINE NICIODATA SINGURA"

Toate acestea o sa incerc sa le abordez incepand de maine.

13 iul. 2010

CEDO stabileşte că salariul este un drept de posesie. Autorităţile nu pot tăia abuziv salariile!

Curtea Europeana a Drepturilor Omului de la Strasbourg a condamnat statul roman la 15 iunie 2010, in cauza “Muresan vs. Romania” pentru incalcarea dreptului la un proces echitabil intr-o speta de reducere nejustificata a salariului unui chirurg veterinar din Cluj. Judecatorii CEDO au conchis ca drepturile salariale reprezinta un drept de posesie, si ca fiecare cetatean are dreptul la un linistit beneficiu al posesiilor sale. Pe baza acestei hotarari, toti salariatii bugetari carora li se vor taia abuziv salariile de catre autoritati, pot obtine castig de cauza la instantele nationale. Circumstantele cazului arata ca Alexandru Muresan, fost chirurg veterinar la Directia Sanitar Veterinara (DSV) Cluj si director al diviziunii de control a alimentatiei, a fost victima unei restructurari ordonate de Ministerul Agriculturii. In 2001, ministerul a cerut DSV sa-si reorganizeze activitatea si sa desfiinteze un numar de posturi. Ca efect al deciziei de disponibilizare, Alexandru Muresan a fost debarcat din functia detinuta, prin decizie a DSV, oferindu-i-se un post inferior, iar salariul i-a fost redus de la 5,3 milioane lei vechi, la 2 milioane, pe motiv ca salariatul nu ar fi corespuns la capitolul evaluarii realizarilor profesionale. Muresan s-a adresat Tribunalului Cluj, care la 10 octombrie 2001 a desfiintat decizia DSV si a dispus ca reclamantul sa fie reincadrat pe functia anterior detinuta, iar salariul sa-i fie platit la valoarea initiala de 5,3 milioane lei vechi. In final, DSV s-a conformat doar partial hotararii judecatoresti, reincadrandu-l pe functia anterior detinuta si achitandu-i in parte diferenta salariala pe perioada destituirii. Din aprilie 2002, DSV a recidivat in atitudinea sicanatorie fata de angajat, prin faptul ca a decis sa-i plateasca un salariu de doar 3,8 milioane lei vechi. Alexandru Muresan s-a adresat din nou instantelor de judecata, si a castigat ca si prima data. Numai ca la capitolul punerii in executare a hotararii judecatoresti din 10 octombrie 2001, Tribunalul Cluj a suspendat executarea la 18 octombrie 2001, iar in octombrie 2002, prin hotarare definitiva, Curtea de Apel Cluj a luat act ca reclamantului i s-au platit in totalitate diferentele salariale cuvenite, desi acesta nu le primise decat partial. Din luna mai 2003, DVS a continuat seria sicanelor si a decis sa-i plateasca chirurgului doar 30% din idemnizatia cuvenita functiei sale de conducere. In octombrie 2004, Curtea de Apel Cluj i-a facut din nou dreptate, iar DSV a fost nevoita sa-l despagubeasca pe salariat.

CEDO califica dreptul salarial “o posesie”

Alexandru Muresan s-a adresat Curtii de la CEDO, aratand ca autoritatile au executat doar partial hotararea judecatoreasca din 2001, care a constatat ca i s-a redus fara drept salariul. Precum si faptul ca i s-a incalcat dreptul la un proces echitabil atunci cand o alta instanta de judecata a considerat ca i s-ar fi platit diferentele salariale cuvenite. Judecatorii europeni au stabilit ca hotararea judecatoreasca din 10 octombrie 2001, care a stabilit ca lui Muresan i s-au incalcat drepturile salariale reprezinta “o posesie” - cu alte cuvinte un fel de titlu de proprietate.

Continuarea articolului, precum si hotararea CEDO tradusa, le puteti citi aici:
http://www.ziuaveche.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=4351:razvan-savaliuc&catid=36:lumea-justitiei&Itemid=115



Mterialul AICI

Un nou sindicat afiliat la FSLI

FSLI Olt Corabia a fost afiliat la Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant
A creat si pagina de web CLICK AICI pentru o mai buna comunicare
Mult suscces

11 iul. 2010

Guvernul a taiat cu 25% indemnizatiile de concediu

Desi AICI apare un material pe aceasta tema .
Iar AICI am comentat acest subiect.
Chiar daca FSLI a inaintat adrese catre ministerle de resort legat de indemnizatia de concediu AICI
Nu imi ramane decat sa va intreb pe dumneavoastra care este situatia in unitatea dumneavoastra.
Iar la intrebarea "Ce face sindicatul?" pe tema aceasta....Pot sa dau un raspuns timid "incearca prin instanta sa mai obtina ceva, asta pentru ca prin actiuni unitare nu am fost in stare".
Cel putin pana acuma.
Dar imi ramane speranta ca in septembrie octombrie noiembrie fiecare dintre noi o sa ne solidarizam in absolut orice actiune.
Asta daca din membri cotizanti o sa dorim sa fim membri de sindicat.

10 iul. 2010

Gheorghe Boby Filipciuc. Lupta pentru câţiva paşi

Asa cum am mai postat pe blog fostul meu elev are mare nevoie de ajutor.
Sirul emailurilor triste continua
Am primit azi pe email un link al blogului lui
BLOGUL IL GASITI AICI

Un accident stupid la schi poate distruge definitiv tinereţea lui Boby! Să-i fim alături!

Viaţa este aşa cum o cunoaştem cu toţii: plină de întorsături, de contradicţii, de apăsări şi asperităţi. Viaţa ne face să sângerăm pentru că este colţuroasă şi cu drumuri întoarse. Ne considerăm norocoşi comparându-ne cu cei care poartă poveri mai mari decât noi, uitând că o secundă de imprevizibil şi incontrolabil ne poate spulbera toate visurile. Oare cum ne-am realcătui propriul univers dacă existenţa noastră sau a cuiva drag ar gravita în jurul unui asemenea diagnostic – paralizie irecuperabilă?

Încrezător, optimist, Bobi a decis să rămână un luptător. Faptul că este în viaţă, după un accident atât de grav, reprezintă o şansă în sine. Dar are nevoie de solidaritatea şi generozitatea noastră ca să-şi poată continua tratamentul pentru o viaţă normală. Are nevoie, mai mult ca oricând, să creadă în prietenie şi compasiune. Bobi are nevoie de speranţă, de sprijin, de încurajare, de gestul nostru de omenie, fie că îl cunoaştem de o viaţă, fie că am aflat recent de încercarea prin care trece.


Miscarea sindicala mai saraca


Am primit azi un emai de la colegii de la Federatia Educatiei Nationale.
Un email care mi.a lasat putin gol in inima

http://www.scoalaromaneasca.ro/index.php?nav=viewpage&id_parent=49&id=1844&edition=7-2010

L.am cunoscut mai bine pe PROFESORUL VALERIU DICULESCU de putin timp cand am avut o actiune a Federatiei Sindicatelor Libere din Invataman la Galati.
Un om extraordinar... deschis...si luptator.... asa pot spune ca o sa imi ramana in minte.
Dumnezeu sa il odihneasca...

Surpriza sau nu la Examenul de Titularizare 2010

O initiativa demna de a fi laudata a ministerului legata de titularizarea de anul acesta.
In primul rand a fost modificat calendarul CLICK AICI si metodologia de miscare de personal CLICK AICI
In al doilea rand procedura este una inovatoare.
In primul rand subiectele se fac la nivel national ceea ce cu siguranta e mult mai bine decat anul trecut.
Din datele si informatiile mele MECTS va edita pentru fiecare candidat inscris 10 autocolante cu un cod de bare unic pentru acesta.
Acestea vor fi inmanate fiecarui candidat la intrarea in sala de examen.
Pe prima pagina a foii de concurs candidatul isi va scrie numele si prenumele si o sa lipeasca autocolantul care nu o sa mai fie dezlipit nicioadata. Pe fiecare coala scrisa o sa fie lipit cate un autocolant. Cele nefolosite se predau la supraveghetor care o sa noteze doar numarul de pagini pe tabel.
Lucrarile se corecteaza in 11 judete in centrele de corectura.
Dupa corectare la nivel de fiecare judet se repartizeaza cate un cititor de bare si automat se afiseaza pe site nota fiecarui candidat.

In concluzie putem spune ca sunt multe elemente noi de securitate si corectitudine insa din pacate situatia generala a examenului de titularizare arata : 50000 de candidati pentru 55000 de posturi. Sunt discipline la care este concurenta si sunt discipline pentru care nu candideaza suficiente persoane.
Asta insemamna ca multe posturi nu o sa fie ocupate. De ce nu mai vine lumea catre sistemul de invatamant este clar. Lipsa motivatiei financiare, statutul dascalului in ultimii ani si multe altele duc la acest tragic rezultat.
Toate acestea vor duce in viitor catre o scaderea a calitatii in sistemul de invatamant si inclusiv o scadere a educatiei nationale

Si noua ne pasa!!! continua

Acum cateva zile am lansat campania SI NOUA NE PASA (click aici).
Nu pot decat sa spun ca sunt profund surprins de implicarea colegilor mei din conducerea FSLI Maramures (SLIMM) si a zecilor de membri de sindicat.
Un respect special pentru Asociatiea de Pensionari din Maramures, care prin persoana doamnei Zoicas Lucia (presedinta APIMM si fost membru al Biroului Operativ al Sindicatului Liber din Invatamant Maramures) a fost mereu aproape pe parcursul aceste campanii.
Multumesc tuturor celor care au demonstrat ca si lor le pasa.

Luni 12 iulie ora 10.30-11.00 pleaca primul microbus catre colegii din Dorohoi, unde speram sa ajungem pe la orel 18.00.
Acolo o sa predam aceste ajutoare liderului FSLI din zona Dorohoi care o sa le distribuie colegilor i din acea zona afectati de inundatii. Din datele noastre sunt 3 familii de profesori care nu mai au case deloc.
Campania continua si ne propunem sa mai facem un transport la Bacau si unul la Radauti. Dar despre acestea o sa va spun la momentul oportun

Sunt insa si cu un gust amara.
Un gusta amar fata de acele firme care au exploatat timp de 20 de ani padurile din Romania. Acele firme sau acei patroni nu ii vad acuma implicati in campania de ajutorare a celor care au de suferit din cauza exploatarii necontrolate a padurilor.

7 iul. 2010

Funeriu nu se lasa....vrea 25% redus si din indemnizatiile de concediu

Desi Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant a incercat sa ii deschida ochii domnului ministru Funeriu prin adresa legata de aplicarea L 118 (cu reducerea de 25% a salariilor-click aici) acesta a declarat ferm azi ca "reducerea cu 25% a salariilor se va aplica şi în perioada vacanţei de vară (click aici)"
Consider ca inainte de asemenea declaratii trebuie argumentare scrisa. Argumentare care ar trebui sa aiba si suport juridic.
Daca "vorbele" ministrului vor fi puse in practica de catre directori ne vom trezi iarasi la multe procese.
Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant a pregatit modelul de cerere de chemare in judecata a celor care vor reduce indemnizatiile de concediu cu 25%.
Comunicat FSLI AICI

Povestiri despre Bacalaureat 2010

Tot ce ramane in urma Bacalaureatului este, ca de obicei, statistica si aceasta mai mult sau mai putin semnificativa.
Putem identifica motive sau lucruri noi, intamplate anul acesta:
- modificarea examenului si diminuarea numarului de probe a creat posibilitatea de a obtine mult mai greu media 6.
- elevii de pe ruta progresiva (cei fara Examen de Capacitate) au sustinut si ei examen.

Ce trebuie de fapt analizat?
Statistica trebuia facuta pe medie, pe profil, unitate, judet si apoi analizata in comparatie cu mediile elevilor la disciplinele respective.
Standardele de evaluare obligatorii sa fie unitare, astfel incat nota 10 sau 5 sau 7 sa fie aceeasi, indiferent de unitatea scolara din tara.

Ce trebuie facut?

Centre de examen (cateva zeci pe fiecare judet, in unitati scolare, in general de tip liceal) unde sa existe camere video, care inregistreaza toata desfasurarea examenului. Costurile sunt minime, avand in vedere ca laboratoare de informatica exista in toate aceste unitati. E nevoie doar de cateva camere si hard-disk-uri pentru stocare.
Pe perioada desfasurarii probei sa fie montate aparate care sa faca imposibila folosirea telefonului mobil. Costurile sunt si aici minime.
Scanarea tuturor lucrarilor fara nume, prenume (se acorda un cod pentru fiecare lucrare, cod care il stie numai candidatul).
Afisarea rezultatelor doar ca nota si cod, in acest fel astfel sa nu mai existe comparatii.
In orice moment se poate face o comparatie intre cum a fost corectata lucrarea si baremul respectiv.

Si sunt inca multe lucruri care se pot face...

5 iul. 2010

FSLI Suceava a castigat reinacdrarea in baza L 221

Suntem pe calea cea buna.
Felicitari pentru colegii de la FSLI Suceava Radauti care au castigat primii in instanta reincadrarea de la 1 ianuarie 2010 in conformitate cu Legea 221.
Daca pana acuma s.a blocat de catre guvern prin ordonante si ordonante aplicare aLegii 221 si a drepturilor castigate in instanta, de data asta nu pot decat sa ne incadreze pe toti in conformitate cu L 221.








2 iul. 2010

Şi nouă ne pasă

Sindicatul Liber din Învăţământ Maramreş şi-a propus să se alăture eforturilor naţionale de ajutorare a celor năpăstuiţi în urma inundaţiilor.

În acest sens SLÎ Maramureş demarează, în peroada 5-12 iulie a.c., o campanie socială de strângere de ajutoare umanitare pentru persoanele afectate de urgia apelor.

Componenta de responsabilitate socială este o preocupare prioritară a SLÎ Maramureş. Avem, în acest moment, atât resursele cât şi experienţa necesară pentru a face bine. De aceea am decis, împreună cu membrii BO, să le aducem un zâmbet familiilor de dascăli din Dorohoi pentru care vacanţa de vară nu este un prilej de bucurie.

Facem un apel către angajaţii din învăţământ, şi nu numai, să ni se alăture în pregătirea unui transport pentru sinistraţii din nordul Moldovei.

Cei care vor să ofere un ajutor semenilor noştri pot să doneze alimente nealterabile (ulei, zahăr, conserve, apă îmbuteliată) îmbrăcăminte, încălţăminte, jucării, materiale de igienă (detergenţi, săpun, şampon, pastă de dinţi, periuţe de dinţi, etc.), cărţi, pături sau alte produse de uz casnic.

Centrul de colectare va funcţiona zilnic între orele 9-15 la sediul sindicatului, str. Progresului, nr. 43 (în curtea liceului Anghel Saligny).

Cei interesaţi pot apela la numerele de telefon: 0262-211857; 0747-112231;

0749/112202; 0749/112206;

Preşedinte,

Liviu Marian POP

Document word click aici

1 iul. 2010

Precizari legate de aplicarea Legii nr. 118/2010 – reducerea salariilor cu 25%

Adresa SLIMM catre ISJ click aici
Legea nr. 118/2010 privind unele măsuri necesare în vederea restabilirii echilibrului bugetar a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 441/30.06.2010. Conform prevederilor art. 78 din Constituţia României, legea intră în vigoare la 3 zile după publicarea ei în Monitorul Oficial. Astfel, această lege nu intră în vigoare începând cu 1 iulie 2010.
Conform art. 1 al acestei legi, "cuantumul brut la salariilor lunare de încadrare, inclusiv sporuri, indemnizaţii şi alte drepturi salariale, precum şi alte drepturi în lei sau în valută, stabilite în conformitate cu prevederile Legii-cadru nr. 330/2009 şi ale O.U.G. nr. 1/2010,se diminuează cu 25%.
Prin urmare, doar sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale, precum şi alte drepturi în lei sau în valută prevăzute în Legea nr. 330/2009 şi OUG nr. 1/2010 se reduc cu 25%, toate celelalte drepturi prevăzute de alte acte normative nu suferă această reducere, dacă în textul Legii nr. 118/2010 nu se prevede expres diminuarea lor (EXEMPLU: indemnizaţia de concediu nu e prevăzută nici de Legea nr. 330/2009, nici de OUG nr. 1/2010, ci de Codul Muncii, prin urmare nu se reduce cu 25%).
Astfel, se reduc cu 25% şi sumele reprezentând decontarea cheltuielile de naveta conform art. 104 alin. 3 din Legea nr. 128/1997, precum şi sumele reprezentând reducerea pentru 6 călătorii pe an dus-întors, pe mijloacele de transport feroviar, conform art. 107 alin. 4 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic
Conform art. 9 din Legea nr. 118/2010, începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi nu se mai acordă ajutoare sau, după caz, indemnizaţii la ieşirea la pensie.
De la data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă Legea nr. 315/2006 privind stimularea achiziţionării de cărţi sau de programe educaţionale pe suport electronic, necesare îmbunătăţirii calităţii activităţii didactice, în învăţământul preuniversitar.
Există şi alte prevederi ale acestei legi care reduc o serie de drepturi ale cetăţenilor. Astfel, de la data intrării în vigoare a Legii nr. 118/2010 se reduce cu 15 % cuantumul indemnizaţiei de şomaj. Sintagma „pensie socială minimă garantată” se înlocuieşte cu „indemnizaţie socială pentru pensionari”, iar valoarea acesteia nu va fi mai mică de 350 lei. De asemenea, Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale nu mai contractează bilete de odihnă în anul 2010.
Începând cu data intrării în vigoare a legii nu se mai aplică prevederile privind pensia anticipată şi pensia anticipată parţială, dar cererile depuse până la această dată se vor soluţiona conform actelor normative în vigoare la data depunerii.Se diminuează cu 15%, dar să nu fie mai mic de 600 de lei cuantumul indemnizaţiei de creştere a copilului. Tot cu 15% se reduce şi ajutorul lunar pentru soţul supravieţuitor.
Conform art. 16 din Legea nr. 118/2010, prevederile privind reducerea cu 25% a salariilor, reducerea cu 15% a indemnizaţiei de şomaj şi a indemnizaţiei de concediu pentru îngrijire copil, prevederile privind neacordarea indemnizaţiei la pensionare, prevederile privind neaplicarea dispoziţiilor referitoare la pensia anticipată şi anticipată parţială, precum şi prevederile despre neacordarea ajutorului lunar pentru soţul supravieţuitor„începând cu data de 1 ianuarie 2011 se vor aplica politici sociale şi de personal care să asigure încadrarea în nivelul cheltuielilor bugetare rezultate ca urmare a aplicării măsurilor de reducere a acestora adoptate în cursul anului 2010, în condiţiile Legii – cadru nr. 330/2009, precum şi cu respectarea prevederilor legii bugetului de stat şi ale legii bugetului asigurărilor sociale de stat pentru anul 2011
Prin urmare, anul acesta aceste reduceri, iar la anul altele?
Consilier juridic S.L.Î. MM
Mariana NUSZER-ŢÎNŢA
Material word aici

In Maramures, CCM trebuie aplicat in continuare

In urma multor intrebari legate de aplicarea CCM in judetul Maramures( mai ales din partea directorilor) am rugat directorii de unitati sa verifice daca au probleme legate de aplicarea acestuia.
Raspunsul il aveti aici.
Cred ca nu mai e nevoie de nicio explicatie

Postări populare